VIILAAJAT 42

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fanny.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katsokaahan tänään maikkarin leffa.
Olen ihan hulluina Wallander elokuviin, olen nähnyt ne melkein kaikki.
En tiedä mikä niissä viehättää, mutta en varmaan koskaan niihin kyllästy!

m taasen

Onnea Minsku uudesta asunnosta! Tuleeko muutto nopeastikin? Entäs kuinka kauas vanhasta? Meillä tilanne on taasen sellainen, että myytiin oma asunto ja kohta joudutaan sillan alle kun uutta ei ole löytynyt. :) No ei ihan onneksi, kummitäti miehineen lähtee talveksi etelä-Eurooppaan ja päästään heille talonvahdeiksi. Mutta muuttoa on siis edessä tälläkin suunnalla.

Joulukuun lopulla päästään muuttamaan. Eli joulu pakataan ja uusivuosi muutetaan :)
Ihan kävylymatkan päässä nykyisestä asunnosta, joten ei paljoa työmatkoihin tuu muutosta, onneksi.

Moi!
Minsku onnea uudesta kodista!!

(.)Olivat lapsettomuuspuolella viisaampina sitä mieltä,että noi lima/lämpöjutut heittelee,kun syö tabuja.Katotaan nyt,lääkäri ei eilen ollut paikalla,en enää ehkä jaksa marmattaa...

Onnitelut Minskulle ja miehelle uudesta asunnosta! Muuttaminen onkin kivaa... not. Varsinkin toi lyhyen matkan muuttaminen on ollut mulle aika karmeeta, sitä suunnittelee, että vie aina vähän kerrallaan, niin siinähän ne pikkuhiljaa kulkeutuu, kun todellisuus on sitten sitä, että sitä tavaraa on molemmissa paikoissa joka nurkka täys. Mulle siis sopii kertarysayksellä muutto huomattavasti paremmin. Muutto on kyllä näppärä keino hankkiutua eroon kaikesta ylimääräisestä roinasta kun ei huvita yhtään ylimääräistä kannella :)

Onnea MInskulle uudesta asunnosta! meilläkin on tän kuun lopussa muutto edessä, eikä vielä oo asuntoo eikä mitään...itseasiassa on vielä vähän epävarmaa kahden eri kaupunginkin välillä et kumpaan muutetaan. Onneks toisessa kaupungissa asuu miehen vanhemmat ja toisessa mun joten hätämajotusta on saatavilla :)

Wallander on muuten hyvä, oon lukenu ne kaikki kirjat.

Fannylle peukutuksia! Ja kaikille muille myös!!!

Hyvä Aava, viikonloppuna pidetään sitten ketjua pystyssä aamusta alkaen ;)

Keli on kyllä niin masentava... toisaalta mua ainakin piristää huikeasti kun lähtee koiran kanssa aamulla ulos; ensinnäkin se että saa raitista ilmaa, ja toisekseen se kun näkee, että toinen on ihan innoissaan päästessään pihalle, sitä ei paljon kelit hetkauta, ulkona on aina yhtä kivaa, varsinkin kun joku heittää keppiä, minkä perässä voi ravata hullun lailla :)

Moi!

Täällä tosiaan ollaan amuvirkkuja!
Muuttotuulia ilmassa!Minnekäspäin Suomea Myy aikoo muuttaa,tai siis mitkä on vaihtoehdot?Onko työkuviot jo hallussa?Muutatteko kenties lastenhoidon perässä ;-)
Ja muutatteko Minsku kerrostaloon vai maantasalle?

Meillä tulee vuodenvaihteessa (jo) kolme vuotta,kun ostettiin tämä meidän koti.Ja rempattiin koko kevät..ja muutettiin..ja oli kesähäät...!!Se oli kyllä suoraan sanottuna aika traumaattista :-D

Vai haluaa Caktus oireita!En kyllä arvuuttele enää koskaan mitään :-D Sen voin sanoa,että mun kuuluisa lämpö nyt kumminkin kipuaa ERITTÄIN hitaasti ylöspäin(tänään 36,7C) ja limakin loppu,joten kait se ovis nyt on ollut kumminkin suunnitellusti.Eipä auta kun odottaa!Se hyvä puoli tosta piikistä on,että aikainen testaaminen on kiellettyä-näyttää nimittäin väärää plussaa!!Eli aikasintaan viikon päästä.Ja VAIN apteekin testillä ;-)

Hyvää harmaata päivää ;-)

Fanny

Heippis Viilaajattarille
c045.gif

Täällä kotosalla kipeenä.. Flunssa sit pääsi iskemään minuun, ei ehtinyt influenssarokotustakaan hakemaan !

Ihanaa, Onnea minskulle uudesta kodista !
Mulla on kauhee asuntokuume ja surffailenkin jatkuvasti etuovi.comissa..
Itsensä kiduttamistahan se on, asunnonhankinta kun ei nyt oo ajankohtainen, niin kauan kun minä nyt opiskelen! ..mutta on ainakin ajan hermolla niin sanotusti!
Tämän kierron oletetun ovis-ajankohdan hyödyntämiset jäi nyt kyllä heikoille, mies reissussa melko lailla koko ajan!
p075.gif

Minkälaisia fiiliksiä Fannylla?
Kovasti jännittää kyllä sun puolesta :)

Mää taidan käpertyä nyt peiton alle...

Kivaa päivää,ja
plussatuulia kaikille,
a040.gif
Nella

Ohhoh, onpa tarkkaa tuon piikin kanssa. Miksi vain apteekin testillä? onko muut liian herkkiä vai? No, ei sit auta kuin odotella ensi viikkoon, että saa tietää kuin teitin on käynyt :) Onko sulla Fanny muuten jokin verikoe sitten, vai teetkö vaan kotitestin?

Caktus:ei ole verikoetta(tai varmaan sais,jos maksais ;-) )
Siellä klinikallakin on myynnissä vaan Apteekin raskaustestiä ja CB-digiovistestiä,joten kai ne luottaa noihin kahteen.Eipä tuu kukaan huutelemaan liian aikasen plussan kanssa turhaan.(Tosin siellä rekisteröidään raskaus "viralliseksi" vasta,kun se on nähty ultralla!)

Noniin, nyt on sitten ensikäynti lapsettomuuspolilla käyty. Eipä sieltä mitään uutta varsinaisesti saanut irti noin tiedon suhteen, yhdet verikokeet jo otettiin, ja seuraavat sitten kp 3-5 aikana kunhan seuraavat menkat tulee. Nyt siis pidempi tauko pillereissä, ja tauko jatkuu kunhan noi verikokeet on otettu, ja sitten taas pillereitä popsien kunnes tauko sinne maaliskuulle ja sitten alkaa nenäsumutukset, ja siitä sitten tuo ivf-rumba. Mun ikäisellä ja taustaisella kuulemma ivf onnistumisprosentti on 30-40, joten ihan hirveästi ei voi laskea tuon varaan, mutta sen näkee sitten keväällä kuin käy. Onko tähdet ja henget suosiollisia vai ei :)

Voi Caktus..Voi että kun kaikki menisi hyvin ! !
Ja ihan älyttömän paljon rutistuksia ja positiivista mieltä...
a055.gif

Tietämättömänä täytyy kysyä mitä nuo nenäsumutukset tarkoittaa?

Kiitos Nella :)

Itelle kun on jo kaikki niin selvää, ettei tule edes mieleen ettei kaikki tiedä kaikkea :)

Nenäsumutteella lamautetaan oma hormonituotanto ja -toiminta.
www.lapsettomuus.com:
"Usein hoitoon liitetään viikkoja kestävä edeltävä GnRH-agonistilääkitys (nenäsumute, pistokset tai kapselit ihon alle), tai keskimäärin viiden päivän mittainen GnRH-antagonistilääkitys (samanaikaisesti FSH:n kanssa) joilla aivolisäkehormonien (FSH ja LH) eritys vaimennetaan paremmanlaatuisten munasolujen tuottamiseksi ja hoidon ajoituksen parantamiseksi. Näin menetellen kypsyy useita munasoluja ja hedelmöittyminen on todennäköisempää."

Fanny: vaihtoehdot on Kajaani ja Leppävirta/Kuopio. Töitä ei oo vielä tiedossa, molemmat ollaan ahkerana haettu mutta vielä ei oo tärpänny. Lastehoitoetu on kiva bonus kun muuttaa vanhempien lähelle, mutta oltiin jo päätetty että lähdetään ennen kuin plussa pärähti tikkuun. Ei vaan oo viihdytty täälläpäin. Kaupungissa ei sinällään oo mitään vikaa,mutta huomattiin että ajellaan aina muualle kun on vapaata, kun meillä ei ole ketään sukulaisia eikä juuri kavereitakaan täälläpäin. Ja jotenkin nyt työelämässä ollessa musta on tullut hirveen huono tutustumaan ihmisiin, työkaverit on ok mutta haluais vapaa-aikana muutakin seuraa...Opiskleluaikana oli jotenkin paljon helpompi löytää uusia kavereita.

Caktukselle onnea hoitoihin! Ja Fannylle db db db db

Huomenta pimut!

Jokelan eiliset tapahtumat oli aika järkyttäviä! Ei oikein ois uskonut että suomessa ja vielä "maalla" tapahtuu jotain vastaavaa.

Nyt alan jo juosta vähemmän pirteenä kohti työpaikkaa,
toivottavasti siellä ei sada.

minsku ja jatkuvat menkkakivut

joo-o, vähän veti eilen hiljaseks toi Jokela. Varsinkin kun kaverin lapsi on kyseisessä koulussa, mutta onneks aika pian tuli tieto että on ulkona ja ehjänä. Ehdin lukea sen ampujan Youtube-profiilin ennen kuin se suljettiin ja aika karua tekstiä, hänellä on valta päättää kuka saa elää...

Kaikesta huolimatta hyvää päivää kaikille viilaajille!

Caktus, menkkoja odotellen että pääsee seuraaviin verikokeisiin

Täällä on itketty koko eilinen Jokelan tapahtumia. Asiaan ei liity mitään henkilökohtaista, mutta kyllähän tuollainen järkyttää nyt aivan erityisesti. :(

Caktus, hienoa että asiat etenevät! Minäkin ihmettelin noita sumutuksia, ihan uusi juttu. Kyllä ne tähdet ja henget susta tykkää, usko pois. :) Fannylle hirmuisesti tsemppiä piinaaviin päiviin! Ja Minskulle ja Nellalle myös peukutuksia! Koitahan Nella parantua.

Lähdemme tänään viettämään pitkää viikonloppua Riikaan. Jos vaikka miniloma kääntäisi ajatukset edes hetkeksi pois tuosta oman navan ympäristöstä... Viikonloppuja kaikille jo etukäteen ja jaksamista pimeyteen!

Mekin lähdetään viikonlopuksi kotipuoleen viettämään mummon syntymäpäiviä.
Onnellisessa tilanteessa sen suhteen ettei ehdi omaa napaa edes ajatella.
Caktus: kyselitkö vaikuttaako hoitajien "lakko" labrojen toimintaan? Munkin pitäs ilmottautua sinne naikakrille verikokeisiin kun menkat alkaa.

m

Minsku, en kysynyt. Ja mulla se lähete meni mun omalle terveysasemalle, eli sain valita menenkö verikokeisiin naikkarille vai johonkin muuhun HUSin labraan, ja koska oma terveysasema on niin paljon lähempänä, niin valitsin sen, varsinkin kun näyte pitää ottaa 10-14 välisenä aikan. Laskin että jos kierto asettuu samaan kuin oli silloin kun pillerit lopetin, niin menkat pitäis alkaa just sen viikon aikana kun maanantaina on se tehyläisten irtisanoutuminen (19.11.) Saa nähdä sitten...luulis että labrassa joku on, se on sitten vaan eri asia kauanko joutuu odottamaan omaa vuoroa ja ottaako ne edes jonoon. Mutta noin yleensä niin käsittääkseni labrahoitajathan ovat tehyläisiä.

Minsku-menkkajuilintaa JO nyt??Mitämitä ;-)

Caktus:hyvä,että homma lähti käyntiin!Anteeksi muistamaton,mutta onko tuo pitkä kaava teille ainoa vaihtoehto?Varmasti rankempaa,tsemppiä!!!Mitä tuohon onnistumisprosenttiin tulee,niin musta se on tosi korkea-todennäköisyys tärppiinhän on tosi paljon korkeampi kuin luomuna!!

Aavalle ja miehelle hyvää lemmenlomaa!Täälläkin jo Roomaa odotellaan(lähetään reilun viikon päästä)!!

Nyt lähden(taas..)kattomaan kaverin vauvaa!Tämä herra syntyi muutama viikko sitten...!

Fanny