***Toukovauvat 2007*** syyskuu

meillä poika alkoi nukkua ns.säännöllisesti vasta 3kk iässä.nyt tietää vähän jo etukäteen koska nukkuu ja koska ei.
elikkä aamulla nukkuu n.30 min aamuvellin jälkeen,perunaruoan jälkeen voi nukkua 1h tai 2h riippuu kiidänkö vaunuilla jossain, sillä paikallaan olevissa vaunuissa ei nuku.
soseen syönnin jälkeen jos ottaa viereen sänkyyn voi nukkua 3h putkeen,mutta omassa sängyssä ei niin pitkään.sitten iltavellin jälkeen 19-20 voi nukahtaa heti tai puoli tuntia pällistelee meitä sitterissä ja nukahtaa siihen.kannetaan omaan sänkyyn nukahtamisen jälkeen.siellä nukkuu aamuun asti ja heräilee kuuden jälkeen,jos haluan vielä nukkua hiukan pidempään,otan pojan viereen niin voi hyvällä tuurilla nukkua vielä tunnin.

Nukkumisesta pikaiseen kommentoin minäkin.

Meillä siis Peetu nukkuu 13 tunnin yöunia yhdellä syönnillä. Eli menee nukkumaan n 20.30, herää kuuden aikaan jolloin otan viereen tissille. SYö siinä ja jatkaa uniaan sinne puoli kymmeneen, joskus jopa puoli yhteentoista.

Päivällä sitten rytmi on sellainen et syö, leikkii/seurustelee ja sen jälkeen nukkuu 10-15 minuutin unia. Näitä ottaa 3-5 kertaa päivässä. Yksiäkään pidempiä unia ei nuku, mutta on niin kiltti poika ja viihtyy lattialla että saan kyllä omat hommankin tehtyä kun Peetu on valveilla. Ja monesti sisko leikkii vieressä omiaan ja viihdyttää Peetua. Ihana kaksikko :heart: Ja voi mitkä naurut sisko saa aina :heart: Niin ihanaa katseltavaa ja kuunneltavaa :heart:

Uusille tervetuloa ja myös vanhoille uusille :D :flower:

Tää päivä meni leipoessa ja lakanapyykin silityksessä, huomenna onkin taas isomman kerhopäivä ja mulla illalla yks kokous joten rallittelen sitten pitkin pitäjiä :D

Mutta nyt nukkumaan!

:wave:

Tässä kuulumiset:
* painoa 6320 g
* pituutta 66.6 cm
* kuula 43.2 cm

"Tyytyväinen tyttö. St: norm. Tasaisesti kasvaa."
Mitäköhän mahtaa tuo St tarkoittaa?

Rota-tehoste annettiin myös.

Lääkäri tuumasi tytöllä olevan hyvin löysät lonkat, mutta ovat kuitenkin paikallaan. Pitää kuulemma masulla nukkuessa katsoa, että jalat on suorana (tosin tuo ei nuku koskaan mahallaan) ja samoin istuttaessa. Lääkäri suositteli aloittamaan kiinteitä, kun yöt ovat niin rikkonaisia. Tänään sitten annettiinkin jo peruna-porkkanasosetta ensimmäinen maistiainen ja tyttö maiskutti tyytyväisenä. Huomenna sitten uudestaan maistellaan samaa lajia.

Nukkumisesta oli kyselty. Meillä tyttö menee nukkumaan illalla 21-22 ja herää aamulla yleensä 8-9, tosin nyt on saanut jonkun mielenhäiriön ja herää jo 6.20. |O Toivottavasti tulis järkiinsä ja nukkus vähän pidempään. Yöllä syödään 1-3 tunnin välein. Päivällä tyttö ottaa yleensä kolmet tai neljät nukut, jotka kestävät 45-60 minuuttia sisällä ja jos vaunuissa nukkuu niin saattaa jopa melkein neljä tuntia huitasta unta kaaliin. Yleensä kuitenkin ulkonakin vain 1,5-2 tuntia.

Mut tässä tärkeimmät...

Heipat kaikille uusille ja vanhoille! =)

minäkin nopeesti kommentoin tuohon nukkumiseen, ennen kun pikkuinen herää päivunilta. Nimittäin ihana yö oli viime yö siinä mielessä, että poika heräs yhden kerran vähemmän kuin normaalisti; neljä kertaa, jee jee! Nukkuu yleensä noin 21 - 8. Aamulla oli ihanan iloinen kun olin jaksanut yöllä röyhtäyttää pari kertaa :) . Meillä on siis aikas rikkonaisia öitä yleensä ja mietinkin onkohan liian aikaista aloittaa jonkin moista unikoulua, että sais eden pari syöttöä yössä vähemmän. onko kellään kokemuksia?? Ainakin viimeyönä tuntui siltä kuin aamuöystä pojalla ei olisi ollut nälkä ollenkaan, piti vain tissille päästä, ilmeisesti siis läheisyyttä piti saada. Minä vain en osaa nukkua vauva vieressä :ashamed: olen yrittänyt kyllä, mutta aina herään samantein kun nukahdan, jos nukahdan ollenkaan. Sama oli esikoisen kohdalla. Meillä poika nukahtaa kyllä hyvin pinnasänkyynsä päiväunille ja yöunille. Minä luen omassa sängyssä kirjaa ja hän huhuilee muutaman kerran tuttia ennen kuin nukahtaa. Vauvuissa ei enää nuku kuin silloin kun vaunut liikkuu. Päivässä nukkuu noin neljät tai viidet 45-60min unet. Välillä tosin vain saattaa herätä syömään välillä ja jatkaa uuden tunnin pätkän. Eli minusta nukkuu aika paljon.

syömisestä sen verran, että Dani tuntuu rakastavan aprikoosi sosetta. Ihan suuttuu kun ei saa enempää (vielä maistellaan pari lusikallista kerrallaan), ajattelin ensi viikolla kokeilla sitä hipp-puuroa mistä täällä on ollut puhe.

Ihanaa, parasta aikaa, lukea kuinka hyvin jaksat ison lapsikatraan kanssa! Ja muutkin joilla on paljon pieniä tai kaksosia. Kun yhdessäkin on niin paljon puuhaa. Vaikka vauva-aika on niin ihanaa, on se kyllä välillä raskastakin. Voimia siis meille kaikille :flower:

jaahas, pikkuinen heräilee :heart: toivottavasti ei tullut kovin epäselvää teksitä kun en ehdi tarkistaa...

Moikka!! :wave:
Päivät menny tosi äkkiä...ja tänne on tullut PALJON tekstiä =)
Meillä molemmat pojat nukkuu :D ainakin vielä...hmmm kerho väsytti poikia ;)

Nukkumisesta voisin kans vähän höpöttää(oikein mun lempiaihe) :D Meillä nukuttu viime yö hyvin ,mut mukaan mahtuu välillä tosi huonoja öitä ja sillon oon ihan tämän näkönen :kieh: :'( |O
vaihtelee kovasti vieläkin unet. nukkumaan menee 19-20 välillä,yöllä syö 1-2kertaa ja yleensä nukkuu eka pitkän pätkän(5-7tuntia),syö ja unet jatkuu viel ainaki pari tuntia. amut alkaa aikasi,mut oon tottunu :) patsi 4ltä ei kiitos....5stä eteenpäin ok ;) n.7ltä sitte noustaan oikein ylös,pesut ja puetaan.

vaunuissa pääs parku...otin syliin ja tuli iso röyhtäsy. nyt tämä ukko nukahti mun syliin :heart: taidan mennä kokeilemaan poikaa takasi vaunuihin ...moiks :wave:

Heippa!!
Mennis tuo st eli status tarkoittaa tilaa eli siis kuntoa.kaikki ok!!

Meillä rytmit olleet liki samat koko 3 kk.Eli poika menee unille siinä 22-23 ja herää tankkaamaan (aiemmin heräs 5-7 aikaan) mutta tänäänkin heräsi kello 8.

Ja nukkumisesta...mä edelleen nukun eri huoneessa ja mies nukkuu Miskan kanssa alakerrassa.
Näin ollaan menty jo siis...no,liki koko Miskan kotonaolo ajan.
Mies itse ehdotti ja sanoi että tietää mun unieni olevan tosi tärkeetä.

No,ihan täysiä öitä en saa nukuttua sillä meillä tuo 2 vuotias nukkuu samaassa huoneessa ja hän heräilee välillä öisin..Viime yönäkin heräs 3 kertaa ja itkusti.Nuha ilmeisesti tulossa...Mutta että heräisin tuon tyttösen vuoksi aj syöttämään poikaa...nyt on jaettu nä hommat niin toimii hyvin.Ja tyttö ei kyllä mitään toimenpiteitä tarvii,vähän rauhoittelen sängystä niin tyyntyy.
Miska ei tosiaan ole koskaan syönyt yöllä.Sillä musta ei voi sanoa yösyötöksi mitään aamu 5-8 olevaa syömistä.

TÄnään olin katsomassa yleisurheilukisoja ja kaksoset juoksit tosi hienosti,molemmat oli loppukilpailussa ja poju kolmas sekä tyttö neljäs!!
Kovaa on juossee koko ikänsä!!!

Nyt alan ruuanlaittoon,heipat!

Nukkumisesta ollu puhetta.. meillä Paavo laittaa nukkumaan klo 22 ja herää eka kerran klo 3 syömään.. sen jälkee herää klo 6 ja sitte ylös noustaan klo 7.30. Tietty poikkeuksiaki on, jolloin saattaa herätä tunnin välein tai sitte herää vain kerran yössä.. eli selkeää rytmiä ei ole ihan vielä muodostunu.

Syömisestä taas niin minusta tuntuu, että Paavo syö aika vähän muihin vauvoihin verrattuna ku aamulla syö tissiä, sitte puoliltapäivin velliä 80-100ml sitte taas tissiä päivemmällä ja iltapäivästä saattaa ottaa maitohuikat n.100ml pullosta ja taas alkuillasta tissiä ja illalla puoli kymmenen aikoihin 100ml velliä.. Olen yrittäny enemmänki velliä antaa, mutta ei mahu pikkuruiseen masuun.. joko ei syö enää tai puklaa ylimääräset pois... Sitä porkkana-pottu sosettahan kokeilin ja siitä tuli aivan valtavat vattakivut ja samoin myös vatsaa kipristeli siitä piltin aurinkoisesta... Jotaki tuo poika selvästi silti haluaa syyä ku on todella kiinnostunu ruuasta...aina reppana niin säälittävästi kattoo ku me muut syyään... :ashamed: Jospa kokeilis vaikka jotaki muuta hedelmäsosetta.. :whistle:

Eilen tuli sitte se Stokken Tripp Trapp tuoli ja todella hyvä on... Paavo istuu siinä ihan mielellään, eikä ole yhtään liian pieni siihen tuoliin.. se tukee aika mukavasti. En tietenkään vielä kovin pitkiä aikoja siinä istuta, mutta aina välissä semmonen 5-10 minsaa.. tykkää kovasti ku näkee hyvin ympärilleen.. paremmin ku sitteristä. Väriksi otin valkosen, jossa on beige-valkoraidalliset pehmusteet. Oikein mieluisat, nimittäin sisustuksen kannaltaki ;)

Sain pojan taas vaunuihinki täällä sisällä nukkumaan.. nyt teki ennätyksen ja nukku siellä 1 ja puoli tuntia!!! Jospa huomenna sää sallis ja käytäis ulkona kokeilemassa...

kata32, meillä kans kävi tyttö tänään urheilukisoissa.. kävi työntämässä kuulaa... saapas nähä miten on käyny..

Nyt kuuluu tuolta puuhamatolta jotaki älämölöä, joten sinne...

Hanna ja Paavo :heart:

Onpa tää arki taas tahmeaa. Vaikka sitä tietää aina loman jälkeen odottaakin, että arkeen paluu on hankalaa, niin silti on pinna tiukilla. :/ Kaikki lapset nuhaisia, ja itselläkin pää on tosi kipeä. Olen jo aamusta huutanut kuin rajan siirtäjä, kun isommat ei ole muuta kuin tapelleet, ulkonakin ollaan oltu vain tunnin verran. Ja mies on eilen tehnyt ja tekee tänäänkin hommia kellon ympäri, ja ei siinä vielä kaikke valitus, mun käsilaukku on jäänyt autoon, jolla hän on töissä, eli vietän vielä eloa ilman puhelinta ja lompakkoa... :kieh:

Kävin eilen illalla ostamassa Helmille vähän vaatteita, kun tuntuu, että on kasvanut niin valtavasti, ja myönnettäköön, etten ole jaksanut kaivella kaapeista isosiskon peruja. Toppapuvunkin ostin arvoin, että ostanko 68 vai 74 senttisen, päädyin sitten isompaan joka oli ihan hyvä valinta, on edes peini mahdollisuus, että se menee koko talven.

Nukkumisesta oli puhetta, Helmi nukkui viimeyöna 10 tuntia putkeen syömättä, sitten söi ja jatkoi vielä tunnin verran unia, kunnes isoveikka sitten herätti.

Kait tässä luut pitäis pihalle raahata, vaikkei yhtään innostaisi.

T:Minnihiiri

Tänään illalla annettiin Nooralle tota Hipp puuroa. Aivan uskomaton miten hyvin se maistu sille. Välillä oikein lusikasta kiinni piti ja työnsi vauhdilla puuroa suuhun. :D Saas nähä tuleeko masu vaivoja siitä, mut ainakin tää puuro saavutti huippu suosion =)
Tänään myös päivällä syötiin eka kertaa porkkanaa. Sekin maisui oikein hyvin. Perunalle kun tyttö oli allerginen. Poskiin nousi kamala ihottuma muutama tunti potun syönnin jälkeen.

omaa aikaa ei mullakaan paljoa ole. Osittain johtuu siitä et tyttö on täys imetyksellä ja pulloa ei huoli ollenkaan. Ja osittain johtuu ton miehen töistä ja meän yhteisetä harrastuksesta. Näin kisa kaudella kun miehellä tahtoo mennä kaikki illat tuolla auto tallissa. Mutta kisakausi kestää enää tän kuun loppuun niin sit meilläkin varmaan tilanne rauhottuu...

...Ton ylemmän jutun kirjotin jo eilen illalla, mut en kerenny sitä sit lähettää joten jatkan tähän samaan...

Puurosta ei tullu mitään masuvaivoja ja tänään aamulla taas sitä oikein hyvällä ruokahalulla syötiin.
Nukkumisesta... Meillä noi yöt on nyt viime viikkoina muuttuneet rikkonaisemmiksi. Eli yöunille mennään n. 20.00 eka kerran on nyt heränny jo n. 02.00 ja toisen kerran sit joskus 05.00 jälkeen. Aamusin sit noustaan puol kasin pintaan ylös. Sit silloin aamupäivällä nukutaan n. 1 h, päiväunet on 2-3 h ja alku-illasta sit vielä 1 h unet. Saas nähä jääkö tuo "ylimääräinen" yö herääminen pois kun syödään tota puuroa iltaisin.

Prinsessan äitee: aika hauskasti kun teilläkin on Noora tyttö joka on miltein saman kokoinen kun mun Noora ja syntynytkin vain päivää aikasemmin. Minkä kokoinen hän oli syntyissään?

Tänään kävin kattoon Lastentarvikkeessa turvaistuimia. Meille taitaa olla ainut vaihtoehto se Britaksin two wey elite kun sen saa lantiovyöllä laitettua asunto-auton selkä menosuuntaan paikalle. Muut istuimet ei oikein sovellu siihen.
Nyt täytyy tyttö mennä ottaansängystä kun kuulostaa heränneen :wave:

Kojo ja Noora 4 kk

Meillä yöt ovat tosi rikkonaisia. Täytyisi alkaa kouluttamaan vähän sen suhteen, että jokakerta kun havahtuu, ei tarvitsisi ottaa maitoa. Olen ollut itsekin vähän laiska ja tarjonnut aina maitoa kun siihen se kuukahtaa niin helposti. Nyt siitä on tullut tapa. Mutta muuten se ährää ja ährää eikä uni tule. Täytyisi varmaan ryhdistäytyä ja ottaa se yöllä kunnolla syliin syömään, jotta se söisi kerralla kunnolla eikä närppisi vähänväliä.

Muutan menee ihan kivasti. Nautitaan näistä kauniista syksyisistä päivistä ja ulkoillaan paljon. Vauva katselee kaikkea luonnossa, sekä autoista on kovin kiinnostunut.

Mä en ole uskaltanut antaa puuroa, kun siitä kokeilusta tuli masu niin kipeäksi meillä. Sen sijaan meidän vauva tykkää hirveästi siitä purkissa olevasta kinkkuherkusta. Sitä menee koko purkki kerrallaan, ja se tuo hymyn naamaan aina. Siitä on kaikki meidän vauvat tykänneet.

Harrastuksista: Itse kirjoittelen tutkimustani aina vauvan nukkuessa. Maistuisihan se uni mullekin, mutta toisaalta tutkimuksen tekokin on hirveän innostavaa. Meilläkin helposti menee miehen harrastukset ohi, mutta yritän pitää tästä kiinni, että minäkin saan tunnin silloin tällöin kirjoittaa. Plus öisin on ihana kirjoitella omaa tutkimusta.

Talvihaalarista: meillä on ihan se pakkauksen 80-senttinen puku. Se on varmaan aika optimikokoinen tänä talvena, luulisin.

Moip!

Tänne tulin taasen pistäytymään, kun Noora meni isukin kanssa lepäilemään. Tosin Noora näyttäisi olevan eri mieltä pienille unille menosta. Jos on nukkunut pitkät hyvät yöunet, niin päiväunta tulee sitten vähemmän. Päiväunia on 1-3 kpl ja n. 15 min 1 tuntiin. Koliikin loputtua kun nukkui jo pitkiäkin päiväuni 1-2 tuntia, mutta nyt jostain syystä ne kadonneet. Nukkumaan meno sujui aiemmin niin, että tyttö oli rinnalla ja söi vähän korviketta päälle ja kun oli syönyt, niin silmät lurpsahti kiinni ja tyttö kannettiin pinnikseen jonne tyytyväisenä nukahti. Nyt n. 1-2 vk on mennyt niin, että tyttö ei itke vaikka viedään pinnikseen, mutta siellä "taistelee" Ainu-pupun kanssa puolisenkin tuntia ennen kuin nukahtaa. Menee sänkyä ympäri (onneksi on keksitty pinnasängyn suojat!). Unipussia olisi tarkoitus kokeilla tänään, josko vähän rauhoittaisi tytön unensaantia. Nukuttamaan Nooraa alkaa klo 21-23 ja simmut aukeaa klo 6-8. Syö ja usein nukahtaa vielä uudestaan. Tai nukahtaa ja nukahtaa. Siinä pyörii kuin väkkärä mun vieressä ja välillä torkahtaa. Tiedä sitten johtuuko siitä kun tyhjään mahaan yhtäkkiä hirveellä innolla kiskoo maitoa ison määrän (mitä rintoihin on pakkaantuntut) ja siinä nielee samalla paljon ilmaa ja se sitten kiertää mahassa ja ylimääräiset tulee pukluna. Tosin ei kyllä tyydy vain yhteen rintaan, joten olen antanut imeä niin kauan kuin itse tuntee olevansa kylläinen. Sitten 9-10 aikaan syödään uudestaan ja tuolloin sitten monesti nukahtaa uudestaan. Että ylös meillä noustaan kunnolla monesti vasta 10-11 aikaan. Eli meillä ei nuo aikaiset mamma- yms. tapaamiset onnistu.

Kojo : Huomasinkin jo aiemmin kun vasta seurailin teidän muiden kirjoittamisia, että meidän Nooralla on täällä kaima. Nooran syntymäpaino oli 3850 gr ja pituutta 52 cm. 4.5 kk iässä painoa siis 6400 gr ja pit. 65 cm. Pituus menee plussakäyrällä, mutta tuon painon kanssa ollut ongelmia. Syntymäpainon saavuttamisessakin meni muutama viikko. Ongelmana ollut kun ei ole rintamaidolla kasvanut, niin on annettu korviketta lisäksi (osittain imetän siis). Lisäruoan antamisesta tuli ja tulee vieläkin puklut ja pierut. Neuvolassa sanoivat, että ei voi olla allergiaa ja tulkitsivat koliikiksi. Tosin kyllähän se lähes ympärivuorokautinen itku/huuto lakkasi sitten n. 3 kk kohdalla ja painoa on tullut sen jälkeen lisää enemmän (miinuskäyrillä silti vieläkin). Pukluja tulee vieläkin paljon, jopa 3 t kuluttua syömisestä. Neuvolasta ei olla saatu oikein mitään kunnon neuvoja tähän syömisjuttuun, ei kuulemma tartte aloittaa kiinteitä. Olen kyllä nyt kokeillut niitä makuannoksia. Sairaalassa kertoivat kun todettiin tuo pylorusstenoosi/reflux, että parantuu vuoden ikään mennessä yleensä...lohduttavaa joo :whistle:

Vapaa-ajasta oli puhetta. Meillä kans tahtoo mennä miehen harrastukset mun oman aikani edelle. Tosin koliikin aikana en olisi kyllä mihinkään päässyt vai olisinkin, niin en varmasti oli jaksanut mennä. Mies auttaa kotitöissä kohtalaisen paljon (laittaa mm. lähes tulkoon kaikki ruoat, käy kaupassa, "osaa" käyttää tiski- ja astianpesukonetta, imuria..), mutta kyllähän tää kodinhuolto silti tahtoo jäädä meidän naispuoleisten hartioille. Ja sehän se sitä omaa aikaakin verottaa.

Nyt kuitenkin vointi Nooralla ja mullakin parempi, joten ollaan aloitettu käymään sellaisessa äiti-vauva-ryhmässä, jossa alkuu aina lauleskellaan ja leikitään vauvojen kanssa ja sitten äidit saa keskustella keskenään mieluisistaan jutuista. Pari kertaa on tavattu ja oon kyllä tykänny. Meitä on siellä 7 äiti-vauva-"paria". Siellä on hyvä henki ja kaikki tukevat toisiaan ja neuvojakin saa eli ei ole mikään arvostelupaikka, että mitäs teidän vauvalla on päällä ja mitäs se osaa ja eikö osaa ja miksei se tee jo sitä ja tätä. Mä vihaan sellaista, missä äidit kilpailee paremmuudellaan ja vauvat on jotain "kilpailukappaleita", että kuka ekana ehtii tehdä jotain. Sellainen ystävällinen kysely onkin ihan eri asia. Mutta tosiaan, tuolla voi olla oma itsensä ja monet ovat "ottaneet osaa" tohon meidän koliikki-juttuunkin, yksi mm. sanoi, että kuinka te ootte ylipäätään hengissä.

Turvaistuimista
minäkin odottelen kommentteja. Noita merkkejä on kun pipoo (jos ottaa ulkom.nettisivustojen tuotteet huomioon) eikä tiedä minkä valita. En tiedä onko toivottu liikaa, että sais sellaisen istuimen, millä typykkä pärjäisi vauva- ja lapsuusajan ja istuimen sais asennettua nyt vielä niin, että vauvan selkä on menosuuntaan ja sit myöhemmin naama etiäpäin. Monet "pitkän käyttöiän" istuimet kun tarvitsee asentaa jo nyt niin, että vauva on naama menosuuntaan, ei hyvä.

Työhönpaalustakin oli juttua. Kyllä näyttää meillä siltä, että ei ole osuuspankki halukas antamaan lainaa anteeksi :D joten tarttee mennä tienaamaan :/ Mä jo nyt oon täällä ihan surupuserossa, kun joudun viemään tytön hoitoon 9-10 kk iässä :'( :'( Miksiiiii näin! Ei vaan yksinkertaisesti tultais toimeen yhden tuloilla ja sillä kotihoidontuella. Ennen vanhaan olis voinu tehdä vaikka niin, että olis maksanu vaan lainankorot,mutta ei auta nyt, kun korot on enemmän kuin velan osuus. Tässä ei auta muu kuin toivoa lottovoittoa. Joka ei varmaan meille tule koskaan, kun tän asunnon edelliset omistajat on saanut 7 oikein. Enkä ole kateellinen....en... :whistle:

Laihdutuksessa ovat jotkut jo hyvässä vauhdissa. Eipäs vaan ole onnistunut minulta. Odotusaikana kertynet 7 kg kyllä jäivät kaikki sairaalaan, mutta tulivat tuon koliikkiajan aikana takaisin. Sitä kun ei ehtinyt yksinkertaisesti edes mikrossa lämmittää ruokaa. Sitten kun mies tuli kotia avuksi kantamaan tyttöä, niin minä söin. Ja en mitään ruokaa vaan lohturuokaa eli suklaata yms. Onneksi ollaan päästy jo vaunulenkeille Nooran kanssa, kun tyttö viihtyy vaunuissa hereilläkin. Siitä on hyvä aloittaa. Seuraavasta vanhempainvapaan rahasta menee kyllä osa mun jumppalippuihin!

Täällä joidenkin teidän vauvat jo kovasti kääntyilee. Meidän Noora ei ole vielä tuota jaloa taitoa oppinut, mutta kyllä ehtii. Ei vaan tykännyt yhtään sen koliikin aikana olla vatsallaan lattialla, selällään olo ok. Neuvolassa kysyin pitääkö pitää pakolla, vaikka ei viihdy, sanoivat, että joo. No en silloin hennonnut toista pitää vatsallaan siinä leikkimatolla, kun itki/huusi niin lohduttomasti. Nyt viihtyy jo hyvinkin päinmaakuulla. Kyljelleen (molemmille) kääntyilee kyllä hyvin ja varpaista pitää kiinni (kohta menevät varmaan jo suuhunkin). Juttelee kovasti ja sitäkin enemmän vielä päristelee niin, että kuola lentää. Sitä päristelyä tekee varsikin mummun ja isän kanssa. Ja sitä tekee mitä muutkin, että sormet on suussa välillä nyrkkiä myöden ja kaikki mikä käden ulottuville tulee, niin suuhun vaan. Mutta tätä tämä ns. oraalinen vaihe on.

Ps. oottekos jo hankkinut talvihaalareita ja jos ootte, niin minkäkokoisia ja -merkkisiä? Mä en ymmärrä noiden haalareiden kokomerkintöjä, kun samalla mitalla esim. 74 cm voi niska-haaraosuudessa olla heittoja enemmänkin. Ei uskalla huutonetistäkään tilata, jos sitten ei sovikaan, sieltäkin kun sais hyväkuntoisia ihan ok-hinnalla.

Tässä tämä tarinatuokio. Illanjatkoja!

nyt pääsin takas koneelle.tuli katottuu ykköseltä se dokkari niistä torneista kun kaatuivat :'(
talvihaalareista oli puhetta niin käytän pojalla sitä mammapakkauksessa olevaa pukua.sopiva värikin =) ja ne töppöset ja muut tulee käyttöön tänä talvena.
aika paljon olen joutunut laittamaan pieniä vaatteita pois eikä ihme,kun pojulla tullut kk aikana 3,5cm lisää pituutta :eek:

hoitovapaalle aion todellakin jäädä vaikka syötäis sitten porkkanoita.se raha on älyttömän pieni,mutta en voi niin pientä hoitoon viedä....ymmärrän kyllä heitä jotka joutuvat mutta oma päätös tällainen.

markus oli aika kitiseväinen tänään,tiedä sitten miksi muttei hetkeäkään suostunut olemaan yksin lelujen parissa.
tänään oli eka pvä,kun syönyt kaikki ateriat syöttötuolissa.siinä on se selkänoja kallellaan niin toimii jo nyt.
siihen kun laittaa pojan niin tietää saavansa ruokaa ja alkaa kauhee huuto ennen kuin ehdin lämmittämään ruoan :|

Pitääpä ihan kommentoida nyt tähän,kun poitsu nukkuu:)Ja enpä oo tähän ketjuun vielä itseäni tupannutkaan :saint:

Tuosta hoitoon viennistä Mä olen kotona suurinpiirtein siihen asti,kunnes meidän Marko-poitsu täyttää 2v.Ei jotenkin iske viedä niin pientä hoitoon,ja tosiaan,kuten mennis mainitsi,niin syödään sit vaikka porkkanoita :D

Täällä Markolla oli 4 kk neuvolassa painoa 8090g ja pituutta 64cm.Syntymäpaino(tarkka) olikin'vain'2796g ja pituus 46cm,eli on poikamme ollut ruoka-aikaan kotona B)

Velleistä ja soseista Mä annoin eka peruna-porkkanavelliä korvikkeen kera->meni masu kovalle ja sit kokeilin maissivelliä->siitä masu tuli muuten kipeeks. En tiiä,mitä velliä enää osais kokeilla.Vinkkejä?
Sit soseista ollaan kokeiltu persikkaa->oli liian kirpeää ekaksi soseeksi,mango ois vielä kokeilematta,jonka otin kaupasta kokeeksi.Ajattelin sitä aurinkoista ja päärynää kokeilla,kun se tuntui olevan suosittua makean puolelta.Yks päivä maistettiin peruna-kukkakaalisosetta,mut tuntui että eihän sitä mee millään,poitsun ilme oli vain että"yh,mitä tää on :LOL: " Mutta jospa pikkuhiljaa sitä sais menee..nii ja banaania eilen pikkusen sotkin/muussasin korvikkeen sekaan,sitä maisteltiin :)Tuo tietenkin kovettaa masua,niin ei paljoa uskalla antaa.
Ja kun tuota korviketta menee kuitenkin jo nyt ihan kiitettävästi,Tuttelin1+ vai mitä se olikaan..toista purkkia(jopa 2) päivässä:)Hyvä että ruoka maistuu,mut voitas tosiaan alkaa siirtymään johonkin jämäkämpään evääseen..antakaas vinkkejä,te kokeneemmat lastenkasvattajat :D

Talvihaalareista Oon nyt pitänyt sitä pakkauksen ohuempaa pukua näillä keleillä,talvipukuna myös ilmeisesti sit se pakkauksen toinen,paksumpi puku.

Eilen loppui Amoxin-kuuri kun tulla tuppas korvatulehdun pojulle,3 viikon päähän ois sit varattava korvakontrolli..toivottavasti ois tepsinyt antibiootit :snotty:

No mutta...nyt tulikin aika stoori..palaillaan taas päivemmällä :wave: Nyt meen vähäks aikaa pötkötteleen ton meidän pikku-ukon viekkuun :heart:

Terv.TuiKKu ja poju 4kk

Murrr...
Ai että harmittaa kun juur viikonloppuna mietittiin että pitäisko otsonoida koko huusholli kun on niin pöpöistä aikaa ja muksut koulusta kantaa kaikki taudit.Kun nä pienet OLI vielä terveinä.

Kaksosilla ollut nenä vuotava ja noniin...eilen tuo 2 vee alkoi ihan hirveesti aivastelee ja muutamassa tunnissa kaamee räkätauti päälle.
Nyt viime yönä Miskakin se saanut.Voi että...Yö oli sen mukainen.Meillä kun molemmat nukkuu mahallaan ja nenähän siinä menee tukkoon.Mä taistelin yläkerrassa tytön kanssa ja mies alhaalla pojun..TUnnin unia molemmat saaneet viimeyönä.

Täytyy otsonoida huomenna,ovat tänään kaikki koneet käytössä.Muutkin hoksanneet tän tautikauden!!!

Harmittaa tä sairastelu tosi paljon.Meillä viikonloppu vp tiedossa kun muksujen piti mennä kaikkien hoitoon.Anna nyt kipeitä lapsia minnekään... :/

Itellä kova huoli kuitenkin ei tuu mitään mistään.TÄytyy nyt kattoa miten tauti etenee,likalla nousi kuume jo yöllä.Mahtavaa ois ollut olla koko päivä kahen suht pienen kipeen kanssa.Onneks mun äiti otti Miskan joten ehkä saan levättyä itekin tänään.

Miska oli nukkunut sitä pätkäunta mutta ollut syömättä 12 tuntia viimeyönä!!!
Tosi hienosti.
Maitoa syö vaan ja sitä sen 130-150 ml kerralla.HAuska miten unet hällä pitenee kun pitäis kait olla ihan toisinpäin.taikka sitten vaan maito riittää pitämään nälän poissa.

kata ja miska

sulle voima :hug:
ottaa se koville kun lapset sairastaa.
me ollaan päästy tosi helpolla tämän nuhan kanssa.aamuisin enää on vain tukkoinen mutta yöt nukkuu hyvin jo.
meillä aina niin kun kaksosten pitäisi mennä isälleen niin silloin sairastuvat..ihan kuin tauti odottais aina sitä vkl...

:kieh:

Töihin paluusta ollut puhetta.
Miehän vielä opiskelen eli koulun penkille olen palaamassa näillä näkymin elokuussa -08. AMK:ssa kun olen sairaanhoitoa lukemassa, niin meillä ne mahdollisuudet käytännössä olis nyt tammikuussa tai sitten vasta elokuussa. Ja tuo tammikuu tulee kyllä liian pian. Into olis kyllä kova mennä opiskelemaan, kun miun opinnot vain venyy ja vanuu, mut on tuo tyttö vielä liian pieni hoitoon laitettavaksi tammikuussa. Elokuussa saan mahdollisesti tytön hoitoon miehen siskolle, jolle syntyy ihan näillä näppylöillä kolmonen. Hän on kumminkin kotona vielä silloin ja on ollut kiinnostunut ottamaan tuon meidän neidinkin sinne sirkukseen hoidettavaksi. :D

Ei tullut masuvaivoja perunaporkkanasoseesta. Kakka on kyllä kovempaa...tai siis semmosta tahnamaisempaa, mut eipä se oo näyttänyt tyttöä haittaavan.

Niin ja talvipuvuista kanssa ollut juttua. Tytölle on ristiäislahjaksi saatu 74 senttinen toppapuku ja sitten on se äippäpakkauksen puku eli niillä mennään.

Vieläkin flunssa jyllää meitin perheessä. Tänään taas tuntu, että oma olo olisi ollut huonompi. Tyttö köhii kamalasti, mut muuten on kyllä oma ittensä. Miehen olosta en tiedä, kun lähti raksalle ennenkuin me herättiin, mut kai hän sentään on jo parempana.

Mies muuten sano, että jos hän tekis niskalimassa hommia niin päästäs muuttamaan jouluksi uuteen kotiin. :eek: Ihmeen nopeesti se on edennyt. Tehtiin kyllä periaatepäätös, että ei edes yritetä päästä täksi vuodeksi muuttamaan. Tässä, kun on kaikenlaista muutakin, niin ei viitti stressiä ottaa. Hiljaa hyvä tulee. :)

-mennis ja partsilla unilla oleva tytteli-

rinsessan äite mie huusin huutonetistä semmosen Reiman haalarin kokoa 68.. vaikka poika pitää kohta 74cm vaatteita, mutta Reiman haalarit yleensäkin isoa kokoa, joten luulen, että tämä menee aika pitkään ja sitte on tosin tuo äippäpakkauksen haalari varuilta..

kata tsemejä sinne flunssan kouriin.. meillä alkaa olla se pikkuhiljaa ohi... tuohon tukkoiseen nenään meillä autto yöllä se Vaporizer -laite.

Ostin muuten eilen kaupasta semmosta sosetta Paavolle ku Hipp Fruit Break omenaa ja päärynää... ku sitä Hipp tuotetta on niin kehuttu täälläki niin aattelin kokeilla ennen sitä puuroa tuolla hedelmäsoseella.

Hoitohommia ku ajattelee niin alkaa jo valmiiksi ahistaa se tilanne ku tulee eteen... aikasemmin olin kotona niin, että nuorimmainen oli 2vuotta ja 10 kuukautta ja nyt on kai edessä, että ens syksynä täytyy lähteä viimeistään kokopäivätyöhön... :( Eli sama juttu meilläki, että ei tuo Nordea taia meitä armahtaa noissa veloissa.. ellei sitte vois jotenki harhauttaa niitä niin, että lavastais miehen kuolleeksi, ku meillä semmonen laina-turva... :whistle: no joo... ei sentäs, leikki leikkinä, vaikka näinhän varmaan kävi monelle silloin ku tsunami iski Thaimaahan... :/ Mistäs sitä koskaan tietää...

Poika ei meinaa nyt laittaa millään nukkumaan... ei tietenkään, aivan ku tietäs, että päikkäreitten jälkeen täytyy lähteä käymään kylillä... mistä se ei niin kauheasti tykkää.

Ai niin... se piti sanoa, että jouduin eka kertaa antamaan yöllä korviketta Paavolle... oli tissi suussa puoli 4:ään asti, jonka jälkeen mulla meni hermot ja hain pullon... sitte heräski 3 tunnin päästä seuraavan kerran... eli voi olla, että se on nyt sitte minun imetyksen lopun alkua... :ashamed:

Hanna ja Paavo 3kk ja 3vkoa :heart:

Vaniljatäti minulla sama tilanne, että yritän opiskella vauvan hoidon lomassa. Minun opiskelu ei kuitenkaan ole noin vaativaa, mutta kumminkin. Miten sinä jaat aikasi vauvan hoidon, opiskelun ja kotitöiden kanssa? Olen yrittänyt opiskella silloin kun tyttö nukkuu. Sitten kaikki kotityöt jäävät tekemättä, enkä haluaisi häärätä koko ajan jotakin kun tyttö on hereillä vaan myös leikkiä hänen kanssa. Meillä vielä se tilanne, että miehellä menee illat melkein rakentamisessa joten sisätyöt jäävät aika isolta osalta minulle. On vaan jotenkin hassu olo kun tuntuu, että jakaa itseään niin moneen osaan eikä oikein tiedä mitä tekisi. Muillakin joilla on kokemusta opiskelusta ja vauvan hoidosta niin otetaan mielellään vinkkejä vastaan.

toppahaalarista aion käyttää sitä mikä tuli äitiyspakkauksen mukana. Meillä tyttö muutenkin käyttää vielä pääosin 60-62 cm vaatteita joistakin menee vielä 56 cm ja joistakin jopa 68 cm.

Oliko täällä vielä muita jotka täysimettävät?

nukkumisesta on ollut puhetta. Meillä tyttö on iltaisin mennyt nukkumaan 21-22 ja herännyt nyt viimeiset 6 viikkoa syömään yöllä välillä päästään kahdella kerralla välillä useammin. Sitä ennen nukkui kuukauden täysiä yöunia 8-12 tuntia heräämättä kertaakaan syömään. Ja sitä ennenkin kun ilmavaivat loppuivat nukkui ensin 4 tuntia ja sitten heräsi syömään ja sen jälkeen 2-3 tunnin päästä. Se oli ihan inhimillistä, mutta nuo useamman kerran yössä herätykset eivät ole oiken mukavia :ashamed:
Päivällä tyttö on hereillä 1,5 tuntia jonka jälkeen on aivan väsynyt ja menee nukkumaan. Ottaa aamupäivällä 1-1,5 tunnin unet ja sitten iltapäivällä nukkuu ulkona 2-3 tuntia ja sitten vielä illan suussa 1-1,5 tuntia. Nyt viimeiset 5 iltaa tyttö on huutanut kuin hinaaja kun on pitänyt mennä nukkumaan. Sänkyyn kun päästään alkaa ensin komentelu ja sitten itku joka vain yltyy ja yltyy. Eilenkään ei edes rauhoittunut sylissä, huusi sitten sylissä itsensä uneen. Ja tätä huutoa kesti 1,5 tuntia. Nälkä tytöllä ei ollut ja muutenkin kaikki pitäisi olla ok. Onko jollakin vinkkejä mitä voisi tehdä? En tiedä onko tyttö sitten niin väsynyt että siksi huutaa eikä pysty rauhoittumaan nukkumaan.

Tsemppiä kaikille jotka ovat kipeänä tai lapset ovat kipeänä.

Hei kaikille!

Mä en olekkaan vissiin kun kerran kirjottanut tänne vauvan syntymän jälkeen.
Meillä menee oikein kivasti täällä mitä nyt just tällä hetkellä pojalla on vähän flunssaa. on oikein iloinen ja tyytyväinen vauva. Alusta lähtien on ollut rauhallinen pikku paketti, vähän oli jossain vaiheessa mahakipuja mutta niihin saatiin apua Cuplatonista. Molemmissa nivusissa oli tyrät mitkä myös aiheutti vähän huutoja mutta nekin itsestään sitten hävisi, ei tarvinnut onneks leikata.
Neeastiina kyselit vauvan kasvusta, meidän vauvat on syntynyt samana päivänä ja oli melkein saman kokoisetkin. Meillä oltiin 2,5 kk 59,5 cm ja 5600 g. Mutta mulle on kyllä sanottu monta kertaa että vauva on kasvanut tosi nopeasti, ja on varmasti tyypiltään iso kokoinen.
Meillä nukutaan yöt yhdellä heräämisellä omassa sängyssä, nukahtaa sinne n. 21.30 ja herää aamulla n. 09.30. Saa sitten äitikin nukkua kunnolla. :) Nyt kuuluu semmosta ähinää vaunuista, että taidetaan olla hereillä, että nyt pitää mennä.

Jakselkaa kaikki!!

Tyttö83

... eli huomenta vaan, ollaan torkuttu koko aamu... meillä on heittäneet unirytmit häränpyllyä. Tosin en silti voi enkä saa valittaa, monilla on paljon hankalammat yöt kuin meillä, mutta kun olen tottunut nukkumaan. Neiti siis heräsi kolmen ja neljän välillä syöpöttelemään. Vaikka yleensä aikaisintaan kuudelta. Epäilen, että saan heittää hyvästit yöunilleni :eek: No minkäs teet.

Ilmakin on ihan mitäänsanomaton harmaa ja kostea. Piha täyttyy lehdistä, jotka pääsee kuukauden päästä varmaan jo haravoimaan. Savupiipun tekijää ei ole tänä aamuna näkynytkään, varmaan arvasi, että nukutaan pitkään, kun maanantaina tuli kymmeneltä ja hiihtelin häntä vastaan pyjama päällä :LOL:

Talvihaalarin sain kaveriltani, ihanan punaisen, mutta koko on vain 62. Toivoa sopii, että se menee edes alkutalvella, sitten siirrytään varmaankin siihen äitiyspakkauksen haalariin. Olen hyvin nihkeä ostelemaan itse mitään, kannatan enemmän tuota kierrätystä, niin odottelen aina, jos jostain siunaantuisi tavaraa. On meillä 68 cm vaaleanpunainen toppaliivi ja se on kyllä aika kivannäköinen villatakin päällä. Neiti näyttääkin välillä ihan minulta minikoossa... pääkallotutteineen ja huppareineen :LOL:

Töihin ei kyllä ole kiirettä. Itse asiassa funtsin tässä kaikenlaisia vaihtoehtoja, ettei sinne tarvitsisi mennä. Haluaisin niin kovin olla kotona ja hoitaa neitiä ja mahdollisia sisaruksia sitten, no niihin toki saa erilliset lomat. Mutta nyt pitäisi keksiä joku tulonlähde. Ehkä kaivan mummin jäämistöt ja etsin kaikki retrokankaat ja alan tehtailemaan vaatteita myyntiin B) tms. Viimeinen vaihtoehto, jos muuta en keksi, niin sitten joudun myymään kaupungissa olevan sijoitusasuntoni, tosin sekin on suurimmaksi osaksi pankin vielä, joten laiha on lohtu. Mutta ehkä saisin ainakin pari vuotta lisäaikaa... Että olen minä joskus tehnyt jotain järkevääkin, kun sen olen hankkinut :LOL: Niin ja käynhän minä koko ajan töissä satunnaisesti sunnuntaisin, mutta se ei ole kuin jonkun satasen hommat silloin tällöin, että eipä ne paljoa lämmitä. Toisaalta, voishan sitä tietenki opiskellakin jotain... minua kiinnostaisi ajoneuvojen verhoilun oppiminen.

:LOL: ilmeisesti mulla on tylsyys, kun eihän nää mun jutut taida enää liittyä oikein mihinkään... sitä piti siis sanoa, että minähän vielä täysimetän myös, kuka sitä nyt kysyikään. Juuri ostin rintapumpun huuto.netistä, että saan alkaa pumppailemaan, kun alan tekemään ensi viikolla maistiaissoseita. Olenkin innolla lukenut kaikki teidän jutut, mitä olette pienokaisilla maistattaneet =)

Lukiko kukaan uusinta vauva-lehteä ja sitä sormiruokajuttua? Mitä mieltä olette siitä?

Nyt meen hommiin, eihän tästä taas tuu muuten mittään :LOL:

Heissulivei ja hauskaa loppuviikkoa (ihan kuin malttaisin olla vielä kirjoittelematta loppuviikosta... :LOL: )

T: Viivit perjantaina 4 kk :heart:

arrgghh.. johonki katos äsken teksti... eli Viivi just äsken luin vauva-lehdestä sen jutun.. mikäs siinä, voishan tuota kokeillakki parin kuukauden päästä... eiköhän tuo pikku-ukko jo osaa silloin joillain tavalla ilmasta, että mitä mieltä asiasta on.. :whistle:

äkkiä kirjottaa kun ukko nukkuu ulkona vaunuissa.

kiinteistä ollut puhetta. Meillä aloiteltiin ekku perunalla tuossa vähän reilu 3 kk ikäisenä. Siis käytännössä syötiin noin 0,5tl kerralla. Hiljaa hyvää tulee... :) Sitä syötiin vähän sillon tällön noin pari viikkoo ja nyt oon noin viikon verran antanut perunaporkkanaa. Vähän meinas alus maha olla pipi, mut pidin sit aina parin päivän lepotauon. Ei me vieläkäänoteta ko noin 3 tl sitä pe-po sosetta. Eilen sit rupesin antaa lisäks illalla persikkaa 1 tl. Kyllä Vilho tykkäs siitä. Maisteli ihan onnessaan ja hymyili aina välillä oli. Oli tieten hyvää. Siitä ei tullut mitään oireita. Ens viikolla arvelin sitten lisätä peruna-porkkanan lisäks jonkin muun. Muistaakseni kaupassa oli myytävänä vihannessose, jossa on näiden ed. mainittujen lisäks viel jokin muu vihannes.

Työhön paluusta oli kans juttua täällä. Äitiyslomahan loppuu tuossa helmikuussa :eek: APUAA:.. Siihen on enää tosi vähän aikaa. Ja sit miehen kans mietittiin, että annan hälle sen kaksviikkoo niin saa pitää sit kesällä sen isäkuukauden. Eli töihin oon menos näillä näkymin syyskuussa 2008. Pitää yrittää jotenkin sitkuttaa. Äiti lupas kans pitää oman lomansa sit syksyllä niin vilhon tarvii mennä hoitoon vasta 1,5kk ikäisenä...

Nuhaa täälläkin Elokuussa oli eka nuha ja se meni ohi ja nyt tuli syyskuun alusta uus. Vilholla rohisee henki, mut musta tuntuu et se on rohissu aina. Liekkö maitorohinaa vai mitä? Rohiseeko teidän muiden muksuilla. On lääkärikin sitä kuunnellut, ei pitänyt vakavana. Huomiseks tilasin kumminkin uuden ajan, kun nyt tuo nuha kestänyt jo puoltoista viikkoo eikä näytä ohi menevän. Niin saapahan lääkäri kuunnella keuhkot ja voipi sit iteki olla turvallisin mielin.

talvipuvuista Uusimmassa vauvalehdessä oli kuvia talvihaalareista. Ihastuin siihen Lennen beigeen pukuun. Kävis sitte seuraavallekin jos sattuis vaikka tyttö tulemaan. Kooksi olen arvellut 74 tällä hetkellä vilholle menee 68 vaatteet ja noissa haalareissa yleensä on väljää. Vilholla meni kevät puku 56 cm vielä loppukesästäkin. :whistle:

Kokeilin ekku kertaa noita tummennuksia, saapa nähdä miten kävi :LOL:

t. Mimais ja Vilho kohta 4 kk

Tylsää vettä sataa :( olin niin ajatellut ulos lähteä,mut ei tonne sateeseen huvita! Muskarissa oltiin aamulla ja kivaa oli :D
Sairastaville pikaista paranemista!! :hug: meiltä onneks tauti on lähtenyt ja sais pysyäkki poissa! korvakontrolli pojalla edessä täs loppukuusta...

lumikko täälä täysimetystä vielä! Ei oo tarvis alkaa antamaan mitään lisäruokaa kun maidolla pärjätään hyvin. kasvu on tosi hyvä ja ei tuo kyllä aina usein syö. välillä syö päivisin usein,mut ei jatkuvasti. eilen ja tänään syöny vähemmän....tissit meinaa räjähtää :eek: mä oon nyt syöny kai jotain kummallista ku eilen ja tänään maha kiusannut poikaa tavallista enemmän taas :kieh: kauhea lorina mahassa käy ja poika levoton :'( yökin oli sen mukainen.yhdelä syönnillä kyllä pärjättiin,mut aamuyöstä ähinöi.

talvihaalarista kans oli jotain. mä oon nyt käyttänyt sitä pakkauksen vanupukua.mulla on 2005v pakkaus esikoisen jäljiltä ja siitä se vanupuku ja haalari tosi hyvässä kunnossa. niitä kai käytän talvellakin...säästää vähän ku ei tarvi ostaa uutta :)
töihin ei mullakaan kiirettä oo,mut kai se on joskus sinnekkin palattava :/ ei kyllä houkuttele se kotihoidontuki yhtään,mut oon ainaki niin kauan et poika kävelee.

no nyt mentävä taas.....täälä alkaa kiukuta pojat :wave:

Nukkumisesta kommentoin, kun neiti nytkin umpiunessa kantoliinassa...
Eli ekat 3kk nukuttiin ihan loistavasti, putkeen sellasia 8-11h unia. Nyt heräillään yölläkin 3-4h välein syömään, senpä takia aloitin nuo soseet, mut eipä oo toistaseks auttaneet siihen. Tosin oon tainnut antaa määrällisesti vielä aika vähän, ja muutenkin aattelen sen nyt vielä niin, et kaipa se tässä kehitysvaiheessa vähän niinkuin kuuluu asiaankin..?? Tuo heräily siis. Päiväunia meilläkin nukutaan kolmet, ja monella tuntui olevan sama kaava ja aikataulu; amupäivällä, iltapäivällä ja illansuussa. Nyt on tosiaan ne iltapäivän unet menossa, ja tässä liinassa nukkuu kyllä ihan parhaiten, ja ajallisestikin kauimmin =) no, välillä kyllä tuntuu että liikkuvassa vaunussa nukkuis kans niin kauan kun vaan liikkeessä pysytään.. Maksimi viiden minuutin pysähdys, sitten herää takuuvarmasti, jollei sitte oo ihan tooosi väsy!! Pinnasängyssä nukkuu harvoin yli puolen tunnin unia, liinassa vetelee helposti pari tuntia :D Joskus oon koittanut siirtää sänkyyn jatkamaan, mut ei maksa vaivaa.. Ja mikäpä tässä ollessa, molemmilla hyvä olla, ja mulla kädet vapaina, vaikka nyt tähän hommaan ;) No tulee tässä välillä tehtyy kotihommiakin :whistle:
Oon kans ollu ihan kipee pelkästä ajatuksesta, et niin pieni ku tyttö sillon helmikuussa vielä on, ni pitäs muka johkin hoitoon viedä :( Mut laina pitää saada maksuun täälläkin, joten jos sinne 1,5 vuotiaaksi yritettäis säästöillä pärjäillä.
Täälläkin innostuttiin Vauva-lehden pehmopalojenmaistelusta... Varmasti kokeillaan :D
Ja haalarista.. ei OIKEESTI sais rutista, mut vaikken mikään vaaleenpunaseenpukija olekaan, ni on se äp-haalari hiukan liika äijä..hmm.. Oon miettiny et ois kokonaan lime, ni ois TOSI jees. Mut sitä pidetään remppahaalarina, ja edustukseen on meilläkin Lenne.
Joku kirjotti ilta/nukkumaanmenoraivareista. Meilläkin superkiltillä ja aurinkoisella tytöllä nyt alkanut ilmetä moista :'( Oon kans pistänyt yliväsymyksen tms piikkiin, ja kun ei missään nimessä oo jokapäiväistä/iltaista.. Mut tähänkin vois kokeneemmat äipät kommentoida?
Päivänjatkoja :wave:

Yhteistyössä