Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

minä kävin hammaslääkäris juuri hiljattain, sain nopeennetun ajan ku sanoin odottavani :) ja niin hävetti :ashamed: nyt siis parempaa huolta tästä lähin : )
selkä mulla on jatkuvasti kipee, aamusta iltaa eikä sille voi yhtää mitää..
mä oon kyllä kans niin lyhyt 160, joskus ammattikoulus viimeks mitattu ja silloi tuli pituudeks 159,7cm. Muistan sen tarkan mitan :LOL: mittasin just navan kohalt mahanympäryksen niin 91cm =)
Eilen katselin kuinka poitsu riehu ja potki mahassa, näkyy hienosti jo päälle päin =)
Viivi ja poitsu 20+6
 
nii ja tosta vaunu asiasta.. me ei olla ees vie niin kateltu mutta päätökseen vaikuttaa sitte sekin että ne on helpot pistää kasaa ja kuljettaa kun pitkiä matkoja reissataan mun sukulaisille autolla, sekä se että on helppo reissata junassa niiden kanssa ku junallakin tulee kuljettua todella usein.
 
Vaunuista on ollut puhetta täällä !!
Mulla on ollut vaunuja ja rattaita vaikka mihin menoon :LOL:
Mies meinasi jo yhdessä vaiheessa tulla hulluksi kun niitä oli joka paikassa...
Ja nyt kun me ollaan täällä turkissa ja tullaan vauvan syntymän jälkeen takaisin ainakin muutamaksi kuukaudeksi niin kannattaako mun ostaa sisarus vaunut ??
Pitää liikkua ulkona, lentokentällä jne. Niin ja meidän nuorin tyttö on vauvan syntyessä 2 vuotta. Mutta suurimmaksi osaksi mennään kävellen. Ja mukana vielä 4 ja 5 vuotiaat !!
Ja siis ei tarvitsisi olla uudet ! Mutta mietin vaan että pärjäänkö mitenkään jos en niitä osta ? Täällä kumminkaan kun liikenne ei ole samanlaista vaan autot ja mopot menee miten
sattuu ja moni varmaan tietää että kaksi vuotias ei pysy paikallaan :whistle:

Mulla oli aikaisemmin gracon kaksosten rattaat peräkkäin istuttavat.. oli ihan ok !!
Mutta niissäkin oli omat vikansa !! Ja nekin myin pois ennenkuin tulin tänne ? :D
Mutta antakaa neuvoja ! Ostanko, vai pärjäänkö ilman...
Jos ostan mikä merkki olisi hyvä ??? Yksi unelma mulla olisi saada Herculeksen vaunut...
Ne on niin ihanat :LOL:

Bebes & Salamatkustaja 22+5 :heart:
 
Hammaslääkäri :ashamed:
Hmm.... en tykkää yhtään sinne menosta !!
Mutta kait sinne on pakko mennä ennen h-hetkeä ! :x
Missäköhän kunnossa tämä purukalusto on ?
Ylpeänä voin kumminkin sanoa että mulla ei ikinä ole ollut reikiä hampaissa :D :whistle: :p
 
Mäki haluisin hammaslääkäriin, mut turha edes haaveil!!! Täs kaupungis ajan saa noin puolen vuoden päähän, jos sinnekään!!! Eikä auta vaikka kuinka sanois olevansa raskaana! Yksityiset ei ota uusia asiakkaita. jne....!!!! Toivoton tilanne toisin sanoen! :/
 
Minä nyt ihan uutena täällä kirjoittelen. Olen paljon käynyt lukemassa teidän juttuja aikaisemmin. Odotan esikoista, eikä kellään kavereilla ole lapsia, joten jollekkin pitää saada puhua. Kauheasti on asiaa mielessä ja lisää vaan tuli, kun luin taas teidän juttuja.

Olen nyt rv 20 + 6. Liikkeitä on tuntunut muutaman viikon, ovat tuntuneet kutinalta ja kuplilta.. Mutta toissa iltava vauva taisi kääntyä ja nyt liikkeet tuntuvat tosi kovaa, kauheaa tömistelyä :) Odotan kovasti sitä että liikkeet alkaisivat tutumaan päällepäin, niin mieskin pääsisi tunnustelemaan. Vähän liikakiloja kuitenkin on, joten tuskin ne ihan pian tuntuvat?? Liikakiloista tulikin mieleen, onko teillä tietoa tästä: aina neuvolassa sydänääniä kuulostellessa kestää kauan ennen kuin ne saadan kuuluviin. Terkkari epäili että istukka on tiellä, mutta tiistaina rakenneultrassa selvisi että istukka on takana.. Voiko tämä pieni ylimääräinen rasvakerros vatsalla vaikuttaa siihen, ettei ääniä heti "löydä"? Syke kuitenkin aina lopulta ollut vahva +150.

Tiistaina tosiaan oltiin rakenneultrassa. Siellä kaikki näytti olevan hyvin. Vauva oli pääalaspäin, kasvot suoraan kohti.. Oli hurjan näköistä, kun tässä asennossa kasvoista sai oikeastaan vaan "kallokuvan". Hassu pieni luurankovauva. Sukupuolta emme halua tietää etukäteen, tai minä kyllä, mutta mies ei, joten kunnioitan hänen toivettaan. On pieni kutina kyllä että poika olisi tulossa.. <3 Haluaisin jossain vaiheessa käydä viel 4D ultrassa. Mutta eikö siinä jo sitten ihan varmasti näe että kumpi tulee?

Samoin kuin monella muullakin, ikävä selkäkipu on alkanut vaivaamaan. Vuosi sitten selkäni jotenkin "naksahti" painavaa nostaessa ja nyt se sama vasemmanpuoleinen alaselkä on tooosi kipeä! Myös istuessa vasenta lonkkaa alkaa särkeä. Ei kivaa kun työkseen istuu kokopäivän koneen äärellä. Minunkin täytyy kysyä neuvolasta ensi kerralla siitä akupuktiosta.

Sitten lääkkeistä ja siitä hiivasta. Mulla oli itselläni rv 16 tai 17 pientä verenvuotoa. Kauhessa paniikissa itkusilmässä menin sitten neuvolan lääkärille ja sitä tutkittiin. Mitään erityistä ei löytynyt ja vauvan sydänäänetkin kuuluivat hyvin. Labrakokeista sitten selvisi että mulla hiiva. Ikinä ennen ei ole ollut, niin en edes tiennyt miten se oireilee. Siihen sain lääkärin määräämän antibiotti(puikko) kuurin. Sen jälkeen ei ole verenvuotoa ollutkaan, onneksi. Oon kärsinyt myös ihan kamalasta pahoinvoinnista viikolta 6. Viikolta 7 olin sitten saikulla viikolle 17 asti.. Olin Kättärillä tiputuksessakin muutamaan otteeseen, kolme päivää. Ihan kamalaa. Sieltä sain pahoinvointi lääkettä, jota söin noin viikon. Ei se mitään auttanut joten lopetin. Lisäksi syön kokoajan lääkärin määräämää närästyslääkettä. Ja viikolla 8 söin myös puolikkaan antibiotti kuurin virtsatientulehdukseen, jotai ei sitten ollutkaan. Eli tosi vaivaista menoa.. :/ Mietinkin sitä, että miten nämä kaikki lääkkeet vaikuttavat vauvaan..

Rattaistakin puhuttiin.. Me ostimme Brion Go yhdistelmävaunut. Ne ovat sopivat kaupunkiin, saa nähä miten ne loskakelillä kulkee.. Niitten kanssa ei ainakaan tarvitse miettiä reikaiden pumppaamista tai muuta. Ja muutenkin olivat uskomattoman näppärät.

Tässä nyt tällainen kauhen pitkä ensimmäinen avautuminen :) Jatkossa ei ehkä näin pitkiä viestejä ;) ??

Aurinkoista viikonloppua!!

t Miimu ja Masu 20+6 (LA 19.9)
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
niin kannattaako mun ostaa sisarus vaunut ??
Mutta mietin vaan että pärjäänkö mitenkään jos en niitä osta ?
Ystäväni sai lapset 2v1kk ikäerolla ja osti gracon(?) sisarusrattaat uutena. Käytti kerran pari ja myi pois, hävisi hinnassa yli puolet ja sanoi että maailman turhin ostos, ei isompi viihtyny niissä hetkeäkään.

Ja jos kaikki olisi mennyt niin kuin alussa oli mennäkseen että meidän muksuille oli tulossa ikäeroks 1v10-11kk niin ei mekään olis ostettu. No, Luoja puuttui peliin ja se vauva on nyt enkelinä taivaassa mutta kuitenkin.

Nyt ikäeroks tulossa 2vn.5kk ja ei osteta sisarusrattaita. Kaupungissa asutaan mutta ei siltikään osteta. Meiltä löytyy ABC Desingn -yhdistelmävaunut ja Brio Ponyn rattaat ja niillä aiotaan pärjätä. Kummatkin ostettu meille uusina, rattaisiin aion hommata lisänä vaan kuomun ja jalkapeitteen nyt toiselle, esikoiselle tuli rattaat ostettua vasta n. puoli vuotta sitten ni hän ei niitä tarvinu ni ei tullu ostettua.

Pituudesta ollu kysymyksiä, mie oon 162 cm. Ja masun ympärys navan kohalta n. 97 cm. =) Kyllä se vaan kasvaa.
Kirppu melskaa jo ihan hulluna :heart: , välillä tuntuu nukkuuko se ikinä. :D Itte oon lähes tulkoon toipunu kamalasta vatsataudista, esikoinen ja mies toipumassa. :)

Mukavaa vkonloppua kaikille!!! =)


nöttis & kirppu rv 18+6 :heart: :heart: :heart: :heart: Huomen POKSUU!!
 
miimumaija tervetuloa =) Kyllä meillä näky 4D kuvasta tosi hyvin ja tarkkaan että rinsessa on. Mut jos sanot että ei kato sinne tai että kertoo kun teijän pitää laittaa silmät kiinni :D

Eipä täällä taas kummempia. Yhdistelmävaunut on jo ollu kauan kaapissa.

VK + rinsessa 20+0 poks poks
 
te joilla muuten on kokemusta vaunuista niin kertokaapas mielipiteitä mitkä olisi hyvät hankkia.. kun tosiaan pitää saada hyvin kasaan että on helppo kuljettaa autossa eikä veisi hirmusesti tilaa ja lisäksi pitäisi olla näppärät junassa reissaamisen kanssa..
 
Onko teillä muilla liitoskipuja tai vastaavaa??

Ku mulla alkanu tänään tuntua tossa vasemmalla alamasun seuduilla hetkittäistä kipua ja sit välillä koko alamasussa, varsinkin täs koneella istumisessa alkaa tuntua tai sit maatessa. Nää luultavasti sit on niitä liitoskipuja ja siks välillä toispuoleistakin kun lantion ligamentit venyy ja paukkuu. Tuntuu kyllä ilkeeltä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViiVi09:
te joilla muuten on kokemusta vaunuista niin kertokaapas mielipiteitä mitkä olisi hyvät hankkia.. kun tosiaan pitää saada hyvin kasaan että on helppo kuljettaa autossa eikä veisi hirmusesti tilaa ja lisäksi pitäisi olla näppärät junassa reissaamisen kanssa..
No tähän ei oo yhtä ja ainoaa vastausta kun makuja ja mieltymyksiä ja tarpeita on monia, mutta meillä oli sillon aikanaan tärkeintä että mahtuu hyvin autoon (tämä tarkistettiin ennen kuin vaunut ostettiin eli kokeiltiin mahtuuko ja hyvin mahtu) ja piti olla ilmakumipyörät että liikkuu hyvin hangessakin. Painavatkaan eivät saaneet olla sillä asutaan pienkerrostalon tokassa kerroksessa ja ei oo hissiä eli portaita pitkin pitää kulettaa. Ja hinta ei saanu olla päätä huimaava.

Löydettiin sit joulualesta ihanat yhdistelmät hintaan 299e. Oli kyllä todellinen löytö ja ollaan oltu tyytyväisiä. =) Ja edelleen ovat uutta vastaavassa kunnossa kun ollaan pidetty hyvin niitä, taitavat palvella meidän kaikki muksut sitten. :)
 
Bebes Mites ois Phill & Teds rattaat sisar istuimella, sit kun ei enään isommalle tarvii niin ois vaan vauvan vaunut ja muutenkin pienikokoiset :)

Liitoskivut Itsellä lähinnä noustessa tuntuu.. Tosi inhottavaa :kieh:

Rattaista Mä olen tosi kriittinen vaunujen kanssa ja ton meijän neidinkin vaunut vaihtui varmaan 10 kertaa kun aina jonkin vian löysin, joten nyt vaan mietin ja pähkäilen varmaan tosi kauan.. On nyt kokemusta vaikka mistä mutta ehdoton on se että täytyy olla kolme pyöräiset, kääntyvällä etupyörällä.. Mietin itse asiassa tällä hetkellä quinnyn rattaita ja koppaa sekä näihin sopivaa maxi-cosin turvakaukaloa, mut sit taas kaukaloon täytyy olla telakka..
Mut toisaalta tykkään akta gracon kaukalosta, telakalla.. mut se taas ei käy quinnyihin.. ois meinaan helppo ottaa vaan ratasosa aina autoon mukaan jos menee jonnekkin kylään, kaupungille tjs. Mutta mä olen siis tosi hankala vaunujen kanssa ja sen jo tietääkin kaikki lähimmäiset :LOL:


TiiuHti ja ukkeli 22+3
 
Iltoja!
Miten teillä nuo liitoskivut tuntuu?
Mulla on oikea lonkka olemaan kipeä ja ihan ku menis "jumii" välillä,sitten se paukkuu... Ja nyt on pari päivää ollu ala masu kipeä,ihan ku jotku lihakset olis kipeenä koko la mahan seudulta.Tuntuu Eniten ku nousee vaikka istumasta seisomaa tai sängystä ylös nouseminen tekee oikeesti kipeetä.Kyljen kääntäminenkin sängyssä vaatii ajatusta...
Noh kaipa tuoki ohi menee,toivottavasti.Tai toinen vaihtoehto kaiketi on,että loppua kohti pahenee... Se jää nähtäväks...Keskiviikkoinen tasajalka hyppely likan kanssa ei ainakaan tainnut tehdä hyvää...
Tylsää,viikonlopun taas töissä,äitienpäivänkin.Lapset ei oikein tykänny... Ei voi mitää...

Virttis ja Vilpertti rv 20+5
 
Virtahepo: Ainakin mun korvaan noi kivut sängystä noustessa jne kuulostaan liitoskivuilta. Mullakin niitä on mutta tosi vähän vielä. Sen sijaan mun masusta on tullut tosi arka. Eilen neuvolassa terkan etsiessä kohdun reunoja niin sattui oikein kunnolla, samoin rakenneultrassa se ultraaminen sattui. En sitten tiedä mistä johtuu, välillä kuminauhavyötäröisten housujen pitäminenkin sattuu... Saa nähdä mitä vielä tulee. Nyt nimittäin löytyy vielä tuon edellä mainitun lisäksi oikea pakara on ruvennut oireilemaan... Pitänee varmaan käydä fysioterapiasta kysymässä sitä tukivyötä lainaan, ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi....

Olkkis ja ötzki 22+5
 
huomenta!

Me varattiin huhtikuussa emmaljungat lastentarvikkeesta. Me kerrytetään viemällä rahaa sinne kerralla sen verran kun halutaan. Mut ei meillä oo tilinhoitokuluja/korkoja yms. Eli rahaa viedään just sen verran, kun vaunut todellisuudessa maksaa.. Eli näinkin voi tehdä ;) Kohta on kylläkin vaunut maksettu. Ite ei oikeestaan muuta maksettu, kun käsiraha.. molempien perheet/siskot/lähisukulaiset halus ostaa meille vaunut, niin ovat sit vieneet sinne rahaa. Mies oli kylläkin alkuun vähän nihkee.. ei oo tottunut ottamaan "almuja" vastaan. En kyllä minäkään, mut mieluummin annan sukulaisten törsätä järkevään, kun kantaa kukkapuskia kotiin/sairaalaan, kun vauva syntyy!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
No eipä olleet mun kivut sitten liitoskipuja...
Rupesin vuotaa illalla verta ja muuta kivaa :( , tuolta voi lukea jos jota kuta kiinnostaa...

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1405232
No hui ku säikähdin ku luin. Toivottavasti tuo tosiaan ei ole mitää vakavaa, ainakin olen kuullut ettei olis, mut ku ihtel ei kokemusta.

Voimia ja jakseluita, ei ole kiva olla pelossa. :hug:
 

Yhteistyössä