***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella tänne. Kirjoittelin joskus tonne toukomasujen puolelle mutta tänne en ole vielä kuulumisia ehtinyt laittaa. Joka päivä kyllä lueskelen kuulumisianne moneen kertaan =) Meillä siis poju syntyi 23.5 eli tulee nyt sitten viikon päästä 6kk. Kamalan nopeasti tää vauva aika menee. Meillä Arttu on ollut tosi helppo vauva. Aina ollut hyvä syömään ja nukkumaan ja muutenkin tosi tyytyväinen pieni mies.
Meillä jäi tissittelyt pois jo ennen 4 kk ikää , kun pojalle ei enää kelvannut.
Nyt syödään jo useampi kiinteä ateria päivässä. Yösyötöt jätin jo kuukausi sitten kokonaan pois samalla kun aloitin selkeän ateriarytmin päivällä. Eikä ole poitsu kertaakaan yö maitoa kaipaillu. Kova on kyllä pojalla kasvuvauhti 5kk neuvolamitat olivat
PITUUS:72 cm
PAINO:10.4kg

Kova kiire olisi artulla jo liikkeelle mutta ei vielä kroppa lähde mukaan vaikka kuinka yrittää ja sekös välillä harmittaa.
No mutta oikein hauskaa viikonlopun alkua kaikille :heart:

lemmenlaiva
HEI taas!

Nyt ei minulla ole huono omatunto nuista D tipoista, koska on nuita muitakin huonomuistisia. HYVÄ ME!

Meillä likka rupes nyt aamun tirsoille ja minun pitäisi tämä aika hyödyntää syömällä aamupala ja hakemalla päivän lehti, mutta täällä mää olen.

KIPPANA Tuosta aktivoinnista: Minulla kans samat ajatukset, leikinkö liian vähän? Mutta sittenkun hieman enempi leikkii niin sen jälkeen ei sitten viihdy yksin olleskaan. Että en ole vielä löytänyt kultaista keskitietä tähän asiaan.

Mitenkäs teillä nuo töihin paluu kuviot?
Meillä tyttö menee hoitoon isovanhemmille ja minä ajattelin tehdä n.20h viikossa töitä, ainakin syksyyn saakka. Niin jos vaan työpaikka siihen suostuu.

Meillä edelleen nenä vuotaa ja toivoisin että hieman kerkiäis parantua ennen 26.11 olevaa neuvolaa, jos vaikka se rokotteen sais.

Mutta!
Nyt mä meen syömään!

Hitsiläinen...menin katsomaan toista sivua kun tässä kirjoitin ja koko teksti hävis :(
Lyhyesti:

LUMIKKO kiitos kannustuksesta, kovasti yritetään. Iltaisin mies mukana mutta öisin se ei herää vaikka tyttö itkee. Havahtuu ja jatkaa uniaan, ei siis yöapua mulla :(

LOBELIA onneksi ei käynyt pahemmin. :hug:

Devitol annetaan aamupalalla, nyt muistuu mutta alkuaikoina jäi kyllä useasti antamatta :ashamed:

Pakko kysyä KAKKAAMISESTA. Kun meidän typy saattaa päivän aikana kakata 4kertaa eli melkein joka syömisen jälkeen. Eilenkin kahden tunnin sisällä kakkas kaksi kertaa. Isäntä oli tytön kanssa ja jutteli tytölle, että kuule muistatko kun puhuttiin siitä ekologisesta käyttäytymisestä niin tämä ei kyllä ole sitä(vielä ne kertakäyttövaipat käytössä), naureskelin sitten vieressä...
Mietin vaan kun muutenkin pieni niin milläs sitten kasvaa kun kaikki tulee ulos.

JOULULAHJOISTA olen nyt päättänyt että itse en taida tytölle ostaa tänä jouluna mitään kun muut kyllä hoitaa sen puolen ihan varmasti. Toivonut olen Brion taaperokärryä ja vaatteita...en halua mitään krääsää enkä turhia muovihökötys leluja. (kauhea äiti)

TYÖHÖN PALAAMISESTA: tapahtuu helmikuussa, olen yrittäjä enkä voi pitempään olla kotona. Aloitan aluks 10pvää/kk ja sitten ensi syksynä kokopäiväisesti. Peppi menee ryhmäperhepäivähoitoon :) ,vaikutti kivalta kun käytiin tutustumassa.

Mahdoinkohan kommentoida nyt kaikkea...

Tytölle pitää ruokaa laittaa.

:wave:
EKÄ ja Peppi

EKÄ käyhän sitten kertomassa miten teillä tassuttelu onnistuu.

Lobelia onneksi ei käynyt sen pahemmin onnettomuudessa. :hug:

toppahaalaria en ole vielä katsastanut, mutta luulen, että meillä se voi olla ihan ok, kun tyttö niin hoikka. Siis tarkoitan niitä hihansuita.

joulun eteen en ole vielä tehnyt mitään. Pitkin syksyä olen kyllä joitakin lahjoja ostellut. Mutta muuten en ole kauhean häsääjä joulun suhteen. Laitan kyllä verhot, tonttuja oviin (siis sellaset paperiset), joulukuusi tulee. Mutta ei sen kummempia. Nyt vaan mietin, että jaksanko laittaa (lue viitsinkö) laittaa keittiöön uudet verhot, kun juuri sinne on saatu laitettu edelliset (7 kuukautta sitten kun muutettiin :LOL: ). Sitä verhokangasta menee vaan niin mahdottoman paljon ja sitten kun ne on nipsuilla kiinni niin siinä on aivan älytön homma. Meillä siis erkkeri joka jossa on neljä ikkunaa ja siinä yläpuolella menee tanko johon olen laittanut renkaat joissa nipsuja. Mietinkin jos saisin jotenkin pujottamalla laitettua ne jouluverhot, jotta säästyisi kauhea työ. Lahjoja olen minäkin miettinyt, että mitä sille tytölle oikein ostaisi. En halua mitään valtaisaa tavaramäärää. Ehkä jos ostetaan yksi joku vähän parempi lelu, en tiedä.

liikkumisesta meillä tyttö siis ryömii, kolme viikkoa sitä jo on tehnyt. Konttaus asentoa haki jo enennkuin alkoi ryömiä, mutta ei vielä osaa siirtää itseään sillä tavalla. Sukeltaa kyllä siitä konttausasennosta eteenpäin.

Leikkimiesetä minäkin välillä mietin, että annanko tytön olla liikaa yksin lattialla. Ja sitten on huono omatunto siitä. Mutta hyvin kyllä viihtyy lattialla yksin.

Vaniljatäti sinulla on hienosti homma edennyt sen väitöskirjan suhteen. Nostan hattua sinulle! :flower: Milloin ajattelit pitää väitöstilaisuuden?

äippä78 kyselit unikoulusta. Nykyään en anna tytölle enää yöllä maitoa. On viikon nyt pärjännyt niin. Herää kerran yössä, jolloin käännämme hänet takaisin masulleen ja jatkaa unia tai sitten taputetaan muutaman kerran ja jatkaa unia. Viikko sitten söi vielä 1-2 kertaa yössä. Ja siitä pari viikkoa taaksepäin söi vielä 4 kertaa yössä, mutta oli silloin myös kipeä. Meillä siis mennyt tämä unikoulu melko kivuttomasti. Mutta ollaan tosiaan tätä tassuhoitoa harrastettu jo 2-3kuukautta aina kun tyttö käy nukkumaan illalla ja päivällä, jos siis ei jää nukkumaan vain sillä kun sänkyyn viedään. Voisin vaikka pitää tästä tassuhoidosta esitelmän, olen siitä niin paljon lukenut ja ottanut selvää. Mutta minusta oikein hyvä keino. Vaatii vaan aluksi aika paljon ponnisteluja, jotta jaksaa väsyneenä sitä toteuttaa. Ja toki lapsella pitää olla päivällä säännöllinen rytmi ja illalla iltarutiinit jotta unikoululle saa paremmin tuloksen ja se käy kaikien kannalta helpommin.

No nyt on kirjotettu oikein romaani. Viime yönä tyttö heräsi ainakin kaksi jollei kolme kertaa. en tiedä syytä. Mietin sitä kun olen antanut d-vitamiinti nyt tippoina kahtena päivänä. Sitä ennen kun onn saanut ne tablettina, jotka olen murkannut. Että mahtaako niistä tipoista nyt kumminkin tulla masuvaivoja. Tai sitten toinen mitä epäilen on omena jota eilen annoin ekaa kertaa. Tai sitten tämä on vain satumaa. Kolmas vaihtoehto on se, että riideltiin eilen miehen kanssa kun tyttö oli jo nukkumassa.

Riita alkoi aivan tyhmästä asiasta. eli siitä kun tultiin tytön kanssa muskarista ja mies oli jo syönyt. Aloin itse syömään ja odotin, että mies syöttää tytön. Mitään ei tapahtunut. Kun olin itse syönyt aloin syöttää tyttöä. Mies siihen sitten että kyllä hänkin voi syöttää. Totesin, että kyllä minä syötän kun olen lämmittänyt ruuan ym. No lopputulos oli se että tyttö oli jo väsynyt ja syömisestä ei tullut mitään. Minä peräänkuulutan sitä, että mies huolehtii tytön rytmeistä samalla tavalla kuin minä. Että se ei ole aina minun tehtävä huolehtia ruoka ja nukkumaanmeno ajoista. No vastaus oli se, että hän on juuri tullut töistä. Hetken kuluttua oli se, että hän ei voi tietää ollaanko me juuri syöty kun tutliin muskarista. Ja yksi oli se että häneltä meni ajantaju. No viimeinen oli se, että onko jossakin määrätty että hänen pitää syöttää tyttö kun tulee töistä kotiin. Siinä vaiheessa minulla tuli mitta täyteen. No tämä riitä sitten paisui kuin pullataikina. Meillä tästä rytmin ym huolehtimiesta on puhuttu niin monta kertaa, että pitäisi mennä jakeluun. Mutta se on helppo olla kun minä aina huolehdin asioista. Sanoinkin miehelle, että miten hän luulee, että minä voin jättää tytön muille hoitoon kun oma mieskään ei huolehdi lapsen ajoista. Mies pitää vielä viikon isyylomaa ja sanonn, että sen viikon hän saa huolehtia tytön asioista, minä annan vain tissiä silloin kun mies hänet minulle tuo.

Tänään lähden pikkujouluihin vähän tuulettumaan B) Mies ei aio mennä tytön kanssa humenna vauvauintiin ja en pitänyt siitäkään asiasta. No nyt taidan lopetella. hyvää viikonloppua kaikille!

Heippa kaikille :wave:

jubby, tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :) :hug:

lumikko , iso :hug: sinulle, ne miehet on joskus vähän tollasia :/ Meilläkin tulee välillä sanomista juuri tuollaisista ihan päivänselvistä asioista, joita mieheni ei vain tajua, ellei sitä suunnilleen väännä rautalangasta :whistle: Monesti mietin, että miten noin fiksu ja aikaansaava ihminen voi olla niin "tyhmä" monessa ihan perusjutussa :D :ashamed: No, samaa miettii varmaan välillä mies, kun minä kyselen tai teen jotain taloon tai autoon liittyviä hommia... :D Ihanaa iltaa sinulle :wave:

Hanna, piti jo eilen sanoa, että kuulosti ihanalta se isäsi suunnitelma :)

lobelia, onneksi oli enkelit matkassa, eikä käynyt pahemmin! Kyllä nyt onkin liukkaat kelit! Miehellä oli päivystysviikko ja eilen oli sitten niitä ojaanajoja.

leikkimisestä , minä taidan olla tähän vähän huono sanomaan, kun meillä näitä leikittäjiä on niin paljon kotona.. Mutta muistan hyvin jo esikoisen ajalta sen, että itse olen aika huono leikittäjä ja leikkijä :ashamed: Mies on kova leikkimään ja pelaamaan lasten kanssa, joten kompensoimme sitten toisiamme :D Maijasta huomaa saman, minkä olen huomannut kaikista lapsistamme, että "tietty määrä" täytyy saada olla lähellä ja sylissä, sitten on tyytyväinen :)

Meillä kävi tänään ystäväni ja hänen tyttönsä kylässä ja teellä. Oli mukava jutella ja nähdä hänen tyttöään, täyttää joulukuun lopussa vuoden :) Oli niiiiiin suloinen nöpönaama, meidän tyttö oli aivan innoissaan hänestä :D

Mutta nyt täytyy taas mennä :wave:

Ihanaa viikonloppua kaikille! Huomenna on lähtö sinne kisoihin klo 7 :eek: Koko viikonloppu menee sunnuntai-iltaan asti siellä... Tulen kertomaan kuulumisia sitten viimeistään maanantaina :)

Parasta aikaa ja Maija, huomenna 7kk :heart:

P.s: Ai niin töihinpalaamisesta , minä menen takaisin maaliskuussa... Tarkalleen sanoen maaliskuun 13.päivä täytyy olla töissä :whistle: Välillä tulee aikoja, kun mietin, että teenkö oikein... Mutta jotenkin minusta tuntuu, että tämä äitiys on ikuista tasapainottelua "oikean ja väärän" tekemisen kanssa :/ Nautin nyt täysin siemauksin tästä ajasta, eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jotenkin sitä miettii välillä, että tämä elämä on kyllä sellainen ohut lanka, koskaan ei tiedä onko aikaa paljon vai vähän... Toivon tietysti, että paljon, mutta kun ajattelen, että äitini oli kuollessaan minua 10v vanhempi, niin kyllä se herättää aika ristiriitaisiakin tunteita tulevaisuutta kohtaan.

Vaniljatäti tässä koipio Edelmanin keikka aikataulusta:

Su 18.11.2007Kotkan kirkko, Kotka VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNTi 20.11.2007Mikkelin Tuomiokirkko, Mikkeli VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNKe 21.11.2007Savonlinnan Tuomiokirkko, Savonlinna VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNTo 22.11.2007Joensuun kirkko, Joensuu VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNTi 27.11.2007Ristinkirkko, Lahti VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNPe 30.11.2007Tainionkosken kirkko, Imatra VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNTi 04.12.2007Kalevan kirkko, Tampere VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNKe 05.12.2007Turun Tuomiokirkko, Turku VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNPe 07.12.2007Kallion kirkko, Helsinki VIRSIÄ - SAMULI EDELMANNPe 07.12.2007Kallion kirkko, Helsinki

Eli josko sieltä löytyisi sinuakin lähellä oleva paikka ja sopiva aika!

Vein juuri niitä lastenvaatteita sinne kirppikselle, menen huomenna täydentämään, kun mietin, että paremmmin varmasti menee kaupaksi jos ovat paremmin esillä, liikaa kun laittaa, niin tulee vain sotkuinen fiilis.

Kohta lähden yhden ystävän luokse lasten kanssa, miehelle jää hetki aikaa opiskeluun. Jotenkin kyllä tuntuu, että noilla miehillä on kyllä tosi huono aikatauluttaa asioita. Itse kun on saanut lasten kanssa oppia, että silloin kun on pienikin hetki aikaa se on hyödynnettävä jos jotain haluaa saada aikaiseksi. Meilläkin mies oli äsken menossa rautakauppaan, mutta jäikin sitten koneelle pasianssin kimppuun ja hetken päästä, mietti, että kerkeääköhän enää, ennenkuin minä vien auton..... :eek:

No nyt hetkeksi kotitöiden kimppuun.
T:Minnihiiri

Piti vielä tulla kirjoittelemaan, ihan kuin en olisi tarpeeksi jo kirjoittanut tänään :whistle: :kieh:

Aloin tuossa miettimään, että pitäisikö minun mennä autolla tänään juhlimaan tai toinen vaihtoehto, että ottaa vain pari, jotta jaksaisin ja pystyisin huomenna menemään tytön ja miehen kanssa vauvauintii. Tyttö kun siitä niin kovasti tykkää. Mutta se vaan minua harmittaa kun kerrankin kun minä pääsen johonkin vähän tuulettumaan niin sitten pitäisi olla varovaisesti liikenteessä. Reilua olisi jos mies menisi tytön kanssa kahdestaan sinne ja antaisi minun jäädä rauhassa lepäilemään.

Piti vielä kysellä noista valmis ruuista että mikä olisi sellaista kiinteää tavaraa? Ostin kasviskanaa (piltti) ja se oli sellaista ihan löysää. Eihän tyttö sitä suostunut syömään. Tänään kokeilin ihan vaan kasvissosestta ja se oli kiinteämpää ja sitä tyttö suostui syömään. Siksi näitä tässä kokeilen ja onneksi tuli testattua kun sunnuntaina lähdetään koko porukka Tallinnan reissulle. Mutta jos teillä on antaa vinkkejä niin ihan mielelläni otan vastaan. Omat ruuat kun on aika kiinteää tavaraa niin tyttö on ilmeisesti tottunut niihin.

Olenpa minä tänään juttu tuulella :whistle:

Töihin palaamisesta piti vielä kommentoida, aion jäädä varmaan vuodeksi kotiin. Katsotaan sitten tilanne uudelleen. Laina jutut kyllä pitää miettiä uudelleen ja muutenkin varmaan vähän karsia menoista. Se raha mitä saa ei päätä huimaa ja täällä ei saa edes mitään kuntalisää yhdestä lapsesta.

Osaako joku muuten sanoa saako Kelalta matkakuluista lääkärille jotakin korvausta? Tai siis tiedän, että saa mutta mikä siinä on vähimmäis määrä mitä korvataan. Meillä esim on nyt 4 lääkäri käyntiä takana ja mietin voisiko niistä saada jotakin korvausta?

Enpä muuten ole muistanut sitäkään kertoa, että meillä ollaan onnistuttu siirtämään tytön nukkumaan menoa illalla vähän myöhäisemmäksi. Nyt menee siinä 20.30 nukkumaan. Tämä aika on ihan ok.

Mutta nyt tosiaan lopettelen, etten minä täytä koko palstaaa omilla höpinöilläni. :wave: :wave: :wave:

Pikaisesti, lapset ulkona ja ruoka kiehuu...

LEMMENLAIVA: Meiän pojan oikea nimi on Peitsa, mutta Peetuksi pääasiassa sanotaan.

MINNIHIIRI: Eikun anna mennä vaan jos sille tuntuu. Lapset on kyllä ihania. Minäkin voisin vaikka heti ottaa uuden vauvan jos meille sellainen suotaisiin.

ÄIPPÄ78: En minäkään kesällä juuri uimassa käy, ehkä jos on mökillä niin saunasta. Tuolla avantopaikalla ei ole edes saunaa, mutta lämmin pukuhuone onneksi. Että sinne vaan ;)

KIPPANA: Meillä tuo isompi viihdyttää Peetua aikas paljon ja leikkii sen vieressä. Itse aika harvoin sinne lattialle joudan istumaan, mutta välillä toki. Ja meillä Peetu myös viihtyy hyvin itsekseen. Toki pyrin välillä leikkimään siellä itsekkin.

VANILJATÄTI: Mä ajattelin ostaa Peetulle jonkun auton, meillä kun on pääasiassa vaan noita tyttöjen leluja. Joskin vielä leikkii vauvaleluilla, mutta pitäähän joka pojalla auto olla. Ja sitten pehmoisen paketin lisäksi.

Nyt meen kokkaan, ettei pala riisit pohjaan.

Palaamisiin, Tiitteräinen ja Lapsukaiset

LUMIKOLLE vielä että nuo miehet on tosiaan "ihania" välillä. Just aamulla kysyin omalta mieheltäni et jos minä kuolisin niin saisko meillä lapset enää koskaan aamulla puuroa tai löytäisitkö niille vaatteita kaapista? Kun kyseli että mitä laitan tytölle päälle ja sanoi ettei osaa tehdä kaurapuuroa mikrossa (se on laiskuutta sillä tiedän että osaa). Tää tuumas sitten että kyllä minä pärjäisin jos olis pakko, mutta kun kerran olet siinä niin kyselenpä sitten sinulta aina ohjeita :kieh: Ollaan me vaan niin hvyiä :saint: No, vähän tyhmästi kysyin, mut tuppas ärsyttämään kun kaikkeen niin päivänselväänkin kyselee ohjeita. Ja meillä myös olen minä se joka huolehtii syömiset ja nukkumiset. Mies toki syöttää jos pyytää ja nukuttaa, mut ei se aina hoksi kelloa kattoa.

Mut ihana mies silti :heart: Ja paras isä lapsillemme :heart: Leikkimisen ja höpöttämisen taitaa kyllä lasten kanssa.

Ihanaa... viikonloppu alkamassa =)

Tänään oli meillä jännittävä päivä. Kävin tänään alkuraskauden ultrassa :D Elikkä uutta vauvaa odotetaan syntyväksi tuossa heinäkuun alkupuolella. Kierto kun oli aivan sekaisin niin tarkistettiin vain et minkä kokoinen on ja niinkuin minun aavistukset olikin et oli yli kaks viikkoa lyhyemmällä kuin mitä menkoista laski. Toinen oli vielä niin pieni ettei vatsan päältä ultraamalla pystytty ees kunnolla mittaamaan. Kahen viikon päästä on sit uus ultra aika.
Tää on sit aivan alussa vielä niin vielä vähän jännittää et meneekö kaikki hyvin. Ja jos menee niin Nooralle ja möykylle tulee ikäeroa 1v 2kk :D Oon kyllä niin super onnellinen :heart: En ois uskonu et näin nopeesti tärppää kun Nooraa yritettiin niin monta vuotta... :) :)

Sitten muihin asioihin...
Influenssa rokote käytiin ottaan eilen. Alkuyöstä Nooralle nousi sitten lämpöä ja rupes kovasti itkeskeleen unissaan. Annoin sit lääkettä niin loppu yö meni aika rauhassa. Kovin on tänään ollu jotenkin nuhanen ja väsynyt. Aika outoa et tollasesta rokotteesta tuommosta tulee...

Joululahoista: Meillä Noora saa oman cd-soittimen. On pitkään ollu mielessä et hommaisin sille omaan huoneeseen soittimen et sais illalla laittaa unilaulua sinne soimaan. Muuta en oo ajatellu. Muutenkin tää joulu menee aika pienellä budjetilla kun on tullu kaikenlaista yllättävää menoreikää viimeaikoina.

Töihinpalaamisesta: Mullahan ei ole ennestään mitään työtä mihin palata joten varmaan ilmottaudun työttömäksi ja alan katseleen et jos jotain hommaa löytyis tuohon äitiyslomien väliin. Mikään hinku ei töihin tosiaankaan ole, mut kotihoidontuella me ei oikein tulla toimeen. En sit tiedä et tuskin kovin montaa työpaikkaa ois jonossa maha pystyssä olevalle naiselle :D Katotaan nyt miten nää hommat sit menee...

Valmisruuista: Mulla ei oo kovinkaan paljon kokemusta kun Noora on sille perunalle allerginen niin noista valmissoseista ei oikein käy mitkään kun kaikissa sitä on.
Joko muuten olette kokeilleet kalaa? Ite en oo vielä uskaltanut. Ja tehdäänkö se sit ihan keittämällä ja sit soseutetaan ? Ja laitetaanko siihen sitä keitinlientä laimentamaan sitä sosetta vai miten?
Tein tänään Nooralle eka kertaa ihan tavallista pikakaurapuuroa. Oikein hyvin kelpas vaikka oli koostumukseltaan paljon rakeisempaa kuin ne vauvojen jauhe puurot. Joko ootte kokeilleet jotain 4- viljan puuroa?

Nyt en jaksa muistaa enää enmpää juttuja mitä oli mielessä... Taijan mennä sohvalle loikoileen...

Kojo ja Noora 6,5kk

Kojolle Ihan hirmuisesti onnea ja turvallista odotusaikaa :hug: toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!!Ihana juttu!! :D
Huih sentään...jokohan niitä pikkusisaruksia alkaa itämään meidän toukokuisille enempikin.... :whistle:
Hitsi tänään kerhossa puhuin yhden äidin kans vauvoista ja tästä ainaisesta vauvakuumeesta :heart: kovasti mieli tekis,mutta EI vielä meille.Miehenki kans eilen puhuttiin ja kumpikin kyllä ollaan sitä mieltä ettei kolmatta nyt tähän perään heti :) joskus sitten toivottavasti ;)

Joulusta sen verran että en oo vielä ostanut yhtäkään lahjaa enkä oo vielä kotia "joulukuntoon" laittanut.Meinasin vasta sitten ku ollaan alkukuusta juhlittu esikoisen 2vuotis synttärit niin sen jälkeen meille tulis joulu :D saa nähä maltanko sinne asti olla laittamatta mitään joulujuttuja......tässä alkaa näkyä muutamilla naapureilla jo jouluvaloja.
Pojille ostin muuten tonttulakit ja tonttupuvut tänään kun kävin ostoksilla YKSIN :D pitäis ottaa vähän valokuvia ja teettää joulukortteja .

Leikkimisestä no meillä vauva on paljon lattialla ja välillä joutuu yksinki leikkimään....mut yritän kylllä välillä olla hetken paikoillani ja ihan vaan touhuta poikien kans jotain vaikka tuntuu et täälä olis koko ajan jotain tekemistä(kotihommia jne.)...ja sitte ne päivät ku on jotain kerhoja tai jotain et ollaan kotoa pois nii sitte kaikkia hommia kasaantuu ja ei kyllä juurikaan meinaa ehtiä lattialla olemaan :ashamed: mies kyllä meillä osaa sen taidon et on lasten kans eikä tee kotihommia :LOL: et ihan hyväki tietysti toisaalta,sillon ku ovat isänsä kans niin taatusti saavat leikkiseuraa :D
Töihinpaluusta :eek: karmea ajatus että helmikuun lopulla loppuu äitiysloma! En oo vielä sillon menos takasi töihin. yritän olla ens syksyyn asti kotona.....

hmmm mitähän sitten piti....ei muistu muuta mieleen niin lopetan tähän :wave:

Kojolle paljon onnea ja tsemppiä odotukseen :flower: Toivon itsekkin jo kolmatta, saas nähdä joutuuko taas sen 3 vuotta odottamaan. =)

Töihinpaluusta en ihan helmikuussa vielä mene, kotona olen niin kauan kuin budjetti sallii.

Nyt tuli mies töistä kotia joten menen... :wave: :wave:

Kojolle hurjasti onnea ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Pikkuisen kyllä karmaisee selkäpiitä ajatus kun tuntuu, että vauvat niin pieniä. Meillähän kahden ekan ero on 1v5kk ja ihan hyvin meni. Kolmannen ja neljännen ero ei ole kuin 1 minuutti, ja vieläkin hengissä. Joten eiköhän se 1v2kkttakin hyvin mene.

Niin ja olihan meille silloin muutama yö sitten tulossa ne kolmoset toukokuussa... Onneksi se oli vain unta. :whistle:

Viikonloppuja!

Kojo [@img http://www.cosgan.de/images/more/flowers/023.gif]

Onnea oikein paljon! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ihanaa, kun tulee lisää vauvoja.
Itellä ei vielä vauva kuumetta vaikka se kolmaskin on haaveissa tässä joskus.
Hyvä aika vauvalla olis tulla, kun Justus on 2½-3½, kun Juuso menee eskariin ja kouluun. Mutta sitä ei ikinä tiedä saadaanko kolmatta tai jos saadaan niin koska sitten ilmoittaa tulostaan.
Mutta tuun jatkaa juttua huomenna tai viimmeistään sunnuntaina, kun sauna kutsuu. Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Elli Ja Justus

Kojo WAU! Taisit olla nopein uudelle kierrokselle! Miten olet voinut?

Valmisruuista: meillä myös se kasvissose maistuu parhaiten. Ne menee kaikki tosi löysiksi varsinkin kun vauvan kuolaa menee soseen sekaan, kai ne kuolan entsyymit hajottaa ruuan tärkkelyksen.

Lumikko väitöstilaisuudesta en vielä tiedä, täytyy vielä kevätpuolella tehdä teoreettisia opinoja, tenttejä sun muita esseitä ja täydentää tutkimusta tuolla teoreettisella aineksella. Luulen, että siinä menee tuo kevätkausi silti vielä.

Hoitovapaan sijasta mä päätin hakea opintovapaata ja aikuisopintotukea sekä kotihoidontukea. Koska kerran opiskelen täällä kotona vauvanhoidon ohessa, niin onhan siinä vähän lisää taskurahaa. Töissä tänään lupasivat antaa opintovapaata. Opintovapaata haen elokuun loppuun, ja meillä isä halusi pitää isyyskuukauden, joten siirrän vanhempainvapaan päättymistä kahdella viikolla taaksepäin, niin hän saa isäkuukautensa ja minä voin opiskella senkin ajan.

Minnihiiri: kiitti listasta! Merkkasin Helsingin päivät kalenteriin!

Kalaruuista (Kojo kysyi): mä laitan kalaa kattilaan peruna- ja porkkanapalojen kanssa. Ensin annetaan kasvisten kiehua hetken ja sitten lisätään kala. Myös sipuli ja tilli sopivat joukkoon. Sitten soseutetaan ja maitoa olen pannut sekaan. Musta se on aika hyvää, itekin tykkään!

Onpa hiljaista täällä kotona, sain tytön nukkumaan LUMIKKO iltaisin menee jo kivasti toi tassuttelu :) ,olen positiivisin mielin että kyllä se lähtee sujumaan.
Mies lähti äijien iltaan...tekee sille varmaan ihan hyvää, niin paljon raatanut tuolla alakerrassa remontin kanssa.

Oltiin Peppin kanssa ystäväni luona syömässä, jutustelua yms. Oli oikein mukavaa. Suunniteltiin meidän yhteistä 30v matkaa..Lähdetään tyttöporukalla viikoksi johonkin, tän hetkinen kohde on Kreikka. Laskettiin,että jos nyt aletaan laittaa joka kk sivuun 20 euroa niin saadaan hyvät matkarahat :) Näkis vaan minunkin kohdalla..olen NIIIIN huono säästäjä.

KOJO: ONNEA ja :hug: ihanaa!!!!!
Itse olen ajatellut toista lasta ja päättänyt että sitten kun Peppi on kaksi otan asian uudestaan ajatuksiini.

LUMIKKO noista valmisruuista..itse olen käyttänyt HIPP luomuvalmisruokia.Kalkkunaa ja lihapataa, ne on must sopivan kiinteitä. Ostin just jonkun piltti vastaanvanlaisen ja se oli ihan liisteriä, ei tyttö syönyt sitä. Ja en kyllä ihmettele, en itsekään olis suostunut.

KALAruoasta..ootteko käyttänyt ihan pakaste seitiä vai jotain muuta?

Uskaltauduin vaa'alle tänään ja oli kolme kiloa hävinnyt :) ,en kyllä ihmettele kun on tää oma syöminen unohtunut jotenkin...herkut kyllä maistuu ja sitten niitä tulee syötyä kun yhtäkkiä tajuaa et kauhee nälkä. :ashamed: Tosi terveellistä elämää.

Taidan kömpiä kylmään sänkyyn, yksin.

EKÄ ja Peppi

No niin palasin näin pian... :)
Oli ihana olla saunassa aivan yksin.
Leikkiminen Meillä ollaan paljon "yksin" lattialla välillä isoveli käyy leikkimässä vieressä ja halailemassa. Mulle kans välillä tulee ajatus, että annanko liikaa olla yksin lattialla, mutta kun toinen viihtyy ihan hyvin. Kyllä me silti onneksi sylisäkin pidetään, varsinkin iltaisin. :)
D-tipoista Ite oon huono muistamaan antaan jekovittejä, mutta oon tehnyt jääkaapin oveen muistilapun mihin ruksin, kun sen päivät tipat on annettu. Auttaa hyvin muistamaan.

Sinulle :hug: joka ajoit sen kolarin. Onneksi ei käynyt pahemmin.

Meillä kans on toppapuvun hiansuut yli kireät. :(
Mutta nyt heippa ja kauniita unia ja oma kullan kuvia. :) :heart:

Elli

ompas kiva "kuulla" etten ole ainoa joka heikosti muistaa antaa D-tippoja ja aivan samoja ajatuksia olen käynyt läpi, että pidänkö liikaa Helmiä lattialla, saako tarpeeksi läheisyyttä yms.

Meillä tänään miehen kanssa juteltiin, että meidän pitäisi löytää enemmän kahdenkeskistä aikaa. Mutta kun ollaan niin huonoja hoitoon jättäjiä, hän meistä vielä huonompi, mutta järjellä ajatellen kun parisuhdekin kaipaisi niitä määräaikais huoltoja, mihin autoa kyllä kiikutetaan.

Kojo iso :hug: ja paljon Onnea isolla O:lla :flower: !

Moni on kommentoinut minulle, että lisää lapsia vaan jos siltä tuntuu. Meillä kuitenkin elämän realiteetit sanelee sen, että kolmessa on varmaan pysyttävä, vaikka se vauva kuume meitä vaivaakin, hommataan sitten ehkä jotkut virtuaali lemmikit tai vauvat jos oiken pahaksi tämä äityy ;) .

Minä taas täällä valveilla, muut jo nukkuu, huomen aamulla varmasti kyllä kadun, etten ajoissa kömpinyt vällyihin. Meillä Helmi on iltaisin nykyään jo seitsemän kantturoilla ihan puhki, alkaa karjumaan karhealla ääneellä, että ettekö jo tajua laittaa mua nukkumaan.

Nyt kömmin ukon viekkuun.

T:minnihiiri

Kojolle miljoona ruusua ja onnentoivotukset! Ihanaa, näitä uutisia enemmän tytöt ;)

Töihinpaluusta: meillä myös mies pitää sen isäkuukauden, mutta ei aio olla lasten kanssa, vaan rakentaa tuota taloa. Toisaalta ihan ymmärrettävää, mutta kyllähän se vähän kaihertaa, että isäkuukaudesta edes osaa ei käytetä perheen kanssa olemiseen...No, jospa olisi iltaisin edes vähän enemmän kotona. Minä siis jätän kotiäiti-unelma-ammattini 15.1. ja olen siitä todella surullinen. Mutta onneksi vain osa-aikaisena ja ainakin aluksi tämä pienempi on minulla töissä "mukana". Teen töitä kotoa käsin ja vain 4 tuntia päivässä. Eli pehmeällä laskulla. Ja lisäksi pitäisi jotain ansioita keksiä...Ideoita? Jos vaikka myös jotain kotiesittely-juttuja...Onko kellään hyviä kokemuksia, saako niistä yhtään rahaa?

Omasta navasta: olo on vähän parempi, meillä oli ihan suht ok torstai. Taidettiin jopa nauraa... Nyt mies on sitten viikonlopun poissa jaloista, ja tänään oli kyllä tavallaan vapautunut olo. Ei tarvinnut koko ajan jännittää, että mistä tulee sanomista ja käyttäytyykö lapset miehen toiveiden mukaisesti jne. Ja tein impulsiivisen päätöksen ja lähden Helsinkiin sunnuntaipäiväksi (Cheerleadingin MM-kisoja katsomaan) ja lapset menee mummoloihin. Jospa se vähän piristäisi ja saisi jaksamaan kaikkea paremmin. Tiedän, että rankka päivä tulee, kun on niin ikävä lapsia (olen siis TODELLA huono olemaan erossa lapsista), mutta pakko kai sitä on joskus yrittää irrottautua.

Mutta jospa nyt lähtisin unta koittelemaan, en ole vaan yksinolosta nauttiessani malttanut lähteä nukkumaan :p

Commander

PS: Viivi täyttää tänään 7 kk ja esikoinen 2,5 v!

Kojolle onnea raskauden johdosta! Ihana uutinen! =) Toivottavasti kaikki menee hyvin koko raskauden ajan! Itsellänikin alkaa vauvakuume painaa päälle, on jo jonkin aikaa tuntunut siltä... ;) Esikoisen synnytys tosin päättyi vaiherikkaan ja hyvin alkaneen luomusynnytyksen lopuksi sektioon :| , joten täytyy tässä vielä hetki toppuutella, jotta ehtii haava arpeutua kunnolla ja kohtu toipua.

Töihinpaluusta sen verran, että en ole ajatellut lähteä vielä helmikuussa töihin. Ajatus kotiäitinä olosta kiehtoo ja aion niin jatkaa, jos taloudellinen tilanne sen vain sallii. Mummi on kyllä luvannut hoitaa, jos tarve tulee. :)

Nuha on voitettu, taisi olla vain hampaiden tuloon liittyvää nuhaa. Meillä on nyt sitten neitillä kaksi hammassa tirrillään kauniisti alarivissä. :heart:

Olen alkanut pohtia, että josko me ei sittenkään otettais Helmiinalle sitä flunssapiikkiä. Aika olis ens perjantaina. Olen nyt aika monelta kuullut, että on tullut nuhaa ja ihan flunssaa sen piikin jälkeen. Itse olen kerran saanut aivan järkyttävän kolme viikkoa kestäneen yskän flunssapiikin jälkeen. Oli vielä yo-vuosi, joten ei olisi ollut kiva sairastaa...

Joulua olen ajatuksen tasolla valmistellut jo pitkään ja olen jo muutaman joululahjan hommannutkin. Joulukorttejakin olen jo kirjoitellut. :xmas: Tykkään joulusta tosi paljon ja haluaisinkin nyt alkaa luoda omia jouluperinteitä meidän perheelle ja olla joulun eka kertaa omassa kotona. Tähän asti on oltu aina jommankumman vanhempien luona, mikä on ihanaa, kun kaikki on valmiina. Toisaalta jatkuva kulkeminenkaan ei aina houkuttaisi. Mielelläni ottaisin kyllä väkeä meille kylään joulunpyhien ajaksi. Millaisia suunnitelmia ja jouluperinteitä teillä muilla on?

No, palaan kyökin puolelle... Kivaa viikonloppua kaikille ja voimia arkeen! :)

Kojolle suuret Onnittelut!! :hug: Vauvakuume täälläkin, mutta tosiaan sektiolla tuo neito syntyi, niin pitäis vähän aikaa vielä malttaa. + en halua astella alttarille maha paksuna ja naama valkosena :LOL: Mut ollaan puhuttu et heti häiden jälkeen sit maaliskuussa heitetää kumit hiivattiin :kieh: On se kyl sellast pelleilyy niiden kans, mut ei muu auta. Toinen vaihtoehto olis ne minipillerit, mut tiedän et muistaisin ne ehkä joka kolmas päivä, et se siitä...

Meillä menee ihan hyvin, terveenä ollu tyttö, lukuun ottamatta sitä yhtä pissatulehduta. Inf. piikkiä ei saatu tänä vuonna, kun Linnea ei oo vielä 6kk, viime viikolla oli ne piikitys päivät täällä. En oo varma oltaisko muutenkaan sitä otettu, eipä tarvinnu sitäkään pohtia siis.

Ihan oon yllättyny miten hyvin oon muistanu antaa D-VITAMIINIT tytölle :) Lähes joka päivä oon muistanu.

JOULUSTA, oon jo melkein kaikki lahjat hommannu, muutama vielä miettimättä. Ja ajateltiin, et ens ti kun Linnea on 6kk niin otetaa kuvat joista teetetään joulukortit.

Mitähän kaikkea piti kommentoida... Aina tulee vaikka mitä mieleen kun lueskelee juttuja, mut sit kun kirjottamaan pääsee nii ei muista enää mitää... :/

Kävin hommaamassa hääkutsukortti materiaalit ja koeversion sainki jo aikaseks. :) Ihan hienoja tulee, vaikka ite sanonkin :D Puku olis seuraavaks hankinnassa. Paska vaan, kun asutaan täällä hevonv-tunperseessä (sorry :ashamed: ) nii eihän täällä oo lähimaillakaan mitää pukuliikkeitä... Pitäs taas päästä mutsin luona käymään, et pääsis pukuja kattomaan. Alkaa varmaan kiire tulla jo, jos joutuu tilaamaan puvun, eikä häihin oo edes 4kk enää :eek:
Ja pitopalvelu pitäs varmistaa... Miljuuuuna asiaa vielä tekemättä! :snotty:

Onnistuin jo reilu 3kg pudottaa pois, mut kuis ollakaan, kaikki tullu taas takas! Miten ihmeessä saisin otettua niskasta itteeni kii ja pudotettua tota painoa?! |O :ashamed:

No juu, sellasta tänne. Nyt vaatteet päälle ja ulos kävelylle, ihana auringon paiste täällä, -6 astetta ja lunta kivasti. Ihan kun olis jo talvi tulossa :D

Viikonloppuja :wave:

Kakkaamisesta: tyty kakkii joka päivä 1-4 kakkaa. Kakka keltasta ihan velliä ollut AINA. Normaalia? En muista esikoisesta millasta kakka on rintamaidolla. En kyl usko allergiaan vaikka ihan litkukakkaa sillä ei huuda kipuja ja iho siisti.
Hampaista: nyt puhjennu eka hampi :wave:
Kojolle :flower: :flower: :flower:

Fangis ja Eeva reilu 5kk.

Yhteistyössä