Turkulaisia odottajia OSA II

Heinäkuu

Ninniliina..............18.7........28v.................toinen
aiaifi.....................25.7.........32v................esikoinen
Möykky74.............27.7........32v................esikoinen

Elokuu

tuleva mami.........4.8...........30v.................esikoinen
amalia07..............5.8............23v................esikoinen
onnellinen-77.......8.8...........30v.................esikoinen
Ruska76..............15.8...........31v.................toinen
MaMi 07...............15.8...........21v................esikoinen
pinkeärouva .......21.8................................esikoinen

Syyskuu

Lintu......................5.9..........26v................toinen

Lokakuu

Shuttle...............9.10..........24v...............esikoinen
piippu................18.10..............................esikoinen
Ilmarinäiti...........25.10.............................esikoinen
motkottaja.........25.10.............................toinen
hemi..................27.10.........35v...............kolmas

Marraskuu

Mussukka79...........4.11........28v.................esikoinen
OnnenOdotus........17.11.......24v................toinen
Sssalla...................20.11.......20v................toinen
Sanna-78..............21.11.......29v.................esikoinen
Pips.......................21.11.......31v................toinen
ulappa...................30.11.......31v.................toinen

Joulukuu

hapikko..................1.12.........26v.................esikoinen (sektio 27.11)
Shamandalie.........10.12........25v.................toinen
Margaret...............13.12..............................esikoinen
Oisku....................20.12...............................esikoinen
lispetti...................21.12........25v.
mirame..................25.12........31v.................neljäs
Snoopy..................26.12........25v................esikoinen

Tammikuu 08

PrincessOfAcco.......3.1.........20v.....................toinen
vanessa-73............15.1.......34v.....................toinen
hipu........................25.1.......27v.
Lallera..................................27v.....................esikoinen



Helmikuu 08

Niisku-neiti...........5.2............19........................esikoinen
liirah.....................8.2
viuhti....................14.2
Piipi79..................15.2.........28v......................esikoinen
kerttu...................20.2.........35v......................toinen
Liziska..................27.2..........31v.....................toinen (enkelityttö 23+4)
melon...................28.2.....................................neljä s
Inner Temple

Maaliskuu 08

Bbbbbb.................5.3.........28v.......................toinen
Jennah.................6.3..........25v.......................esikoinen
Elina-....................6.3......................................esikoine n
taaperotx3...........10.3........25v........................neljäs
Eelis.....................13.3........28v.......................esikoinen
funny...................13.3.........27v.......................esikoinen
Sessan81.............20.3........26v.......................esikoinen
angel08................31.3........26v.......................esikoinen


Toukokuu 08

elli84...................7.5.........23v.........................esikoinen

Kesäkuu 08

Sarbe..................21.6.....................................esikoinen
Tiivari....................9.6......................................esikoinen
turkilmas .........................................................toinen
tuikkos.............................................................esikoinen





SYNTYNEET


Ninniliina..................................12.7. poika 3560g ja 49cm
amalia07..................................7.8. tyttö 3630g ja 52cm
Tuleva mami nyk. Ellenin äiti... 13.8 tyttö 3180g ja50cm
Ruska76...................................26.8 tyttö 4000g ja 50cm
MaMi 07....................................29.8 poika 3630g ja 52cm
pinkeärouva...............................1.9 tyttö 3740g ja 54cm
Lintu...........................................4.9 tyttö 3250g ja 50cm
Shuttle.......................................19.9 poika 2945g ja 49cm
Sanna-78...................................23.10 tyttö 2720g ja 46cm
motkottaja.................................28.10 tyttö 3960g ja 52cm
Ilmarinäiti...................................29.10 tyttö 4160g ja 53cm
Sssalla.........................................6.11 tyttö 3790g ja 51cm
lispetti..........................................8.12 poika 3270g ja 51cm
Snoopy.........................................8.1 tyttö 3640g ja 51cm
liirah.............................................5.2 poika 4360g ja 55cm
Niisku-neiti....................................13.2 tyttö 3855g ja 51cm
Piipi79...........................................20.2 tyttö 3550g ja 53cm


 
Jee, ensimmäinen lista mihin pääsin mukaan. Ikäni on vielä viikon verran 23v. =) (jos haluat lisätä sen siihen ) ;)

Huh, kun huippaa ja heikottaa. :/
Tulisipa se neuvola käynti nyt nopeasti...olen ihan liian malttamaton. :ashamed:
 
Nonni. Siis heipä hei taas.

Hiukan taistelin kirjautumisen kanssa ja onneksi pääsin sisään vaikka sivu välillä väitti muuta :/

Taas on yksi neuvolakäynti takana ja ehkä parhain. Sieltä jäi todella hyvä mieli. Ei tullut saarnoja painosta sillä ihme ja kumma neuvolan digitaalivaaka näytti 98,6 ja olin jo ihan varma siitä 100kg mitä kotivaaka on näyttänyt koko viikon. Noh kohta en edes nää sitä kotivaa'an tulosta kun on vatsa edessä.

Neuvolan täti oli innoissaan 4d kuvista kun tietenkin kaikille niitä näyttelemme ylpeinä :D Sokereiden kanssa ei ole ollut ongelmia 2-3kk ja minunkin painoni menee alakäyrillä kiitos rajun alkuraskauspahoinvoinnin ei tässä muuten hymyssäsuin istuttais. :D

sf-mitta oli 23 cm luulin että sitä olisi ollut enemmän. Ja ja mitäs vielä niin neuvolan täti ei muuttanut papereihin la vaikka se 4d muuttui hiukan ja itse lasken niiden viikkojen ja päivien kanssa joten Sanna-78 olisitko kiltti ja vaihtaisit LA 5.2.2008 :saint:

Jotenkin energinen olo ollut muutaman päivän vaikka nyt on sitten virallisesti alkaneet ne yöheräilyt. Edellis yönä klo5 pissal ja viimeyönä klo5 pissalle ja syömään. Oli niin kova nälkä että oli sit pakko vääntää leipää yöllä, jonka jälkeen ei sitten uni meinannut tulla.

Sit neuvolan täti unohti antaa meille sen jonkun valmennus päivät jotka meillä on 14 ja 21.11 klo 17 mäntymäessä. Onko täällä muita siihen ryhmään kuuluvia. :whistle: (soitti jälkeenpäin)

Ja mikä ihme yksityinen vauvanhoito valmennus vai miksi se sitä oikein kutsu en muista mut joku sillanen mun tarttis varata neuvolalääkäriltä?!?! Ihanaa pääsen taas heikin tutkimuksiin. :LOL: Ei se nyt haittaa kauheesti. Ei vaan ole aikaisemmilla kerroilla olleet mitkään voittajafiilingin käynnin jälkeen. :LOL:

Noh kait tää sit taas oli tässä.

Niisku-neiti & rinsessa 26+3
 
hei niisku-neiti!!! me ollaan samassa valmennusryhmässä!!! saatiin noi ajat parisen viikkoa sitten!!! joten siellä nähdään, mahdetaanko pelkästään kirjoitusten perusteella tuntea toisemme? :D
mä en kyllä välttämättä tarttis mitään valmennusta lastenhoidosta sillä tuolla osastolla on lapsia vastasybtyneistä aina 16- vuotiaisiin.. enköhän mä niitä ole jo jonkun verran hoitanut...

mä en oikeesti tiedä kuinka paljon toi mun sf-mitta on nyt, kun parisen viikoa sitten oli 25 ja silloin mentiin niin yli käyrien et pahaa teki! mut ei mulla mun mielestä mitenkään iso maha ole. :heart: se on mymmy-maha. :heart:

onko sulla paljon paino noussut nyt raskauden aikana? mulle on tullut nyt noin 3,5 kg ja pelottaa et mihin päädytään. lähtöpainokin kuitenkin oli aika paljon, tai no tarpeeksi ainakin! bmi taisi olla 28 kun ekaa kertaa neuvolassa oltiin.
 
Hei vaan kaikille!

Täällä voidaan hyvin! Ilona juttelee ja nauraa kauheasti! Yöt mennään kahella syötöllä. Ensi viikolla on kolme kuukautis neuvola ja ensimmäinen rokotus. isi saa pitää Ilona sylissä sen ajan ja äiti joutuu kattomaan pois päin! Piikki kammo mulla!

Huomenna aloitetaan vauvauinti! Sitä odotetaan jo kovasti. Ilona ja iskä aloittavat äijämuskarin ensi viikolla. Vauvajumpassa olin tiistaina ja Ilona tykkäs :)
 
Ai ihanaa mikä ilma!! Mä pistin tömistellen rappusia ylösalas ku olin niin innoissani herätessä! Sisko meinasi hakea koiran tänään pitkälle lenkille, toivottavasti viitsii niin koirakin saa nauttia ensilumesta, minä kun en pitkiä lenkkejä enää tee.

Onhan kaikilla jo talvirenkaat auton alla?
 
puuhkis, toinen käsi turvottaa niin ettei mee nyrkkiin. aika hieno :eek:
supistelee kokoaika, oikeesti millon tää loppuu..
mutta eilen haettiin pakkaus kun mmieskin kotiutu suomen puolelle =) vaippa oli sopivan pieni, meillä tuppaa noi kestot olemaan vähän isompaa kokoa kun ihan alkuun ei jorin kanssa kestoiltu kun se oli rääpäle x)
oon myös maailman taitavin pesemään käsin, sain turvakaukalon kankaisiin pari jälkeä vaan lisää jotenkin? kestääköhän ne vaikka käsinpesuohjelman pesukoneessá =P
 
Tyttö syntyi maanantaina 29.10 klo.23:18. Painoa 4160g ja pituutta 53cm. Eli ihan reilunkokoinen neitokainen, hirmu suloinen tummatukka :heart:
Synnytys meni rivakasti, kuusi ja puoli tuntia merkattiin kestoksi, seitsemältä illalla saavuttiin synnärille ja suoraan saliin. Aquarakkuloiden voimalla mentiin ja saatiin tyttö maailmaan 40 min ponnistamisen jälkeen. Ihana kokemus ja vielä ihanampaa oli päästä tänään kotiin!
Onnea motkottajalle ja kaikille muillekin kaikkea hyvää!
Iitulinäiti =)
 
Onnea Ilmarinäiti!!! Tai siis Iitulinäiti =) :flower: Oltiinkin sitten yhtä aikaa laitoksella, vaikka ei tavattukaan.

Kiitos kaikille onnitteluista. On tämä ihmeellistä ja ihanaa. Vauvantuoksuista elämää. Esikoinenkin on ottanut vauvelin hyvin vastaan vaikka hänen suhtautumistaan hieman ensin jännitin. Vauva on melko rauhallinen tapaus, nukkuu ja syö, ei turhia huutele. Nyt pitäisi alkaa kuumeisesti nimeä miettimään, meillä ei ole valmiina mitään ajatusta vielä.

Meilläkin meni synnytys nopeasti, reilut neljä tuntia kokonaiskesto. Klo 10.15 olimme synnärillä ja klo 12.15 tyttö syntyi. Epiduraalia ei ehditty antaa, niin kävi esikoisenkin syntymässä aikoinaan. Kaikki meni hyvin.

Onnea uusille odottajille ja vähän pidemmällä oleville paljon jaksamista loppusuoralle saakka!
 
Vauvoja senku tuloo! :) Onnea kaikille uusille äideille!
Meidän vapeli viihtyy edelleen perätilassa ja monottaa mua niin alas, että välillä tuntuu kuin jalka olis jo ulkona.. :| On muuten häijyn tuntuista.
Viime yönäkin oli melkoista muljausta, ajattelin että hän kenties koittaa kääntyä, mutta tiedä häntä onko jo liian ahdasta kun edelleen ollaan samassa asennossa..
 
Terve!

Onnea vauvautuneille :flower:

Liirah jotenkin aavistinkin että ollaan samassa "pinossa" Niin ei sitä ikinä tiedä jos ollaankin jo jossain nähty! Siellä sitten viimeistään ja jos voit olla niin kiltti ja selostaa mulle mihin mennään ja mihin aikaan kun sain vaan puhelimessa kuulla päivät ja sit menin ihan sekasin ja ei ollu kynää eikä paperia joten tiedän vain että menossa ollaan mutta minne???

Painoa on tullut tähän mennessä melkein 6kiloa Ja lähtöpainon lisäsksi on tullut 600g todella vähän. Ja siitä sain kehuja. ;) Eli lähtö paino oli 98kg ja tippui 93kg nyt paino oli 98.6kg eli näillä mennään.

Tänään alkoi ekan kerran ahdistaa tää maha... tai ei oikeastaan maha vaan vaatteet sen päällä! olisin halunnut heti riisua alasti ja olla vaan kun puristi niin julmetusti. Noh kait se tästä.

Sssallalle tsemppiä!

Ja nyt nukkumaan.

Niisku-neiti & rinsessa 26+5
 
Terve.

Taas on yksi päivä melkein takana päin. Vielä monta viikkoa edessäpäin :whistle: Mulle on tullut hirveä odotus jo synnytystä. Nautin silti jokapäivä vauvelin potkuista ja tästä masusta, mutta välillä ajattelen sitä kuinka ihanaa on kertoa vauvan saapuneen maailmaan. Se on varmaan ihanin tunne kun saa vauvelin rinnallensa.

Pitäis täs varmaan koulujuttujakin ruveta duunailee mut ajatukset harhailee vaan jossain synnytyksessä. Kauheen vaikeeta nykyään keskittyä mihinkään. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 26+6
 
Hyvää huomenta.
Voi vitsit vauveli ollut taas rauhallinen ja siksi yöynet taas olleet katkonaiset. Ärsyttää kun on niin huolissaan ettei pysty nukkumaan kun ei sekään mitään auta.

No nyt tästä kohti koulua ahkerasti opiskelemaan ni päiväkin menis nopeemmin kun on jotain puuhaa. :LOL:

Niisku-neiti& rinsessa 27+0
 
Paljon onnea vauvautuneille!! :flower: En olekaan pitkään aikaan kirjoittanut tänne turkulaisten joukkoon. Näyttäis toistaiseksi olevan vähän tyttövoittoista täällä ja me taidetaan helmikuussa kasvattaa joukkoa omalla prinsessallamme :heart: Eli käytiin viime viikolla 4D:ssä Medisonarissa ja tyttö meille on tulossa. Oli muuten tosi kiva ultraaja, Leo Mäkäräinen. Tosi symppis ja se oli yhtä innoissaan kaikesta ku mekin.

Ssallalle tsemppiä tai kohta saa varmaan jo onnitella :whistle:

t. piipi + typykkä 25+4
 
mini83 Tervetuloa joukkoon :)

Ja Ilmarinäidille paljon onnea neidistä :)

Sssallalle tsemppiä ja toivotaan, etttä vauveli nyt syntyy/on syntynyt jo, kun sulla tota suppailua on ollu ties kuin kauan.

Niisku-neiti tiedän ton tunteen ku vauva välillä tosi rauhallinen ja alkaa miettii et onks kaikki ok, mut välillä ne vauvat vissiin vaan lepäilee sitte enemmän tai jotai ja ainahan sinne neuvolaan voi soitella ja mennä kuuntelee ääniä jos siltä tuntuu :hug:

lispetti Tänään pitäs mennä ostaa talvirenkaat eli ei ole meillä ainakaan vielä =)

amalia07 Kiva kuulla et menee Ilonan kanssa hyvin ja tykkää jumppailla jne.. Mäki ajattelin, ku neiti tosta kasvaa et vois mennä jonneki jumppaan tai uimaan tms.. Minkäs ikäisenä noita kaikkia tollasia voi aloittaa?

liirah onks sun supppailut "laantunu" vai edelleen seuraillaan?

Entä mitä kuuluu Snoopylle?

Meillä neiti nukkuu nyt niin pääsee ite vähän koneelle.. piti tänään mennä ekan kerran ulkoilee mut taitaa jäädä väliin jos siel sataa. Vaikka vaunuihin on sadesuoja niin ittee ei oikeen nappaa toi vesisateessa kävely..

Piipi79 Aika tyttö voittoista tuntuu olevan juu turkulaisilla =) Ja toi Leo on tosi mukava kyllä. Kävin hänellä alkuraskauden aikana ultrassa ja selitti kaiken tosi hyvin ja oli kiinnostunut jne.

Jaahans. Alkaa neiti vissiin heräilee syömään

:wave:

Sanna ja neiti 2vkoa
 
:wave: Turkulaiset!

Tyttyövoittoista porukkaa joo... Meillekin povattu tyttöä (fiftisixti..), mutta mulla on niiiiin vahva poikafiilis, että yllätyn kyllä jos täältä tyttö tupsahtaa :D Molemmat vaihtoehdot tosin hyvin toivottuja, eli ei "merkillä" väliä ;)

Sanna-78, vauvauinti aloitetaan siinä (3-)4kk:n ikäisenä. Muistaisin noin, kun joskus tuli kyseisestä aiheesta juttua ystävättären kanssa. Vauvajumppaanhan vois mennä jo parikuisen vaavelin kanssa. Mä olisin tuosta jumpasta ainakin kiinnostunut, eli laittakaahan kokemuksia niissä käyneet.

Olisin jo ihan valmis luopumaan tästä eturepusta... :/ Vaikka tulee tätä pömppöä varmasti ikäväkin, niinkuin amalia07 jo kertoilikin... Nukkuminen vaan on niin vaikeaa, ja haluaisin niiiiin kovasti jo päästä liikkumaan "normaalisti". Kävely kun on sellaista tissuttelua ja vaappumista, eikä pitkiä matkoja kertakaikkiaan pysty enää talsimaan. Ja kun tahtoisin jo kovasti päästä tuoksuttelemaan pikkuista vauvaa ja saada pienen syliin... Eikä muuten yhtään auta mun oloa, että täällä muutamilla jo on pienet suloiset kääröt sylissään! :kieh:

Neuvolakuulumisia viime kerralta; vauva oli vihdoin päättänyt kääntyä raivotarjontaan :heart: Jännä, miten kääntyminen on muuten helpottanut supistuksia. Ihan samaa vaivaa mulla siis kuin lispetillä, eli potkut tuonne alas aiheuttivat suurimman osan kipeistä suppareista. Mikä lispetin vaavin tilanne nyt muuten on? Vieläkö peppu edellä tulossa?

vielä omaa ( . ) Täällä vaivaa ihan kauhea ummetus! :x Tähänastisen elämäni sitkein sellainen. Pistäkääs ihmiset vinkkejä helpotukseen... Kokeiltu vettä, liikuntaa, luumuja, levolacia... *huoh* Eikä mikään näytä auttavan.
 
Sanna-78: jumpan voi alottaa 2 kk iässä ja samoin vauvauinnin. Kannattaa jo ilmoittautua vauvauintiin jo ne ryhmät täyttyvät nopeasti. Suosittelen aquatemiä. Uinnit on laukkavuoren uimahallissa mikä on pieni nii siksi tykkään siitä. isompi uimahalli voi olla pelottavampi vauvalle.

Meillä perjantaina 3kk neuvola ja ensimmäinen rokotus. Ilona nukkuu syö ja kasvaa! Tänään Ilona ja isi menee äijämuskariin. :LOL:

Sanna78: joko teillä on ristiäispäivä valittu vai kastatteko edes?
 
Terve.

Taasen täällä. Ihan kiva et välillä on noita lyhkäsiä koulupäiviä ja vauvelikin tykkää niistä. Heräsi heti kun pääsin luokkaan istumaan ja kuuntelemaan opetusta. Vaaveli on tainnut vaihtaa unirytmiä. Päivisin kun tuntuu noita liikkeitä ja illalla taas ei yhtään. Noh täytyypi taas totutella siihen että iltaisin on hiljaiseloa ei siis mitään syytä panikoida. :LOL: Kyllä tämä odotus aika sit on kummallinen kun kaikesta ottaa ressiä.

Täällä myös ummetusta liikkeellä mutta onneksi olen niin laiska ihminen etten yleensä liiku ni nyt kun edes hiukan laittaa jalkaa toisen eteen siitäkin on hyötyä! Heti auttaa :LOL:

Koko koulu on ihan räkäsiä ihmisiä täynnä ilmeisesti syysflunssa riehuu... en hirveästi välittäisi saada sitä.
:/

Kertokaas te viisaammat mitä siellä neuvolalääkärissä tehdään??? kun mulla sattuu olemaan niin toohottaja se neuvolantäti että multa menee puolet ohi sen jutuista kun uutta tämä kaikki on.

Niisku-neiti & rinsessa 27+0
 

Yhteistyössä