Morjens :wave:
Tervetuloa
LaCu mukaan kirjoittelemaan :hug: =)
Olipa kiva lukea kuulumisia
Commander ja
MikaelaEster =)
Tänään käytiin neuvolassa ja Maija sai taas piikin. Oli niinkuin 5kk neuvola, mutta viikkoa etuajassa, kun on se matkalle lähtö. Tässäpä kuulumiset:
Pituus 65,1cm
Paino 8375g
Pipo 42,3cm
"Normaali kasvu, iänmukaiset soseet, korvike ja rintamaito. Kääntyy, nauraa. Tarttuu leluun. D-vitamiini 3 tippaa/vrk. Hymytyttö."
Hyvin meni neuvola, meillä on tosi kiva neuvolantäti
Se nainen on varmasti aikalailla minun ikiä tai sitten vuoden-kaksi vanhempi.
Maija syö
soseita nyt niin, että aamulla teen hänelle puuron, johon laitan ½ purkkia hedelmää. Syödään sitä banaani-riisipuuro jauheesta tehtävää, on ollut aina mieleinen kaikille lapsille tuossa vaiheessa. Sitten lounaaksi menee melkein koko purkki kasvissosetta. Päiväunien jälkeen iltapäivästä syödään ½-1 purkkia hedelmää tai esim. porkkana-omena sosetta. Illalla olen antanut vellin, jonka meinaan vaihtaa puuroon, kunhan saadaan nuo vellitetrat juotua. Miten musta tuntuu, että meillä syödään aikapaljon :ashamed: Mutta pääasia lienee, että tyttö on tyytyväinen ja kasvu tasaista
Tirlittan, kyllä siinä niin nyt kävi, että meidän kuistilla on kaksi isoa pallokrysanteemia
En mä voinut hillitä itseäni, kun ajoin taas niiden ohi kaupungille mennessä
:ashamed: No, kestävät kuitenkin pakkasta ja ovat kyllä ihanat valopilkut! Keltaisen väriset otin, ihan kuin auringot
Tänään oli ihan hirveä härdellipäivä :snotty: Aamulla oli ensin esikoisen hammashoitoon liittyvä röntgenkuvaus, tunti siitä oli Maijan neuvola. Ennen sitä vein miehen ja pojan sekä tytön miehen yritykseen vähän hommiin, neuvolasta tultua hain lapset sieltä pois. Siitä taas reilu tunti ja alkoi pojan kerho, siitä sai ajaa suoraan takaisin tk:een ja vuorossa oli kaksosten hammashoitoon liittyvät röntgenkuvat. Kotiin tultua väsytti ihan hirveästi, laitoin kaksi lasta uintitreeneihin ja tytön nukkumaan päiväunia. Mies haki onneksi pojan kerhosta, koska minä menin ottamaan myös päiväunet Maijan kanssa tuonne meidän sängylle
Kun heräsin, oli ruoka pöydässä, mies oli laittanut kaiken valmiiksi :heart:
Tuosta omasta ajasta piti vielä sen verran sanoa, että meillä sen järjestäminen on tietysti aika haastavaa. Ei siis ole ehkä niinkään kiinni siitä, etteikö mies haluaisi sitä minulle järjestää. Kuuden lapsen ja ison omakotitalon pyöritys vie kyllä voimia meiltä kummaltakin, siihen sitten vielä päälle miehen viikonlopputyö ja oma yritys
Nooh, aika aikaansa kutakin! Tunnen kyllä olevani todella onnellinen, enkä toivoisi elämältä enää yhtään mitään enempää, kunhan tämän onnen vain saisi pitää :heart: Tosi tasapuolisesti kuitenkin tehdään näitä kotihommia, yhdessä ja erikseen. Minä hoidan luonnollisesti enemmän Maijaa, paha tapani on omia vauvat aina ekaksi vuodeksi :ashamed: Minä en vain voi sille mitään, kun se hoivavietti on niin järkyttävän suuri :/ Kyllä mies hoitaa Maijaa myös, mutta sanotaanko, että aika vähän
Sitten siinä tapahtuukin dramaattinen käänne, kun lapsi ottaa jalat alleen. Silloin mies sitten taas hoitaa enemmän. Meillä mies on sellainen, että tykkää pelata jalkapalloa, sählyä, pyöräillä, rullaluistella, luistella, hiihtää, lasketella, laskea mäkeä.... lasten kanssa. Minä olen sitten yleensä se, joka haluaa jäädä kotiin imuroimaan ja tekemään ruokaa, pesemään pyykkiä ym. :ashamed: Ehkä siihen tulee muutos, kun en sitten tule olemaan raskaana ja Maijakin kasvaa. Yleensä meillä on siis ollut aina se tilanne, että olen ollut joko raskaana tai on ollut ihan pieni vauva, kun on ollut aika lähteä vaikka pulkkamäkeen
Ja kun vointi on aina ollut niin huono raskaana, niin en ole sinne sitten patsastelemaan lähtenyt.
Tämä oman kunnon hoitaminen on tietysti sellainen, mihin toivoisin mieheltä lisää tukea ajan muodossa. No, onhan meille hankittu tuo kuntopyörä, siitä olen kyllä onnellinen
Mutta se lenkkeily tietysti toisi jaksamista varmaan ihan toisella lailla. Mutta olen ajatellut sen niinkin, että tämä on pikku pyrähdys tässä elämässä... Pian lapset kirmaavat omia menojaan ja mamma saa lenkkeillä kyllästymiseen asti
Kyllähän sen noista isommista tytöistäkin jo huomaa, ovat niin hurjan omatoimisia jo! Ja haluavatkin tehdä asioita itse, se on kiva juttu.
Ei maar, mulla on vielä pyykit levittämättä ja tiskikone tarttee laittaa pyörimään. Mies nukahti laiskanlinnaansa, yritti katsoa Uhrilampaita, mutta uni voitti
Hänellä on päivystysviikko, hyvä että nukkuu jos tulee yöllä keikkaa!
Ai niin, tehtiin radikaali päätös sen turvaistuimen kanssa. Tyttö kun istuu nyt kaksosten vanhassa Aktan turvaistuimessa, joka on tosi hyvä istuin, vaikka vanha onkin. Ostamme hänelle sellaisen turvavyöistuimen, joko Maxi Cosi Rodi tai Britax Römer Kid ja Maija perii sitten tuon Aktan turvaistuimen
Mies sen keksi ja lupasi, että käydään ostamassa keskiviikkona se turvavyöistuin tytölle
Kiva juttu, että se nyt ratkesi hyvinpäin, otin siitä jo vähän stressiä
Mutta nyt...
....kauniita unia, oman kullan kuvia :heart: Öitä :wave:
Parasta aikaa jo matkakuumeessa ja Maija-kulta, joka ei tiedä vielä mihin joutuu... :heart: