**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

No hyvä etten oo ainu joka ei oo saanu sitä "suurta valaistusta" tuosta silittämisestä :LOL:

Meillä vaihdettiin pesuaine nyt tuohon Swipen white:n. Pesin sillä eka koneen tyhjänä 95 asteessa niinku ohjeessa sanottiin ja sitten pesin sen ekan vauva-satsin. Kone itsessään kyllä tuoksuu raikkaammalle tuon pesuaineen jäljiltä. Meillä on aikasemmin käytetty mm. Arielia ja Omoa, mutta nyt päädyttiin sitten zeoliitittomaan yms. muita täyteaineta sisältämättömään aineeseen jossa on lisäksi tuo saippuamäärä yms. se mitä suositellaan noille kestovaipoille. Toisena aineena sitten nestemäinen Erisan, joka soveltuu noille PUL-kuorille. Huuhteluainetta ei meillä käytetä ollenkaan.
 
silittäminen huoh......meillä ei todellakaa silitetä muuta ku ne mitä on pakko! Esikoisella innoissani silitin kaikki vauvan vaatteet,nyt seitsemän lapsen pyykit ni ei kiitos! Samassa koneellisessa pesen kaikkien vaatteet. Meillä käytössä amwayn pesuaineet.

Tepa75 poksuu 28
 
Heipsan! :flower:

Mä olen pessyt kirpparilta ostettuja vauvanvaatteita herkälle iholle tarkoitetulla pesuaineella. Käytän myös herk.iholle tarkoitettua huuhteluainetta, että vaatteista tulee ihanan pehmosia. Pakkausvaatteita en vielä ole jaksanut ruveta pesemään, ajan kanssa sitten.. =)

Kyselin tos aiemmin, et onks jollain jo paikat auenneet, mulkun edellises oli jo rvolla 31 paikat valmiina toimintaan :p Ens viikol onkin sit taas (26+2) äippäpolin aika, saa nähdä tekeekö sisätutkimuksen vai no?

Äippä35v ja Nuppu25+1

:flower: :flower:
 
Silityksestä: En minäkään ole mikään silityksen ystävä. En silitä ku pakolliset. Jostain vaan luin ett pitäs silittää :ashamed: Huuhteluainetta ku ei suositella käytettäväksi niin silittämällä sais pehmeeksi. Kai mä noi ekan kerran silitän ja sit ne käytön mukaan jää silittämättä.

Kaukaloista: Täytyypä etsiä vertailuja. Mä kun en halua mitään uutta, mutt olis kiva tietää mikä on hyvä niin vois sit kirpparilta etsiskellä. Ainoa vaan ettei niistä tiedä onko niillä kolaroitu. Mutta siis britax on yks hyvä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
mulkun edellises oli jo rvolla 31 paikat valmiina toimintaan :p
:LOL: älkää välittäkö miusta.. :LOL: pidän vaan mielen virkeenä :LOL:

Äippäpolilla käyty. Rv 28+0 mutta vauva vastasi kooltaan viikkoja 28+6 :whistle: Täytys vissiin jättää herkut pois..? :p Osasin kyllä odottaakin tota kun sf-mitta huitelee ties missä.. jos se viel tasaantuis..? Vatta on valtava, kohtu tais yltää jo miltei tisseihin saakka :D No ei sentään, mut ei kaukanakaan.. Muuten kaikki hyvin :heart:

 
pesu-urakasta Olen aloittanut ja urakka on n.puolivälissä. Pesuaineena on ihan sama mikä tähänkin mennessä, rainbow SENSITIVE. Saman sarjan huuhteluainekin on käytössä, mutta jos koneessa on vauvapyykkiä, niin jätän huuhtiksen pois. En ajatellut ihan suoralta kädeltä lähteä ostamaan kalliita allergia-pesuaineita, luotan siihen että tavallinen sensitive piisaa. Vaihdetaan sitten jos tarve vaatii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
pesu-urakasta Olen aloittanut ja urakka on n.puolivälissä. Pesuaineena on ihan sama mikä tähänkin mennessä, rainbow SENSITIVE. Saman sarjan huuhteluainekin on käytössä, mutta jos koneessa on vauvapyykkiä, niin jätän huuhtiksen pois. En ajatellut ihan suoralta kädeltä lähteä ostamaan kalliita allergia-pesuaineita, luotan siihen että tavallinen sensitive piisaa. Vaihdetaan sitten jos tarve vaatii.
Mitä ne allergia-pesuaineet on?? Mä en oo ikinä sellasia käyttänykkään... Itellä ainaki vaan riittää, et ne on noita sensitive, eli hajusteettomia... Ja nehän on allergia ja astmaliiton hyväksymiä... Itellä just noi hajustetut ja varsinkin pulverit on tosi ilkee iholle kun on atooppinen, eli kuivuuteen herkkä, ja allergiaa helposti.
Huuhteluainetta tykkään kyl käyttää ku ei oo kuivuria ni vähän pehmentää pyykkiä. Mut toi sensitivekin on tosi hyvä kun ei jää mitään haisuja ym niihin, ei ainakaan omaa ihoa rasita. Ja turha sitä vauvaakaan on missään hygienia-kuplassa pitää liiaksi.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
mulkun edellises oli jo rvolla 31 paikat valmiina toimintaan :p
:LOL: älkää välittäkö miusta.. :LOL: pidän vaan mielen virkeenä :LOL:
Mäkin virkistäydyin tuosta hyvinkin paljon.... Tää on tää oma pää kesät-talvet ja varsinkin nyt kun istuu päivät pitkät kotona. Huumoria revittävä kaikesta melkein väkisin.

:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
mulkun edellises oli jo rvolla 31 paikat valmiina toimintaan :p
:LOL: älkää välittäkö miusta.. :LOL: pidän vaan mielen virkeenä :LOL:
Mäkin virkistäydyin tuosta hyvinkin paljon.... Tää on tää oma pää kesät-talvet ja varsinkin nyt kun istuu päivät pitkät kotona. Huumoria revittävä kaikesta melkein väkisin.

:LOL:
:LOL: :LOL: Iski täälläkin silmään niin kuin teillä muillakin :LOL: :LOL:
 
Silittämisestä Ekaa odottaessa silitin ihan kaiken. :D
Siihen se sitten jäi.. meillä silitetään miehen kauluspaidat, lasten juhlavaatteet ja jotain muuta mitä on pakko silittää ennen päälle laittoa.

Siis mä olen huhkinut tänään tän meidän kodin kimpussa :snotty:
Ja ei todellakaan ole kivaa tässä helteessä :xmas:
4 koneellista pyykkiä, imuroinut molemmat kerrokset, pessyt vessat, silittänyt, vaihtanut lakanat jne. päätinkin tänään että viiminen kerta täällä kun teen tälläisen suur siivon kun kumminkin viikon päästä lähdetään.

Paikkojen aukeamisesta en tiedä mikä mulla on tilanne tällä hetkellä?
Luulen että ensi viikolla tehdään tarkka syyni että saan sen lento luvan tai sitten ei!?
Luultavasti kun pääsen omaan neuvolaan taas niin saan ihan 100% tiedon siitäkin.
Ja haluan päästä neuvolan kautta ultraan ja saada vielä varmistuksen omalta lääkäriltä ja omalla kielellä että kaikki on hyvin :D

Mutta eipä tässä muuta taas tällä kertaa.. taidan lähteä jo toista kertaa suihkuun :xmas:

Bebes & Salamatkustaja 28+3 :heart::heart:
 
Olipa tullu lykäses ajassa tekstiä. Meil hankittiin se britaxin kaukalo sil vyölkiinnitettävällä jalustalla, tuntuu tosi tukevalta ku testailtii kaverin 8 kuisella tytöllä autoon. =)
Tämä päivä ollu tääl kamala. Oksensin aamulla (kuten eilen aamullakin) sit huimannu koko päivän (verenpaineet alhaalla) ja koittanu pakkailla tavaroita ku huomenissa sit lähtään reissuun. Ny vain alkaa jo tuntua ettei jaksas tehhä tälle päivää mitään. Vois vaikka heti hypätä sänkyyn ja alkaa jo yöunille mut mut mut....pitänee vissiin noi lapset hoitaa ku mieskin tulee varmaan vasta yöllä kotiin ku tänää sil oli kaks työmaata.

Jos nyt viellä jaksas pikkasen skarpata pakkailuun, et huomenissa mahd aikasten pääsis liikenteeseen. Kivaa vk loppua tai juhannusta tääl kaikille ku en pääse varmaan enää huomenissa tänne tai vk loppuna sitä toitotteleen. =)
 
nyt on lääkärissä sitten käyty ja saikkua tuli kesäloman alkuun asti. hiukan kyl harmittaa, mutta yritän ajatella sen niin että meitä on nyt kaksi.

Tänään olin ihastelemassa ikeassa kaikkia ihania vauva-juttuja. olis kyl tehny mieli ostaa vaikka mitä. Kävin myös parissa turkulaisessa lastentarvikeliikkeessä ihastelemassa vaunuja. Vitsit et on muuten vaikeeta vaunujen ostaminen. kaikki sellaset mist tykkään niin maksaa ihan tolkuttomasti ja mihinkään yli kalliisiin ei nyt vaan ole varaa. No täytyy nyt viel mitata nuo oran jovit et mahtuisko ne nyt kuitenkin meen autoon, mut on ne kyl aika painavat kaupunkikäyttöön. Kääääkkkk!!! tää mamma sekoaa kohta.

olen käynyt kattelemassa Mamas & Papasin sivuilta kaikkia ihania juttuja ja meinaakin nyt tilata sieltä hiukan vauva tavaraa. tarkoituksena on myös tarkistaa mitä tuo toinen englantilainen ketju tesco tarjoaa. sieltä saa kaikkea ihan sika halvalla. Olen asunut englannissa ja ostin sieltä kaikkea kivaa mun hyvä ystävän tytölle.

nuppu09 voit vitsit et nauroin kans tota mulkun-juttua.
mä en todellakaan aio silittää ellei ole ihan pakko. no katotaan mitä anoppi asiaan tuumaa.

no voi helvetti mä taas unohdin ton kätilöt sarjan. no täytyy kattoa se areenalta sitten.

huomenna mökille. toivotaan et aurinko jaksaisi paistaa edes hiukan.

jooseppi & möykky 28+0 :heart:
voi että mihin tää aika kuluu??
 
Mä en ihan periaatteestakaan katso tuota kätilöt-sarjaa vaikka onkin erittäin ajankohtainen... En vaan oikein tykkää ja muutenkin tulis vain lisää traumoja ajatellen omaa tulevaa synnytystä.

Olkkis ja Ötzki 28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mitä ne allergia-pesuaineet on??
ne on niitä LV henkisiä.. tavallista pesuainetta kalliimpia, oikeen superhyper sensitiveä :D en oo keksiny niille järkevämpääkään nimee :p

menin muuten ostamaan rintapumpun. maitoo kun tuntuu nyt jo tuikkaavan vähän väliä, niin ehkä tuo vimpain tulee tarpeeseen. Emma-merkkinen ja käsikäyttönen. Palautin kaikki pullot/tölkit mitä kotoa ja varastosta löyty, sain 17,90 ja pumppu maksoi 17,90 :) Hyvään tarkotukseen meni miehen kaljottelu :D

 
Nuppu, kiitos muistutuksesta! Tuo Kätilöt on niiin ihana sarja. Musta on tosi mielenkiintosta nähdä, mitä siellä synnärillä tapahtuu ja vollotan sitten aina ääneen, kun urakan tehnyt äiti saa nyytin rinnalleen. Voi että, snif. :heart:

Mä en oo pessyt yhtään ainoota vaavinvaatetta, tosin enpä oo tehnyt mitään muutakaan valmisteluja vielä. Ei mulla noita vaatteitakaan vielä oo kuin se, mitä äippäpakkauksessa tuli ja pari lahjaksi saatua bodya. Eiköhän nuo ehdi sitten loppukesästä hoitaa. :) Ihana oli kyllä se äitiyspakkaus! Mun suosikki oli se potkupuku, jossa oli jotain piirroshahmoja. Puolukkamustikkabody oli kans söpö. Kiva myös, että siellä oli noita kestovaippoja kokeiltavaksi, niin varmasti kynnys kokeilla niitä pienenee monilla huimasti. Mitäs muut äippäpakkauksen ottaneet on tykänneet valikoimasta? Siis niin siistiä, että Suomessa on mahdollisuus saada ilmaiseksi tollanen! Tai no, onhan tässä toki veroja tullut maksettua vuosien saatossa, että kiva saada edes jotain konkreettista vastinetta niille. ;)

Tää mamma lähtee jääkaapille kaivelemaan sieltä jotain syötäväksikelpaavaa.

Rosehip + muksis 28+0
 
Silittämisellä ja mankeloinnilla voidaan vähentää vaatteista irtoavaa pölyä. Tämä voi olla jollekkin erittäin pölyallergiselle merkittävää, mutta muille aivan sama. Itsekään en siis silitä.

Pesu-urakka on jo aloitettu. Nyt olen pessyt kaikki mitä olen onnistunut hamstraamaan kirppareilta ja olen saanut tutuilta. Vauvan pyykkiä on siis tullut pestyä jo lähemmäksi 10 koneellista, tietysti hajusteettomalla pesuaineella ja huuhteluaineella, kun tykkään sitä käyttää. Aiemmin kyllä käytin hajustettuja, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi hajustamattomiin, ettei sitten joudu pesemään kaikkea uudestaan, jos vauvan iho reagoisi johonkin hajusteeseen. Äippäpakkausta odottelen edelleen, postin saapumista myös kuin kuuta nousevaa, että milloin se postin lappu saapuu. Päätöksen olen siis jo saanut.

Helinä 27+5
 
Täällä tänään pyörähtää uus viikko käyntiin eli 29+0 BOKS!! Hurjaa että mennään pian yli 30 :eek: ... ihanaa :D . Ei millään malttais odottaa että näkee nyytin :heart: . No parempi että syntyy sitten laskettuna aikana kuin että tulis ennen aikojaan. Loppuaikana vaan saattaa olla kypsä olo mutta siitä huolimatta.

Onneksi tulee tää juhannus ja sitten seukki viikon jälkeen lähdetään riemulomalle Vaasaan pariks yöksi. Toivon mukaan pysytään nyt terveenä ja ilmat lämpiäis. Täällä on ainaki helekutin kylmä....vaan vajaa 9 astetta lämmintä oli kun heräsin :/
 
Äitiyspakkauksesta: Mä tykkäsin kaikista vaatteista ja kamoista. Kaikki varmasti tulee jossain vaiheessa käyttöön. Nyt oon haalinu muutamat 56cm vaatteet kirpparilta kun niitä ei montaakaan ollu pakkauksessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
mulkun edellises oli jo rvolla 31 paikat valmiina toimintaan :p
:LOL: älkää välittäkö miusta.. :LOL: pidän vaan mielen virkeenä :LOL:
Mäkin virkistäydyin tuosta hyvinkin paljon.... Tää on tää oma pää kesät-talvet ja varsinkin nyt kun istuu päivät pitkät kotona. Huumoria revittävä kaikesta melkein väkisin.

:LOL:
:LOL: :LOL: Iski täälläkin silmään niin kuin teillä muillakin :LOL: :LOL:
Siitä puhe mistä puute? Tai se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa? Hehe, ehheheee....
Nymfokerho pervoilee...
 
Huomenta!

Voi että kun taas aurinko paistaa, ja piti tehdä kotihommia ja vähän sisustaa.. Mä ehdottelin eilen miehelle, et pitäskö pikkuhiljaa pyöräyttää vauvanvaatekoneellinen tai parikin... Kun tuli jostain syystä sellainen olo, että niitä pitää pestä, kun kaikki muutkin täällä palstalla puhuvat siitä niin kovin :LOL: Toki mies sitten stoppaili, että miks turhaan pestä pölyttymään hyllyyn näin aikaisin. Noh, tottahan tuo. Ei ole mikään kiire. Mulla on koko elokuu taas sitten aikaa kun mies käy töissä. Ja lakanoita nyt ei ainakaan pestä ja pedata sänkyä valmiiksi... tervetuloa vaan pölypunkit! Ne ajateltiin laittaa vasta kun tullaan synnäriltä kotiin pojan kanssa.

Mä oon kattonu tota kätilöt-sarjaa silloin, jos on kanavasurffatessa osunu kohdalleen. Mut eipä sitä niin usein tuu ku vilkaistua. Mies aina sanoo, etten sais katella niitä: mä meinaan alan joka kerta aina ruikuttamaan, että en halua synnyttää, ja kauhistelen niiden äitien tuskaista huutoa... Ja jännä, mulla aina liikutus tulee isän ja lapsen välisistä jutuista kun näkee... Eilenkin meinas kaupungilla itku tulla, kun näin jonkun isän 3-4-vuotiaan pojan kanssa, ja poika oli saanuut jonkun vanhan kameran käyttöön ja harjoitteli sillä kuvaamaan... Tuli niin heti oma mies mieleen, ja kuinka sekin varmaan opettaa poikaa kuvaamaan, ja kalastamaan jne. Ja melkein vollotin siellä keskellä katua :D :headwall:

Ei millään jaksaisi odottaa lomaa! Siis miehen lomaa... Ens viikko vielä, ja sit lähdetään pohjoiseen pariks viikoks! Ihanaa.. .ja koko heinäkuu edessä yhdessäoloa ja puuhaa...

Nyt sitten aamupalalle :)

28+3
 

Yhteistyössä