***Toukovauvat 2007*** marraskuu

:wave:

Sain just leivottua, tein tiikerikakun ja pikkuleipiä, jotka kerrankin onnistui. Pitää viel oottaa et mies tuo suklaata et saa pursotella sitä niihin. Täytekakku pitäis viel huomiseksi välystää ja päällystää. Peetulla tulee 6kk mittariin :heart: Ei varsinaisesti juhlita mut käsken jonkun tuttavaperheen kahville.

Commander minä olen välillä pitänyt tupperware kutsuja, siitä saa ihan mukavasti pientä taskuarahaa välillä. En tosiaankaan monia kutsuja ole pitänyt, mut pientä lisätienistiä. Onhan niitä sitten muitakin..partylite ois kanssa kiva. Mut nuo tupperit on mulle niin tuttuja kun koko ikäni niitä olen haalinut (ja kaapit pursuilee) niin niitä on helppo esitellä kun löytyy omaa kokemustakin.

Nyt miestä odottelemaan, kotiutuu vajaan 3 tunnin päästä töistä, Peetu unilla ja tuo 3 vee tahtoo pelaamaan, taidan mennä sen kakun tekemään tässä välissä.

Tiitteräinen ja Peetu huomenna 6kk :heart: + isompi keskiviikkona 3v6kk :heart:

Piti viel tulla kysymään, et onko muilla sellaista "ongelmaa"...nimittäin, hoksin tänään et meiän poikaa ei saa enää sisällä päiväunille. Oli jo ihan väsy, yritin sitä perinteistä vaunuun nukuttamista mutta ei kun sinnittelee vaan. Puin vaatteet ja pukkasin vaunut ulos ja nukahti heti.

Meillä siis nyt ollu tyylinä et noustaan sängystä siinä 11 aikaan :ashamed: Sitten aamupala ja yhdeltä puen ulos nukkumaan. Nukkuu 1-3 tuntia, sitten leikkii, syö, leikkii ja puen taas iltapäiväunille ulos. Sitten taas leikitään ja iltapuuro ja kasin ja ysin väliin yöunille.

Ei siinä mitään, hyvä että tykkää nukkua ulkona, nukkuu siellä pidempiä unia kuin ennen sisällä, mutta toisaalta huono jos ei sitten enää suostu sisällä päiväunille :/

Kakku tehty, Peetu nukkuu nyt sitten taas ulkona, mies tulee viimeinkin kohta. Enhän minä täällä turhan usein roiku :whistle:

Hei, muistaako joku tarkemmin mitä siinä Vauva- tai 2+ lehdessä oli siitä sormiruokailusta? Mullakin se lehti jossain on, mut en löydä. Alkais olla ajankohtaista varmaan meidän pikkusille. Joko joku sitä toteuttanu? Linnea lähinnä niitä maissi naksuja on vasta itse syöny, välillä kotimaista kurkkua oon antanu. Mut olis kiva alkaa antaa muitakin ruokia, ainakin keitetty porkkana siinä tais olla ja banaani, avocado? Keitetty makaroni? Mitähän muita siinä oli?
Ja miten muuten kananmuna? Millon sitä saa alkaa antaa? Kun olin pari vko sit perhekerhossa niin siellä yks äiti sanoi että oli alkanut antaa keitettyä kananmunaa kaksosilleen jo joskus 5kk lähtien. Mä oon luullu et vasta lähempänä vuoden ikää voi alkaa munaa antaa ja lehmän maitoa.

Oli muuten älyttömän kylmä eilen! -8 astetta ja tuuli kun ulos päästiin, hyi! :snotty:

Bianca kananmunaa voi tosiaan jo antaa, 5 kk neuvolassa mekin jo lupa saatiin aloitella sitä ja kalaa, mutta vasta kalan olen "ehtinyt" kokeilla, jotenkin en ole vielä saanut aikaiseksi kananmunaa tarjota. Meidän neiti ei sitten tykännyt Pikkukalastajan herkusta, se oli jäykenpää ja rakeisempaa kuin noi liharuuat, joten neiti rupesi vain sitä suussaan pyörittelemään. No nyt mulla on jääkaapissa tuore siika, joten täytyy tehdä kotitekoinen versio. Kalaa syödään meillä muutoin niin paljon, että paras on Helminkin siihen tottua ;) Kerran olen friteeratusta silakasta neidin antanut vähän maistaa ja kovasti suu rupesi napsaamaan, :whistle: mutta ei kerrota sitä(kään) neuvolan tädille ;) .

Kohta isovanhemmat vie meidän isommat lapset teatteriin katsomaan Pekka Töpöhäntää, ja mie ajattelin sillävälin vähän käydä kaupoilla. =)

Kirjoittelemisiin Minnihiiri :wave:

ensiksikin, anteeksi kun en ole kirjoittanut piiiitkääään aikaan :ashamed:
onnea kaikille ½-vuotta täyttäneille!
meille kuuluu hyvää. Yemina kasvaa, mitat 25.10 oli 5390g ja 63cm (paino noussut aika huonosti, viimeksi 2viikossa oli tullut lisää 70g :eek: ). keskiviikkona seuraava neuvola ja viikon päästä maanantaina keskoskontrolli hämeenlinnassa. läppävika ja sivuääni :heart: :ssä ei ole menty huonompaan suuntaan (itseasiassa virtaukset pienentyneet).
meillä tyttö kääntyilee ja kovasti yrittää ryömiä, mut ei oikein vielä onnistu (mut liikkuu kun kellonviisarit). hampaita ei vielä ole, viikko sitten oli jo hammastarkastus(ikää tulee jo 8kk kuun lopussa). syönnistä: aamuin-illoin menee puuroa, päivällinen ja lounas on lihasosetta, joka syönnin päälle menee n.100ml maitoa ja mies herättää tytön maidolle aamulla ennen töihin menoa (juonnin jälkeen hän jatkaa unia). nyt on alkanut ruokaa menemään enemmän, josko sitä painoakin tulisi enemmän.
isot onnittelut kojolle uudesta raskaudesta!

rasse ja Yemina (kohta) 8kk :heart:

lemmenlaiva
MOIKKA kaikille!

Minnihiiri Kiitos infosta tuon kananmunan suhteen. Täytyypä siis alkaa sitä koklaamaan. Meillä kala vielä maistamatta. Kaurapuuroo ja ruispuuroo ollaan syöty, ehkä voisi jo uskaltaa siirtyä neljänviljanpuuron. Lihaa ja kanaa ollaan syöty, ja hyvin uppoo

Meillä liikutaan nyt todella paljon, kieritään pitkijäkin matkoja ja rapumaisesti taakseppäin tyrkitään. Sohvan alta saa jatkuvasti olla pelastamassa... APUVA! meillä ei taida olla enää vauvaa :eek:

BIANCA Itsekkin tutkailin silloin tuota sormiruokailu kirjoitusta vauvasta, mutta joku on sen lehden meiltäkin kadottanut :whistle: yritin etsiä että olisin voinut sinua auttaa. Kun itseäni se kans kiinostaa.

Me yritimme pe-la välisenä yönä Unikoulua tassutellen. Kun mielestäni tytöllä on vain sellainen tapa juoda se yömaito kerran. Yleensä olen antanut yöllä maitoa 150ml, mutta nyt olen muutaman kerran antanut vain 60ml ja hyvin on sekin riittänyt.
Eli siitä meidän tassuttelusta: tyttä heräsi 4.40 ja pientä kitinää, tunnin yritin tassutella ja tutia antaa, mutta ei saanut unenpäästä kiinni. Kunnon hysteeristä itkua ei ollut, sellaista kitinää lähinnä. No, viiden aikaan sitten hellyin ja annoin maitoa tuon 60ml ja hyvin riitti taas.
Viime yönä sitten tyttö ei ollenkaan herännyt syömään, eli nukkuin 22-8.30 koko ajan. Vaikka olin valmistautunut taas tassuttelemaan.
Mielenkiinnolla odotan että mitenkäs ensi yö, meneekö tassutellen vai nukkuen.. vai syöden.

Itse olen koko aamun leiponut illan vieraille, tulevat tupperware kutsuille meille. Väsäsin joulutorttuja, pipareita, suklaamoussetorttua ja äitini tuo piimäkakun, lisäksi on kaupasta ostettuja keksejä. Nyt on koti sen näköinen että vieraat voi tulla :D Klo.16 olisi vielä mammajumppa, mutta taidan tänään jättää sen väliin jotta olen sitten freesinä vastaanottamassa vieraita. Mieheni ja tyttö lähtevät pakojaisiin minun kotipaikalle isäni kaveriksi katsomaan veljen poikia, jotka ovat hoidossa kotipaikallani.

Että tällaisia kujeita täällä! Mitäs teidän rauhaan??

Lemmenlaiva ja Tyttö 5kk3vk.

*'Muoks**
Joko teillä istutaan syöttötuolissa ja oletteko jo rattaita testailleet??
Meillä syöttötuoli ollut käytössä muutaman päivän, mutta rattaita ei olla vielä ajateltu.

Sunnuntaita! :wave:
Mihin nää viikonloput aina katoaa??Nyt jo sunnuntai....ja uus viikko alkaa taas pian. Meillä flunssaa :kieh: no onneks pojat aika vähälä ainakin vielä on päässy,itellä nenä aivan räkänen ja olo vähän tööt mutta eiköhän tää tästä parempaan päin :)

rassen ja tytön kuulumisia oli kiva kuulla pitkästä aikaa :D kerran tässä mietinkin teitä ja muita "kadonneita" toukokuisia jotka ainakin odotusaikana kirjotti usein =)

Meillä yläälle hampaat aivan justiinsa puhkeamassa :) ja tossa jo äsken katoin että ryömiikö se,mut ei kai ihan vielä onnistu vaikka kovasti yrittää. pyörähtelee kyllä paljon ja on nytkin pari metriä kauempana mihin äsken sen laitoin.....ei pysy paikoillaan ei :D tuola nytkin sohvaa nuuskii :D

Syöttötuolissa ei vielä istu...en oo vielä kokeillu kun ei tuo oikein osaa istua vielä yhtään muutaku sylissä tuettuna. Rattaitakaan en viel oo kokeillu....vaunukoppa kyllä alkaa selvästi käymään ahtaaks,pituutta sen verran tullut ja nyt ku paksummin puetaan niin kyllä vaan koppa rupee täyttymään.

mut tänne ei ihmeempiä...jos menis leikkimään poikien kans :D sunnuntai-illan jatkoja kaikille :wave:

Iltaa!

Rasse olipa kiva kuulla tosiaan teistäkin.

Lemmenlaiva, meillä kans taitaa olla tapaa vain tuo aamuyön syönti. Olen yrittänyt tassutella aina silloin tällöin sitkeästi, mutta olen todennut helpommaksi antaa tissiä niin uni jatkuu sit aamuun. Jos ei anna tissiä, niin heräilevät koko ajan sitten loppu yön. Ja jonkin verran on esiintynyt sitä, että oltais jäämässä hereille ja juttelemaan siinä vaiheessa. No, minä pukkaan kylmän viileästi vaunut (nukkuvat edelleen niissä) toiseen huoneeseen, niin uni tuli heti kaikille. Ei minua niin kamalasti tuo kerta yössä rasita kun muuten menee mukavasti.

Syöttötuolissa
meillä istutaan jo ihan tolkusti. Istuvat lattiallakin selkä suorana ihan mukavasti. Ja kiikku roikkuu katosta, jossa viihtyvät myöskin hyvin. olen niin iloinen, kun tuo istuminen helpottaa niin kamalasti myös. Ainakin näin kahden vauvan kanssa.

Öitä

Tirlittan ja pojat pari päivää vajaa 7 kk

Pikaisesti :wave: Kello jo vaikka mitä :ashamed:

Tänään sit syöty kakkua kun Peetu täytti 6kk :heart: Parit vieraat kävi..

RASSE kiva kuulla teistäkin =)

SYÖTTÖTUOLISSA meillä ei vielä istuta, Peetulla ei taida tulla vielä edes ne heijasteet sivuille, huomenna neuvola joten kyselen siellä asiasta.

Enpäs minäkään tiennyt että kananmunaa saa jo antaa, pitää alkaa kokeilemaan.

RATTAISSA on ulkoiltu jo kun sieltä näkee paremmin ja näin viihtyy ulkona vaunuissa. Sitten kun alkaa nukuttaa niin laitetaan makuuasentoon. Mut pääasiassa vielä tuo kova koppa käytössä.

Millä Peetu herää kerran yössä, ottaa parit huikat tissistä ja jatkaa unia. Kai tapa vain sekin, kun tuskin tuolta enää ees mitään tulee :/

Tän illan oli vähän kiukkuinen, laitoin sit lopulta supon kun aina alkoi yhtäkkiä itkemään ,ollut kyllä vähän erilainen ja rauhattomampi päivä. Kysyn jos huomenna tarkastaisivat kuiten korvat ettei siellä ole mitään kun supon jälkeen rauhoittui.

Pitänyt kysyä et kuinka isoja annoksia teillä jo syödään puuroa? Mä teen niin et puol desiä kaurahiutaleita ja desi vettä. Sit puoli purkkia hedelmäsosetta sekaan. Ja se menee ihan kevyesti, aamulla ja illalla.

Mutta nyt unille :wave:

Tiitteräinen ja Peetu tasan 6kk :heart:

Huomenta!
Poju on jo ensimmäisillä unilla pihalla vaunuissa.varmaan kohta herää,jos puoli tuntia nukkuu...
äkkiä piti tulla lukemaan tänne kuulumisia ;) mut näköjään taas jäin "suustani" kiinni :D mun piti mennä kattomaan h&m:n sivuille pojille vaatteita....isommalle pitäs housuja kun kaikki alkaa olla lyhyitä. ja pakko varmaan tilata tolle piienemmällekkin,niin tekee mieli aina uusia vaatteita :D huohks ja ukko tykkää... :ashamed:

puuroa mä en oo viel oikein alotellut.oon vähän laiskasti kiinteitä lisännyt....ny ollaan pian kuukaus sitä perunaa syöty kerran päiväs ja kukkakaalta&maissia maistettu kans.niin ja luumua. tein yks aamu maissipuuroa pojalle ja hyvin uppos :) tänään annoin vaan luumua aamulla...pitäs varmaan alkaa antamaan puuroa,varsinki illalla :) jos vaikka sais pikkuhiljaa ton yösyönnin pois.
Meillä taitaa kyl olla myös sama mitä teillä muillakin et tissiä syödään tavan vuoks ku herää yöllä...tai en tiedä oon miettiny et meillä ku ei tuo kiinteiden määrä oo vielä suuri päivässä niin saa yöllä(aamuyöstä) syödä jos maistuu. mut on niitä öitä ollut sellasiakin et poika ei oo heränny vasta ku 6lta ja sillon jo aamuki alkaa yleensä...tänä aamuna heräs puol7. et en oikein usko enää että nälkäänsä yöllä syö. en tiedä sitten. pitäs kyllä nyt pikkuhiljaa ruveta antamaan useammin päivässä kiinteitä,ikääkin tulee pian 6kk :)
Onnea muuten kaikille puolivuotta saavuttaneille :flower:
Ihan hirmu äkkiä aika menee....osa jo 7kk :eek: =)

mut nyt katsomaan niitä vaatteita mikäli viel ehdin....ei ainakaan vielä hälytin huuda :) :wave:

Kiitos kaikille onnitteluista =)

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää. Flunssassa tuntuu Noora olevan kun rohisee nenässä kovasti ja muutenkin on vähän väsyneen oloinen. Soijamaito on sopinut ilmeisesti aika hyvin. Täysiä öitä nukkuu ilman sitä vähän väliä heräilyä. Puklailut loppu sen koommin kun maito vaihettiin ja posketkin alkaa olla jo paremmat. Vieläkin reagoi johonkin ruokatuotteeseen, mut kaikin puolin parempaan päin =)

Meillä vaunujen kova koppa osa ei ole ollu käytössä sitten kesän. Ei suostunut enää makoilemaan kun halus nähä maisemia.
Ja syöttötuolissakin ollaan istuttu jo kuukauden päivät. 5kk neuvolassa oli jo osittain heijasteet ja nyt 6 kk neuvolassa heijasteet oli kokonaan.

Puuroa menee aamuin illoin 1 desi+sosetta.

Nyt kuulostaa tyttö heräilevän aamu unilta joten täytyy mennä

Kojo ja Noora 6,5kk

Terveiset pikkujouluista ja Tallinnasta! Pikkujoulut menivät kivasti, oli kiva päästä vähän ulos ja tapaamaan muita ihmisiä. Lauantaina tietysti väsytti vaikka en ottanutkaan kuin muutaman. Tyttö oli huolinut pullosta maitoa perjantaina, mutta sen piti olla viileää. :whistle: Mies sanoi, että melkeinpä jääkaappikylmää. En sitten tiedä mikä uusi villitys tämä on. No hyvä juttu, että pullosta huoli. Voin hyvällä omalla tunnolla lähteä johonkin. Tallinnassa tosiaan oltiin eilen ja hyvin meni. tyttö oli kyllä aivan loistavaa matkaseuraa. Söi, leikki, nukkui ja nauraa kikatti. Kun odotettiin maihin pääsyä nauraa kikatti vaunuissa niin, että keneltäkään ei jäänyt epäselväksi, että hänellä oli hauskaa ja hyvä olla. :heart: Mutta tosiaan kivasti meni reissu, ei ollut mitään ongelmia. Tullissa setä kysyi Suomen päässä, että onko noin pienen kanssa helppo matkustaa. Totesin, että katsotaan sitten takaisin tullessa. Tyttö söi jopa vähän lämmennyttä kasvisruokaa, kun niillä ei ollut mikroa siinä ravintolassa missä hänet syötin. Joten oli kerrassaan oikein matkusteluun sopeutuvainen. Ja hymyllään tyttö sai paljon vilkutuksia ja ihailevia katseita.

Kojolle hurjan paljon onnea :heart: !

Palaan myöhemmin kommentoimaan mitä muuta uutta oli. Nyt pikaisesti vain reissukuulumiset.

Heippa kaikki!

Puurosta: meidän 6,5kk neiti syö puuroa aamuin illoin 1dl kerrallaan ja aamuisin laitan sekaan myös sosetta. Hyvin maistuu. :)

Syöttötuolia ei olla vielä kokeiltu, pitäis varmaan kohta hommata sellainen. Neiti istuu jo aika hyvin itsekseen lattialla, heijasteetkin on jo (6kk neuvolassa käytiin kaksi viikkoa sitten).

Meilläkin neiti on ensimmäisillä unillaan vaunuissa ulkona. Nukkuu ulkona tosi hyvin ja pitkiä pätkiä, elleivät sitten naapurin lapset kilju liikaa pihalla aidan takana herättäen meidän neitiä vähän väliä. :whistle: Kovassa kopassa ollaan meilläkin edelleen, ahtaaksi vaan alkaa käydä kaikkine toppavaatteineen ja makuupusseineen. Ja olisihan sitä kiva välillä varmaan ulkoilla niinkin, että neiti on heräillä ja saisi katsella maisemia.

Joululahjoja ostettiin eilen muutama, taaperokärry ja vauvapulkka sekä lampaantalja neitille. :xmas: Ihanaa touhuta joulujuttuja. Ostin myös pienen tonttulakin, jospa saisimme ne joulukorttikuvat otettua pian.

No mutta, ei muuta tällä kertaa. Lähden touhuilemaan. :wave:

Ai niin, minäkin yritin etsiä sitä lehteä, jossa oli sormiruokailusta. Arvatkaapas löysinkö?! No en, en tiedä mihin lie kadonnut. :|

lemmenlaiva
HEIPAT!

Meillä taas yö meni nukkuessa 22-9. Jännityksellä taas odotan ensi yötä.

Puuroa meillä syödään aamuin illoin desin verran, lisänä hedelmää tms.
Kaksi kertaa päivässä syödään lämmin ruoka ja maito sitten välipalaksi. Iltaisin velli puuron lisäksi.

Meillä sattuin ensimmäinen muksis toissapäivänä. Eli tyttö yritti hieman istua ja siitä sitten yleensä "valuu" mahalleen, nytkin näytti että saman tekee kuin yleensäkkin, mutta jostakin syystä kädet ei sitten ottaneetkaan vastaan ja meni suoraan leualleen. Arvatkaa vaan pääsikö tytöltä itku :'( , ja ennenkaikkea minulta!! Tytön itku melkein heti laantuikin, kun huomasi minun itkevän. No, näihin kopsahduksiin kai pitäs tottua.

HAMPAITA ei meille näköjään vielä suoda. Joka aamu tarkastan tilanteen, mutta turhaan.

Tiedättekö milloin lapsi alkaa nahdä unia? Luulen että viime yönä meillä tyttö katteli jotain pahaa unta koska hengitti raskaasti ja nopeasti, hetken päästä siitä rupesi itkemään.

VAUNUISTA. Meillä mahdutaan tosi hyvin vielä kovaan kantokoppaan. Ei vielä huolenhäivää sen suhteen. Käydään tytön kanssa melkein päivittäin n. 2tunnin vaunuili lenkkejä. Saattaa valvoa puolet ajasta.

JOULULAHJAT kuulostaa kaikissa kodeissa samoilta, vauvapulkka saadaan kummilta ja taaperokärry ostetaan itse tai pyydetään mummoilta ja ukeilta. Mitein vain että BRIO vai PLASTO?? Se Brion musta on kyllä aikas :heart: Miä tilasin Ellokselta tonttumekon ja joulukuvat on jo otettu, kun vain saisi ne nyt teetettyä. Odotan vain että Ifiltä tulisi taas joku HYYYVÄ tarjous!

Veljen poika(3v) oli juuri tätin luona hoidossa tunnin verran kun pikkuveljellä oli neuvola ja lasten äiti on just reissussa. Kuulema tulee tänään kotiin niin sitten on taas perhe koossa. Oli kiva päristellä rekkojen kanssa :LOL:

Meillä nyt tyttö nukkuu ensimmäisiä päikkäreitä, jotka otetaan aina sisällä.

Tuppeerin kutsut meni hyvin ja myyntiä oli niin paljon että sain lahjaksi kaikkee kivaa =)

Nyt menen syömään tällasta herkkua http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=1451&rname=suussasulava_suklaamoussetorttu Suosittelen! Ja tämä on kaikenlisäksi Gluteeniton, että sopii monelle herkkusuulle.

Päivänjatkoja!

***Lemmenlaiva ja hampaaton hymy (melkein) 6kk :saint:***

Niin ja ONNITTELUT Kaikille Puolivuotiaille. Meillä tarjotaan kahvit ensi sunnuntaina kummeille ja isovanhemmille.

lemmenlaiva
Nopeesti vielä. Millasia nokkamukeja teillä on? Meillä Emman ensimuki ja tyttö ei ole hokassut että kuinka siitä juodaan. Se vaan aina pureksii sitä. Onko muilla samoja ongelmia ja kuinka niistä päästy etiäppäin? Mikä merkki ois hyvä?

Tiitteräinen, meilläkään ei nukuta muualla kuin ulkona. Ei olla nukuttu viimeseen kahteen kuukauteen. En kyllä ole hirveesti yrittänytkään, kun sisällä on aina unet jääneet lyhyenlaiseksi. Vähän jännittää kyllä, että mitäs sit kun on tulipalopakkaset. :/ No se on sen ajan murhe. =)

Sormiruokailu-ohjeita kaipailtiin ja minulta lehti löyty. Tässä tiivistystä. Eli lapsen pitää osata istuminen, jottei ruoka valu ittekseen kurkkuun niinkuin esimerkiksi sitterissä. Muista seurata koko ajan lapsen syömistä, ettei ota liian suuria paljoa tai vedä ruokaa henkeen. Pieneen kakomiseen ei kannata pelästyä. Ruuan tulee olla pehmeää, sellaista että sen saa kielellä muussattua kitalakea vasten. Syötäväksi sopivaa ovat kypsennetyt porkkanat, bataatti, palsternakka. Myös avokado, banaani, nektariini, persikka, luumu, päärynä ja kypsä vesimeloni ovat hyviä. Keitetyt tai höyrytetyt parsa-tai kukkakaalit ovat hyviä, kun niissä on varsi mistä saa näppärästi kiinni. Myös ruisleipää ja jauheliha pihvejä voi järsiä käsin. Voi myös kokeilla keitettyjä pikkupastoja, pehmeähköä leipää ja raejuustoa. Leikkaa isot kasvikset oman sormesi kokoisiksi palasiksi.

Nokkamukeista, meillä on vain se taikamuki ja siitäkin olen ottanut sen venttiilin pois eli käytännössä siitä vain hörpytän. Lasistakin saa kivasti tyttöä hörpytettyä, melkeenpä paremmin kuin nokkamukista.

Ja sitten omia kuulumisia. Eilen palattiin reissusta ja ekaa kertaa pitkästä aikaa tapahtu kakkavahinko matkalla. Tai no kotona sen vasta huomasin. Kakkaa oli enempi vaipan ulkopuolella kuin sisällä. :D Ihmttelin, kun tyttö oli semmonen nariseva, kun yleensä autossa kyllä viihtyy lelujen kanssa. Yritin haistellakin, että onko jotain, mutta en haistanut mitään. Noh, eipä tuo onneksi vaarallista ole. :D

Semmonen ihme kävi tänä aamuna, että herättiin vasta 8.30. :eek: Normaalisti, kun herätys on ollut siinä 6.30 aikaan. Eilenkin herättiin vasta 7.30. Saa nähdä meinaako tyttö muuttaa rytmiään. Muskarissa käytiin tuossa ja nyt tyttö unilla partsilla. Mies tulee kohta kotiin ja sitten, kun neiti herää niin lähdetään kodinkonekaupoille.

Torstaina olisi luvassa se maitoaltistus. Vähän jännittää, mut toisaalta kiva saada selvyys (toivottavasti saadaan) tähän maitoallergia-juttuun.

Mut nyt pyykkejä ripustamaan. :wave:

-mennis-

Raapustan nyt muutaman rivin, vaikka olis kotitöitä ja pitäis kirppiskamoja laittaa (varasin jo kauan sitten, ens viikoksi, mutten mitään ole vielä tehnyt sen eteen... :ashamed: ) ja ruokaakin täytys laittaa... On niin väsy olo |O Pikkumies valvottaa niin kovasti. Se korvatulehdus tuli päälle ja aloitettiin kuuri. Päivisin on ollu oikein pirtee ja nuhakin on melkei kokonaan lähtenyt. En pariin päivään käyttäny kylvyssä, mutta eilen käytin ja taas oli yö entistä kehnompi. POika tuntui jossain vaiheessa lämpimältäkin niin laitoin supon. valvoi klo: 12 -2 ja muutoin heräsi noin puolen tunnin välein. Tai sitten tuo levottomuus tuli siitä kun syötiin eka kerran kukkakaalia eilen, jospa olikin maha kipea :/ Tai sitten siitä että uskaltauduin nukuttaan ulkona, vaikka on vielä lääkekuuria jäljellä. Saiskohan toipilasta edes ulkona nukuttaa?? Tuli vasta jälkikäteen mieleen :ashamed: Tänään ei oo taas ruoka maistunu, vaikka eilen söi oikein hyvällä halulla. Voi pientä poloista. Kun pieni tulee terveeksi, niin meillä alkaa sitten kyllä tuo unikoulu tassuttelun avulla. Ei meinaa jaksaa enää valvoa. Olis ihana nukkua yksi kokonainen yö. Osaiskohan sitä enää kun on yli kuus kuukautta nukkunu pätkissä.

Taas omaa napaa ja vali vali, jospa jotain muuta välillä...

Onnea Kojo ihan älyttömästi uudesta odotuksesta!! Ihanaa :heart:

Ja tervetuloa uusille ja vanhoille uusille =) =)

Lemmenlaiva Meillä on sellainen nokkamuki, josta pitäis imeä, mutta ei oo poju huomannu kuin toimii. Niimpä otin sen jutun sieltä korkin alta pois ja nyt sillä lähinnä hakataan pöytää ja heitetään vettä joka paikkaan :LOL: Tuttipullosta kun annan vettä, niin vähän sama juttu. Mulla on käytössä luonnonkumiset päät, missä on se ilmareikä. Poika ottaa tutin suuhun ja toisella kadellä painaa tuttiosaa niin, että sieltä alkaa roiskumaan joka suuntaan. Juoda ei oo tainnu vielä muutoin kuin vahingossa...

Niin ja kiva juttu, lemmenlaiva, että teillä on onnistuneesti saatu yösyöttö pois! :)

Rattaita meillä on käytetty vaunujen ohella jo kolmikuisesta (tietysi ei kovin istuvassa asennossa). Oon pitäny matkarattaita autossa koko ajan niin ei tarvi ees taas siirrellä. Kotona kun lähdetään koiraa ulkoiluttaan niin vaihdan herquleksiin ratasosan, että saa poika katsella maisemia ja päiväunille taas vaihdan vaunukopan.

Syöttötuolia meillä on käytetty, oiskohan kolme viikkoa. Aluksi tosin vain harjoiteltiin ja syötin edelleen sitterissä. Nyt suurimmaksi osaksi tuolissa, kun on oppinut istumaan ilman tukeakin. En vielä kyllä uskalla ittekseen jättää istumaan lattialle, ei kovin kauaa pysy pystyssä vielä.

Joululahjoista... Pojalle ajattelin etten ostaisi muuta kuin leikki kännykän, kun niin tykkää minun kännykästä. Jotain kuitenkin tulee sukulaisilta ja tytöllä tuntuu olavan niin kalliita toiveita tänä vuonna.

No nyt yritän ryhdistäytyä ja saada jotain aikaiseksi!

Äippä78 ja Lemmenlaiva: Juu kaikkein mieluisimpia on oikeat kännykät ja kaukosäätimet! Meillä vauvalla lelukännykkä, mutta eipä vaan ole ollenkaan niin ihana kuin vanha kaukosäädin. No, eihän sitä oikein voi joulupakettiin kuitenkaan laittaa. Meillä kanssa varmaan vauvapulkan saapi vauveli.

Ei ole varsinaista sormiruokaa, mutta meidän vauva järsii omakätisesti kurkkuviipaletta ja marie-keksejä. Kurkusta ei juuri mitään saa irti, kun ei ole vielä hampaita, mutta marie-keksi hissukseen sulaa suussa. Juu niin ei sais varmaan vielä antaa, eikä kovin usein saakaan, mutta esim. lentokoneessa oli aika kätevä olla, siinä meni kauan sitä mussuttaessa.

Pikasesti täältä Lapista:

Onnea Kojolle :flower:

Bianca meillä oli viikonloppuna pakkasta -18 astetta...kalikali...

Paavo edelleen mahtuu ku mahtuuki vaununkoppaan.. kokeilin ratasosaaki, mutta oli liian pieni vielä siihen. Mutta pienemmät rattaat pitäis ostaa, jotka mahtuis autoon ja tässä ois pari vaihtoehtoa:

[/url]http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_city_jet_CobaltBlu.jpg http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_scooter_CobaltBlue.jpg väreistä en osaa vielä sanoa, mutta jotain tuon tyylistä. Aika hinta ero vain on.. täytyy ny makustella asiaa... onko kellään muuten kokemusta kummastakaan?? Syöttötuolissa Paavo istuu aika paljon... tykkää ihan mahottomasti ja edelleenki liputan stokken tripp trappin puolesta. Meillä oli eilen esikolla 10-vuotis synttärit ja nyt ollaan sitte niistä toipumassa... masu on ainaki täynnä herkuista ja tytöt aika väsyneitä. Täytyy patistaa ne tänäiltana aiemmin nukkumaan... Huomenna ois sitte 6kk neuvola.. joten huomenna kuulumisia sieltä. Hanna ja Paavo (kohta 6kk) :heart:

Yhteistyössä