**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Kamala kun ootte olleet ahkeria kirjoittajia :eek:
Ihan ekaks elämänilo ne mun supistukset on olleet tosi kireitä ja sellaisia että pitää hiljentää vauhtia tai istua. Viimeksi tuli jopa leposupistuksia kun oikein äityi pahaksi. Mut kipeitä ne ei ole olleet vielä kuitenkaan. Pissatulehdusta ei ollut joten supistukset johtuu nyt jostain muusta, luultavasti masun kasvusta tai rasituksesta.
Kävi kyllä mielessä sekin että kun miehen kanssa pupuiltiin niin olisko sitten noi miehen eritteet :ashamed: saaneet aikaan suppareita.... siis kun eikös ne spermakin voi aiheuttaa supistuksia. No sen enempiä yksityiskohtia kertomatta jääköön tää juttu nyt tähän, ettei mee liian intiimiksi :$
seksistä yleensä.... meillä se on muuttunut hyvin aktiivisesta hommailusta verkkaiseksi. Ei hirveästi kummallakaan ole paineita hommailla mitään, mut jos siltä tuntuu nii anti mennä. Mies ei vaan uskalla mitää "asentoja" kun pelkää että se aiheuttaa enneaikaisen synnytyksen.

Naksos&Miina 26+5
Miul kans kyl tulee just sellasii kireitä suppareita juurikin seksin jälkeen, ettei vihti kyl kävellä tai liikkua silloin. Mut kävely yms. saa mul aikaan kipeet supparit, joissa kipu alkaa alavattalta, levii sivuille, selän puolelle ja sit koko vatta on hetken ku tulessa. Ei yhtään kivaa, mut toisaalta mul oli näit tällasii toista oottaes, mut eivät tehneet mitää kohdunsuulle, poikaa oottaes taas supisteli kivuttomasti niin et vain kivisteli ja ne sai aikaan aikases vaihees jo sen et k-kaula lyheni ja pehmeni. Toivottavasti ny ei viel mitään. =)

Ja toivottavasti naksos sulkin loppuisi nuo, ei todellakaan kivoja. Ny olen säästyny viikonlopun jälkeen suppreilta, varmaan ku kipeenä eikä sen vuoksi ole tehny yhtään mitään. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Kristelle - "pienirintainen"? :LOL: Mun mielestä C-kupilla varusteltu ei oo pienirintainen!

Noh, onhan tuo C-kuppi aika paljon pienempi ympärysmitassa 70 kuin esim 85 :whistle:
Juu, c70 rinnakkaiskoothan on B75 ja A80. Eli ei ne mitkään jumalattomat munkit ole, näin vienosti ilmaistuna. :D Mun itse asiassa on ollut tarkoitus sovittaa kokoa C70, kun oon kuullut niin monen suunnilleen samankokoisen kehuvan, että istuvat tosi paljon paremmin kuin B75.

Täällä sokerirasitus takana. Ei mikään ihana kokemus, mutta hengissä ollaan. Täällä se juoma oli sellasta colanmakuista glukoosilimsaa, joka maistui musta ihan hyvältä. Kurjin hetki oli n. puoli tuntia tuon juoman jälkeen, kun mulle iski yhtäkkiä kauheen huono olo ja meinasin pyörtyä siihen odotustilan penkkiin. Kolmas näytteenotto alkoi myös tuntua jo vähän ilkeältä. No, selvitty on ja huomenna kuulee tulokset!

Miimumaija, hauska kuulla että joku muukin on kokenut noita unenaikaisia orgasmeja. :) Googlettelin vähän aihetta ja netistä löytyi enemmänkin kokemuksia noista, joten ei olla ainoita!
 
Minä kävin sokerirasituksessa eilen ja juuri äsken sottivat tuloksen: kaikki kunnossa! Eli saa jatkaa syömistä samaan malliin ;) Mää oon ihan hirveä makean perso ja irtokarkkejakin tulee napsittua melkein joka päivä :ashamed:

Iltasella ois tarkotus käydä katsomassa/hakemassa pinnasänky ja vähän muuta oheis rekvisiittaa eräältä tuttavalta :) Sittempä meillä alkaa olla jo kaikki suurempi hankittuna. Kai sitä pitäis jotain tutteja ja tuttipulloja hommata jo valmiiksi..??

Onkos muut Oululaiset liittyneet Oulumasuihin http://www.freewebs.com/oulumasut/ Sen puitteissahan ainakin pääsee tulevia äitejä tapaamaan jos tämän palstan porukalla ei tapaamista aikaiseksi saada. Mukavaa toimintaa heillä näyttää muutenki olevan!

-Usvatähti rv 26+6-
 
EIKÖ TUO LAPSI MEINAA NUKKUA OLLENKAAN???
Siis... pyöriminen alko yöllä... Ja nyt taas koko päivän ollu niin mahdoton meno päällä, että oksat pois! Mulla oikeesti tuntuu jo pahalta tossa vatsan sivuilla, ku jätkä potkii niin KOVAA ja kokoajan... Kävin jopa kävelyllä, hiljenty siks aikaa melko hyvin, mut taas jatkuu. Se ei oikeesti varmaan lepää taas ollenkaan. Illalla varmaan simahtaa, ja nukkuu taas koko yön ja huomisen päivän.... Ihme rytmi tullu kyllä...

Ja sit mä taas huomenna päivällä suren ku se on niin hiljaa tuolla masussa :D
Tätä tää on....... just.....

Ja itkeminen. Voi tsiisus... Nyt taas meinaa kokoajan itkettää kun juttelen Tahvolle tonne masuun, kun se on niin eläväinen tänään. Hipelöin sen vaatteita vaatehuoneessa ja selitän sille, kuinka höperöksi se on äiskän tehnyt, ja kuinka paljon me iskän kanssa kaivataan ja odotetaan, että saadaan se syliin... ja lässyn lässyn....
Sit mua meinas alkaa itkettään tuo vaunuhomma, kun mietin, että mies näki eilen vaivaa kun tilas ne vaunut, ja nyt joutuu peruuttaan sen tilauksen ku sain hommattua ne toiset... Sitäkin meinaan pillittää kun se joutuu turhaan soittelemaan ruotsiin... Voi HORMONI sentään mun kanssa! Nyt kone kiinni, sohvalle peiton alle ja telkkarii kattoon.
Pää hajoo kun istuu vaan tässä koneella kokoajan...

*muoks*
Unohdin laittaa linkin
Tässä muumimamma rv 26+2 :D
 
mä kans sain "brutukselleni" tänään uudet vaunut...jees!

Ensin käytettyjä ajattelin, mut hommasin nyt sitten kumminkin uudet ora jovi air-yhdistelmät!
tuollaset special harmaan sävyiset! vielä kun saadaan se matkustaja noihin vaunuihin! =)

meillä kans brutus myllää tuolla mahas koko ajan, ja en tiedä oikeen et miten päin se tuolla on, kun liikkeet ja potkut tuntuu joka puolella! :) =) =)

mut ihanalta tuntuu se kun se tuolla myllää!!! =)

fiksu ja brutus 23+6
 
Vihdoin viimein kotiuduttu neuvolasta, joten tässä neuvola kuulumisia:
paino: 57,6 (57,4) lähtöpaino oli 55,1
RR: 141/88 edelleen siin koholla
muita ei sit taas vaihteeks otettukaan. Masukilla kaikki hyvin, mutta joudun 3 viikon päästä kontrollikäynnille. Syynä tuohon kontrolli käyntiin se et kohdunsuu lyhentyny 6mm. Itellä nyt sellanen tunne et vois vaan itkee ja taas vaihteeks itkee...
Lääkäri käski levätä ja mitään raskasta ei sais tehä, mut ko on yksin ni aika vaikee on olla tekemättä mitään... Pitäis kuitenki siivota ja käydä kaupassa yms. No ei auta muu ko pyytää kavereita käyttää joka paikassa ko kävelykin on nyt sit pannassa.
No jotain positiivista selvis kuitenki tossa neuvolakäynnin yhteydessä. Kaikesta päätellen tyttö tulossa lääkäri sano ettei näy mitään poikaan viittaavaa...
 
Nyt on sitten vihdoin ja viimein varattu se sokerirasitus. yök! öklöttää jo valmiiksi se pirun litku. Nyt täytyy vaan koko vloppu olla syömättä mitään hyvää :whistle:

Fiksu mä oon kans ajatellut noit joveja, mutta en tiedä mahtuuko ne meitin pieneen kolmeoviseen Yarikseen :LOL: Meen vaunut täytyy mennä pieneen kokoon ja olla mahdollisimmat kevyet nostettaessa. En haluaisi nostaa noit joveja välttis ratikkaan. Onko kokemuksia millaset kandee ostaa?


Eilinen duunipäivä meni ihan jees, mutta loppupäivästä ja päivän aikana tuli jonkin verran supistuksia ja ristiselkä oli aamulla ja eilen illalla aikas kipeä. Tässä istuessani koneella Möykky potkii kovasti tuonne oikealle, missä hän onkin viihtynyt suurimman osan aikaa raskaudesta.

Roona82 Mistä olet noit vaunuja kattellut?
usvatähti Kuulostaa tutulta tuo karkin syönti. Ennen en nimittäin juurikaan syönyt irtsareita, mutta nyt raskausaikan mun tekee mieli karkkia kokoajan. Mulle mun neuvolatäti sano ettei saisi syödä makeaa pariin päivään ennen tuota sokerirasitusta. miten olitko sinä ilman namia? Chipsit, jotka oli ennen mun intohimo on jäänyt lähes kokonaan pois. Se on kyl ollut tosi hyvä juttu, jos vaikka pääsis kokonaan eroon.

Teil on tääl niin ihanii masui. Mä en ole ollu mikään kova masun kuvailija. Olen niit ihmisiin jostei tahdo saada millään kaunista kuvaa vaikka kuinka yrittäis
:LOL:

Ensi viikolla olis eka neuvolalääkäri. Mitäs ne siel nyt sitten mahtaa tehdä?? jänskättää

Jooseppi & möykky 26+0 :heart:
Kyl näät viikot menee niin nopsaan :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
usvatähti Kuulostaa tutulta tuo karkin syönti. Ennen en nimittäin juurikaan syönyt irtsareita, mutta nyt raskausaikan mun tekee mieli karkkia kokoajan. Mulle mun neuvolatäti sano ettei saisi syödä makeaa pariin päivään ennen tuota sokerirasitusta. miten olitko sinä ilman namia? Chipsit, jotka oli ennen mun intohimo on jäänyt lähes kokonaan pois. Se on kyl ollut tosi hyvä juttu, jos vaikka pääsis kokonaan eroon.
Mulle sanottiin neuvolasta ohjeeksi että 12h paasto ennen sokerirasitusta. Mistään makeen välttämisestä paria päivää ennen koetta ei ollu puhetta. Eli edellisen päivän vetilin vielä ihan "normaalisti" jätskiä ja mm. Hesen kerrosaterian kokiksella.. :ashamed: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Mulle sanottiin neuvolasta ohjeeksi että 12h paasto ennen sokerirasitusta. Mistään makeen välttämisestä paria päivää ennen koetta ei ollu puhetta. Eli edellisen päivän vetilin vielä ihan "normaalisti" jätskiä ja mm. Hesen kerrosaterian kokiksella.. :ashamed: :whistle:
Näin mullekin sanottiin, kun viikko sitten kävin sokerirasituksessa. Sokerirasituksessa tuo paasto tarkoittaa sitten sitä ettei saa juodakaan muuta kuin pienen lasillisen vettä tuon kahdentoista tunnin paaston aikana ja kun oot labrassa niin ekan verikokeen jälkeen et saa juoda edes tuota jos et oo juonut sitä ennen. Vasta viimeisen verikokeen jälkeen saa sitten juoda ja syödä. Mulle tuli tosi huono olo tuon kokeen jälkeen ja se jatku vielä seuraavana päivänäkin vaikka mulla oli evästä mukana syötäväksi heti tuon viimeisen labrakokeen jälkeen. Eli jos on pelkoa huonosta olosta niin suosittelen tuota eväiden ja juomisen mukaan ottamista

Olkkis ja Ötzki 26+3

 
Ootte varmaan käsittäneet mut hieman väärin, eli joo tiedän et pitää olla syömättä ja juomatta sen 10 tuntia.

Neuvolatäti tosiaan sano vaan ettei saisi syödä mitään hyvää tai testi pamahtaa heti plussaksi. ehkä olen sen verran pullukka :LOL:

Jooseppi & Möykky 26+0
 
Jooseppi, mulle neuvolatäti ei sanonut mitään siitä, että pitäis välttää makeaa, mutta luin netistä monta suositusta siitä, joten pidin sit mahdollisimman sokerittoman alkuviikon. :) Itse asiassa neuvolassa sanottiin, että ei tarvii mitenkään muuttaa syömisiä, että tuloksesta tulee mahd. todenmukainen...
 
Mä ajattelin niin että sokerirasitustestiin mennessä kannattais syödä ihan normaalisti, eikä "huijata" testitulosta?? Mutta kai sitten runsaan sokerin syöminen voi muuttaa sitä testin tulosta. Mulle neuvolassa sanottiin että sokerirastitustestiin ei kannata mennä paljoakaan ennen rv 28, tulos ei kuulemma ole varma..? Mulla aika rasituskokeeseen vasta 1.7.
 
tänään oli neuvola ja sain taas huutia painon noususta, tai paremminkin nousun vähyydestä. vajaa 4kg on noussu koko aikana. kohdunsuu oli pehmentyny, joten 2vkon päästä on "pää"neuvolassa ylimääräinen ultra+lääkärin tarkastus, jossa tarkistavat tilanteen kunnolla. sf mitta oli 24 eli keskikäyrällä. mahan kasvusta kysyin, kun on olemattoman pieni.. "käsikopelolla" on kuulemma hankala sanoa, mutta epäili et vauva "tippuu" sopivasti lantiomaljaan niin ei näy paljoakaan ulospäin. ja lapsiveden määrälläkin on kuulemma vaikutusta. ärsyttää, et joka kerta tulee valitusta painosta, vaikka syön päivässä 2 lämmintä ateriaa + aamu/iltapalan ja välipalankin. ehkei se sit vaan mulla nouse, ei viitti väkisinkään työntää ruokaa naamariin kun tulee :snotty: :D no, pääasia et vauvalla kaikki hyvin, sydänäänet oli tosi hyvät ja piti sellasta discoa et oksat pois!
 
sokerirasituksesta: Täälläkin käyty tänään rasituksessa :wave:
Ja kysyin siinä labratädiltä et kuuluisko olla sokeridieetillä paripäivää ennen koetta kun siitä on ollut puhetta, niin sanoi ettei sillä ole mitään merkitystä ettei niitä arvoja voi huijata mitenkään :p
saas nähdä kuin käy, mäkin kävin eilen tytön kanssa mäkissä ja söin pirtelönkin :whistle:

TiiuHti ja ukkeli 26+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
tänään oli neuvola ja sain taas huutia painon noususta, tai paremminkin nousun vähyydestä. vajaa 4kg on noussu koko aikana. kohdunsuu oli pehmentyny, joten 2vkon päästä on "pää"neuvolassa ylimääräinen ultra+lääkärin tarkastus, jossa tarkistavat tilanteen kunnolla. sf mitta oli 24 eli keskikäyrällä. mahan kasvusta kysyin, kun on olemattoman pieni.. "käsikopelolla" on kuulemma hankala sanoa, mutta epäili et vauva "tippuu" sopivasti lantiomaljaan niin ei näy paljoakaan ulospäin. ja lapsiveden määrälläkin on kuulemma vaikutusta. ärsyttää, et joka kerta tulee valitusta painosta, vaikka syön päivässä 2 lämmintä ateriaa + aamu/iltapalan ja välipalankin. ehkei se sit vaan mulla nouse, ei viitti väkisinkään työntää ruokaa naamariin kun tulee :snotty: :D no, pääasia et vauvalla kaikki hyvin, sydänäänet oli tosi hyvät ja piti sellasta discoa et oksat pois!
Älä välitä kuule vaikkei se paino nii nousiskaa jos kaikki muu on okeij. Mul suvus naisia paljon joil ei nouse ku ehkä koko raskaudes ton 4 kiloa, kaksoisraskaudeskin yhdel tuli vain 5 kiloa. =) Ja heille mä taas olen ihmetyskauhistus et miten kerään kiloi mukaani raskaana ollessa. :LOL: Se on vain yksilöllistä, nii ainakin mulle neuvolas sanovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Ootte varmaan käsittäneet mut hieman väärin, eli joo tiedän et pitää olla syömättä ja juomatta sen 10 tuntia.

Neuvolatäti tosiaan sano vaan ettei saisi syödä mitään hyvää tai testi pamahtaa heti plussaksi. ehkä olen sen verran pullukka :LOL:

Jooseppi & Möykky 26+0
No mulla on reilusti ylipainoa eikä mulle mitään muuta sanottu kuin että tuo 12h paasto pitää olla ja se on sitten ihan ehdoton eli tuo pieni lasillinen vettä on ainoa minkä suustaan saa alas kipata...

Olkkis ja ötzki 26+3

 
Helou taas..

Kylläpä tullut tekstiä! En oo ainoo jolla tylsää? :D

Mulla huomenna se sokerirasitus... en oo tänään viittiny syödä mitään sokeripitoista. Hesessä kävin, mutta zero-colalla, niinku yleensäkin. Hedelmien päälle sorruin äskön laittamaan vähän hunajaa. Mun pitäs klo 20 jälkeen olla syömättä mitään, ja se aika labraan on 9.30 aamulla, eli yli 12h... Nyyh.. Pelottaa miten käy, kun mulla ei oikein tahdo muutenkaan noi verikokeet aina onnistua kamalan piikki/verikammon takia. Eli oon pyörtyny pari kertaa, ja monesti lähtee suonet karkuun ym. Lisäks mulla saattaa liian alhanen verensokeri ym heikotus vaikuttaa epilepsiaan... Onneks nyt ei muutenkaan oo tullu raskaudenkaan aikana mitään, mutta silti pelottaa. Eli: Innolla odotan huomista! "JEE"

Elämänilo: joo, vyö on ihan must! Se on ihan löysästi vaan, ettei purista.. Mutta ilman vyötä en jostain syystä osaa olla, tulee ihan alaston olo ilman sitä! Onkohan päässä vikaa? :eek:

Jooseppi: Vaunut haetaan Haaparannasta heinäkuulla, siellä on parikin lastentarvikeliikettä.. Toinen on Barnens Hus, josta me haetaan vaunut: http://www.barnenshus.se/ Ja toinen on Jala: http://www.jalalek.se/suomi/index.htm
Tuo Jala on kuulemma tosi hyvä paikka. Harmi vaan kun sieltä oli ne meidän vaunut loppu. Nyt on Ruotsin kruunu niin alhaalla, että tosiaan toi vaunujen hintaero on huomattava! Ainakin Emmaljungalla, 200? halvemmalla saa!
Ei me sieltä muuten oltas lähdetty hakemaan, mutta kun muutenkin ajetaan heinäkuussa Rovaniemelle, niin koukataan sitä kautta...

Aargh, vähän päälle tunti aikaa syödä. Pitää tankata vielä kun ehtii :LOL:
Huomenna sitten kelasin palkita itteni sen labran jälkeen, ja mennä kenties RAXiin syömään! :ashamed: :eek: :p :headwall:
 
Roona... Eihän sun tarvii aloittaa tuota paastoa ennen kuin 21.30 kun 12h paastosta on kyse.. Eli on sulla vielä aikaa tankata. :D Mulla oli itsellä tuo sokerirasituskoe 8.00-10.00 ja kyllä teki huonoa loppuajasta.

O&Ö
 
Rekkumaaria, mulle on tullut painoa nyt ekasta punnituksesta 3,5kg ja neuvolatäti sanoi että se ei oo yhtään liian vähän eikä toisaalta liikaakaan. Mun maha on samaa koko luokkaa kuin sullakin, ja kohtu majailee mulla myös siellä lantiomaljan suojissa eikä ole mitenkään suuremmin pullistunut ulospäin. Ylävatsa on vielä sen verran litteä, että vatsalihakset on havaittavissa. Alavatsan osalta niitä ei kyllä enää näy, sen verran se on kuitenkin jo pyöristynyt. Ainakaan tää masu ei oo vielä missään tiellä, että siitä pitänee olla iloinen, vaikka masukateus välillä vähän vaivaakin. ;)

Eiköhän kaikki oo ok niin kauan, kun vauva kasvaa ja voi hyvin. :)
 
Täälä kärsitää jo toista päivää migreenistä. Tänään tosin lievempänä kuin eilen. Lisäksi kuopus raapaisi mulle haavan silmään aamulla ja kyllä on kipeä. Järkky paineen tunne koko silmämunassa ja kun räpyttelee, tuntee sen haavan :kieh: kolmonen teki saman tempun pienenä. Onneksi silmään haavat paranee nopeasti :whistle:

Roona: Onneksi saat haluamasi väriset vaunut =) Mä oon vieläkin tyytyväinen, että valittiin ne. Niin ja onnittelut naimisiin menon johdosta näin etukäteen!

Yksityisestä ultrasta: Sain nyt vihdoinkin suostuteltua miehen ultraan. Mutta nyt mua vaivaa, että kertooko ne aina yksityisellä sukupuolen? Ja mitkäs olikaan ne viikot, kun vauva alkaa kasvaa omaa tahtiaan? Sais samalla vähän tietoa tämänhetkisestä painoarviosta. Meille kun ei kerrottu sellasia rakenneultrassa...

No alan kattomaan kätilöt- sarjaa...

MN + vaavi 24+6
 
Vinkiksi muille makeanhimosille jotka myös pelkää painonnousua: Viinirypäleet on nyt mielettömän makeita ja suht edullisia!! Mulla on aina pakko olla tuollanen 500g rasia niitä jääkaapissa mistä sit popsin makeanhimooni.. on muuten melkein parempia ku karkit :p Ja terveellisiä kaiken lisäksi!!! Eli suosittelen :D

(ps. leivoin äsken kaks paholaisen kuivakakkua, joten voinette arvata mitä kahvin kera tulee sit syötyä... :ashamed: :whistle: :p :D )
 
HEIPPA!

Katsoiko kukaan äskön ku tuli ykköseltä ruotsalainen dokkari "kätilöt" Mä tykkäsin ihan hirveesti, tippa tuli linssiin kun näyttivät kaksi synnytystä ja sitä tunnelatausta oli mahtava seurata..Ihan jo odotan oman nyytin syliin saamista =)

Huomenna sitten Porvoon reissu, aamulla aikaisin ylös.. B)

Äippä35v ja Nuppu23+2 :flower:
 

Yhteistyössä