VIILAAJAT 42

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fanny.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo ihme ”kipuja” ollut tosiaan jo koko viikon ja tissit ovat ihan turboina ja arat. Ajattelin että se kyllä johtuu siitä että hormonit on alkanut toimia kunnolla. Jos se toinen munasarja on nukkunut tähän saakka, kun siellä oli joku keltarauhanen jäänyt jumiin ?
Ihmeisiin en kuitenkaan jaksa uskoa.

-m

Vanukas, mä en edes tiedä onko tuo nyt pitkä kaava vai lyhyt, mutta menee keväälle sen takia, että se jono on sen puoli vuotta, eli sitä ennen ei hoideta, vaikka muut edellytykset oiskin kunnossa. Keväällä pitää siis pillereillä menkat ajoittaa niin että osuu tuohon puolen vuoden kriittiseen rajaan jonoon asettamisesta, ja sitten heti alkaa ne nenäsumutteet (kp15), ja homma muutenkin etenemään. Sikäli siis jos ja kun "mahtuu mukaan" eli hoidon saa siinä järjestyksessä kun on jonossa. Jos mä siis soitan sinne tänään että nyt alkoi menkat, ja näin ollen olisin vuorossa päivänä x, mutta jos sinne huomenna soittaakin joku joka on ollut jonossa pidempään, niin se saa sen päivän x ja minä siirryn sitten myöhemmäksi päivään y joka on sitten milloin lie. Yksityiselle jos menis, niin siellähän homma lähtis käyntiin samantien. Mutta katotaan nyt tää eka julkisella...

Noniin, sivistin sitten itseäni, eli pitkä kaava ja lyhyt kaava eroavat toisistaan noiden lääkitysten suhteen. En tosiaan tiedä miksi meillä on tuo pitkä kaava, toisaalta en tiedä tehdäänkö naikkarilla muuta kuin noita pitkiä kaavoja, ei ollut mitään puhetta missään vaiheessa edes mun oman gynen kanssa muusta kuin tuosta pitkästä.

Täällä sitä mennäänkin ihan helvetin pitkällä kaavalla etiäpäin kun ei olla vielä päästy edes yrittämisasian kynnykselle saakka. Anteeksi ärtymykseni purkautuminen,mutta ottaa välillä ihan kympillä päähän se, että mies saa meillä sanella milloin aletaan heittää rojut ränniin ilman ehkäisyä. Eikä tunnu millään tajuavan, ettei se raskautuminen käy naisilla ihan tosta noin naps* vaan.
a020.gif

Oli ihan pakko kokeilla tota kuvan liittämistä ja näköjään onnistui kun jaksoin kirjautua pitkästä aikaa.
Minerva sinulla voi olla vielä jotain mahdollisuuksia että ihmeitä on tapahtunut.Joten peukut pystyyn täältä
a020.gif
. Minä täällä odotan pahoinvoinnin ja palelun kera tätiä saapuvaksi, mutta typerä sukulainen ei suvaitse saapua.Yleensä ennen menkkoja vilu vaihtuu hikoiluun vitutuksen kera ja sitten täti jo hyökkää. Tällä kertaa vilu ja vitutus kulkevat käsi kädessä, mutta tätiä ei näy eikä kuulu.
Nojoo, ehkä tämä painuu ärhentelemään taka-alalle ja suurkiitokset jos jaksoitte lukea tunteenpurkaukseni.
k015.gif

Voi Siiseliini parka, on ihan epäreilua että joudut odottamaan. Uskon että harmittaa, toivotaan kuitenkin kun pääsette tositoimiin että tulokset olis vähän muita kuin meillä.

m

Jos nyt ehtis kommentoimaan tuota Siiseliinin kirjoitusta. Ihan ekana, täällä saa kiukutella ja purkaa turhautumistaan, niinhän me muutkin tehdään, ja sitä vartenhan me täällä ollaan :)

Voin jotenkin kuvitella sun tuntemukset, mun ex oli sitä mieltä että hän haluaa lapsia sitten kun 38. En tiedä mistä oli saanut päähänsä sen 38 v, mutta ottaen huomioon että kyseinen herra oli mua 5 vuotta nuorempi, niin että joopajoo. No homma hajosi muihin syihin, mutta kyllä silloin kummeksutti että luuleeko se tosiaan, että sen voi noin tarkasti ajoittaa.
Ja kuten kokemus on itse kunkin osalla osoittanut, niin ei voi. Nykyinen mies on onneksi tossa suhteessa (ja voisin sanoa kaikessa muussakin suhteessa) ihan toista maata. Mies sanoikin silloin viime syksynä että kun kuitenkin jossain vaiheessa muksuja tehdään, niin samapa se koska niitä tehdään, varsinkin kun oli jo silloin tiedossa että mun kohdalla se ei ehkä tapahdu ihan vaan sormia napsauttamalla. No eipä tapahtunut ei, ihan tätä ei kyllä odotettu, mutta onneks edes aloitettiin ajoissa, niin saatiin tämäkin tietoon, ja päästiin asiassa eteenpäin ennenkuin ikä tulee vastaan hoitojen kanssa.

Jaksamisia siis Siiseliini. Toivottavasti teille käy kuten, olikos se hema, joka kävi pari kertaa palstalle kirjoittamassa yrityksen alettua ja paukautti samantien plussan tikkuun.

Pirteää perjantaita viilaajille!

Caktus

Mekin edelliskesänä muutaman kerran juteltiin jälkikasvusta, ilman mitään sen kummepia päätöksiä. Sitten kun tuli aika hakea taas apteekista uusi satsi pillereitä, pistin vaan miehelle sähköpostia että haenko vai en, vastaus oli että älä hae.
On kyllä toisaalta helpottavaa että ei lykätty enää, koska tilanne on nyt mikä on.
Nyt on alkanut jo jännittää se pääsenkö sinne verikokeisiin vai en, menkat pitäs alkaa ens keskiviikkona ja silloin sitten pitäs ilmoittautua naikkarille. Millä kiertopäivillä teiltä on otettu niitä verikoikeita?

Minskulla on uusi nimi mienrva ;) heh, pienestä sitä saakin hihitykset aikaiseksi :)

Mitä sä Minsku sait ohjeeksi verikokeiden osalta? Oletan siis tässä, että tarkoitat niitä kokeita millä määritetään ne hormoonitasot... Mulla ohjeessa lukee että kp 3-5 aikana pitää ne ottaa, ja yks niistä vaati, että otetaan klo 10-14 välisenä aikana (en kyllä nyt muista mikä, olikohan se progesteroni...). Toi 3-5 kuulemma sen takia, että jos väliin osuu viikonloppu, niin ainakin jokin noista päivistä on arkipäivä, että pääsee labraan. Ja muistaakseni juurikin progesteroni oli niin, että vuorokausi ennen verikoetta on vältettävä yhdyntää ja rintojen koskettelua, koska ne vaikuttaa tulokseen. Niillä perusverikokeilla, eli CRP, HIV ja hepatiitti ei ole mitään väliä koska otetaan.

Mulla kun noita hormonikokeita otettiin,niin muistaakseni ekat oli just kp3-5 ja tokat sitten (oletetun) oviksen jälkeen,n.kp20 ja kp25 tai jotain...Ja joo,ennen noita ekoja ei sitten saa peittoa heilutta eikä rintoja räplätä :-D
Joku noista alkukokeista piti mun ohjeiden mukaan ottaa jo ennen klo10 aamulla(itse taisin mennä 9.55!),mutta tuskin on minuuteista kiinni ;-)
Sulla Caktus otetaan sitten jo samalla noi "tautikokeet",nehän liittyy tohon hoitamiseen,uusi laki...Me annettiin ne vasta päivää ennen inssiä!(joo,ne oli myöhässä,mutta lääkäri ylipuhui protestoivan hoitsun ;-) )

Ehkä Minskulla ei alakaan menkat,etkä "pääsekään" verikokeisiin!!

(.)Täällä ei mitään uutta.Vatsaa nipistelee jonkinveran tasapuolisesti molemmilta puolilta,rinnat on "isot" muttei kipeet.Lämpö senkun junnaa paikallaan,36,7C,ihmeellisen vähän.

Fanny

Fanny, joo, tautikokeet otettiin heti ekan käynnin yhteydessä.
Meillä ei muita lähetteitä olekaan sitten kuin nuo mun hormoonikokeet ja miehen simppatesti (sen voi antaa vasta kun tulokset noista tautikokeista on tulleet). Ja mitäpä sitä ovista kokeilla tutkimaan, kun sillä ei tässä hoidossa ole mitään merkitystä.

Isot peukut edelleen sekä Fannylle että Minskulle!

Mun pitää penkoa heti sunnuntaina ne paperit jostain esiin. Ei tautikokeista ainakaan muistaakseni niissä mitään mainittu, ne taidettiin ottaa jo yksityisellä.

m taasen

Minsku, uusi lakihan tuli voimaan 1.9. ja teillä tais käynnit olla jo ennen tuota, vai muistanko ihan metsään? Eli lainmuutoksen myötä tuli noita uusia juttuja. Mutta soita sinne ja kysy onko lähetteet edelleen valideja vai tarviiko jotain lisää?

Joo oikeessa oot Caktus, käytiin kesäkuussa ensikäynnillä.
Pitää kysellä sitten ens viikolla kun se hetki tulee.
En mä ois mistään tollasista tiennyt.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille, vaikka ilma ei taida ainakaan täällä helliä meitä.

-minsku lähtee junailemaan tänään!!

Minsku, tuskin sun odotetaan tietävänkään, mutta jos soitat ennenkuin menet niin voit selvitä vähemmillä käynneillä. Jos nimittäin laittavat sitten uuden lähetteen ja joudut sen takia menemään vielä uudestaan, niin ehkä noi sais sitten siihen samaan syssyyn jos on tarvetta joillekin muille kokeille. Hauskat junailut :)

Ja todellakin, hyvät viikonloput kaikille!

Caktus, joka lähtee tänään shoppailemaan ja kahvittelemaan kaverin kanssa heti kunhan tämä tyhmä ja turha palaveri loppuis.

No joo alkoihan se menkatkin sitten itkuraivareiden saattamana. Miespoloinen tuli reissusta kotio ja heti sai päällensä raivoavan naisensa
a025.gif
.
No onneksi siitäkin selvittiin juttelulla ja illalla olikin taas aikaa käpertyä oman kullan syliin keventämään taakkaa sydämeltään.
Tällaista se aina on noiden PMS-oireiden kanssa.Tuntuu, että pahenevat vaan iän myötä. Välillää mietityttää helpottuisko vai pahenisko entisestään pillereiden poisjättämisen myötä.
t.Pohdiskelevainen Siiseliini
k045.gif

Harmaata perjantai-iltaa...

Täällä alkaa flunssa pikkuhiljaa helpottamaan,mutta kyllä tuota räkää vaan tuntuu riittävän!!
s010.gif

Voi Siiseliini, kuulostaa niin tutulle...
Kyllä minäkin olen osani saanut tuosta väsytystaistelusta, usko pois!
Ja varsinkin kun tämä raskautuminen ei näytä tapahtuvan sormia napsauttamalla, niin aika tuntuu välillä niin pitkältä...
Jaksamisia, toivon että miehesi pian heltyy ;)

Mullakin on sellanen fiilis että Minskulla on kohta hyviä uutisia, joten kovasti täällä peukuttelen :)
..toivottavasti tuo junailu enteilee myös plussajunailua
e035.gif

Kaikille ihanaa viikonloppua ja
lämpimiä plussatuulia :D

Nella