Turkulaisia odottajia?

34+1 ja terveisiä lääkäristä. paikat sentin auki ja sentin kaulaa jäljelä, ehdoton lepo. me suunnataan siis mummolaan ja mää makoilen siellä, jos pari viikkoa ainakin vielä jaksaisi pysyä sisällä pieni <3
 
Hieno homma elli84, et sait nopeeta ajan. Tuu sit kertoo mitä lääkäri sano.

Sssalla Toivotaan, et pysyy vauva vielä ainaki pari vkoa mahassa. Sit jos parin vkon päästä sun vauva syntyy niin ollaan sit synnärillä samaan aikaan... Ja Ilmarinäiti ja motkottaja on kans sit samaan aikaan siellä =) Ellei motkottaja jo ole päättäny jakaantua!?

Niin joo liirah, kyl mäki mietin välillä mitä tällä palstalla kirjoittaville kuuluu vaikka ei tunnekaan ihmisiä "oikeesti".

Piti syödä pizzaa, kun Nipsu ihan välttämättä halus :LOL: :LOL: :LOL:

Sanna ja Nipsu 34+1
 
No hitsin hitsi! En ole vielä jakaantunut :) . Kävin päivällä kirjoittamassa tänne pitkän stoorin ja painoin vastaa-näppäintä ja koko kirjoitus hävisi jonnekin taivaan tuuliin. En jaksanut heti perään uudelleen kirjoittaa.

Sitä minäkin aikaisemmassa kirjoituksessani meinasin kommentoida, että voi olla että ollaan Sanna-78:n ja Ilmarinäidin ja nyt ehkä myös Sssallan kanssa samoihin aikoihin laitoksella :) .

Ilmarinäiti, en ole minäkään saanut aikaiseksi pakata sairaalakassia, vaikka päivittäin se on ollut mielessä. Pakkaan ainakin omat hygieniatarvikkeet, kameran ja jotain lukemista. Tosin viimeksikin taisi jäädä lukemiset lukematta kun aika meni vain uutta ihmisenalkua ihmetellessä. Ja tällä kertaa otan ehdottomasti mukaan liivinsuojuksia ja imetysliivit. Minulla on sellainen muistikuva, että viimeksi minulla ei olisi ollut liivinsuojuksia mukana ja sairaalan paidan etumus oli litimärkä koko ajan maidon nousun jälkeen :ashamed: Virheistä oppii. Ajattelin luottaa mieheen ja siihen että hän saa tuoda vauvalle kotiutumisvaatteet, kunhan nähdään tarvitaanko 50 vai 56 cm vaatteita...

Käväisin muuten eilen Hulluilla Päivillä ja siellä oli aika paljon meitä mahakkaita varsinkin lastenvaateosastolla hypistelemässä. Mutta mua ainakin alkoi heikottaa siellä ruuhkassa enkä jaksanutkaan jäädä kassajonoihin seisoskelemaan. Esikoiselle hain yhden dvd:n ja vähän vaatetta.

Mutta nyt, hyvää yötä kaikille!

motkottaja ja pieni 38 + 0
 
Jos nyt taas kirjoittaisi tänne pitkästä aikaa! Käyn lähes päivittäin lukemassa teidän juttujanne, mutta aina on olevinaan muuta tekemistä, ettei ehdi kirjoittamaan itse... Sanna-78, sinulla nyt on ollut vastoinkäymisiä - kyllä olen hengessä mukana kun niistä luen, kun tosiaan on tuo sama laskettu aika, mutta nythän se sun varsinainen päivä tulee olemaan aikaisemmin. Itse voin suht hyvin, kun olen ollut sairaslomalla niin kauan ja saa ottaa rauhallisesti kun siltä tuntuu (tietysti tuo 2-vuotias hiukan vaikuttaa siihen, kuinka rauhallisesti sitä otetaan... :p ). Tiistaina taitaa alkaa varsinainen äitiysloma, vaikka se ei tähän tilanteeseen vaikuta mitenkään. Vatsan kasvu on rauhoittunut huomattavasti, viimeksi ei ollut tullut kuin vähän lisää sf-mittaan ja reilu ½ kg painoa. Vauva on myös laskeutunut, mutta neuvolatädin mukaan pää ei ollut kiinnittynyt vielä, joten ilmeisesti ei ihan vielä ole tulossa. Hyvä näin, koska minulla on meneillään joku pesänrakentamisvietti, että koko kämppä pitää siivota ja olen sitten niin perusteellinen siinä hommassa, että kaikki - ja tarkoitan tosiaan kaikki - viimeistä paperilappusta myöden pitää käydä läpi.... Eli voitte kuvitella, että siihen menee aikaa... Ja vauvalle en ole vielä laittanut juuri mitään... No, toivottavasti siihen on vielä aikaa!
Neuvolakäyntien määrästä on käyty keskustelua - itse uudelleensynnyttäjänä olen käynyt viime aikoina n. kolmen-neljän viikon välein ja seuraava käynti on sitten kahden viikon päästä, jolloin on lääkäri ja synnytystapa-arvio. Sen jälkeen on ehkä sitten jo viikoittain - voisi ainakin kuvitella näin.
 
Sama juttu kuin motkottajalla, eli kävin eilen rustaamassa kunnon romaania täällä ja tallennusvaiheessa hävisi kuin piip saharaan. Sen jälkeen tuli niin hirmuinen raivokiukku, etten jaksanut heti perään samanmoista kirjoitusta laatia. Kokeillaanpa nyt uudestaan...

Ilmarinäiti, Pips ja Sanna-78 tuunaavat kotiaan vauvaa varten. Voi mistä minäkin saisin energiaa moiseen??? En jaksa edes suunnitella mitään... :ashamed: Lastenhuone toimii tällä hetkellä jonkinnäköisenä välivarastona, ja se pitäisi pikku hiljaa saada uudelleenorganisoitua kalusteiltaan ja ulkoilmeeltään :/ On vaan niin saamaton olo. Väsyttääkin niin tajuttomasti |O . Töissä pitäisi vielä jaksaa reilun kuukauden verran, arvatkaapa kulkeeko aika hitaasti! Vääntäkääpäs lomalaiset veistä mun haavassa ja kertokaa mitä teette ä-lomallanne päivisin? Miten saatte ajan kulumaan?

elli84:lle kirjoittelin edellisessä viestissä (siinä, mikä hävisi bittien taivaaseen...) noita ultrahintoja Pulssissa. Siellä varhaisraskauden ultra maksoi myös siinä 70 euron tienoilla. Samoja hintoja näyttää siis muillakin olevan. Tulehan tänne kertomaan kuulumisia, kun olette ultrassa käyneet! :wave:

Onko ihan normaalia, että vaavin liikkeet tuntuu melkeinpä nivusissa saakka? Siis tositosi alhaalla..? Eilisestä lähtien melskaamista ja potkuja on sadellut tuonne tosi alas, ja välillä tekee oikein kipeää :( Soitan tänään muutenkin tuonne neuvolaan ja yritän saada lähetteen ä-polille, kun alkaa taas huolestuttaa nuo päivittäiset supistukset. Pieni on onneksi erittäin liikkuvaista sorttia, joten hällä ainakin kaikki hyvin :heart:.

Sssallalle nyt kovasti tsemppiä ja koita lepäillä! Pari viikkoa ei ole enää pitkä aika... ;) Jännät paikat käsillä sielläkin! :heart: Ja samat sanat Sannalle... :heart:
 
Huomenta!

Mä teen nykyään niin, et ku olen kirjoittanut, niin kopioin tekstin ja sit vasta painan tota Vastaa-nappia ja jos ei ekalla kerralla onnistu niin voi sitte uudelleen liittää tekstin ja taas lähettää. Se on meinaan kyllä niiiiiiiiiiiiiiiiiin raivostuttavaa, kun on pitkät pätkät kirjoittanu ja sit kaikki hävii jonnekin.

Snoopy Mun vauva on perätilassa ja potkii siis siks tosi alas ja välillä sattuu oikeen kunnolla ja virtsarakkoon vihloo... Ja mun ei tarvi äippälomalla olla ku n. vko ja sit jo vauva syntyykin.. Mut nyt ku olen sairaslomalla ollu eikä mitään juuri ole saanu tehdä niin olen kutonu ja kattonu telkkuu ja pessy vauvan vaatteita ja KOITTANU nukkua ja roikkunu netissä =)

Pips Niin meillähän tosiaan oli sama LA. Pidä sä siittä kiinni sitte kun mä en voi =) Äläkä nyt liikaa rasita itseäs se siivouksen kanssa.. Iteki kyllä tekis mieli siivota vaan en viitsi kun en haluu enää mitään verenvuotoja jne.

motkottaja Hullut päivät on iha normitilassakin ahdistavat, saati sitte mahan kanssa eli todellakaan ei tarvii mennä sinne. Mä aina yritän viimiseen asti vältellä Hulluja päiviä.. Ja ku toiset ihmiset ihan oikeesti "sekoo" siellä vaikka loppujen lopuks ei siellä nyt NIIN halpaa kuitenkaan ole.. voihan sieltä tietty jotai löytöjä tehdä, mut sit pitäs olla siellä jo klo8 aamulla.

Jospas menis aamukahvit keittää. Mieski tulee pian töistä. Menny taas klo 4 töihin ja pääsee sitte tossa klo 12, ellei jää ylitöihin..

Siel on jotai räntää tms tänään satanu, kiva kiva eikä meillä ole edes talvirenkaita autoon..

Ai joo, pitääkö/saako TYKSiin ottaa vauvalle tutin? Vai saako sellasen tarvittaessa sieltä lainaan? Entä tuttipullot?

Mut nyt sitä kahvia ->

Sanna ja Nipsu 34+2
 
meillä kasvetaan kovaa vauhtia. ilona oli viimeksi 58,7 cm pitkä ja paino 4750g. nyt ollaan ruvettu juttelemaan ja hymyillään kovasti. :heart:

sanna-78: tyksistä saa tutin kunhan pyytää ja tuttipullon. meillä ei aluksi huolinu ollenkaan tuttia. nyttenkin kelpaa vaan yhdenlainen. ja toivottavasti sulla menee kaikki hyvin!! olet mun ajatuksissa päivittäin! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Snoopy Mun vauva on perätilassa ja potkii siis siks tosi alas ja välillä sattuu oikeen kunnolla ja virtsarakkoon vihloo...
Juu, ja mun vauva on myös. Mutta ennen ei näin ikäviä fiiliksiä ole potkuista tullut. Lienee saanut taas uutta voimaa tuo pikkuinen. Ei ole liikkeet mitään "perhosensiiveniskuja" enää ei :LOL:

Amalian tytsi on kyllä hirmuisen söpö! (En muista kommentoinko tätä jo ennenkin, mutta nyt sitten tulee toiseen kertaan... :) ) Teillä menee päivät ihastellessa pikkuista prinsessaa... :heart:

En viitsinyt raahautua mokomille hulluille päiville ollenkaan. Jotkut ovat sinnikkäästi sinnekin jaksaneet lähteä. Olisko siellä ollut jotain minivaatteita till rea pris? Tai jotain muuta vauvatavaraa? Eipä sitä itselle enää tulekaan oikeastaan mitään ostettua ;)
 
Snoopy Vauva käy aggressiivisemmaksi ja tykkää kiusata äitiä :LOL: Onneks mulla ei oo sitä tullu et potkasee rakkoo sillee et tulee housuihin.

Piti eilen jo kirjoittaa, et näin sellasta unta, et Ilmarinäiti oli siellä kokoarviossa ja vauva paino 11kg :eek: :eek: :eek: Ja sitte kuitenki synnytti ihan alakautta normisti eikä edes paikat pahemmin revenny ja maattiin osastolla sit molemmat samaan aikaan, Ilmarinäiti 11kg vauvan, mä 2500g vauvan kanssa... Kaikenlaisia unia sitä tuleeki nähtyy :D

Jaahans, aamukahvi on tippunu, jos menis juomaan..

Sanna ja Nipsu 34+3
 
On se hyvä että muutkin näkee outoja unia. Mä just yks yö uneksin olevani iltisten lööpeissä koska olin mokannut töissä (ja siis se syy oli joku aivan käsittämättömän tyhmä, tyyliin kassassa euron heitto). Siinä sitten kirosin että onpas paskamaista myydä näitä roskalehtiä ku on itse kannessa. Ja toissayönä uneksin että meidän koira hyppäsi kissamaisen kepeästi rappusten kaiteelle leikkimään.

Mä ainakin uskoisin että meidänkin mukelo on edelleen perätilassa. Välillä kyllä möyritään ja kovaa, mutta mitään sellaista en ole tuntenut kuin silloin yhtenä yönä, jolloin hän ilmeisesti kääntyi perätilaan. Ärsyttää kun en itse osaa tunnistaa että mikä jäsen milloinkin puskee tuohon vatsaan, että onko se pää vai pylly. No ensi viikolla taas kuulee että miten päin masussa ollaan.
 
lispetti Yks kätilö sano TYKSissä, et pää on sellanen kova ja pyöree ja peppu sitte taas sellanen "suipompi", mut on kai niitä ite vähän hankala alkaa tunnistaa mikä mistäkin puskee jos ei varmuutta ole vauvan tarjonnasta.. Mä nyt olen oppinu tuntee millä Nipsu puskee kun kerran kokoajan on perätilassa ollu..
 
Pistää vihaks tää tilanne. Mikä noita päättäjiä oikeesti vaivaa? Voisivat nyt vaan suosiolla antaa hoitajille parempaa palkkaa, tää menee jo ihan älyttömäks mun mielestä. Ootte varmaan lukenu tän päivän Turun Sanomista tän:

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-10-14,104:2:492168,1:0:0:0:0:0:
 
Olipa ahdistavaa luettavaa.. Perkeleen Katainen, toivottavasti ymmärtää edes hävetä omia vaalilupauksiaan. Voi sitten tuijotella omaa napaansa siinäkin vaiheessa kun täällä alkaa ihmiset heitellä veivejään. Mitäs sitä ei olisi valmis lupaamaan ministeri-paikan takia.

Sanna-78, nyt olen sitten melko varma että se oikein kova mollukka tuossa navasta ylöspäin ja hieman vasemmalle on vapelin pää. Sopii ainakin kuvaukseen. Se on hassua että vaikka siihen päähän koskee niin ei vaavi yleensä ole moksiskaan.
 
Heissan,
sain sitten tiistaiksi ajan Heikille painoarvioon, pitää vaan toivoa ettei [/b]Sanna-78 näe mitään enneunia :LOL: :LOL: Viime viikolla terkka tosiaan kokeili ja paineli masun päältä pitkään ja totesi että hänestä vauva vaikuttaa tosi isolta- kääk! Onneksi nyt sit asiaa tutkitaan, jos ultrassa vaikuttaa kookkaalta niin sitten saan lähetteen Tyksiin ja siellä sit arvioidaan tilanne myöskin. Eli saattaa olla et käynnistellään jo ennen laskettua aikaa tai sitten ei tapahdu mitään. Aikas jännät fiilikset on.

Snoopy kyselit et miten saa ajan kulumaan ä-lomalla..Helposti!!! Ja nopeasti!!Muutto uuteen kotiin on tietty tehnyt sen, että kotosalla on ollut paljon pientä ja suurempaa tekemistä. En oo ennen ollut mitenkään koti-ihminen, mutta jotenkin tuo kasvava masu on rauhoittanut ja oon viihtynyt kotona paremmin. Ennen ä-lomaa kyl mietin et tylsistyn ihan hengiltä jos joudun olemaan päivät pitkät kotona, liikkuvainen ja levoton kun oon aina ollut. Mut oikeastaan samoja juttujahan mä puuhailen nyt kuin aikaisemminkin. Käyn lenkillä, jumpassa, shoppailen, luen paljon (tosi paljon),käyn leffassa, treffailen kavereita täällä ja muualla, kokkailen uusia ruokia, nukun piiiiitkäääään ja roikun netissä. Kyllä se sunkin ä-loma siellä häämöttää, jaksamista!

Ei mainittavia supistuksia, Ilmari ei vielä kiinnittynyt, potkut ja liikkeet aikaisempaa voimakkaampia, yöunet vähän paremmat kuin aiemmin ja paras ystäväni lupautui kummitädiksi- siinä kuulumiset tiivistetysti =)

Hyviä vointeja kaikille ja kivaa alkavaa viikkoa!
 
lispetti Juu ei Nipsukaan siittä mitään vaikka sen päätä koskettaa ja TYKSissa lääkärit aika kovaakin painelee mahaa niin ei Nipsuu vissiin kiinnosta :D

Ilmarinäiti Toivotaan, ettei mun uni ollu mikään enne uni ja et sun vauva olis ihan normikokoinen.

Meille tonne marraskuisiin on syntyny eka vauva :heart: Rv 36+6 oli saanu tytön, oli ollu yli 3000g, et oltiin sanottukin, et jos olis LA:han asti vauva masussa ollu niin olis ollu sellanen 4.5-5kg :eek: Niin ja vaavi syntyny 3 pvää sitte ja olivat kotona jo.

Mulla maha alkaa olee täynnä ilmaa ja kipee aina iltaa kohden, onks muilla samaa vaivaa? Ja ihan sama mitä syö. Viime yönäki vaan särki mahaa eikä mitenkään päin ollu hyvä olla.

Huomenna olis aamulla neuvola. Vois multa hemoglobiinin ottaa niin näkis onks se yhtää noussu sen verenvuodon jälkeen ku sillonhan se oli laskenu 118:sta 111:sta.

Tänään sain sitte pinnasängyn, hoitopöydän, sitterin, kaukalon, lakanoista ja kasan leluja. Tuolla ne nyt on makkarissa jotenkin, pitää huomenna laittaa paikoilleen ja pestä lakanat jne.

Ti alkaa sit virallisesti äippäloma, ke pitäs mennä kynnet laitattaa ja pitäs varmaan toi tyviki värjätä tässä vielä jos reilun vkon päästä jakaannun.. Moni multa kysyny et miks pidän näitä geelejä edelleen kynsissä et eiks ne ole hankalat vauvan kanssa, mut nää ei ole niin terävät ku omat kynnet ja siks aion jatkossakin pitää, ei raavi vauvaa..

Mut jospa menis tästä kohta puoliin nukkuu...eli sänkyyn pyörii ja ravaa vessassa :LOL:

Sanna ja Nipsu 34+4
 
Huomenta vaan täältäkin!

Olo ei ole mikään kovin kaksinen tällä hetkellä :/ Innostuimme eilen miehen kanssa vähän siirtelemään huonekalujen järjestystä (en minä sentään mitään raskaita kanniskellut ) ja loppupäivä meni järjestellessä paikkoja ja kaappeja ja laatikoita...sillä seurauksella että alaselkä sanoi yhteistyösopimuksensa irti :( . Selkähän mulla on tässä odotuksessa aikaisemminkin vihoitellut, mutta eilen äityi niin pahaksi etten päässyt liikkeelle ja istua ei voinut. Yöllä 4 krt vessaan nouseminen oli työn ja tuskan takana. Nyt tuntuu onneksi jo hieman paremmalta.

Kyllä tuo uutinen eilisissä Turun Sanomissa alkoi hieman pelottaa. Mitä se käytännössä tarkoittaa että synnytysosasto on niiden osastojen joukossa jotka ensimmäisenä lamaantuu? Sitäkö ettei siellä todella ole henkilökuntaa paikalla? Pitääkö sitten lähteä synnyttämään johonkin lähikuntien sairaaloihin? Alkoi kyllä hirvittää tosi paljon.

Jospa nyt menisi yrittämään aamupäiväunia, kun yöllä unet jäivät ihan olemattomiksi.

Jaksamista kaikille!

motkottaja ja pieni 38 + 4
 
mun pitääkin pitää huoli ettei äiti näe tuota =D se ei päästä meitä kotiin jos tietää mitä tyksissä meinataan puuhata.. ollaan turvassa täälä kuulemma =) nää supparit on astetta rajumpia muttei tuu niin usein kun lepäilee, tänään ajattelin tosin yhdessä kaupassa vaikka lähteä käymään-ei pää kestä vaan 4 seinän sisällä makoilua..
 
:wave: maanantaita!

Juu, pistää kyllä miettimään tuo TS:n juttu Tyksin tilanteesta... :/ Voi sentään. Kukapa olisi halunnut tilanteen tähän jamaan menevän... Ei kokoomus eikä varmaan yksikään tehyläinen. Toivottavasti saadaan ratkaisu ennen irtisanomisia. Mulla ainakin peukut ja varpaat pystyssä sen puolesta. Mulla on asiaan vankka mielipide, mutta en lähde sitä tässä purkamaan, kun tämä koko asia jakaa muutoinkin kansan jyrkästi kahtia. En halua provosoida ketään. Toivotaan kaikki, että jonkinlaiseen sopuun asiassa kuitenkin päästäisiin d :) b

nyt olen sitten melko varma että se oikein kova mollukka tuossa navasta ylöspäin ja hieman vasemmalle on vapelin pää. Sopii ainakin kuvaukseen. Se on hassua että vaikka siihen päähän koskee niin ei vaavi yleensä ole moksiskaan.
Mein vaavin pää puskee yleensä tuossa navan vasemmalla puolella. Kun sitä sitten varovasti silittelee, vaihtaa meidän mussukka paikkaa kiireen vilkkaa niin että koko maha täräjää :LOL: Ei tykkää paijjaamisesta (?) :p Tulipa tässä mieleeni, että eräänä päivänä bussissa meidän pikkuinen sai yhtäkkisen pyörimiskohtauksen. Vieressä istui teini-ikäinen poika, jonka silmät meinas varmaan tippua päästä, kun sivusilmällä huomasi mun vatsan vatkaavan puolelta toiselle. Mahtoiko aiheuttaa kuinka isot traumat poitsulle...? :D On se kyllä kieltämättä hurjan näköistä kun välillä puskee nahan alta pää, jalka, käsi, peba...

Eihän sitä Ilmarinäiti osaa kukaan varmasti sanoa vain koettelemalla, kuinka iso vaavi on. Osviittaa toki voi antaa, muttei varmaa tietoa. Ole siis huoleti. Ainakin mun lähipiirissä on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus, että kokoarviot ovat olleet ihan päin seiniä (niin hyvässä kuin pahassa, tosin... :/ ). Tulepa huomenna kertomaan ultrakuulumiset. Toivotaan, ettei siellä masussa mitään jättiä ole! Tuskinpa sitä 11 kiloista ainakaan :LOL:

Sssalla, hyvä että olet saanut lepäillä. Kai sitä alkaa seinät jo kaatumaan päälle, hyvällä omatunnolla voit varmaan kaupassa käydä. Otahan kuitenkin rauhallisesti.
 
motkottaja Ei se nyt voi niin mennä, ettei ole synnärillä hlökuntaa, kun luulis nyt siellä työskentelevillä olevan edes pikkasen järkeä päässä ja ajatellaan pieniä viattomia ihmisiä, jotka tänne maailmaan on tulossa. Ne ei oo mitään pahaa tehny ja ei sillon pitäs joutua kärsiinkään.. Vaikka mistä sitä silti tietää, et onko raha ihmisihenkeä tärkeempää sitte..

Mut tossahan on nyt kk aikaa tota asiaa viel setviä, 19.11 astuu ne irtisanomisen sitte voimaan jos siihen pisteeseen mennään, et Sssalla voi olla ihan huoletta ja antaa äitin lukea toi juttu..

Mulle tuli ainaki niin suuri helpotus tosta päivämäärästä, ku tietää, et ainakin mut ja Nipsu hoidetaan, vaikka itsekästä ajatella vaan omaa napaansa, mut kuitenkii. Luulen, et ymmärrätte mitä tarkoitan.

Tänään oli sitte mun ehkä vika neuvola. Sf-mitta oli 35cm ja veti yli yläkäyrän, mut totes terkka, et maha niin pinkeenä ja vauva ihan ihme asennossa ja melkosen alhaalla ja ku kuitenki toi kokoarvio oli TYKSissä pe tehty ja se oli ihan normi niin tolla mitalla ole mitään merkitystä. Muuten kaikki oli ok.

Snoopy En mä usko et teini-poika mitään traumoja sai. Olisit sanonu, et sulla on alien mahassa :LOL: Tai ehkä se poika ajatteliki just niin,et mikä ihmeen avaruusolio tolla mahassa möyrii :LOL:

Jospa aamukahvit menis keittää, kun en ennen neuvolaa jaksanu..

Sanna ja Nipsu 34+5
 
Sanna-78 Voit lisätä listaan mun tiedot, eli: la 5.3.08, 28 v., toista lasta odotan.

Jouduin tänään soittamaan neuvolaan vähäisen verenvuodon takia. Ilmeisesti johtuu istukan sijainnista (eteisistukka ) tai sitten vaan limakalvojen kuivuudesta tai pinnallisista verisuonista...huoh!! Vuoto oli onneksi hyvin vähäistä eikä sitä aamun jälkeen ole enää tullut. Ja onneksi meillä on rakenneultra ylihuomenna, saavat siellä sitten tarkistaa tuon istukan tilanteen! Onneksi vauveli potkuttelee vatsassa tiuhaan tahtiin etten osaa olla edes huolissani. Uusi neuvolantäti (sijainen) siellä Maariassa kuulosti puhelimessa tosi mukavalta. Parin viikon päästä näen hänet sitten kasvokkain! :)
 
Bbbbbb Lisäsin sut listalle :) Oliks sulla ekassa raskaudessa istukka missä? Oliks sillon jotai vuotoja? Tuli vaan mieleen, ite ekaa odotan ja ekan kerran tuli verta 17+5, mut vaan vähän ja oli samana päivänä sopivasti lääkäri ja totes et johtuu kai istukasta, kun oli kohdunsuun päällä. Sitte 30+1 jouduin TYKSiin osastolle vuodon takia, tuli vähän enemmän ja nyt sit 33+2 tuli viel enemmän verta ja taas osastolla ja sit todettiin, et kyllä se istukka on täydellinen etisistukka.. Mut jos sitä verta vähän tulee niin ei kuulemma tarvii viel huolestuu, mut jos kirkasta verta tulee vähänki enemään niin pitää mennä suoraan TYKSiin... Mutta toivotaan, että ei sulla enempää tule mitään vuotoja :hug:
 

Yhteistyössä