Turkulaisia odottajia OSA II

Moikka,
no niin, jouduin sitten parin viikon sairaslomalle supistusten takia :( Viikolla oli jo tosi kipeitä ja pelkäsin, että kohta tätä mammaa lennätetään Ruotsiin keskosta synnyttämään :eek: Neuvolalääkärin mukaan onneksi kohdunkaula on vain vähän pehmentynyt, mutta on kuitenkin kiinni ja sitä on vielä 3cm jäljellä. Mutta rauhassa täytyy nyt ottaa...

Niisku-neiti: mullekin tosiaan sanottiin, että lakko ei äitiysneuvolan toimintaan vaikuta millään tavalla.

liirah: onneks mymmyllä oli kaikki kuitenkin hyvin! :hug:

mini83: mulla ei kuulunu sydänäänet vielä viikolla 10 lainkaan, seuraavalla kerralla vasta. Tosin menin vähän aikaisemmin pelkästään sydänääniä kuuntelemaan, kun panikoin ;)

Öisin kyllä on aika tukala jo nukkua, heräilen vähintään tunnin välein ja vaihdan asentoa, kun jalkoja särkee niin kovasti. Hain apteekista tänään magnesiumia, jos siitä ois jotain apua näihin särkyihin :/ Onhan tässä kaikenlaista kremppaa koko ajan, mutta typykkä potkii kovasti ja se saa kyllä aina hymyn huulille :heart:

t. Piipi + typykkä 27+1
 
Täällä elo jatkuu kutakuinkin samanlaisena kuin viimeiset pari viikkoa, joskin maha kasvaa tajutonta vauhtia ja potkut on melko mojovia. Nyt on muutamana päivänä supistellut hieman kipeästikin, varsinkin öisin herään suppareihin jotka tuntuvat ei-niin-mukavilta. Masu oli laskeutunut jo pari viikkoa sitten, mutta nyt on tullut sellaisia tuntemuksia, että ihan kuin joku poraisi pientä päätään aina vain alaspäin. Äitiysvalmennuksessa huomasi kyllä hyvin, että toisilla äideillä, joilla oli la suht samoihin aikoihin, oli masut paljon korkeammalla. Olisinko mä sitten yksi niistä tilastoihmeistä, jotka synnyttää esikoisensa ennen laskettua aikaa..? Toinen sisko sai esikkonsa rv 38, toiselta en ole muistanut asiaa kysäistä. Hassua, sehän tarkottaisi että voisin olla virallisesti äiti jo reilun parin viikon päästä :)
Vaavi on kova latkimaan lapsivettä ja hikkaamaan sitten sen jälkeen. Se selvästi harmittaa häntä, aina hikan iskiessä saan monosta enemmän kuin tarpeeksi. No mutta kukapa sitä nyt hikkaamisesta tykkäisi. Saa katsoa jatkuuko vaiva äidinmaidon kanssakin, toivottavasti ei olis mitään kauheita vatsavaivoja pikkuisella.
 
lispetti Meen neiti oli kova hikkaan mahassa ja sama jatkuu nyt synnyttyäänkin. Kyl väh. 2 kertaa pvässä iskee neidille hikka syönnin jälkeen.

Piipi79 Jaksamista suppareiden kanssa :hug:

mini83 Mä olin ekan kerran neuvolassa rv 10+ ja sano sillon terkka,et jos haluan niin voidaan yrittää kuunnella sydänääniä, mut ei välttämättä kuulu.. Kuunneltiin kuitenki ja kuuluhan ne. Olin rv 7+2 ollu TYKSissä varhaisultrassa niin siks uskalsin pyytää koittaa kuunnella ääniä kun siellä syke sillon näky, muuten en varmaan ehkä olis halunnu yrittää edes kuunnella.. Että älä panikoi tosiaan enne seuraavaa käyntiä, toi on normaalia ettei vielä noin aikasin kuulu :hug:

Mä olen niin jääny koukkuun Facebookiin ettei mitään rajaa :LOL:

Toivottavasti Tehy-asiassa päästään johonki ratkaisuun ja saatte kaikki synnyttää Suomessa ja normaaleissa olosuhteissa.. Mullahan olis LA ollu ens ke vasta.

Mut nyt aamukahvia ku neiti nukkuu nätisti.

Sanna ja Nipsu-neiti
 
Hyvää huomenta.

Eilen oltiin leffassa ja aika hyväkin oli se uusi suomalainen joulutarina leffa. PAITSI että kun Antti Tuisku tuli kehiin meni jotenkin fiilis. :LOL:

Eilen tuli jo hiukan luntakin mutta sekin suli pois ennen 2 yöllä. :'(

Onkos teillä muilla kauhea jouluvimma jo?

Itse siivoskelin eilen kaappeja ja heitin turhia roinia pois ja kokosin enkelikellon ja laittelin joululiinoja pöydille :whistle:

Joulukortteja ajattelin tehdä itse kävin jopa eilen hommaamassa kaikki tarvikkeet. :D

Illalla olisi myllyn joulujutska avajaiset kuinka moni on menossa??? Minä ainakin.

Niisku-neiti & rinsessa 28+5
 
lispetti sama juttu meillä, neiti hikkaili vatsassa tosi usein ja niinpä hikkaa yhä edelleen usein kun äityy hotkimaan maitoa.

[/b]Niisku-neiti mulla olis joulunlaittovimma, mutta ei ole aikaa laittaa. Mä en ymmärrä miten päivät soljuu ohi ihan itsestään vauvan kanssa ja esikoinen tarvitsee myös tosi paljon aikaa ja siinä ne vuorokaudet sitten kuluvatkin =) .

Eikö ole
Sanna-78 jännä ajatella että sinulla olisi ollut LA vasta tulevalla viikolla ja nyt jo olet saanut nauttia pikku prinsessasta usean viikon ajan.

Meillä sujuu kaikenkaikkiaan vauvelin kanssa ihan hyvin, hän on toistaiseksi ollut melko helppo vauva.
 
niiskuneiti mulla on ihan kamala jouluvimma! rakastan joulua, se on jotenkin niin ihana juhla. :heart: mutta vielä oon malttanu, mut kun ensi viikolla on 3 päivää vapaata ni ajattelin et joskos sillo jo alkais laittaa jouluverhoja jne... :whistle:

mä oon nukkunut kans ihan kamalan huonosti. tyksissä sanottiin sillon kun siellä olin etten saa nukkua enää selällään kun mymmy ei tykkää sydänkäyrän mukaan. ja sitten tietty oon ihan paniikis yrittäny nukkua kyljelläni, mut kun en mä osaa!!! :ashamed: sitten herään noin kerran puolessa tunnissa, tää väsymys on siis jotain ihan kamalaa.

mulla sattuu maha välillä ihan pirusti! tollai jomottaa/ pistää tuolta alhaalta. en tiedä onko normaalia, mut en jotenkaan viiti jokaisesta asiasta aina johki soittaa kun muutenkin mun papereissa varmaan lukee YLI HYSTEERINEN! :LOL: :LOL:
 
Niisku-neiti Me käytiin Myllyssä, mut lähdettiin pois joskus neljän aikaan, ku äijällä meni hermot siihen ryysikseen :LOL: Yhden paidan ostin Nipsulle H&M:ltä, oli -30%.

motkottaja Onhan se vähän "outoa", ku toisen piti vasta ens vkolla syntyä, mut tossa hän on ollu jo pian 4 vkoa ja voinu hyvin.
 
täälläkin ollaan päästy joulutunnelmiin. Eilen käytiin kattomas joulukadun avajaiset ja sen jälkeen leivottiin kotona joulutorttuja ja juotiin glögiä. kaiken kruunas ihana lumisade. Harmi et suli pois :( Tänään käytiin myllyssä ja leivottiin pipareita.

Ootteko ikinä ajatellu jotain tapaamista?

Miten olette ajatellu joulun viettää? me päätettiin olla kotona kolmestaan jouluaatto. :)

Ilona kasvaa kovasti...nyt yrittää kovasti saada itsensä istuma asentoon :)
 
Musta olis ainaki kiva tavata täällä kirjoittelevia. Onkos jotai ehdotuksia tapaamisen järjestämiselle?

Jouluna mennään mun siskon perheen luo syömään ja sit kyl tullaan yöks kotiin. Asuvat tossa Maskussa niin ei ole pitkä matka.
 
Sanna-78 Juu me oltiin siel 17-18.30 joten miehellä meinasi palaa myös kiinni sen ihmismassan takia. Mut oli upeet ilotulitukset! ;)

liirah No ei se nukkuminenkaan täällä päin oikein onnistu! Joko kävelen hereillä ympäri kämppää tai sitten unissani. Ja loppu yö menee kyljeltä toiselle kyljelle. On ihan pirun vaikeeta kääntyä nykyään ja aina jos hiukankin kääntyy nopeemmin niin vihlasee nivusista :kieh: Mies jo lopen kyllästynyt mun yöllisiin tohinoihin! :ashamed:

amalia07
Sama kävi mielessäni että voitais hiukan tapailla. Tosin liirah jo minut nähnyt. Itse en osannut kyllä yhtään katsoa sillä silmällä että kukas noista nyt mahtaa kirjoitella kaksplussan palstalla :LOL:

Onkos teillä joillain jotain kuvia netissä?

Mulla on kuvia http://irc-galleria.net/view.php?nick=Onnelliset

Noh nyt sohvailee. Mun uus harrastus.

Niisku-neiti & rinsessa 28+5 :heart:
 
se vois ollakin kiva tavata. :D sais vähän naamoja ihmisille joille kertoo kaiken. :LOL: ja etten sitten näe niitä unia että sannakin ois joku liehuva punatukka!!

niiskuneiti mä olin se joka vissiin aukas sulle oven. jos joku avas sulle oven kun odottelitte siin ulkopuolella ni se olin mä. ja sit tietty aina kun avasin suuni ni olin punanen kun paloauto!! :LOL: ihan kamalaa kun punastun vaikkei oikeastaan olis edes mitään syytä.

meillä täällä matsi kun mies toi kaupasta jotain helvetin jauhonakkeja. tietty hän ajatteli hyvää että tekee mulle ruokaa, ranskiksia ja nakkeja, mut jotain saakelin jauhonakkeja! niin kauan kun ollaan oltu yhes ni oon sanonu et mä vihaan niitä!!! stana!!! :x

 
liirah No jos sulla oli sillanen ihana vihree paita päällä ni sit oon nähny sut ja laittanut jopa merkille et vitsi sul on hyvä maku!Mun piti ostaa sillanen paita mut sit mies oli et älä tuhlaa rahoja ja jäkäjäkä... :LOL: Vihree on mun lemppari.

Otin ittestäni kuvia ja järkytyin ku en ole mikään peili ihminen ni tuli toi koko aika puun takaa... ja viel 2 kk pitäis venyä :eek:

Niisku-neiti & rinsessa 28+5
 
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Rasmu%60s&image_id=70363256 Tuolta löytyy mun pärstä, tosin tämä kuva vuoden vanha, toinen kuva mikä musta siellä niin pari vuotta vanha ja molemmat ihan kamalia vaikka sanoin tolle äijälle että laittaa mun valitsemat kuvat niin ei.. Noh, jotai suuntaa ehkä antaa :D
 
sanna-78 ja niisku-neiti : hassu nähä kuvia teistä. olin kuvitellut vielessäni teidät erinäköisiksi :) niiskuneidillä on ihana maha :)

Sanna-78: teidäm tyttö on niin suloisen näköinen. =)

Tapaamisesta..pitäiskö mennä johonki kahvilaan? joku paikka mihin pääsis hyvin vaunujen kanssa.

Kokeilen laittaa profiiliin uutta kuvaa Ilonasta.
 
amalia07 Laita yv:llä nimes jos haluut niin lisään sut mun Facebookiin. Ja kiitos, onhan toi neiti tosi suloinen munki mielestä :D Ilona on kans tosi herttaisen näköinen ja hieno on nimi, meen neidin toinen tai kolmas nimi tulee olee Ilona. Oli mun mummum nimi.
 
Minäkin olin siellä Myllyssä eilen viiden kinttaalla.... Katselin kyllä kaikkia isomahaisia ja vaununtyöntäjiä sillä silmällä ;)
Minäkin voisin tulla tapaamiseen, ei uusien tuttujen saaminen koskaan pahitteeksi ole. Etenkään kun näitä odottajia /pienten lasten vanhempia ei kuulu kaveripiiriin ollenkaan.
Tässä on tasan viikko enää sektioon... olen vaan miettinyt, että mitä kivaa sitä voisi vielä keksiä kun nyt olisi aikaa kulutettavana. Jos normaalisti oli ollut töistä lomaa olisi ollut ihan intsinä, mutta nyt ei nappaa ollenkaan.
Hapikko viikolla 38+2
 
Kiitoksia kaikille rauhoittelijoille. 4 päivä taas neuvolaan joten sitten selviää missä mennään. Ihmetyttää tämä vuoto vaan, nyt jo 2 viikkoa, eikä ole mitään pientä. Mutta ei kuitenkaan kirkasta vuotoa ole vaan ihan tummaa...onko tämä tosiaan normaalia että sitä tulee näin kauan? :ashamed:

Rv 9
 
Heipparallaa.

Minille :hug:

Sanna-78 Ihana vauveli teillä tosi tosi sulonen :heart:
Ja voitko kertoa mulle mikä toi facebook oikein on? Tunnen itseni taas niin tyhmäksi!?! :ashamed:

Amalia07 Kiitos.

Nyt tarttis hetkeks mennä huilaamaan jos sais aikaseks. Huomenna neuvolalääkäri. ;) Saas nährä onko neiti kuinka iso.

Aika hiljaiseloa on taas vauveli viettäny mutta kait se tossa illalla sit taas rupee puskemaan. Ja tänään se kutitti mua sieltä... :LOL: se oli ihan järkyttävän tuntusta ku sormet räpläs kohdun suuta. :LOL:

Ihanaa et toi tehy jupakka tuli sovittua... Ei tartte ruottiin lähtee synnyttää... :D

Noh jos nyt sit lähtis vaiks askartelee joulukortteja... ;)

Ja viel nii siitä tapaamisesta. Mulle käy melkein kaikki ajat. Sumplimisen maailman mestari :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 28+6
 
Moikka! Sairaslomaa muutama päivä vasta takana ja aika meinaa kyl tulla toooodella pitkäksi... Onneks kipeitä supistuksia ei oo tullut levon jälkeen yhtään, vaan jotain kevyitä harjoitussuppareita.

Meilläkin "korkattiin" eilen joulun odotus alkaneeksi, eli juotiin miehen kanssa glögiä ja syötiin pipareita. Joulu on niin ihanaa aikaa!
amalia07: me lähdetään jouluksi vanhempien luo, katellaan jos sit ens joulu oltais ihan kotona vaan oman perheen kanssa.

liirah ja Niisku-neiti: nukkuminen on täälläkin välillä yhtä tuskaa... Lonkkia ja jalkoja särkee koko ajan ja asentoa pitää vaihtaa vähintään tunnin välein kyljeltä toiselle. Selällä ei pysty enää nukkuun, kun tulee jotenkin huono olo :| No, mut tää on hyvää totuttelua katkonaisiin yöuniin ;)

mini83: mulla oli alkuraskaudessa vuotoa koko ajan viikoilla 6-8 ja sit se vaan yhtäkkiä loppu ja kaikki hyvin. Oli kyl tosi niukkaa, mut koko ajan kuitenkin tihkutteli. Koita jaksaa! :hug:

t. Piipi + typykkä 27+3
 
kui pal ton kohdunkaulan pitäis olla? kyselee ihminen jonka pitäisi tämä asia tietää.. :ashamed: oliko 5 cm? mulla on kans 3 cm ja kipeetä tekee tuolta alhaalta.

sanna et sä oo yhtään ittes näkönen! :LOL: (suomeksi: siis sen näkönen kun olen ajatellut).

meillä mymmy on kanssa ollut aika rauhallinen, siis voi perse suoraan sanottuna kuinka paniikissa ihminen voi olla! jotenkin kun olin koirien kans äsken ni ajattelin et kaikki otetaan vastaan mikä tulee mutta... kun vois vaan herätä viikolla 38 ja sit sais jo synnyttää. :D
ääh, mulla hajoo pää huolesta!

niiskuneiti ylihuomenna sitten nähdään taas. ja nythän käydään läpi synnytystä, eikös se niin ollut? toivottavasti se opiskelija ei ois enää siä. :)

tapaamisesta, mulle käy yleensä aika harva päivä, oon jotenkin mukamas niin kiireinen aina, mut sitten tietty kun alkaa äitiysloma jne ni sitten on aikaa. ja kai voin nyt jo muutenkin yrittää järkätä. :saint:
 

Yhteistyössä