**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Roseship, mulla kohtu painaa keuhkoja huomattavasti vaan selinmakuulla. Ilman kahta tyynyä pään/hartioiden alla en pysty makaamaan selälläni ollenkaan. Istuessa en niinkään vaivaa huomaa. Joskus kyllä töissä, kun on oikein kiirettä ja menee vauhdilla, niin tuntuu ettei saa henkeä.. Ja muutenkin kaikenlainen tekeminen hengästyttää tosi nopeaa.. :kieh: Enkä mä muista yhtää onko tää ollu tällästä aikaisemmissakin odotuksissa.

Painosta, mulle on tullu n. 3,7kg koko raskausaikana. 69kg oon painanu ennen raskautta ja viime neuvolakäynnillä paino oli 72,7. Pituutta 163cm. Normipaino on olut tuola 63-64kg, mutta mulla operoitiin viime vuonna toista polvea ja sen takia jäi liikunta vähemmälle ja se tietysti näkyi heti painossa.. Imetysaikana oon ainakin kahdella edellisellä kerralla kaventunu raskauden tuomat kilot + molemmilla kerroilla vähän ylimääräistäkin.. Että mitään murhetta tosta painosta en kanna!

Onneksi tämä yökukkuja täälä masussa on alkanut nyt enemmän elämöidä päivisinkin ettei yöt ole niin mahdottoman rikkonaisia, kun olen heräillyt potkuihin ja liikkeisiin. Kunnes sitten loppuraskaudessa taas kiihtyy vessassa hyppääminen öisinkin.. :/ Roona oli muistaakseni kysellyt/kommentoinut, että voiko vauva jo näillä viikoilla "kiinnittyä" pää alaspäin ns. lähtöasetelmiin.. Mulla on molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ollu vauvat "lähtökuopissa" n. 28 viikosta eteenpäin.. Eivätkä siitä mihinkään asentoaan vaihtaneet. Juhannuksen jälkeen edessä lääkärineuvola, vko 26 silloin menossa, mutta kaipa se nyt jo tsekkaa millaisessa asennossa tämä lapsukainen on. Itestä ainakin tuntuu, että hyörii ja pyörii siihen malliin ettei kiinnittymisestä vielä tietoakaan.. :)

Ja nyt välillä työntekoon.. :D
 
Hei! Vatsakivut veivät minut synnärille tarkkailuun, mutta mitään ei löydetty. Omituista! Mulla on ollut kovia kipuja koko vatsan alueella aiemminkin, eli kaiketi ne on aivan vaarattomia kun kohdunkaulaakin oli ultrassa 4 cm ja se oli kiinni. Umpparia ja virtsakiviä epäiltiin; tai sitten vaan selittämätöntä kipua. Esikoista kun odottaa niin kaikki vaan pelottaa... ja stressiä on kovasti sekä juuri deadlinen kynnyksellä olevan opinnäytetyön kanssa, kuin asunnon ostonkin takia - ja kyllä mua oikeesti stressaa tää raskaus ja lapsen saaminenkin - niin paljon asioita voi mennä pieleen! Melko pessimististä.... :ashamed:

painosta: onpa ollut tyynnyttävää kuulla, että muitakin ylipainoisia odottajia on joukossamme! Mulle neuvolatäti piti aivan mahdottoman pahaa saarnaa ruokailutavoista ja painosta - vaikka en ole koskaan juuri syönyt ns roskaruokaa tai tolkuttomasti makeitakaan (ei vissiin uskonut...). Ennen raskautta painoa oli noin 80 kg ja pituus on 174cm. Ekassa neuvolassa painoa olikin jo 83 ja nyt mennään 87 paikkeilla. mitään pyrittävää kg-määrää mulle ei saarnojen lisäksi annettu, mutta jos olisikin, se menisi tällä vauhdilla rikki... nyt nimittäin haluaisin syödä koko ajan ja oikeastaan ihan mitä vaan! ei ole ollenkaan hyvä juttu! Olen viikossa syönyt enemmän makeaa kuin normaalisti kolmessa kuukaudessa! siis lähinnä jätskiä, hedelmiä, muroja ja kidius-kinuski vanukkaita.... herkkunsa kullakin.... onko muille tuttu olotila, jossa voisi syödä tauotta koko hereilläoloajan? ja vieläpä lähestulkoon mitä vaan?

vauvasta annettiin painoarvio, 925g - vastaa kätilön mukaan viikkoja, joita suomalaisen neuvolan mukaan oli 24+2 (saksalaisen lääkärin ja oman laskupäni mukaan 25+1). vau -kirjassa 25. viikon painoksi kerrotaan noin 650g - ainakin prosentuaalisesti heitto on melkoinen -miten kätilö saattoi sanoa vastaavan viikkoja? vai tarkoittiko vain, että meille on tulossa iso vauva? itse olen painanut yli 5kg syntyessäni viikon ennen la:ta ja mieskin on ollut 4,2kg. En todella haluaisi yli nelikiloista esikoista!!!

Ammi 25+3
 
Hei taas,

Keuhkoja painaa täälläkin. Varsinkin juuri istuessa, saa istua mieluitten takakenossa. Silloin parhaitten henki kulkee. Liikkuminen onkin vaikeampaa, kun muutenkin on rasitusastma, niin nyt on sitten tuskaa kävellä pitkiä matkoja jne.

Mie onneksi yöt vielä nukun suht hyvin. Mitä nyt herään kylkeä kääntämään ja vessaan. Ja päivisinkin voisin nukkua. Kamala väsymys aalto iskenyt. :|

Jee! Meidän kaukalo ja alusta on tulossa!
Mutta vaunujen kanssa kävi sitten niin, että kauan ihailemani vaunut ei tulekaan. :( Oli kaikki värit kyseisestä merkistä loppuunmyyty ihan tehtaalta asti, eikä niitä ole tulossa lisää ilmeisesti edes tehtaalle. Siellä, mistä tilattiin, oli vain yhtä väriä enää varastossa.
No, lopulta päätin, että otetaan sen väriset, kun eivät kuitenkaan kauheat olleet. En jaksaisi alkaa etsimään uutta vaunumerkkiä ja väriä ja tutkia ja katsella. Nyt sitten saan kuitenkin sen merkkiset ku halusin, vaikkakin eri väriset. Ruskean sijaan tuleekin beiget.

Ja ElämänIlo3, oli tosi mukava nähdä!! Nähdään kyllä uudestaankin tässä, meillä on vain aikaa. :D :LOL:
 
Lääkärikäynti takana ja kaikki oli ok! Tosin huomenna tai ylihuomenna pitää viedä pissanäyte labraan, kun epäilen pissatulehdusta :( Toivottavasti ei ois mitään tulehduksia ja se oiskin vaan vauva joka painaa tuota rakkoa koko ajan.

Mittoja kyseltiin ja pituutta minulta löytyy 173,5 cm ja painoa tällä hetkellä 67,8 kg. Ekassa neuvolassa painoa oli 60 kg eli onhan se noussu aika paljon :| Normaalisti olen kuitenkin painanut 57-60 kg riippuen päivästä/kuukaudesta.

uneksija85 ja papu 26+1
 
Heippa hei..

Tänään on ollut kyllä öklö olo. Aamupäivästä olin yrjötä jo kaupassa kun kassajonossa edelläni oleva asiakas haisi niin hirveälle hielle :x Poikkesin kuitenkin vielä Hesellä hakemassa Tsatsiki aterian ja sen syötyäni olo onkin sitten ollut enemmän ja vähemmän :x Helpotusta havaittavissa kun yrjösin tuossa äsken sitten ihan kunnolla...

Mulla ei oo ollu mitään kipuja eikä minkäänlaisia vihlaisuja missään koko raskausaikana. Masu tosiaankin painaa enemmän ylöspäin, keuhkoihin, ja hengästyttää helposti. Olo on enemmänkin tukala. Ens viikko olis vielä lomaa ja sitten töitä tiedossa sinne heinäkuun 29 päivään asti. Viimeviikolla valittelin neuvolalääkärille vointiani, lähinnä hengenahdistusta, mutta se ei tuntunut oikein ottavan tosissaan..Työssäni joudun kuitenkin liikkumaan varsin nopsasti, tilanteen niin vaatiessa (ihmishenkiä kyseessä...) ja seisomaan useampia tunteja yhteen menoon pääsemättä tauoille, joten töihin palaaminen ja siellä pärjääminen meinaa vähän jännittää..

-Usvatähti rv 28+5-
 
Heips :wave:

Kyllä painaa keuhkoja ja paljo muitaki elimiä.. ruoka annokset on huomattavasti pienempiä kun ennen ei vaa jaksa..

Kävin tänää ostoksilla ja löysin aivan ihania juttuja vaavin pinnasänkyy.. tutteja, tuttipulloja yms tuli myös osteltua. ;) Ei oikein osaa olla olleskaa paikallaa ku odottelee omaa vaavia jo kovasti..

O&O 28+1 :heart:
 
Mä en oo osannu kirjoittaa sitten mitään...lueskellu vaan. Nytki on pää tyhjää täynnä. Masu o sitäkin täydempi...tosiaan painaa kohtu täälläkin aika-ajoin keuhkoja kasaan :whistle:

Ja minä sen kun syön...voi elämä tätä syöpöttelyhimoa :p ...koko ajan nassu vetää jotain mättöä, vaikkei oo ees nälkä. Ja sitten on hankala olla kun maha on ihan täys koko ajan ja olo on turvonnu.

Hiljaisuus ja elämänilo, näemmä olette treffanneet =) . Mie en ole kyenny liikkumaan kotoa oikeestaan mihinkään kun täällä on oltu sairaana vajaat 2 viikkoa ja mies töissä niin minähän se noita tenavia sitten hoitelen ja siinä sivussa itteeni. Että ei olis ehkä päässy tapaamiseen :/ . Ja meidän perheessä pitää muutenki menonsa suunnitella etukäteen..... kirjallinen anomus iltavapaasta :D

Masuneiti se vaan ei ota asettuakseen raivotarjontaan lopullisesti...hyörii taas vaihteeksi. Ja ärsytyksen ärsytys että sillä tulee keskellä yötä se hikka!!!! Siihen herää taatusti |O

Ja mitä mää teen kun halut jyllää ja tiedän etten tule saamaan..... :ashamed:
 
Naksos: Monet vauvat asettuvat lopullisesti raivotarjontaan vasta nelisen viikkoa ennen laskettua aikaa joten en usko että sulla on vielä mitään hätää tuon asian suhteen. Meilläkin Ötzki viihtyy milloin missäkin asennossa, yleensä kyllä poikittain, enkä jaksa nyt vielä murehtia että kääntyykö "oikeinpäin" ennen synnytystä vai ei.


Olkkis ja Ötzki 28+2
 
Neuvola lääkärillä käyty aamulla ja kaikki oli ihan ok.Painoa oli tullut nyt kuukaudessa kilo lisää,eli yhteensä on nyt noussut sitten ekasta käynnistä 8kg,mutta väittäisin että 10kg kokonaisuudessa...Pituutta on 168cm ja paino nyt siis 75kg.Ja eiköhän tuo uusi kymmenyskin tässä vielä aukea...
Lääkäri katteli ultralla ja koitti painoarvion saada,mutta kävikin niin,että lääkäri ei löytänyt päätä!Etti ja etti ja sitten sanoi että hänen täytyy nyt luovuttaa,ei saa päätä näkyviin,ekaa kertaa uransa aikana. :LOL: Sanoi minulle,että onneksi en ole ensi synnyttäjä,ni en tollasesta varmaan huolestu.Tokasin tohtorille,että joo,en alkanut pelkäämään,että vauva on päätön. :D Paino arvio jäi nyt sitten saamatta,mutta kuulemma muiden mittojen perusteella,normaalin kokoinen vauva sielä olisi ja vastaisi juuri viikkoja.

Ja sitten on pakko vähän hehkuttaa... Olen aivan innoissani ja onnessani... Käytii tänään varaamassa vauvalle vaunut ja maksettiinkin heti.Saatiin tehtyä niin,että voidaan hakea sitten vauvan synnyttyä,kun tiedetään kumpi tulee ja kumman väriset vaunut sitten tarvitaan.Kyllä ne suolasen hintaset oli,mutta ehkä se käytössä palkitaan.Kaks ekaa muksua kärränny vanhoilla P****illa,ni on tää nyt jotenki niin luxusta...

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00112-0913_lim_full.jpg

Tossa on linkki,jos nyt toimii...

Mutta oli pakko tulla tälläsiä uutisia kertomaan...Nyt soffalle töllön ääreen...
Mukavaa viikon jatkoa kaikille kanssa odottajille!

rv 26+2

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Hei taas,

Keuhkoja painaa täälläkin. Varsinkin juuri istuessa, saa istua mieluitten takakenossa. Silloin parhaitten henki kulkee. Liikkuminen onkin vaikeampaa, kun muutenkin on rasitusastma, niin nyt on sitten tuskaa kävellä pitkiä matkoja jne.

Mie onneksi yöt vielä nukun suht hyvin. Mitä nyt herään kylkeä kääntämään ja vessaan. Ja päivisinkin voisin nukkua. Kamala väsymys aalto iskenyt. :|

Jee! Meidän kaukalo ja alusta on tulossa!
Mutta vaunujen kanssa kävi sitten niin, että kauan ihailemani vaunut ei tulekaan. :( Oli kaikki värit kyseisestä merkistä loppuunmyyty ihan tehtaalta asti, eikä niitä ole tulossa lisää ilmeisesti edes tehtaalle. Siellä, mistä tilattiin, oli vain yhtä väriä enää varastossa.
No, lopulta päätin, että otetaan sen väriset, kun eivät kuitenkaan kauheat olleet. En jaksaisi alkaa etsimään uutta vaunumerkkiä ja väriä ja tutkia ja katsella. Nyt sitten saan kuitenkin sen merkkiset ku halusin, vaikkakin eri väriset. Ruskean sijaan tuleekin beiget.

Ja ElämänIlo3, oli tosi mukava nähdä!! Nähdään kyllä uudestaankin tässä, meillä on vain aikaa. :D :LOL:
Jep, ne vaunuthan kuitenni näytti ihan kivalta vaikka eivät sitä väriä olleet mitä olit ajatellu. =) Ja TOTTAKAI nähdään uudemman kerran ku lapsillakin synkkas niin hyvin. Kysele ihmees minuu käymää uudemman kerran siellä tykönäs tai tulkaa te käymää täällä, tai jotain muuta, puistoilua tai jotain. Mä oon lähes aina valmis. :LOL: :LOL:

Koitahan nukkua yö hyvin. =)

Mä aivan poikki, käytii lasten kanssa uimahallissa viellä tänään, kuiten, uiminen ihtelle tuntuu kevyeltä ku tuntuu et kaikessa muussa alkaa noi liitoskivut vaivata.

hiljaisuus ollaanpas yhteyksissä.
 
Täällä taas :D
Ei mitään kummempia tapahtumia ole ollut.
Vauva myllää mahassa kovaa ja kunnolla. Vahingossakaan ei saa istua tai maata väärässä
asennossa tai se ilmaistaan ja voimakkaasti äidille :heart:
Joten miellä tuo pikkuinen ottanut jo komennon mahassa :whistle:

Ensi viikolla meillä on sitten lento Suomeen! (ainakin toivon niin) Lippuihin saadaan varmistus parin päivän päästä :wave:
Ihana ja ei ihanaa. On mahtavaa päästä taas kaikkien tuttujen kanssa höpöttämään ja olemaan ja nähdä kaikkia :D :heart:
Mutta sitten kun tuo oma rakas :heart: jää tänne niin :'(
No aika menee nopeasti... ja ollaan me oltu erossa muutenkin nyt vuoden sisään paljon kun mies on ollut täällä ja me Suomessa.
Ennen näitä reissuja tänne ei voitu olla päivääkään erossa ja jos mies meni jonnekkin pidemmälle reissulle Suomessa oli hänen aina pakko ajaa kotiin vaikka olisi ollutkin pitkä matka :heart:

Naksos mä voin ottaa osan tuosta sun syöpöttelystä :p
Mä saan taas vaihteeksi pakottaa itteäni syömään. Johtuu kyllä tästä kuumuudesta
että mikään ei maistu. Mutta uskon että kun tullaan niin painoa alkaa kummasti tulemaan :whistle:

Virtahepo Vai päätön vauva :LOL: Minne se pikkuinen oli päänsä saanut piiloon?
Hienot vaunut olet varannut. Onnea niistä :flower:

Bebes & Salamatkustaja 28+3 :heart::heart:
 
Onhan täällä muitakin valvojia vielä... Ei oikein täälläkään tahdo tulla uni silmään.

Hitto kun tuntui ihanalta nyt iltasella kun mies tuli suihkusta ja totes että hänestä tuo tämän vuoden äitiyspakkauksen puvun väri on aivan ihana... :D Mäkin tykkään siitä vaikkei se mikään kovin iloinen väri olekaan. Meillä tuo äitiyspakkauksen sisältö on nyt ollut muutaman päivän tuolla pesuhuoneessa levällään kun oon jo hiljalleen niitä peseskellyt käyttövalmiiksi. Ei olis enää kuin makuupussi ja tuo haalari sekä siihen kuuluvat tossut, tumput ja hattu pestävänä niin olis sitten suurin piirtein kaikki tähän asti hankitut vaatteet pesty käyttövalmiiksi. Onkos joku muu jo tehnyt tuon pesu-urakan?

Nyt taidan yrittää mennä jo untenmaille... Ei kauheesti väsytä muttei kyllä hirmusti jaksais olla hereilläkään.

Olkkis ja Ötzki 28+3
 
olkkis: oisin varmasti tehny pesu-urakan, jos vaan ois sen pakkauksen jo saanu... mut on varmaa unohdettu kokonaa!!!! :( ...muuten oon kyl jo kaik esikolta periytyvät ja uudet, jotka oon ostanu ni pessy valmiiks!

Ja tänään poksuu taas viikot, jihuuuuu!!!!

mama ja kääpiäinen 29+0
 
Neuvolassa kävin eilen ja mulle on tullu painoa yhteensä 10kg. Itse kauhistelin, mutt neuvolan täti oli rauhallisin mielin. Eli painoa nyt 71,5kg. Kaikki oli neuvolassa hyvin. Lääkärilläkin kävin. Sf-mitta on pompannut lähelle yläkäyrää kun se aiemmin on ollu lähempänä alakäyrää.

Pesu-urakka on vasta edessä päin. Oottelen ett saan kaverilta vaatteita ja ryhdyn sit kerralla rumpaan ja vielä se silityskin :(

Katselin eilen kirpparilla turvakaukaloita. Oli monen näköisiä, mutt ku en ymmärrä niiden päälle mitään. Olis saannu telakallakin olevaa 20e. Pitäs varmaan käydä jossain liikkeessä tutustumassa ja samalla vaunuihinkin. Kun en tiedä yhtään mitä haluan. Tämmöstä tää vaa'an päättämättömyys on :LOL:

Sissi75 ja vatsan asukas 28+0
 
Huomenta vaan...
Kas, aurinko paistaa... mukava lähteä tänään kaupungille B)

Micade, joo näin mä selailin noita neuvolan raskausajan "käyttöohjekirjoja", että se siis tosiaan voi alkaa jo näin aikasin puskeen. Tai no olikohan nyt parin viikon päästä kun luki siitä että millä viikolla... Mut anyway, miehen sanoin: meidän poika on näköjään fiksu ja tunnollinen. Pään hinkkaaminen kohdunsuulle on välillä todella ärsyttävän tuntuista, mutta ah - niin ihanaa kun on jo viikon saanut olla ilman että herra olisi poikittain tuolla masussa! Se kun teki jo kipeääkin välillä...!!! Helpottaa kyllä kummasti omaa liikkumista kun se on kiltisti tuolla telakoituneena :D

Hiljaisuus: Meillähän oli kans Emmaljungan tilanne sama, että se vihreä väri on tehtaastakin loppuunmyyty, mutta onneksi löytyi sitten liike missä oli vielä yhdet vaunut sitä väriä jäljellä! On se kumma kun tuollaisestakin asiasta saa kehitettyä kunnon itkuraivarit... Mutta värillä ON väliä!!! Varsinkin raskaana ja hormonien hyrrätessä... :headwall:

Täällä on muutkin alkaneet pitämään miittinkejä. On se vaan mukava kun pääsee avautumaan näistä raskauden "iloista" sellaisille jotka ymmärtää ja jaksaa kuunnella kun on itelläkin sama tilanne! Ja muutenkin, mukava nähdä uusia ihmisiä kun vaan kotona jumittaa. Meillä on tosiaan Tampereella noita treffejä ollut muutamat. Meidän syyskuisista osa, ja elokuisia osa... On kyllä ollut mukavaa - suosittelen lämpimästi muillekin tällaisia mahatapaamisia! Tänään taas kahville mahojen kanssa :)

Nyt menen ottamaan ison palan suklaajuustokakkua aamiaisesksi... Heh, kuka se puhuikaan tästä mahottomasta syöpöttelystä? Kyllä - mä voisin ainakin kokoajan syödä!!! Ja melkein mitä vaan.... HYYYIIIII!!!
Eilen tosiaan tein Nina Lincolnin suklaajuustokakkua, ja mies paistoi vielä illalla lettuja. Yh. Mutta oltiin kyllä yli tunti metsälenkillä. Oli muutenkin mukava ilta ilman tietokoneita ja telkkaria, juhlittiin vuosipäivää :) :heart:

Mutta nyt syömään :p :wave:

28+2
 
Ah niin, piti kirjoittaa tuosta pesu-urakasta... En oo vielä pessyt mitään, kun eipä tässä mikään kiire ole... Ajateltiin tossa heinäkuulla miehen kanssa alkaa laittaan paikkoja kuntoon kun sillä on loma. Pestään ja viikataan kaikki vaatteet, ja ostellaan loput kamoista mitä tarvii...

Sissi75: kannattaa kattoo noista nettivertailuista noiden kaukaloiden ominaisuuksia ja tuloksia testeissä ym. Yllättävän paljon löytyy noita vertailukohtia. Kun vaan jaksaa googlettaa :D
 
Minä alottelin pesu-urakkaa eilen pesemällä nuo kaikki äitiyspakkauksista haalimani kestovaipat. Niitä näyttikin olevan ihan mukava määrä; 9 kuorta ja 23 sisustaa.. B) Jos joku on vielä innostunut myymään edukkaasti vaipat omasta pakkauksestaan niin yksärillä voi tarjota!

Miten tuo silitys. Onko ne vauvanvaatteet ihan pakko silittää? Onko siinä siis joku ns. pointti? Mää en oo oikein silityksen ystävä ja meillä ei tod. silitellä kuin yleensä jotain miehen kauluspaitoja tai jotain juhlavaatteita. Ei koskaan esim. lakanoita tms. :ashamed:
 
Roona, värillä ois tosiaan väliä, mutta hyväksyi ne toisen väriset sitten. Oisin saattanut saada ne ruskeatkin, mutta hintaero olisi kauppojen välillä ollut 160e. :/ Eli en kyllä ole valmis noin paljoa maksamaan siitä ruskeasta väristä kuitenkaan. Harmittaa silti vähän, mutta jospa ne toisen väriset kuitenkin ois luonnossa tosi ihanat. :D

ElämänIlo3, joo siis mehän ollaan kotona oikeestaan jatkuvasti! Harmillista, kun mie en pääse oikein kulkemaan nyt, muuten voitais kulkeakin vaikka millon. :D Mutta jospa mie saisin autonkin jossain vaiheessa taas käyttöön ja pääsisin ajeleen. Meillä kyllä voi kans tulla käymään oikeestaan ihan koska vain.

Pesu-urakasta: Mie olen pessyt oikeestaan kaikki. Yksi vannallinen vaatetta ois vielä pesemättä tuolla ja toki sitten muutamat peitot ja lakanat ja pussilakanat myös. Mutta valmiina olevat vaatteet olen melkein kaikki pessyt.
 
usvatähti: meillä ei kans tota silittelyä harrasteta, enkä aatellu vauvankaa vaatteit silitellä. Esikoisen aikanakaan en yhden yhtään vaatetta oo silittäny, ja ainakin hengissä ja terveenä on poika pysyny!!!! :D
 
Sissi, ainakin nuo Britaxin kaukalot on hyviä. Yleensäkin sen istuimet on. www.britax.fi sivuilta löytyy niistä tietoa. Ne ei enää myy muita ku alustaan kiinnitettäviä istuimia, mutta sitä alustaa ei silti ole pakko olla. Meille tilattiin se vyöalusta ja SHR istuin saksasta. Siellä kaikki on halvempaa :D

Usvatähti, mie en ole ikinä tajunnut tuota silityksen tarkoitusta. Silitin esikoisen vaatteita hetken, mutta luovuin siitä. Toisen vaatteita en silittänyt kertaakaan, enkä aio silittää tällekään. En myöskään ole mikään silityksen ystävä. :D Ruttaantuu ne kuitenkin käytössä ja en ole siinä pehmeydessä huomannut eroa.

Pesettekö te muuten vauvan kamppeet erillään ja omalla pesuaineellaan?
Mie pesin samalla ku muidenkin ja jopa samoissa koneellisissa. Tosin meillä ei käytetä huuhteluainetta ollenkaan, sen sijaan etikkaa ja pyykinpesuainekin on sensitiveä ja hajusteetonta normaalistikin. Ollaan herkkänahkaisia ja allergisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Miten tuo silitys. Onko ne vauvanvaatteet ihan pakko silittää? Onko siinä siis joku ns. pointti? Mää en oo oikein silityksen ystävä ja meillä ei tod. silitellä kuin yleensä jotain miehen kauluspaitoja tai jotain juhlavaatteita. Ei koskaan esim. lakanoita tms. :ashamed:
Ei mtn hajua tosta silittämisestä... En usko että se vauva kauheesti välittää onko silitetty vai ei :LOL: Tuskin kukaan jaksaa siinä vaipparumbassa sitten joka vaatekappaleen silitellä?? Nostan hattua sille joka jaksaa. Ehkä se vähän pehmentää niitä vaatteita jos ei oo kuivausrumpuu?
Milläs ihmiset on pessy? Meillä on Bio Luvilin nestemäinen hajusteeton pesuaine, ja Comfort Sensitive huuhteluaine - hajusteeton siis sekin. Kummatkin allergia-ja astmaliiton hyväksymiä. Itellä toi atooppinen iho pitää kyllä huolen, etten halua vauvaakaan herkistää millekään. Eikä niiden vaatteiden tarvii mun mielestä tuoksua teennäisen raikkaalle ollakseen puhtaita....
 

Yhteistyössä