**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Terveiset sateisesta Tampereelta !

Ihanaa, kun välillä sataa, luonto kaipaa sitä ja ei tarvi käydä kastelees kukkia.. :whistle:

Mulla on tiistaina lääkärineuvola, sitä odotellessa. Välillä supistaa, kun poikaa nostelee, mutta onneksi ei kipeästi. Pojalle on nyt tullut oma tahto voimakkaasti esille, huutaa ja huutaa, jos ei saa haluamaansa. Nousee syöttötuolissa seisomaan jne muuta mukavaa. Nyt täytyy vaan pysyä kovana, muuten ollaan joskus pulassa ton pikkumiehen kanssa.

Viuhti potkii paljon ja liikkeet oikein näkyy tuossa masussa, kun nostelee pyllyään. Maha tärisee..jännää , että esikosta tälläi vasta viikoilla 30 muistaakseni ja nyt menossa 25+3..
Mutta kai ne tokasta jo tuntuu paremmin ja näkyy.

Oltiin miehen kanssa eilen kaksin kaupungissa illalla, käytiin parturissa molemmat ja mies kävi vähän shoppailemassa vaatetta itelleen. Olipa kiva pitkästä aikaa saada olla vaatekaupassa rauhassa :whistle:

Mä haluisin kovasti sinne kerhon puolelle kirjoitella, mutta tuntuu että ei aika ja rahkeet riitä..Täytyykin vähän tutkailla sitä juttua..

Mut nyt moikka...Tyttönen ja viuhti 25+3
 
Se oli noi himot! Siis mitä mun piti kommentoida jo aamusta, mutta ku muisti pätkii niin minkäs teet.. Näköjään onneksi muillaki samaa vaivaa.. Mutta siis tässä raskaudessa ei oo juurikaan himoja ollut, johtuen varmaan alun pahoinvoinnista, joka jatkui n. 16 viikkoon asti. Ja vieläkin välillä on sellasia päiviä, että suurinpiirtein pitää pakottaa ittensä syömään. Kahdessa edellisessä raskaudessa oon himoinnut kaikkea raikasta kuten tuoremehua, sitrushedelmiä ja jäätelöä.. Noo, jäätelö kyllä maistui viikonlopun helteillä nytkin =) Toisethan ennustaa, että jos tekee makeaa mieli niin tulee tyttö ja suolasesta mieliteosta poika..

Itkuhälyttimestä ja rintapumpusta sen verran, että meiltä löytyy molempia ns. perusmallit. Itkuhälytin on Philipsin, ostin kaverilta pari vuotta vanhan, jota ei oo käytetty juuri lainkaan. Esikolla oli samanlainen, toki vanhempi malli, mutta se on lakannu toimimasta, kun on ollut lainassa.. Meillä nuo kaksi ovat nukkuneet paljon vaunuissa ulkona, joten se hälytin on ollut kyllä päivittäisessä käytössä aikanaan. Rintapumppu on Ainun käsikäyttöinen malli ja sillä pärjäsi loistavasti vaikka maitoa tulikin runsain mitoin.. Varsinkin esikoisen aikaan.

Omaa napaa sen verran, että eilen supisteli ensimmäisen kerran niin että piti levätä kunnolla. Muistan kyllä, että ennen puolta väliä oli kiristystä alavatsalla ja -selässä, mutta ne jäi pois, kun aloin pitämään tätä tukivyötä vatsalla. Eilen ei ollut edes kovin rankka päivä töissä ja siitä huolimatta supistukset oli melko kipeitäkin. Onneksi nyt viikonloppu edessä, täytyy ottaa rauhallisesti ja hakea sitte ens viikolla saikkua, jos alkaa supistella ihan jokaisen työpäivän jälkeen.. :(

Joku kirjoitti rikkonaisista öistä. Täälläkin valvoskellaan.. :kieh: En tiedä minkälainen yöeläjä tästä lapsesta on tulossa, mutta vaikka päivälläkin liikkuu, niin yöllä meno vasta yltyy. Tai iltasin on vaikea saada unenpäästä kiinni, kun pienellä on "iltalenkki" meneillään. Öisin herään milloin vessakäyntiin, milloin kuumuuteen ja väitän, että välillä olen herännyt ipanan liikehdintäänkin!! Ja sitten jos käyn vessassa tms. niin vauva ainakin alkaa liikkua. Vielä kuitenkin muutama viikko pitäisi jaksaa käydä töissäkin :headwall:

Neuvolassakin tuli käytyä alkuviikosta. Tässä vielä päivitystä siitä, rv 22+4:
-paino +460g/viikko (3,7kg raskauden alusta)
-RR 100/64, (matala kuten aikaisemminkin)
-Hb 134 (ed. 131, en käytä rautaa)
-sf-mitta 21cm (ed. 16,5cm)
-turvotus -
-liikkeet +
-vauvan syke 143-146
-pissa puhdas.
Kätilön mukaan sf-mitta vastaa 24 viikkoa, mutta katsoin kakkosen aikaista äitiyskorttia ja silloin on ollut sf-mitta 23cm viikolla 22+5.. Toki olen edelleen itse sitä mieltä, että tämä lapsukainen saatetaan maailmaan tiiviisti syyskuun puolella eikä lokakuun alussa niinkuin la. on. =)

Nyt palailen vielä hetkeksi töiden pariin ennenkuin lähden viikonlopun viettoon! Hyvää viikonloppua kaikille, jos sattuu etten ehdi koneen äärelle.. juhlia tiedossa.. =)
 
Mä täällä taas surffaillu ja löysin ihan mielenkiintoista juttua Yhteishyvän sivuilta, varsinkin esikoista odottavat kandee vilkasta;

http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/perhe_koti/lapset_kasvatus/vauvan_tavarat/fi_FI/vaatteiden_hankinta_ja_huolto/

Vaatteiden koosta, te jotka jo ostellu: minkä kokosta ootte hankkinu? Meinaan, mä en uskalla ostaa niitä 50cm vaatteita... Kun mies tais olla 54cm syntyessään, ja itekin muistaakseni 50cm... Niin tuntuu vähän tyhmältä ajatukselta ostella niin pieniä, jos tuleekin iso vaavi. Mulla yks potkari koko 50, ja yks body koko 50. Se on siinä. Muuten oon ostellu 56cm. Ja toppahaalarin ostin huuto.netistä koko 68, menee toivon mukaan koko talven sitten. Niin, ja on syyskuulle vanuhaalari kokoo 56cm.... Kai joku villapuku/haalarikin pitäs hankkia talveks toppiksen alle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
miimumaija viel, mäki haluun äiskän joka tekee tatskoja! mistä niitä saa? mun äiti on vaan sekava buddhalainen joka kirjottaa työkseen... Siitä ei oo mitään käytännön hyötyä :LOL:
Hahahaha, mun mummi on sekava buddhalainen joka tekee keramiikkaa ja pyörii puutarhassa.. Että ehkä susta sitten joskus tulee se tatuoiva äiti. Ei sitä ikinä tiedä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
miimumaija viel, mäki haluun äiskän joka tekee tatskoja! mistä niitä saa? mun äiti on vaan sekava buddhalainen joka kirjottaa työkseen... Siitä ei oo mitään käytännön hyötyä :LOL:
Hahahaha, mun mummi on sekava buddhalainen joka tekee keramiikkaa ja pyörii puutarhassa.. Että ehkä susta sitten joskus tulee se tatuoiva äiti. Ei sitä ikinä tiedä :LOL:
You never know! :LOL:
En jakksa uskoo, en oo niin lahjakas piirtämään :|
Mut ehkä pojasta tulis...? :p :D
 
supistaa, supistaa ...... koko päivän supistellu, välillä vaan vatsa kovenee, mut välis sit tulee oikeen kivuiaitakin suppareita!
yritin päivällä soittaa neuvolaan mut ei vastattu.
pitääköhän täs lähtee tarkistuttaa tilanne äitipolille!? kun tiätäs mitä tekee?
kuinka kauan uskaltaa antaa noiden suppareiden tulla?
hitto, viides kerta jo, ja näin tyhmä!
mut ei oo ikään ennen näin varhaseen tullu tälläsiä suppareita!
ärsyttää vaan sit, jos käynkin "turhaan" sielä äitiipolilla!

fiksu ja brutus 24+1
 
voi ny sun saatana :kieh:

soitin äitipolille, joo-o.
käskettiin ottaa yhteyttä neuvolaan, johon yritin, mut sieltä ei vastattu!
sano äitipolilla vaan, et soitan huanoon aikaan, ( pe klo 15.00) ,et ne ei ota vastaan kun neuvolan lähetteellä, muuten sinne ei pääse!
ja "pahoittelii" et kun on niin kurja mennä sitte sinne terveyskeskukseen istumaan, kun joutuu jonottaa monta tuntia!
käski vaan juoda ja maata, mut ku oon perkele maannu koko päivän! :(
ja ens viikolla sit omaan neuvolaan!
ja sano vaan töykeesti, et ei näillä viikoilla mitään tehtäs vaikka joutusin yöllä lähtemäänkin!
:'(

vähän mua kiukuttaa, ja itkettää! :'(

tää on niin saatana tätä seinäjoen keskussairaalan touhua! kristus! :kieh:

vittu ja sairaala toimii niin laatukäsikirjojen mukaan, just joo!

mä kiihdyn! |O

fiksu ja brutus 24+1
 
Fiksu:
Oo kovana! Eihän toi ny sovi et ne tollai sanoo!!! Kyllä se on taas kummaa toimintaa. Ja tollaset viikot? Ei mitään tehtäs vaikka joutusit yöllä lähtemään? Eikö ne nyt voi edes TARKISTAA sen kohdunsuun tilanteen??? Voi VIT** ku ottaa päähän sun puolesta!! :kieh:
Koita jaksaa... Ja tosiaan jos on kipeitä, niin oo kovana, pakkohan niiden on sut ottaa sisään, ku on vklp ja kaikkee...?!! Ei neuvolat oo auki ny... Voi ie! Tampereella rv 20+ jälkeen kaikki päivystyshommat siirretty et pitää mennä suoraan äippäpolille, eli ei tarvi mennä mihkää tk-päivystykseen enää.. onneks.

:hug:
 
mä täällä makaan lähestulkoon liikkumattomana, että ei vaan supistelis enempää.
mut sellanen inhottava tunne on koko ajan, ja varsinkin tuol alapääs!
hermostuttavaa!
pitää vissiin lähteä tampereelle synnyttämään!
pärjäis ny maanantaihin asti..... :'(

sais ainakin sen perkeleen lähetteen neuvolasta!

hitto!

fiksu ja brutus 24+1
 
fiksu Mitä halvattua, meinaaks ne et jos synnytys käynnistyy nyt niin et pääse sisään ilman neuvolan lähetettä kun oot näillä viikoilla????? Kele. Tana. Tu. ihan myötätunnosta!!! Se on kyl pakko tunnustaa et minuu alko hymyilyttään toi "mä kiihdyn |O " ihana sanavalinta.. never mind, oon seko.. Mut toivottavasti supparit rauhottuis nyt!

Roona kiitti linkistä :) Ja niistä vaatteista: oon ostanut peräti 2 kpl 50cm bodyja. Ne on kotimaiset, joten mitotus on vähän reilumpi. Miekään en usko että tolle koolle tulee pahemmin käyttöä, joten en aio enempää hankkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fiksu:
voi ny sun saatana :kieh:

soitin äitipolille, joo-o.
käskettiin ottaa yhteyttä neuvolaan, johon yritin, mut sieltä ei vastattu!
sano äitipolilla vaan, et soitan huanoon aikaan, ( pe klo 15.00) ,et ne ei ota vastaan kun neuvolan lähetteellä, muuten sinne ei pääse!
ja "pahoittelii" et kun on niin kurja mennä sitte sinne terveyskeskukseen istumaan, kun joutuu jonottaa monta tuntia!
käski vaan juoda ja maata, mut ku oon perkele maannu koko päivän! :(
ja ens viikolla sit omaan neuvolaan!
ja sano vaan töykeesti, et ei näillä viikoilla mitään tehtäs vaikka joutusin yöllä lähtemäänkin!
:'(

vähän mua kiukuttaa, ja itkettää! :'(

tää on niin saatana tätä seinäjoen keskussairaalan touhua! kristus! :kieh:

vittu ja sairaala toimii niin laatukäsikirjojen mukaan, just joo!

mä kiihdyn! |O

fiksu ja brutus 24+1
Miten niin ei tekisi mitään!? Sulla jo viikkoja 24+1 eikö ne muka tekisi mitään?
Mä olen jotenkin eri mieltä. |O
Ja eikö sohvin vauva syntynyt noilla viikoilla??
Sinne vaan jos tilanne näyttää siltä! Mulla on vaan huonoja kokemuksia noista ennenaikaisista supistuksista! :headwall: Tuntuu että noi hoitajat on ihan k***päitä ja ei "välitä" :kieh: :headwall:
Älä odota jos sinulla sellainen tunne vaan mene ja vaadi että ne tarkistaa
ja kattoo tilanteen! Ei kuulosta hyvälle jos levossakin tulee supistuksia. :(

Fiksu Voima :hug: ja ilmoittele miten jakselet. :hug:
Toivottavasti menee ohi...

Ottaa päähän tollaset että ei tehdä mitään :headwall: :kieh: |O

Bebes & Salamatkustaja 26+5 :heart:
 
supparit toistaseks vähän helpottanu, mut alapääs edelleen inhottava paine ja sellanen arkuus!
kait mä lähen yöllä tonne ensiapuun, jos alkaa oikeen hankalalle tuntuu.... joudun vaan sit ambulanssin soittaa, kun miäs menee yöks töihin, et kiva sekin viälä.
olla yksin paniikis kotona!
ja mähän en siihen suostu, et tätä lasta ei edes yritettäs hengis pitää, mikäli nyt päättäs syntyä!
seinäjoella ei tosin vissiin edes yritetä, mut tampereelle sit ja pikaseen!
vituttaa vaan noiden kätilöiden asenteet, mennään täs ny jo kuitenkin viikkoa 25., ei viikkoa 15, mikä olis aivan eri asia!
tuala sairaalas mättää kaikki, tiedän sen kun olen sielä töissä ollu!
paska laitos!

pitäkää sormet ja varpaatkin ristis et tua pikkunen tuala sisäs ny pysys, ja sit ma neuvolaan tarkastukseen.
täällä on lääkäripäivät neuvolas tosin vain ti ja to päivinä, mut kun tuonne ma pääsis, niin saa ees sen perkeleen LÄHETTEEN!

ilmoittelen jos uusia kuuumisia on!

toivotaan et tää tästä asettuu!

fiksu ja brutus 24+1
 
Tänään oli lääkärineuvola, ja kaikki oli kunnossa. Mutta sen jälkeen lähdin kaverini kanssa vähän shoppailemaan vauvanvaatteita. Ja se kyllä sitten lähti lapasesta. Mukaan jäi yhteensä noin 40 kpl erilaisia potkupukuja, -housuja ja bodyja. Onneksi käytiin kirppareilla ostamassa niitä, niin ei mennyt kuin vain 36 euroa. Tohon hintaan sisältyy ainun käsikäyttöinen rintapumppukin. Ne osat kun voi keittää, niin uskalsin ostaa sen käytettynä. Mutta ihan hyvä, että löytyi halvalla vaatteita, koska työttömyyskorvausta odotan saavani syyskuussa jolloin tulee myös äitiysrahaa. Sitä ennen pitäisi kuitenkin maksaa laskuja ja lyhentää lainaa, joten tilit näyttää aika tyhjältä :$ Mutta onneksi kirpparilta löytyy kaikkea kivaa ja mieheltä voi sitten pyytää lisää rahaa kun tarttee :D

Helinä rv 26+0
 
Moikka kaikille Lappeenrannasta, oon siis uusi tässä ryhmässä, vauvelin laskettu aika on 090909 . Kolmas lapsi on tulossa, mutta tuntuu ku tää ois eka kerta, kun edellisestä kerrasta on jo yhdeksän vuotta. Uuden vuoden aattona tuli kaksi viivaa testiin ja nyt taitaa olla rv 26+2. Neuvola oli viikolla, vauvalla oli kaikki hyvin, mulle painoa tullut jotain 10 kg - no lähtee ne sitten taas kai, aiemmissa raskauksissa on molemmissa tullut yli 20 kg painoa ja n. 6kk paino on normalisoitunut...yritettiin eilen myös 4D:tä mutta tutkimus piti keskeyttää kun se sattui niin kovasti ja jännitti. Mullakin on ollut supistuksia, olen sairauslomalla niiden takia joten nyt on sitten aikaa vaikka kirjoitella tänne! Hyviä vointeja kaikille!
 
fiksu mua alkoi myös vituttaan sun puolesta..tärkeintähän nimenomaan on että SÄ ja VAUVA voitte hyvin!! ihme toimintaa, meet kyl sinne (kuten aiotkin) jos ne supparit vielä jatkuu..JO ON KUMMA JOS EI VOIDA EDES TARKISTAA!! suuri :hug: täältäkin, sekä sormet että varpaat, sekä mulla että pikkusella, on ristissä :heart:

voi, mitäköhän sohvin perheelle mahtaa kuulua? toivottavasti kaikki on hyvin ja pieni jaksaa.

vivid otti puheeksi heräilyt.. vaikka älyttömästi juon vettä, illallakin paljon, on se max. kerran kun joutuu vessaan heräämään. ja potkuihin välillä..tosin pari yötä sitten heräsin, menin vessaan ja mietin että oliko se ensimmäinen vai jo toinen kerta sinä yönä..sänkyyn takaisin ja Purun komeet potkusarjat alkoi hymyilyttään mutta niin väsynyt olin että kuukahdin heti.. Eli hyvin vaihtelevaa tuo heräily. Ehkä ne yöheräilyt vielä lisääntyy |O

Sitten pannarin tekoon! nam! ja huomenna Mötley Crüeta kuunteleen, katsotaan mitä pieni tykkää ;) palailen taas..

Kerttuneiti&Puru 25+3 :heart:
 
ekat maitotipat havaittu! ..onneks tosiaan vaan vähän vielä tässä vaiheessa, sillä ens viikonkin aattelin keikaroida bikineissä :LOL: myöhemmin sitten saa luvan tulla enemmän. mietin että pitäiskö hankkia kestoliivinsuojuksia vai kertakäyttösiä? onko kellään kokemusta noista kestoversioista? ihan kertakäyttösistä oon saanut tosi hyvää vinkkiä että kallein ei välttämättä oo se paras, vaan että ihan Pirkka -merkkiset ois pehmeempiä ja miellyttävämpiä kuin jotkut kalliimmat.. :whistle: näiden aika tulee kans pian, täytyy alkaa jo pohtiin :D
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
ekat maitotipat havaittu! ..onneks tosiaan vaan vähän vielä tässä vaiheessa, sillä ens viikonkin aattelin keikaroida bikineissä :LOL: myöhemmin sitten saa luvan tulla enemmän. mietin että pitäiskö hankkia kestoliivinsuojuksia vai kertakäyttösiä? onko kellään kokemusta noista kestoversioista? ihan kertakäyttösistä oon saanut tosi hyvää vinkkiä että kallein ei välttämättä oo se paras, vaan että ihan Pirkka -merkkiset ois pehmeempiä ja miellyttävämpiä kuin jotkut kalliimmat.. :whistle: näiden aika tulee kans pian, täytyy alkaa jo pohtiin :D

Hih, eikö ollutkin aika "spooky" olo, kun tajus, että rinnoista vuotaa nestettä?! :p Toisaalta se oli aika järkkyä, mutta toisaalta tosi kivaa, kun tiesi, että se tarkottaa vaan hyvää!

Mä oon kanssa lukenut jostain, että ihan Pirkka-liivinsuojat on tosi hyviä.

Mahassa on taas reenattu tänään potkulihaksia!

Vivid ja Hippu 28+0 (POKS!, aika menee kyllä nopeeta)
 
Huomasinpa tässä aamulla että ei tartte kuin ajatella seksiä niin alkaa jo menee maha pinkeäksi :/ ....että taitaa olla hyvästit sitte itse toiminnalle...

Ajattelin yritellä tänään vähän siivoilla, jos toi miesväki veis matot ulos ja tamppais ne. Lakanatkin saavat kyllä itse ottaa pois petivaatteista. Vaan saapa nähä saanko niitäyhteistyöhön.

Tervetuloa Karolina75 , kiva kun vieläkin uusia löytyy =)

mites fiksulla onmennyt yö? Onko supistukset helpottanu vai pitikö sun mennä päivystykseen?

Naksos 27+2
 
Karolina75 Tervetuloa :hug:

fiksu Miten siellä voidaan? Toivottavasti olo helpottui :hug:

Niin ja tosiaan mä kanssa usein mietin että miten sohville & vauvalle
kuuluu? Toivottavasti kaikkea hyvää :hug: :hug:

Täällä ei olla nukuttu paljon mitään :headwall:
Ihan kamalat suonenvedot jaloissa ja ne ei mennyt ohi :'(
Seisoin ja kävelin pitkin kotia ja ei mitään hyötyä.
Mun on pakko saada jotain lääkettä tohon suonenvetoon.
Oliko se magnesium mikä auttaa?

Nyt aamupalan laittoon! :D Rakas kotiutui eilen :heart:

Bebes & Salamatkustaja 26+6 :heart:
 
heippa karoliina :wave: Miulakin on 090909 la :)

fiksun ja sohvin kuulumiset askarruttaa täälläkin kovasti! Toivottavasti kaikki on hyvin :)

öistä kyllä ravaan useemman kerran pissalla.. ehkä 3-5 kertaa tulee herättyä. riippuu vähän vauvan asennosta, jos se painaa tuonne alas niin useemmin saapi mennä mut jos ei niin varmaan toi 3 kertaa on ihan max.

maito tippa sillon tällön, ei oo pahemmin vaatteet märkänä.. sen verran just et vähän tuntuu kylmältä :D

Joo ja mie en enää ikinä röyhtäse tuli sitten aamiaismurot sen mukana ylös saakka :kieh: |O
 
Huomenta...
Kamalan yön jälkeen...

Eilen tuli valvottua, katottiin miehen kanssa kaks leffaa, ja pitkästä aikaa oli vähän sutinaakin siinä sohvalla leffojen välissä :D :heart: :ashamed:
Heh.. no anyway. Leffojen takia venähti nukkumaanmeno klo 2 jälkeen... Mutta eipä siitä nukkumisesta tullut mitään:

Pari min ehdin maata, kyljelläni, kun alkoi tuntua "vihlomista" vatsalla. Ajattelin, että tuli huono asento kun Tahvokin potki siellä. Makasin selälläni, ja vihlominen voimistui, ja tajusin sen olevan supistus. Kipeä sellainen. Niitä tuli monta kertaa, kipeitä.. ja tuntui ihan siis ylä-ja alavatsalla ja persaukossa asti kipeenä. Kyllä pelotti ihan hulluna... Voihkin vaan ja itkin siinä sen 15-20min, kun niitä suppareita tuli. En edes tiedä montako, kun en osannut erotella niitä oikein että koska supistaa tai koska muuten vaan sattuu. Sit ku ne loppu, oli pakko mennä vessaan... ja sit kävelin vähän aikaa ympäri kämppää paniikissa. Ja se siitä. Nyt ihan ok olo taas. Siis MITÄ HELVATTUA? Mistä tuo johtuu? Hetken mietin yöllä, että onko nyt menoa... Jos ei olis helpottanu, olisin laittanu kyllä miehen soittaan äippäpolin päivystykseen, et mitä tehdään... Ja siinä supistusten lopulla poika potki ihan hulluna tuolla mahassa... mahtoi siitä tuntua ikävältä se?!

Voiko tuo muka johtua siitä, että harrastettiin seksiä monta tuntia ennen tuota tapahtumaa? Ei ollut mitenkään rajua, vaan tosi rauhallista, ja pidättelin omat orkkuni kun en halunnu että supistaa... Siis voi peekele tää on niin tätä, arvatkaa uskaltaako tässä enää alkaa peittoja heiluttaan???!!!

Onneks on äitiyspolilla lääkäriaika tiistaina. Huh. Toivottavasti tää ei toistu. Pelottaa ihan kamalasti et laps tulee ulos. Niin pahat pelot ja traumat jääny kummitytön syntymästä rv 24....

Fiksu? Mites sulla vointi? Lähe ihmeessä Tampereelle sielt :flower: :hug:
Toivottavasti ei pahene...

Nyt syömään aamupalaa...

26+5
 
Karoliinalle tervetuloa! Täälläkin LA 090909. :D Meitä on aika monta tässä ketjussa! Saa nähdä pääseekö kukaan jakautumaan ko. päivänä. 090909 klo 09:09 olis kyllä erittäin hieno syntymäaika. :D

Roona, toivottavasti supistelut ei johtuneet seksistä. :( On varmasti vaan nihkee olo nyt lähtee edes kokeilemaan lempimistä, kun pelkona pepussa noi supparit. Kysy ihmeessä siellä äitipolilla sit noista...

Mun häntäluukipu tuntuu vaivaavan jo monta kertaa viikossa. Se säteilee myös ylöspäin ristiluuhun. En tiedä, mikä sitä eniten ärsyttää, joten en oikein osaa varoa mitään. Kipeytyessään se on kuitenkin aika ikävä sekä kävellessä, että istuessa. Makuuasento kyljellään on ihan ok ja selällään, jos pepun seutuville ja alaselkään ei tuu painetta. Pitäisköhän mun käydä jo kyselemässä tosta lääkäriltä? Pystyykö ne tekemään muuta kuin sanomaan, että koita kestää? Sais edes jotain jumppavinkkejä tohon... Onks muilla ollut samaa vaivaa?

Mä oon nyt pari päivää syönyt sitä rautaa ja maha tuntuu nyt jo ottavan niistä vähän nokkiinsa. Syökö joku maitohappobakteereita raudan lisänä? Auttaako se mitään? Kohta pitää hommata sellanen dosetti, ku näitä nappeja alkaa kertyä niin paljon. :D No, en mä vielä toistaseks vedä ku vitamiineja ja rautaa.
 
Tervehdys.. Pikaisesti ajattelin vain lukaista kuulumiset, mutta...

Fiksu, :hug: sulle. Laita nyt ihmeessä kuulumisia päivän aikana, onko tilanne helpottanut!!

Roona, ajattelisin, että supistukset olis tullu heti peittojen heiluttelun jälkeen eikä vasta monen tunnin päästä. Mutta en tiedä. Tiedän kyllä yhden tuttavan, jolla on se "puuhastelu" kielletty odotusaikana, kun supisteli jo aikaisilla viikoilla ja käsittääkseni kohdusuullakin tapahtui jotain. Mee ihmeessä seuraavalla kerralla tarkastuttamaan tilanne tai soita ees sinne äippäpolille..

Vaatteista sen verran, että esikon äippäpakkauksessa oli paljon 50cm vaatteita ja ne oli tarpeen, kun painoi syntyessään vain 2500g ja oli 48cm pitkä.. Eihän ne tietty kauaa mahtunu, ehkä kuukauden päivät. Mutta kakkonen painoi syntyessään 3800g ja pituutta oli 50cm ja sillä oli 56cm vaatteet päällä kun tultiin sairaalasta kotiin ja ne tais olla sen ainoan kerran päällä.. Että en myöskään satsaa kovin paljon tällä kertaa noihin ihan pieniin 50 ja 56cm vaatteisiin, muutamalla pärjää ihan hyvin..

Mutta nyt pikaisesti perheelle ruokaa pöytään :)
 

Yhteistyössä