Edelleen käyn päivittäin lukaisemassa muiden juttuja, mutta koskaan ei oo muka aikaa itse laittaa kuulumisia
Jos nyt jotain kirjoittelisin kun molemmat pienet nukkuu kerrankin samaan aikaan
Eli ida on siis 3,5kk, painoa oli viimeksi 6385g ja pituus muistaakseni 64,5cm?
Meillä on aloitettu peruna-porkkana ja päärynäsoseet kun neiti alkoi syömään yötä päivää 2h välein ja sitä jatkui yli viikon verran. Soseet "uppoaa" mainiosti ja syöttöväli on niiden myötä pidentynyt neljään tuntiin
Peruna-porkkanavelliä on myös annettu, mutta annostelu suhteessa maidon määrään on vielä vähän hakusessa. Taitaa tytöllä olla suht pieni vatsalaukku kun tottui syömään vähän ja usein. Eli vieläkin menee korkeintaan 140ml maitoa ja jos on velliä seassa niin sellainen 60ml molempia on passeli, mutten kuplii ja tulee takaspäin.
Jutustelusta on ollu puhetta kanssa; meillä Ida on kokoajan äänessä; pölpöttelee ja kiljahtelee kovaan ääneen
Nyt on parina päivänä käännytty selältä mahalleen, mutta kun se toinen käsi jää vielä huonosti sinne mahan alle, niin sit kiukuttaa ja menee hermot
Kovasti olis liikkeelle lähdössä neitokainen, vaan ei vielä onnistu kun ympyrää pyörimään..
Yöunista: Luulin että soseet ja velli olisi auttanu pitämään sitä nälkää yöllä pidempään, mutta ei. Tyttö on tarkka kun kello syönneissään; syö yöllä minuutilleen 4h välein. 2.30 on ensimmäinen syöttö, riippumatta siitä onko neiti nukahtanut 23.30 vaiko 0.45 tms.
Seuraava pullo annetaan 6.30 ja sitten nukutaan 10-10.30.
Oon vähän ihmeissäni kun tämä syö vieläkin öisin näin, muut lapset kun lopetti yösyönnit jo 2,5-3kk ikäisinä
(paitsi tuo nelonen, joka sai pulloa öisin vielä kuukausi sitten
)
Mitäs muuta..?
Päiväunia ei ida nuku vielä säännöllisesti, lähinnä sellaisia 30min tirsoja useamman kerran päivässä. Nukkumaanmenosta on tullut yhtä painajaista |O
Ei meinaa rauhoittua mihinkään ja kaikki on kokeiltu; vaunut liikkeessä, vaunut paikallaan, sylissä ja liikkeessä, sylissä ja paikallaan. Omassa sängyssä kyljellään, omassa sängyssä selällään ja mahallaan. Muutaman kerran on nukahtanut parhaiten omaan sänkyynsä mahalleen kun kaikki röyhtäykset ja kuplat on tullu pois. (tyttö on aina nukkunu yönsä mahallaan)
Kylpemistä Ida ei voi sietää :/ Tuo 1,5v sisko kun sai kerran säikäytettyä neidin heittämällä kylmää vettä naamaan kesken kylvyn
Kovasti yritetään totutella takaisin rauhallisiin kylpyhetkiin, mutta itku tulee ainakin vielä joka kerta :'(
Vierastamista on jonkun verran, varsinkin väsyneenä.
Tänä vuonna ajateltiin ottaa influenssarokote ihan koko perheelle. On vieläkin tuoreessa muistissa viime vuodesta miten kamalan huonoon kuntoon se tauti vetää ja pitkäks aikaa :snotty:
Tuo 1,5v sai viime vuonna sen rokotteen ja säästyi pahimmalta; sairasti ihan normi flunssana sen meillä pyörineen influenssan
Mulla kans lähtee hiuksia päästä ihan tukoittain, niin lähti tuon nelosenkin jälkeen. Se vaan ei ehtinyt tasaantua kun olin jo uudestaan raskaana, eli puolet on ainakin hiuksista pudonnut pois :/
Kiloja on kyllä pudonnut ihan mukavasti; tällä hetkellä painan 6kg vähemmän kun ennen näitä kahta viimeisintä raskautta
Nyt on Idalla ruoka-aika, palataan taas :wave: