Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Huomenta täältäkin!

Meillä kanssa oli vauvalla eilen kova meno päällä, ihanalle tuntui jopa sekin että se potki rakkoon, musta vaan on huippua tietää että lapsella kaikki ok kun se likkuu vaikka potkis pahoihinki paikkoihin :)

dada: kylläpä on sulla ihme neukku täti :/ ihan kummaa, meillä neuvolatäti ois nuistakin jututista ollut kovinki iloinen ja tyytyväinen, meillä muutenki aivan huippu neukkutäti!! hoitaa mua että myös mein rinsessaa ja sitten uutta tulokasta kun syntyy :) hän on ensimmäinen neuvolatäti 3 e vuoteen josta mä pidän. :)

Plaah, vettä vaan sataa, ihan hanurista, nyt ois just sellanen ilma että vopis penkoo vauvan vaatteita :D mutta taitaa olla kehtaamisesta kiinni :D

Minä en voi mitata ympärystäni kun ei ole mittaa, mutta olen kiinnittäny huomiota siihen et mulla ei oo takamus levinny samalla lailla ku tytön aikaan. eli se on sit vissiin noi kilot tohon eteen tullunna :)


zeny ja pieni 21+5




mulla onkin muuten aivan ihana neukkutäti, mut sit noi jotkut asiat vaan häiritsee mua :D
vähä niinkun se, että se sanoi yrittävänsä muistaa muistuttaa ja ohjata mut johonkin kontrolliin tuon mun veriryhmän vuoksi.
:headwall:
Mut on se ihan mukava, helppo jutella :)
 
selkäkivuista: kysykääpä neuvolasta jos saisitte akupunktio lähetteen. Minä sain lähetteen äitiyspolille akupunktio hoitoon, auttaa selkäkipuun.. Silloin kun olin neitiä synnyttämässä sain myös akupunktiota 1 vaiheessa. Nyt saan tähän selkä särkyyn :)

Vatsan ympärystä en ole mitannut mutta se on valtava |O
Se on nyt jo reilu 7cm korkeammalla kun neidistä..

Sateisin terveisin,
TiiuHti ja ukkeli 22+1
 
Huomenta... Tai oikeastaan varmaan jo päivää? :) Tuli vähän nukuttua...

Mä en omista mittanauhaa, joten en pysty sitä vatsanympärystä mittaileen.... Mutta iso se on. En varmaan edes halua tietää kuinka iso :LOL:

Mullakin poitsun syke ollut aina siinä 140 hujakoilla, ja aina neuvolatäti ollut oikein tyytyväinen,. Viimeksikin hymyili että on tosi vahva syke. Silloin kun sitä sai mitattua. Ei meinaa tuo otus tuolla mun sisällä oikein pysyä paikoillaan... Hah, mut mitäs painelivat mun kohdun miljoona kertaa ennenkö alkoivat dobblerilla kuunteleen. Vähemmästäkin toukka alkaa heilumaan. (Siellä oli joku kätilöopiskelija joka siis "tutki" mut)

Selkäkivuista vielä, mulla on oikeesti alkanu helpottaan kun ostin sen tukivyön! Lastentarvikkeesta sen ostin, maksoi päälle 40?, mutta on kyllä sen arvoinenkin!! Suosittelen.

Mulla taas äskön kun nousin ylös sängystä, tuntu tosi inhottavalle kohdussa... Kun nousin suoraan makuuasennosta seisomaan. Johtuneeko siitä, että vaavi on makuuasennossa ihan eri tavalla tuolla kohdussa ja sit koko paketti heilahtaa kun nousen ylös? Inhottavan tuntuista!! Mä oon alkanu jo tottuun tohon potkimiseen... Siis että saan jopa nukuttua vaikka toisella oliskin kamala aamujumppa menossa :D

Jahhas, ja sit pitäs mennä iteki aamujumppaileen, eli vähän syödä "aamiaista" näin lounasaikaan, ja sitten vähän ehkä siivota ja pyykätä. Jos vaikka jaksais :)

22+2
 
Heippa!

Mä pääsin jo töistä kotiin, hetken kerkeää istahtamaan kun poika nukkuu vielä päiväunia mummilla.
Kävin tänään siellä kontrollikäynnillä neuvolassa. Hienosti kuului :heart: -syke,150, joten nou hätä. Vaavi on vaan varmaan kääntynyt selkään päin jonne pohkut nyt tulee. Onneksi eilen taas jo tunsin pientä liikettä..

Huomiseksi varasin myös ajan lääkäriin, vatsa ollut taas tosi kipeä ja löysällä :ashamed:
Noh ehkö ottavat siellä verikokeet jos vaikka jokin bakteeri jyllää vatsassa..

Nyt hetkeksi maate, illalla taas pitää valvoa kun tullee niin jännä peli! :D

Inka 19+2 :heart: :heart:
 
Toi selkäsärky taitaa olla tosi usealla odottajalla vaivana. Mäki tos äsken ulkona touhuilin jonnin aikaa nii ny tuntuu ettei kärsis seistä, ei istua ja makuulleinkin sattuu alaselkään. Mul auttaa joogaaminen siihen. Olenkin nauranu että raskaana olles (EN NYT) kahdelta aijemmalta olen ollut notkeimmillani. :LOL: Mut se on auttanu pitään alaselkäkivun jotenni aisoissa.
 
Black Panther
Ai saako akupunktiota tehdä raskausaikanakin? Höh. Mä luulin että se nyt on ensimmäisenä kiellettyjen listalla, kun ei esim. shiatsu-hierontaakaan saa tehdä, ja eikös siinä just noita akupisteitä käsitellä. :ashamed: Täällä tuskin mitään akupunktio-lähetteitä saa...

Vai että joogaaminen auttaa selkäkipuun? Mä en ole tehnyt ensimmäistäkään jumppaa muistuttavaa liikettä sitten joulukuun :p :kieh: Kävelylenkillä käyminenkin on jo ihan riittävän rasittavaa :LOL:

Mittasinpa minäkin sitten vatsanympärykseni: 103cm! Ennen raskautta oli siinä about 80cm. Että silleen :saint:

BP 21+0
 
Naksos: oli kans itekki pakko mitata vyötärö... yhyy, ei ois pitäny. 99cm... jättimaha ku on jo!!!!

Täällä ollaan edelleen saikulla, syy vaihtus taas takasin iskiakseen, ku se pirulainen teki come backin viikonloppuna!!! Tosi kivaaaaaa! Hengenahdisukset on vaan lisääntyny..! Suonenvetoja ei oo onneks muutamaan päivään esiintyny, mut turvotusta senki edestä sitten!!!
Masuasukki on kyl semmonen voimistelija, et oikeen toivoo välil et ois vähä iisimmin, ku tuntuu tukalalta jo nyt!!!

Äitiyspakkauksesta jo kerran sanoin, et tottakai otetaan... mut nyt on varastosta haettu ja käyty läpi esikon vaatteit, ym.. ni tultiin tulokseen, et ei oteta sittenkään. Mieluummin sittenki se raha ja ostaa sillä sit mitä tarvii! Suurin osa kyl esikoisen vaatteist meni uffille, ku ei oikee miellyttäny mua enää---->pakko saada uusia! :) Kaikki noi vaatteet jo pesinki ja lipastoon laitettu, ku käytiin sellanenki viikonloppuna ostaas vaavin vaatteit varten! Kaik oliski koht jo valmiina, et vois syksy tulla jo! :) Ainoo mikä nyt sit pitäs ostaa on turvakaukola, ku esikoisella oli kaverilta lainassa...

Eilen poksu viikotki taas ja sen kunniaks otin kuvanki


mama ja kääpiäinen 23+1
 
O&O, ihana kun jollakin toisellakin on masua jo tullut, ei tartte yksikseen ähistä :D ... Tosin mittasin muuten sen ympäryksen ihan myöhään illalla, että seki varmaan vaikuttaa. Aamumittauksella vois olla pienempi.

Tuota lantion levenemistä olen vähän ihmetellyt että miten se ei ole ton enempää, kun tosiaan ultran perusteella tyttöä kuitenki ootan. No on mulla sitte senki eestä kunnon jankkakahvat tossa lanteilla =)
 
Black Panther
Naksos eipäs naureskella siellä! :kieh: ;) Tajusin muuten äsken että mullahan onkin rv 21+1, mutta eipä tuo paljon lisäarmoa masun suhteen anna. Ja hei, mulla on mittaa kokonaiset 166cm, joten näinköhän musta tulee vielä ennen syyskuuta leveämpi kuin mitä olen pitkä???!! :x |O
 
Moro taas pitkästä aikaa!

dada: Mikä veriryhmä sulla on kun sun pitää päästä johonkin kontrolliin? Itsellä on ABrh- eli joudun joka raskauskolmanneksella käymään verikokeissa joissa katsotaan ettei oo tullut noita rh-tekijävasta-aineita. Ja esikoisen saatuani sain jonkin pistoksen (tais olla joku gammaglobuliini tms) joka auttaa myös tuossa verijutussa. Tuosta esikoisen syntymästä on sen verran aikaan (yli 8v) mutta eipä tuo oo tainnut mihinkään muuttua.

Omaa napaa: Huomenna olisi sitten taas aamusta kömmittävä neuvolaan. Olis se neuvola missä käydään läpi noita vanhempainetuusasioita yms. Mieskin pääsee mukaan, ensimmäistä kertaa. :D Toivottavasti on kaikki taas hyvin. Ötzki Masupalleroinen on ollut viime päivinä tosi rauhallinen mutta johtuu varmaan siitä että itsellä on ollut hermot kireellä ja muutenkin tosi ankeeta.

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 22+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Black Panther: Sä oot pitkä muhun verrattuna... Mä oon vaivaset 158cm pitkä! :LOL:

Mä vedän vielä paremmaks: 153cm! Repikää siitä! :LOL:

Enkä kyl edelleenkään tiedä sitä mahan mittaa. Voisin verrata itteeni vaikka muumimammaan... tai sit plussapalloon? :headwall: :saint: :wave:
 
Heh, ja mä oon pitäny itteäni lyhyenä, 161cm =)

Huomenna on rakenneultra, vitsi että jännittää niin paljon. Odotan niitä kuviakin niin älyttömästi, nyt kun on nähny kavereitten 4D kuvia, ni kyllä ne on hienoja. Ihanaa että täällä semmonen laite on hankittu ihan äippäpolille =)

Mitähän tuon sykkeen sitten pitäisi olla, kun joku tuolla sanoi että 140 ei ollu niinkään hyvä.
Enemmän vai vähemmän? Mulla on joka kerta ollu 150 ja hyvä on ollu.

Mulla oli hb tuossa tippunu 146 -> 117 ni väsytti niin että nukuin päikkäreitäkin 6h päivässä ja yöt sitten tosi hyvin. Luulin jo olevani tosi sairas, mutta onneks tuossa kun oli neuvola niin selvis että raudan puutehan tuo ja nyt on paljon parempi olla. Pari viikkoa oon nyt tota rautaa syöny. Vieläkin voin nukkua päikkäreitä, mutta pari tuntia riittää ja joka päivä en edes nuku.

Mutta nyt jännittämään huomisaamua. Harmittavasti pitää vaan herätä ajoissa aamulla :(

VK + vaavi 19 + 5
 
Pikaisesti neuvolakuulumisia..
Hb 131, oli laskenut edellisestä, joka oli 142, ei vielä tokikaan rautaa tarvi.
RR 116/74 matalahko edelleen.
kohdunpohjan korkeus 16,5cm, josta kätilö sitä mieltä, että syyskuun puolella syntyy. Mullahan la 3.10. Tästä asiasta samaa mieltä :)
Painoa tullut maltillisesti +200g/viikko ja mä sain siitä kehuja. Että dadan neukkutäti nyt kyllä "kummallinen" minunkin mielestäni. =)
Syke 141-153, nopeaksi kätilö kehui, mutta kakkosesta ollut 155-160. Joku on mulle "ennustanut" että tulee tyttö, jos on hitaampi syke.. Pari viikkoa pitäis vielä jännätä rakenneultraan ;)

ViiVille onnittelut poikakuulumisista! Nyt ulkoilemaan, parin sateisen päivän jälkeen paistaa AURINKO!!
Micade + ipana 18+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Panther:
Naksos eipäs naureskella siellä! :kieh: ;) Tajusin muuten äsken että mullahan onkin rv 21+1, mutta eipä tuo paljon lisäarmoa masun suhteen anna. Ja hei, mulla on mittaa kokonaiset 166cm, joten näinköhän musta tulee vielä ennen syyskuuta leveämpi kuin mitä olen pitkä???!! :x |O
Juuueiiii....enhän mä mitää naureskele. vähän hihittelen :D . Masut on kaikki ihania :heart: .

Minäkin olen muuten 158cm... että eipä se tuo vatta oikeen muualle mahu kasvamaan ku eteen.
Mutta Roona.... minä kun olen pitäny itteäni lyhyenä.... vaan onhan sitä vieläki pienempiä. Sulle tulee varmaan kiva masu =) , sellanen hyökkäyspallero B)
 
Myö käytiin nyt uudessa ultrassa.. (2vkoa edellisestä ) ja enää ei ollut kystasta tietoakaan :heart: ihan niinkun ne lääkärit viimeeksi sanoi, et se on normaalia kehitysvaihetta ja se katoo itellään kun raskaus etenee.. ja 2:ssa viikossa oli jo kadonnut :) ihanaa! Muutoinkin kaikki oli edelleen normaalisti ja tyttö oli edelleenkin tyttö :heart:
 
Vivid
Roona82 taitaa vetää kyllä ton lyhimmäin tittelin. Entä kuinka pitkiä tyyppejä täältä löytyy? Ite oon 169cm, mutta en todellakaan usko olevani pisin...

Mulla tän aamun mittaukissa vyötärö oli 79 ja navan ympärys 90. Lantion ympärys kasvanut yhdellä sentillä.

Vivid ja Hippu 23+5
 
4D käyty ja oli kyllä kiva kokemus :) Meiltä kysyttiin halutaanko tietää sukupuoli ja vastattiin, että saa sen sanoa jos se on ihan selvä tapaus ja selvästi näkyy..Lääkäri vilkaisi vauvelin jalkovälin ja totesi että tytöltä näyttää :heart: ja kyllä se niin selvästi näkyi että minäkin siitä sen kyllä hoksasin. Muuten ei sitten sukupuolesta ollut sen kummempaa puhetta. Normaalilta kaikki näytti ja keskikäyriä pitkin kasvaa. Istukka on takaseinässä ja lääkärikin sai napakan potkun ultra-anturiinsa ;) Kovasti se vauveli siellä liikkui ja nyrkkejään puisteli. Lääkäri sanoi vielä lähtiessämme, että jos teette ultrakuvista diaesityksen musiikilla, niin älkää valitko taustalle mitään klassista vaan kunnon rokkia :D se kuulema kuvastaa tulokasta paremmin... :p

-Usvatähti ja poikanen rv 22+6-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammi79:
Nöttiäinen onkohan se sulle ehkäpä määrättävä migreeni-verenpainelääke Dihydroergotamiinimesilaatti? Mä sain ko. ainetta, tosin tippoina ja annoksella 1 mg "kohtaukseen", enkä 5...7,5mg/pvä kuten Suomessa myytävän tablettivalmisteen suositusannos on. Ja lääkelaitoksen sivulla (http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/482944.shtml) ei suhtauduta myönteisesti raskausajn käyttöön. Jos on sama aine niin sinunkin helpotukseksi voin kertoa teratologisen tietokeskuksen kommentin. Hänen mukaansa keski-eurooppalaisen kirjallisuuden mukaan ei ole syytä kieltää raskausajan käyttöä - ja kuulemma täällä annetaankin, erityisesti juuri täällä Saksassa.
Ammi 19+3
Kiitos tästä tiedosta. =) Katotaan mitä sanovat lääkärissä 1.5 vkon päästä mutta pakko tätä päätä varten on jotain mömmöä saada.
 

Yhteistyössä