Turkulaisia odottajia?

Heh, kiva että täältä löytyy muitakin aamuvirkkuja palstailijoita... :D

Supistukset alkoivat heti aamulla, enkä siis oikein uskaltanut liikkuakaan mihinkään. Niitä vaan tuli ja tuli, vaikka vaan makoilin koko eilisen päivän :| Mieskin oli ihan että :eek: , kun vatsa silminnähden pingottui kerta toisensa jälkeen. Ja loppujenlopuksi alko tehdä kipeetä selänkin puolelle.

Mikä systeemi siellä äitiyspolilla nykyään on? Neukkakortissa on joku nro sinne, mutta se ei toimi iltaisin eikä vkonloppuna..?

Toivottavasti neuvolasta sais pian ajan... Btw, mulla on nyt sitten vuorossa 4. neuvolantäti... Ekan kerran vaihtui kun muutettiin, ja nyt sitten tuolla Maariassa on taas vaihtunut hlökunta... ei muuten, mutta ainakin näin esikoista odottaessa olisi kiva, kun olisi sama tuttu hoitaja neuvolassa. Ja sitten saa samat jutut käydä läpi joka hoitajan kanssa. Menee siinäkin aina aikaa.

täällä kans |O väsy! Nousin jo ennen viittä, enkä saanut enää unta... Voi kumpa pääsis kotiin nukkumaan!!!
 
Näin lukee TYKSin sivuilla.

Äitiyspoliklinikan aukioloajat

Poliklinikka on ajanvaraus - ja lähetepoliklinikka.
Palvelemme teitä arkisin klo 8 - 15.
Ajanvaraus poliklinikalle tapahtuu klo 13 - 15 puh. (02) - 313 1320.
Äitiyspoliklinikan kanslia/kätilö klo 8-16 puh. (02) - 313 1336.
Muuna aikana synnytysosasto vastaa toiminnasta puh. (02) - 313 1360.


Eli soita tohon kanslia/kätilö numeroon ja kerro mikä olo sulla on niin saat varmasti apuja tai sitte marssit sinne äippäpolille. Ei ne sua tutkimatta kotiin lähetä.

Snoopy Todella inhottavaa tollanen, et kokoajan vaihtuu täti neuvolassa. Mulla ei ole ku kesällä kerran ollu eri tyyppi, kun oma täti oli lomalla..

Soitin töihinki äsken, että en ole tulossa. Eipä siellä mitään, pyys soittaa/tekstaa ku tien taas jotai enemmän..

Jos mä NYT saisin sitä aamupalaa vihdoinki väsättyy :D En mä mikään nettiriippuvainen ole :LOL:
 
Dänks sanna-78! :D

Piti vielä tulla kommentoimaan liirahin juttusia; mulla ei onneksi ole kamut "kääntäneet selkäänsä". Johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että suurimmalla osalla on perhe ja lapsia eli ollaan samassa tilanteessa. Sinkku/ lapsettomat kamutkin on pitäneet yhteyttä, ja jopa tiedustelvat aina vointia ja masuvauvan kuulumisiakin. Tuntuu mukavalta, kun on sellaisia ystäviä jotka muistaa moisia kysellä :heart: Minä itse taidan olla se, jonka sosiaalisissa suhteissa saisi olla aktiivisempi! Tuntuu että tätä nykyä olen liikaa jämähtänyt kotiin, enkä pidä riittävästi yhteyttä kavereihin :ashamed: Täytyy yrittää parantaa tapansa... Jos nyt jotain neuvoja yrittäisin sulle liirah antaa, eli koita itse pitää noihin kahteen kamuun aktiivisesti yhteyttä, ja puhele heidän kanssaan kaikkea samaa mitä ennen raskauttasikin tapasitte keskenään puhua. Kysele heidän elämästään, olostaan ja voinnistaan. Voi olla, että ystävistäsi tuntuu ettei kanssasi voi enää puhua kuin lapseen liittyvistä asioista, vaikka asia ei niin olekaan. Toivottavasti pysytte ystävinä vielä jatkossakin, niitä kun ei koskaan ole liikaa...
 
Olepa hyvä vaan Snoopy. Meillä tällanen pikku aamukeskustelu ollu täällä :LOL:

Tohon ystävä-asiaan mistä liirah kyseli, niin toi Snoopyn kirjoitus on kyl totta.. mä en valitettavasti voi soveltaa sitä tähän mun "ystävään", enää.. Mä meinaan olen aina ollu se, joka soittaa ja pyytää kahville jne ja sit ku hän sai mun raskaudesta tietää niin meni viel hankalammaks näkeminen jne ja nyt hänellä on jotai henkisiä ongelmia ja alko vetää masennuslääkkeitä joku 3kk sitte ja murehtii jotai yli 10v. takasia asioita eikä kuulemma pysty mitään tekee ja kaikki on kamalaa jne jne MUTTA pysty uuden parisuhteen aloittaa kyllä.. En nyt sen enempää viitsi tästä ihmisestä tänne kirjoittaa, mutta hänellä nää "ongelmat" on kyllä ihan jotai keksimällä keksittyjä, hakee jotai sääliä tms. Kuulostaa tylyltä, mutta jos tietäisitte kaikki faktat niin olisitte samaa mieltä mun kanssa..

 
Huomenta vaan kaikille!

Taas yksi tooodella huonosti nukuttu yö takana. Vessassa rampattu varmaan kymmenen kertaa ja muutenkin yö meni valvoessa :/ .

Noihin ystäväsuhteisiin haluaisin minäkin kommentoida. Kaikki muut ystävät ja kaverit ovat olleet tosi ihania raskauden aikana paitsi nk. paras ystäväni. Hän ei ole kommentoinut koko raskautta mitenkään, siis ei puolella sanallakaan ja suoraan sanottuna olen kyllä asiasta loukkaantunut. Käytänössä emme ole pahemmin olleet enää lähikuukausina tekemisissäkään mikä on tosi sääli. No, ajattelin antaa aikaa ja katsoa josko yhteys alkaisi taas joskus pelata, ehkä alkaa ehkä ei. Harmittaa vain kun olemme myös toistemme lapsien kummeja että lapsetkin siinä menettävät yhden aikuiskontaktin elämässään.

Toivottavasti Ilmarinäiti on saanut asioita eteenpäin työnantajansa kanssa. Todella törkeää toimintaa kaiken kaikkiaan työnantajan puolelta!

Myös kaikille supisteluista kärsiville toivotan jaksamista!

Mukavaa lokakuun alkua kaikille,

Motkottaja ja pieni 36 + 4
 
No huh huh. Tää mun torstainen TYKSin lääkäri oli ylilääkäri. Siis mitä hel***tiä. Miten ylilääkäri voi olla noin tietämätön.!!?. Kävin neuvolassa lääkärissä äsken Heikki Virtasella ja hän oli tosi mukava ja asiallinen ja ihmeissään,et minkä ihmeen takia tämä lääkäri ei ole mulle sairaslomaa kirjoittanut, että onpas outoa toimintaa. Heikki sitte kirjoitti saikun äippäloman alkuun.

motkottaja Eipä sullakaan enää montaa vkoa ole jäljellä. Onks kaikki vauvaa varten jo valmiina?

S ja N 32+5
 
Huh huh! Kävin tuossa kaupassa ja kirpparilla ja nyt selkää särkee taas niin ettei kunnolla liikkumaan pääse. Ja sitä tukiliiviähän en voinut silloin millään hankkia, en tiiä olisko auttanut, mutta voi olla. Olipa hyvä että Sanna-78 sait nyt saikkua. Alunperin ihan käsittämätön juttu etteivät suoraan sitä sinulle siellä TYKSissä kirjoittaneet.
Viikot ne tosiaan vähenee, yhtään en osaa ennustaa että tulisiko tämä ennen vai jälkeen LA:n. Esikoinen meni muutaman päivän yli... Tällä viikolla synnytystapa-arvio, josko sieltä hieman saisi osviittaa miltä tilanne vaikuttaa. Periaatteessa kaikki on suunnilleen vauvalle valmiina, raukkaparka joutuu nyt tyytymään isoveljensä vanhoihin kamoihin :), mutta ihan pieniä vaatteita on tosi vähän kun en ole viitsinyt paljon niitä hankkia kun emme tiedä sukupuolta etukäteen. Jotain neutraalia olen sen verran hankkinut että pikkuinen pääsee sentään osastolta vaatteet päällä kotiin.
 
Heippa,
ja kiitos kaikille tuesta tuon työjutun tiimoilta ja muutenkin. Koitan tässä saada luottamusmiestä kiinni ja asialle, näin neuvoivat liitosta.

Mullakin oli ekat kipeät supistukset la yönä. Ei kestäneet kauaa eikä tuntuneet hyvältä, mutta ajatus siitä, että kroppa toimii ja synnytys lähestyy tuntuu kivalta. Viikonloppuna oltiin kaverin häissä ja piipahdettiin mun ja miehen vanhempien luona. Äippäseni se siellä jakeli viime hetken ohjeita ( on terveydenhoitaja) ja pikkusiskosta oikein näki et se odottaa vauvan syntymää tosi tosi paljon :heart: kuten muutkin. Tavaraa tuli taas melkein autolastillinen, on nuo isovanhemmat niin tohkeissaan ekasta lapsenlapsesta =)

Mun ystävistä pari on ollut tosi aktiivisesti mukana tässä odotuksessa ja muut sit vähän vähemmän. Kaikki asuu vähän ympäri Suomea ja siitä syystä tapaamiset on aika harvassa. Suurin osa on sinkkuja ja ei vielä lapsellisia eli vähän eri elämäntilanteissa ollaan (tulivat kuitenkin kaikki mun järjestämille vauvakutsuille elokuussa!). Parille kaverille nää lapsiasiat on tosi kipeitä ja senkin vuoksi on etäisyyttä tullut. Toisella on takanaan avioero ja toisella lapsettomuus ja rankat hoidot. Ollaan kyl tekemisissä mut paljon vähemmän kuin ennen. On se kurjaa miten jotkut ystävyyssuhteet ei tunnu kestävän elämänmuutoksia. Mut voihan se olla, että se ystävyys palaa sit kun elämäntilanteet muuttuu samankaltaisiksi tai muuten vaan aikaa kuluu ja löytyy taas yhteisiä juttuja.

Muutto Turkuun toi tietty muutoksia ystävyyssuhteisiin joten uudet kaverit on tervetulleita! Ja muutoksia tuli myös laskettuun aikaan: Porissa se oli 24.10 ja Turussa 25.10 joten motkottajan kanssa samaan päivään voisin tunkea jos sopii =) ja tuohon Sannan kysymykseen että onko kaikki jo valmiina voisin parahtaa, että eiiiih ole. Tällä viikolla alan pestä vauvan vaatteita ja lauantaina sit suunnataan vielä täydennysostoksille ja mies alkaa kasaamaan pinnasänkyä (ja siihen sitä aikaa ja hermoja sitten meneekin kun ei oo mikään remontti-reiska tuo meidän isäntä..) Taitaa käydä niinkuin ekaa kertaa auton lamppujenvaihdossakin- mä ne lopulta vaihdoin :LOL:

Nauttikaahan naiset syksyn väriloistosta!Mun tekis mieli mennä kävelylle, ihastella vaahteroita ja potkia lehtikasoja :D

 
motkottaja No niinpä. Ei oo kukaan viel ymmärtäny miksen to TYKSistä saikkua saaanu. Mutta pääasia et sain nyt..

Onhan teillä motkottaja ja Ilmarinäiti viel paljon aikaa laittaa paikat ja tavarat järjestykeen =) Itelle tuli vaan sellanen olo sen TYKSissä olon jälkeen, et pakko edes vaatteet pestä ja nyt ne on melk. kaikki pestyny..

Vkonloppuna saan vihdoinki lattian ja sitte saanki vauvalle kaikki tavarat. Pakko alkaa pikku hiljaa valmistautua, kun eipä sitä nyt sit koskaan tiedä koska toi vauva syntyy..

Nyt on ollu vain noita kivuttomia suppareita ja hyvä niin. Ei tarvii niitä kivuliaita tullakaan..

Väsy |O Pitäisköhän nukkuu pikku päikkärit vaikka =)

:wave:

S ja N 32+5
 
oon ollut laiska enkä jaksanut soitella lääkärille, ollaan tässä kaksin pojan kanssa ja mies ruotsissa. äiti oli apuna vlopun ja eilen lähti.. ke suppaili parhaimmillaa n4min välein pari tuntia, sitte epäsäännöllisty, pe-la yö oli eka minkä aikana sain nukuttua 9h ilman mitään. sen jälkeen ei oo ny tullut kuin pari hassua ei kipeää, tosi lohduttavaa että vielä ainakin 7 viikkoa. päättäis nyt että haluaako syntyä vai pysyä mahassa loppuun saakka, puuh!
 
Piti eilen jo illalla tulla kirjottaa, mut taas eilen illalla nää Kaksplussan sivut jumitteli..

Sssalla Tosi inhottavaa tollanen.. Mulla on joka ilta muutaman tunnin kivuliaita suppareita ja tuntuu ettei noi lääkkeet niin hirveesti auta. Ens vkon ke asti niitä napsin ja sit ens vkon to meen TYKSiin ja kuulee sitte, et jos istukka edelleen on kohdunsuulla ja vaavi perätilassa niin leikataan vissiin sit jo rv 36-37.. mut mullakin se 7vkoa sinne LA:han on.. Toiv. helppaa sulla :hug:

S ja N 32+6
 
Tsau.

Puoltoista päivää olin saikulla hirrrrveen flunssan takia. Tänään (jostain kumman syystä ) vääntäydyin töihin :/

En sitte päässyt mihinkään tsekkauttamaan kohdunsuun tilannetta, vaikka noita supistuksia tuli viime vkonloppuna ihan hurjasti. Onneksi tällä viikolla on helpottanut. Neuvolaan ei saa aikoja, ja tyksiin tarvittaisiin lähete... Seuraavaksi ajan (mies ajaa mut ;) ) suoraan tyksiin kun jotain tuntemuksia tulee, näin puhelimessa neuvottiin. Ei ne sieltä ainakaan kotiin käännytä. Mut jotenkin hassua, ettei tuonne neuvolaankaan pääse, vaikka olis tarvis. Mitäköhän sitten, jos ja kun se tehyn lakko alkaa :eek: Ihan hirvittää... Toivottavasti pysyisin suhteellisen terveenä sillävälin.

Onko muuten tietoa, mitä maksaa esim. Medisonarissa ns. lääkärineuvola? Sellanen, missä siis katsottaisiin juuri tuo kohdunsuun tilanne, yms... Tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.

Jösses, ssalla , jopa on ollut olotilat! Jospa sun kuitenkin tarvitsis soitella lääkäriin... :/ Miten ne miesten reissut aina osuukin väärään ajankohtaan! Joko sun siippas on ruotsinmaalta palannut?
 
Snoopy Meillä oli niin, et nyt ma oli lääkäri neuvolassa paikalla ja seuraavan kerran vasta ens vkon to. Että jos tulee tossa välissä jotai niin sit äippäpolile tai jonneki muualle..Mä nyt onneks pääsin ma lääkärille et sain sen sairasloman.. Ja menet sinne äippäpolille todellakin jos viel supistelee..

Mua väsyttää |O Ajatus ei oikeen kulje..

Sanna ja Nipsu 33+0
 
Huomenta!

Synnytystapa-arviossa tällä viikolla käyty ja täytyy sanoa, että H. Virtanen oli erittäin ystävällinen ja jopa puhelias tällä kerralla. Että ei mitään pahaa sanottavaa vaikka toimenpide itsessään ei kovin mukava olekaan...
Vielä ei ainakaan ollut mitään merkkejä siitä, että tämä vauva olisi kovin aikaisessa vaiheessa tulossa. Hyvä niin.
Nyt pitäisi alkaa hieman järjestellä paikkoja jne, mutta mulla ei ole ollut virtaa tällä viikolla ollenkaan. Yöt kun nukkuu niin huonosti, niin päivisin on sitten ihan käsittämättömän väsynyt, vaikka hb:kin on ihan hyvällä tasolla yli 120, joten ei siitäkään pitäisi johtua.

Mukavaa päivän jatkoa!

motkottaja ja pieni 37+0
 
motkottaja Mä kävin Heikiltä ma hakee sairaslomaa ja hän oli kauheen ystävällinen ja toivotteli hyvää vointia ja jaksamista jne. Olin ihan ihmeissäni..

Ihme toimintaa Turun PAM:n toimistossa. Mulle oli eilen sieltä koitettu soittaa, en ollu kuullu ja nyt olen sinne koittanu soitella vaan eipä kukaan vastaa ja niiden toimisto on klo 16 asti auki..

En oo nyt pariin pvään juonu kahvia, ku se maistuu niiiiiiiiiiiiiiin pahalta, mut nyt on pakko mennä keittää ja kokeilee josko pystyis juomaan ku väsyttää, niin ajattelin et jos se vähän piristäis..

Meni taas yö miten meni.. Tunnin välien ramppasin vessassa ja sit 1-3 välillä supisteli ja sattu siis selkään ja mahaan ja tällä kertaa myös reisiin, ei kivaa. sitte sain muutaman tunnin nukuttua ja taas vessan ja sit 7-10.30 nukuin ja sit alko ulkoo kuuluu jotai ihme ääntä, talkkari jotai siellä riehu ja siihen loppu mun unet ja nyt väsyttää |O

S ja N 33+1
 
Heipparallaa =)

Ne ihanat liikkeet! Olen tuntenut sunnuntaista asti ihan kaikki pienetkin kääntyilyt ja sohvalla maatessani näen kuinka vauva myllertää. Mies tunsi ensimmäisen kerran tiistaina ja oli aivan haltioissaan :heart:

Huomenna on 3. neuvola ja saadaan laput kelaa varten ja kuullaan taas ne ihanat sydänäänet :heart:

Vointi on ollut silloin tällöin ihan hirveä... vieläkin on välillä huonovointisuuta ja tuo hirveä alaselkäsärky ja sanotaanko sitä nyt iskiaissäryksi kun on ihan tajuton kipuilu hetken niin että meinaa taju lähteä :(

kasvukipukin on tullut jo tosi tutuksi ja kaamea väsymys. Tuntuu ihan siltä ettei jaksa mitään enää. Ja sit kun jaksaa tehdä rupeaa paikat särkemään. Noh mitä vain oman kullannupun vuoksi.

eipä tässä oikein muuta
ja niin unista! olipa joku nähnyt hauskoja unia :LOL: itse en ole nähnyt vähäänaikaa mitään mutta mieheni kertoi kerran heränneensä siihen kun etsi unissaan meidän vauvaa sängyn alta. :LOL: :LOL: :LOL: Nauroin niin että vatta hytkyi :LOL:

Niisku-neiti& mini 21+6
 
nlan ja vaihteen numero sanovat molemmat että numero on poissa käytöstä. aamulla vielä kyllä tuuttas ja sillain eikä toki kukaan vastannut vaikka monesti soitin, muttakun soittoaika alkoi niin sanoo tuota.. oon kohta niin kiukkunen että ne ei halua mua edes asiakkaaks sinne ;P
 
Tsemppiä kaikille supistusten kanssa kärvisteleville! Parit nippailut oli mullakin yöllä joten jäi taas unet vähiin. No, otin sitten korkojen kera takaisin päivällä eli koko päivä mennyt aika zombiena. Vauvan vaatteet alkaa olla pestynä ja huomenna ois tarkoitus raivata kaappeihin niille tilaa. Saa miehen vanhat villapaidat kyytiä :kieh: vaikka onhan noita "mahtuisinko näihin synnytyksen jälkeen"- vaatteita aikas paljon mullakin...
Hoitopöydän ostoa oon harkinnut ja kaipa se tulee sit huomenna haettua. Sairaalakassiakin kai vois jo pakkailla. Eilen neuvolassa terkkari ehdotteli et vois olla paikallaan käydä Tyksissä näytillä parin viikon kuluttua kun saattaa olla että masussa asustaa melkoisen isokokoinen kaveri. motkottaja onko sulle tehty jotain kokoarviota vauvasta?
Toivottavasti [/b]Sssalla oot saanut apuja, aika outoa kyl että tulee toi numero pois käytöstä..Snoopy mua kans hirvittää toi jos tulee lakko, ihan mun tuuria jos oon synnärillä silloin.. nimim. jäänyt jumiin Lontooseen kun oli Finnairin lakko jne :whistle: vaan eipä me ilman hoitoa jäädä, tosin henkilökuntaa saattaa olla vähemmän jos niin käy.
Palkka-asiasta: mun pomokin oli pöyristynyt tästä henkilöstöjaoksen päätöksestä ja lupas viedä asiaa eteenpäin, eli kaipa se palkankorotus on tulossa. Mä jo usutin luottamusmiehenkin asialle joten setvikööt siellä keskenään.
Pitäis raahautua kauppaan. Tekis mieli vaan nukkua.
Kaikille kivaa viikonloppua!
 
Onpahan taas aamu takana.. Heräsin ja löysin keittiön lattialta hiirenpojan ilman päätä, kissa siinä sitten oli varsin polleana vieressä elvistelemässä.. Nyt vaan toivon että se kateissa oleva pää on syöty eikä ilmesty mistään kulman takaa.. Jokseenkin ällöttävää siivota sellaista veristä mössöä oman keittiön lattialta. Onneksi ei olla vielä ehditty madottaa kissoja, lääkkeet meinaan ostettiin just pari päivää sitten.
Siskon ja sen lasten kanssa oltiin pari tuntia metsässä koiraa ulkoiluttamassa ja saatiin samalla mukavasti suppilovahveroita. Vähän alkoi supistella kun tuli mentyä kyykkyyn ja ylös sienten perässä, mutta nyt on taas ihan normaali olo. Saadaanpahan oikeeta gourmee-ruokaa tänään, suppilovahverot on mun lempparia :)
Kahvia olen by-the-way juonut aikast vähän, helposti on päiviä ettei tule juotua yhtään kupillista. Ja maksimissaan 2 kuppia jos vaikka satutaan kyläilemään.
 
Ällötti se hiiri sen verran etten saanu aamupalaa syötyä vaan heitin kokonaisuudessaan roskiin, enkä ole syönyt vieläkään mitään, vaikka tuli reippailtuakin. Anteeksi vauva. Äitis on just tämmönen. Kuolema kaikissa muodoissaan vie multa ruokahalut.. Mut suppiloita aion syödä vaikka väkisin ;)
 
Snoopylle, mulla on kanssa ollut noita supistuksia useampia tunnissa (kivuttomia ja kivullisia) levossa ja liikkeellä. Sain neuvolasta lähetteen tyksiin, kun neuvolalääkäriin olisi päässyt vasta yli parin viikon päästä. Olin tyksissä eilen ja kaikki katsottiin tarkkaan myös sydänfilmi vauvalta. Pari pientä supistustakin ehti siinä vajaan 10 min aikana tulla. Kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa, eikä vauva ollut ollenkaan alkanut raivata tietään ulos. Nyt kun viikkoja on 32+0 kasassa ja vauva perätilassa niin lääkärin mukaan pään puskeminen voisi supistukset aiheuttaa. Ei siis välttämättä huolestuttava tilanne, vaikka tietysti kannattaa tsekata.
 
Makoilin tossa sitte pe-aamusta asti TYKSissä eivätkä meinanneet päästää tänäänkään kotiin,mut päästivät sitte pitkällisen harkinnan jälkeen, kun mulla matkaa sairaalaan sen 5-10min..

Eli tarina:

Pe-aamulla noin klo 4 herään siihen ku housut kastuu. Meen vessaan ja alushousut märät ja pikkasen vaaleenpunaiset ja pyjamahousut kans kastunu ja pyttyy lorahtaa, eli luultavimmin lapsivettä. Pyyhin, ihan järkyttävät määrät verta ja sellanen iso verihyytymä. Sitte pissin ja pyyhin uudelleen ja verta vaan vuotaa. Samalla huudan äijälle et ylös ja helvetin nopeeta et nyt mennään ja lujaa TYKSiin. Side housuin ja äippäpolille ja heti käyrille. Siitä sitte synnytyssaliin käyrälle ja tulee lääkäri ja kokeilee sormin et ei oo paljon kaulaa jäljellä. En saa nousta, en liikkua. Sängyn kanssa ultraan, kaula onneks kiinni mut jäljellä parisen senttiä. Saan luvan mennä vessaan ja taas käyrälle. Tulee toinen lääkäri ja passittaa ultraan et missä istukka nyt sit on. No sehän on kuulemma täydellinen etisistukka ja vielä jotenkin hirveen alhaalla ja hankalasti ja hematooma, mutta onneks on istukan ulkopuolella niin ei vaikuta vauvaan.

Siittä sitte sängyn kanssa osaastolle ja saa vessaan mennä. Veren tulo alko loppua jo synnytyssalissa mut alko supistaa ja lääkettä. Illalla oli sitte tilanne jo rauhoittunu ja sain tota Adalatia mitä nyt olen napsinu.

La-aamulla tulee lääkäri, en pääse kotiin, liian suuri riski.. Sitte se alko kertoo et tilanne on nyt tämä. Ei ole mikään perus keisarinleikkaus tiedossa vaan tulee olemaan ehkä jopa vaikeakin leikkaus. Paljon suurempi vaara saada isot verenvuodot jne, kun se istukka on niin alhaalla ja hankalasti kiinnittynyt. Ja luultavasti leikkaus on jo parin vkon sisällä. Sanoi myös, et joudutaan ehkä ottaa lapsivesipunktio, et nähdään keuhkojen tilanne. Mutta et tästä päätetään to ku menen uudellleen äippäpolille.

Hemoglobiini laskenu 118-> 111:sta raudan syönnistä huolimatta, ja toi verenvuoto vielä kai laskenu sitä. Verenpaine oli sentään laskenu, oli joku 125/77 tms..

Tänään sitte ku lääkäri kävi niin pohti ja pohti ja pohti, et päästääkö mut himaan, kun supistukset on muuttunu kivuliaimmiks ja heti pitää mennä takas jos tulee verta tai supistaa..

Vauva on edelleen perätilassa mutta voi hyvin ja riehuu. Ei tykkää yhtään ku otetaan sitä sydänkäyrää..

Että tällaista tälla kertaa..


Sanna ja Nipsu 33+4
 
Voi kurja minkälainen viikonloppu teillä on ollut.. :( Onneksi Nipsu voi hyvin, ja toivonmukaan äitikin vähän paremmin jo. Onneksi noita viikkoja on ehtinyt kasaantua jo kohta kokonaiset 34, saatte Nipsun varmaan nopsaan kotio jos parin viikon päästä leikataan. Nyt olette koko perhe mun ajatuksissa ja lähettelen sinne paljon halauksia :hug: ja voimia.
 
Tervehdys.

Voimia ja :hug: sannan koko porukalle.

Onneksi asutte niin lähellä tyksiä. Itsekkin asun noin 5-10 min ajomatkanpäässä tyksistä. Hiukan helpottuneempi olo kun apu lähellä. Terveyskeskus melkein naapuri mutta apu sana on väärä nimike mitä sieltä saa. Ottaa jo joka kk verinäyte aivoon. kun voisin itsekkin sen ottaa.

Supistuksia on myös täällä ja töistähän ne johtuu. Hoitoalalla vanhaikodissa rehkin niin kyllä on selkä ja kaikki rikki... jaloista puhumattakaan.

Vauva syke oli perjantaina 145 eli kumpikohan on sitten tulossa... eikös se 140 viittaa poikaan ja 150+ niin tyttövauvaan. Mieheni huomasi myös tänään että napani on työntynyt melkein kokonaan ulos joten hän on 100% sitä mieltä että poika tulee.

Noh voimia kaikille!

Niisku-neiti& mini 22+2
 

Yhteistyössä