Turkulaisia odottajia OSA II

ei täällä tapahdu enää mitään kun kaikki aktiivisimmat on jo vauvan saanut tai sitten sitä hakemassa tai pian ovat löhdössä hakemaan. kaipa munkin pitäis siirtyä jo vauva- puolelle mutta kun ei osaa. täällä sitä aina vaan roikkuu ja kattelee joskos joku ois jotain kirjoittanut.
mymmyllä ollut huono ilta, masua sattunut niin kovasti ja nyt kahden tunnin huudon jälkeen tuli kakka ja uni. :heart: tekee niin pahaa kun tuo pieni huutaa eikä itse voi tehdä mitään. äidin pieni tuhisija.. :heart:

onkos lispetti ainoa kellä on poika kanssa? ja muilla tyttö? kyllä meidän pojilla on sitten hyvä olla kun vaan tyttöjä on noin paljon kamalasti!!! :LOL:
 
terve.

tulee aika tökköä tekstiä mut yritetään.

eli vedet rupes lorahtelee klo 14.00 tiistaina neuvolalääkärin huoneessa. siitä suuntasimme kotiin ja lähdettiin ajelee joskus kolmen maissa synnärille päin... emme kuitenkaan uskaltaneet synnärille vasta kuin klo 15.45 supistuksia tuli noin 6-10 min välein. Siitä käyrälle ja kaikki ok. sitten vaan saliin koska vettä lorahteli olin vaan sentin auki.

sit käppäiltiin ja juotiin kaffet ja sit ruvettiinkin vetää ilokaasua ja odotettiin narkkaria laittaa epiä. klo18 3 cm auki ja epin laitto mönkään huomattiin puol 7 ettei ollutkaan tehoa/ oikeessa paikassa. klo 23 saatiin laitettua uudestaan epi. Ja sitten olikin klo 01.13 vauva ulkona joten epistä ei hyötyä ilokaasulla koko homma läpi!!!

Ja tyttöhän se sieltä tuli 3855g 51cm ja pipo 36cm :heart:

kotiin päästiin vasta tänään koska epin laitossa oli ongelmia ja puhkaisivat vahingossa jotain selästä. se valuttaa selkäydinnestettä johonkin ja aiheuttaa päänsärkyä ainoa asento makuullaan pystyssä ei voi olla ollenkaan. eli mies hoitaa vauvaa ja minä ainoastaan syötän :'(

reikä selässä yritettiin paikata veripaikalla MUTTA ei onnistuttu ja tulos osuivat puolentoista tunnin sorkinnan jälkeen hermoon ja jalkani saa sähkötällejä vähän väliä.

lääkärit olivat jo sitä mieltä että tulehdusriski on liian suuri kun pitäis sitten jo 6. reikä tehdä selkään. aivokalvontulehdus riski kasvaa samalla ja jos oikein huonosti käy voi tapahtua mitä vaan kun selkärankaa kerran ronkitaan.

yritän nyt huilaamalla ja lääkkeitä syömällä saatua oltuuks ja odotella että reikä menisi itsellään umpeen.

että näin synnytys meni hyvin onneksi ja vauva voi onneksi hyvin itse en vaan pysty häntä vielä hoitamaan.
:'(

niisku-neiti & rinsessa 5 vrk :heart:
 
niiskuneiti onnea pienestä tytöstä!!! :flower: oonkin jo ootellut että millon meinaat tulla kertoo kuulumisia!
aika kamala kun sulla kävi tolla tavalla, ihana kuitenkin että vauva voi hyvin. vaikka itellä on varmaan aika huonot fiilikset kun ei itse pysty tekee mitään, mutta kyllä sä siitä pian toivut ja saat hoitaa vauvaa koko ajan etkä halua enää muiden antaa ees syliin ottaa! =)

mullahan kävi ihan samalla tavalla ton epiduraalin kanssa, mä varmaan siit kertosinkin. joo eli siis mullahan se meni tänne yläselkään, eikä ollenkaan sinne minne piti ja vaan oikealle puolelle, mut eipä sitten yläselkä ainakaan sattunut!! :LOL:

muistatkos kätilön nimeä? ja oliko sulla opiskelijaa? meillä oli aivan ihana Saara- opiskelija, oli tosi ihana paitsi että kun sanoi vartin ponnistamisen jälkeen että tukka näkyy ja jatkoi sitä sitten seuraavat kaksi tuntia!! teki mieli jo sanoa että mitäs tukkaa sä mahdat kattella.. :LOL:
 
en muista opiskelijan nimeä mut kätilö TYKSIN ainoo mies kätilö ja nyt voin jo sanoa että "sain" sen. Ainoo ihminen koko rakennuksessa joka ei tyrinyt!

meillä kätilö käski kokeilla mun sitä päätä ja sit se olikin jo ulkona. :D

olin kuulemma reipas ensisynnyttäjä. tikkien laitto kesti kauemmin ku ponnistusvaihe. :LOL:
 
:flower: ONNEAONNEAONNEA!! :flower: Tulihan se rinsessa lopulta, ja oikein sopivan kokoinenkin vaikka menikin lasketun ajan yli, mahtavaa! :) Saatiin taas liirahin kanssa lisää vaimo-kandidaatteja meidän pojille ;) Hurjalta kuulostaa tuo epiduraalista aiheutunut ongelma, toivottavasti saat sen lepäämällä kuntoon. :hug:
 
Iltoja

Nyt voin jo paremmin. Olin aamulla niin huonossa kunnossa että ryntäsimme takaisin TYksiin ja uudelleen veripaikan laittoon. Taju lähti osastolla kun kivut olivat niin sietämättömät edes lihakseen pistetty lääke ei auttanut ja vaivuin johonkin ihme maailmaan. Noh siitä herättyäni meninkin leikkausaliin. Ja se onnistui ekalla kerralla.

Tänään olen saanut jo tytön syliin ja hyvin imetettyä.

Ja nyt on jo pakko tuulettaa En ole polttanut torstain jälkeen yhtään tupakkaa! Aika paljon se pelko sai aikaan. =)

Nyt täytyy mennä maate. Alkaa pikkuinenkin 2h päästä herätä syömään. Tosin pumppasin maitoa pulloon niin mies saakoon hoitaa vielä ensi yön. :D Sitten otan kyllä jo ohjat omiin kätösiin. Vihdoin ja viimein. :heart:
 
Niiskis, hui ku hurjan kuulosta! Toivottavasti se veripaikka nyt pysyy kuosissa et pääset toipumaan ja viettämään normaalia vauvautuneen elämää :hug: Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin, kun olet ollut ilman tupakkaa! Jatka samaa tahtia! =)

Meillä asiat rullaa totuttuun tapaan, Niilo on tyytyväinen eloonsa ja oloonsa, kuten koko muukin perhe. Nyt pikkumies koisii, mutta tarkoitus olis pakata hänet vauvuihin ja loikata bussiin -> kaupungille kaffettelemaan frendin kanssa. Onkin jo aika pirttihirmu olo, kun ei olla viikkoon juurikaan poistuttu asunnosta nuhanpoikasen takia.
 
Täällä alkaa huomenna viikko 26.

Mites muuten, kun meille tulee vaunut kovalla kopalla, niin kuuluuko sinne hankkia joku peitto tai jotain? Siis kesäksi. Makuupussi taitaa olla liian kuuma. Muovitettu lakana varmaan ainakin kannattaa laittaa?

Mulla on ollut koko ajan ihan tyttöolo. Ja mä sitten voin vihata niitä pinkkejä tyttöjen vaatteita kaupoissa. ARGH! Eli meidän tyttö vaatetetaan sitten vaan valkoiseen ja beesiin... :whistle:

Tiivari ja Tyyppi 25+6
 
mä ostin just toisen äp-peiton ni voi käyttää vaunuissa tarpeen vaatiessa, tosin mulle on tulossa ruskovillan kapalo ja sitä varmaan voi sitten käyttää peittonakin tarpeen vaatiessa.. mut tuskin kesällä tarttee silleen peittoo...
 
Olen ajatellut, että kun äitiysloma alkaa, niin ahkeroin pakastimen täyteen ruokaa ja vieraille tarjottavaa. Mietin vaan, että mitkä olisi sellaisia tarjottavia, joiden maku ja ulkonäkö ei kärsi pakastamisesta? Kuivakakut ja pulla varmasti ainakin on hyviä vaihtoehtoja. :/
Mites te muut? Varauduitteko/aiotteko varautua jotenkin?

Puhuttiinko teille neuvolassa perhevalmennuksesta. Neukkatäti ei oo maininnut mulle asiasta lainkaan. :eek: Osallistuitteko, ja oliko hyötyä? Missä se järjestettiin?
 
Niitä valmennuksia on kai tossa kaupunginsairaalassa, jotka järjestetään kerran keväällä ja kerran syksyllä. Ja sitte on neuvolan jotai omia valmennuksia. Me ei kyl käyty missään.. Mulla ei ollu edes TYKSiin tutustumista kun neuvolatäti ei mitään asiasta maininnu. Tosin tuli tutuks se paikka ku rv 30+ ja rv 34+ siellä makailin ja toisella kertaa jo siellä synnärillä ihan huoneessa käyrillä. Mut enpä mä mitään tutustumista juu tarvinnu ku menin suoraan sinne osastolla ja sieltä mut vietiin leikkaussaliin ja taas takas..

Mä en leiponu mitään valmiiks ku meillä niin pieni pakastin. Tarpeen mukaan sitte jotai pullaa/keksiä hain tai porukka ku tuli kylään ni toi mukana.
 
meil on tollanen 180cm korkee kaappi pakastin että tila ei tuu vastaan.. olen vaan niin surkee leipoja että täytyy vähän miettii onko järkee tehdä pullaa kun sitä kelleen kehtaa tarjoo.. :ashamed:
 
Sarbe! Tee muffinseja! On helppoa ja hyvää :) Katso vaan ettet täytä muffinivuokaa liian täyteen, silloin se pursuaa yli. Bruno valmistaa sellaisia italialaisia leivosvuokia, jotka on niin jämäköitä että niissä ei reunat lässähdä vaikka taikinaa laittais melko runsaasti.. Hyvä Muffinsiohje löytyy osoitteesta http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/makeat_leivonnaiset/muffinit/helppoja_muffineja_moneen_makuun/
Sit jos niistä haluaa vähän pramean näköisiä niin tee tällainen tuorejuustokuorrutus: 200g maustamatonta tuorejuustoa, 4rkl tomusokeria ja 2 rkl appelsiinituoremehua -> sotke keskenään, pursota muffinsien päälle, vähän vielä nonparelleja ja on hienoja ja hyviä! :)
 
Noita muffinsseja kehuttiin tosi paljon meidän nimiäisissä ja vieläpä jälkikäteenkin niitä ylistettiin ;) Niitä saa pienellä vaivalla aika ison satsin, ja jos jaksaa koristella niin on kyllä tosi nätin näköisiäkin. Ja voi pakastaa, ilman niitä koristeita siis.
Mä himoitsen nyt tämmöistä: http://www.confetti.fi/epages/Confetti.axl/?ObjectPath=/Shops/Confetti/Products/307-831

 

Yhteistyössä