**VIILAAJAT 43**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minerva77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nellalle rutistus!

Kiitti vinkeistä tuon lapsettomuuden selvittelyjen aloittamisen suhteen. Ehkäpä tästä nyt rohkaistun ja varaan ajan heti kohta. Mulla on se, kun ei oo mitään vakkarigyneä, niin aina joutuu vähän miettimään sen kanssa, et minne menee. Haluun kyllä ehdottomasti naiselle ja ymmärtäväiselle sellaiselle. Työpaikalla on työterveyssopimus ison lääkärifirman kanssa, josta löytyisi myös gynejä. Mutta nehän kirjaa kaikki tiedot samaan paikkaan. Siis onhan niillä salassapitovelvollisuus ja niin, mutta siltihän ne privaattiasiatkin kirjataan sinne samaan potilaskansioon kuin vaikkapa työhöntulotarkastuksen asiat, mikä ei jotenkin houkuttele.

Asiasta kukkaruukkuun eli muuttamiseen: meillä on sovittu, että seuraava muutto tehdään sitten muuttofirman kanssa. On kavereiden selkiä rasitettu jo sen verran monta kertaa. Kunnon muuttolaatikot kannattaa vuokrata, ne on helpompi kantaa ihan kenen tahansa kuin pahvilaatikot joista ei koskaan voi olla varma että milloin se pohja repee..

Jossukka, tuskin sillä on kovinkaan paljoa väliä kenelle ja mihin varaat ajan, jos sulla ei vakkarigyneä ole. Toi on taas vähän tollanen toisaalta/toisaalta juttu. Eli: toisaalta, mitä se haittaa jos ne tiedot kirjataan samaan paikkaan, silloin ainakin sun työterveyshuolto tietää mikä tilanne jos/kun joudut muiden syiden takia käymään, eli osaa ottaa huomioon esim. lääkkeitä määrätessä (kun en tiedä mitä teet, niin ei kai sun kollegoilla ole pääsyä noihin tietoihin?). Ja ainakin julkisella puolella hoidoissa on se tietojen luovutus- ja hankkimiskaavake, eli sun pitää antaa lupa (tai olla antamatta) mistä tahoilta saa hankkia sua koskevia potilastietoja ja vastaavasti kenelle saa antaa sua koskevia potilastietoja. Joten näin ollen olisi ehkä helpompi jos kaikki tiedot olisi samassa paikassa jos joutuvat lisätietoja jostain syystä hankkimaan. Toisaalta sitten taas on tuo, että mitäs hitsiä se muille kuuluu miten teidän lapsettomuutta hoidetaan. Mutta henkilökohtaisesti minä menisin sinne samaan lääkärikeskukseen juuri noista yllämainituista syistä. Kun soittelet aikaa niin kysy jos joku valitsemasi paikan gyneistä olisi keskittynyt lapsettomuuteen, kyllähän ne ajanvarauksessa varmaan tietää sen.

(.) verikokeet tuli sitten eilen otettua, ja samoin ensimmäinen pilleri. Laskin jo mihin osuu määrätyllä pillerinpopsimistahdilla menkat, ja menee helmikuun lopulle, ja hoitaja Naikkarilla sanoi että jos osuu helmikuulle niin sitten soitat ja aloitetaan ivf-prosessi niistä menkoista. Joten sitä odotellessa. Aika villiä ajatella että tässä on yhdet menkat ennen sitä, ja sitten seuraavista alkaa tuo hoitorumba. Syön siis 2 laattaa pillereitä putkeen, joten yhdet menkat joulukuulle ja sitten seuraavat sinne helmikuulle.

Kivaa keskiviikkoa kaikille!

Caktus

Moi!

Ja terkut Roomasta,oli aika upea paikka!

Jossukan pohdinnat:mä olen ainakin täytellyt niitä salassapitokaavakkeita ihan joka kulmalla(-munkin työpaikalla on diili ison firman kanssa) ja aina olen laittanut rastin,ettei saa kertoa työterveyteen.Kyllä sä voit sen itse päättää,mitä sinne työpaikan kansioon menee.Työterveyshän käsittää lähinnä työhön liittyvät sairaudet...

Meillä on ollut miehen kanssa vasta yksi yhteinen muutto(edellisellä kerralla vaan minä muutin),ja sillon oli kyllä muuttofirma-ja laatikot,ja silti oli aika kamalaa :-D Se johtuu vaan sitä,ettei oltu ehditty remontin takia pakata ajoissa!
Ja Minsku,kilpailuta firmoja ja ajoissa!Me muutettiin toukokuun lopussa ja ainoa(peruutus) aika mikä saatiin,oli sunnuntaina!Ja tietty sunnuntai-hintaan...

(.)Kp6,huomenna vika clomi.Ja ensi tiistaina sitten ultraan :-)

Hyvä Caktus,että sait veresi pulloon :-)

Fanny

Caktus:siellä on vähän se ongelma,että tosihienoja/kalliita kauppoja on paljon(=esim.takki 39 500e !!)ja sitten on ihan lumppua.Eli välimaasto vähänniinkun puuttuu.Mutta ostin mä hatun ja iiiiiiihanat saappaat,jotka ei kyllä ollut kovin edulliset,mutta niin hyvät jalassa ja aivan törkeen makeet!:-D

Johan täällä on ollut hiljaista!
Mä oon ollut ihan ihmeissäni tän viikon ja oon vieläkin, please help me!
Ollut tosi etova olo ja lämmöt on edelleen korkeella ja tissit turvoksissa mutta ei kipeenä. Kp taitaa olla nyt 10 joten ovis ei oo voinut millään vielä olla!

Minsku,tee äkkiä testi!!!Millaset ne sun "menkat" oli?Mulla on ihan oikeesti hyvä ystävä,jolla ultrassa selvisi,että raskaus on paljon pidemmällä kun luultiin=oli ollut ne kuuluisat valemenkat!!Eli kyllä sitä tapahtuu!
Mulla oli sairaan oudot menkat,sillä kipuja ei ollut oikeestaan ollekaan!Sellasta ei ole tapahtunut (ilman pillereitä) siis ikinä!!Sanovat,että menkkakivut pahenee noiden hormonien aikana,mutta mulla tais jo olla niin pahat,että ne kumoutui :-D
Mutta siis EN ole raskaana,varmasti ;-)

Olin eilen lähes koko päivän ja yön vahtimassa siskoni vajaat 1,5v lasta!Huh!!
Illalla,kun toinen huusi punaisena,jos mentiin edes lähelle makuuhuonetta,meinas vähän epätoivo iskeä ;-)Mutta hätä keinot kaksii:pikkupoika kun on,kännykkä kiinnostaa.Kun laitoin oman kännykkäni pinnasänkyyn,meni poikakin perässä :-D

Olihan me menkat aika niukat edellisiin verrattuna ja ainoastaan alkamispäivänä oli kipuja (ennen vuotoa). Täytyy tätä nyt vähän märehtiä. En viitsis mitään testiäkään lähteä ostamaan, ovatko ne apteekit edes auki?

Minsku testaa!!!! Kipinkapin apteekkiin, täällä on nyt lakon aikaan apteekki auki vaan klo 13 asti... Kuulostaa aika lupaavalle noi sun tuntemukset :) Peukut pystyssä täälläkin db db db

Hassua että jaksatte innostua (mähän oon ihan toivoton tapaus). Täytyy nyt vielä ihmetellä mitä tässä tekisi. Kyllä noi apteekit tosiaan taitaa auki olla. Töissä pitäisiolla ensi ainakin puoli neljään asti, plaah!

Pitää tänne kuitata, että edelleen säännöllisesti käyn teidän kuulumisia lukemassa ja kovasti tsemppaan hengessä mukana aina kun jollain on jännäyspäivät menossa :D!

Ps: Minäkin tiedän ihan aidon tapauksen (serkun vaimo) jolla menkat tulleet raskaana ollessa. Hän oli peräti viidennellä kuulla kun vihdoin teki testin...

Viidennellä... Minsku, oisko mahdolista että tekisit ennen sitä??? Eli menet apteekin kautta kotiin (tai kaupan, myydäänhän niitä sielläkin), etkä esitä yhtään selitystä miksi et mennyt. Ja pissit huomenna aamusta tikkuun ja tulet sitten kertomaan mitä siinä tikussa näkyy. Nih!

Mä oon kanssa monesti sitä miettinyt ja jopa lukenut tekstejä useaan kertaan löytääkseni maininnan siitä, että minskun menkat olisi muuttuneet normaaleiksi, mut ei. Oireet kuulostaa kyllä hyviltä, joten tee ihmeessä testi varmuudeksi! Eipähän tarvitse sitten ainakaan pelätä, että "nyt sitten sain sen plussan enkä tiennyt siitä mitään ja hölmöilin kaikkea, oonkohan voinu tehdä jotain vauvalle...". Ja toisaalta joka tapauksessa saat selvyyden (ja me kans!!! :D ) et missä mennään. Hämärälle kuulostaa... *peukkuja*

-Inkku, rv22

Minervalle tsemppiä, testaat tai et;) Ja kaikille muillekin! Moni on taas ehtinyt tipahtaa mutta hyvin on teillä henki pysynyt yllä.

Itselläni kaik hyvin, ei siis kuulu mitään:)

Elviira 26+3

Mä olin ihmeissäni et missä ihmeessä odottajat luuraa kun meidän ketjussa on niin hiljaista, mutta täältähän teidät löysi....=)

Nyt Minsku testiä kehiin...... Ja sit imaiset kaikki loputkin viilaajat samaan junaan mukaan. Et on jännäää.

Terkkuja kaikille myös tasapuolisesti....

Joppuli+Kaaleppi( prinsessaksi todettu) 20+0

Avasin tässä taas uuden ketjun, kun vanhassa näyttäis olevan 100 taas aika liki, joten toivottavasti kukaan ei pahastunut =)
k015.gif