***Toukovauvat 2007*** syyskuu

Onpas aika vierähtänyt ja tullut kovasti tekstiä :) Nämä päivät menee kyllä niin ettei huomaakaan.

Mutta on tapahtunutkin jotain;
Oltiin ekaa kertaa vauvauinnissa :) ,oli oikein mukavaa. Kolmistaan siellä yhdessä muiden perheiden kanssa lauleskeltiin ja totuteltiin isoon ammeeseen. Taas viikonloppuna uudestaan. Vähän taisi Peppiä jännittää mutta varmaan rentoutuu tässä kun käydään.

4kk neuvola: 61.5cm ja 5790g ja pipo 41.4cm (muistaakseni).
Oli lääkärikäynti ja lääkäri kehui tyttöä kun niin reippaan oloinen. Olisi halunnut saada nauhalle tarkastuksen, kuulemma näin kuuluisi käyttäytyä :) rennosti vaan. Huomenna rotarokotteen tehoste.

Meillä kovasti lattialla ollessaan pyöritään mahallaan jo ympyrää..kohta se hoksaa että kun vielä niitä käsiä liikuttaa jalkojen kanssa niin pääsee eteenpäin:)

Tänään kovinkin hyväntuulinen mutta yöt meillä edelleen melko

:ashamed: ,ei vaan nuku niin ei nuku. Herätään 2-3 kertaa ja tuntuu että tytöllä kauhee nälkä. Yhtenä yönä piti jo antaa lisämaitoa... Herää useim kitinän kera ja ei meinaa tissittelyn jälkeen oikein nukahtaa. Tai sitten mä luulen vaan... Syötiin just puuroa, jospa jaksais sen kanssa nukkua pitempään.

Sairasteleville lämpimiä halauksia ja voimia! :hug:

Uudet tervetuloa!

Mieheni kuori mulle päärynän, syön sen ja sitten telkkua katsomaan. Lempparisarja alkaa....

:wave: kaikille!

EKÄ ja Peppi
 
EkaaKertaaÄitinä: Teidän tyttö on kanssa pieni niinkuin meidänkin (4,5 kk 5710 g ja pituus 61.4 cm). Annatko jotain muuta kuin rintaa?

Tällanen käytännön tyhmä kysymys kaikille: Katsotteko telkkua silloin kun vauva nukkuu vai yhdessä vauvan kanssa? Olen katsonut telkkua sillon kun imetän ja sitten illalla vähän aikaa jos vauva nukahtaa ajoissa (ei yleensä niin käy). Jotenkin mulle on tullut sellainen periaate, että vauvan kanssa en telkkua katso. Taitaa olla ihan hölmö periaate....
 
Täällä kaikki neljä jo nukkuu. Mies vielä sählyssä, joten jotain kirjoittelen.
Ihanaa kun nuilla kaikilla on niin aikainen rytmi.


Haleja allergiaepäilysten kanssa painijoille Stiina ja Vilmis :hug:

Täällä ollut ihana päivä. Pojat olleet ihan superrauhallisia koko päivän. Sitterissä, lattialla jne. vaan neureskellaan ja hosutaan kovasti. Ei kuitenkaan käännytä vielä mihinkään suuntaan, tai ehkä toinen menee kyljelleen. Aatu ei meinannut saada iltatissiä syötyä kun se vaan niin ihanasti naureskeli ääneen äitille ja lipoi vaan kielellä tissiä! :heart:
Ihan meinas tippa tulla linssiin kun on ollut niin harmaita päiviä ja nyt oikein erityisen mukava mieli ollut tänään.

Täällä satanut tänään monesti ihan julmetunkokoisia rakeita! Lapset teki lumipalloja kun rännin alle kerty kasat lunta!

Ostin Ikeasta kasan pehmoleluja, tosi halpoja, jotain reilu 5 euroa kappale. Pojat ihan innoissaan niitä katselee kun on niin iloisen värisiä namipaloja. Kameli meinas jo päästä jalastaan kun Aatu sitä niin repi ja Beetu söi samalla toisesta päästä. :D

Ei oikein juttu luista, joten illan jatkoja kaikille ja kirjoitelkaa ahkeraan!

Tirlittan ja pojat 4,5kk
 
Meni oikein pari tuntia, kun yritin ottaa kiinni ja lukea viime kuun viimeiset kuulumiset ja sitten tätä kuuta... Kyllä oon ihan sekaisin, että mitä pitikään kommentoida, mutta tässä minun ajatuksiani...

Meidän Viivi kovasti raapii myös päätään ja korviaan ja on ihan naarmuilla välillä naamastaan. Mutta minä epäilen hammasjuttuja tähän vaivaan, koskapa hänellä on nyt kaksi hammasta alhaalla jo. Muuten ei valittele taikka itkeskele, mutta hirveä veuhtominen on käynnissä varsinkin väsyneenä. Ja peukut on jatkuvasti suussa, vaikka tutin sinne juuri laitoin. Pitäisikö minun jo alkaa hammasharjaa tunkemaan hänen pieneen ruusunnuppusuuhunsa?

Hermot ne menee täälläkin vähän väliä. Välillä virallisissa paikoissa ja välillä vaan neljän seinän sisällä. Viimeisin oli, kun äitipuoleni oli koiransa kanssa kylässä. Koiraa ei oltu koulutettu mitenkään ja kun meillä on kaksi kissaa eikä äitipuoleni ole valitettavasti mikään ruudinkeksijä... niin minä eilen vahdin koiraa, äitipuolta (se sai yllättävän paljon tuhoja aikaan... oikeastaan molemmat yhdessä) imetin Viiviä ja vaihtelin vaippoja ja paistoin siinä ohessa puuhellalla litran lättytaikinan... Onneksi, anteeksi vain, hyväähän hän vain tarkoitti, hän lähti tänään kotiinsa ja sain siivota koko huushollin saunamökkiä myöten ja nyt kelpaa taas... :LOL: Niin sitä pitäisi olla onnellinen, että hän kävi 'auttelemassa', kun ei omia vanhempia enää ole, mutta... :ashamed: No, oli ihan kiva kun kävi.

Voi minun ystäväni synnytti yöllä kaksoset, ihanat tyttö ja poika. Ja minulle tuli entistä selvempi vauvakuume, vaikka Viivi oli sylissäni... maitoa on tänään riittänyt ylipaljon, pakastin kaksi tuttipullollista ja silti Viivi meinasi tukehtua tissiin :ashamed: Minä odotan neuvolaa, oli puhetta, että sitten keskustellaan kiinteiden syömisestä ja saan jotakin reseptejä. Mulla ei ole hajuakaan miten se homma toimii, mutta sain itse hirmu hyvän fiiliksen, olikohan se Vaniljatädin banaani-vadelmasoseesta, ja sitä aion kyllä ensimmäisten joukossa maistattaa neidillä.

Eilen neiti ensimmäistä kertaa tarttui tarkoituksella johonkin, ja se jokin oli minun hupparin vetoketju. Tänään hän on kovasti paljon ihmetellyt käsiään ja se on ollut ilmeisen väsyttävää puuhaa, kerta nukkuu tyytyväisenä PÄIKKYJÄ ja kello on jo näin. Kohta täytyy herättää iltakylpyyn ja iltapalalle. Meillä homma menee niin, ja on alusta alkaen oikeastaan mennyt, että neiti syö kymmenen tienoilla/jälkeen ja sitten hänet lasketaan omaan sänkyyn, jossa hän yleensä vain hohhoilee aikansa ja kaksi-kolme kertaa laitan soittorasian soimaan. Sitten käyn vartin päästä toteamassa että nukkuu se. Nyt kun hän on hieman jo isompi, olen ottanut tavaksi, että käydään läpi hyvää yötä iskälle ja kissoille ja hattunasulle (hänen lelunsa, joka on sitterissä aina) ja sitten vasta mennään. Mutta ei ole kuin muutaman kerran kiljahdellut seuraksi pinnasänkynsä vierelle, että hyvin tuntuu nukkuvan.

Jotain muutakin piti kertoa, vaan kun en muista, niin saanpahan taas hyvän syyn tulla huomenna tai joku lähipäivä jaarittelemaan lisää.

Voimia kaikille flunssasta taikka muista vaivoista kärsiville ja pitkää pinnaa kaikille tasapuolisesti =)

Hyvää yötä toivoo Viivit 3 kk ja aika monta päivää jo, kohta 4 kk =) :wave:
 
Oi oi kun on kränäiseksi mennyt meillä, ja yöt repaleiseksi. Mahtaako korvia kivistää meilläkin. Täytyy katsoa vielä tämä päivä. Onko teillä ollut flunssaa ennen korvatuhelluksia?

Mettis tervetullooooo!

Tirlittan tai joku muu, joka tietää, kerrotko mulle kun en tiedä, miksi toista kaksosista sanotaan A- ja toista B-vauvaksi? Onko se vaan niin, että isompi on A?

Rasmus löysi kikkelinsä ja siitä on nyt sitten kiva pitää kiinni... Halvat huvit!
 
Emmi: kauheeta että niinkin pinellä korvatulehdus :'( :hug: Voi pientä. Olis hirveetä jos oma sairastus silleen. Eevalla oli juuri yli viikon kestävä kuumeeton lunssa. Ei mikään kauhea ollut onneksi mutta toisinaan kiukkus kun nenu niin tukossa ettei kyenny imeen maitoa. Sai rassata ja tipattaa nenua kokoajan ja siitäkin suuttui.

Fangis ja Eeva 3kk
 
Heippa kaikille :wave:

Tervetuloa mettis mukaan :) :hug:

Vaniljatäti toivotaan, että säästytte korvatulehdukselta! Ja tosiaan asia on minustakin niin kuin mettis sanoi, että lapset nimetään kirjaimilla sitä mukaa kun syntyvät :) Koko odotusajan meilläkin lääkärit puhuivat A ja B vauvasta. A-vauveli oli tosiaan se joka syntyi sitten ekaksi ja 36minuutin päästä tuli B :)

Kaikille kovasti voima- :hug: :hug: joilla flunssaa ja korvasärkyjä! Täällä ollut kanssa jonkun verran flunssaa, koululaisilla kurkut kipeinä ja itselläkin ollut parina aamuna ääni käheänä. Toivottavasti ei tulla nyt enempää kipeämmäksi, kun se matka lähestyy! Voi että mä odotan sitä ihan hurjan paljon B)

Minnihiireltä täytyy sitten heti kysellä viimehetken vinkit ja neuvot, kun he ehtivät palata kotiin ennen meidän lähtöä :)

Maija on nukkunut kaksi viimeistä yötä ihan täysin putkeen. En tiedä mistä lie johtuu, mutta en valita. Aiemmin on ollut niin, että on herännyt jossain vaiheessa yötä ja olen sitten hänet nostanut meidän väliin nukkumaan. Mutta nyt tosiaan herätään aamulla niin, että Maikkuli on omassa sängyssään.

Kuolaaminen Maijalla on minusta niinkuin vähentynyt, mutta en kyllä näe mitään hampaanalkuja :/ No, tulevat kun tulevat :) Ihan kiva kuitenkin, ettei ole paidat kokoajan märkänä!

Joku jutteli siitä, kun oli vaihtanut jo isompia vaatteita kaappiin! Meillä kanssa oli vähän kaapin siivousta. Pääasiassa käytellään 68cm vaatteita, mutta 74cm on jo pinkattu kaappeihin valmiiksi :)

Maanantaina meillä onkin neuvola. Sitä aikaistettiin, kun on se loma tulossa ja piikkiä tiedossa. Jos Maija tulee kipeäksi piikistä, niin ehtii kuitenkin toipua ennen lähtöä :)

Mä repeilen tässä samalla, kun kirjoittelen :LOL: Nuo kaksi sankaria leikkii tuossa lähellä majaleikkiä... Poika 4v5kk sanoo tytölle 2v7kk, että ollaan kuule enklantilaisia (englantilaisia) ja nää puhuis, että "klsöjfkhaseihdfkvnaösfkjasoe sekjfas sejöfhas sfa-sö" (siis ihan siansaksaa :D ) Siinä ne sönkötti aikansa, kunnes poika sanoi, että ei kun ollaankin ruotsalaisia, ne on parempia ( :eek: :LOL: ) ja sitten alkoi taas sönkötys :LOL: Ai hitsi on hauska kuunnella niiden juttuja! Onneksi niillä on toisensa kavereina :heart: Olen oikein ihmetellyt, että miten hyvin leikkivät yhdessä ja tulevat toimeen :)

Minä laittelin tänään viestiä pomolle, että tulisin töihin vanhempainloman jälkeen, mutta toivoisin sitä osittaista hoitovapaata. Katsotaan miten suhtautuu :whistle:

Nyt mä taidan lähteä ruoanlämmitykseen! Oltiin ulkona aamusta ja siellä oli kyllä kylmä! Vaikka oli takit, pipot, hanskat ja muut, niin tuntui kyllä kolealta...No, on siinä se hyvä puoli, että kohta on joulu :xmas: :LOL: Vai mitä Hanna ;) ja kaikki muut "jouluihmiset" =) !

Voikaa hyvin kaikki :hug:

parasta aikaa ja Maija-rakas 4kk ja useampi viikko päälle :heart:
 
Joo,mulla 8 vee kaksoset jo ja todellakin noin se menee.Vauva joka on jo masussa "ekana tulossa" on A vauva ja B-vauva toka.

Kyllä se oli ihanaa aikaa tuo kaksosten vauva aika,Tirlittan ihan oon kade sulle!!!
Ehkä aika on tehnyt tehtävänsä mutta tosiaan muistan kuinka itkua väänsin kun tuplat omiaan touhusivat ja se hetki kun hoksasivat toinen toisensa...voi sitä ihanaa kohtaamista. :heart:

Kovasti on korvatulehdusta ja lenssua täälläkin...Se on tosi rankkaa.Meillä tuo nyt 2 vee oli 7 viikonikäisestä asti kipeenä koko ajan.Korvissa ja keuhkoissa..Oli RSV:tä ja tavis lenssua.Mutta katkoyöt tuli tuttuakin tutummiksi.
Viime keväänä mies otsonoi koko talon kahdesti.Sehän tappaa virukset ja bakut.Olin skeptinen mutta sen jälkeen ei olla sairastettu pahemmin.Mulla oli kesälenssu mutta muut pysyi terveinä!!!

Mies kävi kaverillakin kahen pojan huoneet otsonoimassa kun heillä allergioita ja tauteja...Siitä nyt kuukausi ja tauti on kuulemma hellittämään päin...Eikä vielä ole uutta tullut.Toivottavasti pääsevät kierteestä,mikään ei ole kaameempaa kuin lapsen jatkuva sairastelu.
Sitä kyllä tekee mitä tahansa jotta normaaliin eloon pääsis.

Miska on edelleenihanan rauhallinen vauva.Ehdottomasti näistä viidestä rauhallisin mutta silti kova nauramaan ja höpöttämään...öEhkä meillä on koko ajan joku hälle lässyttämässä ja saa huomiota tarpeeksi osakseen!!!

Mutta mulla onkin tytöt oleet vaativampia ja itkusempia kuin pojat.Kai me naiset aikuisinakin ollaan vähän vaativamisempia!!! :whistle:

Nyt taitaa kiekuna muuttua jo nälkäseks tuolla!!
Mentävä!
kata ja miska 3 kk ja 10 pvää
 
"Eli tuohon maitohommaan. Itse käytin edellisillä maitojauhetta antamaan hyvää/tuttua makua puuroon, pottuun jne. Sitä voi ottaa vain niin vähän kuin tarvitsee eikä mene hukkaan sitä valmista korviketta. Jospa tästä olis sulle apua."

Kerropa nyt "tampiolle", että kuinka tuo käytännössä tapahtuu. En ole ehtinyt vielä yhtään perehtyä velliasioihin, että ovatko jotain valmista jauhetta vai miten tehdään. Meillä on jäljellä Tutteli Omneota yksi avaaton pakkaus, voisiko siitä siis tehdä vellit? Pitäisi aloittaa meidän hoikalle tytsylle (ei nuo maidot tahdo refluxin takia pysyä sisällä ) jotakin kiinteämpää. Varovaisesti ollaan aloitettu jo makuannoksina ruusunmarja. Eilenkin illalla meni vielä parikin paitaa vaihtoon imetyksen/pullottelun jälkeen, joten kiinteämpi velli voisi olla hyvä vaihtoehto ja tyttö saisi unenpäästä kiinni helpommin kun ei koko ajan närästäisi.


ps. olisiko kellään toukomasuista kommenttia tuohon vauvat-osalla olevaan lämpöpussikysymykseen
 
piti vielä tosta a ja b vauvajutusta kertoa kun olivat sairaalassa laittaneet meidän tytöt vääriin sänkyihin eli a oli b sängyssä ja toivat sitten syömäänkin kaks kertaa saman tytön.sanoi että hei tää oli jo rinnoilla aikasemmin,saiskos toinenkin ruokaa :/
 
pikaiseen korvatulehduksista
meillä nimittäin tuo esikoinen on aika paljon kärsinyt niistä, ei oireile oikein mitenkään, niin lääkäristä olen saanut aika hyvät vinkit:
1) lapsella rähmii/vetistää silmät paljon usein kun on korvatulehdus
2) jos korvalehdestä varovasti nostaa lapsen pään myötäisesti ylöspäin, niin useimmiten korvatulehdus aiheuttaa kipuitkun.

meillä nämä vinkit ovat olleet tosi hyviä, varsinkin tuo rähmiminen. Poika ei mitenkään tosiaan oireile, ei kuumetta tms. Viimekskin oli kuitenki päässy niin pahaks, että molemmat korvat märki... :/ nyt vien heti kun alkaa hiukankin nuhattaa/tulee noita oireita...

Mut kuopus kaipaa... uniaika!

Gabria
 
Huh sain pojat nukkumaan =) meillä itketään kai nyt tällä kertaa hampaita :kieh: eilinen päivä meni "kiukutellessa" ja nyrkkiä purren ja eipä näytä tääkään päivä kummemmalta. pieniä 20min-30min. unia ottaa ja väsyneenä kitisee. näkyy pieni valkonen täplä,kai se hampaan alkua on ei muutakaan keksi. ja kuolan määrä on valtava!!

korvatulehdus meillä alkoi nuhalla. tai samaan aikaan tuli ku ensi alko nenä vuotaa ja siitä päättelin et vois olla korvatulehdus niitä kauheita huutokohtauksia kun sillon yks aamu sai ja huonosti nukku yön.

Meillä jo toinen hyvä yö taas vaihteeks :D vähän ihanaa!! menin itekki ajoissa nukkumaan ja poika heräs VASTA puol3 syömään =) siitä sit n.5 nukku ja sitte ähelti otin viereen ja pari imasua tissiä nii nukku viel tunnin ;) aamut ne alkaaki meillä 6-7aikana eikä ihme ku nukkumaan menee 19-20.

nyt tuli kaveri,joten kahvin keittoon :p :wave:
 
Tervetuloa mukaan mettis! Pääsee ittekkin kirjoittamaan kuulumisia. Justus nukkuu ja Juuso on isän mukana pihalla. Neuvolassa oltiin kummankin poijan kans maanantaina. Justuksen paino oli 6,955 ja pituus 65cm. Kasvaa mukavasti. Näkö normaali, seuraa lelua joka suuntaan. Kääntyy vatsalleen. Pirteä poika. Lisäruokaa vähitellen. Nyt ollaan syöty jonkun verran porkkana peruna- aprikoosi sosetta. Hyvin uppoaa. Taitaa vaan miehestä tulla herkku peppu :LOL:.Porkkana perunaa sylkäistään usein ulos, mutta aprikoosi so
se maistuu hyvin. Juuso oli neuvolassa 105cm pitkä ja painoa 18,2 kg. Näön tarkistus ei meinannut onnistua, kun ei ollut Juuson mielestä kivaa.
Täällä ollaan nyt muutaman yön nukuttu vähä pitempiä pätkiä, kun ollaan syöty sosetta. Päivälläkin eileen nukuttiin 2 tuntia yli. Hyvä etten jo herätelly välillä, kun yleensä hyvä kun nukutaan tunti kerrallaan.
Juuson kerho meni eileen hyvin ja lupas mennä onneksi ens viikollakin. Oli askarrellu ihanan omenan, sitä kattoo niin tulee hymy huuleen. :)
Varasin ens viikoksi kirppis paikan. Laitan mun ja miehen vaatteita myyntiin. Kun jotenkin niitä aina pakkaa kertymään kaappiin. Meinasin eka laittaa huuto nettiin, mutta en oo saanut aikaaseksi.
Musta tuntuu nyt aivan ihanalta, että elämä on paremmin kuin mallillaan. :heart:
Vaikuttaako hormoonit vieläkin? Tuntuu välillä, että tää mieli vaihtelee niin "usein". Pois tätä elämää en antaisi vaikka kaikki päivät ei ookkaan niin ihania.
Meinaako muut kun parasta aikaa mennä töihin äitiysloman jälkeen? Ite haaveilen jos pystyys olemaan kotona edes niin kauan että Justus oppii kävelemään. Saas nähä sitten kuinka kaikki menee. Nyt muisti teki tepposen enkä muista mistä on juteltu. Mutta kaikille hyvää viikonloppua!!! Profiiliin vaihdan kuvan. isot :hug: Joilla sairastetaan! Ja varsinkin korvatulehduksia.

Elli Ja Justus 4kk 2pvä
 
Meillä oli taas huono yö Idan kanssa :/
Maha vähän protestoi lääkkeestä ja taitaa nuo korvat olla vieläkin aika lailla kipeät; kovin repii päätään ja on tuskaisen oloinen pieni :'(
Pystyssä ollessa on kun aurinko, mutta makuulla ei kärsi olla juuri lainkaan. :(
Vaniljatäti: meillä ei ollut nuhaa, ei yskää, eikä kuumettakaan ennen tätä korvatulehdusta. Nukkuminen oli katkonaista, makuulle laskettaessa alkoi itku ja maha oli hieman löysemmällä kun normaalisti.
Korvien ja pään repiminen oli se viimeisin syy miksi lähdimme lääkäriin.
Fangis; kiitos, ei tuo flunssakaan kovin helppoa pienellä ole :( :hug:

Nyt pyllypesulle. :hug: kaikille sairastaville pienille ja voimia äideille :)

emmi ja Ida 3,5kk
 
Mulle tuli vastustamaton halu taas kirjotella :LOL: Sitä mun piti eilen kommentoida, kun joku valitteli vihreää kakkaa, niin meidän neiti kun syö tissiä ja äitinsä sipulia taikka valkosipulia, niin silloin kakka on todellakin tosi vihreetä ja silloin vääntää masusta. Että selitys voipi olla jokin vahva ruoka-aine, mikä ei heti tule mieleen. Mulla ainakin kesti hetken ennenkuin osasin yhdistää.

Aamulla kääntelin viivin hammasharjapakettia käsissäni, mutta vieläkään en sitä aukaissut... pitäisi kai alkaa toimeksi niiden hampaiden kanssa kohta. Onko kellään vielä hampaita ja miten niitä hoidatte?

Jaahas, kirjotin tätä näköjään useamman tunnin, joten tarttee varmaan lähetelläkin.. tuli kaikenlaista taas väliin hormin muuraajaa ja sellasta :LOL:

Hauskaa päivää B)

Viivit
 
laitampa meitinkin 4kk mitat tähän,kun eilen käytiin pojan kanssa.6905g,64,5cm.kuukaudessa oli tullut 3,5cm! :eek:
isä on kyllä 195cm pitkä että saas nähä tuleeko pojasta samanlainen hongankolistaja =)
markus kans nuhassa,meillä jokanen sitten käynyt sen taudin läpi paitsi mä...lappaan c-vitamiinia naamaan minkä ehdin jos vaikka välttyis taudilta.
kaikille tarvitseville iso :hug:
 
Pikasesti ennen salkkareita kuulumisia...
4 kk neuvola käyty ja kotiläksynä mahallaan pitoa, lapsrukan äiti on ollut niin laiska että ei ole lasta makuuttanut mahallaan, kun ei siitä oikein välitä (siis lapsi) vaan alkaa aika nopsaa itkeen.
Pituus 62,5 cm ja paino 5,420 g ja kontrolliaika tosta painon vähyydestä jälleen tiedossa :(
Jokuhan täälä kyseli muita pieniä, me ilmoittaudutaan niihin, Tai siis vain lapsi on pieni :LOL:
Äiti liityi keventäjiin, joihin palaa uudelleen täällä kyseleen ,kun en kaikkia juttuja ihan ymmärtänyt ja täälähän oli muitakin keventäjiä??
Lääkäri käski laittaa kiinteiden joukkoon 2X pvässä 1 rkl öljyä...ihan hyvä juttu, paitsi että olllan vasta harjoitelu kiinteitä kerran päivässä ja silloinkin saan hädin tuskin teelusikallista meneen :kieh: Onko muilla kiinteiden anto yhtä tuskaa?
Itsellä taas niin hirvee lentsu päällä että oksat pois ja pala larvaa, olinhan mä jo 2 vkoa terve :(
Nyt salkkareita kattoon :wave:
Tervetuloo Mettis!
 
Me ei alettu sitte vielä niit kiinteitä syömään ku Paavolle tuli mahavaivat joten nyt mennään sitte vellillä 3 kertaa päivässä ja muuten sitte tissiä.

Eilen otin itteäni "niskasta" kiinni ja lähettiin Paavon kanssa kylille... poika huusi autossa koko menomatkan ja sitte perillä rauhottu ja nukahti. Takasin tullessa kans itkeskeli... noh.. ajattelin, että lähetäämpä tänään käymään uuestaan, että jospa tottuis paremmin tuohon autolla ajeluun ja ihmisiin.. niin kappasvain.. poika ei huutanu enää ollenkaan autossa eikä oikeastaan paljoa ihmistenilmoillakaan... eli oisko juuri voinu noin äkkiä tottua... Eikä siinä vielä kaikki... nukku tänään päikkäreillä TUTTI suussa puolituntia!! Aikasemmin ei ole tuttia ollenkaan huolinu. Nytkö vielä vaunuissa oppis olemaan niin JES!!!

Ollaan Paavon kanssa aivan kahestaan.. isot tytöt on menny mummilaan yökylään ja mies lähti juhlimaan kaverinsa pyöreitä synttärijuhlia.. Oih.. onneksi pakkasessa on 5 litran astia vanhanajan vanilija jätskiä, että saan sillä sitte herkutella ku Paavo laittaa nukkumaan... en siis meinaa koko pakettia silti syyä :D

Juu, ihana ku Joulu alkaa lähenemään... kovasti on tullu jo Party Liten kynttilöitä poltettua ja ihania tuoksuja tuoksuteltua... :ashamed:

Nyt kattoon telkkaa pojan kans... eli mulla on poika melkein aina sylissä ku katon sitä, paitsi illalla myöhällä ku se on yöunilla..

Hanna ja Paavo

Mukavaa viikonloppua :wave:
 
Nyt tänne pääs ihan hyvin :D nopsaa ennen suihkuun menoa...
Hampaita tosiaan meillä tehään :D kurkin pojun suuhun oikein taskulampun kanssa ja kyllähän siinä hampaanalut selvästi loisti ikenien alla =) ei mee kauan et ne on kunnolla pinnassa. voi tätä kuolan määrää ja poika puree huulia ikeniä vasten lujaa yhteen ja tissiä imis paljon :D ihana kyllä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
nyt meni jo yöunille...pian tunti sitten!!

Telkkaria en pojan kans kato....päivisin en muutenkaan telkkaria jaksa kattoa ja näin illalla se on jo yöunilla ;) joskus salkkareiden alkua otan kattomaan syliin,jos ei viel aivan uneta. enpä mä itekkään kovin paljon oo pojan syntymän jälkeen telkkaria katsonut :whistle:

Joulua odotan kans innolla :D on nää pimeet jo alkanu niin kynttilät rupee loistamaan ja niistä jotenki sitte tulee joulufiilis =) ihanaa aikaa joulu :heart:

mut nyt menoks......viikonloppuja kaikille :wave:
 

Yhteistyössä