***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Lämpöpussista vielä...mä ostin sellasen lastentarvikeliikkeestä ja mikähän merkki se on...sellanen jääkarhunkuva siinä on?en muista nimeä,mut maksoi 49e . nyt niitä on näkyny 35e hinnoissaki. Tossa pussissa on valmiina ne reijät että saa rattaisiin tai auton turvavyöt sieltä läpi. on ollu ihan hyvä käyttää esim. turvakaukalossa...ei tarvi pukea :D
Vaunuissakin oon pitäny välillä pussia ja on sielä lämmin ollu,välillä ihan hiki tullu.Parasta aikaa sullahan pussi....miten sä puet sinne,laitatko tumput ja jotain normivaatteiden lisäks? välil mietin tota pukemista,tarviiko jotain...varsinki se kaula-aukko,meneekö sieltä sitte kylmä jos ei vedä aivan tiukalle sitä kiinni niin että naama vaan näkyy... :) pipon ja tumput mä oon laittanu ku pussis oon ulkona nukuttanu.ei kylmä oo tullu,mut välillä jopa kuuma.kokeilemallahan tuoki tietysti selviää....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmamaa:
Lämpöpussista vielä...mä ostin sellasen lastentarvikeliikkeestä ja mikähän merkki se on...sellanen jääkarhunkuva siinä on?en muista nimeä,mut maksoi 49e . nyt niitä on näkyny 35e hinnoissaki.
Varmaankin tää http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html
Mie yritin huutiksesta tuommosta huudella.
 
Riiviöiden äiti "collegehousut on just vielä sopivan pituiset mutta jää olohuoneeseen kun jätkä on jo keittiössä, vyötäröllä ihan kolmen sormenleveyden kokoinen aukko." :LOL: Ihanasti sanottu.
Meillä laihalle pitkälle vauvalle on hyvä merkki on ollut Bogi, sitä saa ainakin Stockmannilta.

Lämpöpusseista Meillä on vaunuissa Emman lämpöpussi, on hyvin samantapainen kun tuo Eisbärchen..Mä laitan meidän vilukissalle sinne bodyn ja sukkikset, välivaatteet(housut ja paita) ja sitten vielä toppapuvun. Ja tietty myös lapaset(kahdet) ja jalkoihin ne toppatöppöset (ja niiden alla vielä villasukat) ja lakki ja komeuden päälle vielä rattaiden oma suoja. :whistle:
Tiedän että monet lapset paahtuis, mutta ei meidän rinsessa :saint:

Nyt kuulluu hälyttimestä mölinää.... :wave: :wave:
 
mulla ollut piiiiiiiitkä tauko kirjottamisessa,mutta koitan nyt ottaa kiinni :ashamed:
markus on oppinut tällä välin nousemaan konttausasentoon ja kovasti on ottamassa tukea kaikesta,että pian varmaankin nousee ylös.mun mielestä sasi vielä olla paikallaan...
olen päätynyt hankkimaan leikkikehän.onko kellään sellaista?kun järjellä aattelen,niin en millään pysy nytkään tuon pojan perässä kun liikkuu lattialla ja meillä kun kaks kerrosta niin pitää välillä ylhäälläkin käydä ym.silloin poikaa en jaksa mukana raahata.

mennis

:hug: kokeisiin
 
Pikainen :wave:

Meillä on mennyt arki tätä allergiasoppaa keitellessä, joten on jäänyt vähemmälle nämä kirjoittelut. Mutta koko ajan päästään (kai) lähemmäksi ratkaisuja.

Mennis, toivottavasti kaikki meni hyvin! Mielenkiinnolla tulen lukemaan illalla teidän kuulumiset!

Tiitteräinen, ei meidänkään pojalla ole suojaheijasteita kuin eteen. Itsekin olen oppinut istumaan vasta suht myöhään, vaikka liikkumaan hyvinkin aikaisin. Kaikilla on varmaan oma tahtinsa tässäkin asiassa :)

Neuvolantädeistä on ollut juttua. Näköjään heitäkin löytyy joka lähtöön. Meillä on ihan ok hoitaja, mutta hieman yksilöllisempää huomiointia toivoisin. Aina kyselee samat jutut ja vähän samantyyppisesti kuin Moonlightilla myöntelee ja hymähtelee. Ja allergia-asioissa on turha odottaa neuvoja, mutta onhan se ihan ymmärrettävää, kun terveydenhoitajilla on niin laajat tehtävät. Erityisosaamista täytyy hakea jostain muualta.

Nyt en taas muista, pitikö vielä jotain kommentoida :| Hyvää päivänjatkoa kaikille tasapuolisesti =)

vilmis ja poika, hieman alle puolivuotta :heart:
 
mettis, mäkin olen miettinyt sitä leikkikehää. Meillä on vanha talo jossa kolme kerrosta ja melkei 60kg koira. Ei uskalla jättää hetkekskään yksin (niin ettei oo näköetäisyydellä) poikaa lattialle. Koira on kyllä kiltti, muttei osaa varoa pientä. Näin kirpputorilla 50e:n hintaan, mutten sitten kuitenkaa ostanu. Uutena taitaa olla sellasen melkei parisataa. Ei löytyny täälläpäin lastentervikkeesta, mutta tilaamalla sais. Tässä just pähkäilen käviskö kattoo, oisko siellä kirpputorilla vielä...

mennis ja vilmis :hug: ja voimia allergia pähkäilyjen kanssa!
 
Kippana oikein nauratti kun ajattelin teidän typykkää niissä vaunutällingeissään! Mutta totta kai laitat juuri sen verran kuin hänestä tuntuu mukavalta. Musta on myös vanhemmiten tullut vilukissa, joten ajatus tuosta pakkauksesta tuntuu oikein mukavalta.

Meillä Rasmus on potenut yskää, varsinkin öisin kiusaa. Ei meinaa tulla loppua millään, lähes pari tuntiakin saattaa yskiä tauotta, ja sitten yökkäilee limaa ja maitoa. Näyttää pahalta ja olen vahtinut kuin hai laivaa, ettei vaan tukehdu siihen limaan ja oksennukseen. Kävin eilen näyttämässä lääkärillekin. Hän tarkisti keuhkot, korvat ja kidan, mutta mitään tulehdusta ei näkynyt. Voi kun menisi jo ohi.

Lämpöpussi kuulosti oikein kiinnostavalta, kun talvi tulossa. Taidanpa itsekin hankkia sellaisen. Rattaisiin ja autonkoppaan käytettäväksi. Ehkä vaunuihinkin mahtuisi paremmin sen kanssa, jollei sinne oikeasti tarvi laittaa paljon alle.

Voi kun mulla on vasen käsi niin kipeytynyt, en tiedä, mikä sitä vaivaa. Vähän kyynärpäästä alaspäin sattuu kovasti.

HAH - maa suli ja sain kukkasipulit maahan Jee!!
 
mettis näytti liikkeessä mulle jotain kuvaa, oisko sitten ollu metallia, mutta oli kyllä kalliimpi kuin satkun. Täytyypä tutkailla vaikkas netistä tarkemmin.

Vaniljatäti :hug: kurjaa kun pikkuinen on noin kipeä. meillä kiusaa nyt mahavaivat, vissiin lääkekuurin takia. Luulin, että korvia särkee edelleen ennen kuin kuulin kuinka pikku-ukon maha piti mekkalaa. Onneks viiminen satsi otettiin eilen lääkkeestä. täytyy toivoo, että auttas pojua :heart:
 
No niin, altistus tehty ja maitollergiaahan se on.
Ei tarttenut kuin kaksi tippaa tiputtaa maitoa tytön iholle niin nousi nokkosihottumaa kaulan alueelle ja rintakehään myös tuli punotusta. Hassua sinänsä, että tytöllä ei aikaisemmin ole tullut muuta kuin vatsaoireita, mutta nyt kun ollaan oltu maidottomalla kuukauden verran niin ihokin reagoi.
Mennään ensi viikolla tekemään lisäallergiatestejä myös. Semmosia prick-testejä ovat ja testataan jotain perusjuttuja kuten soija, peruna jne.
Saa nähdä tuleeko niistä mitään.

Mut eipä tässä mitään, selvispä nyt sitten vihdoinkin miksi meillä huudettiin ensimmäiset kolme kuukautta kuin peijoonit ja miksi nukkumiset oli mitä oli. Ihan hyvillä mielin olen, kuhan nyt ei selviäis mitään lisäallergioita.
 
moi
synkkä ilma ulkona :|
cittarissa on toi lämpöpussi tarjouksessa, mut en kyllä muista hintaa. meilä pitäs kans sellanen hommata. mietin että tilaan vauva-lehden siskon osotteeseen (mulla oma tilaus muistaakseni helmikuuhun asti) ku sais ystäväntilauksena sellasen
 
Täälä nukutaan ja tänne piti tulla vaikka olis paljon tekemistä .
Joo mennis tuo lämpöpussi meillä on :) :hug: sinne maitoallergian kans!Voih miten kurjaa että se on,mutta hyvä että selvis :) vai teillä ei ollu iho-oireita ennen maidotonta kokeilua...hmmm ja taas mulla alkaa kans epäilykset huhuilla mielessä kun tuon pojan maha reagoi vieläkin välillä :'(
jännä juttu että kuitenkin tuota maitoallergiaa on vauvoilla,mut siitä annetaan niin kauheen huonosti tietoa ja ihan niiku siihen vaihtoehtoon ei edes haluta tarttua :| ainakaan meidän neuvolassa ei siitä ikinä saa mitään vastakommenttia kun oon kysyny.ja joka paikassa toitotetaan että imettää imettää vaan ja ei saa ilman lääkärin lupaa jättää maitotuotteita pois....että jaahas,jää kai omiin arvuutteluihin tuokin. No mutta mä oon myös kova panikoimaan kaikesta.....vaikkei aina olis syytä.katsotaan nyt kuinka nuo kiinteet alkaa vaikuttaa...ainakin kaikki on sopinu tähän mennessä :)

vaniljatäti paljon paranemistoivotuksia pikkuiselle!!! :hug:

mut nyt meen laittamaan pyykkiä...ennenku jompi kumpi taas heräilee :D
 
Kyllä on tullut taas paljon juttua ja se on hyvä. :)
Täällä tuntuu kans, että aikaa menee aivan suhahtaen ohi.

Meillä Justus on oppinut ryöminään :heart:

Ja aika usein ollaan konttaus asennossa ittiänsä nytkyttämässä "eteenpäin".
On se vaan niin ihanan näköstä.

Mennis :hug: Onneksi selvisi, mikä on ja toivotaan, ettei lisä altistuksissa olisi mitään.

Meillä on opittu juomaan taikamukista ja istuttu on jo syöttötuolissa kuukauden päivät.
Lattiallakin istuttaan hyvin ilman tukea, vaikka ei paljoa vielä istutetakkaan, mutta aina välillä.

Meillä poijilla taas nokat vuotaa. :( Mutta en tiedä sitten onko infulenssa rokotteen syytä. Mutta toivotaan, ettei kummallekkaan tuu korvatulehdusta.

Mutta nyt lopetan, kun tuntuu ettei ajatus juokse millään....Niinkuin se joskus juoksis. :LOL:

Elli Ja Justus
 
Heipparallaa :wave:

mennis, hyvä että selvisi mikä vialla :hug: Eihän se mukavaa ole, mutta varmastikin helpottaa omaakin oloa, kun sai selvyyden. Toivotaan tosiaan, ettei mitään lisää löytyisi!

vaniljatäti, paranemisia sinnepäin :hug:

Mä taisin tässä jokunen aika sitten sanoa, että kun ei ole mitään koko syksynä ollut. Ja nyt kun sen täällä sanon, niin heti varmaan jotain tulee.. :whistle: Ja niinhän siinä kävi, että viime ja sitä edellinen yö oli Maijalla sitä äkillistä kurkunpääntulehdusta :( Nukahti ihan normaalisti ja keskellä yötä heräsi siihen haukkuvaan ja vinkuvaan yskään. Meillä on tuo sama ongelma ollut liki jokaisella lapsella aina jossain vaiheessa. En ole käyttänyt lääkärillä, kun kuumetta tms. ei ole, ainostaan tuota haukkuvaa yskää. Se on mennyt ohitse itsellään ja olenkin heti ottanut Maijan syliin ja rauhoitellut häntä. Hyvin on sitten nukkunut aamuun asti. Täytyy seurata asiaa tarkasti.

Nyt Maija nukkuu jo kolmatta tuntia ulkona :) Siellä on niiiiiiin kurja ja kamala keli, mutta nukkuminen taitaa sujua hyvin, kun on niin kosteaa!
Pikkuiset olivat aamupäivällä ulkona ja olivat kyllä aika kuraisia ja märkiä, vaikka oli koko sadeasu repertuaari päällä :D

Lämpöpussista sen verran, että meillä on se Emmaljungan Duopussi. On kyllä ihanan lämmin ja muhkea, mutta siinähän ei se suuaukko tule kovinkaan suojaisasti. Mutta saa sen kuitenkin ihan kivasti aseteltua siihen rattaisiin. Täällä on nyt parina päivänä ollut muutama lämpöaste, mutta silti olen Maijan pukenut aika lämpimästi ulos. Vaatetuksena body ja puolipotkarit, vanha äitiyspakkauksen toppahaalari (se on aika kevyt jo pesujen jäljiltä, eikä koskaan ollutkaan kovin paksu), toppatumput ja -töppöset, puuvillainen kypärälakki ja haalarin huppu päässä. Ihan sopivan tuntuinen oli eilen, kun heräsi ja uskon, että niin on tänäänkin :)

Eilen meillä oli vähän tylsä päivä, kun ei päästy viimeiselle muskarikerralle :( Mies joutui menemään töihin ja tulikin vasta 22 jälkeen. En saanut ketään pienempien kanssa ja siskonkin poika tuli vielä hoitoon. No, aluksi harmitti vietävästi, mutta äkkiä se unohtui. Ei tämä elämä mene aina niinkuin ajattelee :whistle:

Mun pitäisi tänään tilata vähän noita joululahjoja :xmas: Ajattelin tilailla vähän niitä tyynyjä, hiirimattoja ym. mihin saa sen oman valokuvan sitten tuotteeseen :) Pitäisi lonia nuo hyvät kuvat koneelta ja päättää kenelle mitäkin.

Mutta nyt tuolla odottelee pyykit sun muut kymmenen miljoonaa hommaa :kieh: Mistähän saisi muutaman lisäkäden apuun :whistle: :D

Voikaa hyvin tästä kurjasta kelistä huolimatta :hug: :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
On pidellyt kiirettä noiden hevosten ja tietty pojan kanssa! Niin ja remontin..

Pojan puolivuotismitat oli pituus 67 ja paino 8 ja risat. Terveenä on muuten ollu, mut nyt on joku vauvarokko ja hiukka kuumetta. Luulin ekaks tuhkarokoks tai vesirokoks, mut ei onneks ollu :) Ja tuhkarokkoo vastaan on rokote kyllä, en vaan muistanu sitä. Kovasti koittaa poika ryömiä, mut ei ihan vielä pääse eteenpäin. Juttelee kovasti, aina nauraa ja hymyilee! Hampaita on 4. Kaikki alhaalla :)

Sellaisia ihania uutisia olis, ihan just tänään sain tietää.. Meidän pojalle on nyt sit tulossa heinäkuun lopulla pikkusisko tai -veli!!! Pitkään onkin yritetty, ja nyt tärppäs :) Tein siis ihan testin vasta, jotenka satavarmasti en vois sanoo, mut sellasia tuntemuksiakin on ollu, joten voisin melki sanoo 98 % ;) Mut alkumetreillä mennään, joten mitä vaan voi vielä tapahtua..

Mutta sellasta siis. Tsemppiä kaikille joulunodotukseen!

t. balou & dude
 
:wave:

ONNEA BALOU, ihana uutinen :flower: :hug:

VANILJATÄTI paranemista teille pikkumiehelle ja PARASTA AIKAA myös teille Maijalle. :hug: Ja oliko muitakin sairastavia, paranemista kaikille.

MENNIS, hyvä että selvisi mikä vialla.

Mä tulin just lastenvaate kutsuilta. Ihania vaatteita mut hintaviakin. Tytölle ostin yhden pörröisen karvamekos jouluksi. Peetulle ois halunnut sellaiset vähän retrotyylisen haalarin joka oli velouria, mut pihyys iski kun olis maksanut 35 euroa :whistle:

Ja sillä talossa oli koiranpentu, ja se vei mun sydämen. On vähän suunniteltu meille ulkokoiraa ja nyt yritän saada miehen suostumaan kun siitä pentueesta ois vielä pari jäljellä. Suomenlapinkoira siis :p Katotaan nyt saanko tuon ukon taivuteltua, sekun haluais lintukoiran. Meil on kotona joskus ollut laipinkoira, ja oli kyllä aivan ihana luonne. Ja se ainakin takuuvarmasti tarkenis kovillakin pakkasilla ulkona. Pitäkää peukkuja et mies suostuu =)

Mitä muuten olette mieltä, kun meillä Peetu on nyt alkanut nukkumaan yönsä ihan ihme asennossa, vääntää itsensä banaanin malliseksi. Siis päätä taivuttaa taakse ja aina samalla kyljellä ja vaikka kuinka yritän käydä oikomassa niin aina on kohta taas siinä asennossa. Tuo on siis tullut sen myötä kun oppi kääntymään mahalleen. Ja mietin, et pitäiskö käyttää hierojalla vai?

Mut nyt meen haaveileen koiranpennusta ja kutomaan miehelle niitä villasukkia, toinen vielä vähän kesken. Himottais jo aloittaa uus kudelma mut pitää entinen saada ensin loppuun. Peetukin tarttee villasukat.

Tiitteräinen ja Peetuli
 
ONNEA BALOULLE! Hurjalta tuntuu, että lisää vauvoja jo tulossa.
Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tiitteräinen, meillä kans paras nukkumisasento on nykyään ihan mutkalla.

Meillä käytiin tänään lääkärireissu ja sit neuvola heti perään. Ihan kamalan kiva raahautua 4 lapsen kanssa linja-autolla nuo reissut, kun neuvola ja lääkäri on eripaikassa. Vettä satoi kuin aisaa, ja seistiin pysäkillä puoli tuntia odottamassa kyytiä. Aikaa meni reissussa 3 tuntia, vaikka asiaan meni vain 45 min yhteensä. Kyllä minä kannatan lasten kans yksityisautoilua...Mies otti auton, kun lähti pyörällä aamulla ja palas kun rengas meni taas puhki hiekoitetuilla teillä. :kieh: :kieh:

Eli korvatulehdus kummallakin.7kk:n Neuvola mitat oli 9920g ja 9670g. Pituus 72cm ja päänympärykset 48.5 ja 48.3 cm. Eli päät on isot, mutta kasvu tasaantunut. Vielä kuitenkin kontrolli 8 kk:n iässä. Influenssarokotus jäi saamatta kun olivat niin tautisia. Meillä on aivan ihana neuvolantäti. Tänään kyl oli sijainen, joka ei mitenkään pärjää oikealle tätille.
Moonligtille pahoittelut ikävästä neuvolantätistä. Ja on todella harmi jos ei ole edes vaihtoehtoja kenen luokse mennä.

Kerkesin jo tiistaina käydä hiihtämässä ja oli niiiiiin ihanaa kun viime talvi jäi väliin kokonaan. Vähän jännitti, että miten jaksaa ja aloitin vain 6 km lenkillä. Ihan hyvin se meni, mutta nytpä sitten ei pääsekkään enää hiihtämään kun vesi vei ladut mennessään. Harmittaa, kun se on mulle niin mieluisa laji. Kävely on toinen mistä pidän joten sitä pitää taas nyt harrastaa. Toivottavasti pian tulee taas lunta.

Saapa nähdä millainen yö edessä kun pojat kipeitä.

Öitä kaikille ja kuka tosiaan seuraavaksi ilmoittaa tulevasta vauvasta? ;)

Tirlittan ja pojat 7 kk
 
Heissan hei!

Onnea paljon BALOU!! :flower:
Ja paranemisia sairaille pikkusille :heart:

Oltiin ma 6kk neuvolassa, 68,6cm ja 7860g. "Kasvu tasoittumassa. Kierimällä liikkuu. Suojeluheijaste eteen ja sivuille. Seuraa helmeä, tarttuu. Muutamia kuivialäikkiä jaloissa. Hyväntuulinen, iloinen vauva." :)

Nokkamukista, siitä taikamukista, Linnea juo, tai siis osaa juoda mut lähinnä pureskelee sitä. Aina ruuan päälle tarjoan vettä. Syöttötuolissa istuu satunnaisesti, aika hyvin osaa jo istua. Mut tosiaan helpompi syöttää sitterissä :whistle: Ja niinkun joku toinenkin sano, kännyt ja kaukosäätimet on kyl tosi IN tällä hetkellä. :D
Vielä mahtuu vähän aikaa vaununkoppaan, mut ei liikaa oo enää tilaa kun sinne laittaa toppapukua ja makuupussia päälle. Viel ei olla ratasosaa kokeiltu, vois testata jossain vaiheessa. Jonkunlainen lämpöpussi tais tulla vaunujen mukana.. vai olikohan vaan jalkapeite... No täytyy tosiaan kattoo millanen se ratasosa on ja mitä osia tuli mukana :D

En tajua mikä meijän neitiä vaivaa. Ei oo nukkunu 4 yöhön. Tai siis nukkuu 15min -1,5h pätkiä. Ja ihan suoraa kurkkua herää huutaman. Mikään muu ei auta kun tissi, ei aina sekään. Suposta en huomannu olevan apua. Ja päivällä sama, huutoa ja kitinää IHAN KOKO AJAN! Välillä sylissä hiljenee kun leikkii sillä kännyllä tai kaukosäätimellä tai kun katotaan ikkunasta ulos tai peiliin. Ja satunnaisesti jos oikein hassuttelee ja höpöttää kovin sille, nii jaksaa keskittyä hetken. Mutta n. 70% valveilla olo ajasta huutaa... soitin neuvolaan tänään, ei hänkään tienny mikä voi olla, sanoi että kannattaa varmuuden vuoksi käydä tsekkaa korvat, vaikka ei niitä haro, eikä reagoi kun kevyesti vedän korvalehdestä. Yritin sit soitella terv.keskukseen mut yllättäen ei vastattu. Täytyy herätä ennen 8 aamul soittelee. Mietin vaan ettei mitää allergiaa sit olis tänneki ilmaantunu, ihoon on alkanu tulee kuivialäikkiä, musta enemmän kun ennen. Mut ei oo minkään värisiä, eli ei näy, mut tuntuu. Paitsi kasvoissa välillä ollu punotusta. Täytyy muistaa mainita lääkärille siitä. Toivottavasti tää yö olis edes vähän helpompi, alkaa omat voimat loppua kun yöllä saa ehkä 5h nukuttua, senkin pätkissä. Ja päivällä vauva huuta koko ajan, enkä oikein osaa nukkua sillon kun Linnea nukkuu. Ja vielä sellanen, et toissa päivänä tyty puras rei'iän tissiin :kieh: Et se on ollu ihan älyttömän kipee, en oo sitä voinu tarjota ollenkaan, näin ollen tyttö roikkuu pelkästään toisella tissillä, joka on sekin jo siitä hajonnu...
Että tällasta mukavaa tänne...

Jos menis kattoo BB ja sit koittaa nukkua taas hetken ennen kun tuo taas herää, on jo nukkunu 1,5h vain 2 kertaa heräten |O

Illan jatkoja :wave:
 
Paljon Onnea Balou :flower: :flower: , tännehän alkaa kivasti tulla uusia vauvoja, mutta muistakaa silti meitä vanhoja listalaisiakin kuulumisillanne =) .

Meillä Helmi alkoi tänään ihan tosissaan ryömimään, vetää jalat konttaus asentoon ja sitten käsillä tasatahtiin vetää itseään eteenpäin. Veikkaampa, että aika pian vaihtaa tyylinsä konttaukseen. Mistäköhän saisi hänelle mikrokuituisen asun, niin kiiltäis lattiat ;) . Tänään isompia vielä nauratti kun Helmi ilmestyi leikkihuoneeseen ja osallistui heidän palikoilla rakenteluun, mutta mitenköhän kauan se on ok :whistle: .

Mulla on isovarvas ollut noin komeviikkoa vähän tulehtunut, mutta huomenna on pakko mennä lääkäriin, kun äityi pahaksi. Voitte vaan kuvitella miltä tuntuu kun lapset useamman kerran päivässä siihen onnistuvat törmäämään tai päälle hyppäämään :'( .

Kävin tänään taas siellä kirppiksellä, vaikka pöydästä on vaikea sanoa miten vaatteet on tehneet kauppansa, niin olin jo useamman kympin tienannut. Kaikki neutraalit vauvan vaatteet annoin mun veljelle, kun kovasti ovat kakkosta yrittäneet.
Itse olen jotenkin ollut vähän nirppanokka noiden kirppis vaatteiden suhteen, mutta nyt jokakerta, kun olen siellä käynyt olen tehnyt ihan loistavia löytöjä, lähinnä Helmille ihan uuden karheita vaatteita =) . Kait se jotenkin auttoi kun itse vei sinne vaatteita, joita piti ihan loistavina, niin tajusi, että iso osa siellä on äitien tuomia, jotka myös pitävät omia vaatteitaan tosi löytöinä.

Meillä Helmi on taas nuhainen ja köhii :eek: , kyllähän sen tietysti ymmärtää, kun liikutaan paljon isompien lasten kerhoissa yms, ja kun hänellä ei vielä ole mitään vastustuskykyä, mutta jotenkin saisvat noi flunssat kiertää noin pikkuisen.

Hampaita ei neidillä ole vielä ensimmäistäkään.

Meillä on myös emmaljungan lämpöpussi, rattaisiin siirryttäessä onkin lähes välttämätön.

Eilen ostettiin keskimmäiselle uusi istuin, niin vapautuu Helmille toi gragon cosmic, kun tulee ajankohtaiseksi, niinkin turhamainen taas yllätin itseni olevan, että päätettiin vaihtaa vanhimmalle samanlainen tuoli kuin keskimmäiselle :whistle: , nyt veljen pojalle yritän kaupata sitä vanhaa...

Kauniita unia. T:Minnihiiri
 
:wave:

Vielä täällä :whistle: :ashamed: Tiskasin äsken hirmuiset tiskit ja päätin vielä nopsasti piipahtaa :)

Oltiin saunassa tänään ja tein vohveleita :p Hyvin tekivät kauppansa!

Balou :flower: :flower: O N N E A :flower: :flower:
Ihania uutisia =) :hug: Toivotaan kaikkea hyvää odotukseen ja jarrusukkia pikkuselle matkaan!

Ihanaa lukea noita vauvauutisia :heart: Minä en haikaile yhtään ainutta vauvaa meille, mutta toisille niitä toivon ja monta :)

Minnihiiri, voi varvasparkaa :( :hug: Toivottavasti paranee pian! Millaisen istuimen ostitte keskimmäiselle? Minä olen kanssa ajatellut ostaa pojalle uuden vyöistuimen, sitten kun ostetaan Maijalle turvaistuin... Jotenkin tuo turvavyöistuin, joka ostettiin tytölle, on ollut niiiiiin hyvä, että haluan pojalle samanlaisen :whistle: :ashamed: Turhamaisuutta tai ei, mutta minusta tytön vyöistuin on paljon tukevampi ja paremman mallinen kuin pojan. Se on Britaxin joku malli, en kyllä äkkiä muistakaan :ashamed:

Helmille paranemista flunssasta :hug: Ja onnea ryömimisestä :D :flower:

Bianca, kuulostaa aika kipeältä tuo Linnean tempaus tissille :/ :hug: Toivotaan, että tänä yönä teillä nukutaan kuin tukit :)

Tiitteräinen, meillä löytyy täältä kanssa välillä pikku-banaani :D Nyt nukkuu jo vähän missä sattuu asennossa, mutta oli kausi, että Maija oli todellakin kuin banaani siinä sängyssään :whistle: :D Itsekin ajattelin, että onkohan joku vialla, mutta meillä ainakin tuntui menevän itsekseen ohitse.

Mutta nyt nukkumaan :wave:
 
Balou, onnea!! :heart: Ja jaksamisia äidille, toivottavasti ei pahoinvointi ala kiusata!!!

Kiitos kaikille Rasmuksen parantelutoivotteluista, voi kun olisi jo hieman parempi yö... Ainakin ruoka maistui tänään illalla paljon paremmin: teinkin ihan uudenlaista sosetta, siinä oli perunaa, seitiä ja kananmunaa, hiukkariikkisen voita ja NANia kostukkeena. Kylläpäs pojulla suu napsui kun ihmetteli uutta makua.

Biancalle jaksamisia vauvan valvottaessa! Meillä kanssa vauveli on kova valvottamaan, mutta onneksi hän ei huuda. Silti en saa oikein nukuttua, kun koko ajan on jotain asiaa mammalle. Käy ihmeessä näyttämässä lääkärille, vaikkei hänellä mitään olisikaan, niin ainakin tiedät, ettei vauvasi turhan takia joudu kärsimään, jos jokin on sittenkin. Oletko myös yrittänyt haistella pissiä, ettei siinä ole tulehdusta? Meillä kahdella isommalla oli aikanaan, ja se on vaikeasti tunnistettava ja tekee vauvan olon tosi tukalaksi.

Tirlittaninkin vauveleille paranemishali lähtee täältä. :hug: Noin! Minäkään en viitsinyt Rasmukselle ottaa influenssarokotetta johtuen osaksi tuosta pitkään vaivanneesta räkätaudista.
 
Huomenia!

Nyt meni yö kahdella heräämisellä, vaikkakin pojat edelleen hyvin räkäisiä. Ja tais toisella korvakin vähän vaivata.


Ja Minnihiiri minullakin on ollut tämän viikon kirppispöytä ja olen tehnyt muiden pöydästä löytöjä samalla. itse olen ihan hurahtanut kirppiksiin juuri tuon takia mitä sanoit, että vienhän itsekkin hyviä vaatteita, niin miksei ne muiden pieneksi käyneet ois yhtä hyviä. Ennen ajattelin myös, että yök, kirppiksiä. Ja nyt siis kuljen innoissaan niissä ja säästän tosi paljon kun kahdelle pitää aina ostaa. Hyvin on mennyt tavraa, huomenna tulen kertomaan sit mitä sain palkaksi viikosta. On ollut tosi kiva siivota varastoja ja saada siitä jopa rahaa. Pienellä hinnalla lähtee, mutta niistä kertyy kuitenkin hyvästi.

Vähän hankala kirjoittaa kun vaavi sylissä joka onnistuu koko ajan painamaan enteriä :whistle:

Paranemisia kipeille!

Ja allergiavauvoille ja äideille myös :hug:

Joko Hanna on päässyt hiihtämään???

 

Yhteistyössä