Turkulaisia odottajia?

Voi kurja mitä Sanna-78 on jounut kokemaan! Oikein paljon jaksamista ja vointeja ja malttia olla tekemättä mitään. :hug: Onneksi Nipsu voi vatsassa hyvin ja toivottavasti pysyy siellä vielä hetken kasvamassa.

Ilmarinäiti, minulle ei ole tehty kokoarviota tässä raskaudessa ollenkaan. Esikoinen oli syntyessään pienenlainen, juuri hieman alle 3 kg ja silloin kävin kaksi kertaa kontrollissa äitiyspoliklinikalla ennen synnytystä, mutta kaikki virtaukset ym. olivat kunnossa. Nyt H. Virtanen oli sitä mieltä synnytystapa-arviossa että ihan normaalikokoiselta vaikuttaa, mutta ilmeisesti ei mikään jättiläinen kuitenkaan olisi. Supistuksia tai muita merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei juurikaan ole vielä ollut, joten odotellaan, odotellaan...

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

motkottaja ja pieni 37 + 3
 
Kiitos vaan kaikille.

Enpä ole nyt muutenkaan kauheesti mitään tehny mut nyt en tee sit mitään. Makaan sohvalla vaan ja syön ja käyn vessassa ja suihkussa =)

Äiti tulee huomenna tänne muutamaks pväks kun on niin huolissaan vaikka silläki on polvi kipeenä niin aikoo silti ajaa ja tulla tänne..

Tässä koitan saada tota äijää hereille, et menee hakee mulle Mäkkäristä Big Mac-aterian, ku sairaalassa oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pahaa ruokaa :D

S ja N 33+4
 
Voi ei sanna-78, kylläpä teitä taas koetellaan! :hug: Tosiaan, viikkoja sinulla on jo sen verran että ei enää kauaakaan kun pikku Nipsu jo tupsahtaa maailmaan :heart:

motkottajalla ja ilmarinäidillä on jo kohta h-hetket käsillä :D Voi kumpa aika kulkisi omalla kohdalla nopeasti! Vielä kuusi viikkoa töitäkin jäljellä.. :/ Päivät tuntuu matelevan eteenpäin... Tiukka kysymys teille kummallekin; jännittääkö jo?

Niisku-neidille onnittelut liikkeistä! :flower: Eikö olekin ihana fiilis?! Meidän pienellä alkaa pikkuhiljaa tila käydä ahtaaksi. Äitiä alkaa ahdistamaan ja hengästyttämään, kun pikkuinen painaa keuhkoihin tai punkee ja tunkee päätään/ peppuaan mihin milloinkin *huoh*. Yhteispeli onneksi toimii täälläkin, pikkuinen vaihtaa kyllä asentoa kun tökkäisen mahaa varovasti :D Voisko Niiskuneiti muuten olla, että tuo sun paha olo johtuu siitä, että kohtu alkaa painamaan noita isoja verisuonia...? Mulle tulee tosi kuvottava olo selällään maatessa (mitä en ole kyennyt tekemään pitkään aikaan...) ja joskus puoli-istuvassa asennossa. Olo helpottaa kun vaihtaa asentoa. Autossa tulee myös etova olo, jos joutuu kauan yhteen rytkyyn istumaan :x
 
Snoopy Mua on kyl melkoisesti koeteltu tän raskauden aikana. Eka on hemmetin vaikeeta tulla raskaaks ja nyt sit tällasta, mut minkäs sille voi.. Ja tosiaan, voi olla, et Nipsu on maailmassa jo parin vkon kuluttua, jännää..

Ilmarinäiti Saitko jonku lähetteen TYKSiin ultraan? Siis kokoarvioon?

Ja Niisku-neidille onnea liikkeistä. Ja noista sykkeistä, niin Nipsun on sanottu olevan tyttö ja välillä sykkeet luokkaa 150-170, välillä 120-150, et eipä kai niistä oikeen voi mitään päätellä. Riippuu noi sykkeet kauheesti siitäkin mitä se vauva touhuilee ku otetaan sykkeitä, mut eiks se niin ollu joku uskomus, et korkeet sykkeet on tytöllä ja matalat pojalla.. Tosin mulla itelläni on pulssi melko hidas, että sellasta =)

lispetti Ylihuomenna tulee 34 täyteen ja loppuu noiden suppariesto lääkkeiden syöntiki, vähän jänskättää et alkaaks sit supistelee enempi,kun sairaalassa ollessa muuttuivat supparitki kivuliaimmiks.. To on aika TYKSiin niin jos sit ollaan vähän viisaampia.

hapikko Mä seurailin niitä käyriä TYKSissä, ku oli se sydänäänet ottava anturi ja sit supistusanturi niin aina ku Nipsu alko puskee oikeen kunnolla niin sillon myös supisti ja välillä tosi kivuliaastikin ja mulla kans toi vaavi perätilassa.. Sanoks lääkäri mitään, et kääntyykö sulla vauva vielä vai yritetäänkö kääntää vai mitä tehdään?

Mut nyt meen makaa sohvalle, tässä koneella ollessa ei oo kauheen hyvä olla vaikka onki tää läppäri tässä nojatuolin käsinojan päällä.

:wave:

Sanna ja Nipsu 33+5
 
Äsh.. Soitin äsken neuvolaan ja kerroin että vaikka olen nyt 5 päivää levännyt laakereillani niin silti supistaa usein ja herkästi, joskaan ei yleensä kivuliaasti kuitenkaan. Eilen illalla kyllä sattuikin taas hiukan, ja makuuasennosta huolimatta supisteli tosi usein. Käskivät mun mennä tyksin äippäpolille tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa, kun eivät saa mulle lääkärinaikaa omalta asemalta. Mua jännittää, itkettää ja ahdistaa, pelkään että passittavat mut töihin.. :'(
 
lispetti, meillähän on tuo sama neukka. Tuttu tunne tuo ahdistus, neuvolaan kun ei PÄÄSE tarkistuttamaan kohdunsuun tilannetta, vaikka kuinka supistelee. Pelkkää eioota lääkäriajoissa. Eikä muuten pääse seuraavaksi lähimmällekään (Mullintielle), kun sielläkin täyttä. Aika kummallista touhua, kun akuuttiaikoija ei ole ollenkaan vaikka vaiva olisi juuri mikä hyvänsä... Mene ihan tosi sinne ä-polille käymään... :hug: Miten muuten on, voisko neukasta pyytää lähetteen polille..?

Mulla jatkuu myös nuo supistelut, mutta en ole itsekään lähtenyt vielä tyksiin käymään. Jotenkin tuntuu, etten ole "tarpeeksi" kipeä mennäkseni keskussairaalaan (idioottimaista, tiedän... :ashamed: ). Kun olen jo lähtöä tekemässä, loppuu kivuliaat supistuksetkin :/ Päätin, että varaan tällä viikolla ajan yksityiselle niin saan mielenrauhan.
 
En ole ennen tänne kirjoitellut, mutta olen ahkerasti lueskellut juttujanne jo pitkään. Tietääkö joku onko sinne Maarian neuvolaan palannut jo se "oma" terkkari? Minkälainen hän on, minkä niminen? Tämä edellinen, Ullako sen nimi nyt oli, on aika hössö ja hajamielisen oloinen ainakin kun viimeksi siellä kävin n. kuukausi sitten, mutta olin ymmärtänyt että hän on se vakkari-terkka siellä. Olisi kyllä kivaa jos terkkari vaihtuisi...
 
Tsau Bbbbbbb (montakos b-kirjainta mahtoi tulla... :D ), siellä Maarian ä-neuvolassa on nyt uusi Ullan sijainen (ei siis sama kuin kesällä, herranisä! :eek: ). Vaikutti tosi mukavalta, en ole tosin vielä tavannut, mutta puhelimessa ollaan juteltu. Ulla palailee näillä näkymin takaisin joulukuussa. Näin ymmärsin.
 
Voi ei, meikä synnyttää vasta maaliskuussa eli Ullan asiakkaaksi vielä päädyn... Toista lasta odotan ja täytyy kyllä sanoa, että ekassa raskaudessa hoidettiin asiat paljon paremmin (kävin silloin Kirkkotien neuvolassa). Siellä oli aivan ihana terkkari, jolla oli aina aikaa, ei säheltänyt ajanvarausten kanssa, osasi hommansa ja käyntejä oli sännöllisesti, toisin kuin nyt kun tuntuu ettei minua haluta ollenkaan käyvän neuvolassa. Olen siis käynyt vasta kerran (!!!) th-neuvolassa ja kerran lääkäri-neuvolassa ja olen nyt rv19. Miten usein te muut olette päässeet käymään neuvolassa? Seuraava neuvolakäynti on vasta joskus rv 22 eli väliä tulee melkein 2 kuukautta edellisestä käynnistä. Outoa mielestäni, vaikka toissynnyttäjän olenkin, ilmeisesti siis luottavat kokemukseen, mutta olisi se tässäkin raskaudessa kiva tietää onko vauvalla kaikki hyvin. :eek:
 
Tervehdys turkulaismammat! Olen joskus aiemminkin tänne raapustellut, enemmänkin tulee tuonne lokamammojen ketjuun kirjoiteltua. Tätä ketjua kuitenkin käyn säännöllisesti lukemassa; tulee samalla luettua "paikallisuutiset"! Maarian neuvolasta ollut juttua: Tosiaankin täti taas vaihtunut, Ulla lähti ainakin nyt 2 kk:ksi muihin hommiin, luojan kiitos tuo kesäsijainen ei ole tullut takaisis vaan tilalla on tosi mukava nuorehko hoitsu (nimeä en muista), kokemuksesta en tiedä, mutta ainakin nämä perusasiat hallitsee toisin kuin kesäsijainen!Tosi harmillista on, kun neuvolassa väki vaihtuu ja tuntuu että aina saa aloittaa alusta uuden tädin kanssa. Omalla kohdallani odotus loppuu pian, toivottavasti! Mäkin olen ihmetellyt nauvolakäyntien vähyyttä, etenkin koska olen ensisynnyttäjä, mutta toisaalta nuo harvimmat käynnit osuivat juuri tuon kesäsijaisen kohdalle, joten ehkä hän ei tiennyt, että 30+ viikoilla 6 vko:n käyntiväli voipi olla turhan pitkä.....!!!!!!!! No mutta onnellista odotusta kaikille turkulaisille! T:piippu 38+4
 
Sanna-78 lääkäri sanoi, että vauva ehtii kyllä vielä monesti kääntymään ja että viikolla 36 asti odotellaan ennen kääntämistä. Vähän minua vaan epäilyttää ettei käänny, kun on tasan yhden kuperkeikan tehnyt viikon 18 jälkeen.. no haluan olla väärässä. Minä luulin pitkään, että koko supistukset ovat puskemista :whistle: enkä tiennyt niiden olevan supistuksia ollenkaan. No siinähän sitten supistelee enkä välitä nyt sitten enää yhtään! Paljon tsemppiä Teille sinne sohvalle!
 
Käytiin näyttäytymässä tyksissä ja kaikki oli hyvin, onneksi :) Laittoivat nyt kuitenkin sairaslomaa 10 päivää ja pyysivät näyttäytymään vielä ensi viikon alussa. Mutta helpottaa kyllä kummasti kuulla ihan ammatti-ihmiseltä että supistukset on ihan ok vaikka useinkin tulisi, kunhan eivät ole kivuliaita. Meidän vapeli on tähän saakka ollut aina raivotarjonnassa mutta nyt hän oli päättänyt kääntyä takapuoli menosuuntaan.. :whistle: Onneksi tässä on vielä mukavasti aikaa (ja tilaa..) kääntyä takaisin oikeinpäin. Tämä kääntyminen selittänee senkin etten ole tuntenut potkuja samalla lailla kuin ennen.
Vai on meillä taas uusi hoitsu Maariassa! Puhelimessa ihmettelinkin että ei ainakaan ole tää vakkari-täti. Vähän kurjaa että ne tädit koko ajan vaihtuu. Mutta Bbbbbb:tä voinen kyllä lohduttaa, se Ulla on oikein mukava ja asiansa osaava immeinen.
 
lispetti hienoa kuulla että kaikki oli teillä hyvin. Hyvä että pääsit äitiyspoliklinikalle. Mikähän siinä on, että moneenkaan neuvolaan ei pääse vaikka mikä vaiva olisi? Kuitenkin neuvolassa aina mainostetaan että soittakaa tai tulkaa käymään jos jotain erityistä tulee. Toimintaa lakkautetaan ja supistetaan ja yhdistetään ja palvelut huononee koko ajan. Ei ymmärrä. :(



Snoopy, kyllä jännittää...hui. Ja jännitys on potenssiin sata verrattuna esikoisen syntymään. Se jotenkin vaikuttaa nyt kun tietää mitä se on, niin ei osaa olla ajattelematta sitä. Vaikka tietää ettei se jännittäminen tai ajatteleminen mitään auta, itse tapahtumahetkellä kaikki menee kuitenkin omalla painollaan eikä sitä voi valmiiksi suunnitella. Tuo todennäköisesti alkava lakko kyllä mietityttää, että kos kohdalle osuu. Tiedän että synnytykset hoidetaan jne, mutta täytyyhän sen vajaamiehityksen jotenkin toiminnassakin näkyä, osastolla ainakin.

Jaksamista kaikille!

motkottaja ja pieni 37+5
 
terve.

Maanantaina oli ihan hirveää! huippasi ja heikotti jouduin perumaan työpäivänkin sen takia kun meinas taju lähteä. Niin pe oli verenpaine 100/70 ja ma aamulla varmaan tippuneet tosi alas koska en tajunnut kuusta en maasta mitään.

Onkohan muuten ihan normaalia että vauva liikuskelee tosi tosi tosi paljon...heräsin yöllä viiden aikoihin voimakkaisiin liikkeisiin/vessahätään/ selkäsärkyyn. Sitten yritin mennä takaisin nukkumaan niin vauva riehui ja tunsin kaikki vaikka missä asennossa olinkin aamulla kun sitten heräsin riehui hän vieläkin lopetti hurjan liikkumisen puoliltapäivin jonka jälkeen vaihdellut asentoa. Ihanaa on kyllä että hänellä on tilaa ja virtaa temmeltää mutta liikaa on aina liikaa. :LOL:

sanoin neuvolassakin että mikään muu ei harmita ku selkäsärky... noh siihen täti totesi että nii on se kurjaa ja kun ei voi enää tehdä vatsa/selkä lihas liikkkeitä... :LOL: minusta se oli aika hauska juttu kun mulle nyt ei tulis edes näiden särkyjen saattelemana mieleenkään vielä ruveta urheilee selän kanssa...

noh.. näistä tunnelmista

Niisku-neiti & mini 22+4
 
En ole ennen tähän ketjuun kirjoitellut, mutta lukenut olen ahkerasti juttujanne, turkulainen kun olen itsekin.

Piti vähän kommentoida tuota Maarian neuvola-juttua.

Itse olen myös ihmetellyt käyntien määrää. Olen nyt viikolla 17. ja käynyt kerran terveydenhoitajalla (viikolla 15). Seuraava käynti on sitten viikolla 22. Eli 7 viikkoa väliä. Aikaisemmilla kahdella kerralla olen ollut myös maarian asiakkaana ja kyllä on ollut touhu aivan toista. Siitä on kyllä jo useita vuosia aikaa, että voi olla muutenkin asiat muuttunut.

Hyvää kohtelua olen kyllä nytkin Ullalta saanut. (vaikka kieltämättä vähän pihalla asioista onkin). Siinä mielessä ei valittamista. Seuraava käynti taitaa sitten olla sijaisella.

En kyllä ole saanut minkäänlaisia esitteitä tms. No, ehkä näin uudelleensynnyttäjänä pitäisi kaikki olla tiedossa.

Mukavaa viikon jatkoja teille muille turkulaisille. Ehkäpä innostun kirjoittelemaan enemmänkin.

Oonaliina 16+6
 
oonaliina: sama juttu minulla tuolla Maarian neuvolassa, en kauheasti mitään esitteitä saanut, toisin kuin ekassa raskaudessani Kirkkotieltä. Hyvää kohtelua olen saanut, mitä nyt tuntunut tosiaan siltä että neuvolakäynneissä näköjään nykyään säästellään, ekan lääkärikäynninkin se meinasi multa viimeksi peruuttaa (kohdunsuun tilanne oli kyllä katsottu jo ultraääniyksikössä ) , mutta halusin pitää kiinni oikeuksistani ja käydä sentään neuvolalääkärinvastaanotolla, toissynnyttäjällä kun niitä kertoja on kuitenkin vain 2 koko raskaudessa. Muutenkin ärsyttää nuo aikojen peruutukset, ensikäyntinikin peruutettiin 3 kertaa, ennen kuin pääsin neuvolaan...Kaverini oli muuten aikoinaan vuosia sitten Ullalla opiskelijana ja kertoi että samalla lailla sähelsi ajanvarausten ja asioiden kanssa jo silloin. :p

Kertokaa te muiden turkulaisten neuvoloiden asiakkaat, miten usein käytte neuvolassa??? Suositushan on käynti n.kerran kuukaudessa rv 36 saakka, jonka jälkeen käynnit tihenevät.

Tässä vielä linkki suosituksista, vaihtelee tietty käynnit vähän paikkakunnittain: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=84 ,klikkaa sieltä Aikataulu.
 
moikka!
eipä ole mustakaan aikoihin kuulunut kun.. no enpä nyt keksi edes hyvää tekosyytä!
mikäs meitä turkulaisia vaivaa kun kaikkia supistaa? ( ei siis pahalla) :D mä kanssa tyksissä tossa sunnuntai- maanantai välisenä yönä kun supistaa vaan ja on kuulemma jotain selkäsupistuksia (?). maha ei meinaan mene kovaksi aina kun supistaa selkään vaan sattuu just ku alkais menkat ja mun menkkakivut on endometrioosiluokkaa!!!
no joo, se musta.
ai niin, paitsi sekin et sitten sunnuntaina en tuntenut lainkaan liikkeitä, mut maanantaina muru sitten mesoskin jo kunnolla.

on se muuten hassua, et ei oo koskaan tavannu näitä ihmisiä joiden kanssa täällä kirjottelee ja silti mäkin oon ajatellu esim. sannaa et miten mahtaa heillä mennä jne. vaikka ei oo mikään kaveri tms. et kyllä sitä vaan tätäkin kautta saa "tuttavia" joista on huolissaan, hassua!

jaaha, mitä tekis? nyt oon kaks viikkoa vapaalla, eikä oo mitään tekemist kun pitää rauhallisesti ottaa! ihan tylsää! :LOL: koska muutenhan mä oisin ihan varmasti siivonnu, pyykänny jne... (joo ihan varmasti :LOL: )
 
ai niin piti tosta sanoa kun joku valitti ettei käy usein neuvolassa, ihan samaa itekkin miettinyt kun olen todellakin ensisynnyttäjä, raskaus on saanut vaikeasti alkunsa jne ja oon käyny tasan KERRAN neuvolassa! viikkoja nyt 22+ 5 ja seuraavaksi menen viikolla 30! et pankaas tytöt siitä repien! tietty käyn tässä aina välillä lääkärissä, siis nyt viikon välein, mut se et mä olen lääkärillä n. 10 minsaa ja se kattoo kohdunsuun tilanteen ja sydänäänet ni ei se ihan samaa mun milestä ole kun se että sais jutella jonkun kanssa pidempään. vaikka se lääkäri on aivan ihana.

että tällänen neuvola mulla.
 
Miten Sanna-78 jakselet? On sulla ollut kestämistä :hug:
Mulla on huomenna neuvola ja siellä sit taas arvioidaan tätä kokoasiaa. Terkka oli alustavasti sitä mieltä et rv 39 voisi lähettää mut Tyksiin kokoarvioon mut katotaan nyt huomenna et mitä tapahtuu.
Snoopy kyselit että jännittääkö..Noh, kyllä jonkun verran. Varmaan sit enemmän kun päästään tositoimiin. Oon ajatellut et se menee niinku sen on tarkoitus mennä ja hyvissä käsissä mä siellä olen. Luottamusta suomalaiseen terveydenhoitoon siis löytyy. Oon koittanut olla stressaamatta turhia, kivuliasta se tulee varmasti olemaan mutta mutta.. Lopputulos on jotain niin mahtavaa, että kyllä ne kivut sit kestää. Ja onhan mulla tuo mies siellä mukana ja kivunlievityksestä oon saanut hyvin tietoa joten rauhallisin mielin oon. Tällä hetkellä :LOL:
Me haettiin sit lauantaina se hoitopöytä ja nyt ollaan pähkäilty makuuhuoneen järjestystä ja miten saatais kaikki mahtumaan järkevästi-tuskaa.
Ilmarin potkut on kovempia ja terävämpiä kuin aikaisemmin, väliin ihan sattuu ja kantapää pullistelee vasemmassa kyljessä- koittaa raasu ihan väärää kautta ulos. Supistuksia on harvakseltaan, viime yönä taas sellaista paineen tunnetta alamasussa et oiskohan kaveri tunkemassa alemmas ja kiinnittymässä, hope so.
Jaaha, kaupungille lupasin lähteä. Voikaa kaikki hyvin ja ne kenen pitää levätä- levätkää! =)
Ilmarinäiti 37+6
 
Hei onko täällä ketään touko-kesäkuussa synnyttäviä turkulaisia? :wave: Itsellä laskettu aika 7.5.-08, mikä varmasti muuttuu, kun pääsen ens viikolla ekalle neuvolakäynnille. Tehdäänköhän siellä mitään ultraa, mistä selviää sikiön ikä?

Vähän vaikea kommentoida näin pitkälle edenneelle palstalle, mutta kiva näitä on lueskella...
 
elli84 Moi ja tervetuloa joukkoon. Lisään sut listalle :) Jos meet ihan terveydenhoitajalle niin tuskin ultrataan, että sit jos olet epävarma minkä ikäinen sikiö on, niin kannattaa mennä yksityiselle ultraan. Kunnalle pääsee ultraan vasta ekan kerran n. rv12 paikkeilla.

Bbbbbb:lle myös tervetuloa joukkoon. Kerrotko LA:n niin lisään sut listalle ja jos ikää ja mones lapsi haluut kertoa, niin lisään neki :)


Ilmarinäiti Siinä se. Vituttaa ja väsyttää. Tuli vähän lisää kaikkee huolta ja murhetta tän raskauden lisäks ja niistä ei saa puhua kun on salassapitomääräys ja se lisää ahdistusta ja tuskaa entisestään, kun ei voi puhua asiasta kenenkään kanssa. Kun kyseisen postin tänään sain, niin alko supistaa niin hemmetisti.. Ja sit pvällä vaan nukuin ja olen tuijottani telkkuu ja odotan huomista kun aamulla aika TYKSiin.

liirah oli kans sairaalassa ollu, ei kivaa, mut toivottavasti helpottaa :hug: Onks sulla joku lääkitys? Mulla noihin suppareihin oli Adalat ja tänään oli vika pvä niiden nauttimisesta kun tuli rv34 täyteen.

Neuvolakertojen määrästä Niin olen ensisynnyttäjä ja olen kerran ollu lääkärineuvolassa ja nyt siis tosiaan rv34. Muuten ollu suht säännöllisesti 4 vkon välein ja nyt ku piti alkaa olee 2 vkon välein niin mun viime kertainen neuvola oli tosi nopee, ei otettu sf-mittaa, ei kuunneltu sydänääniä ku olin menossa lääkäriltä hakee saikkuu niin meni toi mun terkkakäynti sitte siinä. Eli sf mittaa ei ole otettu yli kk.. Enkä ole saanu mitään ohjeita tms sairaalaan tutustumiseen eli seki jää multa nyt sit väliin. Tosin kävinhän mä viime vkolla TYKS-reissun yhteydessä tutustuu synnytyssaliin ku siellä makasin mut pikkasen eriasia kuitenkin..

Mäki saan vkonloppuna pinnasängyn, hoitopöydän, turvakaukalon jne kun on nyt makkarissa lattiaki paikallaan, VIHDOINKIN..

Mut jospa menis koittaa nukkumista..

Sanna ja Nipsu 34+0
 
Iiiks, paniikki iski :eek: Mun vauva meinaan syntyy parin vkon päästä. Tarkkaa päivää en saanut, mut menen ens vkon pe lapsivesipunktioon ja katotaan, et keuhkot on tarpeeks kehittyny ja jos ei ole niin saan kortisonia, vaikka sitä yleensä vaan kerran annetaan, mut mun tapauksessa voidaan kuulemma toisenki kerran antaa ja sit ku vkoja 36 niin leikataaan..

TYKSissä oli mukava lääkäri, sama jolla kävin yksityisellä 4D:ssä, on erikoislääkäri ja totes et istukka on tosiaan täydellinen etisistukka ja joku pikku hematooma oli edelleen ja muuten hirveen verekäs, et saattaa vielä alkaa vuotaan, mut toivotaan ettei ala. Lapsivettä oli normaalimäärä, Nipsu liikku normaalisti, mut oli taas niin siveellinen et piti jalat yhdessä :D Painoarvio oli nyt 2400g, et keskikäyrällä noin mennään, hyvä niin. Ja kuulemma se, et istukka on tollasessa paikkaa ku mulla niin saattaa aiheuttaa et vauva on pikkasen pienempi, ku normaalisti, kun virtaukset on pikkasen heikommat tossa tilanteessa, mut pääasia kuulemma on, et vauva voi hyvin.

Tarttee nyt sit mennä ostaa kaikki loput tavarat ja 50cm vaatteita. Ei mulla ole ku muutama 50cm body. Pikkanen hukkuu noihin 56cm vaatteisiin..

Meille tulee sitte lokakuun vauva :heart:

Välillä pääsee itku, välillä naurattaa ja välillä molempia..

elli84 Medisonarissa makso mun muistaakseni joku 70e ultra, siis Kelakorvauksen jälkeen ja sinne pääsi ainaki melko nopeeta. Sit on Terveystalo, siel pikkasen kalliimpaa musta. Melk. kannattaa soitella ja kysellä hintoja ja kuin nopeeta pääsee jne.

Jospa menis keittää vaikka kahvia... :wave:

Sanna ja Nipsu 34+1
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnellista odotusta!
Mä tästä lähden kohta kuulemaan et oiskohan Ilmari jo laskeutunut. Itse en nyt osaa sanoa onko masu alempana kuin aikaisemmin mut pari päivää on tuntunut siltä, että alaspäin on kaveri suunnannut. Siitä liikkumisesta on myös seurannut supisteluja, ihan kunnollakin joten Sanna-78 voi olla että saat seuraa sinne synnärille vielä lokakuussa =) hyvä, että oot saanut nyt selvyyttä synnytysasioihin. Ja onneksi se lattia on nyt kunnossa! Muut murheet varmasti järjestyy aikanaan :hug:
Mitäs kuuluu [/b]motkottajalle? Mitäs kaikkea meinaat pakata sairaalakassiin? Meillä mies jo eilen hermoili, et saisin nyt laittaa sen jo valmiiksi, lähdönhetkellä hän ei kuitenkaan osais ottaa oikeita kamoja ja sit tulis vaan sanomista, oikeassahan tuo on :LOL:
Voikaahan hyvin kaikki!
Ilmarinäiti 38+0
 

Yhteistyössä