Huhtikuulaiset 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rakenneultra oli eilen, ja mitä tulee siihen veikkauslistaan sukupuolesta... ei tarvitse enää täällä päässä veikata! (vaikka Kätilöopisto ei ota kantaa ollenkaan yleensä tähän kysymykseen)

Vauvalla oli kaikki kohdallaan, mutta alavatsalta löytyi 7 mm nesterakkula. Sitä sitten syynäsi kaksi kätilöä ja ylilääkäri yksissä tuumin. Lääkäri kutsuttiin tutkimushuoneeseen katsomaan löydöstä ja kysyi ovelasti kätilöiltä että ootteko miettineet josko sukupuoli selittäis rakkulan...? Juu, ja niinhän sitten uskaltautuivat toteamaan että kyseessä vois olla munasarjakysta. Eli tyttövauvahan se siellä majailee!

Joskus vauvan munasarjat reagoi äidin villiintyneisiin horminipitoisuuksiin ja näitä saattaa tulla. Eivät ole mitenkään vaarallisia, monella aikuisella naisellakin näitä on, mutta eivät tiedä itse asiasta. Ne saattaa puhjeta itsestään, ""kuivua"" pois tai sitten olla möllöttävät paikoillaan. Nykyiset ultrat alkaa olla niin tarkkoja että näitä on alkanut löytyä hiukan useammin kuin ennen, jolloin tarkkuus ei riittänyt moisiin havaintoihin. Lääkäri halusi kuitenkin että tullaan kontrollikäynnille viikolla 29-30, katsotaan että onko se kasvanut. Syntymän jälkeen vauvan masu ultrataan todennäköisesti uudelleen. Jos se nyt aivan villiintyy niin sitten se puhkaistaan pois. Huolissaan en jaksa tästä olla, aika näyttää kuin sen möllykän käy. Mutta olihan se tyttö aika mieluinen uutinen ;)

Mieskin hymisi itsekseen polleana että tiesinhän minä että se on tyttö! Salaa oli toista typsyä toivonutkin..

Taidanpa mennä ostamaan tänään pikkuruiset vaalenpunaiset potkarit, joita olen hypistellyt jo jonkin aikaa!

Moi!
Eilen oli ultra ja siellä ihan selkeästi näkyi poikatöröttimiä :) Kätilökin sanoi, että pojan merkit näkyy. Kai sitä sitten uskaltaa autopotkuhousuja ostaa. Mulla olikin jo tunne pojasta joten aika vaaleensinistä on tullu ostettuu. Se oli kyllä veikeen näköinen ku se siellä köllötteli selällään jalat vatsaseinämää vasten ihan ku olis valmistautunu potkiin kovasti :)
Kaikki oli hyvin ja kuvista tuli hyviä, parempia ku ekoista. Se oli jo ihan vauvan näköinen.
Nyt sitte näkee pienen vasta sitte ku se syntyy seuraavan kerran ku on ultrat ohi.

Ihanaa!! Minäkin jo haluaisin tietää, minkävärisiä pikkuruisia vaatteita voisi ostaa. Rakenneultra-aika saatiin vasta parin viikon päähän... Odottavan aika on pitkä!

Ostin ekat mammahousut parisen viikkoa sitten. Ne on vaan hieman reilummat vyötäröltä kuin norm. housut. Tuntuu vatsa kasvavan vauhdilla, joten ostin maanantaina kahdet vatsan yli menevät housut. Rintsikoitakin on parit pitänyt ostaa, taitaa nuo omat makkarat siirtyä rintojen alle (kaarituet painaa), kun vatsa on siirtynyt ylemmäs, hihiii... :)

Veikkaan meille poikaa, saas nähdä miten käy!

Eilisen työpäivän aikana alkoi huomata, etten kovin kauaa enää töissä jaksa. Työni on pääosin seisomatyötä ja alkaa tuntua kyllä selässä ja jaloissa jo tosi tuskaiselta. Esimies tuli kysymään kesken päivän, että oonko ihan ok, kun olin kuulemma niin kärsivän näköinen. Varmaankin tossa joulun kieppeillä joutuu puolittamaan työviikon ja vuoden vaihteen jälkeen ei enää montaa viikkoa jaksa.

Mua on alkanut pelottaa, että entä jos niitä onkin kolme. Kaikki lapsia saaneet taivastelevat, että olivat itse saman kokoisia ensimmäisen lapsensa kanssa suunnilleen 7. kuukauden kohdalla. Tää kasvu tuntuu olevan suorastaan räjähdysmäistä. Kuulemma on mahdollista, että vasta rakenneultrassa löytyy kahden takaa vasta se kolmas.. Kaksi kyllä riittäisi meille ihan loistavasti... Ahdistaa oikein toi jatkuva taivastelu ja hämmästely.

Mulla on rakenneultra vasta kolmen viikon päästä. Toivottavasti näkyisi kumpia tulokkaat on. Aluksi oli tunne, että ne on varmaan kaksi poikaa, mutta nyt ei ole minkäänlaista tunnetta.

Jaahas, maanantaipäivä ja rakenneultra takana. Itse täytyy todeta, että petyin ihan kamalasti ultraan! Tai oikeastaan kätilöön, joka sen teki. Tämä kätilö sipisi hiljaa itsekseen, eikä montaa sanaa päästänyt suustaan koko ultrauksen aikana! Lopuksi totesi, että rakenteeltaan masukki on ihan normaali, mutta koko ei vastaa viikkoa, vaan olis viikkoa pienempi kuin laskettu aika määrittää. Varas mulle ajan kolmen viikon päähän kontrolliultraan, jonne lupasin mennä. Itse en ole kovin pitkä ja vaikka mieheni on 180 cm pitkä, ei hän mikään isokokoinen ihminen ole. Kätilö epäili, ettei vauvastakaan kovin isoa tule. Mutta saipahan hän kuitenkin jotenkin pahan mielen ja epätietoisuuden tunteen aikaan mulle. Mies oli kyllä ihana, kun oli mukana ja yritti sanoa ultran jälkeen kaikkea positiivista (ja järkiperäistä) mulla masukista.

Että sellainen viikon aloitus! Olisin toivonut, että kätilö olisi hieman selitelly mitä tekee ja mittailee, mutta ei. Kolme kuvaa saatiin ihanasta masukista mukaan.

...ketju on muuten jo perustettu, niin kirjoitellaan sinne. Tosin siinä on otsikkona 5 ja nimimerkkinä Huhtimammat, niin se vaikeuttaa ehkä ketjun huomaamista. Mutta siellä tuoreempaa juttua :)