Turkulaisia odottajia OSA II

Sssalla Baby Semp:iä oli eka ja se ei pysyny lainkaan sisällä ja nyt on Nan:ia ja nyt on se pulauttelu vähentyny, tulee lähinnä enää aamuisin puklut ja seki nykyään melk. pelkkää kuolaa tms, missä vähän maitoa joukossa, et on kyl nyt vähentyny muutaman pvän aikana toi pulauttelu..
 
Voi että miten ihanaa kun aurinko näyttäytyi päivällä eikä satanut vettä! Vähemmän ihanaa on se että aamulla herättiin (tai herättiin ja herättiin, ei meilläkään viime yönä nukuttu) flunssassa koko perhe, toivon todella ettei vauveli saa mitään pöpöä meiltä. Olo on ollut kuin puulla päähän lyöty koko päivän :/ .

Ilmarinäiti, ollaan käyty ko. neuvolassa myös esikoisen kanssa. Nythän siellä on tehty remontti ja nähdään huomenna ensi kertaa uudet tilat. Ekassa punnituksessa kotiutumisen jälkeen äitiysneuvolassa vauveli oli saanut melkein 400 g lisää painoa, mutta nyt ei kyllä niin paljon ole tullut, luulisin.
 
Kuis vaanha teijän vauveli nyt olikaan Sssalla? ootkos pusutellut vauvaa paljon, onko hän semmosen suolaisemman makuinen kuin ennen? tai siis kuin normaalisti?
mulla on niin huonostit nukuttu yö takana et ei ollenkaan jaksais tehä mitään, oksettaa ja mahakin taitaa olla sekaisin.. äh, onko pakko nyt lähteä tonne ulos kylmään jollei todellakaan tahdo? :D
 
Huomenia |O

Kerrankin kun sai nukkua pitkään ja olisi vielä pidempään tarvinnut niin äiti herättää kiesus et olen kiukkunen. :headwall:

Olen siis menossa sokerirasitukseen ja inhoon jos ei saa syödä heti ku nousee ylös ja joudun nyt sit viel tunnin venaamaan et saan taas syödä.

Mitäs vielä.

Vauveli riehuu ihan kiitettävästi :heart:

Illalla on se perhevalmennuskin hiukan jänskää mitä siel mahdetaan tehdä. =)

Hei muuten mitäs siellä neuvolalääkärikäynnillä tehdään? Onko alapää tutkimusta? Ja mul on viel se saakelin heikki. :kieh:

Nyt o sit kurkku kipee ja pää täynnä räkää... toivottavasti olette muut selvinneet jo flunssasta.

Niisku-neiti & rinsessa 28+1
 
Apua eilen oli punaista verta tumman vuodon seassa ja mahaan sattus niin paljon että oikein itketti. Pitäisikö tästä huolestua?

Sit yks tyhmä kysymys, mutta ummikko kun olen näissä asioissa niin voinkohan ottaa palasen kakkua missä on rommia? Tiedän että alkoholia ei saa nauttia kun on raskaana mutta laksetaanko tuo? :ashamed:

Rv. 8
 
liirah Meill ainaki pusutellaan vauvaa hirveesti ja silitellään jne. Hän on niin ihana, et on pakko kokoajan vaan helliä :) :heart:

Niisku-neiti Mulla oli tasan yks lääkärineuvola ja siel kuunneltiin sydänäänet, paineli mahaa ja kokeili vauvan tarjonnan. Sit tutki alapään tilanteen, ja otti sf-mitan. Mut eipä sen kummempia. Sitä lääkäriä ennen terkka otti verenpaineen ja painon ja tietty pissa katottiin niinku aina..

Heikki oli mulle asiallinen ja jopa mukava ku ennen äippäloman alkua kävin hakee saikkuu :eek: :)

mini83 Tuliko paljon verta? Jos ei, niin tuskin oli mitään, tosin en on lääkäri.. Mulle vaan sanottiin, et jos tulee vähän niin ei tarvii huolestuu mut jos tulee samalla lailla ku olis kuukautiset, niin sitte pitää mennä sairaalaan,mut soita neuvolaan, jos huolettaa, ne antaa sulle ohjeet miten toimia.. Ja kyl sä voit mun mielestä kakkua syödä missä rommia, kun voihan sitä lasin viiniäkin juoda vaikka olis raskaana, sano terkka mulle ekalla kerralla..

Ihanaa, ku paistaa aurinko =)
 
mini83 Tiedän tunteen kyllä ja jos huolettaa niin kannattaa soitella neuvolaan tai mennä äippäpolille. Mielummin menee vaikka turhaan..Kyllä siinä paniikki iskee, ainaki mulla iski, ku verta tuli.. ja oli sellanen paniikki olo sairaalassakin vielä, ku tuli sitä tummaa vanhaa verta ja sanottiin, et siittä ei kannata huolestuu mut helppo se on muiden sanoa ja neuvoa.. :hug:
Enkä siis halua sulle mitään paniikkia aiheuttaa, kerron vaan omista kokemuksistani ja mullahan se veri tuli istukan ulkopuolelta eli vauvalla ei missään vaiheessa ollu mitään hätää.. Ja mulla oli istukka kokonaan kohdunsuulla.
 
Juu, soitin maanantaina neuvolaan ja rauhoittelivat että ei kannata huolestua jos ei tule kirkasta verta. Perjantaina on joka tapauksessa ensimmäinen neuvola käynti joten eiköhän siellä sitten selviä jos on jotain tosiaan vialla. Vatsaan sattuu vaan ihan vietävästi, ei pysty nauramaankaan kunnolla. Istuminenkin on aika tuskasta välillä, pakko kuitenkin jaksaa töissä (istumatyö kaikenlisäksi ). :(
 
mini83 Mulla ei ole tullut verta missään vaiheessa raskautta, mutta just rv 8, sama päivä ku olin käyny ekaa kertaa neuvolassa, alkoi sattumaan tosi kovin ja olin varma, että keskenmeno tuli. Kävelin kaksinkerroin ja itkin, otin pari panadolia eivätkä pahemmin auttaneet. Pari tuntia vatsa kramppasi ja sitten alkoi helpottaa. Ei siitä onneksi mitään seurannut, en sitten tiedä että ovatko jotain kohdun "kasvukipuja" vai kuinka. Pidän peukkuja sulle!
 
Iltoja.

Voimia minille :hug: Kyllä sitä tulee ressattua itsensä melkein hengiltä ihan pienenkin säryn takia. Neuvolaan kannattaa aina soittaa. He ovat velvollisia auttamaan. :hug:

Meillä olis tunnin päästä eka perhevalmennus. :D

Heikki on ammattitaitoinen. Omat kokemukset tähän asti olleet sitä km toteamista ja kohdun tarkistamista kun tyhjennyksessä EHKÄ vahingossa teki reiän kohdun seinämään. Jos tämä nyt olisi se eka kiva käynti hänellä.

Onko kukaan seuraillut lööppejä? Kuulemma jo nyt siirtävät odottavia äitejä ruotsinpuolelle jolla on riski synnyttää keskonen. On helpompaa siirtää koko pakkaus ruotsiin kuin se että keskonen siirrettäisiin yksinään.

Alkaa hiukan ottamaan päähän ja samalla huolestuttaa toi tehy jupakka. Olen sitä mieltä että pakkolaki ei ratkase mitään vaan raha. He tekevät kuitenkin työtä jota kaikki suomen ihmiset tulevat jossain elämänvaiheessa tarvitsevan.

Noh kait sitä sit ollaan kohta ruotsissa synnyttämässä kaikki. Tosi hauskaa saakohan kaupanpäälle tulkin. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 28+1
 
Voihan perseys tuota tehy-kiistaa.. Hankala uskoa että on kannattavampaa alkaa siirtää ihmisiä ulkomaille hoitoon kuin saada se sopimus aikaiseksi, voin vaan kuvitella millaisista kustannuksista puhutaan. Jossain vaiheessa se on kuitenkin sovittava. Ketuttaa että vaikka miltei koko Suomen kansa on valmis hyväksymään palkkavaatimukset, niin sillä ei ole mitään väliä kun päättäjät tahkoo vastaan. Minkä helvetin takia Suomessa ylipäänsä järjestetään vaaleja? Tästä on demokratia kaukana.
 
Lispetti Älä muuta viserrä. :kieh:

Ketuttaa päivä päivältä enemmän kun alkaa itselläänkin olemaan jo ajatukset synnytyksessä niin vielä se että turha tässä on suunnitella mitään synnytys tapaa ja mitä kivunlievityksiä haluaa ja koska tutustumaan ku ei sitä ikinä tiedä missä tässä pahimmassa tapauksessa joutuu synnyttämään :kieh:

Pienestä asti opetettu et ikinä ei kannata riidellä ja sopu on paras ratkaisu kaikki on kaikkien kavereita. No mihis on päässyt unohtumaan nämä seikat! Turhaan sitä sitten hoetaan lapsille jos kerran aikuisetkaan ei niin tee. ;)

Mutta nyt hyvää yötä :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 28+1
 
Sssalla no se on erittäin hyvä ettei maistu suolaiselta, sillä se ei ole hyvä merkki! itse kun tuolla osastolla näkee niin paljon kaikkea. nyt vaan peukut pystyyn että alkaa pienellä paino nousemaan!

mites Minillä meni ekassa neuvolassa? oliko kiva täti ja kuuluiko sydänäänet? meille sillon ekassa neuvolakäynnillä sanottiin ettei tässä vaiheessa vielä kuulu (vko 10) mutta kyllä meijän mymmyn sydänäänet kuului ja hyvin! :D

mitäs tänne? eilen oltiin ilta tyksissä kun havahduin siihen etten ollut tuntenut mymmyn liikkeitä pitkään aikaan ja sitten uimassa kun oltiin ni pyyhkeelle tuli verta. lääkäri sinä ensin tuumasi että no onpas kyllä ihmeellisen rauhallista, vaikka sydänäänet olikin kohdallaan.
no siinä ultralla sitten jonkun aikaa katottiin ja lääkäri tökki mymmyä ja saikin vauvan liikkeelle ja liikkeitä tuli normimäärä kuulemma. vaikka se musta vaikuttikin kamalan vähäiseltä. ja kuulemma johtuu siitä nyt tämä etten tunne liikkeitä kun vauva on ottanut oikean asennon (siis pää alaspäin) ja on hänellä enempi tilaa liikkua. :D
painoarvio olikin jo 1400 grammaa!! okei, minkäköhän kokoinen mahtaa olla syntyessään? no isi toivoi että olisi ainakin potra vauva. no sen hän tulee saamaaan! :LOL: äitillä voi olla paikat hiukan sitä ajatusta vastaan.. :LOL:
ja muuten, meni meidän sukupuolikin uusiksi, kiva kun on vaan toisen värisiä vaatteita nyt laatikko pullolaan ja jos onki nyt toista mitä silloin rakenneultrassa sanottiin... no samapa tuo, kuhan olisi joka tavalla terve. :heart:
 
Oli kyllä todella mukava täti (ja harjoittelija). Ei kuulunut mitään sydänääniä, nyt rv.8+4, täti kyllä sanoi että ei niitä välttämättä kuulu vielä näin aikaisin. Tuli vain pieni huoli kun niitä ei kuulunut ja ruskeaa vuotoa on ollut koko viikon. Neuvolan täti sanoi että jos seuraavassa ultrassa ei näy ja kuulu niin sitten uudestaan raskaustestiin...apua!! Eli enkö nyt sitten olekaan raskaana? Pitäisiköhän mennä apteekin kautta ja tehdä ihan oma testi??? Vaikka neuvolassa sanottiin että turha on rahojaan sellasiin tuhlata... :ashamed:
 
hmm, ei mulla ole kummastakaan muistaakseni koitettu edes kuunnella noin aikaseen, jos oikein muistan. juuri tuon takia kun äiti huolestuu jossei kuulu, ja ei aina kuulu jos viikkoja on laskettu vaikka väärin, tai äiti jos on kovin iso, ja missä kohti vauva on mahassa jne =) joten koita olla huolehtimatta ennen ensikertaa =))
 
mini 83 Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Itse olin varhaisultrassa rv 7 ja sielläkään ei kuulunut rinsessamme sydänäänet mutta käyrällä näkyi hento syke. Nyt menossa rv28+3 :heart:

Vaikeaa sitä on olla rauhassa kun kyse on omasta pikkuisesta. :hug:

Nyt taas sitä kuuluisaa omaa napaa.

Mieheni kysyi edellis aamuna minulta että mitä teit kuuden aikoihin hereillä olitko juomassa vai vessassa?!?! Noh ihan kiva mutta itse en muista mitään siitä että olisin ollut hereillä. Mieheni on aika huolissaan mun yöllisistä kävelyistä ja siitä että unissani herättelen häntä ja rupean pitämään saarnaa jostakin asiasta mistä ei kyllä saa selvää. :LOL:

Voi mies parka motkotan päivisin ja vielä öisinkin. :ashamed:

Luulempa että alitajunnassani ressaan tota tehy-jupakkaa niin paljon että pitää öisinkin kävelyttää itseään unissaan... :LOL:

Liirah
Onneksi kaikki oli hyvin :hug: Ja vautsi minkä kokonen.

Mulla on tiistaina se neuvolalääkäri MUTTA ilmoitetaanko mulle sit jos en pääsekkään neukkulääkärikäynnille tehy-jupakan takia... Muutenkin kun on jätetty noita neuvolakäyntejä minulta pois kun raskaus etenee niin mukavasti. Niin en ole kiireemmästä päästä ja tiedän että vauveli on pää alespäin ollut itseasiassa koko raskauden... äitini sanoi että olemme kaikki olleet (4lasta) pää alespäin koko odotuksen ajan. Onkohan joku sukuvika. Ja kertoi myös että aina puhkaistu kalvot eli lapsivettä ei lorahtelisi minultakaan. Ja että 3 vko ennen la syntyisi jos nämä kaikki pitävät paikkaansa ni en tie mitä sanois. Sen näkee sit tammikuussa.

Niisku-neiti & rinsessa 28+3 :heart:
 
niisku-neiti! se tehyn lakko ei vaikuta neuvolakäynteihin / lääkäreihin. joten meet sitten rauhassa tiistaina. mitä muuten tykkäsit siitä perhevalmennuksesta? musta se oli ehkä hiukan... hmm... miten sen nyt sanois? ei nyt turhakaan mut.. istuitteko te siel ihan takana? :)

joo mua hiukan pelottaa toi vauvan koko. jos se kert nyt jo on noin iso! mahtaako sitä saada käynnistettyä aikasemmin etten joutuis mitään kuusi kiloista pusertamaan ulos... :whistle:
 
Liirah No on se ihan kiva et tollasia järjestetään ensisynnyttäjille mut... itse olen ainakin kaikki koulussa joutunut opettelemaan. Joten tuttua juttua mulle. Ja hiukan mua nauratti se opiskelija ku se painotti hassusti sanoja ja loppu tavuja... :LOL:

Ihan rupes hävettää itteä ku rupesin nauramaan väsymyksen takia. :ashamed:

Juu me oltii me! eli yks kalju yks blondi ja masu haalareissa. Ja vallattiin koko taka sohva. :D

Joo no niin mä hiukan sitä ajattelinkin et ei se neuvolakäynteihin niin vaikuta. Mut mikään ei ole niin varmaa ku epävarma. :D

Jee mennään illalla katsomaan sitä joulutarina leffaa. =) Toivottavasti pysyn hereillä... on tullut taas nukuttua huonosti. :kieh:

Niisku-neiti & rinsessa 28+4

Ps. tulispa jo sitä lunta!
 

Yhteistyössä