Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Mekin ollaan käyty nyt sitten rakenneultrassa, käytiin kyllä jo kaksi viikkoa sitten, mutta täytyi mennä uudestaan, koska sydämestä löytyi pieni kalkkeuma, eli "golf-pallo". Tämä löydös yksinään ei aiheuta mitään lisätutkimuksia, paitsi että katsottiin tänään siis uudelleen erittäin tarkkaan. Koska mitään muuta vikaa/löydöksiä ei löytynyt, ja sydämen rakenne oli täysin normaali, voimme olla huoletta. Pääsemme kyllä vielä rv 30 uudelleen ulraan, koska yleensä nuo golf-pallot katoaa rv 28 aikoihin. Nyt uskaltaa jo kertoa sukupuolenkin, kun se on jo kahteen kertaan varmistettu, eli tyttö on tulossa.

Maanataina tuntui ensimmäiset kunnon potkut kun luin tätä palstaa. Mulla on istukka edessä, mutta vauveli potki oikein ylös, niin tunsin, kuin joku olisi nuijinut sisältä. Aika hauskaa, kun aiemmin en ole tuntenut oikein mitään, niin kerralla sitten tulee hurjia iskuja =)

Vauvelin painoarvio oli 500 g, kaksi viikkoa sitten se painoi 300 g, joten hurjaa kasvua. Nyt rv 21+5.

Vyötärönympärys noin 95 cm, lähtöarvo jotain 78 cm. Lantiota en ole seurannut, koska itselläni reiden ympärysmitta kertoo mielestäni paremmin lihomisesta. Reiden ympärys on kasvanut pari senttiä, toivottavasti se ei enää siitä levene.
 
Tuosta pituudesta sen verran että taidan sitten olla tämän porukan pisin :whistle:
Pituutta löytyy nimittäin huikeat 180cm :D :whistle:
Mahan ympärysmitasta täällä ei ole tietoakaan ;) Ja ehkä parempi niin !

Mä olen tullut vähän herkäksi kaikelle tässä raskausaikana !!
Siis hajuille jne.
Äsken meidän pienin neiti oksensi ja voi luoja kun niitä siivosin :x
Pääsin sitten itsekin halailemaan pönttöä :x
Ja siis jos kakka vaippakin haisee pahalle niin on lähellä taas sama juttu ?! :xmas:
Ehkä tämä tästä taas tasoittuu kun saa oman kropan itselleen ;)

Bebes & Salamatkustaja 22+3 :heart:

Meinaan mennä koko ajan raskausviikoissa sekaisin ! Jos joskus siis heittää +- suuntaan
niin älkää ihmetelkö :LOL:
 
Huomenta!
Mullakin on istukka edessä ja vaikka vauva riehuu masussa aina vaikka kuinka niin mä tunnen sen vaan pikkusesti. rakenneultrassa kerkisin juuri sanomaan että en tunne potkuja niin ja eilen sitte alko heti potkiin oikein kunnolla, koko päivän tuntu sellasia pieniä tum tumeja :) Ja taas hän siellä äsken vähä potki :)
viivi09 ja poitsu 20+5
 
yksi pieni olkkis-rouva marssi näin aurinkoista tietä eteenpäin...

Neuvolapäivä tänään. Hieman jännittää vaikka kaikki on kunnossa jos nyt jotain voi päätellä siitä masupalleroisen aktiivisesta liikkumisesta mitä tänä aamua on ollut. Tänään katellaan ja täytellään noita Kelan papereita normineuvolan lisäksi... Paino ja hemppa hieman jännittää mutta eiköhän oo suht ok. :D

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 22+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Black Panther: Sä oot pitkä muhun verrattuna... Mä oon vaivaset 158cm pitkä! :LOL:
Voin kuvitella miten pyöreältä masus luonnoskin jo näyttää, kuvastakin se on jo söpön pyöreä, mut ku pituutta ei oo sul paljon, olet pari senttiä minuu lyhkäsempi, mut silti masun ympärystä jo sul hiukka enemmän. :LOL: Et voin kuvitella hyvin, ku ihtestäkin välil jo tuntuu et on muka iiiiso masu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Pitäis varmaan itsekin tässä joku päivä mittailla vatsaa, mutta en tiedä mistä kohdasta vyötärö ja lantio mitta otetaan :snotty: Navan ympäryksen sentään osaan varmaan ottaa :D Pituutta mulla on 173,5 cm :)
Navanympäryksen, eli navan kohdalta mäkin ton miu mittauksen 83 cm tein. En mäkää enää tiä mis se vyötärö on, ku kadonnut mikä kadonnut. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViiVi09:
koko päivän tuntu sellasia pieniä tum tumeja :)
Ihanasti sanottu :saint:

Miul ois tällänen ihaaana kysymys heti aamutuimaan.. HIIVA :/ Oon nyt aika varma, et sellaisen tulehdukseen oon saanu.. yöks! Jotain hiivakuurejahan saa raskauden aikana käyttää, eikös? Onko tietoa että mitä valmistetta? Ihan apteekin hyllystä vai haenko lääkäriltä reseptiä??? Voidetta? Puikkoja? Ääh.. yöks... iljettävää... Muutoin kuuluu hyvää ja maailma näyttää ihanalta, mikä sää B)

 
Miten hyvin tuo sukupuoli kerrotaan rakenneultrassa varsinkin tampereella.? Meillä olisi maanantaina ja aiotaan kyllä kysyä, tietää sitten varustautua =)

Puoliväli häämöttää ja travolta liikkuu hyvin, varsinkin öisin.
Nyt olen ollut kovasssa lentsussa jo viikon ja loppua ei näy. Pitää varmaan maanantaina pyytää antilooppikuuri, samalla keskustellaan verenpaine lääkityksestä.

Vaunut on haettu helsingistä ja turvakaukalo tulee tänään, enää ei puutu kun sänky.
Päädyttiin teutonioihin.

19+5
 
Aria Meillä se sukupuoli vilkastiin aika pikasesti ja siksi saatiinkiin vain "ehkä poika" tuohon sukupuoleen. Tajuttiin kysyä sitä vasta lopussa, joten ajanpuutekin saattoi sitten olla syynä tuohon. Olin niin panikiissa niistä muista rakenteista etten muistanu koko sukupuolta kysyä :) Lupasi kuitenkin katsoa seuraavalla kerralla tarkemmin. Eli yhteenvetona sanoisin, että katsotaan varmaan ihan kunnolla tuo sukupuoli, jos tajuaa kysyä aikaisemmin :D (Ja tosiaan Tampereella keskusäitiysneuvolassa kävin - lääkäri tutki.)

muok. Mittaa navan kohdalta sain 88 cm :)

uneksija85 ja papu 20+3
 
Heippa taasen! :flower:

Ultrassa käyneille onnittelut hyvistä uutisista - meillä enää viikko rakenneultraan :D

bebes Vedän pidemmän korren: olen 181cm :LOL:

Onko muuten muut menossa 4D- ultraan?, siis ihan omakustanteiseen yksityiselle? Meillä on nyt rakenneultra 20+6, ylimääräiset ultrat mun verenohennuslääkityksen takia rv 30 ja 36 ja nyt mietin,että pitäisikö mennä "herkuttelemaan" 4D:hen jóskus 26 viikon tienoilla?? :whistle: Esikoisesta olimme ja oli ihan kiva kokemus - lisäksi tuli hyvä mieli, kun erikoislääkäri katsoi vielä rakenteetkin!

Ja sitten loppuun: mistä olette löytäneet kesä-mamma-vaatteita? Minä en löydä alaosia mistään ja viikon päästä pitäisi lähteä etelän lämpöön :/

Carmen ja Antero 19+6
 
Heippis!
Meille kerrottiin kans sukupuoli ihan kiertelemättä (TRE), ihan tosin viimeseks kun se lääkäri kysy, että onko meillä jotain kysyttävää? Sit viel varmisti että ollaanko varmoja? Sen jälkeen vilkas haarovälin ja sanoi, että selkeät pussit siellä roikkuu, niin äijämaisesti siinä retkotti ettei voinut erehtyä! :D

Mii26! Hiivasta kandee soittaa neuvolaan! Mut veikkaan, että ihan normi hiivalääkkeet? Ite oon joskus ostanu ihan ilman reseptii pari kertaa sen canesten-yhdistelmähommelin... ihan paras. Mut kannattaa varmistaa neuvolasta! Se kuuluu kuulemma kans samaan kategoriaan ku VTI, että pitäs hoitaa pian pois! Ettei aiheuta suppareita tms. Ja onhan se aika helvetinmoinen vaivakin...
:headwall:

Meillä eilen ekaa kertaa alettiin vahtaan masukkia kun pojalla taas ralli käynnissä illalla... Ja kyllähän ne töksähdykset jo näkyy ulkopuolellekin! Varsinkin siis ihan tohon navanseudulle kun potkasee, maha nousee hassusti tärähtäen :) Ihanaa! :heart:

Jahhas... ja sit pitäs miettii josko lähtis kaupungille, ihana ilma!!!

Roona+Tahhvo 22+3
 
Hitsi.. neuvolassa on tällä viikolla se "ikävä täti" mut maanantaina olis "oma neuvolan täti" Kituuttaiskohan sitä siihen maanantaihin saakka? Iteasiassa, miulahan olis sillon käyntikin :) Eikai pari pv mitään aiheuta..? Neuvolan soittoaikakin on mennyt jo, joten aikasintaan huomenaamulla pystyisin kysyyn.. ja huomenhan on jo pe.. Argh! Toisaalta tää vaiva on kyl ihan perseestä :/
 
Tänään ollut tosi huono olo, alkoi eilen illalla. Töihin en pystynyt lähtemään :ashamed:
Onneksi tunnin päästä on lääkäri, toiv, selviää syy mun mahakipuihin..
Tuntuu että koko ajan on jotain vaivaa. Esikoisen odotusaikana voin niin hyvin että!
Mutta vaavin potkut on tuntunut hyvin, eilen illalla kun kävin kyljelteni sänkyyn niin alkoi tunkemaan itseään oikealta kyljestä:)<3

Joten eipä tänne ihmeempiä, palaan asiasta toivottavasti rikkaanpana!:)

Hiivasta vielä: Mulla oli tässä raskaudessa jo yksi hiiva. Eli kysyin lääkäriltä mitä saa käyttää ja vielä apteekista. Eli ihan normaali canesteen puikko, vain täytyy käyttää ilman sitä asetinta. Itseasiassa mulla oli se pari viikkoa sitten ja kysyin siellä Kättärin lääkäriltä.
Ostin sellasen paketin missä se puikko+voide. Tehos tosi nopsaan joten kannattaa vaan hakea heti.

Inka 19+3 :heart: :heart:
 
Mii26
Niin, no kyl se kandee hoitaa samantien pois ennenkö pahenee? Jos inka85 sitä on kans käyttäny, ja voithan sä varmaan apteekistakin vielä kysyä sitä.. mut eiköhän just se canestenin yhdistelmähoito oo ihan ok..? Outoo, ettei neuvolaan vois soittaa muutenku soittoaikana? Mulle ainakin sanottu et jos jotain vaivaa, ni soita koska vaan..?! :/
 
Carmen kyseli äitiysvaatteista. Tampereella ainakin valikoima on erittäin suppea, koska H&M ja Stockmann ovat ainoat jotka kyseisiä vaatteita myyvät. Tällä hetkellä taitaa löytyä vain muutamia kesäisiä paitoja ja yksi tai kaksi hametta, sekä muutamat eriväriset caprit. Itse olen ratkaissut ongelman kiertämällä kirpputoreja ja etsimällä sieltä kivoja äippävaatteita kesäksi. Eilen löysinkin kivan pitkän mekon, joka on puoleen sääreen. Siinä on kivoja valkoisia palloja ja sillä ajattelin mennä serkun pojan ristiäisiin. Se onkin sitten ainoa pitkä mekko, mitä olen nähnyt, edes kaupasta ei löydy.

Ja jos ei löydy, niin ei muuta kuin ompelukone äkkiä käyttöön. Omaan kivaan kesähameeseensa pystyy helposti ompeleen semmoisen resorin. Sen ei pitäisi olla kauhean vaikeaa. Jos ei itse mitenkään kykene, niin eiköhän anopeista tai joku kavereista sen verran ole koneella ommellut, että se onnistuisi. Tietysti yksi vaihtoehto on ostaa pitkiä leveitä tunikoita, jotka käy hameesta. Viikossa kun ei oikein ehdi enää tilata mistään.

Tampereella kerrotaan ultrassa reilusti sukupuoli. Keskusäitiysneuvolaan on muuten tullut juuri uusi ultralaite, ja siinä on se 4D. Täytyy varmaan vaan olla lääkäri tekemässä ultraa, että siihen koneelle pääsee. Se on siinä heti ensimmäisessä vasemmanpuoleisessa huoneessa, kun astuu siihen aulaan. Eilen ainakin lääkäri ja erikoislääkäri olivat niin innossaan siitä koneesta, että käyttivät varmaan vartin, jotta saivat hienon kasvokuvan sillä koneella meidän vauvasta. Meidän vauva kun halusi katsella mun selkärankaa, niin se ei ollut kauhean helppoa sen kuvan ottaminen.
 
feelis on kyl sen mukanen nyt, et taidan lähteä pikkuhiljaa sinne apteekkiin! canesten voide on ihan tuttu juttu, mie saan hiivan aina jos joudun syömään antibiootteja. Edellisestä on kyl niin kauan aikaa (vuosia), että olin tyystin unohtanu kuin hirveetä tää on!! Varoitus yök yökkiä: miul ei oo koskaan ollu hiivatulehdus emättimessä, eli sitä puikkoa en ole ikinä käyttänyt. tulehdus tulee siis vaan ulkosynnyttimiin. Ja sama juttu nytkin.. Luulen pärjääväni sillä voiteella :) Kiitos Roona82 ja Inka85 tsemppiä Inka lääkäriin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Ja sitten loppuun: mistä olette löytäneet kesä-mamma-vaatteita? Minä en löydä alaosia mistään ja viikon päästä pitäisi lähteä etelän lämpöön :/

Carmen ja Antero 19+6
Ostin todella kauniin puuvillamekon H&M:n normiosastolta. Sinne oli tullut kesäisiä mekkoja, joiden malli sopi oivallisen hyvin odottavan suurelle mahalle: yläosa rinnoista ylöspäin oli bikinimäinen (takana joustava, rypytys eli venyy isompienkin rintojen yli), niskaan solmittiin nauhat. Alaosa leveni heti rintojen alapuolelta kellomaisesti, siis todella runsaasti. Eli menee vaikka vielä kasoisraskauden lopussa :LOL: Hintaa oli vain 24,90e ja monenlaisia värejä ja kuoseja. Kannattaa ehdottomasti katsoa normivaatteet läpi, kun muoti on viime vosina ollut niin väljää. Itse en ole edes mammavaatteita (housuja lukuunottamatta) katsellut - ovat usein niin tylsiä...

Kysymys:
Viime kuun ketjun loppuun laitoin kysymyksen, joka ei vielä ole innostanut vastaamaan, joten kysynpä uudelleen :)
Onko kenelläkään muulla ilmestynyt ylähuulen yläpuolelle (iholle) bigmenttiviivaa? Vähän sen näköistä, kuin huulen yläpuolelle olisi tatuoitu raja? Esikoisen raskaudessa minulla ei ollut tällaista, enkä ole yhtä naista lukuunottamatta tällaiseen kiinnittänyt kenenkään kohdalla huomiota, mutta raskauteen tämä ilmiselvästi liittyy.

hanjuu :heart: vauva 19+7
 
hanjuu eipä oo pigmenttiä näkynyt, ellei sitä lasketa että hiusten väri on vähän tummentunut..siis luontaisesti, ei värillä :D Tuliko siule myös se viiva alavatsaan vai onko vaan huultenrajaus "oire"?
 
Ultrassa käyty. Meillä on tosiaan täällä Lohjalla kanssa tuo 4D ja hienon kasvokuvan sain mukaani. Näkyy vaavi niiiiin hienosti siinä kuvassa. Erikseen siis 4D ultraan en oo menossa :D

Meiltä kysyttiin heti ennen ultrausta että mites sukupuoli, tahdotaanko tietää. Katottiin sitten ja meijän rinsessa esittelikin todella hyvin jalkovälinsä, jossa ei siis mitään ollu :D Painoa tytsyllä on 320g. Pikkunen tytsy. Nyt vaan odotellaan vielä seuraavat 20 viikkoa.... Pitkä aika...

VK + rinsessa 19+6
 
Lääkärissä käyty enkä ole sen viisaampi kuin sinne mentäessä. Eli kivuille ei löytynyt syytä, ja nyt vaivana on paha olo. Kivut ei onneks enää niin kovia..
Noh sain loppuviikon saikkua ja ohjeeksi levätä,välttää liikaa rasittumista yms. Nestettä ja tiheää syömistä, ei kuitenkaan mitään kofeiinipitoista/rasvaista.
Joten näillä mennään. Ens ti onneks ultra, jos siihen mennessä ois jo helpottanut:)
 
Vauvakuume83: Huomasin että sinäkin olet lohjalta ja selkäkipu vaivannut, eli lohjalla saa neuvola lähetteen kanssa akupunktiota sieltä äippäpolilta, itse käyn siellä =)

Pituudesta: Täälläkin tällainen hukkapätkä :wave: eli pituutta tai siis lyhyyttä 158cm :LOL: ja vatsan ympäryskin on jo metrin :whistle:



tänään otettu kuva 22+2

TiiuHti ja ukkeli
 
Vakuutuksista. Olen juuri ottamassa vakuutusta syntymättömälle lapselle Pohjolasta. Terveyselvitykseen täytyy laittaa tuo syksyn keskeytys ja nyt ultrassa näkynyt sydämen kalkkeuma. Kysymys siis kuuluukin, että onko jollain evätty jotain siitä vakuutuksesta. No varmaan viikon sisään tiedän miten käy. Olisi pitänyt ottaa tuo vakuutus ennen rakenneultraa, koska sen olisi voinut jo rv 16 ottaa, niin ei tarvitsisi miettiä että rajataanko jotain pois. Aika syvältä, jos tuo vauvan sydän nyt sitten rajataan pois. No onneksi en jäänyt siinä sokerirasitustestissä kiinni, olisivat saattaneet siitäkin rajata jotain pois.
 
Moron,

Tulin just hammaslääkäristä ja viel oli ainakin pari käyntiä edessä. kyl ihminen on sitten typerä ku ei ajoissa hoidata hampaitaan kuntoon. No nyt ne tulee sitten kerralla hoidettua kuntoon. Mites teillä muilla? Oletteko saaneet hyvin aikoja hammashoitoloihin?

Möykky on pitänyt melkosta showta tässä nyt parin päivän aikana. Ihana tuntea nuo liikkeet tuolla masussa kunpa mieskin jo saisi nauttia niistä :heart:

Selkäkivuista sen verran et itsellä on tuo häntäluun seutu kipeä ja välillä myös yläselkä. Yläselän kivut johtuu varmasti mun seisomatyöstä. Alaselkäkipu tuntuu erityisesti silloin kun makaa selällään sängyssä.

Olo on muuten tosi hyvä ja pari viikkoa vielä nin sitten pääsee siihen 4d ultraan. Aion mennä Kaarinaan varsinais-suomen lääkäripalveluille, kun hinta-laatu suhde oli niin hyvä. Ja eihän me sitä miehen kanssa makseta vaan tulevat isovanhemmat :LOL:

Neuvolassa olis kyl kiva käydä useammin ku yhden kerran kuukaudessa. Välillä sitä nimittäin huomaan jääneensä miettimään et onko kaikki oikeesti kunnossa tuolla vatsassa. Vaikkakin on jo rakenneultrakin käytynä ja kaikki oli hyvin.

Mä olen kans tosi lyhyt tollaset 162 cm. Mahanympärystä tosta navan kohdalta 98 cm. Voi tsiisus ja se vaan kasvaa kasvamistaan.

Hanjuu: mulle ei ole tullut tällaista viivaa ylähuulelle eikä masuunkaan. Mites teil muilla? Ja täytyy tosiaan käydä kattelemassa siellä H&M:llä noita kesämekkoja.

Roona82: voi vitsit kumpa meidänkin möykyn touhuilut näkyisivät jo :heart:

No mut tällaista täällä tanään. Voikaahan paksusti kaikki :hug:

Jooseppi & Möykky 22+1 :heart:
 

Yhteistyössä