**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Hitsi, että mä inhoon näiden kelan papereiden täyttämistä. :ashamed: Hakeeko joku muukin viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan äitiys- ja vanhempainrahaa? Minkälainen palkkatodistus pitää töistä pyytää? Äh, täytyy huomenna kysellä töissä palkanlaskijalta ja/tai käydä kelassa kyselemässä tarkempia tietoja.

Muffa 25+5
Miekään en ihan hirveästi fanita tota kelaa.. ei vieläkään äippärahapäätöksiä vaikka hakemus lähti n.3vkoa sitten :kieh: venyttävät sitä vissiin sen sairaspvrahan takia, kai se päätös täytyy saada ensiks.. Mut hain mie viimesten 6 kk tulojen perusteella. Palkanlaskennasta lähettivät 6kk palkkatodistuksen kotiin ja mie kiikutin kelaan. Uskoisin et ne tietää varsin hyvin palkanlaskennassa millanen todistus pitää olla. palkkatiedot ja lomarahat siinä on.

nilkoista: lentäkääs persiillenne!!! Uhkasin mitata ja tulos nilkan pulleimmasta kohasta 28cm!!!!!!!! :eek: :p |O :LOL: Vertailun vuoks ennen raskautta pohkeen ympärys oli 34cm! (Tuli mittailtua itteensä kun laihdutin :D ) Eipä oo pohkeetkaan enää tota luokkaa, mut niinkos vertailun vuoks: melkonen nilkka! Fotokin oli räpsäistävä. Ja kyllä olen juonut vettä, mutta jalkoja ei oo tullu nosteltua ylös.. kröhöm.. oisko syytä? :D

eipä muuta. huomiseen :wave:
 
Ohhoh onpa tekstiä tullut :eek: :D
Täällä on tajuttoman kuuma!!! Auringossa varmaan yli +40!! :xmas:
Liian kuuma mulle!! :headwall:
Miten toiset voi ottaa aurinkoa koko päivän? Ja nauttia siitä?
Mä olin tänään vähän yli tunnin ottamassa aurinkoa ja voi sitä tuskaa!
Ei ole mun hommaa näin raskaana ollessa!!
Roona Onnea häiden johdosta!!
Meilläkin ne on vielä edessä! Saa nähdä koska! Olenhan tässä jo yhdeksän vuotta odotellut sitä sopivaa ajankohtaa ;) :whistle: Tänä vuonna piti mennä mutta sitten tuli tämä syyskuun ylläri niin siirtyy taas :D
Ehkä mekin joskus!!

Bebes & Salamatkustaja 26+2 :heart:
 
Minäkin kerkeilen koneelle, näin aamuyön tunneilla :whistle:
Sunnuntaina oli *Poksut* ja jännäilen taas kammolla torstain neuvolaa.
mahaa pällistellessä oon elelly vapaapäivät, entä jos ei se vieläkään kasvultaan miellytä sitä hapanta täti-ihmistä?
no..
kauhiasti oli tullu tekstiä ja ihania masukuvia..
taian itekki ottaa vaikkapa huomenna jos ehtisin :saint:



dada 23+1... tai 2 vaihtu kai jo kun kello näyttää tuota :LOL:
 
Hellurei ja hellät tunteet! =)

Heräilen tässä rauhassa aamukahvin kanssa ja lueskelen tekstejänne.. :flower: Ihanaaa kun mittarissa ei ole hirveitä lukemia, elikkäs huomattavasti viileämpi päivä tuloillaan. :p

Sellaisesta aiheesta kuin seksi raskausaikana haluaisin kommenttejanne,
elikkäs vieläkö peiton alla suhinaa vai onko himot jääneet uuden tulokkaan jalkoihin?
Meillä ei todellakaan ole enää sellaista kuin ennen. Mies vissiinkin jotenkin pelkää satuttavansa vauvaa tai sitten en enää ole haluttava. Ymmärrän kyllä miestäni, mutta kun itsellä olisi haluja tuontuostakin, mutta ei oikein ole suotavaa toista
painostaakaan.. :whistle:Olemme kyllä puhuneet asiasta ja mieheni on sanonut, että haluaa minua entiseen tapaan, mutta silti olen jotenkin hämmentynyt tästä
tilanteesta :ashamed:Varmaankin kova työtahti ja opiskelu samaan aikaan verottaa siippani himoja, jatkuva stressi nääs.. :( täytyy vaan olla kärsivällinen :attn: Rohkeesti vaan omia kokemuksianne paljastamaan, kysehän on kuitenkin luonnollisesta asiasta ja niinhän vauvakin on alkunsa saannut :LOL:

Tänään säntään naistenkerhoon keskustaan ja to olisi retki Porvooseen =)

Äippä35v ja Nuppu23+1 :flower:
 
Huomentaaaa!

Muffa: mä kävin ihan KELAn konttorissa hoitaan sen hakemuksen ku meni aika monimutkaseks se hakeminen tän mun työttömäks jäännin takia.. Siellä sanottiin, et ihan ok kun jätin viime vuoden vikan ja tän vuoden vikan palkkakuitin niille... kun niissä näkyi kaikki tarvittava tieto kuulemma. Sitten päätöstä odotellaan ja odotellaan, ja kun ne kuoret postiluukusta tipahti; palkkatositteet ei kelpaa, mukana KELAn oma lomake mikä piti toimittaa työnantajalle täytettäväksi. Eli siis sieltä toimistolta varmaan saat sen lomakkeen, tai sit netistä? Eikös sieltäkin pysty jtn tulostamaan??
Mä nyt odotan, että ne sieltä entisestä duunista täyttää sen ja toivon mukaan lähettää tällä viikolla KELAan... |O

Mä näin ihan kamalaa unta taas vaihteeks.. Oli äippäpolilla käynti, ja siellä ultrattiin ym. Mä odottelin miestä siellä vaikka kuinka kauan, ja soitinkin sille, mutta ei vastannut. Sitten se soittaa takas just ku lääkäri on ultraamassa, ja riehuu ettei päässyt töistä lähteen, että pitää odottaa häntäkin sinne ultraan. Ja lääkäri vaan nauraa ja jatkaa ultraamista joka menee multakin ihan ohi. Sitten kun näenn sen, ultrassa lapsi on ihan kuin jonkun läpinäkyvän hyrrän sisällä ja leikkii sen ultrajutun kanssa mahan läpi. Ja pojalla oli kierot silmät! :| :| :|
Ja siihen heräsin... Ens viikolla sekin aika.. Onneks mies tulee sinne äippäpolille mukaan heti aamusta, eikä mene töihin..

Nyt alan siivoomaan minkä jaksan, ja etsin ompelukoneen polkimen, joka on edelleen yhä vaan hukassa muuton jäljiltä. Hermo menee kun ei pääse ompelemaan - siis oikeesti! Pesänrakennusvietti mulla näköjään ilmenee käsitöiden muodossa. Eilenkin klo 03.30 asti neuloin tilkkuja vaavin peittoa varten... Hooohhoijaaa...

26+1 :wave:
 
Kivaa kesäkuuta kaikille :wave:

Oon lukenut teidän juttuja,mutta laiskana pysyttelen taka-alalla.

Viikkoja kasassa jo 23+1 mutta nyt on hirvee pelko että kasvaako vauva,kun maha ei ole ns.iso.Muutenkin tuntuu erillaiselle olo,kun tähän aikaan muissa raskauksissa en ole voinut selällään nukkua,nyt ei mitään ongelmaa.Istukka oli nyt edessä,kun kolmelta muulta on ollut takana.Maha on niin eri mallinen kuin pojilta,että olisikohan tyttö tulossa?Jos se sen takia tuntuu pieneltä kun levee taakse :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Sellaisesta aiheesta kuin seksi raskausaikana haluaisin kommenttejanne,
elikkäs vieläkö peiton alla suhinaa vai onko himot jääneet uuden tulokkaan jalkoihin?
Meillä ei todellakaan ole enää sellaista kuin ennen. Mies vissiinkin jotenkin pelkää satuttavansa vauvaa tai sitten en enää ole haluttava. Ymmärrän kyllä miestäni, mutta kun itsellä olisi haluja tuontuostakin, mutta ei oikein ole suotavaa toista
painostaakaan.. :whistle:Olemme kyllä puhuneet asiasta ja mieheni on sanonut, että haluaa minua entiseen tapaan, mutta silti olen jotenkin hämmentynyt tästä
tilanteesta :ashamed:Varmaankin kova työtahti ja opiskelu samaan aikaan verottaa siippani himoja, jatkuva stressi nääs.. :( täytyy vaan olla kärsivällinen :attn: Rohkeesti vaan omia kokemuksianne paljastamaan, kysehän on kuitenkin luonnollisesta asiasta ja niinhän vauvakin on alkunsa saannut :LOL:
Meillä vähän sama tilanne... Itellä halut olleet aika minimissä suppareiden ja liitoskipujen takia. Sanotaan, että ehkä kerran viikossa ollut sutinaa - ja sekin viikonloppuisin... Nyt on olleet ne liitoskivut ja turvotus poissa jonkin aikaa, mutta jotenkin tilanne on jäänyt olemattomiin.
Mutta eiköhän se oo niin, että miehilläkin aika paljon asioita mielessä nyt, eikä niin vähää se iso maha jonka sisällä oma jälkikasvu asustaa. Varsinkin nyt, kun potkut näkyvät selkeästi mahan läpi... se alkaa miehillekkin tässä vaiheessa tulemaan paljon konkreettisemmaksi koko raskaus.

Meillä kans sama juttu: miehellä stressiä. Tekee tietokoneella töitä toimistolla, yleensä pitkää päivää. Tulee kotiin, tekee toista duunia tietokoneella, jonka jälkeen tai ohessa saattaa vielä tehdä inssityötään tietokoneella... Ei jää paljon aikaa mulle siinä. Mutta mä en halua valittaa. Inssityö on pian valmis, ja hän ssaa syksyllä paperit. Kakkosduunista saa lisää rahaa, joka on tarpeen kun mä oon työtön, ja päivärahoissa kestää...
Mutta jostain se vaatii veronsa :(

Mutta joo, mulla alkanut nyt tässä viikon-parin sisään halut palautumaan, ja täytyy varmaan vaan tehdä niin, että hyökkää suoraan asiaan kun pääsee sänkyyn...!
:LOL:
 
Mulla nuo alaselän ja häntäluun kivut on aika pahat varsinkin näin aamutuimaan. Mites muilla onko ollut vielä tällaisia kipuja? Saas nähdä miten selkä kestää tänään töissä 7,5 tunnin seisomisen. No täytyy vaan pitää taukoa ku vaan ehtii.

Mulla on vähän samanlaiset tuntemukset tosta seksistä ku teil muillakin. Haluja olis, mutta munkin mies tekee kahta työtä ja sitten on vielä tuo gradu joka pitäis saada kuntoon tässä kahden viikon sisällä. Sitten on tosiaan se, että vaikkakin mieheni tietää ettei satuttaisi mitnkään lastamme niin jotekin se varmaan on takaraivossa. No mutta ei meillä muuten hellyyys ole loppunut :heart: Rakkaus on jotenkin syventynyt.

Möykyn potkut on jo tosi kovia, välillä se ei malta olal potkimatta ollenkaan. Välillä tuntuu sellaista outoa paineen tunnetta tuol alavatsassa, ei se oikeastaan satu,mutta tuntuu sellaiselta inhottavalta. Onko ne nyt niitä supistuksia sitten?


Piakkoin täytyy lähteä sinne töihin, joten mukavaa loppu päivää teille kaikkille ja tosiaan Roonalle kiitokset uudesta pinosta melkein unohdin ja onnea myös häiden johdosta.


Jooseppi & Möykky 25+6 :heart:

Ps. mihin ihmeeseen nuo viikot katoaa??
 
Kiitos Roona rehellisestä viestistä, kyllä nauratti toi loppu, että hyökkäät miehesi kimppuun :LOL: Täytyykin kokeilla samaa taktiikkaa.. :p
Lisää vaaan tekstiä rakausajan seksistä thank´s :wave:

Äippä35v ja Nuppu23+1 :flower:
 
Seksistä: Meillä ei tässä raskaudessa ole vaikuttanut mutta kun neitiä eli ensimmästä odotin niin mies oli haluttomampi ja sanoi että pelkää satuttavansa vauvaa. Nyt sitten alku raskaudessa vielä tarkisteli että eihän hän vaan voi vahingoittaa ja annoin hänelle vau kirjan raskaus oppaasta sivun seksistä luettavaksi ja nyt on ollut turvallisin mielin :whistle:

leikkaushaavoista: Onko kellään mitään leikkauksia tehty vatsan seudulla? (muistaakseni oli joitakin..) Ja onko haava ollut kipeenä nyt mahan kasvaessa?

Itselläni tehtiin vuosi sitten vatsan avoleikkaus, massiivisen vuoden vuoksi sappitähystyksen yhteydessä. Nyt on haava todella kipeä, ei voi kumartua eteenpäin kun tuntuu että repee ja se kipu on jotai järkyttävää! Nyt sit sen vuoksi saikulla, epäillään että kylkikaarissa kiinnikkeitä jotka aiheuttaa kivun |O

Turvotuksesta: Muuten en ole huomannut mutta viikonloppuna kun oli kuuma ja kun olin lähes koko ajan jaloillani niin kyl särki jalkoja ja oli hieman turpeet :ashamed:

TiiuHti + ukkeli 26+0
 
Ihanaa, että seksijututkin ovat tulleet puheeksi! itseäni on sama asia vaivannut kovastikin.... Samat on siis fiilikset, itsellä haluja olisi, mutta... Rakkaus tuntuu syventyneen kyllä ja suhde tuntuu paremmalta kuin vielä koskaan 8 vuotisen historian aikana! Vauva on halujen välissä, eikä siitä päästä yli. Ja olen ajatellut, etten saa painostaa, vaan minun pitää kunnioittaa miehen mielipidettä. Huhtikuun alussa kokeiltiin, mä kyllä tykkäsin, mutta en oikein tiedä oliko toinen osapuoli ihan yhtä täysilllä mukana... :LOL: Joten marraskuta odotellessa!!! :LOL:
 
Tuosta seksistä vielä... Kauan siinä on paikat tohjona synnytyksen jälkeen? Siis keskimäärin?? Henkisestä puolesta ei siis puhe, vaan kauankohan fyysisesti menee, että pääsee taas petipuuhista nauttimaan :D:D

Toi on vielä sellanenkin asia, että omat halut on senkin takia vähän niin ja näin, kun on niin iso ja kömpelö olo! Ja ei oo oikein löytynyt mitään kivaa asentoakaan nyt ku tää maha on edessä... Normaalisti tykkään et on meno päällä eikä mitään varovaista nylkytystä :LOL:
 
Hellurei!

Tänään oli neuvola + lääkäri:

Paino + 1,540 (yhteensä 6,8 kg)
Paineet 111/70 (126/77)
Hb 112 (107)
Sf-mitta 26,5 (23,5)
Syke +140 (+135)
Liikkeet ++
Turvotus +/-

Mä olen aivan kauhuissani tosta viimeisen kahden viikon painonnoususta, kolme kiloa kahdessa viikossa! Jotenkin on ruoka vaan maistunut ja vatsa ollut ihan pohjaton. Herkuteltuakin on tullut.. On se kumma ettei itseään saa niskasta kiinni syömiseen liittyen vaikka kyseessä on oman tulevan lapsen terveys :( ? Lääkärin mukaan ei tuo painon nousu kyllä ole yhtään liikaa. Sf mitasta ollaan paljon puhuttu ja minäkin jo aiemmin kertonut että ylikäyrillä mennään. Lääkärin kanssa puhuttiin siitä ja hän sanoi ettei mitään huolta. Kaikki ollaan niin yksilöllisiä että ei tota lukua ole tarvis tuijottaa. Kuitenkin myöhemmin jos mua vaivaa vauvan koko neuvolan kätilö tunnustelee ja laittaa sitten lähetteen ultraan. Mä en aio nyt yhtään murehtia ton mitan takia, sen näkee sitten. Sokerirasitus sitten heinäkuussa.

Seksistä, ekoilla viikoilla oltiin molemmat jotenkin hurjan himoisia :) ? Sitten mulla alkoi se raju raskauspahoinvointi/oksentelu eikä silloin tehny mieli yhtään. Mun ei olisi edes tehnyt mieli nukkua mun miehen vieressä, älötti jos se sohvalla tuli liian lähelle yms.. Oli se aika vaikeaa kun toinen olisi halunnut ja oli niin turhautunut. Nyt muutaman kuukauden ajan on ollut ihan olo että tekis joo mieli, mutta jotenkin ei vaan tuu "tilaisuutta". Ollaankohan kaks kertaa nyt rakasteltu. Viime kerrasta on kolmisen viikkoa. Mulla tuli paikat jälkeenpäin todella kipeiksi, tuntu kun kymmenen miestä olis vedelly samaan aikaan :O haha. Ja paikat oli todella turvoksissa. Nyt mies vähän jännittää kun pelkää että mua taas jälkeenpäin sattuu. Ollaan jouduttu myös käyttämään liukkaria, joka tuntuu musta aika "nololta" näin 22-vuotiaana. Mun unirytmikin on muuttunut niin että meen illalla aikasin nukkumaan ja herään aamulla aikasin ja mies päinvastoin. Toivottavasti syksyn jälkeen asiat sitten palautuis ennalleen. Mutta kyllä tässä jotain piristystä pitäis ehkä yrittää, varmaan testaan sitä hyökkäys taktiikkaa.

Kaupassa pyörtyminen. Tämä tapahtui jo kuukausia sitten, mutta kaupan kassajonossa alkoi tulla huono-olo, kylmä hiki virtasi ja kädet tärisivät, jalat ei kantaneet. Pääsin istumaan, silmissä sumeni enkä kuullut kuin kevyttä korkeaa ääntä. Se oli tosi pelottavaa varsinkin kun olin yksin. Kassan täti onneksi huomasi ja ohjasi minut istumaan. Hetken päästä "heräsin" ja joku oli pakannut mun ostokset. En siis tiedä että pyörryinkö oikeasti, se oli ihan kamalaa. Kumma että tällanen on tapahtunu Uneksijalla ja Roonalla myös kaupassa ? ?

Leikkaushaava, mulle on tehty sapen tähystysleikkaus, eli arvet ovat aika pieniä. Mulla ei ainakaan ole mitään kipuja ollut nissä. Eivätkä ole myöskään levinneet niin kuin aluksi ajattelin käyvän.

Kelan paperit, laitoin reilu viikko sitten menemään. Nykyinen työnantaja ihan asiantuntevasti heti ilmoitti hoitavasna kelalle ilmoituksen mun tän vuoden tuloista. Edellinen työnantaja valitti että eikö palkkakuit käy. Mä ihan varmuudeks sitten vaan sanoin että ei käy ja niiden pitää laittaa sinne se V17 lomake. Eli asia hoidossa.

Ilmat nyt onneksi vähän viilenee. Kyllä mä tykkään olla ja ottaa aurinkoa, mutta nää viime päivät on ollut kyllä likaa. Ei tässä tilassa tuo helle ole kovin kiva.

Miimu & Masu 24+3
 
Seksi Meillä ei ole meno muuttunut mitenkään :D
Mitä nyt joskus minä olen niin väsynyt että en jaksa.
Mutta muuten mennään samalla tahdilla kuin ennenkin :whistle:
Itselläni tekee mieli useammin kuin ennen raskautta... mikä on ihme ;)
Mutta meillä se peitto heiluu voisi sanoa joka päivä... :D
On tietysti niitä haluttomiakin päiviä ja jos on jotain kipuja niin ei tee mieli yhtään!
Meillä oli niin pitkä erokin tässä välissä ennenkuin tänne tultiin että ehkä sekin vaikuttanut osaksi meillä :whistle:

Roona Toiset voi harrastaa viikon jälkeen :ashamed: Toisilla voi mennä jopa
viisi viikkoa! Mulla oli ainakin ekan synnytyksen jälkeen ihan hirveät vuodot ja aloiteltiin hommat vasta joskus neljän viikon jälkeen! Tästä kolmannesta alkoi hommat
viikon jälkeen :ashamed: :whistle:
Se varmasti riippuu ihan itsestään mikä tuntuu hyvältä ja miten se vuoto jatkuu..
Ja toisilla on niitä repeämiä tai paikat on muuten niin kipeät! Haluttomuuttakin esiintyy
varmasti niin rankan homman jälkeen!

Mutta pikku hiljaa hyvä tulee :D

Lapsi luvusta Onko teillä jo luku täynnä? Vai onko lisää suunnitteilla?
Meillä tämä nelonen kun on yllätysvauva jota ei oltu suunniteltu! Meille piti vaan tulla se kolme! Mutta tämä neljäskin on tervetullut :heart:
Tämän jälkeen meillä on luku täynnä! Ellei sitten joskus?..... :whistle:
Tuntuu niin lopulliselta ajatella että ei enään :snotty:
Mutta sen näkee sitten joskus!

Ehkäisy synnytyksen jälkeen!! Mä en halua putkia laittaa kiinni vaikka enempää ei suunnitellakaan! Ajattelin että otan sen kapselin tohon käsivarteen synnytyksen jälkeen! Tuntuu että en jaksa mitään pillereitä alkaa popsimaan! Ne tuppaa aina unohtumaan
Niin ajattelin :ashamed: Ja kierukkaa en halua :x En tiedä miksi mutta mulla ajatus että se on jotenkin epämiellyttävä?? :xmas:

Bebes & Salamatkustaja 26+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Ehkäisy synnytyksen jälkeen!! Mä en halua putkia laittaa kiinni vaikka enempää ei suunnitellakaan! Ajattelin että otan sen kapselin tohon käsivarteen synnytyksen jälkeen! Tuntuu että en jaksa mitään pillereitä alkaa popsimaan! Ne tuppaa aina unohtumaan
Niin ajattelin :ashamed: Ja kierukkaa en halua :x En tiedä miksi mutta mulla ajatus että se on jotenkin epämiellyttävä??
Tää on itseäkin mietityttänyt.. Jotenkin kaikki ihmiseen kiinnitettävät jutut saa miut pakokauhun valtaan (ainakin ajatustasolla) eli kierukkaa ei missään nimessä ja vähän se kapselikin menee samaan kastiin.. vaikkakin ehkä ihan varteenotettava vaihtoehto. Miehen kans puhuttiin pillereistä, söin niitä miltei 10v, mutta lopettaminen aiheutti niin rankkoja sivuvaikutuksia etenkin alkuun ja monta monta kuukautta (8?) meni ennenkö kierto tasaantui.. Lapsiluku kun ei oo viel täynnä, toinenkin tahdottais joten eteen tulis jossain vaiheessa taas pillereiden lopettaminen :| Pitääköhän sitä sit ihan vaan kumin kans puljata? Kuinkas imetys vaikuttaa? Kun jokkut väittää et sillon ei voi tulla raskaaks, mut miten niin ei voi? mie en ainakaan siihen luota :eek:

 
Roona onnea tulevien häiden johdosta! :flower:

Seksi: Meillä miehellä on halut samat ku ennenkin eli heti valmis, mutta mulla taas halut on vähä laantuneet. Harmittaa ja tulee huono omatunto ku toista haluttais. Ei sillä etteikö me seksiä harrastettais, mutta ei ny joka päivä. Mun ikäväkseni mulle tulee orkun jälkeen kamalat supistukset :ashamed: , jotka kestävät suht pitkään. Ekalla kerralla ku tuli supistukset niin kuvittelin sen olevan sattumaa, mutta ei ne kai joka kerta voi tulla sattumalta.

Sissi75 ja vatsan asukas 25+6
 
Ehkäisystä: Pillereitä vähempi hormooninen vaihtoehto on ehkäisyrengas ja ehkäisylaastari. Mulla on ollu joskus pillerit, mutta syytin niitä keskenmenoista( päässä kun on vikaa :LOL: ). Sit vaihdoin ehkkäisylaastariin, eli tyyliin nikotiinilaastari, kiinni vaan esim. pakaraan ja viikon päästä vaihto uuteen. Niitä yhteensä 3 ja sit viikko ilman, jolloin menkat. Sit halusin taas vaihtaa ku laastarin reunat nukkaantu (ulkonäkö haitta). Vaihdoin ehkäisyrenkaaseen. Rengas vaan sisälle emättimeen ja 3vkon päästä pois ja viikon tauko ja sit uutta kehiin. Se oli todella helppo eikä tuntunu mulla eikä mieskään tuntenu seksin aikana. :D Sitä en tiedä suositteleeko ne niitä raskauksien jälkeen...
 
Ehkäisystä... en oo kyllä miettiny. Pillerit jätin alunperin pois kun ne sotki mun hormonit ihan totaalisesti! Sinänsä hassua, että oon samaa merkkiä syönyt melkein 10 vuotta ja sit yhtäkkiä viime syksynä alko menee sekasin... Olisko ollu kropan merkki, että nyt lapsia tekemään hopi-hopi? :LOL: Täytyy varmaan jutella sit lääkärin kanssa mikä olis paras.

sissi75 Mulla ihan sama homma noiden suppareiden kanssa.. Siks oon välillä pidättäny itteeni saamasta, ku en oo halunnu saada supparia. Sillä sit pitää kyl aina sanoo miehelleki, että nyt loppu ku sattuu orkun jälkeen.. tai pitäskö vaan karjua että "hopihopi, pois alta jahvat tulloo!" :D
Äh.. Ärsyttävää.
 
Äitiyspakkaus onnellisesti kotona. Meinas hermot mennä liikenteessä mutta se ei olisi ollut ensimmäinen kerta. Samalla heitin esikoisen isälleen, jotta saa näin loman aluksi nautiskella siellä. Pitäis saada imuroitua nyt vielä ja sitten vois avata ja tutkia tuon pakkauksen...

Olkkis ja Ötzki Masupallero 26+2

 
Mii26 Mulla oli ton kolmosen jälkeen ehkäisynä imetys!
Imetin 1v3kk:ta! Saman tien kun lopetin imetyksen tulin raskaaksi!
Tiedän monta joilla se on toiminut ja tiedän niitäkin joilla ei ole mitään vaikutusta! :D
Meillä ekan ja tokan ikäero 11kk:ta haluttiin kanssa että toinen tulee kun on tullakseen ja nopeestihan se sitten tärppäsi :LOL:
Mutta muista että imetys ei ole tosiaankaan 100% siinä on aina se oma riskinsä tulla raskaaksi!

Bebes & Salamatkustaja 26+2 :heart:
 
bebes kiitos tiedosta :) olen tosiaan ihmetellyt kun toisilla tuntuu toimivan ja toisilla taas ei.. ite en kyl laske sen varaan, joten ehkä päädytään tohon kumiin. Vaan eipä sekään oo kovin 100% mut jos siitä ja imetyksestä huolimatta paukahtaa paksuks, niin eiköhän sen oo sitten kohtalo määrännyt!

Suunnitteleeko moni hoitovapaalle jäämistä? Houkuttelis kyllä tosi paljon, mut mitenköhän sen rahan vähyyden kanssa pärjää.. Työnantajallehan se on ilmoitettava jo hyvissä ajoin.. Kai se pitää tehdä niin et jää vaan ja menee sit kesken töihin jos on pakko. Eiks sen hoitovapaan voi lopettaa koska vaan jos haluaa (eli on pakko :D )?
 
Mä oon kyllä käsittäny ett hoitovapaa pitäis pitää loppuun saakka mihin on sen ilmottanu. Riippuu varmaan työnantajastakin. Olikohan se nyt niin ett kaks kertaa voi hoitovapaata jatkaa ja sit täytys mennä töihin.
En oo ny ihan varma, mutt näin mä oon käsittäny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sissi75:
Roona onnea tulevien häiden johdosta! :flower:

Seksi: Meillä miehellä on halut samat ku ennenkin eli heti valmis, mutta mulla taas halut on vähä laantuneet. Harmittaa ja tulee huono omatunto ku toista haluttais. Ei sillä etteikö me seksiä harrastettais, mutta ei ny joka päivä. Mun ikäväkseni mulle tulee orkun jälkeen kamalat supistukset :ashamed: , jotka kestävät suht pitkään. Ekalla kerralla ku tuli supistukset niin kuvittelin sen olevan sattumaa, mutta ei ne kai joka kerta voi tulla sattumalta.

Sissi75 ja vatsan asukas 25+6
Meillä sama homma, eli itellä ei oikein tee mieli kovinkaa usein ja mies taas ois innokkaampi.. :whistle: :ashamed: Ja selvästi on paikat kipeämmät aina sen jälkeen kuin normaalisti. Mut eiköhän se tästä helpota.. hormoonit tekee aina näitä muutoksia!! Ja muistan viime raskaudesta että loppupuolella tuli aina tosiaan supistuksia sen jälkeen..

Mulla pelottaa oma painonnousu..siis nyt en oo käyny puntarilla mut tuntuu että kaikki ruoka ja herkut maistuu liianki kanssa.. :ashamed: On se kumma homma ettei oo tuota itsekuria.. :kieh: Sit ku vielä tulee melkeinpä joka viikonloppu grillailtua ni se ei ainakaa helpota tuota herkuttelua.. ja jätskiä on "pakko" syyä ku on helle...argh mua... :kieh: Pakko ois ottaa itteä niskasta kiinni ja syyä vain ja ainoastaan tervellisiä juttuja ruuan lisäksi!! Onko muilla tällasta ongelmaa?
 
Lapsi luvusta Onko teillä jo luku täynnä? Vai onko lisää suunnitteilla?
Meillä tämä nelonen kun on yllätysvauva jota ei oltu suunniteltu! Meille piti vaan tulla se kolme! Mutta tämä neljäskin on tervetullut :heart:
Tämän jälkeen meillä on luku täynnä! Ellei sitten joskus?..... :whistle:
Tuntuu niin lopulliselta ajatella että ei enään :snotty:
Mutta sen näkee sitten joskus!

Ehkäisy synnytyksen jälkeen!! Mä en halua putkia laittaa kiinni vaikka enempää ei suunnitellakaan! Ajattelin että otan sen kapselin tohon käsivarteen synnytyksen jälkeen! Tuntuu että en jaksa mitään pillereitä alkaa popsimaan! Ne tuppaa aina unohtumaan
Niin ajattelin :ashamed: Ja kierukkaa en halua :x En tiedä miksi mutta mulla ajatus että se on jotenkin epämiellyttävä?? :xmas:

Bebes & Salamatkustaja 26+2 :heart: [/quote]

Meillä kanssa nelonen ja tämä vitonenkin oli ylläreitä
:ashamed: Kolmannen piti olla viimeinen, kun oli niin rankka synnytys. Sterilisaatiota en kanssa halua, on jotenkin niin lopullinen. Miehelle oon sitä kyllä ehdottanut. Miehillä se on helpompi purkaa, jos joskus olisi tarvetta ja huomattavasti helpompi operaatio! Pillereitä oon tähän asti syönyt, mutta niitä ei voi syödä imetysaikana. Lisäksi meidän lääkäri ei suostu laittamaan kierukkaa imetysaikana :eek: Sen kierukan käyn laittamassa vaikka yksityisellä, jos ei muuta keinoa synnytyksen jälkeen ole. tähän asti se on tuntunut kanssa jotenkin epämiellyttävältä, mutta pakko mikä pakko! Mäkin imetin vielä tätä nelosta kun raskaaksi tulin yhdestä keskeytetystä!

Seksistä: mulla olis haluja kyllä kovasti, mutta paikat ei tahdo kestää. Pari viimestä kertaa on sattunut ihan aktikin, ei pelkästään jälkeenpäin |O Miehelle seksi ei oo ollut aikaisemmin ongelma, mutta nyt jotenkin tuntuu, ettei se halua mua enää :'( Toivottavasti nää on jotain mun hormooni juttuja, mutta mä vähän pelkään, että tässä on nyt jotain välissä ( muutakin, ku vauva). Hellyyttä kyllä on, mutta siihen se jää... Mulla on paljon tapahtunut tuola alakerrassa nyt odotusaikana, sen kolmannen synnytyksen aiheuttamia ongelmia, että pelkään miehen myös huomaavan ne ja pitävän mua vastenmielisenä :'(

Roona: Seksiä meillä on ollut synnytyksen jälkeen 2-3,5vk:n kuluttua. Tuo 3,5vk:a oli kiinni mun peloista ja ahdistuksesta sen kolmannen synnytyksen jälkeen. En edes uskaltanut pestessä koskea sinne :/

Hoitovapaasta: Mähän oon nytkin hoitovapaalla tästä nelosesta. Kyllähän sen rahallisesti tuntee, mutta kolmivuorotyö ei oikein houkuta täyspäiväisesti vielä tässä vaiheessa :/ Ainakin muutamaksi kuukaudeksi jään sitten vauvan jälkeenkin.

MN + vaavi 24+5
 

Yhteistyössä