HUHTImammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paljon onnea ex-odottajalle! ja mustakin on tosi lohdullista kuulla, että synnytys sujui hyvin :) Ei ittee pelota niin paljoo.

Täällä ollaan edelleen yhes koos. Viikonloppu oli kyllä aika nihkeetä oloo, alkaa oleen liikkuminen vaikeeta. Edelleenkää en osaa tunnistaa varsinaisia suppareita, sellasta jomotusta ja vihlontaa alavatsassa ja alaselässä. Ruokaa ei tee mieli ja vessas saa ravata tyhjennyksellä monta kertaa päivässä.
Iha hyvä toikin, että elimistö ite ittensä tyhjentää ennen synnytystä, just mietin ettei olis kyllä kivaa jos ponnistusvaihees tulee kaikki kuonatkin ulos...

Joo, pitää varmaa koittaa alkaa tekeen kaikenlaista mikä nyt vois käynnistää supparit.. Kaveri kertoi, että sen kamu oli raivonnu miehelleen niin että oli lapsivedet menny..
jeps, tänää taas neuvolaan. kirjottelen sitte myöhemmin lisää.

Jälleen neuvolassa käyty ja tietty siellä sitten selvisi lievän raskausmyrkytyksen mahdollisuus. Nyt kuiten kaikki vielä ainakin niin hyvällä mallilla, että mihkään sen kummempiin tutkimuksiin en joutunut. Siis aikaa n. 2 viikkoa laskettuunaikaan, niin eiköhän pidä vielä jotain ongelmia pukata matkaan=( Vauva onneksi voi kaiken perusteella hyvin. Neuvolantäti vain hetken jo mietti että miten päin se pikkutyyppi mahassa oikein köllöttelee, kun tuntui niin oudolta. Mä kuiten vakuutin, että omasta mielestä se kyllä on yhä pää alaspäin ja lopulta hoitaja sit ihan samaa mieltä. Ja pääkin tuntui kuulemma olevan jo kiinnittynyt.

Supistuksia on ollut jo sen verran säännöllisesti, että kuulemma saattaa hieman vihjata synnytyksestä. Vessassa saa tosiaan juosta kokoajan isolla hädällä ja alamahassa tuntuu kuukautismaisia kipuja. Kaikki vihjaa synnytyksen lähestymiseen. Sais kyllä mun puolesta jo pihalle tullakin...alkaa niin painaan! Ja olishan se niin kiva nähdä minkä näköinen jälkeläinen sieltä esiin putkahtaa=)

Tunteet on alkanut meneen ihan äärilaidasta toiseen. Saatan itkeä ihan ihme asioista ja mies saakin sit välillä raapia päätään, että mikähän nyt tuli!? Välillä maailma vaan tuntuu kaatuvan niin totaalisesti päälle ja seuraavalla hetkellä jokin asia sit jo naurattaakin. Kaupassa käyntikin välil niin vaikeeta, kun ei oikeen tiä mitä pitäs ostaa ja saapa sekin sit melki itkuun pillahtamaan. Voi...koita ny sit tässäkin itteensä ymmärtää=)

Nyt menen kokkailemaan ruismarjapuuroa...ihme himo tullut siihenkin! Voikaahan hyvin kaikki!

Heippa mammat,

Mäkin olin tänään äitiyspolilla, sain sinne ajan sokeriarvojen takia. Otettiin sikiön syke- ja liikekäyrää, lääkäri tutki kohdunsuun, kokeili lantion koon ja ultrasi. Vauvalla kaikki muuten tosi hyvin, mutta lapsivettä kuulemma on todella vähän. Se saattaa tarkoittaa että on syntymässä hyvin pian. Pää on kiinnittyneenä jo tosi alas, joten sekin viittaa että hän haluaisi syntyä pian. Mua onkin painanut alhaalta ja vihlonut ym kävellessä, ei siis ihme jos kaverin pää on haarovälissä:) Vähän alkoi jännittämään.....Sain uuden ajan ensi viikoksi polille, jos silloin lapsivettä on yhtä vähän, saattavat käynnistää synnytyksen. KÄÄK. Nyt aloin toivomaan että syntyisi itsellään vaikka heti. Kokoarviokin tällä hetkellä oli jo 3,5 kg joten eivät missään tapauksessa päästä raskautta yliajalle.

Muuten, mun mielestä ainakaan se lantion kokeilu ei tuntunut sen pahemmalta kuin normaali lääkärin tutkimus, joten sitä ei kannata jännittää. Ei todellakaan tutkittu kovakouraisesti eikä ainakaan nyrkillä!

Moni on sanonut vatsan löystymisen olevan merkki lähestyvästä synnytyksestä. Mullakin on ollut vatsa kuralla, mutta sitä on ollut vähän väliä jo parin viikon ajan. Eli ei se varmaan tarkoita että synnytys heti alkaisi? Supistuksiakaan mulla ei ole ollut yhtään, siksikin tuntuu uskomattomalta että lapsi syntyisi pian. Mutta eihän niitä ennakoivia supistuksia välttämättä olekaan....

Tämmöisiä täällä, seuraillaan kuka meistä on seuraava uusi äiti:)

Heippa vaan! Kovin tuntuu meillä mahat olevan sekaisin. ;) Mulla ei mitään viitteitä synnytyksen käynnistymisestä, ja tuntuu vähän hassulta, kun tajusin, että niin, eihän tässä enää oikein kovin pitkille kyläreissuille tai sukuloinneille viitsikään lähteä. En ole vielä(kään) edes pakannut mitään tavaroita mukaan. Ihan epätodellinen- ja uskoinen fiilis, että kohta tää on ohi. Välillä iltaisin tuijottelen pinnasänkyä, puistelen päätäni ja hymyilen avuttomana, että hitsi, tuollako se kohta nukkuu...Sekin on hassua, kun mietin, että siellä se on mahassa ihan valmiina pian syntymään, nyt vielä napanuorassa kiinni ja alasti, mutta pian kaapissa olevien vaatteiden sisällä ja meidän sylissä. Pienet korvat ja varpaat ja suu.... ;) Oletteko muuten käyneet vielä kuppiloissa tai konserteissa/keikoilla näin loppuvaiheessa? Mä olen kyllä joissain käynyt, mutta lähtenyt ennenkuin metakka yltyy hurjaksi. Eniten ahdistaa tupakansavu, kun ei aina pääse pakoon, mutta mieluumin nauravainen äiti, kuin kamalan tylsistynyt, otaksun. Äiti sanoi, että tulee lapsesta rauhaton, jos on kova meteli..katsotaan mitä tuleman pitää. Kyllä me ollaan rentouduttukin. :) Nauttikaa loppuajasta, kohta sukelletaan tuntemattomaan...

Mulla on myös ihan samoja oireita; masu sekaisin ja veskis joutuu juoksemaan parhaimmillaan neljästi päiväs, selkää särkee ja alavatsalla on menkkakipumaista jomotusta. Toivottavasti tää nyt ois jo synnytystä edeltävää olotilaa...On alkanut nimittäin Kaveri puskemaan päällään tuonne alas silleen, ettei oikein pysty olemaan mitenkään päin saati kävelemään, ku vihloo niin kauheasti/kipeästi. Olo on muutenkin aika levoton, eikä pysty keskittymään mihinkään! Mut odotellaan nyt, mitä tapahtuu!

Heipä hei! Onnea poksahtaneille ja kärsivällisyyttä meille jotka yhä odottelemme!

Sellaista kyselisin että supistukset teillä muilla minkälaisia sillä itse olen nyt 39+0 ja toki alapäässä vihloo ja tuntuu sähköiskuja mutta onko ne supistuksia vai liitoskipuja?

Heippa!

Itse kuvailisin supistuksia sellaisina koko kohdun ""kovettumina"" jotka tulevat ikään kuin aaltoina. Olen supistellut koko loppuraskauden ja nyt pikkuhiljaa niihin on tullut voimakkuutta lisää. Kipeää ne eivät kuitenkaan läheskään aina tee. Kun reilu kk sitten jouduin osastoseurantaan supistusten vuoksi, makasin sellaisessa vauvan sydänkäyrää ja supistuksia mittaavassa laitteessa ja multa meni laitteen mukaan suppareita myös ""ohi"". Ikään kuin jäi huomaamatta. Nyt vatsa kuitenkin jo niin alhaalla ja painoa sen verran, että joka kerta, kun koko keskivartalo ""kovettuu"" niin tiedän, että supistaa:)

Liitoskipuja yms muuta vihlontaa on sitten ""kaupan päälle"" :) Ne eivät kuitenkaan ainakaan mulla samalla tavalla heijastele reisiin tai muualle kuin supistukset. Se on selaista ikävää vihlontaa ja jomotusta!

Mutta näin minulla:) Mitenhän te muut olette supistuksia kokeneet?

Synnytystä lähestyviä merkkejä on nyt taas ilmassa jotenkin vähemmän. Tyyntä myrskyn edellä?! supistukset ovat rauhoittuneet (tosin olen flunssan kourissa ja ollut ihan totaalilevossa..). Toisaalta vatsa on edelleen sekaisin ja vihlonnan ja selkäkipujen määrä on lisääntynyt!

Hui!

Kyllä se lähtökäsky sairaalaan seuraavan kuukauden sisään osuu! Jännittävää jo!

Olin itse yhteydessä synnytyssairaalaan viikonloppuna juuri erittäin kivuliaiden alakerran vihlontojen vuoksi, ja siinä sivussa tuli muutaman viirun verran vertakin.
Kätilö oli sitä mieltä, että vihlontani olivat ennakoivia supistuksia, ja verisyys on merkki siitä että kohdunsuu kypsyy synnytystä varten. Muistutti vielä minua siitäkin, että joillakin supistukset tuntuvat selkätuikkailuina, joita moni ei siis edes miellä supistuksiksi.
Sain lähtökäskyn tarkistukseen, jos kivut tuostaan olisivat pahentuneet, tai jos jatkossa tulee kovia kipuiluja...tämä sen takia, etten vain joutuisi kotisynnytystä tekemään.

Nyt on ollut pari päivää suht rauhallista, muutama tuikkailu tuntuu aina välillä, mutta ovat sen verran mietoja, ettei niihin tule reagoitua.

Lupsakkaa tiistaita huhtimammoille!

moro!
Onkos Timangi ja Aida vielä yhes koos linjoilla? millainen on nyt olo ? katelin tossa et 1.4 oli la:t. Itellä vielä tasan viikko ja olo alkaa olla kyllä erittäin nihkee, kun öisin varsinkin tuntuu paine ja porautuminen tuolla alhaalla. Toi onkin jännää kun noi supparit on noin erilaisia, että selkävihlonnatkin voi ollakin supistuksia. Mulla koko ajan juilii selkää ja alavatsaa, että lienevätkö sitten suppareita vaiko ei? ota nyt sitten selkoo.
neuvolassa käskettii liikkeitä seurailla. Mulla on edelleenki hieman epäselvää toi laskentatekniikka. oon laskenu että sillon tällöin tulee kyllä tuntiin ne kymmenen, lähinnä niihin aikoihin ku vauva on hereillä masussa. Mutta sitte saattaa olla päiviä et on tosi hiljasta, kai sekin on ihan normaalia.
Varsinbki sunnuntaina sillä oli oikee riehupäivä, tuntui ettei ollenkaan nukkunut. Taitaa kuitenki olla aika vilkas kaveri :)

Mua on mietityttänyt viime päivinä niinkin mukava juttu kun repeämät synnytyksessä..Lähinnä just kun kattoi sen yhden dokkarin missä näytti niin ääriahtaalta se synnytys niin alkoi pelottaa. Tässä tyhmä kysymys, voiko revetä ylöspäin? siis eikös se leikkaus tehäa aina välilihaan jos on repeämisvaara. niin sitä ajattelis että ei voi revetä ylöspäin, yök.Kammottaa pelkkä ajatuskin. kaikkee pöllöö sitä näinä viime päivinä miettii...

Moikka!

Edelleen ollaan yhtenä kappaleena, kaik yhes koos!

Supistuksia oli jo viiden tunnin ajan, mutta ne oli jo kaksi viikkoa sitten! :/ Sen jälkeen on viime päivinä vain ollut muutama hassu supistus... Tämä masuasukki siis näyttää edelleen vain viihtyvän ja möyryävän! Torstaina on taas neuvola-aika, laittavat sieltä lähetteen yliaikakontrolliin, joka olisi todennäköisesti siis ensi viikon alussa.

Jotenkin sitä on jo antanut periksi, ettei tämä kaveri synny ennen kuin kontrollin jälkeen. Eikös jotkut ole kertoneet, että lääkärintarkastus voisi laittaa synnytyksen käyntiin..? Tai sitten käynnistyksellä viimeistään alkaa tapahtua!

Kyllä täälläkin on välillä kovasti mietityttänyt nuo repeämiset... Ei havaintoakaan, että voisiko sitä ylöspäinkin revetä. Auts!

Eipä tule enää hirveästi sohvallakaan löhöiltyä, ei löydy kunnollista istuma-asentoa oikein millään ja yöt on vessassa ramppaamista, kipeiden koipien ja haarojen venyttelyä...

Tänään on sitten siivouspäivä! Jos se saisi jotain aikaiseksi...
Kyllä se kohta sieltä tulee! :)

Myöskään täällä ei ole vielä tapahtunut jakautumista ;) Mulla on yöt yhtä tuskaa: Vatsa menee heti pinkeäksi, kun käy levolle. Supistelee aika voimakkaasti/kipeästi, varsinkin aamuyöllä. Tuntuu, että tarvii tyynyn masun alle mutta hetken päästä sekin alkaa painamaan... Päivällä ei suppaa kovinkaan usein. Mulla on seuraava neuvola käynti huomenna. Mitäköhän siellä meinaavat.
Kyllä sitä välilihasta leikataan jos tekee tiukkaa.Yök! Mulla saattoi aamulla tulla hiukan sitä ""tulppaa"". Peukut pystyyn kaikille meille! =))

Hellou...
Vatsa on ollut mullakin sekaisin. En vain muista, että oliko edellisessäkin raskaudessa. Viime yönä heräsin noin yhden aikaan, kun vatsaan koski ihan vietävästi. Hetken siinä kuulostelin ja totesin, että pakko lähteä vessaan. Ja tämä tuli ihan yllättäen. Kuitenkin edellisestä ruokailusta oli jo viisi tuntia. Mielessä kävi jo, että ennakoi synnytystä, kun suolet tyhjenee ja tänään ei taas ole ruoka maistunut, mutta en sitten tiedä... Täytyy vain odotella ja toivoa parasta.
Huomenna on viimeinen lääkärineuvola. Toivon niin, että siellä todettais paikkojen jo alkaneen muuttumaan. Sais olla jo vaikka vähän aukikin...
Toivottavasti pian kuullaan uusista huhtivauvoista.

Taas viikko täynnä!
Kyllä tää on ihme juttu että näin pitkälle on päästy, kun vauva meinasi syntyä jo 32-viikolla!
nyt on olo kaikin puolin parempi kuin esim. kuukausi sitten, jolloin en e voinut tehdä yhtään mitään, kun koski niin vietävästi ja supisteli kamalasti.
Nyt tuntuu ettei suppareita juuri ole montaakaan päivässä. Tosin nekin tuntuvat nyt enemmän selkäpuolella.
Vauvelikin on kasvanut niin paljon, että on rauhoittunut liikehtiminen, ei enää jumppaa öitä läpensä kuten aiemmin, saan minäkin nukua!
Välillä on huonompi päivä, jolloin kipuilee niin kovasti ettei voi kuin vain pötköttää, mutta suurimmaksi osaksi tuntuu aika hyvältäkin. Olen siivonnut jopa ja leiponut pakastimen täyteen vauvankatsojia varten...Tällaista varmaan olisi olla ""normaalisti"" raskaana, kuin viimeiset 4 päivää mulla, kun olen kärsinyt olla jalkeilla ja puuhastella kaikenlaista. Ihanaa!
Toki peräsuoli kipuilee päivittäin, ihan kamalasti ilmaa, täytyy käydä piereskelemässä pöntöllä vähän väliä, niin sit helpottaa kipukin.Öisinkin herään kipuiluun, mutta onneksi tuo pöntöllä piereskely auttaa.

Mullakin on noita tosi kipeitä vihlaisuja (ollut 2 kk) tuolla alapäässä, ja öisin varsinkin oli vielä viime viikkoon asti. Ne ei ole mitään suppareita, vaan tuntuu jossakin (emättimen seudulla?), ihan kuin veitsellä väännettäis, terävä, äkkinäinen kipu. Silloin ei auttanut kuin äkkiä mennä pötkälleen. Neuvolatäti sanoi niiden johtuvan siitä, että vauvan pää ""poraa"" lantiossa ja levittelee paikkoja.

Mulle ei ole ruoka oikein maisunut pariin viikkoon, täytyy oikein väkisin syödä, tuntuu että mitään ei tee mieli. Suoli toimii ylivilkkaasti (3-6 krt päivässä) jo monen viikon ajan. varmaan johtuu siitä kun kohdunkaulaa ei o0le ollut enää 5 viikkoon juurikaan jäljellä ja vauva onniin alhaalla ja painaa peräsuoltä. Pitkiä aikoja en kärsi istua kun alkaa suoleen sattua.
Saapa nähdä miten pitkään vielä masua kasvatellaan!

Kyllä on yöt käyny ankeiksi, ei meinaa enää nukkumisesta tulla yhtään mitään. Eilen just miehelle hurrasin kaupoilla, että ihanaa kun kerrankin olo on aikalailla ok ja jaksoin hyvin talsia aika pitkiäkin matkoja. No yöllä sit heräsinkin kipeisiin supistuksiin ja valvoin muutaman tunnin kuulostellen mitä on tapahtumassa. Tilanne kuitenkin rauhottui.

Aamulla sit särki alamahaa ja selkää siihen malliin, että sai aikasin nousta kuumaan suihkuun särkyjä helpottaan. Mä rauhallisesti istuin suihkussa ja mies ravas ovella, että voikohan hän nyt vielä lähteä töihin vai pitäskö jäädä kotiin. Patistin töihin, sillä supistuksia tuli aika rauhalliseen tahtiin. Nyt olo odottava...tuleeko lähiaikoina lähtö laitokselle vai vieläkö tämä tästä laantuu. Nyt ainakin supistukset rauhoittuneet. Kyllä tämä odottavan aika on pitkä=)

Onko teillä muilla yöt yhtä kääntyilyä, kun jalat puutuu? Mä ainakin joudun kokoajan vaihtaa kylkeä, kun meinaa niin lonkat tulla kipeiksi ja jalat puutuu niin että särkee. Hyvän asennon löytäminen entistä vaikeampaa. Päivälläkään ei tee väsymyksestä huolimatta mieli mennä nukkuun, kun jalat on jo valmiiksi niin kipeät.

Mutta jääkäämme jälleen kuulostelemaan kuka jakautuu seuraavaksi! =) Tsemppiä!

Moi,

Mullakin on ihan viikon sisään yöt muuttuneet todella vaikeiksi. En pysty olemaan missään asennossa! En tiedä mikä mun kyljessä on, mutta oikealla alavatsalla/kyljessä tuntuu kuin jokin lihas olisi revähtänyt. Tätä kipua ei ole vasemmalla puolella. Sattuu istuessa, seistessä, makuultaan, siis koko ajan. Tuntuu kuin vatsa repeäisi. Siksi en oikein pysty öisinkään olemaan kyljelläni koska silloin vatsa venyttää tuota kohtaa vielä enemmän. Yritän vatsaa tukea tyynyillä mutta tuntuu että tyynykin painaa ja vauvarukalla ei ole tilaa masussa. Toivottavasti tämä olisi jo kohta ohi.

Olen alkanut painelemaan jaloista akupisteitä jotka saattaisivat käynnistää synnytyksen kun olo on niin tuskainen.....heh en tiedä onko mitään apua. Varsinkin kun mua vähän varoiteltiin että synnytys saatetaan käynnistää ensi viikolla vähäisen lapsiveden takia, haluaisin että käynnistyisi nyt ihan itsellään. Jotenkin kurja olokin kun tietää että kohdussa ei ole paljoa vettä ja pikkuraukalla voi olla tukalat oltavat.

Jaksellaan vielä hetki, ei meillä kauaa enää kestä kun saamme nyytit syleihimme:)

Pitkästä aikaa pääsin koneelle... Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena, vaikka olisin niin valmis jo tosi touhuun. Huomenna olis laskettu aika. Mutta tuskin masukki vielä huomiseen mennessä syntyy...

Minä olen saanu nukuttua yöni suht hyvin, mitä nyt täytyy ravata vessassa ja vaihdella kyljeltä toiselle, kun kylki puutuu. Päivisin on tosi tylsää, kun verenpaineen takia on käsketty lepäämään ja lepäämään vielä lisää. Pari kertaa on ollut sellaista vihlovaa kipua kyljessä, kuten Mollyllakin. On ollut sellainen olo, että onko tää nyt sitä itteään... Mutta sekin on menny ohi. Supistuksia on ollut muutamia kertoja niin, että vatsa kovettuu. Selkää on tosin kivistänyt useammin...

Mutta ei auta kuin jaksella vielä jonkin aikaa... :)

Peenu

Heippa taas! 39+2
Täällä on ollut tosi rauhallista. Maisa on toki aika vilkas tämän aikaiseksi öisin se ei enää onneksi rumbaa. Illalla ja päivällä senkin edestä. En tiedä mitä kummaa on sattunut kun mä saan taas pitkästä aikaa yöt nukuttua hyvin vessassakaan ei tarvi käydä kuin kaksi kertaa. Taitaa johtua siitä että se on perätilassa joten sen pää ei paina alhalla paikkoja. Vastauksista ja kertomuksista päätellen mua ei tosiaan vieläkään pahemmin supistele. Koko ajan on aivan valtava jano juon vettä varmaan päivässä litran kaksi ja yöllä menee puoli litraa tai litra. Sitten mulla on aivan valtava väsy nukun yöllä kahdeksan tai kymmenen tuntia ja päivällä parin tunnin tirsat pariin otteeseen vaikka hemoglobiini on 135

Tervehdys taasen! Olin Neuvolassa ja vaavi oli taas myllännyt itesensä mun toista kylkeä vasten. Ei sitten millään jaksa pysyä yhdellä puolella. Joudun menemään pe. uudestaan visiitille. Silloin olisi myös tarkoitus varata aika yliaikaisuus tarkastukseen kättärille. Onkos jo muut ""eräpäivän"" ;) ohittaneet saaneet lähetteen tarkastukseen?
Viime yö meni suht rauhallisesti, lukuunottamatta meidän kissan terrorisointia. Siitä on tullut tosi huomionkipeä.
Tänään olen puuhaillut kaikenlaista: Neuvola, kauppa, pyykinpesu, yleinen järjestely, tiskaus...tavallaan olen kuitti, koska kisu herätti melkeen aamuyöstä mutta en kuitenkaan malta mennä päikkäreille. Varmaan alitajuisestikkin haluaa käyttää aikaa omiin puuhailuihin, kun synnytyksen jälkeen sitä ei juurikaan ole. =P Jaksamista koko poppoolle!

Hello hello.
Tänä aamuna oli neuvolalääkäri. Jäi suoraan sanottuna vähän paska maku suuhun siitä lekurista, tuntui että se oli semmonen yleislääkäri jostain arvauskeskuksesta ja kamala kiire oli koko ajan. Noh, verenpaineet koholla (145/96) ja turvotusta PALJON! Eli tässä eletään nyt raskausmyrkytysuhan alla.. Sain kotiin verenpainemittarin ja perjantaina jo takas neuvolaan. Sit se lääkäri ei katsonut aiheelliseks laittaa mua synnytystapa-arvioon (vaikka entinen lääkäri ja neuvola sanoi että sitten myöhemmin varmasti laitetaan sut sinne). Vauvan pää tuntui ihan siellä alhaalla ja sanoi että mahtuu tulemaan! Katin kontit se voi mitään tietää käsikopelolla. Arvatkaa vaan alkaako nyt synnytys jännittämään...

No, täällä nyt vähän siipi maassa, mutta täytyy vaan lepäillä. Ja mittailla. Ja lepäillä. Samaa ruokahaluttomuutta ja suolen toimivuutta havaittu myös täällä, en kyllä ollut ajatellut että johtuu raskauden loppuajoista! Mut kai se luonto hoitaa hommansa siltäkin osin..
Voimia vaan kaikille!

Mulla oli varsin mielenkiintoinen yö. Heräsin kolmen aikaan supistuksiin ja niitä tulikin seuraavat viis hoo viiden min välein. Soitin jo Jorviinkin, että mitäs tehään niin sanoivat että ootellaan vielä että muuttuvat kivuliaammiksi ja sitten voi tulla.
Käskivät ottaa särkylääkettä ja koittaa nukkua. No eipä ollu särkylääkkeestä apua. Kaheksan aikaan alkoi tilanne rauhoittua niin että sain jopa pari hoo nukuttua. Vähänpä harmittaa, jos täs nyt menee vielä monta päivää ilman mitää..
Mieskin meni vielä töihin, mutta on siellä hälytysvalmiudessa onneksi.
Tässä sitä nyt möllötellään, eikä suppareista tietookaan.

Mulla myös 39+2 ja oli jo yhtenä päivänä supistuksia 9 h 5-10 min välein. Välillä tosi kipeitä, välillä aivan kivuttomia.
Masensi ku loppu siihen, eikä nyt tunnu enää missään... Varsinki ku oon joutunu ottaan kotona rennosti jo yli 3 kk. Mutta onneksi on päästy tähän, eikä vauveli syntyny keskosena. Nyt ajattelen ja varaudun siihen että vielä ainaki 2 viikkoa ootellaan...

Joo.. siltä näytti et ohi menivät. tylsää :( olisin jo ollu enemmän ku valmis tosi toimiin. No, ei voi tosiaa ku oottaa. Toivottavasti nyt ei sentää viikkoja menis..

Aida: Mitä siellä yliaika-tarkastuksessa tapahtui? Yritin kysellä viimeksi neuvolassa, mutta tätsy ei tiennyt mitään. Entä mitä sanoivat sun tilanteesta? Huomenna mä meen tosiaan jo toiselle ylmääräiselle neuvola käynnille. Terkkuja kaikille Huhtiksille! :P