***Toukovauvat 2007*** syyskuu

tervetuloa uudet!! =)

meillä koko perheen yskäkonsertti jatkuu..
varsinkin öisin lapsia yskittää kovasti :(

käytiin manoliksen kanssa lääkärissä nyt illalla,kun alkoi itkemään niin kauheesti eikä lopettanu millään!!
huus tunnin verran ja oli ihan väsynyt jo,muttei lopettanu millään :eek:
päätettiin sit miehen kanssa käväistä varmuudeks lekurissa,ajattelin jos on korvatulehdus,vaikkei kuumetta ole ollutkaan eikä nuhaa.

no,syy oli sitten ilmavaivat! :|
onneks ei mitään vakavaa. kauan tutki koko lasta ja sit masua hiero ja paineli. sano mullekkin kun kysyin et mikä avuksi että hieron sen masua.
täällä ei kai sit ole cuplatonia vai mikä se suomessa annettava lääke on.. :(

kakka manoliksella tulee kerran päivässä =)
joka päivä jopa suunnilleen samaan aikaan! näin on ollu jo pari kuukautta,sitä ennen tuli välillä useemminkin.

mekään ei olla kiinteitä aloitettu vielä,varmaan n.kuukauden kuluttua.

ja sitten silittämään!! ;)

t.miam ja manolis :heart:
 
Iltaa täältäkin!

Viikonloppu oli ja meni...ja ihana syksyinen, tuulinen ja sateinen ilma jatkuu =) No, tuota sadetta en niin kaipaa mut syksy on niin ihanaa. Sateesta huolimatta kävin sauvakävelyllä ja kylläpä piristi kun päivä muuten meni sisällä ollessa.

LOMARAHOISTA: Kyllä minäkin ne sain, ja kun Kelalta kysyin niin sanoi ettei ole vaikutusta äitiyspäivärahaan kun on äitiyslomalla. Jos on hoitovapaalla ja saa lomarahaa niin siihen se vaikuttaa. Eli tuhlattu on jo kaikki :D

UUSILLE TERVETULOA :flower:

En käytä noita lihavointeja kun menee päin mäntyä kuiteskii...

Meillä on tuosta Peetusta tullut vähän tissitakiainen. Nukkuu yönsä hyvin, mutta kuuden seutuun kun otan viereen niin roikkuu tissillä niin kauan kuin antaa. Tänä aamuna tais olla 3 tuntia. Kyllähän siinä itse saa samalla nukuttua jollain lailla, mut niskat ihan jumissa. Onneksi tuo sauvakävely auttaa siihen vaivaan tehokkaasti. Eli taitaa Peetu käyttää tissiä tutinkorvikkeena, kun ei tuttia suostu syömään. Välillä tahtoo aamulla rasittaa kun yrität ottaa tissin pois ja heti alkaa ähinä ja kun annat takas jatkaa unia. :/ Noo, kai se on niin et aika aikaa kutaki. Vai oisko jollain tuohon hyvää vinkkiä.

Päiväunille nukutan yleensä aina niin että annan tissiä. Nukkuu päivällä suht lyhyitä unia, mut jos nukahdan itse viereen niin yllättäin nukkuukin sitten jopa kaks tuntia putkeen. Mietinkin et pitäskö kokeilla et laittaa oman puolipitoisen paidan sille viereen, jos sais siitä äitin hajua ja nukkuis pidempiä unia päivällä. Auttaiskohan? Rätti sillä on aina kyllä naaman lähellä ja ilman sitä ei edes nukahda. Siskonsa oli samanlainen ja on edelleen =)

Meillä Peetu kanssa kakkaa harvakseltaan 2-4 päivän välein. Ja on tähän saakka ollut tarkka poika että kakkaa vain kotona, ei kyläillessä eikä reissussa. Kotona aina kun huomaan että yrittää punnertaa, niin otan vaipan pois ja pidän jalkoja koukussa että saa kunnolla kakattua. Jos näin ei tee, tekee vaan osan tarpeistaan. Maha on vähän kovalla kiinteiden aloituksen jälkeen, mutta ei onneksi silti itke mahavaivoja.

Mitäköhän mun muuta piti, kommentoin huomenna lisää jahka koneelle kerkeen. On tuo kutominen vienyt taas mennessään eikä aika meinaa muuhun riittää :whistle: Pitkälahkeiset villikset kohta valmiit.

Nyt jatkamaan kutomista hetkeksi ja sitten unille.

Tiitteräinen ja Peetu huomenna 4kk
 
Mahottomasti oli tullu juttua eilen.. nyt en muista puoliakaan mitä piti kommentoida..eli sama pää kesät talvet :ashamed:

Paavolla oli eilen neuvola, painoa 8200g ja pituus 65.4 eli ihan hyvin oli kasvanu. Kaikki muutki oli kuten pitääki ja mikä parasta niin se kivestyrä oli kadonnut!! Mikä helpotus...
Sanoin sitte siitä Paavon nukkumisesta, että ku herää 2 tunnin välein syömään niin sanoivat, että yömaito on koostumukseltaan erilaista ku päivämaito.. on makeampaa ja sisältää enemmän jotaki melatiinia?... Ja sitte ku poika vielä vieressä nukkuu niin se maito tuoksuu nenään ja on kaikenlisäksi vielä hyvänmakuista niin kyllähän se silloin yölläki sitä maittaa syyä useasti... lohduttivat sillä, että sitte ku imetys loppuu niin varmaan yötki menee paremmin... :/ tiiä sitte, miten käy... :whistle: Viime yönä melkein ääneen meinasin huutaa, että nyt se on tämä imetys loppu ku väsytti niin mahottomasti ja Paavo vain tissiä hamus.. Se jännästi sillälailla käsillä minun tissejä yöllä viuhtoo ku tulee nälkä...

Ai niin.. TERVETULOA UUDET MUKAAN :wave:

Ammatista kyseltiin niin mie olen ammatiltani sisätauti-kirurginen sairaanhoitaja, mutta lapsiperheen kannalta huonojen työaikojen ja "huonon" palkan vuoksi en tällä hetkellä niitä töitä tehe. Olen töissä (tai siis olin, ennen äippälomaa) perheeni yrityksessä, jossa teen paperijuttuja... eli on paremmat työajat ja muutenki "siistimpää" hommaa..

Nyt en muista, että mitä muuta piti kommentoida, joten heipparallaa vähäksi aikaa... ;)

Hanna ja Paavo :heart:
 
Mietin vielä noita housuvaippoja kun meidän tyttö tosiaan vasta vajaa 6 kg. Mutta voihan niitä tosiaan kokeilla ja jos eivät sovi vielä niin myöhemmin sitten. Meinaan on joka aamu sänky märkänä kun vaippa ei vedä. Tai se on hassusti niin, että takapuoli vaipasta on kuiva ja etupuoli aivan märkä. Tyttö siis nukkuu mahallaan. Ja vaikka viime yönäkin vaihdoin vaipan aamuyöstä niin sänky oli märkä.

Kovaan vatsaan neuvolasta kehoittivat kokeilemaan mallasuutetta jota saa apteekista. Itse sitä en ehtinyt kokeilemaan kun kakka tuli kun purkin sain apteekista ulos.

Tervetuloa kaikki uudet mukaan!

lomarahat sain minäkin enkä edes ajatellut, että ne voisivat vaikuttaa jollakin tapaa äitiyspäivärahaan.

Eilen oli 5 kk neuvola ja tytön pituus 62.2 cm ja paino 5970 g. Sanoi, että rintamaito riittää hyvin, mutta kehoitti aloittamaan soseet pulauttelun vuoksi, jos sitä vähentäisi. No tuntuu aika ristiriitaiselta aloittaa soseet sen vuoksi. Ollaan pärjätty jo 5 kk sen pulauttelun kanssa (pesty siis pyykkiä todella paljon, lattioita, huonekaluja ym) joten ei se kuukausi tunnu enää sitten miltään tässä. Lastenlääkärikin sanoi kun siellä käytiin, että syö vaan niin paljon ja ylimääräinen tulee ulos. Joten minulla on vähän ristiriitaiset ajatukset kiinteiden aloittamisen suhteen. Ja pelkään myös masuvaivoja, niitä kun meidän neidilläkin oli ensimmäiset 2 kk ja olivat vielä aika voimakkaita. Itse vältän vieläkin esim sipulia. Tuokin kuuluti aika jännätlä, että rinsessan äiteelle oli sanottu, että kannattaa aloittaa jollakin hedelmällä jos on masuvaivainen. Kysyin juuri eilen neuvolasta tuota ja sanoi, että perunalla voi aloittaa, että ei pitäisi tehdä masuvaivoja. Ja olen kuullut muiltakin että peruna juuri voi niitä masuvaivoja tehdä. No tällä viikolla en ainakaan aloita vielä kiinteitä koska olen menossa perjantaina yöksi pois ja tulen vasta lauantaina takaisin, joten haluan nukkua sen verran nyt näinä öinä mitä tyttö muuten antaa. Viime yönä heräsi vain kaksi kertaa syömään, tai oikeastaan kolme, mutta mies tapautti kevyesti pyllylle niin nukahti uudelleen ja nukkui kaksi tuntia. Unikouluahan ei saa vielä aloittaa, mutta tämä oli tällainen kevyt versio siitä B)
 
Heippa!!
Joo,samaa olen kuullut että peruna tekee masuvaivaa..siks oon bataatilla aloitellut aikoinani.Vielä ei Miskan kanssa syödä muuta kuin maitoa.Mutta ostin bataattia jo kaappiin!!

Pulauttelu on täälläkin iso,iso ongelma.Eilen saatiin korvatulehdukseen kuuri ja nyt pitäis se saada pysymään sisällä!
Koitan antaa kun menee unille ja sitten pysytasennossa pidän sylissä.

Joo,ei täälläkään paljoa omaa aikaa ole,pidän tosi paljon sylissä pojua ja kun on tuo 2 vuotias tässä koko ajan vielä.
Tytön päiväunet pyhitän aina pojalle täysin,silloin jos on hereillä nii löpistään ja höpistään ekstra paljon.Jos nukkuu,pidän sylissä.

Miska on nukkunut koko ajan yöt läpeensä,nyt nuhan aikanakin.Ja mahallaan vetää uniaan.Nuhasta huolimatta oon saanut nenän pysymään auki,aika konstit iltasella!!
Vaporizer on hyvä apu!

Ammatista,täällä hoituri myös,psykiatrinen sairaanhoitaja.
Työajat todella mättää ja työ on raskasta.
Vakkari työtä ei ole,mikä on musta hyvä sillä työtä on kaameesti ja näin ilman vakituista voi vaihdella paikkaa minnne haluaa.
Eikä ole pakko tehdä töitä kuin silloin kun haluaa.
Mulle tämänlainen työ sopii tosi hyvin,näkee eri paikkoja ja kesät voi pitää aina lomaa,pidempään kuin se 4-6 vkoa!

Nyt suihkuun,poju nukkuu vielä!

Heipat!
 
huomenta kaikille.
lumikko meillekkin suositeltiin 3kk iässä soseiden aloittamista pulauttelun vuoksi ja meillä kun mentiin jo korvikkeella niin aloiteltiin ja siihen loppui meidän pyykkääminen.tosiaan pulauttelu oli rajua ja välillä tuntui pysyykö sisällä mitään.

ammatista olen kokki koulun keittiössä.matkaa työpaikalle alle kilometri ja työajat mitä mainioimmat ja vkl vapaat.koulun ollessa kiinni kiertelemme päiväkotien keittiöissä,toisaalta kiva toisaalta ei.
palkka on aika surkee mutta työajat voittavat siinäkin asiassa.

markus nukahti ja laitan itteni valmiiks sen aikaa.kouluun pitää lähtee keskustelemaan opettajan kanssa tytöistä.jokaiselle varattu oma aika, mikä hyvä niin saa jutella opettajan kanssa rauhassa.
 
Aurinkoista aamupäivää kaikille!
Tulinpa minäkin sekaan selittämään omia stoorejani :whistle:

Ammateista ollut ilmeisesti puhetta.. mä olen kokki/lähihoitaja,mutta lähihoitajan töitä tehny valmistumisesta 2004 lähtien.Nyt, tai siis sitten kun töihin palaan sit kun Marko on 2v, on vaan ongelma,että mihinkä hoitopuolen töihin lähtisin/hakisin..3-vuorotyötä en voi ajatellakaan,mies taksiyrittäjä,niin työaika on suurinpiirtein suuntaa 24/7:( Ja jos tohon lähelle pph:lle saadaan poika,niin eihän poika voi sielläkään olla koko päivää ym..Olen sitten ajatellut että joku kouluavustaja ois ihan ok työajan puoleen ja muutenkin :) Mutta sitä ehtii miettiä vielä,ei ole sentäs ajankohtainen vielä..jollei sitten tule toista vauvaa sitä ennen;)

Meillä ennen maissivelli aiheutti masuvaivoja,nyt olen muutaman päivän taas antanut maissivelliä+korviketta(40ml:60-70ml),niin tuntuu jopa että masu toimii nyt paremmin:) Pikkuhiljaa lisäilen tuota vellin määrää..päärynäsosetta olen myös antanut muutamana päivänä,kaapissa ois ainakin aurinkoinen-ja ruusunmarjasosetta. Ajattelin kohtapuoliin tehdä itse perunavelliä ja siihen jos keittäisi vaikka kukkakaalia sekaan,ja sitten sauvasekoittimella tasaiseksi,korviketta sekaan vaan:)

Nukkumisesta tuntuu olevan joillain ongelmia,varsinkin yöaikaan. Täällä ollu ainakin katkonaisia öitä,viime yö meni suht ok. Marko nukkui n.klo 21.30-02.Sitten alkoi kitistä,tutin laitoin suuhun ja sit nukkui tunnin.Sitten taas kitinä,otin sängylle tissille,söi ja nukahti. Sitten nukkui pari kolme tuntia. 6:n aikaan olikin miehellä kello jo soimassa.Liekö sitten viime viikolla ollut masuvaivoja yöllä,kun tuntui että jonain yönä tunnin nukkuu,kitinää,taas nukkuu tunnin-kaks,kitinää.. :ashamed: Jospa se unirytmi joskus sitten tasoittuu,tuntuu että itsellä menee päivät sitten ihan puoliunessa,mutt aolen reilusti ottanut aamu-unet pojun kanssa,niin joskus se helpottaa.Sitten nukkuu hyvin,kun käydään illalla saunassa ja ammeessa:)

Taas tuli tekstiä tyyliin vali-vali :/
Aurinkoista päivää


Tv.TuiKKu ja Marko 4kk2vk
 
Huomentapäivää :wave:

Aamulla se tuotos sitten kosahti vaippaan :D Olikin aikamoista ähinää koko aamuyö, toivottavasti nyt olo helpottuisi..

Rinsessan äite, meillä nukutushomma toimii ainoastaan syliin/ tissille.. toisinaan jätän tissittelyn jälkeen sänkyyn peuhaamaan ja saattaakin siellä möllöttää 10-20 minuuttia, jonka jälkeen alkaa kitinä.. sitten on pakko vielä ottaa maitohuikat, johon nukahtaa sitten ihan puolessa minuutissa :)

Kiinteistä taas, eli meillähän ensin kokeiltiin maissia vellinä ja soseena -ei toimineet syömisvälin pidennykseen, eikä velli kelvannut makunsakaan puolesta. Sitten oli pari viikkoa pelkkä maitolinja, kunnes nyt viikon sisään on syöty sitä luumusosetta mahan takia. Nyt mietinnässä on, josko ruvettaisiin kunnolla maistelemaan eri makuja, kun 4kk tulee täyteen. Eli olisiko tuo bataatti nyt sitten hyvä kokeilla ensin..? Ja mitkäköhän hedelmäsoseet olisivat kaikkein hellävaraisimpia masulle? Ajattelin, että yksi kerrallaan noita hedelmiäkin alan kokeilla, jos sitä allergiataipumusta poitsulla on..

Ammattina mulla on sosionomi, valmistuin vasta juuri ennen äippälomaa. Olen tehnyt töitä päivähoidossa ja kouluissa, sekä kehitysvammaisten kanssa. Paljon tuntuu olevan täällä meitä hoito-/kasvatusalan ihmisiä.. Tuikku, itse tykkäsin kovasti avustajan hommista, niitä olen pari vuotta tehnyt. :)

Hanna, meillä tuo yösyöminen on kanssa tiheää ja välillä meinaa hermo mennä. Mutta tosiaan, eihän tässä enää pitkä aika ole pelkkää tissittelyä.. Jospa sitten saadaan pidempiä unia itse kukin :whistle: Voimia :hug:

vilmis ja poika :heart:
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Ja tervetuloa uudet mukaan!

En ole ehtinyt koneelle pitkään aikaan, kun nuo pikkuherrat ovat parisen viikoa päättäneet nukkua eri aikoihin päikkärinsä. Joten touhua on riittänyt - ja omaa aikaa ei. Eli täälläkin sitä kaipaillaan, kun kroppakin alkaa jo reistailemaan, kun ei ehdi itsestään pitämään yhtään huolta.

Meillä oli Miskalla viime perjantaina 4kk neuvola 4,5kk:n ikäisenä. Painoa oli 7340g ja pituutta 61,6 eli hyvin oli taas kasvanut pelkällä tissimaidolla. Kiinteitä ei ole meilläkään vielä aloiteltu, onneksi, sillä Miskalla epäiltiin allergiaa! Neuvolan täti oli sitä mieltä, että kaulan ja masualueen punoitus on syytä tutkia ja saatiinkin Taysiin peruutusaika jo tämän vikon perjantaille prick-testeihin (kirjoitetaankohan noin?) Onko kukaan ollut vauvansa kanssa ko.testeissä? Olin muinoin 4-vuotiaan esikon kanssa, mutta onko se sama vauvojen osalta? Eniten mua jurppii ja surettaa tässä se, jos joudun "dieetille", kun mulla on edelleen pakkasessa kaksi isoa laatikkoa maitoa ja jos ne tarvii heittää roskiin! :'( Kerrankin, kun oltaisiin päästy tissimaidolla tosi pitkälle, niin tulee jotain kumminkin :'( Voihan se olla, että kyseessä ei ole allergia, ja että maalailen vain piruja seinille... Eikös jollakulla täälläkin käynyt samalla lailla, että piti laittaa pakkasmaidot pois? Anteeksi valitus, mutta kun mua harmittaa tilanne ihan tosissaan :ashamed:

Perunasta olen kuullut, että kovettaa vatsaa. Sen vuoksi olin ajatellut aloittaa lisäruoan riisivellillä, koska meidän Miskakin on alkanut pantaamaan kakkaansa. Tulee enää 2-3pv välein, kun aiemmin tuli 2-3 kertaa päivässä :eek:

Täällä työskennellään ravintola-alalla :/ Ikävien työaikojen vuoksi ei työhönpaluu kauheita innosta. Mies olisi käytännössä 4-5pv viikosta yh ja minä sen 2-3pv viikolla kotona. Viikonloput olisi aina töitä, joten isompiakaan en näkisi paljoakaan.

Jaahas, kutsuhuuto tuli. Palaillaan!

Sammakko + Miska n.4kk 3vk :heart:
 
Meillä ilmeisesti hommaillaan seuraavia hampaita kun tyttö näyttää olevan hieman levoton. Ensimmäiset 2 tuli alhaalle jo 3,5kk iässä ja kovasti nyrkkiä ja kaikkea käden ylettyville osuvia jyrsitään.

Nyt on pari päivää ollu nukahtamisen kanssa vähän kiukuttelua. Tai no, tyttö ei suostu nukahtamaan muualle kuin sohvalle viereeni sen jälkeen kun on pitkään ollut sylissä. Mutta sitten kun nukahtaa niin nukkuukin sen 8-9 tuntia yössä putkeen.

Ammatista sen verran, että nykyiseltä ammatiltani olen ohjelmoija, mutta juuri tammikuussa aloitin sairaanhoitajaopinnot paremman työmahdollisuuden toivossa. Kun pitäisi olla niin valtavan hyvä ohjelmoinnissa, että sais töitä..

Vaan alampa lämmittämään tytölle sapuskaa. Testataan tänään pottua ja parsakaalia. :)

Hemppu ja neitonen n 4kk 1vk
 
Väsynyt mamma täällä... :/ Pari viimestä yötä menny aika rikkonaisesti, neiti heräilee melkein tunnin välein jotain kitisemään, mikään muu kun tissi ei tietenkää auta. Tissiäkin pitää vaan oikeestaan suussa, et ei taida nälkä paljoa olla. Ja aamu alkaa jo ennen 7, tosin sillon en jaksa vielä ylös nousta, otan vaan tytön viereen ja annan jonkun lelun. "Ostan" itelleni aikaa vähän aamusta :ashamed: yleensä tyttö siihen vielä hetkeks nukahtaakin. Mulle on aina ollu hirveen tärkeetä saada nukuttua kunnolla yöllä, mut nyt ei oo 4kk saanu nukuttua kun pari kertaa 4h putkeen + et syksy on tullu, pimeetä, sadetta... Oon yllä aika poikki :/ Mies auttaa minkä voi, mut ei sekään noille yöunille mitään voi. Pari kertaa meinannu kyllä hermo mennä kunnolla, vähän liian tiukasti tullu tytölle tiuskastua ja sit paha mieli, ainakin äidillä :ashamed:
No kaipa tää tästä jossain vaiheessa helpottaa.

4kk lääkäri oli meillä viime viikolla, kaikki ihan ok :) Kiinteistä ei ollu mitään puhetta, kasvaa hyvin. Iltasin on puuroa tyttö syöny kunnon satsin. Välillä pelottaa et maha neidillä poksahtaa kun vetää niin paljon, mut ei mitää oo valitellu ja uni tulee hyvin vähän puuron jälkeen. :)

Kakka tulee nykyään aika tarkalleen 2vrk välein, pari viikkoa on jo näin ollu, ennen tuli useemman kerran päivässä.

Linnealle on alkanu kelvata tutti, jee! :) ennen ei sitä kelpuuttanu ollenkaan, nyt ehkä viikon verran onkin välillä kelvannu. Helpottaa esim. automatkoja, kauppareissuja yms. kun on vähän lohduketta jos alkaa tulla vaikka väsy tai nälkä. Ympäri kääntyy nykyään melkein heti kun lattialle laskee. Ekan kerranhan meni selältä mahalleen tasan 3kk iässä, muutaman kerran sillon kääntyi ja sit oli pari viikkoa mietintä taukoa ja nyt menee jo ihan rutiinilla :D

Mulla on huono omatunto kun ei olla aikoihin käyty ulkona :ashamed: En edes muista millon viimeks ollaan kunnolla ulkoiltu... Noi säät ei oo suosinu ja jotenki tosiaan ollu ihan vetämätön olo jo pidemmän aikaa. Mut omaa laiskuuttahan se vaan on ja kun tietää et olo paranis kummasti kun jaksais kävelyllä käydä, mut kun ei.... :ashamed: Tänään on kyllä pakko lähtee kävelylle, kun toi neiti tossa alkaa vähän väsyneeltä näyttää nii pakkaan sen kärryihin ja lähen pihalle vaikka ämmiä satais! :kieh:

Tänään tuli Linnealle kirje, kaupunki lahjoitaa uudelle pienelle asukkaalle omenapuun taimenen :) Saadaan mennä istuttaa se mummolan pihaan.

Sellasia tänne, jospa alkais valmistautuu ja lähtee sinne pihalle Ihan Oikeesti. :D

Syksyistä päivän jatkoa ja tervetuloa uusille! :)
 
juu, kyllä kuolaa riittää. meillä eetun ensimmäinen hammas puhkesi 2,5 kk ikäisenä ja toinen 2 viikkoa myöhemmin.nyt taas kuolaa sitä tahtia että vaatteet saa vaihtaa äitiltä ja pojalta useamman kerran päivässä!! tätä tahtia taitaa pojalla olla jo täys kalusto puolivuotiaana... :D Me ollaan jo pari viikkoa syöty kiinteää aluksi pelkkää perunaa ja nyt lisäksi porkkanaa, kukkakaalia ja parsakaalia. Vellien syönti ( maissi ja peruna-porkkana) aloitettiin kuukausi takaperin ja hyvin on masu kestänyt. Poika ollut korvikkeella 2 kk ikäisestä ja siitä asti nukkunut täysiä öitä, 10-12 tuntia, samoin kun meidän tyttö 3v. aikoinaan. välillä kyllä tuntuu että poika nukkuupaljon kun aamulla heräämisen jälkeen on tunnin hereillä ja menee sitten 3 tunnin päikkäreille joilta herää syömään ja sitten taas hereillä 1-2 tuntia. sitten otetaan puolen tunnin nokoset ennen iltapesuja ja syöntiä.
Nyt poika alkaa väsymään joten äiteen tarttee poistua koneelta...
kirjoittelemisiin!!
 
Paljon on taas kirjoiteltu, mutta mulla jotenkin tuntuu olevan niin kiireistä etten millään ehdi kirjoittaan.
No olen kyllä tässä tosiaan ollut hieman reissussakin ja sitten meillä oli mun sisko ja veli auttamassa muuttotavaroiden järkkäämisessä kun mies oli ulkomailla viikon töissä. Eli ei ole koneella ehtinyt juuri olla.

Tuosta kiinteiden aloittelusta, me ollaan kolmesti kokeiltu sitä peruna porkkanaa ja erikseen perunaa ja bataattia, mutta ne ei meille sovi. Poika oksentaa ihan hulluna koko päivän jos on niitä syönyt. Eli meillä on sitten päärynällä menty alku ja nyt hieman laajennettu banaaniin ja ruusunmarjaan sekä luumuun. Lisäksi saa maissivelliä illalla ja välillä päivällä ennen päikkäreitä ja puuron iltaisin ja välillä aamullakin.
Mulla ei siis enää tissistä tule juuri mitään ja yöllä noin kerran olen imettänyt, mutta toinen sitten tunnin päästä heräs nälkään eli seki kertoi ettei sieltä tarpeeksi tule.Mutta eipäs tule sitten mitään turhia tissin vieroitus paineita kun se näköjään nyt sitten vauva itse vieroittaa itsensä sieltä kun ei saa tarpeeksi.
Nyt viime yönä ei sitten heränny tissille ja kun heräs puol kuusi aamulla niin lämmitin Nannin. Syö kyllä todella pieniä määriä.. paljon teillä menee kerralla?
Meillä se on se 100ml ja väliin 120 ml. Neuvolasta sanoivat että pikku ukko syö todella vähän, mutta on kuiten jo iso ja pitkä poika joten ei hätää.
Meillä oli siis neuvola viikko sitten..oli joku 3kk ja 2 vko:a neuvola ja poika painoi silloin 6800kg ja oli 68 cm pitkä.. ukkinsa on melkein 2 metriä joten sieltä näköjään saa senttinsä ;)

Niin ja meillä kans haluttais ostaa joku liikkumaväline pikku hiljaa kun niin kovat menohalut kyllä olis jo.mahallaan jos on lattialla niin autettuna pääsee ryömiin ja jos on mun masun päällä niin nopeesti potkii itsensä ylöspäin. ja pylly pystyssä nytkyttää eteenpäin, mutta vielä ei yläkroppa vaan liiku :LOL:
Juu ja siitä turvaistuimesta pitäs kohta alkaa meillä päättään mitä otetaan, kun meillä Linus ei ainakaan enää viihdy siellä kaukalossa, koko ajan ponnistaa itseä sieltä ylös ja sitten välillä kiljuu kun oikeesti haluaa sieltä pois.Eli pitäs saada istua kunnolla ja nähdä eteenpäin.. vaikka eihän eteenpäin saa vissiin laittaa kun vasta 9;stä kilosta lähtien, joten vielä on pari kiloa odotettavaa.
Täälläkin meillä sama juttu, että vaate kertaa on käyty uusimassa jo kun on jo niin viileetä.Hennes ja Maurizilta löysin muuten villabodyn ja housut, ne on tosi kätevät varmaan laittaa puvun alle kun olivat ohuet ja ei kutita. Yllättävän paljon on jo jäänyt vaatetta pieneksi,kokonainen pahvilaatikko ja näytti paljon olevan kyllä vaatteita mitä ei olla käytetty, hintalaput roikku kiinni vielä :whistle: no seuraavalle jää..
no nyt minua kutsutaan, joten palaanpas myöhemmin kommentoimaan juttuja kun ehtii paremmin perehtyä..

Moonlight ja pikku ukko 3,5kk
 
PIkaisesti kuulumisia, en taaskaan oikein ehdi muiden tekstejä lukea.

Vaihdettiin tänään Viiville kepoisemmat rattaat yhdistelmien tilalle, kun eilen löytyi yhdistelmille ostaja. Tulevat torstaina hakemaan ne pois. Nyt mennään sitten kirkkaanpunaisilla Emmaljungan Scoottereilla ja mustalla Emman lämpöpussilla :) Jeee! Kiva vähän uudistaa, kun yhdistelmät oli jo 2,5 vuotta vanhat ja aika raskaat. Vaikkakin rakkaat myös, eli varmaan kyynel tirahtaa torstaina kun ne lähtee, sen verran ihania vauvamuistoja niiden kanssa on saatu.

Ammateista oli kyselyä: minä olen pääammatiltani yhteisöpedagogi, eli voin tehdä töitä mm. kuntien tai yhdistysten palveluksessa lähinnä lasten ja nuorten parissa. Lisäksi olen aikaisemmin opiskellut muuta, eli olen nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaaja, perhepäivähoitaja sekä koulunkäyntiavustaja. Töitä olen tehnyt myös toimittajana. Eli vähän kaikenlaista taustaa löytyy :)

Nyt täytyy mennä, isompi on flunssassa ja kovin itkuinen. Äidin syli onneksi auttaa :heart:
 
Moonlight sanoit niistä villabodysta ja villahousuista mitkä olit ostanut H&M:stä, oliko ne siis semmoset alusvaatteet vai? Meillä meinaa vähän vetää täällä kotona kun asutaan vanhassa puutalossa niin noi kuulostais aika kivoilta. Nopeesti on kädet kylmät kun on hetken ollut lattialla.
Käytiin pojan kanssa ulkona kävelyllä ja nyt vetää oikein kunnon päikkäreitä sitten ulkona, ompa ihanaa, sain rauhassa laittaa ruoankin uuniin, tehdä salaatin ja vielä siivota keittiön. Harvinaista herkkua. Yleensä näin iltapäivästä ei enää pahemmin nukuta.
Täällä puhkee varmaan kohta ekat hampaat kun kokoajan on nyrkit suussa ja saa välillä semmosia raivareita mihin en oo vielä keksinyt mitään muuta hyvää syytä kun hampaat.
Flunssa alkaa olla jo paremmalla puolella, ihanaa!
Ammateista oli puhetta, mä oon kokki mutta oon tehnyt perhefirmassa paperihommia, sopi mulle paremmin. kovasti oon ajatellu jäädä vielä joksu aikaa kotiin jos vaan rahatilanne antaa myöden, hope so.
Mutta nyt pitää mennä taas jatkamaan omia puuhasteluja...

Tyttö83
 
oon käynyt joka päivä lukemassa teitin kirjotuksia, mutta ikinä en ehdi kommentoimaan, kun tulee keskeytys. Nyt yritän muutaman rivin raapustaa...

Bianca Sama juttu meillä. Nykyään on jotenkin hirveän vaikea päästä liikkeelle, vaikka vielä vähän aikaa sitten lennettiin päivässä useamman kerran vaunujen kanssa paikasta toiseen. Nyt koti näyttää aika kaaokselta (ja minä vaan täällä kirjoittelen :whistle: ) ja ei muka jää aikaa ulkoiluun... osasyynä tietysti ilmat ja se että meijän poju on nykyään niin kova vierastamaan. No, ehtiihän sitä maailmalle myöhemminkin :)

Noista lomarahoista oli puhe. Kysyin kelasta kun omat tuli ja sanoivat ettei tarvi ilmoittaa.

Meillä poika on aina kakannut vain noin viikon välein. En ole siitä paljoa huolestunut, kun ei ole mahaansa pahemmin valitellut. Tosin välillä tuntuu, että ehkä poika on luonteeltaankin sellainen ettei herkästi itkeskele tai valittele.

kiinteistä sen verran, että meillä maissivelli aiheutti vatsavaivoja, mutta sitten yllättäen hipp-puuro on ollut hyvä mahalle tai ainakaan en ole huomannut sen vaivaavan mahaa. Samoin kaikki hedelmät mitä ollaan nyt kokeiltu (aprikoosi, päärynä ja mango) on sopinut hyvin. Muuta me ei olla vielä kokeiltukkaan. Olen antanut aamupäivällä hedelmää ja illalla puuroa, muutaman lusikallisen molempia. pojalle kyllä jo maistuisi enemmänkin, on niin hassu kun ihan suuttuu kun en anna enempää herkkua. On se niiin ihana :heart:

Meillä mennään nukkumaan suoraan omaan sänkyyn. Ei oikeastaan nukahda syliin vaan kiemurtelee siinä jos on väsy.

niin ja ammatista oli myös puhe. olen jäänyt sisustusmyyjän ammatista äippälomalle, mutta olen mýös ympäristötekniikan inssi ja tekninen piirtäjä :) meinasinkin jos irtisnoisin itseni ensi kuussa (kolmen kuukauden karenssin vuoksi) ja sitten rauhassa katselisin mitä alkaisin tekemään kun haluan taas töihin. Saisin sitten ansiosidonnaista joka on parempi kuin kodinhoidontuki. Siihen ei anna talous myöten, että jäisin sen turvin kotiin :/

Mitähän vielä... oli niin paljon kommentoitavaa, etten taas muista enempää. No on taas syy tulla uudestaan =)

äippä78 ja Dani 4kk ja melkei 2vk
 
Nopsasti vain kopsasin tuolta 6. sivulta Ekä:n kirjottaman jutun:


HIPP -luomupuuro
Äidinmaidonvastiketta'45% (vähäsuolainen herajauhe',rasvaton maitojauhe',kasviöljy',C-vitamiini,ferridifosfaatti,E-vitamiini,sinkku sulfaatti,A-vitamiini,kaliumjodaatti,D-vitamiini), täysjyväjauho kaurasta'36%,maltodekstriini',mallasuute',rasvaton maitojauhe',kalsiumkarbonaatti,B-vitamiini(tiamiini),A-vitamiini,D-vitamiin i
'Luomu

Ei lisättyä sokeria
sisältää kalsiumia, rautaa ja jodia
tärkeät vitamiinit
helposti sulava
ravitseva ateria
ei sisällä keinotekoisia lisäaineita eikä säilöntäaineita

4kk ikäiselle "välipalana" ja 6kk iästä täysannoksena.
 
Eli se villapuku..
Tyttö83, se on tosiaan just semmoinen alusasu. .eli tavallinen body joka on ohut, mutta villaa ja siihen samanlaiset housut. Tosi ihana ja varmasti just semmoinen jolla minä ajattelisin nukuttaa jos on kylmä kotona. Ne ei ollut kalliitakaan, olikohan se jotain 7 euroa ehkä kappale. eli 14 e yhteensä, ei mun mielestä ainakaan paha.

Oletteko muuten huomanneet, että jos aukaisee tämän palstan tai saa ruoan nokan eteen niin se on Joka kerta niin että vauva alkaa huuteleen äitiä ;) näin ainakin meillä, eli mentävä on ja tukkavärikin on päässä. .
Moonlight
 
Joo niistä lomarahoista. Anteeksi kun annoin väärää infoa. Soitin tänään Kelaan ja kysyin, niin vastasivat, että ei tarvi ilmoittaa. Silloin talvella kun palautin äpäivärahahakemuksen, niin siin oli kohta, että saako vuosiloma-ansiota tms. kysyin silloin virkailijalta, niin se sanoi, et joo ne pitää ilmoittaa kun ei voi saada yhtäaikaa molempia.
Ja se siis sanoi ilmeisesti väärin, koska tänään sanottiin muuta. Eipä ole eka kerta kun noin käy. Silloin aikanaan kun saatiin asumistukea, niin virkailijan tekemän virheen vuoksi jouduttiin maksamaan niitä sit takas. :/
No,ens kesänä saan sit kahet lomarahat.

Nuista kiinteistä, jännä kun joka neuvolassa erit ohjeet. Itse olen kokenut, että noiden mahavaivaisten kans vähimmillä vaivoilla pääsee kun aloittaa hedelmäsoseilla. Yritin eka pottuporkkanalla ja huutoa tuli. eikös Hannan Paavolle käynyt samoin?
Nyt menee kerran päivässä hedelmäsose eikä vaivoja. Kaurapuuroa keitin tänään ekakerran ja pienet määrät meni sitäkin. Täytyy jatkaa sen harjoittelua. Meillä 7 vuotias haluaa edelleen puuron vähintään aamulla, mutta mielellään myös illalla kun on pienestä asti siitä tykännyt.

Mitäköhän piti vielä kommentoida. ei muista.
Kirjoitelkaa ahkeraan.
Meillä huomenna neuvola, joten jospa palaan sitte asiaan.

Tirlittan ja pojat 5 kk
 
Heip!

Jospa minäkin nyt sanasen kirjoitan, ainakin hetken kaikki nukkuu...

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille!!! =)

Täällä on vähän väsynyt mamma... Meillä valvotaan melkein joka yö, viimekin yönä nukkuin jopa aamu 6 aamu 9 välin!! En tiedä sattuuko masuun vai korvaan vai mihin, huutaa ja kitisee... Päiväunetkaan ei veny liian pitkiksi et ei senkään takia pitäs yöt mennä huonolle unelle.. en tiedä!

Meillä ei syödä vielä kiinteitä, velliä syöty jo kk verran joka ilta ja se kyllä maistaa!! Käyrätkin meni 3kk neuvolas hyvin, pituutta oli 64cm ja painoa 7330g.

Ammateista olette jutelleet, mä olen markkinointimerkonomi, mut kaupantätinä ollut jo 11vuotta! Haaveissa olisi oman tallin perustaminen ja siirtyä kokonaan yksityisyrittäjäksi =)

Oliko muilla käytössä sitä kävelytuolia? Me aloitettiin nyt ja voi että Taisto tykkää, näkee maailman ihan erilailla kun lattialta! Nyt oppi vkonloppuna mahalleen kääntymäänkin =)

Jotenkin ei nyt ajatus oikein luista... :ashamed: palailen taas paremmalla aikaa, mikäli sitä tulee... mutta olen hengessä mukana!!

Peppi ja Taisto tasan 4kk
 
Valvottavien vauvojen mammoille jaksamisia! =) =) =)
Meillä myös aika valvottava vauva, voi kun se jo alkais nukkua yönsä. Meillä tuo vaippalaadun vaihto auttoi kyllä yöuniin, mutta edelleen parantamisen varaa on.

Puuroista: meillä Rasmus syö kaura-vadelmapuuroa (Muksu) sekä kotikeittoista kaurapuuroa. Tiedetään, ei virallisen ohjeen mukaan vielä kuulu antaa kauraa. Mutta meillä ei ole kenelläkään allergioita ja vauvan masu tuntuu kestävän tai paremminkin tykkäävän tuosta puurosta.
 
moonlight-80 kiva kuulla sinustakin! käyppä katsomassa tuolla plussalaisten kokoontumisessa meidän kesämassujen kokoontumispino. ehdit vielä mukaan =)

peppi78 meillä on kävelytuoli, mut ei ollla vielä sitä uskallettu käyttää. osaako teidän poika jo jotenkin istua vai miten sujuu se kävelytuolissa olo? olen kuvitellut ettei sitä vois käyttää ku vast n.6kk ikäiselle? mieli kyllä tekis laittaa meidänkin poitsu siihen kokeilee.

kiinteistä meillä koklattiin ensin maissivelliä pelkästään ja sit maitoon sekoitettuna, mut poika vaan yökkäs hirveästi. sit koklattiin perunaa joka on löysätty rintamaidolla ja poika tykkää siitä hirveästi. on nyt saanut vasta kahtena päivänä.
meillä neuvolassa sanottiin että kannattaa aloittaa perunalla. enkä ole kuullut et tekis vatsavaivoja. toivottavasti ei meille tule. ei ainakaan vielä näytä pahalta. päinvastoin :D

yöt meillä menee vaihtelevasti. on noin kuukauden ajan heränny 2 tunnin välein syömään. mut eilisestä lähtien olen saanut taas pojan nukkumaan omaan sänkyyn ja heti jäi pari yösyöttöä pois :D äiti varmaan tosiaan tuoksuu sen verran ruoalle, että täytyy ruveta kitisee tissin perään :LOL:

ammatti mulla on laborantti, mut olen nyt työskennellyt kaupassa infopisteessä ja lehtiosastolla. täytyy nyt kattoo palaanko vanhaan hommaan vai meenkö johki muualle. toiveena olis kyllä olla pois sen verran et pistettäis sitte toinen alulle. mies ei oo kyllä innostunu asiasta :|

no ehkä lopetan tältä erää. :wave: :wave:

Hani ja Samuel 4kk ja viikko!
 

Yhteistyössä