Turkulaisia odottajia OSA II

Niisku-neiti en oo käynyt lainkaan neidin kanssa Rantakadulla, ens viikolla vielä käydään punnituksessa Mäntymäessä ja sit siirrytään sinne Vasaramäkeen. Tänään käytiin vaa'alla ja neidin paino oli suht samoissa kuin aikaisemminkin eli jatketaan täysimetyksellä. Tää ilta ainakin ollut rauhallisempi kuin kaksi edellistä et josko sitten olis tyytyväinen mun maitomäärään, katsotaan.. Ajateltiin kyl antaa pullosta lisää jos siltä näyttää.
Vaunuista: meillä Brion Kombit, neljä kovaa pöyrää, säädettävä teleskooppiaisa (ollaan molemmat pitkiä ja mahdutaan koko poppoo hissiin kun aisan saa näppärästi ylös =) ), menee näppärästi kasaan ja kevyet mutta tukevat työnnellä. Mies kokeili hölkätä vaunujen kanssa ja kuulemma onnistuu sekin- urheiluhullu ;)
Ristiäiset sovittiin 30.12, mitäs niissä on tapana tehdä?Kastetaan ja lauletaan, sitten syödään ja kahvitellaan kotona, mitäs muuta??
Papin kanssa mennään juttelemaan tässä lähiaikoina joten siellä varmaan selviää tarkemmin, mutta kertokaahan millaisissa ristiäisissä ootte olleet?
Jaaha, äitiä tarvitaan..Kivaa viikonloppua kaikille ja hyvää isänpäivää!
Iitulinäiti
 
Sanna millos meinaat meille kertoa nimen? ja millon laitat kuvan vauvasta tohon profiiliin? :D

Meillä mymmy liikkuu nykyään ihan kamalasti ja potkii millon minnekin. :heart: varmaan kääntyileekin aika paljon kun välillä tuntuu potkuja alhaalla ja välillä taas kylkiluissa. mutta ihana vaan että liikkuu. mä pelkään ihan hysteerisesti että menetetään vauva, niin mitä enempi liikkuu ni parempi vaan!

kukas vaunuista kyseli? meillä on brio kombit, tietty niit ei oo viä testattu, mut oon aina haaveillu tollasista ja viä ruskeista. :D aivan mahtavan makeet!
 
Ilmarinäiti Jospa se siittä sitte jatkaa nousua neidin paino ja pulloa sitte vaan jos ei muu auta.

liirah Kyl mä laitoin jo olisko ollu eilen niin neidin kuvan profiilin. Eiks se näy vai? Nimen kerron sitte ristijäisten jälkeen ja nehän on 8.12.

Täällä on nyt tänään ollu joku kiukku pvä. Pvällä ku tultiin neuvolasta niin 1½ tunnin aikana söi varmaan 4 kertaa ja pulautteli ja sit väänsi vaippaan kunnon satsit ja sit helpotti. Oli vissiin kakka tiukassa tms :D Ja nyt on vissiin sama juttu taas. Tosin tällä hetkellä nukkuu suht rauhallisesti tossa.. Ite sain onneks yöllä nukuttuu aika hyvin ja pvällä nukuin kans joku 1½h ku vauva nukku et nyt jaksaa vähän paremmin sitte tota kitinää.. Mies meni paikalliseen mut ku se sieltä tulee, saa viihdyttää vauvaa et mä pääsen edes hetkeks nukkuu.. onneks tää nyt on harvinaista, tällaista kitinä iltaa ei ole viel kertaakaan ollu..

Ristijäisistä Niin ne missä olen ollu, niin on kastettu ja sit on kahviteltu, ei kummepia. Ja kaste on suoritettu osassa näistä kotona.. Yhdet oli sellaset, et kaste kirkossa ja sit kotona oli kahvit.. Noissa kotikasteissa pappi yleensä jää kans kahville.. Meillä on kaste kirkossa ja kahvit kotona, kun on niin pieni tää kämppä, ettei viitsi koko toimitusta hoitaa täällä.. Ja pääsee nopeemmin vieraista eroon ku on pienet tilat :LOL: :LOL: :LOL: No ei kai..
 
Heips.

Kohta iskee paniikki. Luin tuolta muilta palstoilta siitä vauvavakuutuksesta ja ne olivat sitä mieltä että 3kk ennen täytyy sitä hakea?!? Onko teillä jollain kyseinen vakuutus?

meille se olisi ehdoton kun osallistuimme siihen tutkimukseen ja jos sieltä nyt kuitenkin löytyy jotain tai vauvalla muita sairauksia heti pienenä... isä kun sattuu olemaan krooninen räkänokka :LOL:

Ja mikä olisi paras. Emme itse maksa sitä vaan anoppini vaati että saa vauvalle hommata vakuutuksen! :)

Niisku-neiti & rinsessa 27+4
 
Noh sen vakuutuksen voi unohtaa. Olemme ylittäneet sen 3 kk rajan ja seuraava vakuutus joka vauvelille saa on kun hän täyttää 2kk ette usko kuinka mua ketuttaa tällähetkellä että olemme osallistuneet siihen neopilot tutkimukseen jossa seulotaan vastasyntyneiden synnynnäisiä sairauksia... mitä jos jotain onkin niin kukaan ei korvaa mitään voi kun on ollut taas tyhmä :headwall:

sori tää valitus :headwall:

Niisku-neiti & rinsessa 27+4

ps. kipeeksi ollaan tulossa kovaa vauhtia sekin vielä.
 
Hei kaikille!

Tuntuu ettei nykyään ole enää aikaa edes käväistä koneella :). Tosi paljon on tullut tekstiä lähiaikoina.

Vauvelin kanssa on mennyt hyvin, ei tätä oikein vieläkään ymmärrä todeksi että pieni nyytti on taas tullut taloon. Meillä myös on lastenneuvolana tuo Vasaranmäki, tai oikeastaan Ilpoisten lastenneuvola, mutta se sijaitsee myös Vasaranmäessä. Emme ole vielä käyneet ulkona vaunuilemassa, nuo hirveät sateiset kelit eivät ole olleet kovin suotuisat ulkoilun kannalta. Nyt kun vauveli tulee kahden viikon ikään niin varmasti ensi viikolla uskaltaudumme hieman ulkoilemaan.

ristiäisistä, niistähän taisi ollakin juttua jo aiemmin, mutta en kerkeä nyt selata ketjua. Oliko ristiäisten järjestämisessä aikaraja? Muistaakseni 2 kk, miehen mielestä ei ole aikarajaa. Miten se nyt menikään, auttakaa. Kummit on nyt vihdoin valittu ja pyydetty, vielä pitäisi löytyä se sopiva päivämäärä joka sopisi papille, vieraille ja meille.

Kiva lueskella teidän vielä odottavien viestejä. Minulla on jotenkin nyt vatsaa ikävä, vaikka en ikinä olisi sitä uskonut kun oli kaikenlaisia vaivoja ja raihnainen olo. Tosin onhan tämäkin mahtavaa kun ei tarvitse käyttää äitiysvaatteita enää. Välillä tulee sellainen olo että apua, vauva ei ole kertaakaan liikkunut vatsassa tänään ja sitten vasta tajuaa että tuossa sylissähän se vauveli tuhisee, jännää.

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää viikonlopun jatkoa!
 
Terve.

Noh ei se vakuutus juttu nyt niin oleellinen ole ressaan vaan ihan turhaan kaikesta. :kieh: Aina mennyt hälläväliä tyylillä ja nyt jotenkin ahistaa kaikki kun pää on ihan pyörällä onneksi ei ole iskenyt mitään synnytyspelkoja.

Päällimmäinen huolenaiheeni on tällä hetkellä se että miksi miehet pelkäävät satuttavansa vauvelia omalla mololla :LOL:

Ärsyttävä syy mielestä jättää seksi pois. :headwall:

Siis kun kerran paikat on kiinni ja mitään supistuksia ei ole tullut vielä tähän mennessä tai ei ainakaan tietoisesti ja vauveli potkii ja riehuu minkä kerkee.

Mies yrittää välttää kotona olemista ja tuntee siitä syyllisyyttä koska ei halua torjua minua ja arg... kaikki on taas niin päin honkia.

Joten istun lauantai iltana kotona koneella ja miehen vein kavereidensa luokse kittaamaan kaljaa. En viitsi häntä pakottaa kotiin kanssani väkisin joten täällä sitä ollaan vauvelin kanssa kahestaan. :heart:

Voishan sitä tästä mennä pikkuhiljaa maate mut ottaa taas niin vietävästi päähän.

Noh 5 min päästä varmaan mietin jo toista asiaa niin ei kai täsä sen kummempaa...

Niisku-neiti & rinsessa 27+5
 
Niisku-neiti Tosta vakuutuksesta vielä, niin Turvassa on musta halvimmasta päästä noi vakuutusmaksut et ota ihmeessa sinne yhteyttä ja ota se vakuutus, kun kerran kerkeet vielä. Ei jää sit harmittaa ja jos jotai tulee niin onpa sitte vakuutus ja jos mitään ei ilmene niin saa sen sit vauvan synnyttyä siirrettyy kai toiseen yhtiöönki jos siltä tuntuu.

Neopilotin tulokset tuli aika äkkiä ja meen neidillä ei ollu mitään. Osallistuttiin myös siihen nuoruusiän diabetes-tutkimukseen, mut siittä ei ole tullu viel mitään tietoa.

Ja tosta miesten tyhmyydestä, niin kaippa se monella on joku ihme "vamma" päässä, et muka satuttaa seksillä vauvaa, vaikka vauva on ihan "turvassa" siellä mahassa.. Ja meillä kans koko kesän äijä ramppas ryyppäämässä jne kun sano, et ku vauva syntyy niiin ei enää mene samalla tapaa ryyppää ja niin se homma on mennytkin. Varpajaiset piti ja me oltiin sillon vauvan kanssa siskon luona ja tossa paikallisessa on käyny yhdellä mut siihen se on jääny. On mielummin kotona tai missä vaan, niin mun ja vauvan kanssa.

Viime yö oli aika levoton. Neiti söi n. tunnin välein ja pari kertaa piti sitte hakee korvikettakin ja sit onneks kuudesta kymmeneen nukuttiin. Ja siinä välissä nukuttiin sit sellasia pikku pätkiä.

Isänpäivää vietetään, mies värjää just poikansa hiuksia ja kai me jotai pizzaa mennään jossai vaiheessa hakee ja se on siinä sitte, niin ja mies menee tallille ropaa autoa, minkä kävi eilen hakee :LOL: :LOL: :LOL:

Vauvan velipuoli oli tarhassa tehny kortin isälle ja siel luki tyyliin, et isä on kiva ku antaa karkkia, ja katotaan yhdessä telkkua ja mennään kattoo vauvaa =) Hän tykkää kauheesti pikkusiskosta, silittelee kokoajan poskea jne.

Mut jos aamukahvia jois, kun on rauhallinen hetki.

Sanna ja neiti 2vkoa 5pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
motkottaja 2kk on se raja, minkä sisällä ristijäiset pitää pitää.
Ristiäisille ei ole mitään virallista rajaa olemassa, mutta nimi pitää saattaa väestörekisteriin kahden kuukauden kuluessa.

Eikä ristiäisiä tarvitse pitää lainkaan, jos ei halua lasta kastettavan seurakunnan jäseneksi

 
Turdus Tuota tarkoitin, et nimi pitää antaa 2kk sisällä.. Niin sillon jos ne ristijäiset pitää, niin meillä ainakin pidetään ton 2kk sisällä.. Ja ne laput tulee kotiin kyllä ja niissä on ohjeet miten toimia.

taaperotx3 Onnea pojasta :flower: :heart:
 
Apua!
Mulla tuli lauantai aamulla muutama tippa tummaa vuotoa. Ja eilen tuli taas lisää ja nyt on ihan menkkakivut mahassa. Mitä tämä on? Voiko olla keskenmeno??
Täytyy soittaa neuvolaan heti kun on se puhelinaika... :headwall:
 
hyvään kohtaan hajos oma tietokone, murr.
tyttö tuli 6.11, ohi on =) neidin mitat 3790g/51cm. veljen mitat oli aikoinaan 3790g/53cm :D 38+0 syntyi, molemmat lapset on nyt sitten myös syntyneet 6. päivä. mikä tuuri :)
2h oltiin sairaalassa, 8cm auki kun sinne menin. ja kolmella ponnistuksella oli neiti pihalla, että nopiaa ja aika kivutonta verrattuna esikoiseen, kummastakaan en ole ehtinyt epiä tai spinaalia saamaan..
meillä on herquleksen jvihreä-beiget joggerit vauvalla ja veljellä, vauva kulkee liinassa jos molempien kanssa liikeneessä ja veli rattaissa. ei olla vielä tuplia hankittu kun vauva tuli tosiaan vähän ajoissa..
vauva nukkuu yhden noin 5h pätkän yössä, tosi hyvin mennyt. tänään jo eka päivä kun ollaan ihan kolmisin ja mies töissä, tulee vasta huomenna illalla kotiin. ainakin vielä ollaan hengissä :p
 
Onnea tyttövauvasta Sssalla :flower: Kuulostaa tosiaan nopealta toiminnalta toi sun synnytys, mutta hyvähän se on kun lyhyemmällä "suorituksella" pääsee. Ja kivasti vaavinne jo yölläkin nukkuu!

mini83: pieni vuoto ei pitäis ole huolestuttavaa, varsinkin jos on tummaa ns. vanhaa verta. Mut jos runsastuu, niin sit täytyy mennä tarkistuttamaan tilanne. Tsemppiä! :hug:

Ite painiskelen supistustyyppisten kipujen kanssa... :/ Täällähän oli monia, joilla supisteli jo hyvissä ajoin?? Milloin pitää huolestua? Rakenneultrassa kohdunkaula ainakin oli vielä siististi kiinni, 4D-ultrassa ei ainakaan ultraaja maininnut mitään. Vai tiedättekö, näkyykö tuossa 4D:ssä edes kohdunkaulan tilanne?

t. Piipi + typykkä 26+3
 
Paljon Onnea Sssalla!! :flower:

Piipi79 kiitos, tuo oli hyvä tietää. Ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi soittaa neuvolaan. Ensimmäinen käynti on vasta perjantaina, vois koittaa aikaistaa sitä samalla. ;)
 
Onnea Sssalla! :flower: :flower: Tyttövoittoista edelleen uusien vauvojen osalta :) . Yhtä nopeaa toimintaa sinullakin, saman ajan ehdimme molemmat olla sairaalassa ennen vauvan syntymää. Ehkä se toinen lapsi on sitten hieman 'helpompi' saattaa maailmaan, ainakin pääsääntöisesti.
 
Sssallalle oikein paljon onnea :heart: :flower: Pitkään sullakin oli tota supistelua, hyvä et itse synnytys oli sitte nopea.. Ja hyvä, et neiti nukkuu sen 5h yöllä.

Meillä neiti nukkuu sellaset pari 4h pätkää yöaikaan.. Nyt on muutamana iltana ollu joku ihme kiukku päällä ja on muka nälkä ja sit ku joutuu pullosta antaa, kun ei enää muualta tule, niin sitte hetken päästä oksentaa kaiken pois ja sit nukahtaa.. Tiedä sitte vaikuttaako ne tipat, mitä nyt pe saatiin neuvolasta, et ärsyttääkö ne neidin mahaa. Aloitin eka 2 tippaa, sit 3 tippaa jne. Kaippa se siittä sitte.

mini83 Niinku Piipi79, niin tumma veri on sitä vanhaa verta ja yleensä siittä ei ole vaaraa, mut kannattaa soitella neuvolaan, jos siltä tuntuu. Jos tulee kirkasta verta niin sitte pitää mennä äippäpolille. Tällaset ohjeet mä sain sillon ku verta vuosin.. Toivottavasti ei ole mitään.. Ja yhdynnän jälk. saattaa tulla veristä vuotoa kans..

Piipi79 4D:ssä ei vissiin nää tota kohdunsuun tilannetta, kun ultrataan vaan mahan päältä.

Pitäs lähtee, kun neiti herää ja syö, niin sitte kauppaan. Mennään kävellen, kun ei kerran mitään sada. Ja kun ei oikeen muuta liikuntaa saa vielä harrastaa niin kävely on hyvää kuntoilua sitte. Eipä mulla kyl ole enää ku muutama kilo jäljellä raskaudesta. Toki toi maha on löysä jne, mut ku pääsee taas treenaa niin eiköhän se siittä sitte..

Sanna ja Nipsu-neiti 2vkoa 6 pvää :heart:
 
mini-83 älä nyt huolestu! mullahan tuli alussa vuotoa enemmänkin, oltiin keskellä metsää mökillä ja siellä sitä sitten oltiin. ja PANIIKISSA. jossain vaiheessa huomasin ettei kannata huolestua kaikesta pienestäkin vuodosta, itellä kun sitä tuli aika paljonkin. joten ole ihan rauhassa ja kyllä kaikki hyvin on. :hug:

meillä mymmy ollut aika rauhallinen, eilen kyllä laskin liikkeitä ja niitä tuli tunnissa yli 50 (siihen siis lopetin laskemisen) joten eiköhän mymmylläkin ole kaikki hyvin. voi kun rakastan niitä tätä mahaa ja varsinkin sitä mitä siellä sisällä on. :heart:

sannalla menee vissiin hyvin tyttösen kanssa! voi kun itsekin olis jo tossa vaiheessa. ja kaikki kilotkin olet saanut pois, mä olen niin kateellinen, kun mulle tulee varmaan joku 30 kg ylimäärästä tän raskauden suhteen, plaah...

niisku-neiti pian nähdään sitten perhevalmennuksessa, mitäköhän siä tehdään? kysyin neuvolatädiltä ja se sano et jutellaan ja sit meijän kaikkie tarvii kysellä paljon... hmm..
 
liirah Kyl meillä ihan hyvin menee, noita ilta kiukkuja lukuunottamatta ja neki nyt on melko pieniä, ku miettii, et toisten vauvat huutaa ja kiukkuu 24h/vrk.. Eilenki illalla/yöllä toin vauvan olkkariin miehelle, ku se katto telkkuu ja pari tuntia sain nukuttuu ja sit tuli neiti syömään ja sit nukuttiinki 4h.. Että kyllä hän helppo vauva on ollut.. Ja on alkanu nyt pvälläki olee hereillä eikä vaan syö ja nuku. Ollaan sit kateltu tollasta keltapunaista kuvaa, mikä saatiin neuvolasta ja se saa neidin hymyilee :)
 
Kiitos sanna ja liirah. Soitin varmuuden vuoksi neuvolaan ja sieltä sanottiin ihan samaa. Täytyy nyt vaan tarkkailla sitä vuotoa että ei tule kirkasta. Perjantaina sitten, jos kaikki menee hyvin, niin ensikäynnille neuvolaan. =)
 
Heips.

oo suoraan omaan napaan. Mä olen niin kiukkunen itselleni kun kiukuttelen miehelleni jatkuvasti pienistäkin asioista. :headwall:

Yöllä taas oltu hereillä melkein 2 tuntia ja nyt kotosalla kun ei tullut sitten enää mitään siitä kouluun lähdöstä kun väsytti ja jotenkin heitti päästä ja tuli sillanen huono olo... :/

En sit tiedä... Vatsa kutiaa ja repeilee minkä kerkee en ole enää jaksanut välittää silti kyllä rasvailen mutta tuntuu aiheuttavan sitä kutinaa enemmän vaikka en ole allerginen. Pikku neiti taitaa kasvaa vauhdilla.

Ja kertokaa mulle miltä tuntuvat supistukset?

Tällä hetkellä selkää jomottaa ja pistelee toisinaan pistelee kyljissä. Ihme touhua tää raskaus.

Liirah toden totta näemme ylihuomenna. Ja eikö se ollut klo 17 ja mäntymäen siihen aulaan tai missä nyt odotellaan neuvolaan pääsyäkin?

Nyt taidan kömpiä jonnekkin..

mini83 uskon että kaikki on hyvin :hug:

Niisku-neiti & rinsessa 27+6
 
Kamala olo! jalat on kuin puupökkelöt. kun menen kyykkyyn ni jaloissa oikein kiristää niin pirusti kun on niin turvoksissa!!! mikä tähän auttaa? liikunta, neste ja se että pitää jalkoja ylhäällä, onko muuta?
mutta aina kun liikun niin alkaa supistaa joten sekin on hiukan kaksipiippuinen juttu. kamala päänsärkykin. no onpas tätä valitusta taas kerrakseen!! :D

nyt pakko mennä laittaa jalat ylös jos auttais ees hiukan.
 
liirah mä söin magnesiumtabletteja loppuraskaudessa just tohon jalkojen ja sormien turvotukseen. Apteekista hain ja apua oli et suosittelen kokeilemaan nilkkojen pyörittelyn, kylmäkylpyjen ja lentosukkien lisäksi. Ja niin, mies jalkoja hieromaan =) Synnärillehän se turvotus sitten jää (itsellä 12 kiloa!!!) joten tsemppiä!!
Meillä ei sitten nukuttu viime yönä, mutta onneksi edes päivällä..Toivotaan, että ensi yö on rauhallisempi, ja loppuviikko kun mies palaa torstaina töihin.
Sssallalle paljon onnea :flower:
motkottaja ollaan sitten saman neuvolan asiakkaita? Ootko ollut tuolla aikaisemmin? Me mennään ekaa kertaa maanantaina, tällä viikolla ollaan vielä käyty punnituksissa Mäntymäessä.
Jaaha, kauppareissulle kun neidin vaipat alkaa loppua. Hyviä vointeja!
iitulinäiti
 
sanna, jos se kovasti vaan oksentelee maitoa, pidä tipoista taukoa. jos oksentelu jatkuu niin vaihda erilaiseen korvikkeeseen, merkkejä toki riittää mitä koettaa, onneksi =)
meillä ollaan vieläkin aika kaukana syntymäpainosta (3790) 3560.. joten lisää lisämaitoa, ja neiti kellertää myös.. imetys varmasti sujuisi jos siihen olisi aikaa muuten kuin yöllä, kun tuo esikoinen vaatii huomiota myös eikä tunninkaan imetys onnistu päivällä. ja mies edelleen reissutöissä, niin mulla ei ole täälä apuna ketään pitämässä sille seuraa.
oli kyllä luksusta vauvan kanssa olla kaupungilla, tänään uskallauduttiin pikaisesti. kerran vauva söi ja muuten nukkui, sain itse sovitella vaatteita ilman mitään hoppua =) ja oli luksusta ostaa paita vanhaa kokoa =D ilman että kiristi ja puristi ja masu vilkkui. ei kyllä ole yhtään ikävä mahaa!
 

Yhteistyössä