**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

J84
Heipsan täältäkin taas vaihteeks :) Oottepa te tosiaan ahkeria kirjoittaan..vai onko säällä vaikutusta asiaan?

Himoista, istellä on himot pysyneet aikas hyvin kurissa, mutta joskus tulee sellaisia päiviä, et kun avaa silmänsä aamulla ja tekee mieli vaik savukalaa niin sitä on lähdettävä hakemaan. Toinen on noi pizzat ja hesen hampit, mutta niiden suhteen oon aika ehdoton, et niitä ei välttis tarvi hakee jos mieli tekee, kun tuo paino pitäis saada pysymään kurissa ja nyt sitä on tullut jo 7-8kg :/ Viili on kans yks jota on oltava kaapissa ja mysliä sen kanssa, sekä ruisleipää pakkasessa :p Amppelitomaattikin tuli ostettua, koska myös tomaattia uppoo mun suuhun "monia kiloja" ja on kiva kokeilla josko onnistun saamaan siitä popsittavaa.

Vivid, mä kans heräilen pahimmillaan 4-5 kertaa yössä vessaan ja siinä neljän jälkeen tulee sellainen tunnin valveilla olo hetki, kun uni pakenee silmästä..sit yks kaks oon zipannu uudelleen.

Turvotuksesta, kun tossa oli noi helteet niin silloin oli iltaisin havaittavissa hieman turvotusta nilkoissa ja aamuisin sormissa. Vettäkin kului varmaan kolmisen litraa päivä ja se pakkautu mun kehoon kyl tosi ikävästi ja painokin tuntu nousseen hetkessä pari kiloo, mut sit kun ilma viileni niin sainkin juosta pissalla välillä 10min. välein ja sit olikin taas paino tippunu sen pari kiloo, mitkä oli ykskaks tullu.

Seksistä..hmmm :| ei kieltämättä kauhian paljon tule hellyyttä jaettua. Tosin se johtuu kyl minusta aika pitkälti kuin isännästä..hän olisi valmis toimiin vaikka joka päivä, mutta itsellä ei ole paljon ollut kiinnostusta viime aikoina ja orgasmin jälkeinen tunne kohdussa on inhottava, ikäänkuin se vetäisi itsensä samalaiseen tilaan kuin olisi kova supistus päällä :/ Alkuraskaudessa seksiä oli harvimmillaan ehkä kerran kahdessa viikossa, koska pelko keskenmenosta oli suuri ja edellisessä raskaudessa kävi niin, että seuraavana päivänä mukavan illan jälkeen alkoi vuoto ja se jäi kummittelemaan mieleeni vahvasti, josta myös miehelleni kerroin. Mutta välillä sitten on taas niitäkin päiviä jolloin kelpaisi vaikka kuinka..varsinkin jos yöllä on tullut nähtyä "hieman" tuhmia unia :D Välillä kyllä harmittaa isännän puolesta, kun torjun hänen lämmittely yrityksensä, mutta enään en rupea siihen , että vain toisen tarpeilla on väliä ja ne on hoidettava velvollisuuden tunteesta ja loppujen lopuksi seksistä tulee sellaista "pakko pullaa" ja nautinnosta ei ole tietoakaan. Edellisessä suhteessa oli tuollaista ja se ahdisti todella paljon :( Toivottavasti innostus seksin suhteen palautuisi taas normaaliksi eikä tarvitsisi katsella pettynyttä ilmettä ukon kasvoilla.

Sitten olisi kysymys tatuoinneista
Eli mielipiteitä kehiin tatuoinnin ottamisesta/korjauttamisesta raskauden aikana

Itsellä, kun on nyt ongelmana tuo oikeassa kädessä (ranteesta ylöspäin, vähän ennen kyynärtaivetta) oleva tatuointi, jonka olen ottanut joskus 7 vuotta sitten ja nykyään melkeimpä vihaan sitä, koska se ei enään sovi nykypäivän elämääni eikä kuvasta minua (onko sitten edes koskaan kuvannutkaan), eikä todellakaan ole kovin naisellinen. Olen ajatellut siihen peitetatuointia esim. liljoja tai orkideoja köynnöksillä, mutta voiko sen tehdä tässä raskauden aikana. Yks kaverini on ammattitatuoija ja pyysi tulemaan näytille, jotta hän voi suunnitella minulle kuvan siihen päälle. Kaksi muutakin kuvaa löytyy kehostani, mutta ne on tullut otettua vakaasti harkiten ja selvinpäin...olkavarressa on leijonanpää, joka tulee horoskoopistani ja lapaluiden välissä on mustekala, koska halusin jonkun meressä asuvan elukan.

Että sellaista...tänään onkin sitten illalla kauan odotettujen nuudelien laitto ja huomenna olisi aamusta neuvola ja sen jälkeen lähdemme kohti Uuttakaupunkia serkkulikan luokse. Pääsee taas joka vuotiseen Merefestiin tonkimaan kojuja ihanista tavaroista :p

Sateisin tunnelmin J84 ja Veeti 23+6
 
Jellona84 taitaa olla ettei tehhä raskauden aikana tulehdusriskin takia tai ainaakaan vastuuntuntoset ei tee.Itelläniki hirvee kuume saada kylkeen suht iso (floraltattoo) niin et menis osittain alaselänpuolelleki mut suosiolla jätän syksyyn.Koukkuun noihin jää,jos ois rahaa ni oísin varmaan täyteen nakutettu =)
 
mama-84 mulla oli ensin tossa raskaudessa verenvuotoa viikoilla 12 tai 13! Sen jälkeen alkoikin niitä supistuksia tulemaan viikoilta 15 eteenpäin!
Ne rajottaa kyllä tosi paljon elämää ja menemisiä! :/
Onko sulla ollut tarkempia kontrolleja supistelujen vuoksi?
Muistat vaan että paljon lepoa! Ja mahdollisimman vähän liikkumista ja rehkimistä.
Vaikka onkin aika ikävää... :(

Bebes & Salamatkustaja 26+4 :heart:
 
J84
Tepa75, itse oon aika varma et ton tatskan korjaaminen jää tonne lokakuulle ja varsinkin kesällä en muutenkaan menisi ottamaan edes lävistystä tulehdusriskin vuoksi. Ja voi olla et kaverilla on kesänajaks varaukset täynnä niinkuin aina eikä hänkään ammattitaitoisena tee raskaanaoleville kuvia. Kuvan vaan voisi suunnitella aikaisemmin ja ajan varata valmiiksi. On kiva kuulla teidän mielipiteitä asiasta, koska noi googlen vaihtoehdot antavat vastauksia niin kielteisinä kuin myönteisinäkin. Ja koukkuun noihin todellakin jää, ekan kuvan jälkeen seuraava tikkausaika on jo niin vahvasti mielessä et kaikki lehdet ja kuvahaut on plärätty loppuun et varmasti löytyy mielenen. Edellistä tatuoinnista onkin kulunut jo 4 vuotta ja halu ottaa löhikäärme tai feenixlintu sääreen on hirveä, mutta ton käden korjautan ensin, koska se näkyy melkein aina.
 
bebes: yks ylimääräinen lääkärikäynti ollu ja sit kävin labras, et otettii kokeit, mist selvis ettei ainakaa tulehduksest johtuvaa supisteluu ole! Tost lääkärist on nyt sit tasan 5 viikkoa! No katotaa mitäs neuvolatäti sanoo sit ens viikolla!!! Verenvuotoo mul ei oo ollu missään vaihees! On tää kyl pahuksen rajottavaa, ku mitää ei uskal tehä... olis esim. kiva käyd kävelyl tai jotai, mut ei kyl pysty/uskal....!!!
 
Te oottekin puhuneet tatuoinneista tääl. Itel ku löytyy niit 5 kappaletta jo nyt. Hirveesti tekis mieli uutta, mutta tosiaan tän raskauden aikana ko ei oikein kukaan suostu tekee ja toisaalta ite en ees lähtis ottamaan just sen tulehdusriskin takii... Näihin ku valitettavasti jää koukkuun... :LOL:

AHISTAA ihan sairaasti tää kun pitää vaan olla, kun mitään ei saa tehdä. Tiedän kyllä et kaikki on vaan omaksi ja masukin parhaaks. Kuitenki koko ajan pelkää et mitä sit jos tuo kohdunsuu lyhenee vaan entisestään ja pahimmassa tapauksessa masukki päättää tulla jo nyt. Sitä vaan kovasti ihmettelen, kun ei kuitenkaan ole ollut minkäänlaisia supistuksia eikä muita kipuja et mistä tuo johtuu et on kohdunsuu lyhentyny jo nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Kovasti oottelen Kelan äitiysavustus päätöst ja sairaspäiväraha-juttui.... hitto ku kestää ja kestää!!!!!
Niin miekin!!!! Jokohan siittä on kk kun pistin paperit vetämään? Tuntuu ainakin siltä! Tahtois hypisteleen.. ja vaunut muut saadaan kans joskus elokuussa eli just kerkee vauva syntyä.. Hirveä hypistely-polte.. Onneks niitä vaatteita satelee jo jonkin verran :p Mut tohon kelaan: syyllinen on se sairaspvraha. Siitä on saatava ens päätös ja se venyy kun viimeiset palkat on vielä maksamatta (vaikkakin kyseessä on parin pv:n palkka).. Joo-o..kivaa..

 
HUH - se on ohi!
Sokerirasitus siis. Joo, siis mulle neuvolatäti sanoi, että vettä toki voi juoda jos janottaa, ei kukaann voi ihan nestehukassakaan olla. Illalla join vettä, yöllä join lasillisen, ja join ehkä puol litraa vettä aamun aikana. jos se koe mene päin v*ttua sen takia niin hah. En usko :) Se colajuoma oli ihan KAMALAA! Mulla meinas tulla ylös se, kun piti niin nopeesti juoda, ja muutenkin paha olo kun ei ollut syönyt. Sit seuraavan tunnin närästi ihan huolella.

Kun lähdin labrasta, menin suoraan Heseen syömään pekoniaterian ja 2kpl kanafileitä. Ja silti jäi NÄLKÄ! :eek: Sit kävin kirppiksellä, ja ajattelin lähteä kotiin... No kas kummaa, poliisit sulki yhtäkkiä sen risteyksen, mistä mun bussin olis pitäny kääntyä. Eli se katu oli tyhjä missä se pysäkki oli. Siinä sitten muutaman kanssa-odottelijan kanssa ihmeteltiin, että mitä tapahtuu. Meni 10min, niin Tampere-talolta päin kuului soittoa. Siellä oli varmaan koko perkeleen armeijan soittokunta marssimassa tietä pitkin. Alettiinn sitten erään mummelin kanssa könkkäämään eri pysäkille, kun poliisit ohjas liikenteen muulle kadulle. 5min sillä pysäkillä, ja poliisit laittoivat taas risteyksen toimimaan, soittokunta olikin mennyt jo jonnekin muualle.... Sit taas juostiin sille oikeelle pysäkille. Eli yht. varmaan 20min heiluin siellä ja vettä tuli vaakasuoraan ja tuuli joka suunnasta. KIVA! Kiitti armeijan lippujuhlan vai mikä tää liputuspäivä nyt olikaan.

Nyt maistuis melkein kuuma kaakao :snotty:
:wave:

ps. Tatuoinneista, se on ihan tekijästä kiinni, tekeekö raskaana oleville. On kuulemma sellanen moraalinen/eettinen homma.. Että naisen keho on ihan tarpeeks kovilla muutenkin raskauden aikana, etteivät halua rasittaa enempää :) Itellä kans piti täs vuoden alussa korjauttaa/jatkaa tribaalia, projektina sleeve. Mut... Syksyllä sitten. ja saa se sleevekin jäädä, kun ajattelin eka hakata selkään, tai nilkkaan/pohkeeseen sukupuun tynkää, eli jotain kasvillisuutta ja oksia tms ja ekalle oksalle tulee juniorin nimi ja syntymäaika :heart:

Roona
 
Jellona84 täs onki hyvä aika suunnitella!Roona82 toi on hyvä idis toi nimijuttu,jos olis eka miullaki ni jotai tollasta ottasin.Tai eihä se tietysti myöhästä oo vielkää =) Tänään sitte EHKÄ henkisesti lataudun ottamaa nuo lävistykset pois :/
Mii26 miulla eka valmistu tuo äitiyspväraha,tänää sit tuo sairaspväraha!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tepa75:
Tänään sitte EHKÄ henkisesti lataudun ottamaa nuo lävistykset pois :/
Sulko oli napaläväri kanssa? Mä ihte miettiny et milloi pitäs ottaa pois. Neuvolas sanoivat et voipi olla siihen asti ku ihtestä hyvältä tuntuu. Vaihdoin täs jonni aikaa sit vain joustavan tapin siihen ja ihan pikkuiset pallot päihin, eihän se mikää "nätti" enää ole tossa ku maha kasvanu mut mietin et jos saisin sil piettyy ehkä reiät auki sit synnytyksen ohi asti. NIi neulakammoinen ku olen et voipi sit muuten jäähä etten enää usalla ottaa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tepa75:
Mii26 miulla eka valmistu tuo äitiyspväraha,tänää sit tuo sairaspväraha!
Niin joo, mie haen noita 6kk palkkatulojen perusteella.. Sen takii varmaan on saatava se sairaspvraha päätös, et ne voi tehdä 6kk perusteella sen äippärahapäätöksen..? ehkä..

 
Napalävistyksen oon minäki jo ottanu pois. Ekaaki odottaes otin pois jossain vaihees, mut ei menny umpeen. Esikoist odottaessa joutusin myös nännilävistyksen ottaan pois ja se myös umpeutuikin heti ja sai siis jäädäkin pois, en menny ottaan enää uutta! Onneks naamast ei tarttee poistel mitää :LOL:
 
ElämäIlo3 navassa oli 2 ja ne jouduin ottaa varmaa jo maaliskuussa poies kun näytti iha karseelle.Mut kun miulla on nuo nännilävärit ni ne pois,lueskelin et muutama kuukaus aiemmin pitää ottaa ettei jää mitää bakteerihommii.
Mii26 joo sit varmaa on niin! Mie hain ansiosidonnaisten perusteella kun työtulot oli paljon pienemmät.
 
3 päivää meinannu vähän supistela kivuliaasti, selän puolella. ja maha pinkee koko ajan! ......

..... joten oon rennosti yrittäny ottaa, täs pari päivää.

seurailen tilannetta ja soitan tiistaille neuvolaan lääkäriin ajan tarkastukseen. (mulla kun olis lääkärineuvola vasta 25.6), ettei tua alakerrassa ole vieä ruvettu avautumaan! :/

ja nyt vielä puski kauhian flunssan päälle! :'(

täälläkin nuo yät jokseenkin levottomia, ....kolottaa, pakottaa, janottaa, ja pissittää, vuoron perään!

..... vali....vali! :LOL:

aina tää odotusaika on yhtä valitusta! :D

mut viikot poksuu...... fiksu ja brutus 24+0 =)
 
Jei, postista tuli tekstiviesti, että paketti haettavissa... Ei siinä kauan nokka tuhissut liikkeen/postin pojilla, kun sitterin tilasin maanantaina! IHANA! Just sellanen ku oon halunnutkin. Mä en oikein niistä pikkupiia ym sittereistä oo tykänny mitä oon kaupoissa katellu. Kangasmateriaalit ollu todella outoja. Siis tuntuu et ne on tosi huonolaatusta kangasta joka imee kaiken lian ja paskan heti itteensä. Tossa on sellanen kestävän olonen kangas, ja pestävä. Ja se on musta. Ja siinä on Nalle Puh lelukaari. Ja se on IHANA :heart:
Vauva puuttuu, muuten täydellinen :D
Oli vaan pakko tilaa se maanantaina ku näin netissä, vaikka eipä silläkään mikään kiire olis ollu. Mut onpahan valmiina. Kandee kattoo, tuol oli aika monta kivaa:
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1927

Muista tarvikkeista galluppia:
itkuhälyttimet? minkälaisia meinannu, ja onko suosituksia?
rintapumput? sama homma, minkämerkkistä kannattaa?
Jonkinverran oon nettikeskusteluja pläränny, ja Doro-merkkisiä häläreitä kehuttu. Samoin Avent-rintapumppuja. Kaveri taas sano että ei tykänny Aventista, vaan hommas Ainun. Tää on just tätä ku ei voi tietää.... Pumppu kyl ihan ehdoton minkä aion hankkia! Meinaan että jos tulee paljon maitoa, ja muutenkin kun esim mies on luvannu olla ruokintavuorossa esim vklp aamusin, ja siltä kun ei sitä maitoa tule, niin pitää taltioida :LOL:

Kauhee hössötys päällä. Mut parempi tällai sivistyneesti hössöttää täs pitkin raskausaikaa, ku sit vikat 4 viikkoo hulluna kun ei oo mitään hankittuna :p Eikä mulla työttömällä ole muutakaan tekemistä. Mitä nyt sitten niitä häitä miettiä... Mun äiti vaan tekee mut hulluksi omilla ideoillaan!! Aargh...
 
Roona: siis aivan ihana lukee tosta sun innostuneesta hössötyksestä!!!! :heart: Ite ku ei saa mitää aikaseks... tai no ei paljoa oo hankittavaa, ku toka lapsi tulos ja esikon tavaroita tallella. Ostaa pitää vaan turvakaukalo ja sitteri... ja ehkä itkuhälytin. Esikon kans en sitä hommannu, mut nyt se vois olla tarpeellinen, ku on erilainen elämäntilanne ja kaikkee. Mulla oli esikosta Ainun rintapumppu ja tykkäsin kovasti (se vähä mitä kerkesin käyttää ennen ku lääkäri kielsi imetyksen)!!!
 
Moi! Ihanan ahkeria tekstailijoita :D

Mä kävin aamulla tk.ssa lääkärillä kun on ollut niitä jomotuksia ja vihlaisuja ja joitakin supistuksia sekä jalat alta-tuntemuksia... Noh, lääkäri oli ihan yleislääkäri ja totesi että hän muuten laittaa sulle nyt lähetteen äitiyspolille.... oli sitä mieltä että kanavaa ei ole enää ja että kohdun sisäsuu on sormelle auki ja vauvan pää painaa alas. Minähä olin heti ihan paniikissa että mitä hele....ttiä :eek: :'(

Soitin paniikissa miehelle että nonni nyt se sitte on pian syntymässä....
Ajelin sinne oysiin ja synnytyslääkäri siellä kopeloi ja ultras ja tuumas että no ei tää kyllä mihkää paina kun lapsen pää on sun oikean kylkikaaren alla ja peppu on vasemmalla alhaalla viistossa ja kohdunsuu on kiinni tosin hiukan raottunut sisäsuulta, mutta ulkosuulta mitattuna kanavaa löytyy 3cm ja ultralla katsottuna 5cm....

Ainoa mistä tk lääkäri teki arvion oikein oli että kohdunsuu on pehmeä.....

Hitto että mulla vit....tti :kieh: ....noh, toisaalta kyllä huvittikin koko juttu kun se synnytyslääkärin naama oli näkemisen arvoinen kun se mua tutki...vähä että mitä helekuttia varten mut on sinne laitettu!!!
Onneksi ei ollu vielä mitää isompaa tapahtunut, mutta nyttenki on koko päivän jomotellu ja nyt on tullu ihan oikeita supistuksia vaikka olen levähdellyt. Saikkua viikko ekaks ja täys lepo, ettei lähtis aukeemaan kun on jo pehmeä muutenki. Jos pupparit ei lopu nii sitte taas uus saikku ja tarkistus neuvolassa.

Ottivat nyt onneksi sen streptokokki näytteen ja jonku muun bakteerinäytteen että onko mitää bakteeria. Ei millää jaksais olla nostelematta tai tekemättä hommia, kun on niin tylsää pelkkä ajatuskin oleilusta. Tosin parempi levätä nyt kuin että joutuu sitten vuodelepoon koko loppuajaksi.

Mites muilla joilla on supistuksia ollut tai tuntemuksia niin onko mitään tapahtunu kohdunsuulla?

Käski juoda kovasti vettä se kuulemma auttaa ennenaikaisiin supistuksiin. Ok, eipäs mulla nyt muuta, pitää lähtee taas pötköttelee tonne sohvalle.
Kamala väsy kyllä sen säikähdyksen jälkeen tuli. Toivotaan että tää vilkas tyttö pysyy hyville viikoille saakka mukana.(Lääkäri ei saanu virtauksia otettua kun pyöri vaan koko ajan)

Naksos&Miina 27+0 boks!!! :heart:
 
Suppareista: eilinen ilta oli yhtä tulitusta, 5 tuntia 5-20 min välein, loppua kohti harventuen. Ja ne sattuu! Koko maha-alue sattuu niin kovasti, ettei voi kuin yrittää olla hiljaa. Oli sentään yksi äiti-ihminen näkemässä, joten yhdessä pääteltiin oikeasti supistuksiksi ja meninkin siten neuvolaan aamulla. Jos uusii, niin sitten vaan synnärille heti, sanottiin. Muuten ti lääkärille.

Näitä on siis ollut jo kuukauden rasituksen jälkeen, en vaan oo saanut ketään uskomaan enkä itsekään sitten uskonut.... nyt kun tiedän mitä ne on olleet, oon ihan kauhuissani! Mun piti lähteä lähiaikoina Saksaan hoitamaan loppun opinnäytetyö käytännön koe ja keräämään muuttokuormani (ja tietty kaikki pankkitilit yms...) mutta en nyt tiedä uskallanko lähteä reissuun. :( On tääkin kans.

Erityisesti tässä harmistuttaa se, ettei eiliseen tarvittu mitään rasituskimmoketta, se vaan alkoi. ilmeiesti se kimmoke on tuolla korvien välissä, opinnäytetyö pitäisi saada valmiiksi alle 3 vkossa ja oopa siinä sitten stressaamatta...

Ammi 24+5
 
Naksos: Mua supistellu viikosta 17 lähtien... viikolla 22+2 (eli tasan 5 viikkoa sitten) olin lääkäris tarkistukses, sillon oli kaikki ihan ok alakerras, mut nyt ei tietoo. Ton jälkeen on vasta alkanu kivuliaat supistelut... Muutamat sellaset tullu, et tekis mieli huutaa ja karjuu, ku tuntuu, et alapää räjähtää!!! Oon kyl aivan varma, et tää tulokas ei voi loppuun asti pysyä sisuksissa!?
 
Pakko kysyä, että minkä kaupunginosan neuvolan piiriin Naksos kuuluu?

Onko muilla ummetusta? Mulla on ja tämä on ihan hirveää :( Mun suolen toiminta ei koskaa oo ollu mitään järin vilkasta, mutta siis nyt viimeiset viikot tämä on ollu yhtä tuskaa. Vettä juon janooni ihan reippaasti joka päivä ja nyt oon koittanu syödä luumujakin, mutta en tiiä onko siitä varsinaista hyötyä..Pakko tähän on jotain "lääkettä" kohta saada.. :/
 
Vivid
Terveisiä neuvolasta :wave:

Kaikki ok, vauva on pää alaspäin ja raivotarjonnassa. Sf-mitta oli 23,5cm eli aivan keskikäyrällä mennään edelleen. Nyt alkaakin sit tihentyä käynnit. Seuraava käynti on 2,5 viikon päästä.

Mulla tuli eilen pari kertaa sellanen kunnon painon tunne tonne alavattalle ja mahaa kiristi. Puhuin tänään lääkärin kanssa ja se sanoi, että ne on niitä supisteluja. Eli mulla on siis alkanut ne. Mutta se sanoi samaa hengenvetoon, että terve kohtu supistelee. Eli ei tässä mitään paniikkia kannata ottaa. Tänään otin töissä tosi rauhallisesti, kun pelkäsin, että niitä tulee lisää, mutta ei tullut.

Nyt lepoa, rankka päivä takana.

Vivid ja Hippu 27+6
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Onko muilla ummetusta? Mulla on ja tämä on ihan hirveää :( Mun suolen toiminta ei koskaa oo ollu mitään järin vilkasta, mutta siis nyt viimeiset viikot tämä on ollu yhtä tuskaa. Vettä juon janooni ihan reippaasti joka päivä ja nyt oon koittanu syödä luumujakin, mutta en tiiä onko siitä varsinaista hyötyä..Pakko tähän on jotain "lääkettä" kohta saada.. :/
Mulla on kans aina ollut ongelmaa mahan kanssa, kun se toimii, miten itse haluaa. Mulla oli useita viikkoja sitten tosi paha toi ummetus ja siitä seuras karseet mahakivut. Se meni onneksi muutamassa päivässä ohi ja sit oli tosi pitkä jakso, että kaikki oli suht ok. Eilen oli taas tosi ärsyttävä päivä ja maha on vieläkin vähän arka. Lääkäri kirjotti mulle tänään reseptin Levolaciin, jota aattelin sit heti kyllä kokeilla, jos ja kun tulee seuraava ummetusjakso.
 

Yhteistyössä