HUHTImammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen viettänyt äitiyslomaa viikon ajan, ja tosi nopeasti ovat päivät kuluneet! Koiran kanssa olen ulkoillut kolme lenkkiä päivässä, katsonut elokuvia, lukenut, kokkaillut ja koettanut vähän puuhata kotitöitäkin. Ja joka päivä olen ottanut päiväunet!

Vauvalle alkaa olla kaikki hankinnat tehtynä, mutta vielä en ole vaatteita pessyt enkä laittanut muita tarvikkeita paikoilleen. Kai sekin pitäisi tehdä lähiaikoina, niin ei tarvitsisi asiasta stressata, jos vauva päättääkin tulla etuajassa (ei tosin ole mitään merkkejä sellaisesta). Sairaalakassikin on vielä pakkaamatta, mutta ajattelin kirjoittaa paperille listaa mukaan otettavista tavaroista, jos lähtö tulee yllättäen.

Oletteko muut säästyneet raskausarvilta? Minulle tuli mahaan ensimmäiset arvet noin pari viikkoa sitten. Ovat toistaiseksi niin alavatsalla, että jäävät onneksi varmaan alushousujen ja bikinien alle, jos eivät kamalasti tuosta veny. (Jos sitä ikinä enää onkaan bikinikunnossa?! ;) )

Jauh! Selvisin lääkärikeikasta. Ei mitään normaalista poikkeavaa. Sanoi lasta villiksi ja ""melkoiseksi jötkäleeksi"". Tosi kiva, kun normaalisti olen sellainen aika rimpula, vaan eiköhän tuo sovi tulemaan... ;) Taitaa tulla suursyömäri, kuten äitinsä ja isänsä. Oli myös vähän hassua, kun sanoi että ""siinä yksi koipi törröttää"". Mun pieni broileri. Kaikki sympatiat meidän kaksosten odottajalle, ei enää pitkää piinaa... Sulla on sitten tupla ihmetys ja ihanuus, kun maailmaan putkahtavat. Mua ei kamalasti mietitytä itse synnytys, vaan oikeastaan se lähdön hetki. Mistä tiedän, että juuri nyt, olenko kotona, missä tavarat, koira, mies jne.
Pystyy tietysti vähän ennakkoon noihin vaikuttamaan, mutta en ole kuitenkaan mikään järjestelmällisyyden huippu. voi hyvin siis olla, että olen esim. yksin huonekasvin ja tosi makeiden sohvatyynyjen kanssa jumittuneena kodinanttilan hissiin, ilman puhelinta tietysti ja mies koiran kanssa (joka on karannut) ulkona kännykän katvealueella. No joo. Toivottavasti mä saan vähän jotain vinkkiä tulevasta, ettei ihan syöksynä synny. Raskausarpia ei ole vielä ilmaantunut, mutta ehtiihän nuo vielä, mikäli tulla haluavat. Oon käyttänyt sellaista bodyshopin kaakaovoistickiä, mikä on vähän niinkuin iso huulirasva. Ihan hauska pyöritellä pitkin mahaa. Paino oli muuten laskenut pari kiloa edellisestä, voipi olla nesteitä tietty. Rinnat mulla on aika äidilliset jo, isot, pehmeät ja nännit, kuin puutarhavadelmat isoine pihoineen. Vain parasta lapselleni, heh!

moro!
Täytyy munkin välillä kirjoitella kuulumisia. Tänää oli taase neuvola kaik hyvin. Vähä hassua on nyt rampata siellä joka viikko, mut toisaalta hyvä että huolehditaan. Mulla oli masu pienentynyt kahdella sentillä ja terkka veikkaili että oliskos vauveli kiinnittynyt :) toivottavasti toi jatkuva kylkiluiden potkurumbakin helpottais (nytkin yritän kirjottaa ihan kenossa ku sattuu)
Tasan kolme viikkoo vielä. Todellaki maailman pisimmät viikot. Toivottavasti ei mee yli tai tulis jopa jo ennen la:a.

Jaa, joku kyseli mite päivät sujuu. Ite oon ollu jo kohta kuukauden lomalla ja sellasta
oleilua on lähinnä. Aamulla herään yleensä joskus kaheksalta ja syön miehen kans aamupalaa. Sitte vielä takasin nukkuu pariksi tunniksi. Aika paljon tulee luettua kirjoja ja hömppälehtiä. Sitte yritän joka päivä jaksaa kiertää pikku kävelylenkin ja mahdollisesti nähä kavereita. Tosin yhtä lukuunottamatta kaikki on töissä. Joskus on kyllä aika tylsää täytyy tunnustaa. Sitte jos miehellä on vielä treenejä tai pelejä illalla nii on tosi ääritylsää.
Huomaan kyllä että mulle ei todellakaa sovi tällanen pelkkä oleminen, on niin ikävä liikuntaa ja kaikkia aktiviteetteja.Toisaalta on ihanaa ku on totaalisen irti työpaineista.Mun kohdalla ei olis voinu parempaan saumaan tulla tää raskaus. Kiintiö on ollu jo jonkun aikaa aika täynnä tota työelämää..

Vauvaa varte pitäs vielä pestä parit tutit ja pullot jemmaan. En myöskään oo pakannut vielä. mikä olis varmaan ihan fiksua jos tulee äkkilähtö.

Moi kaikki!

Laskettu aika sen kun lähenee...
Maanantaina tuli ensimmäiset supistukset, jotka -tuntuivat- jossain (menkkamaisia kipuja vatsassa). Niitä tuli jopa 5 tunnin ajan, välillä 30 min välein, lopussa jo alle 10 min välein, mutta sitten vähän ennen kauppareissua loppuivat seinään. :/ Ajattelin jo, että mies pitää hälyttää töistä kotiin, mutta mitä sitä turhia!

Neuvolassa sitten eilen kertoivat, että vauva on jo jämäkämmin kiinni alhaalla, eli jotain edistystä oli tapahtunut! :)

Jotenkin sitä malttamattomana jo odottelee lisää synnytyksen merkkejä. Toivottavasti ei ainakaan kovin yliaikaiseksi mene, sitten saattaa tuntua tilanne jo toivottomalta.

Raskausarpia ei (ainakaan vielä) ole tullut. Tosin jotkut ovat kertoneet, että ne voivat ilmestyä ihan viime metreillä. Mullakin on ollu käytössä BodyShopin stick. Olen sitä vissiin käytellyt aika runsaasti, kun se on jo kohta loppu ;) Ei kai siitä kovin kauaa edes ole kun kävin sen ostamassa ja mietin ostaessa, että mihinpä sitä sitten laitan, kun raskaus on ohi. Eipä ole sitä pelkoa! Ja myyjä sanoi, että sitä voi käyttää hyvin vaikka kyynärpäiden kuivaan ihoon.

Oma + vauvan kassi on pakattu valmiiksi. Meillä on sairaalaan tosin vain 2 km, joten en ole pitänyt sen kanssa kiirettä. Toisaalta... en minäkään olisi halunnut miestäni opastaa, että mitä pitää mukaan ottaa. Minkälaisissahan vaatteissa pikkuinenkin tulisi kotiin, jos isä saisi päättää ;)

Meillä ainakin sanottiin synnärin tutustumiskäynnillä, ettei tarvi äidille ottaa mitään evästä mukaan. Varasin kuitenkin varmuuden vuoksi pari pillimehua ja meinaan tempaista hedelmiä mukaan, jos niitä sattuu sitten olemaan, kun h-hetki koittaa.

Yöt alkaa olla jo aika levottomia. Eilenkin piti neljän jälkeen ruveta hääräilemään, kun ei uni maistunut. Paitsi sitten reilun tunnin päästä tuli onneksi uni silmään. Ja päikkärit tulee aina otettua! Enää ei riitäkään pikaiset 20 min päikkärit, vaan menee yleensä reilu tunti. No, kai sitä onkin nyt hyvä kerätä voimia, että sitten jaksaa!

Aurinkoista odotusta!