***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Huomenta.

Kojolle ja muille yömellastajien äitdeille :hug: . Ja sulla vielä se uus vauvakin mahassa ja ainakin itse olin alkuraskaudesta niin väsynyt.
Miten sun oma olo? onko tullut jo oireita?
Meillä meni kans muutma yö huonosti viimeviikolla ja käytin sit lääkärissä ja korvatulehdus kummallakin. Siihen nähden olivat kyllä nukkuneet hyvin. Kuuri loppuu tänään ja räkä valuu edelleen ja yskä ei ole mennyt mihinkään. Onkohan kuuri ollut tehoton? tietääkö kukaan, et eikö sen antibiootin pitäis viedä mennessään myös nuo räkävuodot ja yskä'n?

Biancalle häävalmisteluihin voimia. Omista häistä on jo niin kauan, että ovat kaunis muisto vain.

Toinen poika soittelee tuossa pianoa ja voi kun näkisitte ilmeen! Aivan onnessaan, että äiti, kuuntele mitä hienoa ääntä! :heart:
Toinen nukkuu edelleen.

Kaksi hammasta nököttää molemmilla alhaalla. Toinen kääntyilee ja kiertää akseliaan ympäri lattialla ja vahingossa vähän liikkuu taaksepäin. Toinen on vasta viime viikolla alkanut aktiivisesti kääntymään selältä mahalle, mutta ei liiku kyllä vahingossakaan. Ja ikää jo kuitenkin yli 7kk. Meillä vanhemmat nousi jo tukea vasten tuossa iässä...

Kuka se aikoikaan tehdä pilttipurkkilyhtyjä? Toinen helppo ja minusta kaunis koriste joka onnistuu pieniltäkin on hyasintti. Se tehdään niin, että vessapaperipahviin rytätään silkkipaperimöykkyjä ja liimataan rulla täyteen. Päähän jotain reiän täyteeksi ja siihenkin sit sitä silkkipaperia. Sit se laitetaan foliolla vuorattuun viilipurkkiin ja jotain vihreetä tai ruskeeta ympärille jotta se pysyy pystyssä ja tulee tosi hieno. Ne folion ruenat kannattaa jättää vapaaksi.MEillä lapset innoistui niitä vuosi sitten tekemään ja vietiin mummuille ja naapureillekkin joulutervehdyksiä. Ainakin vaikuttivat otetuilta kun lapset itse tehneet.
Tulikohan vähän epäselvästi? Kysykää lisää jos kiinnostaa ja ei saa ohjeesta selvää. :ashamed:

MEillä alkaa olla joulu jo talossa. Vielä pitäis vaihtaa jouluverhot keittiöön. Olen näprännyt taas paljon uusia joulukoristeita kun on ollut aikaa näin kotona ollessa. Mulla ihan sormet syyhyää tehdä kaikenlaisia koristeita ja virityksiä. Tein ikkunan väliin keittiön erkkeriin sellaisen metsänjoulun. Laitoin jäkälää ja tonttuja pulkkien kanssa ja joulupukin, lumiukon, oravia, sieniä, kiviä jne. Ja lopuksi lumispraytä ulompaan ikkunaan. Ja sit jouluvalot, että se näkyy ihanasti sisälle ja vähän uloskin.
Ja sit mulla on marimekon valkoiset lumimarjaverhot olkkarissa ja välissä pari valkoista paneelia, niin niihin paneeleihin virittelin kultaisia hilehiutaleita, niin jopahan näyttävät jouluisilta. En raski sinne ostaa jouluverhoja, kun nuo lumimarjaverhot on uudet ja maksoi ihan sikana. :ashamed:

Tälläista tälle aamua, minä hössöttäjä.

Kirjoitelkaa ahkeraan!

Tirlittan ja pojat 7kk
 
Kylläpä meille nyt sattuu ja tapahtuu :(
Noora putosi tänä aamuna meidän sängystä :eek:
Heräsin siihen kun kuului et muks ja sit kaamee huuto. Meillä on sänky seinän vieressä ja ite nukuin siinä toisella puolella. No oli ilmeisesti herännyt ihan hiljaa ja lähtenyt konttaamaan seinänviertä jalkopäätyyn päin ja sieltä sitten tipahti alas. :headwall:
Nyt on raukalla silmäkulma mustana mutta ilmeisesti ei muuta vahinkoa onneksi käynyt. Nopeasti lopetti itkun ja heti käyttäyty ihan normaalisti joten säikähdyksellä ja mustalla silmällä vissiin sit selvittiin.

Näkyy täällä olevan muitakin mellastajia öisin, joten taitaa tosiaan olla jotenkin ikään kuuluva asia. Viime yö meni kohtuu hyvin sen jälkeen kun sain silloin illalla tytön nukkumaan. Neljän aikaan heräsi ja otin viereen maidolle. Sit tosiaan herättiin tohon muksaukseen.

Tirlittan: Ihan kohtuu hyvä olo mulla on. En oo kertaakaan oksentanut, iltaisin on vain huono olo. Kauhee väsymyshän on koko ajan, mut onneksi Noora nukkuu sen verran hyvin vielä päiväunia et itekki saa samalla nukahtaa.

Joulua monet jo kovasti suunnittelee. Ite olen vasta vähän lahjoja suunnitellut. Kovin paljon mulla ei ole tapana mitään valoja ja koristeita laittaa. Oikea kuusi on joka vuosi ollut ja niin varmaan tulee tänäkin vuonna olemaan. Vähän kynttilöitä ja punaista liinaa pöydälle. Se riittänee meille.
Kynttilä väriä ajattelin käydä ostamassa ja koristella Nooran kanssa muutaman kynttilän. Niitä voi sitten antaa vastalahjaksi sellaisille jotka yllättäen meitä muistaa.

Nyt pukeen tytölle vaatteet ja sit lä'hetään ulkoileen, kun on niin kiva pakkas keli eikä lunta enää tuiskuta silleen ku eilen.

Kojo ja mustasilmä Noora
 
Väsynyttä huomenta!

Yökukutaan täälläkin, ei tosin touhuten vaan mahaa itkien. Kokeilin pojalle nyt pitkästä aikaa kiinteitä, riisiä tällä kertaa. Ja niin vaan on allerginen sillekin :'( Neljäntenä päivänä tuli jo niin selkeät oireet, että ei voi erehtyä.. Meillä alkaa tosiaan olla tämä tissittelykin loppusuoralla, koska oma ruokavalio käy pikkuisen niukaksi :/ Ensi viikonloppuna sitten, niin olen ajatellut. Kunhan nyt vähän tottuu ensin tähän pullotteluun ja korvikkeen makuun päiväsaikaan. On tässä kyllä suoraan sanoen kyse omastakin laiskuudesta, en vaan millään jaksaisi alkaa yölliseen pullorumbaan. Yöheräilyt on kuitenkin tissin kanssa menneet suht vaivattomasti. Ja kieltämättä on aika haikeakin olo, imetyksessä on kaikesta huolimatta puolensa.

Tirlittan, meillä oli korvatulehduksen kanssa aikoinaan sama juttu. Tulehdus parani ja flunssa jäi.. kysyin silloin tk:sta ja olivat sitä mieltä, että viruksen aiheuttama flunssa voi kestää pitkään kuurin jälkeenkin. Yleensä viikon kuuri poistaa kuitenkin tulehduksen. Toivottavasti näin on teilläkin! :hug:

Jouluhössötystä en ole vielä ehtinyt aloittaa.. Kovasti kyllä odotan ekaa joulua pojan kanssa :heart: Kunhan nyt saisi vähän siivottua, niin ehkä voisi jo kaivaa joululiinaa ja kynttelikköä esiin =)

Meillä vietetään tänään puolivuotispäivää :heart: Onhan tuo jo aika iso pikkumies :D Sai eilen lahjaksi sellaisen tangon, johon laitetaan eri värisiä renkaita (olipa hyvä kuvaus, no tiedätte varmaan). Tykkäsi siitä aivan kamalasti.. nauraa hekotti kun tiputettiin yhdessä renkaat paikalleen.

Mutta nyt hommiin. Mukavaa viikkoa kaikille. Ja Kojolle erityisesti jaksamista raskauden ja yöheräilyjen kanssa :hug:

vilmis ja poika 6kk

:heart:
 
Pikaisesti vain..

Meillä oli kanssa lääkekuuri, joka loppui tiistaina, mutta nuha jatkuu edelleen ja yöunet on mitä on... En kyllä tiedä, pitäisikö poistaa nuhankin?! Aattelin kysellä lääkäriltä jos vielä pitkään jatkuu.

Uskaltaako muuten nuhaista viedä ulos nukkumaan entä kylvettää?? Tuntuu, että aina pahenee seuraavana päivänä varsinkin jos kylvettää.
 
joulua en ole vielä laittanut yhtään. Meillä on lapsuuden kodissa ollut myös niinkuin joku muukin kirjoitti, että lähempänä joulua vasta laitetaan joulu. Ja tämä sama perinne on siirtynyt minulle. Ehkä pari viikkoa ennen aattoa voin laittaa jouluverhot, mutta muut koristeet tulevat vain muutamaa päivää ennne aattoa. Olen etsinyt keittiöön verhoja. Ihan vaan kappa saisi olla, mutta mielellään sellainen valmis kangas msitä ei tarvitse ommella kuin päät. Ompeleminen on ihan kivaa, mutta nyt vaan tuntuu siltä, että ei jaksa. Mahtaisikohan saada nätin version jos ostaisi kolme neljä sellaista valmista kappaa ja laittaisi ne jotenkin yhteen.

Tirlittan81 taitaa teillä olla pojilla viruksen aiheuttama räkätauti, siihen kun ei antibiootti pure. Tsemppiä sairaille pikku miehille :hug: sekä kaikille muille joilla sairastellaan. :hug:

Meillä tyttö nukkuu ihan ok, mutta äiti ei. Minulla on sellainen tyyny joka on muotoilut ja sieltä saa otettua täytettä pois ja lisättyä sitä. No nyt se on jotenkin ihan vinksallaan ja selkä ja niskä on sen johdosta niin kipeä että. Olen monta vuotta käyttänyt sitä ja on ollut tosi hyvä.

Nyt menen itse syömään, sai tytön juuri nukkumaan.

Tänään kävin töissä ja kirjoitin hoitovapaahakemuseksen 1.3.2009 laitoin viimeiseksi vapaa päiväksi. Rahallisesti tuntuu varmaan aivan kauhistuttavalta, mutta niin ihanaa kun tietää, että saa olla tytön kanssa kotona. Äitiysloma loppuisi reilun kahden kuukauden kuluttua, enkä ole tosiaankaan valmis vielä viemään pientä kullannuppuani hoitoon. :heart: =)

Palaillaan!
 
Juu, taitaa olla kuukausi taukoa viime kirjoittamisesta :ashamed: Meillä on molemmat pikkumiehet olleet juurikin kuukauden verran kipeinä joko vuorotellen tai yhtäaikaa ja itsekin olen ollut uupunut, kun ei ole uloskaan paljoa päässyt. Meillä myös 1v9kk sai kuurin korvaansa (ja silmäänsä samalla), mutta jo kuurin loppuvaiheessa tuli kova yskä ja nuhaakin lisää. Miskakin rohisee taas ja silmätulehdusta näyttää pukkaavan uudestaan. Että huhhuh. Voimia kaikille muillekin sairastelijoille! :hug:

Onnittelut uusia vauvoja odottaville, ainakin Balou ja Kojo :flower: Ihanaa, kun tulee lisää pikkuisia :heart: Ja Tiitteräiselle myös onnittelut jo tulleesta uudesta perheenjäsenestä :)

Meillä jatkuu allergian kanssa painiminen nyt sitten uusia ruokia testailemalla. Imetyksen lopetin siis silloin kk takaperin ja sen jälkeen ollaan juotu vain Nutramigeniä ja syöty riisipuuroa sekä bataattia. Epäilin jo, että on riisillekin allerginen, kun jonkin verran iho oireili siitäkin, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että voi olla ihan vaippaihottumaakin, kun rajoittuu niin vaipan alueelle ja on muutenkin herkkä-ihoinen. Nyt bataatin jälkeen iho oireilee myös, joten otapa tästäkin sitten selvää :/ Voimahali myös Vilmikselle, Mennikselle, Mmamaalle ja muille allergioitten kanssa painiville :hug:

Munhan piti sitten saada myös se kävelytuoli Miskalle, kun te niin täällä sitä kehuitte ;) Tai siis se on meillä nyt lainassa. Voi, kuinka toinen on mielissään, kun pääsee sillä vähän liikkumaan, kun muuten ei juurikaan liiku itse :heart: Juu ja hankin myös sen Vaporizerin, jota myös kehuitte ja yhdyn kyllä kehuihin! Minäkö muka mainosten uhri ;) :LOL:

Äippä78, kyllä minä uskaltaisin kylvettää, vaikka nuhaa onkin. Pitää vaan huolehtia, ettei pääse kylmettymään sen jälkeen eli nopsaan vaan lämpimät vaatteet ylle lämpimässä paikassa :) Ja olen nuhaisten lasten kanssa myös ollut ulkona, mikäli ilma on sen sallinut. Tuntuu, että ainakin tällaisilla kosteilla suht lämpimillä ilmoilla henkikin kulkee ulkona hyvin. Nukuttamisesta sen sijaan en osaa sanoa, kun meillä ei ole sitä mahdollisuutta.

Noniin, eiköhän tässä tullut suurin osa, mitä pitikin kirjoittaa :)

Sammakko + Miska tasan 7kk :heart:
 
äippä78,
Kyllä minä ainakin nukutin tyttöä ulkona, kun oli flunssassa. Tosin se oli syyskuussa, mutta aika viileitä ilmoja oli silloinkin. Paremmin siellä nukkui, kun nenä pysyi raikkaassa kosteassa ilmassa auki. Tulevaisuudessakin aion kyllä ulkona nukuttaa, jos ei ihan kamalan kovat pakkaset ole ja jos ei kuumetta ole. Silloin kun tyttö oli flunssassa niin en kamalasti kylvetellyt, pikkuiset pesut vain ja äkkiä lämmintä päälle, mutta niinkuin sammakko sanoi niin miksi ei, jos sitten tosiaan nopeasti pukee päälle. Käyhän sitä itsekin peseytymässä oli flunssa tai ei. :)
 
Kiitos Tirlittan askartelu vinkistä, kuulosti ihan sellaiselta jota voisi yrittää toteuttaa ja antaa mummoille.
Ja biancalle kiitos varoituksesta, oli kyllä lähinnä ajatellutkin niitä omppopuun oksia pihalle koristamaan, mutta en olis osannut ajatella, että sisällä poltettaessa niissä on ihan oikea riski :eek: .

Meidän piti tänään lähteä kaupassa käymään linja-autolla, mutta kun yksitellen pakkasin lapset pihalle, ja itse viimeisenä menin Helmin kanssa, niin ensimmäinen ulkona olija oli jo ehtinyt vaatteensa niin kastella, että tyydyttiin sitten omalla pihalla olevissa lätäköissä läkyttelemään :whistle:, ja sitten menin lupaamaan lapsille, että kun tulevat suosiolla sisään voidaan maalata vesiväreillä :eek: , apuva mikä sotku taas tiedossa.

Meillä on Helmi ollut tänään oikea sylikissa, ei viihtyisi yhtään itsekseen. :/ .

No nyt on lunastettava kuulemma lupaus, taiteilijan alut saapuivat :whistle:

T:Minnihiiri
 
Nyt alkuun pyydän anteeksi, kun en varmaankaan muista kaikkia kommentoida.
Ootte niin paljon kirjoittanut. :)

Joulunvietosta ainakin on ollut johnain vaiheessa juttua, meillä vietetään kotona aatto ja haudoilla käydään. Pukin ajaksi ja muutenkin iltaa viettämään ollaan käsketty mummat ja paappa ja äitin mies. (ikinä ei olla opittu puhumaan siitä paappana vaikka tärkee onkin.)
Mun pitään kans vaihtaa makkariin joulumatto ja ikkunaan verhot.
Keittiöön ja olohuoneeseen on vasta tulossa kangasta, pitää pikkusen sitten kiirusta neuloa ne, että ehtii aatoksi. Oon niin hidas neulomaan. :LOL:

Tirlittan81 Kiitti tuosta hyasintti vinkistä. Pitää yrittää tehdä poijan kans.

Meillä taas Justus ei syö mitään muuta, kun yhren peruna ruoaan päivässä ja muuten mennään tissillä. Oikiasti menis vielä illalla puuro ja aamulla sosetta. On tulossa ylös etuhampaat siinä ainakin meiltä löytyy selitys miksei ruoka maita. Samanlainen oli isoveli, kun hampaita tuli.

Täällä mennään jo lujaa ryömien jos halutaan ja konttaus asentoa harjoitellaan ahkeraan. Melkein jo menee vahingossa istumaankin. Tänään vaan huomasin.

Meillä saa Justus joulupukilta taaperokärryn, kun sellaista ei vielä meidän talosta löydy. Ihme ja kumma kun tuntuu, että kaikkia leluja muka on.
Juuso sitten saa lastentietokoneen, kun on toivonu sitä pukilta. Sitten ostetaan vielä jotain muuta pientä, kun kuitenkin moni ostaa pojillekin lahjoja. Ei tuu sitten kauhiaa roina määrää.

Meillä saatiin otettua hyvin joulukorttikuvat. Poijista otin pihalla kuvan, kun on vanhan vesikelkan ääressä. Justus istuu kyytissä taljanpäällä ja Juuso jalaksilla. Tonttulakit päässä ja lyhty mukana. Laitan profiiliin vaikka kuvan.
Mitään hyvää neuvoa en osaa antaa miten tulee hyviä. Mäkin räpsiin vaikka kuinka monta, että edes muutama onnistuis. :)

Mutta ei täällä muuta, että kaikille isot :hug: ja odotetaan innolla jouluntuloa. Mistähän itelle vielä löytäis sen joulumielen...kaippa se jostain rupeaa kolkuttelemaan, kun tullaan lähemmäs joulua. :xmas:


Elli Ja Justus
 
Hei hei kaikille :)

Mulla kiva fiilis, sain verhot ommeltua ja äitini oli auttamassa siivouksessa. Leivoin torttuja ja pasteijoita ja sain lastenvaatekutsut pidettyä siistissä ja hyvältä tuoksuvassa kodissa.
IHANIA vaatteita oli! Anoppikin oli mukana ja osti Peppille joululahjaksi yhden setin, itse sitten yhden jos toisenkin :)
käykää katsomassa: www.meandi.fi
Tämä syyskausi on lopuillaan mutta helmikuussa tulee uusi mallisto. Varasin heti uudet kutsut sinne.

Remonttimme (remonttimiehen) mukaan valmistuu ensi viikolla :) Ihanaa!!!! Saan sen pesukoneen:)

Täällä alkaa flunssa ja yskä helpottaa, onneksi. Jo tässä kaksi viikkoa siitä kärsittiinkin. :hug: teille, joilla sairaita vaaveja.

JOULUSTA olen itse tänä jouluna enemmän innoissaan kun viime vuonna..oiskohan lapsen takia, kuitenkin lasten juhla enemmän. Ja vaikka tyttö nyt ei niin vielä mitään ymmärrä, aion laittaa kuitenkin jotain vähän enemmän kun ennen.Kuitenkin sopivasti, en kestä ylimääräisiä tavaroita enkä krääsää :( Nyt olen laittanut kaksi tähtivaloa tuonne yhteen nurkkaan, sellaiset rottinkitähdet. Löysin vapaavalinnasta kahdella eurolla. Kaunis, pieni investointi.

Huomenna mennään Peppin serkkujen luokse valmistelemaan joululahjaa isovanhemmille. Otetaan kuvat, sellaiset taidekuvat lasten silmistä ja nenästä, ja teetetään niistä taulut.
Joulukorttikuvia ei vielä olla ehditty ottaa..

Sunnuntaina oli se kuvaus siellä vauvauinnissa...huh, joutui äitikin sukeltamaan. Siinä olikin oikein touhua. Keskityin niin siihen, että saisin pidettyä silmät auki veden alla että unohdin pidättää hengitystä ja kun noustiin ylös pärskin sitten oikein kunnolla, ohjaaja vaan totesi että sukellusharjoituksia vaan... :LOL: Isä ja tytär eivät moksiskaan kumpikaan sukelluksista. Isänsä tyttö siinä asiassa. Noh,parin viikon päästä pitäisi kuvat tulla että niitä sitten nauretaan varmaan pissat housussa.

Täytyy mennä tyttöä laittamaan nukkumaan, ei oikein taas meinaa nukkua. Yölläkin edelleen heräillään :( Jos edes teininä nukkuis omassa sängyssä ja koko yön...

:wave: kaikille!

EKÄ ja Peppi
 
Heippa!

Olipas tullut tekstiä, ihanaa :D Kiva lukea teidän kuulumisia ja mitä olette tehneet :) On meillä vaan kiva pino, eiks juu :hug:

Anteeksi, jos en muista kaikkia kommentoida...sama pää kesät talvet, niin kaikkea ei tahdo aina muistaa...

Tirlittan, ihana vinkki askartelusta! Voisi olla juuri sellainen, mitä meilläkin lapsukaiset voisivat tehdä :)

Kojo, meilläkin on Maija tippunut meidän sängystä :ashamed: Säikähdin ihan hirveästi ja kauheat itsesyytökset tuli heti päälle :'( Onneksi Maijallekaan ei sattunut mitään, mutta harmittihan se itseä ihan vietävästi, että niin pääsi käymään :ashamed: Tiedän siis tunteen :hug:

äippä-78, meillä on aina nukuttu nuhaisenakin ulkona vaunuissa. Jos on ollut kostea ilma, niin sitä paremmin ovat nukkuneet, kun nenu on pysynyt auki paremmin ulkona. Jos on ollut kuumetta, niin sitten tietenkin sisällä. Jos en nyt ihan väärin muista, niin taisi joskus joku sairaanhoitaja sanoakin kaksosten aikaan, että ellei ole kuumetta, niin saa laittaa ulos nukkumaan... korjatkaa, jos muistan väärin :) Kylvetyksessä olen samoilla linjoilla kuin joku muukin, eli reippaasti lämmintä päälle kylvyn jälkeen :) Mutta on kylvetty nuhaisenakin!

lumikko, voi kurja tuota tyynyasiaa :/ Toivotaan, että on ohimenevää ja saat taas paremmin nukuttua :hug: Siitä ruoasta tuli mieleen, että minä olen tehnyt ihan samallalailla muuten, mutta en ole soseuttanut sitä niin hienoksi, eli on sitten karkeampaa :)

Sammakko, kiva kuulla sinusta :) Ja voimia allergioiden kanssa :hug:

Minnihiiri, ai että kuulosti ihan meidän ulkoilulta tuo teidän reissu :LOL: Yleensä ehtii toinen isommista tulla jo kertomaan mikä paikka on jo kastunut, ennenkuin Maijan kanssa ehditään pihalle... :whistle: No, jospa pakkaset pian sieltä saapuisivat ja pysyisivät :kieh: Kyllä talvella kuuluisi olla lunta ja pakkasta! Meillä muuten maalaa kanssa nuo kaksi sankaria liki jokapäivä vesiväreillä ja ihmeen siististi *kop kop koputtaa puuta :whistle: :D *.... Niitä taideteoksia alkaa olla vain vähän joka nurkalla, kun ei raaski poiskaan laittaa... Ja siitä meille tulikin sitten joululahjaidea, että lapset maalasi mummoille ja papoille maalaukset ja ostetaan niihin vielä kauniit kehykset :xmas:

elli etikka, ihana kuva profiilissa :heart: Mistä saisi tännekin tuon miljöön.... :)

Ekä, ne on aivan ihania nuo vaatteet! Olen niitä kuolannut monena kertana :p en vain ole saanut aikaiseksi pitää kutsuja... Jospa joulun jälkeen sitten :) Kuulostaa ihanalta tuo teidän huominen suunnitelma! Siitä tietenkin heti innostuneena ajattelin itsekin koittaa huomenna ottaa muutamat mustavalkoiset otokset lasten varpaista tms.... :whistle: :D En vain ole mikään "valokuvaaja", että voipi olla, että yritykseksi jää, mutta koitetaan edes!

Meillä on Maija ollut tosi räkäinen ja yskäinen :/ :snotty: Ulkona saa hyvin nukuttua, kun on tosiaan ollut niin kosteaa. Toivotaan, että menee pian ohitse!

Ja ettei arki niin kovin helpoksi menisi, niin tulipa sitten taas itselle pissatulehdus |O :headwall: Mikä ihme nyt on meneillään! Kesällä vasta oli ja sitä ennen on ollut varmaan 10v sitten :| Lääkäri sanoi, että jos kolmas tulee vielä lähiaikoina, niin sitten tutkitaan vähän paremmin ja katsotaan estolääkitystä :/ Toivotaan, että on vain joku ohimenevä homma, eikä enää tulisi! Mun sisko oli viime viikolla sairaalassa kolme päivää, kun oli oireeton virtsatietulehdus ja pääsi niin pahaksi :( Hänellä tosin niitä on ollut koko pienen ikänsä ja hän on ihan pienestä asti syönyt estolääkitystä siihen vaivaan, nyt se on kyllä aikuisiällä lopetettu.

No, nyt kello alkaa olla jo paljon ja täytyy mennä nukkumaan :wave:

Öitä!

Parasta aikaa ja Maija :heart:

No niin, sen verran palasin vielä taaksepäin juttuja lukemaan, että nämä tuli vielä mieleen :D

Tirlittan mahtava tuotto kirppikseltä, onnea :hug:

Minnihiiri ihana ajatus pilttipurkeista! Ja samaan hengenvetoon kiitos Biancalle varoituksesta! Mutta omenapuuhun ne olisivat kyllä kauniita... :)

Ja vielä oikein kunnon voima :hug: kaikille sairastaville, yökukkujille, ja muutoinkin voimia tarvitseville :hug: =)

Nyt sitten kauniita unia ja oman kullan kuvia :) Ja paljon unihiekkaa pikkuisten simmuihin... :heart: :wave:
 
Pikaisesti taas...Peetu nukkui viime yön sitten hyvin kun laitoin supon. Nyt laitoin kanssa illalla ja on nukkunut yhtäsoittoa heräämättä tähän saakka. Pitänee kai käyttää lääkärissä, ettei ole korvatulehdusta. Syö kyllä hyvin ja päivällä on ihan normaali, että tiedäppä sitten.

Tässä muuten kuva meidän Nassusta (3-vee keksi nimen) :D



Sisko tulee huomenna siivoamaan ja yöksi meille, mutta kommentoin paremmalla aikaa lisää.

Sori, nyt oli vaan omaa napaa.

Unia ja kiitos että olette olemassa, täältä saa aina kivoja vinkkejä ja hyviä neuvoja :flower:

Unia, Tiitteräinen joka kiiruhtaa nyt nukkumaan.
 
täällä yksi yökukkuja nyt katuu, ettei ajoissa mennyt nukkumaan. Valvoin yli puolen yön, sitten poika näki niin vauhdikkaita unia, että piti äidinkin perhosia ja röpöläisiä yöllä "pyydystää" :whistle: , noin tunnin verran. Meillä taisi illalla olla liian jännää, kun luettiin mun vanhaa tonttukirjaa ja sitten vielä laitettiin kirje tontulle ikkunan väliin ja se oli yöllä kadonnut ;) , voi sitä ihmetyksen määrää ja ajoitus sattui muutenkin kivasti kun yöllä oli luntakin satanut :heart: .

Tiitteräinen söpön hauva vauvan olette hankkineet.

Katsoitteko eilen sen Onnen varjot, mie tykkään niin Tiina Lymistä, että pakkohan se oli katsoa, jotenkin tietysti sitä odotti ns. onnellista loppua, että pariskunnan syli ei olis jäänyt tyhjäksi.

Tänään meillä on isomman tytön neuvola ja illalla luvattiin mennä mun veljen perheen luo leikkimään. On jotenkin tosi hellyyttävää, että meidän lapset on niin läheisiä toisilleen :heart: , siksi onkin ihanaa, että omilla lapsilla on sisaruksia ja toivottavasti hekin ovat aikuisinakin toisilleen läheisiä. Mun veljellä on "vain" yksi lapsi, joten hän pitää meidän omia kuin sisaruksinaan ja päinvastoin.

Lumikko onnea kun olet osannut päättää kauanko olet kotona! Mun pitäis myös ihan lähiaikona käydä töissä, kun vaan osais päättää mihin asti vapaata hakee, onneksi sitä saa hakea ainakin kaksi kertaa, esimiehestä riippuen. Olen vaan ollut viimeisen viiden ja puolen vuoden aikana noin vuoden töissä, ja silloinkin olin osittaisella hoitovapaalla ja koska koko ajan tätä remonttia tehdään, niin rahakin olis tervetullutta. On tää niin vaikeeta, ja tietysti siihen kauan kotona olen, vaikuttaa toi miehenkin työ, millaiset hänen työkuviot on. Meillä onneksi kuitenkin on yhteiset rahat, eli joko molemmilla on rahaa tuloista riippumati tai sitten sitä on vähemmin, hän ei ole mua koskaan töihin patistellut, itse niistä raha-asioista enemmän murehdin.

Lopetan nyt tän oma napaisen vuodatuksen. :wave:
T:Minnihiiri
 
Täälläkin yöt rauhattomia. Viime yönä nukuin ennen viittä varmaan 2 tuntia, kun neiti pyöri ja inisi. Viiden aikaan nostin miun vierelle ja siihen sitten nukahti. En tosin osaa nukkua enää tytön viekussa niin pakenin sohvalle, joka ei maailman mukavin. Näitä öitä on nyt 3 takana. Ens yönä otan patjan olkkarin lattialle ja mies nukkuu tytön kanssa makuuhuoneessa ja yrittää myös yksin hoitaa yösyötöt. Saa nähdä kuinka onnistuu. Jos onnistuu, niin tämä mamma vois harkita tuulettumaan lähtemistä. :whistle: :D

Mut nyt siivoomaan, kohta tulee kaveri vauvelinsa kanssa kyläilemään ja meidän kämppä yllättäin kuin pommin jäljiltä. |O =)
 
Anteeksi taas etten ole saanut aikaiseksi kirjoitettua tänne.
Niin olen luvannut, mutta aina on jotenkin niin kiirettä etten ole kerinnyt. :ashamed:

Samu voi hyvin, viime neuvolassa mitatut mitat olivat:
Pituus: 70,6cm
Paino: 9515g
Pää: 45cm

Iloinen ja aktiivinen poika.
Kasvu erittäin sopusuhtaista.
Hyppykiikku nyt mukava juttu.
Karkeampijakoinen ruoka jo maistuu.
Istuessa selkä vielä pyöreä, ei pitempiä aikoja istumassa vielä.
Normaali kehitys.

Mutta palailen taas, kun kerkeän.
 
Minnihiiri pitkään minäkin mietin mitä siihen lappuun laitan, mutta kyllä se jo odotus aikana oli melko selvää että kotiin haluan jäädä pidemmäksi aikaa. Ja saahan sitä sitten jatkettua jos siltä vielä tuntuu. Ja meilläkin on onneksi yhteiset rahat, eihän sitä muuten voisi edes kuvitella jäävänsä kotiin. Kun on vielä talolainakin tässä päällä.

Tyttö eilen illalla harjoitteli konttaamista niin, että oli polvet aivan punaiset. Joka päivä sitä harjoittelee mutta eilen oli oikein spurtti päivä, aivan koko ajan polvillaan. No yökin oli sitten tietty sen mukainen :ashamed: heräsi monta kertaa. aamulla piti taas alkaa harjoittelemaan konttausta ja nyt ei meinaa millään malttaa nukahtaa päiväunille. :headwall: Jotenkin tuntuu, että melko pian tuosta lähtee liikkeelle. Enpä ymmärrä mikä kiire tytöllä oikein on. Mutta oli jo masussa sellainen venkoilija, että sanoinkin monta kertaa että taitaa aika vilistäjä tulla.

Onnen varjot olen käynyt katsomassa joskus elokuvateatterissa. Mutta nyt piti laittaa se nauhalle menemään. Se kun jotenkin koskettaa tätä omaa elämää niin läheltä. Ja sitten siinä on mun mielestä muutama hyvä kohta mitä se Tiina Lymi siinä sanoo. Mustakin se on hyvä näyttelijä.

ulkonanukuttamisesta kipeänä. kysyin siitä lastenlääkäriltä silloin kun oltiin tytön kanssa siellä niin sanoi juuri tuota samaa mitä täällä onkin jo kerrottu, että nuhaisena on helpompi siellä nukkua. Ja kuumeesta kun kysyin sanoi, että hän on pitänyt yleensä rajana 38,5 että silloin voi vielä laittaa ulos nukkumaan. Sanoi myös, että voi laittaa kovemmassakin kuumeessa, mutta siinä vaiheessa tulee tämä pukemisongelma kun kuumeisena pitäisi olla mahd vähän vaatetta päällä ja Suomen talvessa kun pitää taas pukea mahd paljon päälle. Itsekään en vienyt tyttöä ulos nukkumaan kun oli sitä pientä lämpöä mutta lääkärireissun jälkeen kyllä vein (tytöllä oli silloin 38) Ja nämä avot on peräsuolesta mitattuna. Kun silläkin tietysti on väliä mistä sen mittaa.

Me ei osata päättää miten joulua vietetään. Kutsutaanko tänne väki, meitä tulisi 16! tai odotetaanko että meidät kutsutaan johonkin. Luulenpa että kaikki odottaa meiltä kutsua kun meillä nyt on uusi talo ja ensimmäistä kertaa tilaa kutsua kaikki tänne. Tuo porukka määrä on vaan todella valtaisa ja siinä sitä hälinää tulee väkisinkin. Melko pian pitäisi vaan alkaa tekemään jotaikin päätöksiä.

Nyt taisi tyttö nukahtaa, menen hakemaan päiväpostin ulkoa!
 
Eli en muista, että olenko onnitellu, mutta isot onnittelut Baloulle ja Kojolle :flower:

Ja tietty onnittelut myös tiitteräiselle hauvvelista :flower:

Joulunvietosta olitta puhuneet, niin meillä Jouluaaton ohjelma on yleensä se, että aamulla syödään riisipuuro mantelin kera, sitte ollaan ulkona ja käydään samalla hautausmalla viemässä kynttilät. Sen jälkeen käydään Joulusaunassa, jolloin perinteisesti laitan punaisia kynttilöitä saunaan yms. Saunan jälkeen laitetaan vähän siistimmät vaatteet päälle ja aletaan valmistella Jouluruokaa, joka syödään ihan oman perheen kesken. Sitte joskus klo 18-19 tulee Joulupukki käymään, jolloin myös minun vanhemmat ja miehen äiti sekä miehen sisko ja sen mies tulee meille katsomaan lasten lahjasatoa. Tällöin myös keittelen glögit ja nautitaan ihanista kakuista yms. ja yleensä myös konjakkia maistellaan... Joulupäivänä vain ollaan, mutta sitte yleensä miehen äiti, sisko ja sen mies tulee meille syömään Jouluruokia. Teen aina niin paljon niitä, että menevät pilalle jos ei saada apujoukkoja...
Kyllä se Joulu on niin ihanaa aikaa... Täytyy kyllä myöntää, että olen täysin sieluin Joulu-ihminen.
Lahjoja olen laittanu jo aika paljon, mutta vielä on laittamatta. Mulla on yhteensä 14 lasta ja 16 aikuista kelle saan lahjoja hommailla... ja omille lapsille tulee yleensä laitettua useampi paketti. Eli aikaa ja rahaa kyllä palaa... :whistle:

Täällä taas lunta satelee, eilen kävin taas PartyLite kutsuilla ja aina sieltä tarttuu mukaan jotaki...
Hitto, mie olen kirjottanu tätä tekstiä jo kait kohta lähemmäs 40 minsaa ku aina tulee keskeytyksiä, ja taas täytyy mennä eli kuulumisiin...

Ja kuten parasta aikaa jo mainittiki, niin olen samaa mieltä, että meillä on tosi mukava tämä pino ;)

Hanna ja Paavo :heart:
 
Moi! Olen kymmenen sivua jälessä teidän kirjotuksista, mut ei ole aikaa. Mio nukkuu puoli tuntia aina kerrallaan, ei siinä ehdi koneelle istua...

Vilmis
: Vieläkö teillä on Almiron-ongelmia? Mio alkoi sitä juomaan aikanaan, kun pikkasen makeutin sitä ensin sokerilla. Jostain luin ton vinkin. Enäähän me ei sitä tarvita, siis almironia.

Nyt on jo mentävä, kitinää! Kuulumiset sitten joskus... :headwall:

StiinaS ja Mio ihan just 6kk
 
Te, ketkä olette ottaneet vauvoistanne joulukorttikuvia; onko hyviä ideoita "lavastukseen" eli miten olette pukeneet vauvan ja millainen ympäristö? Elli Etikka oliko tuo joulukorttikuva, mikä sun profiilissa, tosi ihana?

Parasta aikaa, sullakin on niin söpö vauveli profiilissa!Ja Tiitteräisellä iiiihana nappisilmä tullut perheeseen!

Yöt meillä tosi levottomia, joskus puolen yön aikaan se alkaa eikä siihen auta muu kuin pullo. Maitoa menee pahimmillaan n. 7 dl yössä (2 isoa ja 1 pieni pullo). Olenkin nyt laittanut pari yötä velliä jottei ihan heti tulisi nälkä. On kyllä varmaan aivan väärin alkaa antaa yöllä tukevampaa mutta ei tästäkään mitään tule, että vauva kitisee muuten pulloa koko ajan. Meillä kaikki 3 olleet huonoja nukkujia, joten en ole kovinkaan yllättynyt. Ekan vuoden se yleensä kestää.

Mä muuten ilmoitin töihin, että palaan lokakuun alussa. Hain opintovapaata siihen asti.

Hampaita meillä 0!
 
Ihana kuva Elli Etikalla. Minä aina haaveilen tällaisista joulukorttikuvista mutta aina ne jää. Nyt kyllä vielä hyvin ehtisi... :ashamed:

Me ollaan joulu kotona. Eka joulu uudessa talossa
:heart: Verhoja keittiöön ompelen vieläkin, kaksi verhoa ompelematta.
Mutta uskon että viimeistään itsenäisyyspäivänä saan ne ikkunaan riipustaa. :D

Meilläkin näitä yöheräilyjä on viime aikoina ollut kummasti. :eek:

Voi kauhistus kuulostaa kauheelta, kun lapsi tippuu sängystä...
Juteltiin isännän kanssa viikonloppuna että pinnasängyn pohjaa pitäisi laskea, ennenkuin neiti keksii kiivetä...
Onneksi selvisitte säikäyksellä :hug:

Vieläkin odotellan rast -kokeiden tuloksia :headwall:
 
Huomenta kaikille! No, vähän myöhäistä huomenta, mutta kuitenkin ;)

Kojo: Kyllä meidän kaikkien vauvat vielä moneen kertaan menee mukkelis makkelis ja putoilee sieltä sun täältä vaikka kuin oltais silmät tarkkana, joten älähän turhia itseäsi syyttele! Kurja homma tuo musta silmä, mutta todellakin onneksi ei pahemmin sattunut.

Titteräinen: Ompas söpö hauvavauva teillä!

Allergioiden parissa kamppaileville voimia! :hug:

Meidän pojalla on nyt sitten yksi hammas jokaista kuukautta kohden! 6kk ja 6 hammasta siis! Juuri nyt ovat puhkeamassa ylös 2 hammasta - alhaalla on jo rivissä 4 =) Ylähampaat ovat aiheuttaneet vähän rikkinäisiä öitä, alahampaiden kanssa ei ollut mitään ongelmia!

Sellasta! Nyt hommiin.. niitä piisaa...

t. balou & dude 6kk + salamatkustaja nunu
 
Unohdin tapani mukaan kommentoida muutamaa asiaa...

parasta aikaa paranemista virtsatulehduksesta :hug: niistä ruuista vielä...mietin myös tuota, että jos ei soseuttaisi niitä niin paljon, mutta mitenkähän sekin sitten onnistuu minulta...no kokeilemalla kait.

paljon jaksuja kaiklle joilla sairastellaan tai on allergioita :hug:

onko kukaan muu ennättänyt kokeilla sitä sormiruokailua?

Oletteko jo antaneet vauvalle tuoreraasteita? Olen nyt muutamana päivänä antanut kurkkua. Muun ruuan seassa menee ok, mutta kun antaa ilman on ilme vähän hassun näköinen. Ja eilen annoin mansikoita, muussasin ne ja sekoitin piltin sekaan. Menivät ihan ok alas. Tänään ajattelin antaa porkkanaraastetta. Katostaan miten sen kanssa käy.

Nyt kahvia juomaan. Tyttö nukkuu ulkona.

Joo piti vielä kommentoida sitä, että voi teitä onnellisia kenellä on jo lunta. Täällä oli eilen pitkästä aikaa sellainen päivä, että ei satanut vettä. Lenkillä sitten käytiin koko perhe. Nyt on jotenkin niin ihanaa kun on nuo rakentamiskiireet hellittäneet ja meillä tosiaan on aikaa olla koko perhe yhdessä sisällä ja ulkoilla. Enpä tiedä miten silloin alkuun jaksoin kun mies oli niin paljon raksahommissa. Ja tottakai tytön kanssa on nyt muutenkin helpompaa kun ei ole masuvaivoja ja nukkuu yöt.

Niihin joulukortteihin piti vielä kommentoida. Itse ajattelin laittaa tytölle tonttulakin ja sellaisen punaisen hameen ja sitten laitaisin hänet taljan päälle ja siihen viereen lyhdyn tms. tai sitten sen taljon jotenkin syöttötuolin ympärille. Ainut on vaan nyt se, että meillä ei sitä taljaa ole ja olen odattanut, että anoppi sen ostaa kun lupasin. Mutta ehkä täytyy ottaa kuvat ilman taljaa, muuten jäädään ilman kuvia tänä jouluna. Ja tosiaan kuvia saa otettua hyviä kun räpsii niitä vaan niin paljon peräkanaa kuin kerkeää. Ja aina helpompaa jos on joku kaveri siinä mukana joka voi hauskuuttaa vauvaa jotta katsoisi kameraan päin.
 

Yhteistyössä