***Toukovauvat 2007*** syyskuu

Meillä oli muuten lähes joka yö vauva litimärkä ja ihan pyjamakin oli usein märkä, ja vauva nukkui huonosti, kunnes aloin käyttää öisin Pampersin housuvaippoja. Nyt ei ole enää falskannut kertaakaan ja vauvakin on nukkunut paremmin. Ihan vinkkinä, jos jollain muullakin on vähän väliä yöllisiä vesivahinkoja ja kosteudesta johtuvaa yökitinää.
 
Vaniljatäti kyselit siitä äitjutusta...luulen, että häntä jännittää aika lailla, varsinkin syöttäminen. Mutta tarkoitus on ollut niin, että olen kotona sisällä ja syötän tyttöä silloin kun on nälkä. Eli hänen ei tarvitse syöttää, leikkiä ja olla seurana sillä aikaa kun toinen on hereillä. Joten jollakin lailla juttu ihmetyttää minua. Muuten välit äitini kanssa ovat hyvät.

Tänään sitten sanoin siitä asiasta äidilleni. En tiedä tuottaako tulosta mutta katsotaan. Ensi viikolla hän on tulossa tytön kanssa ja se on sellainen päivä, että en ole edes kotona. Olisin nyt luullut, että hän olisi halunnut tulla hänen kanssa "harjoittelemaan" sellaisella päivällä kun minäkin olen kotona. Mutta enpä sitten tiedä, että viitsinkö häntä enää pyytää tulemaan kun on luvannut tulla ja silti ei tule. Tulee jotenkin sellainen olo, että ei halua tulla. Ja hän tietää, että apua tarvitaan...kiitos kaikille, jotka rohkaisitte minua puhumaan asiasta :flower: onhan se helpompi elää niin kun ei joku asia paina, vaikka tosiaan en tiedä tuottiko asia mitään sen kummempaa tulosta, mutta eipähän ainakaan paina minua.

töihin menosta tänään juuri juttelimme miehen kanssa ja luultavasti nyt ainakin olen vuoden kotona tytön kanssa.

pampersin housuvaippoja meidänkin varmaan pitäisi sitten kokeilla. Meinaan täällä sitä vikaa myös, että tulee ihan läpi asti ja falskaa joko etupuolelta tai takapuolelta riippuen nukkuma-asennosta. Minkä kokoisille niitä housuvaippoja on? Kun meidän tyttö on niin pieni...
 
Lumikko Pampersit on 8-15 kg, mutta enpä usko että siitä haittaa on vaikka niitä vähän pienemmälläkin pitäisi. Eihän tän kokoinen yleensä housuvaippaa tarvi, mutta meillä on koettu hyväksi yövaipaksi. Ja jollei se vielä toimi, niin säilyyhän ne kaapissa!
 
Hei

Meillä kiinteitä edelleen syöty mutta ei ole paljonkaan lisätty niiden määrää masuvaivojen pelossa vaan mennään 1 - 2 tl / pv sekä n. 2 tl luumua / pv ja viime yönä Johannes nukkuikin putkeen 7h ! Edellisenä yönä heräsi 2h välein..

Katsotaan nyt miten jatkossa lähtee menemään, jos nukkuu hyvin niin meillä pidetään kiinteiden määrät pieninä sinne lähemmäs 6kk asti ja sitten vasta aletaan antaa useammin päivässä ja enemmän kerralla. Mikä kyllä tarkoittaa sitä, että rintapumppuja ei voi vielä heittää komeron pohjalle mutta parempi sekin kuin vauvan masuvaivat, täytyy vaan koettaa vielä kuukausi sitä hommaa jaksaa..

Prinsessan äitee, kyllä meilläkin kaikki menee suuhun tätä nykyä (mm. maton kulmat ja äidin nenä ovat maukkaita..) siitä ei kannata olla huolissaan, ilmeisesti vaan se paras tuntoaisti on tässä iässä vauvalla suussa..

Miam, itsekin olen miettinyt tuota tuttipullo asiaa, vieläkö tosiaan tarvitsee niitä pulloja keitellä kun muutenkin on kaikki aina suussa.. ajattelin ainakin vähentää keittelyä, että keitän esim. vain parin päivän välein.

t.MikaelaEster & Johannes 5kk
 
:/ inhottavan sateinen pvä....ja piti kauppaan lähtee metsästää tytölle sadetakkia.tänään ratsastusta ja jos tollanen ilma niin pakko ostaa se sadetakki,taikka perua koko tunti....ja siitähän metakka syntyis :x

yö meni ihan kivasti,markus nukkui puoli seiskaan asti ja sen jälkeen alkoi jodlaaminen sängyssä.on se ihanaa,kun toinen on niin hyväntuulinen aamuisin,ettei siinä auta itekkään silmät ristissä murjottaa heräämistä =)

ei mulla asiaa oikeestaan oo kuhan muuten vaan raapustin...
 
Täällä kans sateinen ilma.. aamulla varhain kylläki paisto aurinko, muttei enää. Meillä ois tänään klo 12.15 lääkärinneuvola... 4kk tulee täyteen ens sunnuntaina.. saa nähä onko pikkumies miten paljon kasvanu. Tulen sitte tietysti ilmottelemaan strategiset mitat... ;) Mies halus kans lähteä tänään mukaan sinne... mikäs siinä, ihan mukavaahan se on ku tytöistä se ei päässy käymään ku sattu just aina silloin olemaan keikalla, mutta ny ku on eri työpaikka niin voi mennä melkein miten itte haluaa.

Mie olen antanu Paavolle sitä Hipp hedelmäsosetta ja siitä ei ole tullu onneksi mitään masuvaivoja... tänään varmaan kestää antaa jo sitä sitte lähemmäs puolipurkkia ku ollaan kohta viikon verran annettu 1-4 tl sitä. Tykkää siitä tosi paljon... alkaa aina itkemään ku ei anneta enempää... ku vain sitte tissiä päälle.

Nukkumisesta oli puhetta niin meillä Paavo nukkuu vuorokaudessa noin 11-15 tuntia... en tiiä sitte onko paljon vai vähän... :whistle:

Pitäis kai alkaa laittaamaan se nytki nukkumaan ja sitte alkaa itteä laittamaan... ei viitti ihan mettänpeikon näkösenä neuvolaan lähteä... :D

Hanna ja Paavo :heart:
 
Joskos minäkin kokeilen noita tummennuksia...

Täällä pähkäillään masuongelmissa, poika on yhtäkkiä pantannut kakkaa yli viikon.. Yleensä on kakannut monta kertaa päivässä.. Luumusosetta on syöty vkonloppuna purkillinen, mutta mitään ei ole edelleenkään tullut ulos :/ Onneksi poika on ihan hyväntuulinen, joten en nyt kamalan huolissani ole. Mutta onhan tuo masu jo aika pallo ja pierut haisee ihan järkyille.. Olisiko vinkkejä kellään..?

Riiviöiden äiti, toivottavasti teidän vauvalla ei ole mikään hätänä! :hug: Hyvä, kun pääsette lääkäriin, niin ei tarvitse kotona pähkäillä.

Meillä poika nukkuu selällään kädet ja jalat levällään :heart: Ja unta tulee arviolta 14 tuntia/vrk, joista 10 tuntia yöllä.

Nyt aamukahvi kutsuu! Pahoittelen jo etukäteen, jos tummennukset ovat miten sattuu.. Täytyyhän tässä joskus opetella uusia ulottuvuuksia :LOL:

Mukavaa viikkoa,
vilmis ja poika :heart:
 
Niin sataa täällä etelässäkin, esikko on kerhossa ja me just odotellaan kahta äippää lapsineen meille teelle ja leikkimään. Olis oikeesti pitänyt siivota, mutta teinkin sitten vaan pikaisesti silmälle siistiä...ja siitäpä tuli kesken kirjoittamisen mieleen, että vessa pitää vielä pessä, kun pienen pojan taloudessa on krooninen pissan haju vessassa.
;)
No nyt ovikello soikin, joten palataan myöhemmin asiaan.

T:Minnihiiri
 
joskus olen tehnyt tytöille vauvana kun vain pieruja tuli että rasvasin kuumemittarin pään ja ns.härnäsin pepun suuta että kakka alkais tulemaan.usein auttoikin.ei teittykään ronkkimalla mutta hiukan avittamalla pyllyreijästä jos kakka alkais tulla :)
 
Onko kaikki muut alottanut jo kiinteät paitsi mä? Kai mä oon vähän laiska äiti.
Meidän poika nukkuu semmoset 18 h / vrk ja niistä 12 tuntia yöllä. Poika on ollut nyt viikon flunsassa, toivon kovasti että menis pian ohi. Osaako teidän vauvat olla käsinojassa lattialla kun ovat mahalleen, meillä menee samantien pää lattiaan ja sit alkaa valitus, että ei tää oo musta yhtään kivaa. Ei oo kyllä muutenkaan mikään innokas olemaan lattialla. Hyppytelinettä ollaan kokeiltu muutaman kerran, se on ihan kiva mutta sekin vain hetken ja sit pitää jo päästä syliin.

Mutta nyt pitää mennä jatkamaan kotitöitä.

Tyttö83
 
uusi toukovauva ilmoittautuu äitinsä kera! Eetu syntynyt 24.5.2007 ja on meidän perheen kolmas lapsi.mulla ikää 28 vuotta ja tällähetkellä harrastukset pyörivät kodin ja lastenhoidon ympärillä. Siksi päätinkin ilmoittautua joukkoonne, että saisi seurailla muiden samassa "tilassa" elävien elämää... =)
 
No, neuvolalääkärissä käytiin, tosi tarkasti kuunteli sydämen ja varsin "harmittoman"kuuloisen sivuäänen kuuli, mutta laittoi sitten varmuuden vuoksi lähetteen sydänultraan, riittää syyksi tuon sinistelyn kera. Onneksi poika on pirteä vaikka paino onkin nyt -12% sd käyrällä(eli-1,2käyrä).
Porkkanaa yritin äsken syöttää, kun perunasta tuli eilen aivan järkyttävät ilmavaivat :eek: poika jopa itki kun yritin rinnalle ja maha oli kuin pallo, ja tuo poika ei oikeastaan koskaan itke.Mies lähti vaunulenkille jaminä vahdin muita lapsia ja teen ruokaa (kuten huomaatte :LOL: )
 
hei täällä taas uusi toukopoika ilmottautuu.Vihtori syntyi 19.5 ja on toinen poika meidän huusholliin, isoveli 5v. Naimisissa ollaan oltu vuosi yhdessä 11 vuotta isännyyden kanssa. Ikää mulla on 31 ja miehellä 37. Asutaan omakotitalossa kahden koiran ja kahden hevosen kanssa joten harrastukset kotipihassa. Kiva lukea näitä muiden arkiaskareita aina kun ehtii samanlaisia juttuja kokoajan kotosalla.

=) =)
 
Mooi!
Sateista juu...ja kyllä on ollu tylsää kun ei olla ulos viittitty lähteä :kieh:
no onneks pian pääsen jumppaan :D

[/b]Pilkku&Tähti :wave: Tervetuloa! =)

tyttö83 En ole minäkään vielä alottanut pojalle kiinteitä :wave:
ei ole ollut tarvetta,tissillä pärjää hyvin ja aion kyllä niin kauan maidolla mennä ku vaan pojan nälkä sillä lähtee =) ei kiirettä tällä kertaa alkaa siihen hommaan ;)

nukkumisestakin oli jotain,meidän poika nukkuu ehkä sellaset 14tuntia/vrk jos äkkiä arvelen. vaihtelee kyl kovasti. eilen nukkui 2,5tuntia päikkäreitä yhteen menoon,mut tänään taas ei oo pitkiä unia ottanut. yöt menee n.10tunnilla....ja päivän aikana ottaa n.4kertaa puolen tunnin unet tai pitkät unet ja parit pienet puolituntiset :)

hampaita on nyt pojalle ilmestynyt 2alaalle :heart: edelleen kuolaa ja nyrkkiä syö paljon =)

mitähän vielä...ajatus katko tuli :/ ei sitte mitään kummempaa tällä kertaa :wave:
 
Me ollaan alotettu kiinteiden maistelu peruna ja porkkana menossa kerran päivässä, muuten tissitellen mennään. Illalla 20.3-21 nukkumaan ja 3 syödään ja sit 7 syödään ja 8-9 noustaan. Kiltisti nukkuu poika muuten yöt. Päivisin joskus kahden tunnin unet ja lisäksi lyhkäsiä unia kolmet tai vallan koko päivä nuilla lyhkäsillä unilla mennään. Poika aina ollut kiltti eikä oo onneks mitään vaivoja ollut ainakaan vielä.
 
...viimeinkin! Koko päivä oli niin harmaa ja synkkä, että me ollaan neidin kanssa vaan nuokuttu. Nyt alkaa jo mielikin vähän piristymään, vaikka onhan tää syksy aina vähän sellasta masentavaa, vaikka värit on hienoja luonnossa, niin lehtiä on piha väärällään.. :eek:

Me oltiin viikonloppu reissussa ja neiti alko kuin ihmeen kaupalla jälleen nukkumaan yönsä. Olen hyvin tyytyväinen, kun herätys on siirtynyt vasta kello seitsemään aamulla sen kello viiden sijaan. Kiitos kaikille kommenteista siitä artikkelista (sormiruokaa) noin minäkin ajattelin, että ei pelkästään, eikä ehkä ihan vielä.

Lumikko tuo on vaikea tilanne äitisi kanssa. Mulla on hiukan saman tyyppistä haisteltavissa anoppikokelaan kanssa, hän on aina niin toitottanut, kuin neiti on tervetullut hoitoon. Sitten kun haluaisin viedä, niin hän onkin kiireinen, pahimmassa tapauksessa jopa kaljoitellut, mutta useimmiten antaa ymmärtää, että ollaan kyllä tervetulleita tekemään hänen kanssaan ruokaa tms. mutta ei niin, että tyttö jäisi sinne ja minä pääsisin asioille. Hänellä on myös paha tapa haluta minulta kyytiä kauppoihin, eikä hän tosiaankaan kysy, käykö minulle. Se on sitten sellaista kaupan pihalla imettämistä, kun rouvan reissut saattaa kestää useita tuntejakin. Nyt kyllä pitää vähän alkaa rajoittamaan, kun kylmässä ei enää niin helposti niitä vaippoja vaihdetakaan, ja minä en ole shoppailijatyyppinen lainkaan. Olenkin vähentänyt vierailuja aika tavalla. Lisäksi hän toisinaan hieman arvostelee elämistämme, enkä oikein ymmärrä häntä lainkaan. Nykyisin on aika usein tullut omaa edesmennyttä äitiäni kovasti ikävä. Eihän tää ole lainkaan ihan sama asia, mutta sinne päin, vaikeeta siis joka tapauksessa. Ja kun tuntuu vähän siltä, että ihmiset ajattelee, että 'kun oot kerta tehny lapsia, ni nyt sitten oot sen/niitten kanssa'. Eihän se silleen mee hyvänen aika, kyllä sitä ny silti voi käydä joskus jossakin ILMAN sitä lasta/lapsia, eikä se tarkota, ettei rakastaisi ihan yhtä paljon.

Tulipas vuodatettua. Ei mulla oikeesti ollu mitään ihmeellistä, menen lämmittelemään puuhellaa, makaroonilaatikkoaineet eli se puuttuva jauhelihan saapuu kohta, kun mies suvaitsee tulla duunista kotiin. Hän olikin tänään vähän lyhyemmän päivän onneksi. Pääsee yhdessä saunaan =)

Voikaa hyvin kaikki tyynni,

Viivit 4 kk ja muutama päivä
 
Samassa tilanteessa vilmiksen kanssa. eli:
Meilläkin on kakka hukassa ollu varmaan jo 5 pv. Muutaman kerran on tullu nökäre sellasta muovailuvahaa, mut ei sen enempään. Nyt illalla on sit huutanu masuaan. Oon tänään kans luumua syöttäny... saas nähä onko vaikutusta. On se vaan niin kauheeta kun toisella on masu pipi ja kipuitkua huutaa ja kiemurtelee. Lämpimässä kylvyssä äsken käytiin ja sit nukahti mun syliin. :( Jos on hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan...

Tervetuloa uudet mukaan :wave:
Nyt häippään pyykki hommiin...

Kojo ja Noora
 
teidän kirjoituksia, paljon oli tullut juttua. :D

Neuvolassa käytiin viime viikolla paino 6640 ja pituus 65,5cm pää 42,5. Hyvin oli Vilho kasvanut.

Parastaaikaa Saanko kysästä, et missäs ole töissä? Kun mullekin oli tullut yllätys yllätys palkkaa siis lomarahat tilille. Itse olen Nordeassa. Pitää laittaa rahat talteen, ettei tuu törsättyä. Niin voipi käytellä niitä sitten kun äippälomaloppuu. Pian sit sen perään tämän vuoden kesäloman.

terkuin Mimais ja Vilho ihan kohta 4 kk
 
Mimais ja parasta aikaa, Mulle tuli loma-ajanpalkka ja lomarahat ja kysyin sitä kelalta, niin mulle sanoi kelantäti, että jos lomarahoja maksellaan, niin siltä ajalta ei saa ku minimipäivärahan... Mitäköhän sekin lienee sit tarkoitti? Itse sit palautin ne lomarahat ja saan ne vasta ens kesänä kaiken varalta.

EI nyt tähän hätään muuta.
 
Uusille tervetuloa :hug:

Kojo, mulle sanottiin tk:sta, että jos maha alkaa olla pinkeä ja selvästi kipeä, niin sitten pitäisi mennä lääkäriin. Meillä nyt siis 8.päivä täyttyi.. Itkua on jonkin verran varsinkin iltaisin, mutta ihan hyvin nukkuu kuitenkin. Kokeilin tuota Mettiksen vinkkiäkin (samaa ehdottivat tk:sta), mutta eipä silläkään mitään tulosta saatu aikaan :/ Ihmetyttää vaan, kun yleensä on tosi vilkasta ollut tuo masun toiminta..

Mmamaa, hammasonnittelut =) Milloinkohan meillä näkyy tulokset.. nyt joudun jo käyttämään huiveja poitsun kaulassa, kun kuolaa tulee niin valtavasti!

Siinäpä tärkeimmät tällä erää.. Öitä :wave:

vilmis ja poika :heart:
 
Iltoja!

Olipas heti räväkkä alku tuohon Täydellisten naisten -aloitusjaksoon. On sitten se toinen ohjelma Sopranoksen ohella, mitä televiosta voi katsella taas syksyllä, kun ei sieltä muuta tuu. Mutta eipä hätiä, nyt on elämässä uusi sivu ja Noora-vauvan kanssa kyllä rittää ohjelmaa ihan ilman televisiota. Joku joskus kyseli vauvan television katselusta, niin vastailen, että mä olen ottanut sellaisen periaatteen, että vauvan ei tarvitse tuota töllötintä katsella ennen kuin jotain siitä kunnolla ymmärtää ja silmä ehtii mukaan kuvaan. Meilläkin kun on tollanen 37 tuumanen, niin pikkasen voi pienen silmiä rasittaa. Kun katselen jotain ohjelmaa, niin annan tytölle kirjan ja lukasen sitä siinä sivussa tai sitten mies on tytön kanssa.

Käytiin tänään taas muskariryhmässä. Tällä kertaa tyttö oli iloinen oma itsensä ja jaksoi ihme kyllä loppuun asti. Viimeksi heräsi juuri unilta, niin oli vähän pihalla ns. Välillä vähän toisten vauvojen kovempia ääniä pelästyy (muut vähän Nooraa vanhempia). Mutta aktiivisesti katseli ympärilleen ja yritti koskea toisia vauvoja, että hei, kukas sää olet. Se on sellainen piristysjuttu tuo vauvaryhmätapaaminen aina viikon alkuun.

Nukkumisista on ollut juttua edelleen. Meillä Noora nukkui tänään päivällä peräti tunnin! Iso juttu, kun pitkän aikaa on menty niin, että nukkuu päivällä vain sellasia puolen tunnin torkkuja 2-3 kpl. Miten muuten ootte tehneet tuon illalla nukuttamisen kanssa, jossa vaavi ei suostu het nukahtamaan ja rupeaa itkemään, kauaksiko aikaa olette jättäneet vauvan yksin itkemään(ei siis huutamaan suoraa huutoa) ennen kuin menette lohduttelemaan? Meillä on tämä itkuilu alkanut vasta hiljan. Aiemmin tyttö on nukahtanut syliin illalla tai voitu kantaa "kohta nukahtava"-tyttö unisena sänkyyn ja on nukahtanut sinne itse ilman prostesteja. Koliikin aikana itkuista Nooraa lohduteltiin niin paljon, että jotenkin tottu siihen, että ei haluais jättää toista itkemään. Tosin ei kait ole hyvä, jos aina heti menee kun toinen vähän itkee. Jossain taas sitten kuitenkin luki, että noin pieni ei ymmärrä kiusata tahallaan, että hätä on jos itkee, eikä sais kauaa yksin itkettää. On tääkin vaikeata...Mutta kommentoikaa.

On muuten tuo unipussi pikkasen ehkä tuota Nooran menoa sängyssä rauhoittanut ja ennen kaikkea ei tule peitonpotkijalle kylmä, kun on siellä lämpöisessä pussissa. Siinä unipussissa on itse asiassa kaksi pussia; lämpimälle ilmalle/huoneeseen puuvillainen pitkähihainen pussi ja vähän viileämpään ilmaan/huoneeseentopattu hihaton pussi. Ostin vähän isomman, niin menee vielä keväälläkin. Tosin en niin isoa, että olisi vaarallinen, kun ei saa kuulemma olla niin iso, että vauva voi "valua" pussiin.

[i]Lumikko: [/i]Vaikka tilanne on nyt vaikea äitisi kanssa, jaksan uskoa, että kääntyy vielä ajan kanssa paremmaksi. Arvelen, että ongelma voi olla siinä, että äitisi haluaisi auttaa, mutta sitten tuleekin probleemia sen vastuun kanssa. Meidän äiti nimittäin haluaisi auttaa aina vaan, mutta sitten kun on tytön kanssa vähänkin aikaa, niin huomaan, että ei nyt panikoi, mutta sanoo, että suuren vastuun annatte. Mutta pikku hetkillä ollaan aloitettu.

Riiviöiden äiti: löytyy täältä muitakin hoikkia vauvoja. Noora oli 4 kk-neuvolassa peräti 65 cm pitkä, mutta paino laahaa perässä, tuolloin vain 6400 gr. Tässä on ollut kaikenlaista ongelmaa imetyksen ja korvikkeiden kanssa + koliikki ja allergiaepäily ja painoa ei ole vaan saatu nousemaan. Huvittavinta on ollut, että neuvolassa ei olla kertaakaan sanottu, että pitäisi antaa lisämaitoa tai aloittaa kiinteitä (itse aloittanut makuannokset). Sanovat vaan, että kun painoa tulee, niin ei huolta. Juu tulee, mutta kun ei pysy pituuden kanssa samoissa. No ne nyt on kommentoineet ties mitä. Paras oli se, kun koliikin aikana sanoin, että huolestuttaa, kun tyttö nukkuu niin vähän, vain 5 tuntia/vrk yöllä, että miten jaksaa ja itsellekään ei oikein se uni riitä. Lekuri sanoi, että "pitäiskö sun saada vielä päivälläkin nukkua"! Että niin. Mies kyllä siihen kommentoi, että niin vauvan nyt ensisijaisesti, mutta kyllä toi äitikin kurjalta näyttää. Pelkäsin niin monesti, että kun täällä horjuin väsyneenä, että kaaduin vielä jotain takankulmaa päin vauva sylissä tms. Mutta eihän se niitä kiinnosta. "Se on sellaista, kun tulee vauva taloon" oli myös yksi kommentti. Plus, että itse on lapsistaan huolehdittava. Niin olenkin huolehtimassa, mutta eikö sitä hetkellisesti ole "oikeutettu" saamaan mistään apua? No siinä tuli purkaus, joka on jäytänyt sillä sen 4.5 kk!


Kiinteiden aloituksessakin osa on jo hyvässä vauhtia. [i]Tyttö83[/i] meilläkin maistellaan vasta makuannoksia; päärynää ja mangoa ja ruusunmarjaa tähän mennessä. Sanovat, että hedelmäsoseista kannattaa aloittaa, jos on ollut masuvaivainen/koliikki. Hyvin neiti jo itse mussuttelee soseita ja kielellään huulia lipoo, että ei hullumpaa. Rintamaito ja korvike kuitenkin "pääravintona". Maissivelliä on kokeiltu pieniä määriä iltasella. Tästäkin pitää kysäistä, että onko tullut kenenkään vauvalle masuvaivoja siitä? Tuolla kun olisi hyvä aloittaa (enemmin kuin puuroilla) kun lekuri TAYSissa sanoi, että viljoille ei kannattaisi altistaa yhtään aikaisemmin kuin on "pakko". Mutta täällä taitaa olla kyllä osa vauvoista niin paljon Nooraa isompia, että ei varmaan heidän nälkänsä enää ihan vellillä pysy, joten ymmärrän kyllä aloituksen noissa tapauksissa. Eli tuo kaneetti ei ollut tarkoitettu mitenkään arvosteluksi kenellekään äidille. Olen mm. tuon imetys-/koliikkiongelman keskellä oppinut, että jokainen äiti tietää vauvansa vaivat ja tarpeet parhaiten.


Vai on täällä muitakin ummettajia kuin meidän Noora. Nyt kun noita kiinteä on saanut, vaikkakin vain makuannoksia, niin kakka on kadoksissa. Saattaa mennä 2-3 päivää ennen kuin tulee "lasti" ja sitä sitten tulee ns. tankillinen, hirveänhajuista, limaistakin vielä ja vähän vihertävää, mutta kuulunee asiaan. Sitäkin varmaan kitisee sitten, kun siellä suolistossa kulkee.

Aiemmin oli puhe vapaa-ajasta. Nyt kysyisin onkos täällä muuten muita äitejä, joilla ei jää kovin paljon omaa aikaa päivällä vauvan hoidosta? Meillä kun Noora nukkuu niin kovin vähän päivällä, niin siinä ehtii just ja just tehdä kotihommia. Sitten kun on hereillä, niin ei viihdy hirveästi yksinään leikkimatolla, pitäisi äiskän olla koko ajan vieressä. Sitten alkaa välittömästi kitinä, kun äitiä ei näy. Toisaalta on ihanaa, mutta toisaalta raskasta, kun aina joutuu odottamaan niitä pieniäkin omia hetkiä siihen, kun mies tulee kotia ja silloinkaan nyt voi Nooraa tyrkätä hänelle, että ota toi. En ymmärrä laisinkaan miten te äidit, joilla on muita lapsia ehdtte tehdä yhtään mitään, jos vauvanne vaatii paljon huomiota. Välillä vaan tahtoo sitten kimpaantua ja on mentävä vessaan purkamaan ärtymystä, kun ei aina jaksa kuunnella itkua. Aika hassua sinänsä, kun luulisi, että nämä itkut ja kitinät eivät tuntuisi enää miltään sen 3 kk koliikin jälkeen, mutta kas vain päinvastoin, tuntuu siltä, että ei kestä sitä vähääkään. Tiedän kyllä, että olen vieläkin tosi väsy tuosta ajasta ja jo verensokeri on matalalla, niin tilanne on valmis, avot. Onneksi ei mielessänikään ole käynyt vauvan vahingoittaminen tms., mutta tulee jo paha mieli, jos joskus sanoo, että mikä nyt on! Sitten kun toinen on vähän ajan päästä taas tyytyväinen, niin sitten katuu ja halaa ja suukottaa toista minkä kerkiää.

Tirlittan:
Siis mitä sanoivat KELA:ssa tuosta lomarahasta. Siis mäkin sain viime kuussa lomarahat, mutta eivätpä vielä ole KELAsta mitään kyselleet. Jos verottaja ilmoittaa, niin kait sitten perivät takaisin, jos ovat liikaa maksaneet...blääh. Tästäkään ei kukaan huomannut sanoa mitään; ei meidän palkkatoimisto eikä KELA, kun odotusaikan olin yhteydessä.

Mitenkähän kauan muuten nuha voi vauvalla kestää? Meillä menee nyt 3 viikko ja kaikista suolatipoista ja imuista huolimatta ei mene ohi. Itelläkin aina välillä parempi päivä ja sitten toisena nenä ihan tukossa.

Jaksuja kaikille äityille ja vaaveille!

Tervetuloa uusille mukaan! (toivottelee itsekin vasta juuri mukaan tullut)
 

Yhteistyössä