**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Vivid
Liikkeistä Olin täällä muutaman päivä sitten puhelemassa, että kun vauvan liikkeet tuntuu vähenevän ja muuttuvan potkuista muljahteluiksi. No, ei ois kannattanut, sillä eilinen ja varsinkin tää päivä on ollut tosi ovelia. Hippu muljuttaa ja potkii lähes taukoamatta!! Se touhuissa ei oo kyllä mitään rotia. Maha on välillä ihan toispuoleinen, kun se änkee ittensä toiselle puolelle mahaa ja lisäks koko mahan pinta värähtelee, kun se siellä liikkuu. Toivotaan, että yö menee rauhallisemmissa merkeissä.

Meiän isännöitsijä oli tehnyt tänään ne vaunuluiskat noihin meiän luhtitalon portaisiin. Ovat ainakin hyvissä ajoin siinä :p Koko illan on satanut vettä, joten ei päästy vielä testaan niitä.

Kättelin äsken sen Kätilöt-ohjelman. Tippahan siinä tuli linssiin ja yöpaidan helma tuli ihan märäks, kun pyyhin silmiäni siihen :whistle: Mietin vaan siinä katellessani, että kohta sitä on itekin tuolla synnytyssalissa. Koskahan synnytys alkaa pelottaan?!

Huomenna ois neuvolalääkäri.

Vivid ja Hippu 27+5
 
Termos!

Taitaa tuo Kätilöt -sarja olla se joka tuli FST:llä aiemmin? Vai? Katsoin sitä joskus ja huhhuh, olihan siinä tunnetta!

himoista - mulla ei kyl ole minkäänlaista karkin tai makeansyöntihimoa - PÄINVASTOIN! sen jäätelön voi ehkä joka toinen päivä syödä, ja pyynikin näkötornin kahvilan munkkeja kerran, pari viikossa, mutta that´s it, enemmänkin on suolasen ruuan himo kuin ollenkaan makean. ehkä se on ihan hyväkin, tulee ainakin sitä painoa suht maltillisesti =) ens viikolla taas neuvolalääkäri, katsotaan mitä siellä sanotaan. oon miettinyt tota sokerirasitusta - vaikka en makeeta syökään kuin todella harvoin niin jano on koko ajan sitä luokkaa että saattavatkin sinne mut lähettää. huoh. kauhulla luin noita teidän juttuja että 12 h syömättä ja JUOMATTA.. :eek:

mietin tässä juurikin kantorepun väriä..mieleisen mallin löysin ja siitä pidän kiinni mutta värivaihtoehtoja näyttäisi olevan ehkä liikaakin :D meillä tuolle nimittäin varmasti tulee käyttöä. tosin on onneks vielä aikaa tilata se ja miettiä se väri, ei oo ihan tän päivän asia.

heräsin aamulla ehkä yllättävänkin myöhään, ja pidempäänkin olisin varmasti nukkunut ellei pieni olisi myllertänyt ja "kaivanut" itseään tuolla mahassa kohti mun kylkeä :heart: on ollut todella aktiivinen, yölläkin kova vauhti päällä mutta minä sen verran väsynyt että eipäs onnistunutkaan pitään mua tällä kertaa hereillä! toinen on vaan niin ihana..ja tuntuu että ainoastaan tän päivän aikana hän on löytänyt ihan uusia tiloja ja ulottuvuuksia tuolla masussa :LOL: :heart: :saint:

jahas, sitten iltaa viettämään :wave:

kerttu&puru 25+1 :heart:
 
Moikka taasen

Ihanaa ku tosta sokerirasituksesta on tullut noin paljon juttua ja roonalle kiitos linkeistä

samperi jäi nuo kätilöt nyt katsomatta mutta kaipa sen voi uusintana katsoa yle areenalta.

katsottiin miehen kaa juuri erittäin hyvä elokuva. pääosissa Will Smith ja elokuvan nimi oli sellanen ku seitsemän elämää. Suosittelen.
Täälläkin kyyneleet valu pitkin poskia :LOL:

Jooseppi & möykky 26+0
 
mä oon koko aika ollu sitä mieltä et pääasia, jos vauva voi ja kasvaa hyvin. mut tosi ikävää joka kerta kuulla sama saarna, miten mun ei pidä laihduttaa (täti vetää omia johtopäätöksiä) raskaana ollessa. ilmeisesti sitä närästää mun liikunnallinen työ, joten se olettaa, et yritän väkisin paastota et paino ei nousis. päinvastoin, oon aina ollut ja varsinki nyt oikee syömäri.. annokset on isoja jne. et ehkä ne kilot ei vaan sit tartu mun varteen. ultrassa on aina ollut tosi ammattitaitoinen kätilö. se on joka kerta sanonu, et vauva ottaa kaiken energian mitä tarvii. toisaalta neuvolatätin "ylivarovaisuuden" ansiosta mulla on ylimääräinen ultra missä tarkistavat vielä kohdunsuun ja lapsiveden määrän, joten pointsit kuitenkin siitä tätille :)
 
Kiitos Roona uudesta pinosta! :flower: En ollut vielä ehtinytkään tänne korkkamaan :)

Sisarusrattaista: Meille tulee ikäeroa 1v4kk ja ostettiin Phil&Tedsit tuplana. Myytiin esikon yhdistelmät pois ja ajateltiin nyt pärjätä noilla rattailla sit loppu ratasikä. Siinä mielessä tosi kätevät, et on samanlevyiset kuin normaalit vaunut eli mahtuu mistä vaan ja toisaalta on helpot käyttää vain yhdelläkin lapsella, kun tarve niin vaatii. Sisaristuimen asennus tapahtuu siis vaan klikkaamalla. Koekäytetty on nyt esikon kanssa (nyt 1v. ) ja loistavilta vaikuttavat! Vielä pitäis hankkia niihin Carenan tms. kantokassi, niin olis helppo vauvaa siirrellä vaunuihin ja pois. Meillähän tuo esikoinen ei vieläkään kävele, joten en vois kuvitellakaan et pärjättäis vaan seisomalaudalla tms.

Turvotus
ilmenee mulla vaan niin, et osa kengistä puristaa. Vielä ei ole nilkoissa tai jaloissa muuten näkyvissä eikä sormissa. Nuo oli esikon odotuksessa kriittiset paikat. Sormet oli aamuisin niin turvonneet, että niveliin sattui eikä saanu aina ees suoristettua sormia...

Makeanhimo on täälläkin :p Herkkuja tekis mieli ihan koko ajan, mutta oon yrittänyt hillitä itseni kaupassa ja ostanut viinirypäleitä, mansikoita tms. Tai jos oikein on ollu makeanhimo niin jätskiä / sorbettia. Suklaata tekis kyllä mieli ja irtokarkkeja :/ En vaan nyt uskalla syödä niitä paljon, kun pelkään et tästä vauvasta kasvaa muuten joku 4-kiloinen ja synnytys pelottaa muutenkin ihan hurjasti :(

Jahas, nyt unille, et jaksaa nousta esikon kanssa kukonlaulun aikaan ylös |O

rimpulakissa rv 26+5
 
Vaunuista, tarvikkeista jne. Myö saadaan tutuilta ja sukulaisilta miltei kaikki käytettynä. Tarpeellisia mutta ei tietenkään sellaisia kuin haluisin.. Pää ihan solmussa, kun eihän niillä kuoseilla jne. pitäis mitään väliä olla, kuhan on ehjät.. ja sit kuitenkin huokailen kaupoissa että kuinka tyylikkäitä ja hienoja kaikki on. No varmaan tulee säästöä monta sataa euroa kun kaikki saadaan ihan puoli-ilmaseks. Hävettää, kun harmittaa tollanen asia.. Siis tosi tyhmää.. kai se on sitä kun eka oma lapsi ja sit tahtois itte ostaa kaikkee ihanaa..

Pakko mennä, Beck alkaa nelosella!
 
Voi kauhea kun kirjotatte paljon :) Se on kyllä ihan hyvä, kun tätä tekemistä ei kauheasti ole.. Aika kuluu mukavasti täällä. Vauvan tavaroista on ollut paljon puhetta ja kyllähän ne värit yms on tärkeitä :) Itse saan paljon myös tavaroita sukulaisilta, mutta vaunut ostetaan uutena joten niiden merkitys onkin sitten suuri! Väriä en ole osannut vielä päättää, mutta musta tai joku muu tumma väri varmaan tulee olemaan. Brio merkkiset vaunut haluaisin - joko mallia Happy ja Joyful, mutta se selviää sitten, kun testaan ne jossain kaupassa. Pinnasänky ja hoitopöytä ajateltiin hakea ikeasta. Ensi kuussa lupasi mies viedä sinne shoppailemaan - en jaksa odottaa!! :)

Täälläkin ollut illalla asukkaalla melkoinen myllerrys päällä. Taitaa tosin olla vähän suklaalla jotain tekemistä sen kanssa. Toivottavasti sokerihumala hellittää ennen nukkumaanmenoa :)

uneksija85 ja papu 24+2 :heart:
 
Me käytiin ostaa tänään kaksostenvaunut :heart:
Päädyttiin sit Emmaljungan twin cangaroihin:) Otettiin ne vielä sellasella erillisellä kopalla ja ratasosalla ja sit niissä on se pelkkäratasosa kun molemmat jo istuvat:)
Saadaan ne ehkä jo huomenna! :D
Jee, ihanat!
 
Beckissä on mainostauko, kerkeän poikkeen koneella :D

Juu siis myö saadaan vaunutkin käytettynä.. ja kieltämättä ne olis ollu itelle tärkeet et ne olis just sellaset kun tahon :whistle: no mut pitää vaan olla iloinen et vaunut, turvakaukalo, sitteri, vaatteet, pinnis, hoitopöytä tulee käytettynä. Osa ilmaseks ja osa pienehköä korvausta vastaan. Kyllähän siinä säästyy melkoinen summa rahaa! Survon tän pinnallisen puoleni johki maan rakoon :saint:

ps. oon muutaman tosi ihanan vaatteen kuitenkin ostanut ihan kaupasta :) Niitä voi hankkia jonkun verran hyvällä omalla tunnolla :p ja saahan sitä kaikenmaailman tuttipullot ja pikkujutut ostaa mieluisina..
 
Hellurei ja Huomenia! =)

Meilläkin hankitaan tavarat käytettynä, säästääpähän siinäkin sitten sievoisen summan.. :'( Oishan se tietty kiva mennä lastentarvikeliikkeeseen ja osoittaa sormella että toi, toi ja toi, mutta minkäs teet kun on persaukinen niin sitten on.. :/ Käytettynä onneksi saa nykyään tosi hyvää tavaraa..

Mulla ei tässä raskaudessa ole ollut juurikaan makeanhimoa, lähinnä olen himoinnut sitrushedelmiä, viilistä ja pitzaa..ja sen kyllä huomaa.. :whistle:

Eikös vauvanliikkeet ole kuitenkin teille ihan positiivinen juttu? Ajatelkaas miten kauheata olisi huomata ettei vauva olekkaan liikkunut koko päivänä.. :wave: Tulee sekin aika(loppuraskaudessa) kun vauvat hiljentyvät selkeästi. Tokihan se on inhottavaa kun se myllertää kokoajan ja varsinkin yöaikaan kun ei saa nukuttua.. :p Koittakaa jaksaa.. :hug:

Ihanaa, Miehellä enää yksi yö töitä ja sitten alkaa kauan odotettu loma :D
Huomenna aamulla suunnataa MÄNTYHARJULLE JA VIIS VEISATAAN KYLMÄSTÄ SÄÄSTÄ =)

Äippä35v ja Nuppu23+3 :flower:
 
Huomenta.
Ohhoh, onpahan taas ollut ahkerasti porukkaa liikenteessä!
Olkkis: Mulla siinä lapussa lukee, et pitää olla klo 20 jälkeen syömättä, vettä saa juoda. Olin kiltti ja tunnollinen, ja noudatin tuota ohjetta. Nyt on ihan törkee nälkä jo! Varmaan vielä pahentaa, kun tietää, ettei SAA syödä vielä moneen tuntiin!
Ja siis.. Kuka täällä puhui, että pitää olla juomatta? Kerttuneiti: Siis se tarkoitti muita kuin vettä! Tottakai vettä saa ja pitääkin juoda, ettei ihan tipahda ja kuivu pois! :attn:

Noista liikkeistä vielä, kyllä mä oon onnellinen joka kerta kun se Tahvetti tuolla myllää.. Menee vaan hermot kun ties monettako tuntia sattuu kylkiin! Ja kuten jo laitoin johonkin, tänään varmaan sillä hiljaisempi päivä, ainakin yön sain nukuttua. Ja sit mä harmittelen kun ei poika potki niin paljon :headwall:

Makean/rasvaisen/suolaisen himo on täällä joskus kova. Onneksi en niin suklaasta välitä, ja karkkiakin tosi harvoin, ennen raskautta en syönyt juuri ollenkaan. Enemmän keksejä ym. tekee mieli, ja munkkia/pullaa.. Eilen alkoi himottaa kakkutaikina! Siis se taikina! Kyllä mun muutenkin teki mieli kuivakakkua, mutta se TAIKINA? Voi elämä...
Sipsiä tulee välillä ostettua, kamalan suolaista - hyi mua! Ja sit kaikki hampurilaiset/kebabit ym himottaa. Pizzaa en oo kyllä himoinnut, ihme kyllä.
Tänään sen sokerirasituksen jälkeen meen tosiaan korkkaamaan tän paaston, varmaan Heseen.. ja sen jälkeen varmaan kebabille :LOL: (not)

Nyt mä meen vetään aamupalaa, eli tuopillisen vettä - NAM! :'(

Roona&TahvoTahvettiJahvetti 26+3
 
Roona, mulle sanottiin, että lasillisen vettä saa juoda aamulla ennen koetta (ei siis mitään vesitankkausta), mutta muuten syömättä/juomatta se 12h. Niin ja siinä kokeen aikana ei myöskään saa syödä/juoda, ettei vaikuta kokeen tulokseen. Tsemppiä joka tapauksessa kokeeseen, muista ottaa jotain tekemistä/lukemista mukaan, ettei aika käy ihan kamalan pitkäksi. Se glukoosilitku oli ihan hyvää mun mielestä, kuin tosi makeaa colaa, hiilihapot ja kaikki. ;)
 
Rosehip: Meillä oli sokerirasituksessa litkuna ihan puhdasta sokerivettä... Eivät kuulemma enää valmista tuota sun mainitsemaan colan makuista. Ole onnellinen siis että sait tuota. Se sokerivesi oli ihan kauheaa...

Roona82: Mä en saanut edes minkäänlaista kirjallista ohjetta, ainoastaan sen mitä puhelimessa sanoivat kun varasin sokerirasitukseen aikaa. Onneksi sain heti aamukasilta sen ajan niin ei tarvinnut kököttää tuntitolkulla aamusta syömättä.

Ötzki ei näemmä taas yhtään tykkää kun istun koneella. Potkii koko ajan joten taidanpa jättää kirjoittelun nyt tähän ja mennä pitkäkseni. Jostain syystä pari yötä mennyt nyt tosi huonosti vaikka yhtenäistä unta on tullutkin yli 9h/yö.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 26+4
 
kirjoitin alkuviikosta jalkojen turvotuksesta,nyt ei ole enää ollut turvotuksia kun kuumat säät loppuivat.kävin lainaksi verenpainemittarin,yllättäen paineet olivat ja ovat nyt olleet tosi alhaiset,90/60,ennen 120/80.soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin että paineet laskevat vk 20-30,onnekai ei vielä huimaa.
sokerirasituksesta.minä olen käynyt kolmessa raskaudessa rasituksessa,meillä on ohjeena ollut että paasto 10-12h ja aamulla saa juoda lasin vettä.mulla on joka kerta mennyt paasto-arvo yli 0,1 eli minä olen diabetesruokavaliolla.
vähäisestä painonnoususta.olen nyt kolmatta kertaa diabetesruokavaliolla,kahdessa raskaudessa on painonnousu ollut+-0 ja tässä raskaudessa on painoa tullut 1kg.vauvat ovat kasvaneet hyvin ja minä syön ja voin hyvin,minulle ei ole asiasta huomauteltu neuvolassa eikä lääkärissä.
 
Merkkailen vaan :wave:
Palailen myöhemmin kirjoittelemaan :wave:
Mullakin rattaat matkalla kohti Isänkotia! Itse pääsen niitä
katselemaan ja ihastelemaan vasta joskus kuukauden päästä :whistle: :snotty: :headwall:
Kyllä mä jaksan odottaa :ashamed:

Bebes & Salamatkustaja 26+4 :heart:
 
Heippa rallaa pitkästä aikaan... ollu niin kiirus, etten oo lainkaan tänne ehtiny!!! Hyi minua!!! :ashamed:

Turvostusta mulla on ollu jo kuukausi tolkulla, mut nykysin tietty viel enemmän. Viikonloppuna, ku oli menoo ja kiirettä, ni jalat turpos nii, et hädin tuskin pystyin käveleen, ku sattus jalan pohjatki niin paljon!!! Esikosta moista oli vasta ihan viimeisillään!!! :/

Seksi...hmmm mitä se on, onks se jotain syötävää. Sitä ei oo paljoo täällä näkyny. Ehkä silleen kerran kuussa meiningillä, heh!!! Mies on merillä töissä silleen, et on ain viikon töis ja viikon kotona... et tonki puolest jo hiukan harventaa, mut.... Oon sit koittanu miestä muistaa muilla touhuilla, ku ei itseäni oikeen toi yhdyntä nappaa, ku se sattuu ja on muutenki nii karseen tuntust et huhhuh!!!! :(

Mä ihmettelen kovasti, jos tää masuasukki jaksaa pysyyy loppuun asti sisuksissa... Nytki ku supistelu on senku vaan kiihtyny ja alkaneet olemaan melkosen kivuliaita. Jos on ihmisten ilmoil, ni se on varmaan kivan näköstä, ku mä pysähtelen ja irvistelen, ku jos supistaa ni et tod. kykyne käveleen enää.... Prismas olles tos viikonloppuna piti oikee keskittyy etten huutais, ku tuntu silt et alapää räjähtää siit supistuksest!!!!

Kovasti oottelen Kelan äitiysavustus päätöst ja sairaspäiväraha-juttui.... hitto ku kestää ja kestää!!!!!

Mama ja kääpiäinen 27+2
 
Vivid
Täällä meiän aamu alko taas tutulla myllerryksellä. Aamupalalla ollessa Hippu potkas pari kertaa kylkiluiden alle. Huh, mikä tunne! Vihlas kyllä oikein kunnolla, mutta onneks se potku oli vaan hetkellinen.

Oon huomannut, että yöt alkaa käydä levottomammiksi. Oon yleensä tosi hyvä nukkumaan, mutta nyt herään joka yö viiden-kuuden aikaan ja on pakko käydä veskissä ja juomassa. Heräileekö muut öisin?

Parin tunnin päästä ois se neuvolalääkäri..en malta oottaa...

Vivid ja Hippu 27+5
 
Vivid täällä ei ensin saada unenpäästä kiinni! :headwall: Pyörin sängyssä varmaan kolmeen asti ennenkuin nukahdan :headwall: |O Ja sitten on niin kuuma että ei saa kunnolla nukuttua :headwall:

mama-84 Noista supisteluista ja muutkin ketä supistelee. Niin mulla oli tokasta raskaudesta aina kävellessä ja pienessä rasituksessa supistelut! Kävellessä olin koko ajan kippurassa ja puuskutin menemään! Lääkärit ei mua uskoneet vaan ajatteli että toi höpisee omiaan! :kieh: :headwall: No kumminkin poika meillä syntyi viikolla 35!!
Ja kun neuvolan täti tuli kotikäynnille niin se kehtasi vielä kysyä että onko sulla ollut supistelua raskausaikana :attn: :attn: :kieh:
Kyllä nimittäin otti päähän! Kolmatta raskautta seurattiinkin sitten tarkemmin!
Tässä raskaudessa ei ole ollut muuta häikkää kuin se verenvuoto! Muuten kaikki ollut hyvin!
Mutta olkaa varovaisia noitten suppareitten kanssa :attn:
Ja mielummiin näytille herkemmin!!

Liikkeistä täällä kanssa asukas pitää hurjaa menoa mahassa! :heart:
Tuntuu muutenkin että maha on noussut nyt ihan tohon rintojen alle! Ja sen kyllä
huomaa |O Maha muljuu ja heiluu kun vauva innostuu :LOL:
Ja se on jännä että meno alkaa just yö aikaan! :D
Kun äitin pitäisi päästä nukkuman :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 26+4 :heart:
 
Yöt ovat ihan tuskaa. särkee, sattuu, heräilen, en saa unta, on kuuma, jano, vessahätä, käsi puutunut ARGH! Ja kyllä väsyttää.

Kävin eilen Kelan sivuilla katsomassa, viikko sitten pistetty äippäpakkaus "maksuun" joten korkeintaan viikon päästä se tulee. Ihanaa! Mä en saa sitä päätöstä äitiysrahasta kun vasta elokuussa kun työnantaja on ilmoittanut tämänvuoden palkkatiedot Kelalle.. :/ Menee inhottavan myöhään. Ei voi mittään.

Tänään heti aamusta olo ollut kovin herkkä. Itku meinaa tulla tosi pienestä. Luin ihan jotain päivän uutisia hesarin iltalehden sivuilta ja radiosta tuli joku hidas biisi piti todella väkisin pidätellä kyyneliä. Ku ei viittis täällä töissä heti aamusta alkaa porata :ashamed:

Vaunuja odottelen kärsimättömänä, kolme-neljä viikoa sitten ostettiin Brion GO yhdistelmät rukealla värityksellä. Uuh, tulis jo.. Tehtaalta oli ruskea vaunukoppa loppu ja sitä nyt odottellaan että valmistuis uudet :) Stokkallakin oon käyny hypistelemässä kaikkia ihania lisätarvikeita, jotku tosi bling blingiä :p

m&m 24+5
 
Olkkis, mä vähän ihmettelinkin, kun jotkut on puhuneet, että se litku on ihan kamalaa. En tiennyt, että muualla se tarjoillaan jossain muussa muodossa. Eli joo, pitää olla tyytyväinen, että sain tuota colaa! :) Se oli samanlaisessa pullossa kuin Laitilan virvoitusjuomatehtaan limsat. Mut tosiaan mulle tuli ihan kamala pahoinvointi siitä ja meinasin pökrätä odotustilaan, että ei mikään miellyttävä kokemus juomasta huolimatta. Heti aamukasilta oli mullakin onneks tuo aika, maha murisi jo silloin niin että pikkunen piteli varmaan korviaan...

Äitiysavustuspäätös oli vihdoin tehty ja nyt odotellaan äitiyspakkausta saapuvaksi! En malttais odottaa, että pääsen hypistelemään niitä vaatteita. :)

Heräilystä, oon nukkunut vielä ihan hyvin eikä vessassakaan tarvii rampata öisin. Viime yönä tosin heräsin tietokoneen huutoon enkä meinannut saada enää unta ja sitten vaavikin alkoi potkutella, kun yritin löytää sopivaa asentoa unien jatkamiseen. Varmaan tunti tuli valvottua siinä neljän-viiden maissa ja kun tietää, että herätyskello soi 6.30, niin ei se kovin kivaa oo. Mut jospa ens yönä tietokoneet ei alkais piippailemaan ja mä saisin nukkua rauhassa...
 
neuvolalääkäri oli tänää ja saikku jatkuu juhannukseen asti noitte supisteluitten ja painontunteen(vauva nii allaalla) takia.Vituttaa et kirjottaa vaa tollasii pätkii,saa souvata noitte kelan sairaspäivärahojen kanssa ja todennäkösesti ku en kuiteka enää töis pysty olee,sopimushan miulla on heinäkuun loppuun asti.Toukokuun puolesta välin oon kotona nyt ollu.Pieni vauva tulee varmaa tästäki,poika oli pikkase yli 3 kg ja tytöt molemmat alle 3kg.Kaikki viittaa edelleeki tyttöön,sydänäänet 150-160.Katoin just ni tosi nopiaa tullu kelalta vanhempainrahapäätös,viime viikol vein paperit.
Mieki ostan käytetyt vaunut,puhtaasti siks kun ei kauheesti ylimääräst rahaa oo :/
Täälläki vatsast kauhee myllerrys ja ihan koko ajan,taukoomatta,mein ADHD :D
 

Yhteistyössä