***Toukovauvat 2007*** syyskuu

mmamaa, meillä korviketta kokeiltiin joskus parin ekan kkn aikana satunnaisesti ja silloin en osannut yhdistää kitinöitä suoraan siihen. Vikalla kerralla kuitenkin yhteys tuntui selkeältä, kun kaksi tuntia korvikkeen jälkeen alkoi itku ja ilmavaivat. Sen jälkeen ei olla sitä annettu. Mutta tuon kokeilun ansiosta me saadaan tehdä nyt nan-altistus kotona, koska se ei ole aiemminkaan aiheuttanut voimakkaita reaktioita, kuten äkillistä ihottumaa tms.. monimutkaista..
Kyllähän sen aika äkkiä huomaa, onko maidon pois jättämisellä jotain vaikutuksia, mutta jos teillä korvike ja ä-maito aiheuttaa yhtälailla kurinoita, niin en sitten tiedä, voiko olla sitä :/ Hyvä, että teillä meni viime yö paremmin, niin itse asiassa meilläkin :) Eka syöttö oli vasta kahden maissa ja sitten viideltä seuraava :D Aamu tietenkin tuttua ähinää, mutta ei paha..

Aloitettiin muuten eilen bataatin maistelu, kun siihen saatiin lupa tuolta allergiatohtorilta. On muuten aika herkkua, en ole ennen itsekään maistanut.. Pojan ilmeet oli kyllä näkemisen arvoisia :D Ei oikein vielä osannut päättää, onko hyvää vai ei.. Ilmeisesti myös hieman luumusosetta rakeisempi muoto aiheuttaa pohdiskelua :p

Hyvää ja toivottavasti edes vähän aurinkoista viikonloppua :hug:

vilmis ja poika, melkein 4kk
 
[/b]Tiitteräinen Paavo on tosiaanki hymypoika kaikille tutuille tai tutunnäkösille, mutta jos vieraammat kasvot edessä niin ei suupieli värähdä... :whistle: Aika hauska ku alkaa jo ihan selvästi erottumaan "omana" persoonana eikä vain ole semmonen vauveli... ;)

Kippana meillä terkkari sano, että voi huoletta istuttaa syöttötuolissa pieniä aikoja.. että poitsu kyllä osaa itte ilmasta jos selkä alkaa väsyä.. joten kun syötän päivällä hedelmäsosetta niin syöttötuoliin sille annan sitä. Heijasteilla kai tässä istumistapauksessa tarkoitetaan mm. sitä, että lapsi ei osaa vielä itse esim. ottaa käsillä vastaan jos istuaaltaan lähtee keikahtamaan, vaan keikahtaa ns. suoralta vartalolta... tai näin ainaki luulisin :whistle: Vai mitä mieltä muut oletta..?

Meillä eilen tapahtu ennennäkemätöntä eli käytiin Paavon kanssa ULKONA vaunuilemassa... piti ihan iskälle lähettää siitä multimediaviesti ja oli aivan vakuuttunu, että olin trikkikuvannu tilanteen... :LOL:
Nyt sitte sataa täälläki vettä, joten tänään se sitte jää. Meillä on paraikaa vetämässä lupahakemus autokatokselle, joten siellä sitte on hyvä nukuttaa, satoi taivaalta mitä vain. Ja onhan se siivouksen kannaltaki hyvä, että voi sinne vielä esim. petivehkeet sadepäivinä tuultumaan..

Mulle tuli taas semmonen sisustusvimma, että kaikki vanha alta pois.. hitto ku vain löytäis jostaki rahat niihin hankintoihin... vaikka olihan mulla tosi tuottava 3 päivän kirppis... nettosin sieltä 720?!!! Mutta nämä rahat ajattelin säästää jouluhankintoja varten.. Nimittäin olen laskeskellu, että mulla menee Jouluna kaikenkaikkiaan rahaa noin 1500-2000?. Siis tähän on kyllä laskettu Joulunajan ruuatki.. Ja pelkästään mulla on 14 lasta ketä täytyy silloin muistaa ja tietty siihen vielä kaikki aikuset päälle... eli miekö Jouluhöperö... en kai.... :ashamed:

Nyt haaveilemaan muualle...

Hanna ja Paavo
 
sitä piti vielä kommentoida, että järkyttävää käytöstä BB:n Henrillä oli eilen!!! Ja sitte se ei ees itte tajunnu, että sillä meni vähän överiksi... Mie ainaki olen sitä mieltä, että kaikkia ruokia voi maistaa, mutta ei voi pakottaa ketään syömään puolta lautasellista, ei varsinkaan "kaks-vuotiasta"... Vaikka peliähän tuo on, mutta silti aika ihmeellinen tapaus..

Juu, ja täydellisten naisten arki alko aika reippaasti... Voi, että minusta on mukavaa ku nyt syksyllä taas alko muutama hyvä telkkusarja... jotenki se on semmosta irtautumista tästä arjesta... sitä aivan uppoaa niiden "maailmaan"...
 
Ai kun ihanaa kun vauva on nukkunut hyvin päiväunia! Käytiin hakemassa rotarokote II ja Rasmus jäi uinumaan autoon sen jälkeen, on nyt reilut 2 tuntia nukkunut siellä (on tietty itkuhälytin ja näen sen tuosta ikkunasta lisäksi). Näköjään autossa on kiva nukkua. Tuli vähän väsy kun innostui niin neuvolassa riekkumaan söpöjen kaksostyttöjen kanssa!! =) Oikein meinas suuttua kun tyttösten piti lähteä.

Rasmus on onneksi alkanut yöt nukkua entistä paremmin. Edelleen se herää useamman kerran, mutta ne välit se nukkuu hyvin eikä ährää koko ajan. Tiettyhän sitä toivoisi, että pikkuhiljaa nämä yöheräilyt vielä vähänisivät vaikkapa vaan pariin herätykseen...

Hanna täydellisiä naisia mäkin katselen, musta on niin ihanaa nyt kun on tuo tallentava digiboxi, joten ei tarvi esim. vauvaa syöttäessään katsella jotain ostoteeveetä vaan voi aina kaivaa digiboxilta automaattinauhoituksessa olevia kivoja sarjoja. Lisäksi nauhoitukseen tulevat Greyn anatomia ja House. Onhan ne sellaista mukavaa piristystä kotimamman arkeen.

Tutkimus edistyy, mutta laihdutus ei!!! Ne kaksi asiaa eivät oikein sovi keskenään yhteen. Pikkuhiljaa alkaa laihdutetut kilot hiipiä takaisin, koska tässä kirjoitellessa on vaan niin kiva mutustella kaikenlaista. Esim. mariekeksit tai muumikeksit on ihania teen kanssa. Mutta tutkimustani olen kirjoitellut jo n. 60 sivua ihan tässä kuukauden aikana (enää 200 jäljellä.... no, jos tätä tahtia jatkuu, niin se on jouluna valmis - no tohon en usko kyllä itsekään!!!!!) :LOL: .

No nyt kuuluu autosta ööööööööö. Moido!
 
hanna kiitos selvityksestä :hug: :flower: .

täytyypä lähteä syöttötulin ostoreissulle... haluisin kovasti tripptrapin, mutta kun on ihan liian suolasen hintanen ja bongasin lastentarvikkeella melki samanlaisen merkkiä emma,, taitaa olla niiden oma merkki, no joka tapaukses ei maksa kuin 69. sit aattelin ostaa sen pussisyöttötuolin kyläilyyn ja mummolareissuja varten. onko niistä kenelläkään kokemuksia, kannattaako?

no ei muuta, miljoona kirjoitusvirhettä yms. kun kaveri kirjoittaa kanssa. :LOL:
 
Hei!

Pikaiseen tulin tännekin kertomaan, että prick-testeissä on käyty ja maitoallergiahan se Miskalla on :'( Ei näkynyt vielä muuta, mutta maidottomalle ja munattomalle dieetille sitä jouduin itse. Lisäksi sain reseptin apteekin maidolle, jota alan antamaan oman maidon rinnalla, kun poju tarvii jo vähän lisämaitoa. Tarkoittaa siis sitä, että ne kaksi isoa looraa omaa maitoa pakkasesta lähtee kohti viemäreiden saloja :headwall: Onneksi muuten ei ole tarvinnut antaa pojulle tavallista korviketta, koska siitähän olisi voinut tulla hurjatkin reaktiot. Jotain hyvääkin siis. Ja itse kun en osannut epäillä edes allergiaa :ashamed:

Muuten Miska on edelleen oma aurinkoinen itsensä ja tosi reipas oli sairaalassakin :heart:

Eipä nyt muuta, menen tutkiskelemaan "ruoka-allergisen lapsen hoitokansiota", jonka saimme, sekä surffaamaan nettiin eri valmistajien tuoteselosteita :/

Sammakko + Miska vajaa 5kk :heart:
 
Ihan alkuun sammakolle :hug: vai maitoallergia sitten on :( noh hyvä juttu kuitenkin että asia selvis!!
vilmis kiitos vielä noista selvityksistä!!Ja kiva että teilläkin viime yö meni hyvin =) mä päätin kans nyt vähän kokeilla onko mitään eroa kun jätän maidon pois vähäks aikaa. ostin itelleni kahviin soija maitoa. vaikka eikai sekään välttämättä ole hyväks tuo soija....no joka tapauksessa kokeilen jospa vois vähän pojan mahakivut helpottua kun en litki maitoa ja syö juustoa ym. maitotuotteita. kaikkea sitä voi kokeilla kuitenki. nyt mietin miks tyhmänä en oo aiemmin voinut edes kokeilla olla vähän aikaa ilman maitoa!

nyt nukkuu pikkunen mahallaan pinnasängyssään. laitoin sen kyljelleen,mut menin pian katsomaan uudelleen joko nukahti niin sielähän se mahalleen oli .toivottavasti saa nukuttua hyvin =)

mut nyt ei jaksa muuta tällä kertaa.illanjatkoja kaikille!!!!

mmamaa&poika ens viikolla 4kk :heart:
 
iltoja... :)

tein tänään kaalikeittoa ja ilmeisesti pojan masu ei hirveesti siitä pitänyt. Koko illan on kitissyt pikkuinen. ikinä ei ole tykännyt sylissä nukkua mutta nyt heräs kesken päikkäreitten, eikä suostunut sängyssä unia jatkamaan ja on nyt nukkunut tässä sylissä jo puoltoista tuntia. kun yritän laittaa sänkyyn niin huuto alkaa ja välillä pääsee itku muutenkin. En oo aikaisemmin huomannut, että mikään mitä minä oon päivän aikana syöny olis vaikuttanu pojun masuun. Mites muilla? En keksi muutakaan mikä tuon olis voinu aiheuttaa. ellei sitten ole vain yliväsymystä, kun koko päivä on ollut kaikenlaista menoa ja on unet aina keskeytyneet.

aikas hidasta tämä kirjoitus näin viissormijärjestelmällä... :LOL:

jatkan tässä tauon jälkeen... Dani heräs ja oli taas yhtä aurinkoinen kuin ennen päikkäreitäkin. Outoa että unissaan itkeskelee ja sitten taas on kuin ei mitään.

Meillä oli hauskaa kun vaihdettiin vaippaa, siinä samalla ilveilin ja nauratin pojua. Näytin kieltä ja Dani näytti myös. Ensin ajattelin että se oli sattumaa, mutta jatkoin leikkiä ja niin me näytettiin monta kertaa toisillemme kieltä vuorotellen :) Voi kun ihan itketti kun oli pieni niin ihana :heart:

Voi teitä joiden lapsella on allergiaa. Kurja juttu! tuntuu että sitä on nykyisin niin paljon :/

Meillä on yöt vähän rauhoittuneet kun aloitettiin iltapuuron syöminen. Vieläkin kyllä herää neljä kertaa tissille, mutta kaikki muu ahrääminen on jäänyt pois. Saattaa kyllä olla myöskin sattumaa, eikä välttämättä johdu puurosta.

Nyt taidan nollata päätä kirjan parissa ja sitten suunnata nukkumaan, että jaksaa taas heräillä yöllä :wave:
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Taas on aikaa viime kirjoittelusta. Päivät vaan jotenkin kuluu niin nopeeta. Meillä tyttö ei nuku oikein päikkäreitä muuten kun vaunukävelyllä, niin eipä kauheasti mitään ehdi:)
Täällä taisi muitakin huonosti nukkuvia olla. Meillä heräillään yöllä tosi usein tissille ja masu edelleen hiukan vaivaa, tosin hieman helpottanut jo kun nyt tietää mistä ainakin osaksi johtui.
Sammakko:Meillä todettiin myös maitoallergia+kananmuna eli minäkin maidottomalla dieetillä. Onneksi vaihtoehtoja kaupan hyllyiltä löytyy. Vähän tekee vaikeammaksi vielä kun tuo kananmunakin on, välillä tuntuu ettei mitään oikein voi syödä. Mut on tähän vähän tottunut jo. Välillä hermostuttaa, kun sitä maitoa tuntuisi olevan tungettu mitä ihmeellisimpiin rukatarvikkeisiin. Vahingossa olen pari kertaa syönyt jotain maidon ainesosia sisältävää, täytyy olla tosi tarkkana kyllä. Raskauskilot on ainakin karisseet, kun ei voi oikein mitään herkkuja popsia =) Jos niinkun jotain positiivista yrittää keksiä. Mä luulen, että meidän tytöllä on vielä jokin allergia, kun edelleen ihottumaa pukkaa. Ei mitenkään samalla lailla kun maidosta tulee, mut vähän sinne tänne. Neuvolassa täti kehoitti kokeilemaan, että jätän naudanlihankin kokonaan pois ja katson häviääkö ihottuma.
Kiinteitä meillä ei ole vielä aloitettu,enkä meinannutkaan kun puolen vuoden iässä aloittaa, jos vaan kasvaa hyvin. Välillä mentiin alakäyrillä, mut nyt on taas paino ihan hyvin noussut. Tosin mun mielestä ei ole ollut mitään hätää missään vaiheessa ton painon kanssa, mut neuvolassa tuntuuvat olevan tosi tarkkoja noista käyristä. Siro tyttö on, painoa on kuitenkin nyt yli 6kg, mun mielestä ihan normaalisti kuitenkin.
Nyt mun ajatus katkee jo, ei tuu millään enempää juttua. Enkä muista enää yhtään mitä olette kirjoittaneet. Taidan kömpiä tonne tytön viereen, kohta se tisulle herää kuiteskin. Ihan kaksisteen saadaan leveillä sängyssä, kun mies on yövuorossa. =)

Voimia ja jaksamista kaikille :flower:

Sofia ja tyttö kohta 4kk. :heart:
 
Tyttö aamunukuilla partsilla ja mie heti tietenkin ryntään koneelle! :D

Eilinen päivä lähti itkulla käyntiin. Siis minun, ei tytön. Yö oli ollut rikkonainen jälleen kerran ja sit tyttö vielä päätti herätä ennen kuutta. Siinä vaiheessa meikäläisen huumorintaju loppu ja aloin poraamaan. Mies ihan hädissään, että johan on asiat mallillaan meidän perheessä. Varmaan tosi hyvillä mielin lähti töihin. :ashamed: No oltiin siinä hereillä sitten kasiin tytsin kanssa ja sit mentiin yhdessä aamu-unille, jotka kestivätkin melkein kolme tuntia (tosin kahdella tisuttelulla :headwall: ). No se kuitenkin pikkasen piristi, vaikkakin koko eilinen päivä menikin sitten tosi tokkurassa. Illalla lähdettiin ystäväni luo illalliselle ja tyttö siellä käyttäytyi oikein mallikkaasti. Näki ensimmäistä kertaa koiran oikein lähietäisyydeltä ja ei ollut moksiskaan, vaikka koira haukkui ja yritti käydä lipaisemassa tyttöä poskesta. :) Kello olikin sitten jotain kahdeksan illalla, kun lähdettiin kotiin ja tyttö alko olemaan tosi naatti. Matka ei ollut pitkä, mutta kyllä joutu mies tekemään töitä, ettei tyttö nukahtanut autoon (ei viittitty ottaa riskiä, että riemastuu herätessään niinkuin kerran kävi). Siellä se tytölle lauleskeli kaikki 2 osaamaansa lastenlaulua etuperin ja takaperin, ja moneen kertaan. :D No perille päästiin ja sit tytöltä ulkovaatteet pois ja päätettiin kokeilla, että laitetaan pinnikseen. Siellä tyttö hetken aikaa höpötteli, sitten mies kävi laittamassa tutin suuhun ja käänsi kyljelleen ja sinne simahti. Hivenen oltiin ihmeissään, että ei meidän tyttö nukahda noin helposti. :D No sitä iloa kesti tunnin kunnes heräs ekan kerran ja silloin vielä jatkoi uniaan taputtelulla, mutta seuraavan tunnin päästä heräsi ja ei taputtelut auttanut. Hain kaapista pumppaamani maidon ja sen tytölle syötin ja nukahti syliin ja yritin siirtää takasin pinnikseen ja heräs. Sitten taputtelin ja silittelin varmaan vartin ja nukahti, mutta kun laitoin peiton hänen päälle heräsi ja alkoi itkemään aivan hillittömästi. Yritin rauhoitella ja laittaa pinnikseen, mutta ei onnistunut ja ei mulla ollut sydäntä toista enää huudattaa vaan otin hänet viekkuun ja siihen sitten nukahti nyyhkytellen. :'( Nukkuikin ihmeen hyvin, kun heräsi ekan kerran syömään vasta 4.30 eli vetäs 5 ja puolen tunnin unipätkän. :eek: Kerrassaan käsittämätön ilta/yö. Niin ja kaiken kukkuraksi heräsi vasta kasin aikaan aamulla eli on tässä pikkasen pirteempi olo, vaikka eilinen itkukohtaus sydäntä edelleen raastaakin.

Mies jälleen kerran yllättäin raksalla ja mie tyttelin kanssa kaksin kotona. Nyt alkaa tuntua, että sais pikkuhiljaa valmistua tönö. Kaipaan normaaleja viikonloppuja, että mies ois kotona. No vielä on jaksettava. Itse tässä on tiemme valittu. :)

-mennis-
 
synkkä aamuulkona :/
mun aamu alkoi kylläkin ihanasti.mies nousi markusta syöttää ja vaihtaa kuivaksi.mä jäin nukkumaan ja tulivat aamupalan jälkeen takas sänkyyn molemmat.ite nousin vähän myohemminja menin suihkuun kerrankin ihan rauhassa ja sillä välin nää kaks oli nukahtaneet uudelleen.pääsin aamupalallekkin ihan yksin...pienestä ne ilot tulee =)
nyt koisaavat yläkerrassa,mulla pojan ruoka tulossa.

lähdetään kai selloon raxiin syömään,kun ehitään.miehellä sinne ilmaiset setelit ni käytetään pois.eipä tarvi mun kokkailla tänään.

markus alkanut tosi paljon jutteleen,koko ajan jokeltaa tai kiljuu.varsinkin aamuisin pinniksestä kuuluu sellainen pulina ettei siinä kukaan enää nuku.

vaan nyt tekee se ruoka loppuun pojalle.ihanaa lauantaita kaikille mammoille vaikka onkin synkkä ilma.ja kaikille väsyille :hug:
 
Ihan kiva viimeyö meillä :) yks syönti yhden jälkeen ja nukkui taas sinne 6 asti =) mahallaan oli taas hyvät unet!no aamuyöstä vähän ähis,mut ei kuitenkaan heränny ennen 6tta!
Nyt taas jo yöunilla...saa nähä miten ens yö....en oo tänään litkinyt maitoa ollenkaan,mut se soijamaito on ihan yöks kahviinki :x ajattelin kokeilla eka laktoosittomia tuotteita,ostin maitojuomaa :) katon sit uudelleen täysin maidotonta,jos tää ei näytä parempaa pojan masulle.
oon kyl tullu siihenki tulokseen et vien suoraan yksityiselle lääkärille tutkittavaks,jos masuvaivat viel jatkuu!eipähän tarvi ite miettiä ja pähkäillä asiaa!!! :D

istuttamisesta olitte kirjottanu jotain. meillä tuo poika on ruvennut kans hirveesti "vetämään" itteään istumaan sylissä. ei enään yhtään tykkää köllötellä makuu asennossa eikä edes puoli-istuva meinaa kelvata vaan täytyy ihan suorassa pitää.auts kun selkä ja hartiat välillä jumissa kun sylissä paljon pitää.
ihanat naurut tänään taas naurettu pojan kans :heart: niin sulosen kuulosta kun toinen nauraa lujaan ääneen. ja siihen iloon ja nauruun ei aina muuta tarvi kun äitin naama(oon niin naurettavan näkönen kenties :whistle: ) :heart: on tuo kyllä onneks tosi iloinen ja rauhallisen olonen kaveri,jos ei masu vaivaa :D kääntyykin niin äänettömästi selältä masulleen tai jos ei aina onnistu niin ei hermostu(ainakaan vielä oo hermostunu). esikoinen oli äänekäs tapaus ja suuttui kun ei onnistunut ;) saas nähä olisko tämä toinen hieman "rauhallisempi" tapaus :D

mut nyt suihkuun tie....hyvät lauantai-illan jatkot mammoille ja sulosille vavuvoille!!!!!(ihania kuvia taas profiileihin ilmestynyt!!) :wave:
 
poika jokelsi varmaan tunnin ennen kuin jaksoin nousta.tää aamu on miehen,mä sain eilen nukkua.
ei muuta kun pyykkikone laulamaan.tänään kotiutuu tytötkin ja toinen lähtee heti perään harkkoihin.

pojalla ollut kaks pvää jo kauhee työ tehä kakkaa.kauhee ähellys ja pinnistys ja sitten on pieni kikkara housuissa ja haisee kuin myrkky :eek:
olen antanut luumua jos auttais.kakkaa siis tulee eilenkin 3 kertaa pvässä,mutta kauheen työn takana ja pieni tulos.

käytiin eilen siellä sellossa ja hermot meinas mennä siinä ihmispaljoudessa.ei oltukkaan ainoita jotka sinne päättivät lähtee :LOL:
markus viihty rattaissa ja otin nyt lelun mukaan niin sille jutteli jatkuvasti ja katteli ihmisiä.viihtyy selvästikin nassu menosuuntaan.
huutonetistä noi rattaat huusin ja oon ollut ihan tyytyväinen ettei tarvi raskaista vaunuja aina autoon pakata.

täällä tuoksuu kakka
|O taas....
 
Tänään meillä onkin ollut aikainen huomen ja koko yökin meni vähän niin ja näin. Helmillä oli nenä niin tukossa, että syöminen ei oikein onnistunut ja sitten nälkä olikin useaan otteeseen, äipänkin piti olla niin usein hereillä, että ihan kuin meillä olis pieni vauva :LOL: . No valittaa en oikeesti kehtaa, kun normisti toi neiti nukkuu yöt läpeensä.

Mie olin perjantaina siellä työpaikan illanistujaisissa, menin tosi autolla, mutta ihan kivaa oli, meillä oli ohjelmassa jousiammuntaa, puukonheittoa, saunomista ja paljussa istuskelua, ja tietysti ruokaa ja juomaa, ja jotain pientä ohjelmaa puheita, leikkejä yms. Ihan piristävää oli.

Eilen sitten vietettiin päivä shoppaillen, itselle tarttui coretex takki ja fleece sinne alle, niin taas tarkenee lasten kanssa pihalla. Kakkos autoakin käytiin katselemassa, mutta tuntuu, että kaikilla suht edukkailla autoilla on ajettu ihan törkeet kilometrit, joten vielä ei kauppoja tullut, etsintä jatkuu.

Mies aloittaa maanataista työssään uuden projektin, rupeaa tekemään neljä päiväistä viikkoa, tiistaisin ja keskiviikkoisin tekee niin pitkän päivän, että perjantain tunnit tulee täyteen. Ihan hauskaa kun yhteinen vapaa ikään kuin lisääntyy, ellei sitten tule hälytystöitä.

Pitäis tänään vissiin pakata pihalta noi puutarhakalusteet pois.

Nyt Helmi alkaa kaluamaan miehen tissejä joten pitää vissiin mennä apuun.

T:Minnihiiri
 
Kyllä oli tullut taas asiaa, kun en oo kerinny lukemaan. Niinkuin joku sanoikin, että nää päivät menee hurjaa vauhtia.
Täällä poikien nuhat on helpottanu, pikkasen Justuksella nenä vielä tukos, mutta ei vuoda.
Kaveri oli joutunu perjantain vastaisena yönä käymäs poikansa kans ensiavussa, kun oli noussu yht´äkkiä kova kuume ja ei ollu meinannut saada henkeä. Keuhkotken tulehdus sitten raukalla oli ollut, mutta oli onneksi saanut lääkkeitä siihen.
Meillä isommat miehet pihalla pihatöissä ja ite meen peräs Justuksen kans, kun herää. On jo nukkunu 1½ tuntia joka on näin aamulla ihme. Yleensä nukkuu vajaan tunnin.
Mulla on kans sellainen paha tapa, että nostan yöllä tissille heti, kun vaan pientä ähinää kuuluu. Viimme yönä kans meinasin nostaa ja pääsinkin jo ylös niin Justus nukahti jo uudestaa ilman tissiä. Illalla syödään meillä peruna-ateria täyttää mahaa paremmin, kuin maito. Enkä uskalla vielä antaa puuroa vaikka sais.
Isot :hug: teille joilla on allergiaa tai epäillään allergiaa. Ja teille muille muuten vaan isot :hug: .
Meillä kans on oppinu Justus lällistelemään. :LOL: :heart: Vähä väliä on kieli pihalla. Täällä ilmoittautuu lähihoitaja. Työssä ollut vakituisena sijaisena, vanhainkodilla. Mutta nyt pitää lopettaa ja mennä pukemaan Justukselle vaatteet päälle ja painua pihalle, kun on niin ihana auringon paiste.

Elli ja Justus
 
Äkkiä vaan mmamaalle kommentti (jonka kirjoitin jo eilen ja joka hävisi, kun kerrankin en kopioinut tekstiä ennen lähetystä)..
Eli kokeilepa laittaa ensin soijamaito pohjalle ja kahvi vasta päälle.. Luin tuon vinkin jostain, enkä ole toisinpäin kokeillutkaan. Olen ihastunut yhdistelmään niin, että juon kahvini s-maidolla vaikkei olisi dieettiä meneilläänkään :D Maistuu mielestäni ihan cappuchinolta, miehen mukaan baileys on lähempänä ;) Ehkä mulla on jotain salaisia viinanhimoja, mutta NAM :LOL:

Niin ja Sammakko ja Sofia pahoittelut allergian johdosta :hug: Onhan kuitenkin hyvä, kun asia selvisi noin äkkiä.. Itse ottaisin mieluusti vaikka allergiauutisen, kunhan vain jotain selviäisi.. olisi helpompaa sitten toimia lapsen parhaaksi, kuin tällä arpomismenetelmällä. Miten muuten StiinaS teillä tutkimukset ovat edenneet? Olisi kiva lukea kuulumisia :)

vilmis ja poika-pikkuinen (jolla huomenna 4kk-neuvola)
 
Täällä ollu tänään aivan ihana ilma... ollaan Paavon kanssa ulkoiltu ja sitte tein 3 pellillistä muffinseja pakkaseen.. hätävarana jos vieraita käy.. ja sitte ollaan vaan oleskeltu.

Paavo maisto eilen aamulla eka kertaa kaurapuuroa.. sitä Nestlen, joka on 5kk alkaen.. siihen päälle sitte jotain hedelmä/marja sosetta ja johan tykkäs... ei tullu masukipuja, mutta kakki ei ole vielä tullu.. Jospa se tulis sitte huomenna niinku normaalistikki 3 päivän välein. Eli meän ruokarytmi on nyt sitte sellanen, että aamulla puuroa ja tissiä päälle, lounaalla velliä ja tissiä päälle, sitte saa tissiä ja päivällisellä jotaki hedelmä/marjasosetta ja tissiä päälle ja sitte illalla velliä.. ja yöllä tissiä. Kohta ajattelin sitte uuestaan kokeilla sitä pottua..

Nyt pää lyö tyhjää.. ei muista mitä piti kommentoida, joten :wave:

Hanna ja Paavo TASAN 4kk :heart: (hui, ku menee äkkiä tämä aika...!)
 
ajattelin taas laittaa pari sanaa, kun täällä on ollut taas melko hiljais eloa. Ihana on ilma ollut täällä etelässäkin. Oltiin koko perhe kuusituntia putkeen pihalla, tai Helmi vietti mun kanssa pikaisen ruoka hetken sisällä, ei edes ulkovaatteita riisuttu. Korjailtiin pihakalusteet suojaan, paisteltiin makkaraa ja muuten vain auringossa paistateltiin. Sisälle tullessa kyllä huomasi, että syksy on tullut, olo oli jotenkin tosi raukea ja raikas.

Ihana viikonloppu takana muutenkin, mulla on jotenkin tosi hyvät fiilikset, oma ukkokin on taas tuntunut super hyvältä. :heart: , lapsista puhumattakaan :heart: .

Katselin just leivonta ohjeita, mulla on synntärit tiistaina ja vaikka olen yrittänyt pitää asiasta matalaa profiilia, niin jo muutama ihminen on ilmoittanut tulevansa kahville.

Joku kyseli mitä kaurapuuroa ollaan lapsille tarjottu, mie olen ihan perus Eloveenaa antanut, eli samaa mitä me muutkin syödään.

Helmillä on iskenyt ihan tolkuton ruokahalu, on jo tänäänkin litkinyt maitoa ties miten paljon ja päälle purkin peruna-kukkakaalisosetta, sekä yli puolipurkkia aprikoosisosetta.

Voima- :hug: kaikille allergisille ja heidän perheille. Onni kuitenkin, että ne ovat selvinneet noin varhain, että tietää mikä avuksi.

Kirjoitelkaa, tulen vielä illalla kurkkimaan, josko tekstiä olis tullut.

T:Minnihiiri
 
iltaa!

Saapa nähä mitä tästä tekstistä tulee kun meidän toinen mussukka kyyköttää sylissä ja yrittää kirjoittaa teille myös, että tänään äiti kaivoi mulle seillaisen kummallisen pyörillä kulkevan joka soi! ja minä otin siinä heti muutamat askeleet eteenpäin ja hauskaa oli! Isot sisaret innoissaan myös pukkaamassa mua siinä. Ja kävi se pikkuvelikin kokeilemassa. Ja äiti sanoi, että ei saa kauaa olla kerralla ja sehän meinas vähän harmittaa minua pientä. no huomenna pääsen siihen kuulemma taas. kutsuivat nuo muut sitä muuten kävelytuoliksi. ;)
Nyt isi haki minut, että äiti voi jotain kirjoittaa, joten heippa teille!

Mahtava ilma ollut täälläkin tänään. Oltiin ulkona monta tuntia ja meidän pojat on ruennut ulkona nukkumaan tuntitolkulla. Eilenkin kolme tuntia ja tänään sama homma. Ei uskois, että kuukausi sitten en päässyt niiden kans ulos ollenkaan kun eivät kärryissä viihtyneet ollenkaan. Eli jos Hanna olet kuulolla ja teillä vielä sitä ongelmaa niin terveiset, että ohi menevää taitaa olla!

Meillä ei vieläkään mene kuin yks kiinteä ruoka päivässä iltapalaksi. Nyt olen keitellyt puuroa, mut niinkuin äsken kun en kerennyt kun nälkä yllätti niin pojat söi 4 purkkia yhteensä sosetta!!
Pitäis jaksaa alkaa olemaan aktiivinen siinä hommassa, mutta ei jaksa.

Pitää lähtä tissittelemään pojat yöunille kun kuulostaa rassukat kyllästyvän iskän kans kiikuskeluun ja laulamiseen. On muuten ihana kun tuo mies aina laulaa pojille. Se hoitaa aina niitä laulellen, ja ovat muuten tyytyväisiä. yleensä kun tulen jostain kotiin, niin laulu vaan kuuluu ja kaikki on tyytyväisiä. Aa ram sam sam on yks ehdoton suosikki. Ja nukkumaan mennessä meillä soi poikien sängyn ääressä se postin tuoma ilmaisnäyte tuutulauluista. Tuliko muille? Meillä se siis kovassa käytössä.

Tirlittan ja pojat ja sekoteksi taas :ashamed:
 
:wave: :wave:

Meille tuli Tirlittan se levy ja on ahkerassa käytössä tuolla 3,4 vee tytön huoneessa aina iltaisin.

KIELEN NÄYTTÄMISESTÄ (en käytä lihavointeja ku menee kuiten päin mettiä) meilläkin on kieli nyt löytynyt ja sitä pitää aina näyttää. Muutenkin myklyttelee sitä suussa ahkeraan, mies aina sanookin pojalle et jaa, jätkällä taas purkkaa ja yksin syö :LOL:

Tänään oli tosiaan ihana päivä, mut en selvinnyt ulos kuin sen verran et kaupassa kävin. Mies vietti kalsaripäivää, iltasella vaan tuli vieraita niin ei ihan loppuun asti onnistunut =) Mutta kiva että tuli vieraita, ne aina kummasti piristää ja kun siinä perheessä on kummallekkin lapselle kaveri =)

Vai että ihan tavallista kaurapuuroa, taidanpa huomen aamulla kokeilla minäkin. Keitättekö korvike/tissimaitoon vai ihan veteen? Meillä Peetu syö siis nyt kaksi kertaa päivässä puoli purkkia sosetta ja illalla velliä 160 milliä. Jos enemmän antaa sosetta niin oksentaa aika lahjakkaasti sitten ulos kaiken. Ja toiseksi jos annan paljon enemmän niin jää maidon juonti aika vähiin ja käsittääkseni on ihan hyvä että tuon ikäinen vauva vielä maitoakin juo. Mikä lie sitten se suositus määrä, tietääkö kukaan?

Ja tissiä menee edelleen kanssa, yöt mennään edelleen yhdellä tissittelyllä ja aamusta sitten roikkuu siinä enemmän kunnes herätään kunnolla. Tänäänkin noustiin sängystä vasta puol kakstoista, että sellainen rytmi meillä :ashamed: Mutta menevät silti nuo lapset ajoissa unille, nytkin on molemmat nukkuneet jo tovin. :heart:

OMA AMMATTI on mulla tainnut jäädä kertomati, eli olen ihan kaupantäti vaan. Jo pienenä olen sanonut ja kaverin ystäväni kirjaan kirjoittanut että isona minusta tulee kaupantäti. :D Joskin nyt on alkanut enenvässä määrin kiinnostaa kondiittorin hommat. Täytekakkuja ois niiiin kiva värkätä ja oppia ihan kunnolla tekemään.

:hug: edelleen kaikille allergioiden masuvaivojen keskelle. Onneksi allergiat selviää jo pienenä ja voivat olla ohi meneviä. Meillä ois kanssa isomman kanssa ens kuun alusta verikokeisiin meno. Nyt alkanut ilmetä selvemmin allergioita. Ihan selviä tapauksia ovat jo kissa, hevonen ja suklaa. Saas nähä selviääkö testeissä lisää, toivottavasti ei! Tuo meiän neiti kun on niin eläinrakas että, ei voi olla paijaamatta eläimiä, reppana ja sit on allerginen :(

Olikohan mulla muuta kommentoitavaa, en taas muista kun on sama pää kesät talvet ja viel syksylläkii :D Mutta palailen taas huomenna asiaan.

Unia kauniita toivottelee Tiitteräinen ja nukkuvat lapset :heart:
 
pikaisesti laitan Tiitteräiselle siitä kaurapuurosta, että keitän ihan veteen ja valmista puuroa notkistan korvikkeella, kun ei tota tissimaitoa enää riitä. aluksi karkeutensa takia tuskin saa suurta suosiota, mutta myöhemmin on etua jos siihen tottuu, sillä mun muksulla on 5v tyttö joka vieläkään ei syö muuta kuin vauvapuuroja, kun ei ole muihin tottunut...Vaikka ei silti olen minä niitäkin noille isommille aikoinaan keitellyt, hyviähän nekin ovat.

Kohta pitäis ruveta kerholaiselle vaatteita katsomaan. Tänään ajattelin viettää siivouspäivää, mutta katsotaan miten saan aikaiseksi. Voi hel...tti kun noi isommat alkaa taas aamusta tappelun, eilinen menikin hienosti joten on aamusta heti otettava takas, ton kuunteleminenkin on tosi ärsyttävää, ja kun aina viel päättyy kyyneliin. :ashamed:

Nyt lähden laittamaan vaatteita kuivariin, mitkä illalla unohtui. :whistle:

Aurinkoista päivää toivottelee Minnihiiri
 
Huomenta!
Tyttö taas aamu-unilla ja pikasesti kuulumiset. Kohta sitten lähdetään muskariin, jonka jälkeen miulla on tapaaminen hammahoitolan suuhygienistin kanssa. Antaa tuomion tarviiko tavata lekuria. Vähän kyllä veikkaan, että tarvii. :/

No niin, eli menkat sitten vihdoista viimein alko. Kuukauden verran ne varottelikin. Vähän pelotti, että tekeekö toi kuparikierukka runsaammaksi, mut ei ainakaan nää ekat ole ollut. Semmoiset kuin ennenkin.

Tyttö on nukkunut pari yötä paljon paremmin. Tai no tuttia saan olla suuhun törkkäämässä alvariinsa, mut syöty ei ole kuin 1-2 kertaa. Eli huima petraus aikasempaan 1-2 tunnin välein. Oon nyt antanut korviketta aika rankalla kädellä ja tisuteltu ollaan jonkin verran, jos neidistä on siltä tuntunut. Yöllä pärjätty tissillä. Vielä viime viikolla neiti veti korviketta max. 130 ml/kerta, mut eilen ryhty hurjaksi ja vetäs päivällää ekana 180ml ja illalla 230 ml. :eek:
5kk kun tulee täyteen, niin aattelin alkaa iltavelliä tarjoamaan. Sit jossain vaiheessa aamupuuro mukaan kuvioon ja noita soseita sitten aletaan kanssa enempi tarjoamaan. Nyt vain maisteltu. Tuntuu muuten, että tyttö tykkää enempi noista "ei makeista" soseista. Hedelmiä on nyt maisteltu ja niitä enempi tyrkkää pihalle. Tosin voi olla, että nyt vasta hoksas sen jalon taidon. :D

Ai niin, kamala juttu eilen! Tai no kamala ja kamala, mut ainakin tän mamman säikäytti. Oltiin eilen anoppilassa ja neiti nukku pihalla vaunuissa. Kuulin itkuhälyttimestä jonkun äänen ja menin kattomaan, niin ampiainen p*rkele lenteli vaunun kuomun alla. En ollut laittanut hyönteisverkkoa, kun aattelin notta ei tähän vuoden aikaan enää mikään pörrää. Äkkiä juoksin pihalle ja aloin kauhomaan sitä ampparia sieltä kuomun alta ja se tietenkin lensi sitten tytön viltin päälle ja lähti kömpimään alle. Äkkiä vilttiä pois ja amppari sai semmosen lähdön, että ei varmana enää uskalla siellä kulmilla näyttäytyä ja kertoo myös kavereille, että siellä on hullu akka. Tyttö tietenkin heräs siinä rytäkässä ja luulin, että nyt tulee huuto, kun heräs kesken unien. Neiti olikin itse aurinko ja hymyili vaan vaunussa, että kiva kun mamma tulit käymään. :D

No se siitä. Pitää kohta puoliin alkaa neitiä herättelemään, että ehditään tankata ennen muskaria. Adios!

-mennis-
 
Neuvolassa (4kk) tuli tänään käytyä Artturin kanssa ja kivastihan tuo reissu meni. Painoa pojalla on 6785g ja pituutta 64,8cm. Sanoin th:lle, ettei poika osaa vielä kääntyä, kyljelleen vain itsensä pukaa. No, th laittoi pojan vatsalleen kolme kertaa ja joka kertahan tuo siitä sitten selälleen kääntyi! :eek: :D Eli meillä on lattialla turhan pehmoinen alusta, eikä Artturi ilmeisesti sen takia ole yksinkertaisesti päässyt kääntymään kyljeltä selälleen...

Muutenkin tämä elo kulkee ihan mukavasti. Kiirettä tosin on pitänyt, kun esikoista saatellaan aamuisin kouluun 1,5km matka ja iltapäivisin kävellään vastaan. Lisänä sitten vielä keskimmäisen kerho, johon mennään, kuinkas muuten, myös kävellen. Välillä tuntuu, etten päivisin ehdi muuta tekemäänkään. Iltaisin esikko käy sitten vielä pari kertaa viikossa urheilu"harkoissa". Joo, opiskelut ovat tähän mennessä olleet pelkissä haaveissa. Ilmoittauduin kyllä läsnäolevaksi yliopistoon, eli tenttejä teen, jos ehdin ja jaksan. Mies pitää isyyslomansa vasta tuossa viikon päästä, niin pääsen käymään prosessioikeuden luennoilla. Saa nähdä, milloin sen tentin sitten jaksaa tehdä.

Tissittely loppuu meiltä tänään, hammasta purren edetty tähän asti, kun tuota maitoa ei yksinkertaisesti enää ole riittänyt kaikista vippaskonsteista huolimatta. Korvikkeella poika osittain jo ollutkin ja laimennettua maissi- sekä peruna ja porkkanavelliä saanut pari kertaa päivässä (aamuisin ja iltaisin). Meillä ei näy vielä tarvetta soseille, kun poika nukkuu ja kasvaa hyvin ilmankin. Tosin välillä, kun pukkaa kakantulo jumimaan, annan muutaman teelusikallisen luumusosetta. On muuten meillä tosi tehokas apu! ;)

Meillä tuo BabyBjörnin sitteri on ihan ehdoton. Siinä Artturi voi itse keinuttaa itseään ja olla "istuvassa asennossa", sylissäkään kun ei aina voi pitää. Artturi tykkää myös kovasti "seistä" sylissä, se on toinen lempparijuttu. Kuolan määrä on meillä ihan uskomaton, sitä suorastaan valuu ja nyrkit tuntuvat olevan pojalla välillä ranteita myöten suussa. Niin syvällä ainakin, että yökkäysrefleksi pukkaa päälle. Suurimmat kunnon naurut Artturista saavat irti ehdottomasti isoveljet: välillä heidän ei tarvitse kuin vilkaista vauveliin päin, niin jo alkaa uskomaton hekottelu! Sitä on mukava seurailla.

Jaahas, pikku-ukko kutsuu taas, joten jätän turinoinnin tähän. Mukavaa syksyn jatkoa kaikille! :wave:

t. jurristi ja Artturi tasan 4kk

ps. Nyt imetyksen loputtua alkaa tämän mamman laihdutus- ja kuntoilu"kuuri". Olisi tosi ihana jo päästä takaisin omiin (tosi) vanhoihin mittoihin. Ajattelin, että nyt vihdoin alan keskittyä itseeni, kun lapsilukumme on täysi. Mitään tekosyitä ei siis enää löydy! :ashamed: :kieh: Täytyypä niistäkin tuloksista teille sitten jossain välissä raportoida... :whistle:
 

Yhteistyössä