Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU



Siinäpä uunituore masukuva tältä päivältä kun viikkoja nyt 22+4.
Hurjaa vauhtia kasvaa masu.
Täällä podetaan päänsärkyä, en tiedä onko stressistä vai väsymyksestä. Pitäisi kai mennä hieman ulkoilemaan mutta ei millään jaksaisi.

Ähkyolosta, itseasiassa nyt on eka kertaa sellainen olo että on ihan täynnä ja vähä niinku närästästyksen poikasta on havaittavissa. Pitänee kai pienentää tuntuvasti noita ruoka-annoksia tästä lähtien, niin pysyy painokin paremmin kurissa.

Äitiysavustusotetaan rahana tälläkertaa niin saa lyhennettyä noista vaunuista tullutta velkaa. Ostettiin siis ne Britaxin Vigour 3+ pehmeällä kantokopalla ja sitten siihen ratasosaan yhteensovitettava kaukalo käytettynä. Kiva kun lähtee vaikka kaupungille niin ei tartte välttämättä koppaa ottaa olenkaan mukaan vaan saa kaukalon nostaa suoraan ratasosaan kiinni. Tosin sellainen käy vain lyhyemmillä reissuilla ettei pikkuisen tartte "istua" kovain kauaa.

Turvotusta on ajoittain, mutta kun on muistanut vähän keventää syömisiä ja juoda paljon niin turvotukset on lähteneet aina pois.

Vauvavakuutuksiaei olla vieläkään muistettu kysyä :eek: ...pitää laittaa kyllä kalenteriin nyt ylös!!

Ultrakuulumisiaon taas tullut ja kylläpä onkin poikavoittoista!!!

Selkäsärkyjä on ollut jonkin verran mutta vielä on pärjännyt töissä vaikka joinaki iltoina tuntuu että auh ja oih ja voih...onneksi se on helpottanu aina yön jälkeen. Mut nytten meen makoilemaan ja heitän kolikkoa että jaksanko lähtee nassikan kanssa ulkoilemaan vai en.

Naksos & Miina 22+4
 
bebes - onnea ihanasta varmistetusta poikauutisesta! :flower:

omista vaivoistani pitänee mainita sen verran, että pari viikkoa sitten oli todella tuskaiset lonkkasäryt ja kummallakin puolella. toivon kovasti että muille tuota ei tule, vaikkakin siihen löytyy myöskin hyviä ja toimivia "kivunlievityskeinoja". tunsin itseni hetken hyvinkin vanhaksi mutta onneksi meni ohi. :D luulin oikeestaan että tuo olisi tullut vasta myöhemmin, jos on tullakseen, mutta kaikkihan on niin yksilöllistä.

tämän päivän puolella poksahtaa taas, viikko 21 :heart:
 
Heips! Huomenna rakenneultra, ja kyllä jännittää!! Tulen sitten kertomaan kuulumiset! :)

Liitoskivuista: mulla on kolottanut nyt noin viikon verran "alapaän luita", onkohan nämä nyt niitä liitoskipuja? Tuntuu varsinkin kun yöllä tai aamulla nousee sängystä ylös, ja kävellessä muutenkin. Paikallaan ollessa ei juurikaan kolota. Muuten musta tuntuu että olen voinut koko kuluneen raskausajan todella hyvin. Ja nyt onkin jo puoliväli!! ;)

hensku 20+0
 
Nöttiäinen onkohan se sulle ehkäpä määrättävä migreeni-verenpainelääke Dihydroergotamiinimesilaatti? Mä sain ko. ainetta, tosin tippoina ja annoksella 1 mg "kohtaukseen", enkä 5...7,5mg/pvä kuten Suomessa myytävän tablettivalmisteen suositusannos on. Ja lääkelaitoksen sivulla (http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/482944.shtml) ei suhtauduta myönteisesti raskausajn käyttöön. Jos on sama aine niin sinunkin helpotukseksi voin kertoa teratologisen tietokeskuksen kommentin. Hänen mukaansa keski-eurooppalaisen kirjallisuuden mukaan ei ole syytä kieltää raskausajan käyttöä - ja kuulemma täällä annetaankin, erityisesti juuri täällä Saksassa.
Ammi 19+3
 
Äitiysrahasta...
Eilen tosiaan sain sen raskaustodistuksen, ja nuo hakemukset jotta voi KELAa lähteä härkkimään... Kävin netissä täytteleen sitä hakemusta, mut se tökkäsi siihen että automaattisesti se laskis vuoden 2007 verotuksen mukaan ne rahat. Ei se mulle kyllä sovi, kun kattoo tätä uusinta verotusta, mun tulot on ollu puolet enemmän kun 2007 kun opiskelin! Ihan väärin! :/
Kaveri joka myöskin raskaana, sai juuri KELA:lta päätökset äippärahoista:
Nyt sitten selkeni, että jos viimeset 6kk tulot ennen äitiysloman alkua on yli 20% paremmat kun v.2007, niin sitten saa niiden mukaan. No enpä edes tiedä paljonko ne tulot nyt tästä päivästä eteenpäin on, kun odottelen metallin kassasta ansiosidonnaisia... Ja sinnekin ekan hakemuksen voin pistää 5 viikon kuluttua, ja sitten siinä kestääkin varmaan se 10 viikkoa kun on vähän ruuhkaa kuulemma!!! Että mitäs helvettiä??? Mulla menee hermo tähän byrokratiahelvettiin... Ei nyt oo mitään hajua että minkä mukaan saisin nuo äippälomarahat. Kun nää 3kk ennenkuin äippäloma alkaa, mun tuloista ei mitään hajuakaan!!!?? Ehkä ne laskee sitten noiden palkkatulojen mukaan mitä oli kk ansio tähän päivään asti?? Ja mä en todellakaan saa mistään pariksi kuukaudeksi töitä, ainakaan sellaista jossa tienaisin paremmin kuin ansiosidonnaisen verran! Se on varma...

Ei tässä auta muu kuin mennä KELAn toimistoon ihmettelemään asiaa... Mutta kunhan tässä nyt vaan puran ja valitan ja raivoan :D

Muutenkin ottaa niin päähän maksella veroja, varsinkin kun maksoin juuri 10 000 perintöverot valtiolle! Että sitten kun ite niitä tukia tarvii mitä on omilla verorahoilla maksellu jo vuosia, ei saa kun hikiset pari sataa kun jää lasta hoitamaan kotiin. Täyspäivätyöhän se lapsen hoitaminen on! En ymmärrä miksi se kodinhoidontuki on niin vähän... Ja sillä pakotetaan sitten ihmiset töihin ja laittamaan lapset tosi pienestä pitäen vieraiden hoitoon. Työttömätkin saa enemmän. Ja mitä ne tekee?

Okei. eiköhän tää päivän valitusvirsi ollut tässä
:LOL:

Onneksi aurinko paistaa. :D B) :flower:

KiukkuRoonaKänkkäRänkkä & autuaan tietämätön elämästä TAhvo 22+1
 
eilen oli taas vaihteeks neuvola. masukilla kaikki hyvin liikku tosi paljon ja sydänääanet oli hyvät.
B-hb 124 eli ei ainakaan vielä lisärautaa
RR 142/82 koholla molemmat joutuu vissiin jossain vaihees alkaa syömään verenpainelääkkeitä jos viel nousee...
SF-mitta n.17,5
paino ultrassa 57,4 nyt enää 55,9 eli pikkasen on pudonnut

odotampa nyt sit kauhulla seuraavaa lääkäri/ultra käyntii, joka on ens kuun alussa. täytyy toivoo ettei nouse noi paineet enää yhtää vaan alkaa palautua normaalikse.Tälläsiä kuulumisia täältä suunnalta tällä kertaa...
 
Roona tohon kelan hakemukseen vaikuttaa tosiaan ne 2007 tulot ellet sit hae muutosta viime vuoden tulojen perusteella ja siin voidaan hypätä sen työttömyys ajan yli eli katotaan tulot ennen työttömyttä. itse kun kävin eilen kelassa selvittelee noit juttui ja jättää sen lapun...
 
Palattiin juuri rakenneultrasta ja kaikki näytti oikein hyvältä!!! Oman sydänvian takia jännitin onko asukillakin siellä jotain, mutta ei ainakaan nähnyt mitään. Sanoi että kaikki kammiot on kunnossa ja verisuonet yms menee oikein. Kuitenkin rv 28 on vielä yksi kontrolliultra, jossa tarkistetaan vielä kerran. Huolissaan ei kuulemma mistään tarvitse kuitenkaan olla :) Ihanaa!! Sukupuolta yritettiin pikaisesti lopussa katsoa, mutta tarkkaa kuvaa ei sieltä saanut huonon asennon vuoksi - poikaa kuitenkin epäili, kun kivekset oli näkevinään, mutta varmaksi ei voinut sanoa. Kuulemma sitten tuossa seuraavassa ultrassa voidaan vilkaista uudestaan. Voi että on hyvä mieli :)

Tässä vielä tiedot neuvolakortista:
Arvioitu paino 350 g
Lapsiveden määrä Normaali
Sydämen syke +
Sikiön liikkeet ++
Tarjonta RT
Istukka takaseinässä hyvässä kohdassa

uneksija85 ja papu 20+1 :heart:
 
Onnee uneksija85 että kaikki meni hyvin!!! Mulla on vieläki toistaseks isoin ryökäle täällä? Ku olin kans rv 20+0 siel ultrassa, ja paino 370g! Ku joillain ollu niin pienii viel... Mua pelottaa et mikä jättiläisvauva sieltä sit tulee - iso poika varmaan! Onks teillä se ultra siel keskusäitiysneuvolassa vai missä? Meillä on aika äippäpolille 9.6... ja siellä vissii ultrataan ym. Tiiä sit mitä muuta ne tekee. Ihan normi raskausajan seuranta mun perussairauden takia....
Mut on se kiva et pääsee näkeen taas poitsun uudestaan :) :heart:
 
Roona82 Joo meillä on tuolla keskusäitiysneuvolassa myöskin tuo kolmas ultra. Siellä nuo sydämen rakenteet tosiaan tarkistetaan uudestaan. Ei sitten tule ylläreitä syntymän jälkeen. Eipä noilla meidän asukeilla niin kauheasti painoeroa ole :D Että ei sulla varmaan mitään jättiläistä sieltä tule.. tai jos tulee niin kaipa se sit tulee mullekin :D On kyllä mukava viellä kerran päästä kurkkaamaan tuonne vatsaan ennen syyskuuta :)
 
Aurinkoinen tervehdys kaikille!
Ihana oli kurkata uuteen pinoon ja toukokuuhun! Kesä on aina vaan lähempänä ja sen mukana syksykin =)

Huominen neuvola vähän jänskättää.. Mulla paino mennyt tähän asti alaspäin, mutta oon käynyt neuvolassa viimeksi ennen pääsiäistä ja nyt vähän hirvittää kun on ollut kaksi juhlapyhää välissä, että kuinka paino on noussut :whistle: Liikkeet tuntuu aina vaan voimakkaammin, vatsan päältä en niitä vielä huomaa. Tällä lapsosella tuntuu olevan ihan selkeä rytmi, milloin liikkuu. Pahoinvointi yllätti viime viikolla parina aamuna vaikka olin jo luullut päässeeni siitä eroon :(

TiiUhti, mulla myös tota hengästymisoiretta ja siihen liittyy se, että sydän hakkaa ihan hirveesti. Tuntuu, että pomppaa rinnasta läpi. Eikä tosiaan tarvi tehdä paljon mitään, kun jo hengästyttää. Lauantaina haravoin ja parin vedon jälkeen tuntui siltä kuin olis viikon haravoinu yhtä kyytiä.. :kieh: Ei kiva. Enkä muista onko edellisissä odotuksissa ollut myöskin tälläistä. Aion kyllä huomenna ottaa sen neuvolassa puheeksi!

Ammi79, matala verenpaine on tuttu juttu kahdesta edellisestä odotuksesta. Silloin meinasin muutaman kerran pyörtyä töissäkin.. Tässä odotuksessa ollut tähän mennessä kerran vastaaava tilanne. :| Yritän "hoitaa" sitä salmiakilla =) Pidän taskussa varalla salmiakkia ja napsin kun alkaa tuntua, että korvissa humisee.. No, totuuden nimissä, ehkä tulee vähän muulloinkin napsittua ;)

Äitiyspakkauksen ajattelin tälle kolmannellekkin ottaa vaikka kaikki sisältö ei ihan mieleen ollutkaan. Esikoisen oma on jo 9v. vanha ja kakkoseltakin pakkaus on vuodelta -02. Nöttiäisen tapaan olen säästänyt pakkaukset sisältöineen ja lisännyt sinne esim. muutamia lasten lempivaatteita ja -tavaroita. Saavat ne pakkaukset sitten itselleen, kun lähtevät kotoa tai saavat omia lapsia.. Ja pitäähän tämän kolmannenkin siis saada omansa. Uskon toki, että vaatteita tulee itsekin ostettua, kun edelliset jo kahdella olleet. Ja varsinkin jos tämä sattuis nyt olemaan "eri merkkiä", niin sitä enemmän uskon myös vaatteita tulevan lahjaksi..

Kaikille oikein hyviä vointeja! Kirjoittelen huomenna neuvolakuulumisia!
Micade&ipana 18+4
 
Heips kaikille!!
Ultrasta kotiuduttu ja meillekin tulee poika suurella todennäköisyydellä ainakin =)
Paino arvio oli 350g-400g ja pituutta n.21cm(jos en ihan väärin muista), kaikki rakenteet oli kunnossa, mutta kasvojaan ei suostunut näyttämään ni saatiin aika huonoja kuvia pikkuisesta...Niin ja on kuulemma aika pyöreäpäinen niinkuin vanhempansakin :p

Heissu ja poitsu 20+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heissu:
Roona82, olen niin tumpelo etten ees osaa laittaa yv:tä, joten siis ton meitin poika uutisen saa päivittää listaan sit ku ehdit=)

Sehän kävi nopeasti kiitos..hih
Joo, laitoin sen samantien ku näin ton sun tekstin... Nyt on päivisin aikaa päivystellä täällä ku jäin työttömäks :wave:

YV on helppo laittaa... Tuossa viestin sivussa ku lukee, et kuka on kirjottanu tän viestin, on nimi, ja pienen kirjekuoren kuva. Painat sitä kirjekuorta niin se on linkki että aukee toi yv-ikkuna ja saat lähtee viestiä kyseiselle nimimerkille.
 
Heippa täältäkin taas..
Maha kasvaa ja jytinä käy niin että tänäänkin töissä oikein työpaidan helmat lepattivat ;)
Sain viimeviikolla neuvolasta Kelan todistuksen ja kävin sen kanssa eilen henkilöstöhallinnossa jossa virkailija täytti Kelan lapun + virkavapausanomuksen valmiiksi =) Ihan hyvää palvelua kyllä vaikka virkailija olikin aika tyly.. Nyt sitten jännityksellä odotellaan äitiyspakkauksen saapumista.

Viikonloppuna käytiin koeajamassa erilaisi vaunuja ja pyydeltiin tarjouksiakin. Merkit ja mallit ovat selvillä ja tarjouspyyntöjä vastaavista olen laitellut nyt lähinnä Saksaan. Saksasta tilatessa näyttää kaukalo + isofix-alusta ja yhdistelmävaunut kaikilla herkuilla postikuluineen tulevan n. 400e halvemmaksi kuin Suomesta ostettuna..Toimitusajat ovat kuitenkin 8-12vk joten kohta kai se täytyy tilaus pistää vetämään.

Huomenna ois vuorossa sitten se 4D ultra :heart:

-Usvatähti vk 22+5-
 
Heissan!

Piti jo eilen kirjoitella, mutta en millään kerennyt kun oli niin jännä Suomen peli!

Elikkäs, soittelin eilen neuvolaan kun maha ollut jo monta päivää tosi kipeä ja ihan sekaisin.
Liikkeitäkään en ole oikein rekisteröinyt. Sain siis huomis aamuksi ylimääräisen ajan terkalle.
Tänään ihme kyllä on taas muutama pieni muljaus tuntunut :heart:
Noh saanpahan kuulla sydänäänet ja että kaikki on varmasti ok..

Jes, tasan viikko rakenneultraan :heart:

Niin ja onnea monille ihanista ultrakuulumisista, ja monilla tais olla poikalupaus:D

Kävin jo tänään hiplailemassa Name itissä ihania prinssi ja prinsessa bodeja. Haluun jo päästä ostelemaan vaatteita:)

Eipä tässä muuta kuin aikasin nukkumaan, aamulla töihin 6.45..

Inka 19+1 :heart: :heart:
 
Hei yks gallup tähän väliin....

Mitä teidän masunympäryslukemat on tällä hetkellä?

Kun minusta tuntuu että oon kohta joku virtahepo.....
vyötärnympärille tullut 17,5cm lisää eli nyt 92,5cm :eek: :whistle:
lantioon ei sitte ole tullut kuin 3cm lisää....onneksi.

Naksos& Miina viikoilla 22+5
 
Täällä taas viikko saikkua. Selkä niin kipee, ettei elämästä joinain päivinä meinaa tulla mitään. Mutta onneks multa puuttuu sentään nuo turvotus ja maidon tihkuminen (ainakin vielä).

Mä oon nyt kanssa pari päivää tuntenu vaavin potkut. Ekan kerran tunsin kunnolla kun ukko soitti autossa vähän kovemmin lemppari biisiään, niin vaavi rupes hyppimään sen mukana :D Ja toisen kerran kun istuin vaan sohvalla ja selailin nettiä, niin rupes vaavi potkuttaa masuun.

Ylihuomenna olis meillä se ultra, jänskättää hirmusti. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ja toivottavasti saadaan tietää kumpi tulee. Ukko haluis pojan, itellä ei niin väliä ole, kunhan on terve. Mietin tässä just tuon miehen kanssa, että kyllä mä ainakin joskus sen rinsessan haluan, mutta tällä ei oo niin väliä kumpi on. Kunhan jompikumpi =)

Mä oon kanssa kun virtahepo, en edes halua mitata ympärystä. Tuntuu että olis jalkapallon syöny. Mimmonenkohan jättiläinen tuolla oikeen asustaa :D

VK + vaavi 19 + 4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Hei yks gallup tähän väliin....

Mitä teidän masunympäryslukemat on tällä hetkellä?

Kun minusta tuntuu että oon kohta joku virtahepo.....
vyötärnympärille tullut 17,5cm lisää eli nyt 92,5cm :eek: :whistle:
lantioon ei sitte ole tullut kuin 3cm lisää....onneksi.

Naksos& Miina viikoilla 22+5
Tääl vyötärönympärys täl hetkellä (rv.21+5) ja mittailtu tältä aamulta, oli 83 cm, on sitä tännekin tullut jo sitten vaikkei toi ehkä viel kovin paljoo ole mut mitä alkumittoihin vertaa. Lantioonkin olen nähtävästi saanut ton 3 cm. =)

Olipa tullut tekstiä ku ei ollu käyny vähään aikaan. Taas pahoinvointi vaivannut niin pirusti ettei ole jaksanu juuri mitään. Sit kamala väsy myös. Olenkin miettiny johtunisko et ois matala hb. noh, se mittaillaan kai josai vaihees sit.
Onneks pikkuinen myllertää masus niin kovasti, et siit saapi aina sit voimia kestää oksettavan olon ja väsyn.

 
neuvolakuulumiset:
hemppa 130
kohdunpohjan korkeus 13,5 eli ala-ja keskikäyrän välissä..
tuohon neukkatäti oli tyytymätön.
Vauvan syke 140, eiks se ole ihan hyvä?
Sanoi että sen pitää olla 120-160 välissä mut oli vähän tyytymätön tuohonkin.
Ihan niinku mun painoonkin ku on noussu 199g viikossa.
Syön kuitenki hyvin ja aika paljonkin ruokaa mut.. :)

Mun puolesta siis kaikki oli hyvin,
lukuunottamatta että selvis että oon RH negatiivinen jonka johdosta seurataan ettei vasta-aineita ala kehittymään tms. kun ei tiä onko vauva positiivinen.

Mut syke kuultu, helpotti, ja kovin eläväinen oli hän.
Kohtukin oli navan korkeudella, joten senkin puolesta oon huoletta.


dada ja vilkas 19+3
 
Huomenta! *haukottelee ja venyttelee* |O

Eilen oli pirpanalla kova meno mahassa koko päivän. Ihmettelin kovasti kuinka se jakso siellä myllätä.

Huomenna pitäis alkaa vääntää kakkua, perjantaina tulossa vieraita =)

Naksos täällä vyötärönympärys 92cm eli aika samoissa mennään maha kasvaa vauhdilla. :heart: =)


O&O 22+2
 
Huomenta täältäkin!

Meillä kanssa oli vauvalla eilen kova meno päällä, ihanalle tuntui jopa sekin että se potki rakkoon, musta vaan on huippua tietää että lapsella kaikki ok kun se likkuu vaikka potkis pahoihinki paikkoihin :)

dada: kylläpä on sulla ihme neukku täti :/ ihan kummaa, meillä neuvolatäti ois nuistakin jututista ollut kovinki iloinen ja tyytyväinen, meillä muutenki aivan huippu neukkutäti!! hoitaa mua että myös mein rinsessaa ja sitten uutta tulokasta kun syntyy :) hän on ensimmäinen neuvolatäti 3 e vuoteen josta mä pidän. :)

Plaah, vettä vaan sataa, ihan hanurista, nyt ois just sellanen ilma että vopis penkoo vauvan vaatteita :D mutta taitaa olla kehtaamisesta kiinni :D

Minä en voi mitata ympärystäni kun ei ole mittaa, mutta olen kiinnittäny huomiota siihen et mulla ei oo takamus levinny samalla lailla ku tytön aikaan. eli se on sit vissiin noi kilot tohon eteen tullunna :)


zeny ja pieni 21+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Huomenta täältäkin!

Meillä kanssa oli vauvalla eilen kova meno päällä, ihanalle tuntui jopa sekin että se potki rakkoon, musta vaan on huippua tietää että lapsella kaikki ok kun se likkuu vaikka potkis pahoihinki paikkoihin :)

dada: kylläpä on sulla ihme neukku täti :/ ihan kummaa, meillä neuvolatäti ois nuistakin jututista ollut kovinki iloinen ja tyytyväinen, meillä muutenki aivan huippu neukkutäti!! hoitaa mua että myös mein rinsessaa ja sitten uutta tulokasta kun syntyy :) hän on ensimmäinen neuvolatäti 3 e vuoteen josta mä pidän. :)

Plaah, vettä vaan sataa, ihan hanurista, nyt ois just sellanen ilma että vopis penkoo vauvan vaatteita :D mutta taitaa olla kehtaamisesta kiinni :D

Minä en voi mitata ympärystäni kun ei ole mittaa, mutta olen kiinnittäny huomiota siihen et mulla ei oo takamus levinny samalla lailla ku tytön aikaan. eli se on sit vissiin noi kilot tohon eteen tullunna :)


zeny ja pieni 21+5
=) laitot ettei oo takamus levinny samalla lailla ku tytön aikaan. =) Mä ihte aloin epäillä tyttöä just siks ku meä kakkonenkin on tyttö ja sen aikaan mul levis takamus kanssa, pojalta ku pystyin vetään omat housut viel loppuajastakin jalkaan ja ponnaril eestä kii tai kuminauhaviritelmällä, mut ny taitaa kasvaa taas toi pepa. Samoi siskoillani levii takamus jos tyttöä oottavat.
 

Yhteistyössä