**VIILAAJAT 43**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minerva77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

(.)Eilen oli ihan selkeitä menkkakipuja ja varasinkin illalla lääkkeen yöpöydälle.Eivät alkaneet yöllä,mutta nyt aamulla on pyyhkiessä tullut vähän ruskeeta.Oon kyllä ihan satavarma,että menkat tulee :-/ Ajattelin itseasiassa käydä tossa viereisessä apteekissa hakemassa testin,niin ei tarttis koko päivää tätä miettiä ja voisin jo soittaa lääkärillakin.
Että näin.Jos testaan,tulen sitten kertomaan näkymät!

Nella?

Voi Fanny muru! Mä niin oisin toivonut että teidän inssi ois onnistunut (no, kukapa ei ois...) Voimahaleja!
Onko toi nega nyt 100% varma nega? ei voi enää muuttua plussaksi?

Jos nyt jotain positiivista pitää hakea niin onneks olette yksityisellä niin että noi lakonuhat ei pääse sotkemaan teidän aikatauluja.

(.) minä täällä myös odottelen tätiä, että sais ne hormoonikokeet otettua. Eilen alkoi alavatsakivut, ja jos kierto menee siihen missä se oli silloin ilman pillereitä niin sunnuntaina aikasintaan pitäis alkaa. Joten verikokeet ois pahimpaan lakkohässäkän aikaan. Saa nähdä voiko niitä ottaa vai käännyttävätkö mut ovelta pois. Oon tässä panikoinut että mitä jos niitä ei voi ottaa enkä voi sitten aloittaa uudelleen pillereitä kun pitää odottaa taas seuraavat menkat että ne voi ottaa, niin mitäs sitten, odotan vielä yhden kierron ja sinä aikana mun endometrioosi villiintyy hallitsemattomasti ja sitten mä olen taas tähystyksessä, tai ivf on vielä hankalampi kun endokudosta tulee koko ajan lisää... no ei pitäis varmaan murehtia etukäteen, mutta minkäs teen kun oon tällanen murehtija-tyyppi.

Kiitos Caktus haleista,lämmittivät!

Just puhuin lääkärin kanssa,samanlailla mennään toinenkin kerta,paitsi syön clomit vähän aikasemmin ettei viikonloppu vaan sotke suunnitelmia :-)Eli kyllä tässä täytyy aika tyytyväinen olla!
Oletko harkinnut,että JOS lakko sotkee teidän hommat,kävisit ottamassa hormonikokeet jossain muualla?Meinaan vaan,että kun seuraamuksia todella voi olla,jos et pääse pillerinsyöntiin,niin ehkä olis sen arvoista.Ettet nyt toistakertaa leikkuriin joutuisi :-/ !!

Nyt vihdoin asioille,jonottelin puhelimessa taas ikuisuuden...

Voi Fanny
d015.gif

Valtavan lämmin rutistus, olen kovasti pahoillani...

Caktus, mäkin ajattelin ihan samaa kuin Fanny..
Toivottavasti tuo taisto saatais päätökseen ettei tarvitsisi näistä vielä huolta huolta kantaa!!!

Nella on edelleen ihan tunteeton...
Eipä juuri tuntoja suuntaan tai toiseen !
Postissa tuli just tilaamani testit, joten niiltä osin on siis varauduttu, mutta aattelin nyt malttaa mieleni ja odotella kun kerta ei tosiaan tuntemuksia juurikaan ole!

Plussatuulia,

Nella

Niin, missäs Minsku?

Voi ei, vanukkaalle oisin niin toivonut jo onnistumista!

Töissä ihan törkee hässäkkä, kerran ehdin päivällä käydä vilkaisemassa. Jengiä on flunssan takia saikulla, mun mielestä jo vähän liikaa. Ei kauheen kauaa jaksa painaa yhdeksäntuntisia päiviä ja päälle koulujuttuja ja kotihommia. Onneksi on tulossa viikonloppu ja ihan varmasti mun puhelin on äänettömällä, eli turha soitella.

Oon hirveesti jo päässä sisustanut ja remontoinut uutta kotia :) kivaa, mutta vielä kivempaa ois jos olis enemmän aikaa paneutua.
Nyt kaikkien sisustusliikkeet ja ideat sitten vaan tänne linkkeineen!!

Ulkoilman pakkanen ja tuuli on kuivattanut naamankin ihan korpuksi :(
Kummallista, vuotoa ei oo tullutkaan enää hirveesti (verrattuna edellisiin kiertoihin), heräsin aamulla ihme vatsakramppiin. Aamupisun päälle tuli kamala veriklönttihyytelöpallura, oli oikeesti melkein peukalon kokoinen. jäk!

Lämpöset halit kaikille, erityisrutistus Fannylle ja Caktukselle.

minsku mansikka

Minskulle rutistukset takas! Ja just kun mä oisin sulle meinannut soitella koko viikonlopun :D
Uih, Minsku ihanan tarkka kuvaus aamuisesta vessassakäynnistä ;) Mutta jospa tuo oliskin vaan ne valemenkat *toiveikas virnistys tähän*

Mä olen kaivanut sisustusideoita muiden tekeleistä www.nelonen.fi/unelma_kamppa
Siellä on varsin kivoja juttuja ja sitten niitä mitkä on niiiiiin kaukana omasta tyylistä ja mausta. Hauska siis kattella miten ihmiset oikeasti ovat kotejaan sisustaneet, lehdet kun ovat yleensä täynnä vaan kuvia lavastetuista huoneista.
Minsku, juurikin omakotitalon remontoineena mulla on sitten paljon hyviä vinkkejä mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä :)

Fanny ja Nella, joo, kyllähän tuokin on käynyt mielessä. Jos ne pois käännyttää niin pitää sitten kysyä että saisko sen lähetteen mukaan ja marssia sen kanssa sitten jonnekin yksityiselle. Tai soittaa duunilekurille että saisko se jotenkin junailtua niin että voisin käydä duunin piikkiin ne ottamassa, ja laittaa syyksi jotain muuta kuin lapsettomuustutkimukset. Meillä on yks lekuri jonka voisin hyvin saada puhuttua tuohon mukaan :)

Pirteää perjantaita kaikille, ja niitä haleja täältäkin!

Caktus

Caktus,mäkin otin ne verikokeet työnantajan piikkiin!Jos haet sen lähetteen vaikka omalta gyeltä,niin paperissa ei lue "lapsettomuuspoli" tms.Kokeethan on samat,jotka otetaan,jos sulla on "vaan" kuukautiskierto sekasin.Multakin labran täti kysyi,että "ei kai tää vaan liity lapsettomuuteen?"-johon minä kirkkain silmin,että eiiii... ;-)
Eli ainakin kannattaa kokeilla!

(.)Mulla on maailman kummimmat menkat kans!Taas nukuin lääke yöpöydällä,mutta mitään kipuja ei ole ilmaantunut!Vuoto on joo runsaampaa kuin eilen,muttei sillai kunnon verta vaan sellasta punaruskeeta..(anteeksi!!).Tää on tosi outoa.Kerran aikasemmin muistan olleen vastaavaa,sillon ultrassa todettu,etten ovuloinut.
Mutta kai tää nyt on kp1??Kun pitäis ne clomit alottaa kp3...

Epätietoinen Fanny

Fanny, meillä on vielä se hyvä puoli, että tiettyinä päivinä on labrahoitaja työpaikalla läsnä, joten jos marssin sen lähetteen kanssa sille tietylle duunilekurille ja saan sen kirjoittamaan uuden lähetteen samoille kokeille, niin tuskin se oma labrahoitaja edes kyselee mitään. Pidän tuota nyt ainakin yhtenä takaporttina...

Tuli vähän päivittämään tietoja. Kaikki tuntuvat vähän eri tavalla olevan vaiheessa, tsemppiä kuitenkin jokaiselle tasapuolisesti.

Olen vähän yrittänyt olla stressaamatta tässä kierrossa. En ole laskeskellut päiviä enkä tikuttanut, vaikka oon kyllä yrittänyt limoista päätellä oikeita aikoja. On vaan ollut vähän erikoista, kun limojen perusteella tuntuu siltä, et olis ollu 3 ovista peräkkäin. Eli ensin isot limat, sit päivä kuivaa, sit taas sama rumba..

Vuosi yrittelyä alkaa tulla täyteen. En ole missään lääkäreissä käynyt, mutta nyt varmaan pitäisi mennä. Miten se käytännössä toimii, jos halutaan kunnallisella puolella ruveta tätä ruljanssia vetämään? Soitanko vaan terveyskeskuksen ajanvaraukseen: "me ei saada lasta. tarvitsemme hoitoa" vai mitä kautta niihin tutkimuksiin pääsee? Omalääkärille? Tuntuu, että meidän kunnan terveyskeskukseen on vaikea päästä muutenkin, jos on vaikka sairas, niin tämmöset ongelmat tuskin on ihan ensimmäisenä jonotuslistalla, vai miten?

Vai on tripla-ovis jossukalla :) toivottavasti tuottaisi tulosta!
Mä ainakin sain omalta gyleltä lähetteen naistenklinikalle, eikä siihen ekaan käyntiin niin kauheen kauaa aikaa kulunut oisko ollut 1,5 kuukautta.
Tosta terveyskeskusjutusta en osaa kyllä sanoa mitään.

Voimahalaukset kaikille Viilaajille ja Fannylle erityistsempit uuteen inssiin! Jossukka, minäkin menin yksityiselle gynelle joka siis totesi kaiken normaaliksi ja määräsi sitten verikokeet aloitettaviksi saman tien. Vuoden vaihteessa olisi tutkittu mies ja sitten minulle clomit.

Hienoa että Tehy-riidassa on viimein päästy sopuun! Caktuskin taitaa päästä verikokeisiin suunnitelmien mukaan, eikös? Minua ainakin muuten kiinnostaa omakotitalon remppaaminen, joten kerro ihmeessä aiheesta. Tai ainakin mitä ei kannata itse kuvitella tekevänsä. ;) Minsku, minä katselen (muun muassa) mtv3.fi/tila-sivuilta sisustusideoita. TILA-ohjelmassa on ainakin muutama sisustussuunnittelija, joiden tyylistä tykkään kovasti. Ja Annankadun Kampin puoleisessa päässä on yksi kivan näköinen sisutusliike (nimeä en nyt muista), jonka ikkunoissa pysähtelen aina ohi kulkiessani. Siellä on ainakin hienoja tauluja ja kelloja. Voi kumpa pääsisikin remppaamaan ja sisustamaan jo... Ei vaan tunnut uutta kotia löytyvän.

Pakko nyt kommentoida tuohon sisutuslinjaan vielä.
Kattelin niitä Caktuksen ehdottamia sivuja olin kuolla nauruun :P
Kaikki sisustuslehdet ovat täynä niin persoonattomia (?) juttuja että ihan ahdistaa.
Joissain sisustusohjelmissa on jotain railakkaampaakin. Ei meille mitään tavallista, ei ei ikinä, grrrr! No joo jos maku on marginaalinen on vähän vaikee löytää vinkkejä, oma vika :D

Eihän ne vielä sopuun päässyt tuossa Tehy-kuviossa, yksimieliseen sovintoehdotukseen vasta...

Täällä kp2, ja mietin jo että menen tänään sinne verikokeisiin (ohje oli siis kp 3-5), kun kuitenkin lauantaina jo vähän tuhrutti. No, päätin sitten että menen vasta huomenna ihan oikeana päivänä, ja jos eivät hyväksy sovintoesitystä vaan irtisanoutuvat niin menen sitten yksityiselle verikokeineni. Tai kierrän kaikki HusLabin labrat, kai jossain joku on töissä että voi käyttää mua neulatyynynä.

Aava, siitä mitä kannattaa ja ei kannata itse tehdä riippuu ihan siitä mitä osaa. Mun mies on varsin näppärä, joten siltä onnistuu aika lailla moni asia. Hetimmiten sanoisin että keittiökaappien asennukseen kannattaa ottaa osaava asentaja. Pienen keittiön varmasti asentaa itsekin, mutta meillä keittiö on sen verran iso, että asentaja oli tarpeen, tietty mies avusti häntä ja teki mukana, mutta kun talo on vanha niin kulmat, seinät tai lattiat eivät todellakaan ole suoria, ja ammattilainen tietää miten niiden kanssa pitää kikkailla. Laatoitus on toinen mitä ei ehkä kannata lähteä ekaa kertaa kokeilemaan omassa kodissaan. Tosin jos pinnat ovat tasaiset niin ehkä sekään ei ole mahdotonta. Muuten oma viitseliäisyys ja taito ratkaisee. Ja hyvä alkutyö ja ennakkovalmistelut. Vaikka niihin menee tuhottomasti aikaa, niin loppujen lopuksi jälki on parempaa. Meillä tuli laminaattilattiat (koiran takia), ja voi pyhä jysäys että niissä on eroja, vaikka kuinka olisi samaa kulutusluokkaa. Eli kannattaa tutkia tarkkaan asennusmekanismi (lukkopontit ovat HYVIN erilaisia) ja pinta, kalliimpi ei välttämättä ole parempi. Meillä yli kolmenkympin laminaatti keittiössä on paljon surkeampi esitys kuin vähän päälle kympin laminaatti makuuhuoneissa. Maaleissa kannattaa se sävy varmistaa, varmistaa ja varmistaa vielä kerran, vaikka sen kuinka valitsee siitä sävykartasta, niin seinään vetäistynä se voi olla jotain ihan muuta. Keittiön kodinkoneissa hinta, laatu ja ominaisuudet kulkee aika lailla käsi kädessä, kannattaa investoida siihen vähän kalliimpaan, käytössä se on kuitenkin parempi. Ja muutenkin, jos miettii että ottaako sen halvemman joka just välttää ja ajaa asiansa vai sen kalliimman joka on just se mieluinen ja toimii paremmin niin valitse se kalliimpi. Loppupeleissä se kuitenkin kannattaa, ja on mukavampi käytössä.
Nämä yleisohjeena näin aluksi, tarkempia tietoja sitten kun annatte tarkemman aiheen :)

Caktus.

Kiitos Siiseliini...

Kyllä tämä kieltämättä kovasti turhauttavaa on..
Just sanoin miehellenikin että miksi just me ollaan niitä jolla ei onnistu..
Mikähän lienee keskimääräinen raskautumisaika?
Taidan taas kaivella nuo ovistikut kaapista, päätettiin että nyt laitetaan joululahja tilaukseen ja tehdään sit kirjaimellisesti töitä sen eteen ! !

Toivottavasti Jossukka pääsette pian tutkimuksiin ! !

..täällä nyt sen verran siipi maassa ettei oikein ajatukset pyöri kuin oman navan ympärillä joten parempi kun siirry takavasemmalle ja odottelen parempia kelejä...

Plussatuulia ja peukkuja jokaiselle ! :)

Nella

Voi kurjuus Nella. Mä lähetän sulle ison palan valkoista suklaata :)

Ootteko te aina muuttaneet ihan omin voimin vai ostaneet muuton ulkopuoliselta, jos niin keneltä ja millä kokemuksin?
Minä täällä kärsin "kipeästä" olosta, oksettaa, taidan mennä jo sänkyyn.

m

Nellalle ensin pahoittelut tädin saapumisesta. Siloin kun me yritystä aloitettiin niin mun gyne sanoi että puoli vuotta on sellainen aika että silloin alkaa tärppäämään, ja sitten siitä eteenpäin, tosin sittenhän tulee jo se vuoden raja vastaan, kun aloitetaan tutkimukset miksi ei ole tärpännyt.

Minsku, meillä muutot on hoidettu sekä että. Kerran oli muuttofirma hoitamassa muuton ja muuten ollaan ite kannettu tavarat. Tosin joka kerta on ollut muuttolaatikot vuokrattuna (aina siis ite pakattu), mikä helpottaa muuttamista aivan älyttömän paljon. Molemmissa tavoissa on mun mielestä puolensa. Jos on muuttofirma, niin muutto on todella sujuvaa ja menee nopeasti, niillä on nokkakärryt painavien kantamiseen ja pari ukkoa juoksee nopsaan neljänteenkin kerrokseen. Ne tosin sitten vaan kantaa ne tavarat johonkin. Merkkasin kaikki laatikot, mikä kuuluu olohuoneeseen, mikä makuuhuoneeseen, mikä keititöön. No eipä ne kuitenkaan niihin huoneisiin menneet, vaan ukot kantoivat _kaiken_ yhteen huoneeseen, mistä sai sitten ite ruveta miettimään mikä kuuluu mihinkin, sängyt oli nostettu seiniä vasten pystyyn, joten ennen kuin pääsi sinä iltana nukkumaan niin sai raivata sen verran tilaa että sai sängyt jaloilleen. Viimeksi oli liuta kavereita kantamassa, ja se meni sikäli näppärästi että minä ohjasin auton luona väkeä kun ne nappas laatikon niin kerroin mihin huoneeseen se menee, ja pojat kantoi sen mukaan :) Piällysmiähenä pihalla :)
Se muuttofirma mitä käytettiin silloin oli pieni firma, isä ja poika ja pojan serkku palkollisena. Hyvin hoitui kyllä homma ei voi valittaa, eli isommista firmoista ei ole kokemusta. Niitä muuttolaatikoita tosiaan suosittelen vuokraamaan, kannattaa vaan vertailla hintoja, niissä oli ainakin viimeksi kun asiaa tutkin ihan älyttömän isoja hintaeroja.

Caktus