Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Huh mikä uusi vaiva ilmestynyt,
mun nilkkoja särkee töitten jälkeen ihan kamalasti ja vähän turvottaakin.
sellanen olo et pitää nostaa seinää vaste...
Muilla?
Miula on aika pahakin turvotus :/ eilen nukuin melki koko päivän ja ekaa kertaa moniin viikkoihin näkyi nilkat =) Turvotus alkaa jo puolen tunnin seisoskelun jälkeen ja tietysti lopulta kipuilee..

Mutta v-mäisempi juttu: pahoinvointi!!! Vieläkö joku oksentaa???? Siis ei oo totta, yrkkiminen helpotti noin 3 vkoa sitten ja eiku taas! Aamuisin puskee ulos edelleen ja satunnaisesti päivällä ja nukkumaan mennessä!!! Mie en kestä, eikö tää todellakaan voi helpottaa!!! Arvatkaa oonko sopinu tärkeitä menoja, kun luulin että erakoitumisesta pääsee kun ei tarvi oksentaa kaikkialle.. ja taas |O |O |O ottaa päähän :headwall: :headwall: :headwall: Kampaajankin olin varannut.. onkohan tää joku luonnon konsti pitää miut pois kampaajalta?? Jos se ei sittenkään oo turvallista? Äh, mene ja tiedä.. mut mie en vaan ymmärrä mistä tää nyt taas tuli!

Olisko joku hormoonijuttu? kun samaan aikaan alkoi ihan tolkuton väsymys ja pystyn tosiaan nukkumaan päivän ja yön siihen vielä perään :eek: Täähän on ihan päätöntä! hemppa 117, eli ei voi johtua siitä!? Muilla? :attn:

magee muuten Roonan pinnis =)
 
Mii26: En taho palotella mutta ihan omalla kokemuksella voin sanoa et toi sun pahoinvointi voi kestää synnytykseen saakka jos vielläkin on moista ilmassa, minä oksensin esikonaikaan alusta loppuun, se oli yhtä HELVETTIÄ!!! eli tiiän kui pahalta susta tuntuu :/
Ei se auta ku ajatella positiivisesti että on se sen arvoista :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Päivitystä masusta :heart: rv 23+0 :heart:

Hieman on huono kuva mut kyll siit masun näkee :)

Ihania masui kaikilla!!! Ja hyvä zeny että sul oli toi raskausviikko merkattu ku ihte mietin just et mis sitä mennään ja meil oli sama la, joten tulipas selville sekin et mikä viikko on ihtelki menossa.

Tosta alapään puutumisen tunteesta sitä myöskin tääl tulee jos enemmälti joutuu päiväs seisomaan tai kävelee koko päivän tai on liikkeessä koko päivän. Samoin kyl koko alavatta tuntuu tosi kireeltä ja kivistävältä.

Meil *rinsessa* tuntuu ja näkyy, liikuskelevan paljon. :LOL: Tänäänkin kyläs taas olles lasten kanssa, käsi lepäs vattan päällä ja yhtäkkiä ku potkas just siihen, nii koko käsi heilahti nii et kaveri rupes nauraan parin metrin päästä. :kieh: Kummallista miten kovasti niin pieni saakin jo tumautettua.

Kivaa vkl kaikille!! :flower:
No ompa hyvä että tuli selväksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Mii26: En taho palotella mutta ihan omalla kokemuksella voin sanoa et toi sun pahoinvointi voi kestää synnytykseen saakka jos vielläkin on moista ilmassa, minä oksensin esikonaikaan alusta loppuun, se oli yhtä HELVETTIÄ!!! eli tiiän kui pahalta susta tuntuu :/
Ei se auta ku ajatella positiivisesti että on se sen arvoista :heart:
oonkin välillä jutellu vauvalle, et paree ois et siusta tulee kiltti tyttö et niin kovia oon kokenut sinuu vartoessa :D toivossa on hyvä elää =)

tosi ärsyttävää kyl juu toi yökintä.. mikähän 3 viikon tauko oikein tuli? no sainpahan nauttia hetken normaalista olosta.. paluu maan pinnalle oli vaan aika |O :kieh: !! Grrrr!!

muoks: mutta varmasti kaikki on sen arvoista :heart:

 
Heissan täältäkin taas välillä... Onpas taas tullut paljon tekstiä muutamassa päivässä...

Kävimme torstaina sitten uudestaan siellä 4d ultrassa,ei ollut asento kauheemmin muuttunut.Pikkasen kuitenkin nassukkaakin nähtiin ja se,että rakenteet naamassakin oli kunnossa.Sielä se vauveli istuskeli masussa jalat ristissä ja käsi silmien edessä.Sukupuolta kysyttiin ja saatiin veikkaus asiasta,mutta ei varmuudella osannut sanoa,kumpi sielä köllöttelee.
Eli tarvii vaan sitten ostaa sellaiset neutraalin väriset vaunut ja niitä neutraaleita vaatteita hommailtava.Aattelin kyl kuitenki uskaltautua ostamaan myös muutamia vatteita veikatulle sukuolelle.Kirpparilta kuitenkin varmaan isoin osa tulee hommailtua,joten ei tuu suuria tappioita,vaikka käyttämättä jäis. Hiukan jäi "harmittamaan" ettei saatu tietää sukupuolta,kun vsiihen pohdintojen jälkeen päädyttiin ja sitä sitten niin kovasti odotti saavansa tietää,mutta pääasia on kuitenkin,että saatiin kuulla,että terve vauveli sielä kasvaa.
Onko muille käynit niin,että ei ole saanut tietää sukupuolta?

Virttis ja vilpertti rv 21+6
 
saaks imetysaikana juoda alkoholia? en tietenkään mitään kännejä oo aatellu pienen vauvan kans vetää, mut jos tekee 9kk tauon jälkeen hitusen mieli saunakaljaa.. niin..? tuli vaan mieleen kun eikös kaikki mahdollinen kulkeudu äidinmaidon mukana vauvaan?

jännittääks muita esikoista odottavia? miule tulee välillä sellanen tunne, et herran jumala osaaks mie hoitaa oikein vauvaa? täytyy vissiin ruveta kahlaamaan jotain vauva oppaita läpi.. tähän asti on tullut vaan tutkittua kaikkee raskauteen liittyvää, olis siis ehkä jo aika alkaa aatella hiukan eteenpäin :p

missä vaiheessa ootte alkanu "höpöillä"? eli siis hankkia vauvan tarvikkeita (muutakin kun vaateita)? nyt tuli sellainen olo, et joskos sitä kohta alkais shoppailla :whistle:

nyt pihalle, ihana sää B)
 
Vivid
Ja tänään taas vähän lisää vaatteita Hipulle... Prismassa on asiakasomistaja-päivät, niin oli pakko ostaa, kun halvalla sai, vaikka ei se 15% nyt oikeesti tunnu ton hintasissa vaatteissa :LOL:.

Tänään aamulla tuli ekan kerran maitoa aamuaikaan... Ennen on tullut vaan yöllä ja yhen kerran illalla. Ei tarvi kohta ostaa maitoo enää kaupasta :p

Löytyykö palstailijoista Stand up-faneja? Ensi viikolla on meinaan tiedossa Tomaatteja!Tomaatteja!-stand up festarit!

Mulla alko 1. kesälomaviikko B) Loput kolme viikkoo pidän sitten juhannuksesta!

Vivid ja Hippu 25+1 (ja taas on viikot poksunut)
 
Mii26 mulla on kans aikamoinen kauhu omista kyvyistä äitinä.... Oikeastaan oon ollut ajattelematta asiaa tietoisesti ja siksi en oo ostanut myöskään mitään vielä (vaunut, sänky ja turvakaukalo saadaan tosin lainaan). Mä olen ajatellut jaksottaa "opiskeluja" niin, että kunhan kesäkuun lopulla opinnäytetyö valmistuu, sitten ryhdyn lukemaan lastenkasvatus- ja vauvanhoitokirjoja. Ennen en stressaa! Toivottavasti ei tuu keskosta meille... :D

Yhden imetyskirjan kuitenkin jo luin (luulin odotuskirjaksi ja siksi otin Suomesta tänne mukaan)... Siinä selvitettiin, että maidon alkoholipitoisuus on sama kuin verenkin, joten sitä myöhen kun alkoholi palaa elimistössä, maitokin normalisoituu. Eikä ymmärtääkseni aivan pieni pitoisuus (siis huomattavasti alle ajokykyrajan, ajattelen) maitoa annettaessa silloin tälöin ole kauhean paha juttu, no ei tietenkään suositeltavaa! Mutta itsekin odotan sitä, että joskus voisi saunaoluen juoda! Olen pitänyt aivan nollatoleranssia raskausajan.

Vatsakivut on hieman hellänneet, mutta piukea ja jomottava olo koko vatsan alueella on edelleen - alkoi siis torstaina. Maanantain gyneä kuitenkin yritän odottaa!

Ammi 21+0 (reilusti yli puolenälin jo!! =) )
 
Moro. Pikaista esittäytymistä. Meille on tulossa (la) 17.9. perheen seitsemäs lapsi. Sukupuoli näkyi ru:sta hyvin, mutta päätettiin pitää se salaisuutena. Raskaudessa on ollut jotain pientä ongelmaa ja olen nyt pari viikkoa jo ollut saikulla ja töihin paluuta mietin sitten äippäloman jälkeen - tai sitten jatkan hoitovapaalla... mutta siis ennen vauvan syntymää ei töihin enää ole menemistä.
Ai niin ja en vielä muista kenelle piti yv:tä laittaa tuohon alun listaan päivityksestä.. eli jos minun viestin täältä bongaat, niin kauniisti kiitän, jos saat tästä tiedot... la siis 17.9. ja synnytyspaikka kys...
 
virtahepo ... meillä jäi kans sukupuoli vähän arvoitukseksi???!!!!
ensin se tylyn olonen kätilö tuumas, "et aivan kun äsken olis pippeli näkyny", mut sit se ei enää sitä nähnykkään!
oliko vaan napanuora, vai eikö se halunnu varmistaa asiaa!?
no, pääasia et vaavilla kaikki hyvin, syksyllä sit selviää kumpi tulee! =)

fiksu ja brutus 21+2
 
Ammi79: kiitos =) Jos sitä sit joskus ottaa sen saunaoluen.. kattoo hetken, et vauvalla ei pitäis olla ihan heti ruokailuaikaa niin 1 olut on ehtinyt varmasti palaa elimistöstä, ennenkö vauvalla uus nälkä :) Mie oon kans pitäny ihan täyttä nollatoleranssia koko raskauden ajan.

Juu saas nähdä kuinka vauvan hoidosta selvitään. Ihan hyvin varmasti, mutta kyllä se miulta edellyttää jonkun opuksen lukemista :) Niinpä, toivottavasti ei ole keskosta tulossa.. mutta noin kuukauden etuajassa tämä vauva joka tapauksessa tulee, joten varmaan ihan hyvä alkaa lueskella... :D

sohvi-04 heippa! :flower:
 
J84
Mii26, kyllä voi juoda tosin nyt en muista montako tuntia, villi veikkaus 2-3, niin olisi hyvä odottaa ennen seuraavaa imetys kertaa. Itse join ensimmäisen saunakaljan, kun kuopus oli jonkun 2kk, tiesin jo suurin piirtein kuinka hän yöuniltaan nousee syömään niin "uskalsin" juoda yhden. Tosin huomasin kuitenkin noiden alkoholittomien versioiden olevan mielenrauhalleni parempia niin kuin myös maultaan ne maistuivat paremmilta silloin imetysaikaan. Tämän raskauden aikana olen saunan jälkeen juonut GoldenCapin alkoholitonta siideriä silloin tällöin, mutta maultaan se on kovin makeaa.

Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan samoja mietteitä kuin ois esikkoa odottanut, sillä ekasta raskaudesta oli kulunut 7 vuotta ja kaiken sai kirjaimellisesti opetella uudelleen. Ekassa olin kovin huoleton ja en jaksanut pahemmin murehtia mistään, mutta sitten kun kuopus ilmoitti tulostaan niin olin vähän väliä helisemässä milloin mistäkin ja kuinka tällä kertaa pärjään ja onnistunko paremmin äitinä olemisessa. Hyvin on mennyt, kun kerran näin nopiaan uudelleen raskaaksi haluttiin iskän kanssa :D

Tervetuloa mukaan sohvi-04, ihanan paljon sinulla jo lapsia :heart: Itsekkin haaveilen ainakin viidestä lapsesta, mutta saas nähdä miten isäntä niitä haluaa tehdä, hän se on kuitenkin se joka "vaon laittaa itämään" :LOL: ja ikää on jo yli 30 eikä ole kovin innokas sen suhtee, että on yli 50 vuotta kun nuorimmäinen täyttää vasta 18. Aika näyttää...

Eipäs täs nyt taas ihmeellisempää, meen tekeen kasan lättyjä :p

J84 ja Veeti 21+1
 
Mä ostin tukivyön! Aivan mieletön keksintö!! :heart: =) Tuntui et pari päivää jatkuneet kiristävät kivut koko vatsa-alueella hieman lieveni heti, kun puin sen ylleni! En ollut ees tajunnut niistä esitekuvista, et siinä vyön päällä on sellainen huppu masulle, joka nimenomaan mua helpottaa! Kyllä nyt taas jaksais vaiks mitä, ainakin mitä ennen turvotusta kulloinkin ehtii! :LOL:
Ammi 21+0
 
Heippa taasen piiiitkästä aikaa! :flower:

Meillä mies on ollut viettämässä isäkuukautta ja ollaan reissattu ja puuhattu kotosalla kaikenlaista keskeneräistä. Nyt alkaa vapaat olla lopussa ja arki edessä. Miten sitä taas jaksaa yksin??? Meillä siis melkoisen temperamenttinen 1v täällä kotona... ;)

Hankinnoista olette keskustelleet. Meillä menee Emmaljungat vaihtoon, kun hankitaan Phil&Tedsien Vibet sisarusrattaiksi. Ihanat City crossit olivat, mutta ei nyt auta, kun ei säilytystilaa ole hurjan paljon. Ja kun noin P&T:t saa niin näppärästi myös yhdelle, niin miks turhaan pitäis kaksia vaunuja. Haikeena kyllä olen :/ Mutta fiksu, mulla on nyt huutiksessa Emmaljungan City crossit city-kopalla myynnissä ja 400 eurolla ne sieltä irtois ;) Eikä ole kuin vuoden vanhat ja ihan uudenveroiset! Sänky meiltä löytyy; on Brion Colour ja vielä esikon käytössä. Vaavi-sänky tullee vauvalle aluksi, niin vauva saa nukkua siinä. Kaukalona meillä oli esikolla LogicoS jalustalla ja oli tosi hyvä. Käytettiin sen kanssa Mosaic-matkiksia ja oli loistopaketti! Myytiin molemmat kuitenkin pois, kun ajateltiin hankkia Gracon Duologic. Siinä olis isofix-kiinnitys ja turvakaukalo/-istuin samassa. Vaatteet menee kanssa suorilta kiertoon, vaikka nyt ehkä onkin toista sukupuolta tulossa. Oon tykästynyt aika unisex-väreihin, joten ei meillä oikeastaan mitään poika/tyttövaatteita edes ole. Pojalla on ollut niin vaaleanpunaisia kuin punaisiakin vaatteita ja tulee olemaan vastakin! :)

Ammi79: Mäkin ostin sellaisen Carriwellin tukivyön. Tai masutuubin näköinen se on, ettei mikään supertiukka, mutta tuntuu hyvällä kuitenkin. Mulla on alaselkä kipeytynyt esikon kantamisesta ja tukivyö on kyllä tarpeen!

jellona84: Täällä on esikoinenkin syntynyt vasta kun ollaan oltu 30v :D Joten 50:siä ollaan kun lapset lähtee kotoa...

Heh, musta tuntuu jo nyt et oon unohtanut kaiken "vauvan" hoidosta vaikka esikko on vasta vuoden! :LOL: No, ei mulla mitään huolta ole kuitenkaan siitä etteikö selvittäis, mutta ihmeen hyvin sitä monet asiat vaan unohtaa näinkin lyhyessä ajassa.

Ny soffalle ja pizzan kimppuun :wave:

rimpulakissa rv 24+1
 
J84
rimpulakissa: isäntä oli 31 kun edellinen syntyi ja siis hänelle lapsi on esikoinen ja minulle kuopus :D siksi hän ei ollut kovin innostunut olemaan mikään kalkkis isä, kun nuorin on täysi-ikäinen jonka kanssa ei voi tehdä mitään jännää, kun luut katkeilee. Nytkin hän on sitä mieltä että lapsi lukumäärä on tämän jälkeen täynnä, mutta katsotaan josko mieli muuttuisi parin vuoden päästä.
 
J84
olkkis74, sama täällä, minua ei haittaa vaikka ikää iskällä on vasta 32v, itsellä on turvallinen olo, kun lapset ovat hänen seurassaan. Kuopuskin on aina loppu päivän iskän sylissä tai lahkeessa roikkumassa, kun pääsee töistä kotiin, niin tärkeä ja omistautuvainen isä hän on :heart: Hyvällä iällä isäksi tullut, on saanut elää nuoruutensa ihan rauhassa.

Samaa, kun en omakohtaisesti voi sanoa kaikista, varsinkaan esikon isästä, joka täyttää 28v ja on täysin vastuun tunnoton. Hän ei ikinä ole omaksunut isän roolia ja siihen kuuluvaa vastuuta jonka lapsi tuo tullessaan ja kiitän luojaani, että pääsin hänestä eroon...olisinko edes hengissäkään enään :/

Huh..täällä on jo 17 astetta ulkona lämmintä, täytyy mennä jatkaan puupinon tekoo.

J84 ja Veeti 21+2
 
Viikot poksuu *poks*poks* 24 :D :heart:
Ja flunssa jatkuu ja huomenna pitäisi reissun lähteä :/
Todella mukavaa mutta mitäs teet kun :snotty: vuotaa koko ajan ?!

Bebes & Salamatkustaja 24 :heart: :heart:
 
Jellona84 Mullakin esikolla eri isä kuin nyt kakkosella ja esikon isän kunniaksi on sanottava että vaikka hänellä vakava sairaus niin hänen kanssaan asiat sujuu tosi helposti. Kun itse joustaa niin tietää että toinenkin joustaa. On kohta tulossa meille kakkukahvillekin kun tuo tytön. :D Tiedän myös että nykyisestäni tulee hyvä isä kun antaa hänelle vain mahdollisuuden opetella ja olla vauvan kanssa. :D

Olkkis ja Ötzki Masupallero
 
Heippa!
Huh, mikä määrä tekstiä! Nyt on kyllä niin aivot narikkaan -olo, että ei jaksa edes ajatella mitään! Mökiltä ajettiin 300km yhdelle toiselle mökille mitä ollaan myymässä kun siellä piti käydä kattoon paikat kuntoon. Ja sieltä vielä kotiin... Aika kuuma päivä istua autossa niin paljon. Ja selkä kipeenä kun eilen möksällä laitettu pihaa! :) Mutta hyvää teki mökkeily ja saunominen taas. Huomenna varmaan levännyt olo! Ja jaksaa paremmin kirjoittaa ja perehtyä.

23+6
 
Täälläkin on palailtu viikonlopun vietosta. Tehtiin puita talven varalle kuivumaan ja kävimme uimahallissa uimassa. Sen jälkeen tietty PITI mennä heselle syömään...... Tänää käytiin sitten hieman retkeilemässä. kÄveltiin kilometrin päähän metsään suon reunaan pitkospuita pitkin laavulle paistamaan makkaraa ja sieltä sitten lapset kävi kurkkaamassa miltä näyttää lintutornissa =) . Oli tosi ihanaa kun ilmakin oli niin hyvä!!!!! Lapset viihtyi ja tykkäs kovasti!
Oli ittelläkin jotenki enemmän virtaa kun taas tuli kotiin. Heti piti alkaa pyykäämään ja lattioita moppaamaan. Huomenna pitäis alkaa suunnitteleen leipomuksia tyttären 4-vuotis synttäreille.

Olisko teillä ehdotuksia tarjottavaksi?

Viikot ne vaan kulkee hurjaa vauhtia, pian saa ostaa aamukammaan et milloin alkaa kesäloma :D

Naksos&Miina 24+3
 

Yhteistyössä