***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Tervehdys kaikille :wave:

Pitkästä aikaa :) Tekstiä oli tullut niin ihanan paljon, että muistankohan kaikkea, mitä piti kommentoida... :D

Kojo :flower: :flower: ONNEA :flower: :flower:
IHANA uutinen!!! Aivan mahtavaa =) :hug: Onnea kovasti koko perheelle uudesta odotuksesta ja toivottavasti kaikki menee hienosti, jarrusukkia pikkuiselle!

rasse, kiva kuulla teistäkin :wave: :)

nukkumisesta, Maija nukkuu tosi hyvin ulkona rattaissa lämpöpussissa. Sisälläkin kyllä nukkuu, mutta heräilee helposti ja unet on lyhyitä.

rattaista, meillä oli aluksi vaunut kovalla kopalla, mutta nyt on Emmaljungan Cerox rattaat lämpöpussilla. Kovasti tykkää Maija siellä nukkua ainakin, vähän huonosti ollaan päästy kävelyille.

syöttötuolista, Maija tykkää istua siinä tosi paljon, kun näkee niin hyvin siitä :) Mutta syöminen siinä on vähän hankalaa, siis äidin mielestä :ashamed: :D Sitterissä istuessa syöttäminen on niin helppoa :whistle:

EKÄ, minä suosittelen sinulle kuukausittaista säästämistä niin, että tietty summa, esim. se 20e menee suoraveloituksena tililtäsi jollekin toiselle tilillesi ;) Silloin et huomaakaan sitä, että pikkusumma on siirtynyt tililtä toiselle. Ja se toinen tili kannattaa olla sellainen, johon ei ole kortteja, niin ne rahat pysyykin siellä :whistle: :D Minä olen aika huono säästäjä myös, joten tälläiset pienet jutut on ainakin minulla auttanut :) Tsemppiä säästämiseen! Vaikken vielä pankkitöihin ole palannutkaan, niin sen verran vinkkaan, että rahastotkin ovat hyviä vaihtoehtoja säästämiseen ;)

nokkamukista, meillä on Tupperwaren silikonikannellinen nokkamuki ja se on mahtava kapistus. Niitä ei vain enää valmisteta, joten siinä mielessä huono suositella :/

Commander, kiva, että teillä on ollut nyt parempia päiviä! Se PartyLite juttu taitaa olla ihan kivaa hommaa myös, näin olen kuullut ja siskonikin hetken aikaa sitä teki.

No, vähän omaa napaa lopuksi... Eli oltiin koko viikonloppu siellä uintikisoissa Tampereella. Ne oli ikäkausimestaruuskilpailut, jotka järjestetään samana viikonloppuna 7 eri paikkakunnalla. Isommat lapset karsivat niistä SM-kisoihin ja nuoremmat uivat vain näissä aluekisoissa ja tulospalvelu vetää ajat yhteen, joista muodostuu valtakunnalliset tuloslistat. Meidän tyttö on vielä sen ikäinen (11v), että ui aluekisassa ja tulokset saadaan sen perusteella.

Kisat meni tosi hienosti koko seuralta :) Meillä aikuisillakin oli hieno viikonloppu: käytiin vähän kaupungilla ostoksilla väliajalla, illalla saunassa ja koko porukalla sitten vielä syömässä. Kannustettiin lapsia niin, että halli raikui ja naurettiin paljon :D Jotenkin sain ihan hirmuisesti voimaa siitä viikonlopusta, oli niin mukava jutella ihanien ihmisten kanssa ja seurata lasten uinteja. Pienemmillä lapsilla oli sujunut hyvin mummon ja siskoni seurassa.

Sen verran täytyy ylpeän äidin tietysti kertoa oman tyttären tuloksista, että tyttö ui kolme kultaa ja sijoittui valtakunnallisesti lajeissaan 6., 8. ja 17. :heart: Muutkin uimarit saivat paljon mitaleja meidän seurasta ja SM-paikkoja tuli isommille.

Nyt täytyy mennä laittamaan ruoka valmiiksi, illalla vielä kokous esikoisen luokan asioista!

Parasta aikaa ja Maija 7kk :heart:
 
hetkeksi laskeutui rauha, kun noi isommat saivat katseltavaa....Kyllä välillä on tullut mieleen, että miten vaikka 70-luvun äidit saivat hetken rauhaa, kun ei ollut videoita tai dvd-laitteita, ainoa hengähdys oli tää pikkukakkos aika :eek:

Niin ja terveiset Samulilta, konsertti oli hyvä ja nyt on sitten tänään virret soineet meidän torpassa, kun ostin sen levyn, eli kovin on harrasta täällä etelässä ;) .

Kävin eilen joululahja ostoilla, Helmi saa sen fisher pricen pehmo koiran, jossa on kymmenen lorua yms. sisällä. Kolmivuotiaalle ostin robotti koiran ja 5 vuotiaalle oli puhetta, että hommataan Winzz mikrofoni ja samaa sarjaa cd-soitin jonka voi sitten kytkeä mikrofoniin, ja miehelle nauroinkin, että meidän onkin sitten syytä pyytää kuulosuojaimet, kun jokaisen muksun lahja aiheuttaa melua ;) .

Olen tänään kovasti tutkaillut pääkaupunki seudun teatteri tms. tarjontaa, kun tuntuu, että meidän pitäis ukon kanssa viettää suhteen määräaikais huolto, mutta ollaan ihan toivottoman huonoja laittamaan lapsia hoitoon, ja etenkin Helmi tuntuu niin pieneltä, kun ei ymmärrä vielä jos kerrotaan minne mennään.

Helmi on viikon verran istunut (siis ruokailun aikoina :LOL: ) syöttötuolissa, ja allekirjoitan saman kuin parasta aikaa, että syöminen on niin hitaampaa ja sotkevampaa. Meillä on Emman nokkamuki ja taikamuki käytössä. Se Tupperin kuppi on ihan huippu, muttei se säilynyt enää Helmille ehjänä :'(

Saatiin sitten mekin hoitsut palkankorotus ilman lakkoilua. =)

No nyt on mentävä pelastamaan toi pieni öhkömöykkynen pulasta.

T:Minnihiiri
 
:wave:

Peetulla 6kk neuvola takana:

paino 11kg545g
pituus 73cm
pipo 45,9cm

Nyt kasvu tasoittumassa, pitkä poika. Kääntyy mahalleen ja mahalta selälleen. Napansa ympäri pyörii mahalla. Istuu selkä suorana tuettuna, suojaheijasteet ei vielä tullut, joten kotrollikäynti 7kk iässä

Näin siis meillä, eli jalkoihin ei varannut eikä suojaheijasteita istuessa, niin käydään sitten kontrollissa, mutta en ole huolissani, muuten ihan normaali poika ja kaikki kehittyy omaa tahtiaan. Eli meillä ei vielä syöttötuolissa istuta, kun könöttää siinä sitten miten sattuu, kokeiltu kyllä on. SYöminen on tapahtunut vauvasta saakka sylissä, minusta helpompi vaihtoehto kuin sitteri.

NOKKAMUKIA ei olla edes kokeiltu, pullo riittää. Koska muuten vauvalle saa alkaa antamaan ihan hanasta tulevaa vettä, siis ettei tarvi keittää?

NUKKUMISESTA kun meillä Peetu on nukkunut yönsä vaunuissa, niihin olen piispitellyt, mahtuu ihan hyvin vielä nukkumaan noissa emmaljungan edgeissä, on siis se kova koppa. Nyt vein kokeeksi omaan sänkyyn, aikansa siellä jutteli, mutta nyt oli nukahtanut ihan tyytyväisenä. Taidamme siis vaihtaa nukkumapaikkaa :heart:

MINNIHIIRI meiltä löytyy jo se koira minkä Helmille olit ostanut. Meillä se on ristitty Nöpöksi ja Peetu tykkää sitä katsella ja kuunnella niitä rallatuksia. Joskin korvasta ei enää kuulu mitään, siinä ei se johto pysynyt siellä sisällä. Mutta siis mainio kaveri =) Tuo 3 veekin sillä vielä leikkii.

Huomenna tulee uusi naapuri lastensa kanssa kahville, mukava päivä tiedossa. Joskin mies koko päivän poissa kun on töitä ja aamulla muita menoja, työasioita nekin. :/

Mä oon ihan väsy, lähden suihkun kautta nukkumaan (minä tähän aikaan nukkumaan :eek: ) Mut väsyttää niin hirmusti.

Kauniita unia, kirjoitelkaa, olen koukussa kuulumisiinne.

Tiitteräinen ja Peetu 6kk1pv :heart:
 
Tiitteräinen, mulle sanoi nouvolan täti, ettei tarvi vettä keittää ollenkaan. Niimpä en ole ikinä keittänyt, eikä mitään ole tullut. Olen kyllä kuullut, että jotkut suosittelevat vettä keitettävän kiinteiden aloitukseen saakka.
 
kirjoitin pitkät listat ja kaikki hävis :( Voi vitsi!! No kirjoitan uusiksi jotain pientä ja lyhyesti... mutta kertokaas mulle kun mulla on pian neuvola ja meidän neuvolan täti ei ole yhtään kiinnostunut kyllä muusta ku mittaa pojan painon ja pituuden ja sitten odottelee onko mulla kysymyksiä ja vähän siihen malliin, että nooonniiin, olette valmiita ja voitte mennä!! Ei meillä tuommoisia juttuja kirjoitella mihinkään neuvolakorttiin ja oikeesti ei kyllä tutki mitään kehitystä tai heijasteita. Viimeksikin kirjoitti vaan että kiinteet aloitettu, menee liha, kala,kana ja kananmuna.. vaikka en kyllä ole edes mitään kalaa ja kananmunaa edes antanut. Ei ole kyllä yhtään kiinnostunut näkeen miten poika liikkuu.. ite sitä niin innoissaan olisin esitellyt viimeksikin :ashamed:

Mitä mun pitäs sille sanoa, tai tehdä? Kun en saa mitään apua tai tietoa.. meillä niin huonosti poika syö ja kaipaisin siihen kyllä jotain neuvoa.. mutta mitään se nainen ei osaa sanoa. .myötäilee vaan, että jaaaa.. niiiiin. Tosi inhottava. Miten neuvolaa voi vaihtaa :/

Niin ja Onnea paljon Kojo!!!

Pikaisesti vaan laitan omaa napaa, että meillä nyt osataan istua itse ja nousta konttaus asentoon ja siinä nytkytetään ja lujaa, mutta liikkeelle ei silleen vielä kunnolla pääse.. mutta yötkin sitten herää kyllä nytkytteleen välillä ja päikkärit on nyt sitten pidentyneet, mutta illalla ei millään menis nukkuun.. eli rytmit nyt sekaisin.
Mutta muuten tosi iloinen ja naurava poika koko ajan.
Niin ja ostettiin autoon nyt turvaistuin. Gracon joku aivan uus malli, joka oli tullu viime viikolla markkinoille.. Eli nyt siis poika innoissan ku ei tarvi kaukalossa enää matkustaa, mutta äiti olis kyllä vielä mielellään antanut turvallisuuden nimissä mennä kaukalossa.. mutta ei niin ei.
No mutta nyt nukkumaan ja palataanpas taas kun on aikaa..

Moonlight ja Linus 5,5kk ja profiilissa uus kuva
 
Huomenta!

Tyttö nukkuu ulkona ja äiti kirjoittaa täällä.

Syöttötuolissa meillä syödään silloin tällöin. Sitterissä on vaan niin paljon helpompaa syöttää. Syöttötuolissa on niin paljon kaikkea kivaa katseltavaa ja pääsee taputtamaan pöytää. =)

Nokkamukista olen vettä antanut ruokailun yhteydessä. Mutta ei oikein osaa siitä juoda. Meillä on sekä pehmeällä, että kovalla nokalla. Siitä pehmeästä saa puremalla vettä.

Osaako joku sanoa kuinka kauan vettä pitää keittää?

Rattaissa tyttö ei ole vielä istunut. Voisi sitäkin koittaa.

Tiitteräinen oliko kyse sivulle olevista suojaheijasteista tuossa neuvolakännillä. Ei meilläkään tytöllä minun mielestä vielä niitä ole. En kyllä nyt aivan varmaksi mene sanomaan. Ja me oltiin jo 7 kk neuvolassakin. :(

Neuvolan tädeissä on varmaan hirmuisesti eroa. Ei meilläkään täti ikinä kirjoita korttiin mitään niin hienoa mitä teillä muilla. :ashamed: Ihan vaan perusjutut siihen kirjoittaa, mutta ei kyllä mitään kehuja tms. Eikä meilläkään kyllä täti kerro kauheasti, juuri esim noista suojaheijasteista ym. Itse sitten kyselen aika paljon. Mutta kyllä hän aina muistaa kysyä miten on nukuttu nyt ja silloin kun oli niitä masuvaivoja niin niistä kyseli. Moonlight 80 vastaako täti sinulle jos esität joitakin kysymyksiä? Siihen en osaa sanoa miten neuvolaa voi vaihtaa.

Joululahjaksi ajateltiin ostaa tytölle vauvapulkka. Ja jos ei saa isovanhemmilta lampaantaljaa niin sitten sellainen. Vaatteita meillä on tällä hetkellä paljon, ei ennätä edes kaikkia käyttää. Jos joku kyselee vaatekokoa sanon reilusti vaan yhden isomman koon. Turha niitä vaatteita kaappiin on ottaa seisomaan.

Tänään pääsen taas hierojalle. Ainut vaan, että otan tytön mukaan. Katsotaan miten menee.
 
Nopsasti kysäisen vaan, että tietääkö kukaan mistä saa sellaisen vauvojen tonttulakin? Kiertelin eilen H&M, Lindeksin, Kapp Ahl, euromarketin, anttilan ja cittarin enkä löytäny... Pitäis joulukorttikuvat ottaa.

Lemmenlaiva, kiitti vinkistä :)

Parasta aikaa, hienoa miten hyvin meni tytön kisat!

Moonlight-80, kurjaa että teillä terkka ei ole yhtään kiinnostunut työstään! Mun käsityksen mukaan on yksityisiä neuvoloita olemassa myöskin, jos haluat vaihtaa neuvolaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Nyt lastenvaatekirpparille :wave:
 
tiitteräinen: mulle esikoisen aikan sanottiin että vettä ei tarttee keittää enää kun vauva syö soseita. meillä tosin esikoiselle annoin keitettynä veden varmaan 7kk (lopetin keittämisen kun olin neuvolasta ksysynyt)

moonlight: vaihda terkkaria jos vaan mahdollista. kysäise sieltä neuvonnasta vaikka ett miten se onnistuu. meillä tosin pitäs vahtaa kuntaa jos meinaa eri terkkaria (tää on niin pieni paikka että vaan yksi terkka neuvolassa)

kylläpä parasta aikaa tytöllä oli kisat mennyt hienosti :flower:

joululahjoista: me ei varmaan itse osteta tolle neidille mitään, on niin vaikea keksiä kun muut kysyy että mitä vois ostaa. esikoiselta kun kaikki tarvittava tallessa

syöttötuolissa neiti syö kerran-kaksi päivässa, sitterissä munkin mielestä helpompi, mut harjotellaan pikku hiljaa syöttistä :)

jänskättää vähän huominen neuvola, en osaa yhtään sanoa paljon painoa tullut lisää. huomenna myös neidin kans ravitsemusterapeutin luona käynti ja pojan 3v. neuvola
 
lemmenlaiva
Vastaan vain nopeesti pariin juttuun.

ÄIPPÄ78, Halpa-Hallissa myös tonttulakkeja, hinta jotain 2 euroo alle. Jos vain HH löytyy paikkakunnaltasi.

PARASTA AIKAA, Sun tyttö on tosi nopee! =)

VEDESTÄ, keittämisen lopetin muutama viikko sitten, vaikka kiinteitä ollaan syöty jo 3kk asti.

SYÖTTÖTUOLISTA. Meillä syödään kaikki 5 ateriaa syttötuolista. Ei kai me olla edetty liian nopeesti?? :eek: Sitterin ja bumban käyttö on jäänyt ihan kokonaan, tyttö on joko lattialla tai sylissä.

MOONLIGHT varmasti saat vaihdettua terkkarin kun vain vaadit sitä. Eihän kaikilla voi kemiat täsmätä.

Ja sitten meistä..
Viime yönä sitten syötiin kerran. Ja kiitos oman laiskuuteni eilen illalla, kun oltiin kylässä en sitten syöttänyt puuroa tytölle, niin ei mikään ihme jos herää syömään. Ainakin luulen että se oli syynä. En edes viitsinyt tassutella kun ajattelin että oma moka laiskimus! Tänään sitten taas syödään puuro, katotaan miten ens yö sitten menee.

Saankos sitten esittää tyhmyyteni :ashamed: Mitkä heijasteet?? Siis kun kyse vissiin siitä istumisesta???

:heart: Lemmenlaiva ja Hampaaton Pimpiäinen (melkein) 6kk :heart:
 
Neuvolakuulumiset:

paino 9205g
pituus 69 cm
pipo 45

Tasaisesti kasvaa. Varaa napakasti jalkoihinsa. Kääntyy ympäri, nauraa ääneen. Soma, terhakka poikavauva. ;)

Eli siinäpä ne. Meillä oli taas niin mukava käynti siellä. Terkkarin pojanpoika saa ens viikonloppuna kans nimen Paavo.. On se kyllä iso plussa jos on ihana neuvolatäti... luulen, että saat varmaan vaihdettua terkkaria mieleisemmäksi moonlight.
Juteltiin niitä näitä ja seuraava neuvola onki vasta sitte 2kk kuukauden kuluttua eli 22.1.2008.
Lääkärikäyntejä täällä ei enää ole ku vain tarvittaessa.. Eli meän tapauksessa käydään sitte yksityisellä jos on tarvetta. Mutta toivottavasti ei ole *koputtaa puuta!*

Nyt kello viiden ruoan laittoon ja sitte oottaa 4 koneellista pyykkiä silitettävänä... mistähän sais työhalut siihen? kuka tietää? :whistle:
 
:wave: pikaisesti, leikit tytön kanssa kesken, olen nyt isi ja ollaan my little poneilla maastoretkellä pikkukarhuja katsomassa :D

Kiitos vesivinkeiitä, enpäs sitten keittele enää.

PARASTA AIKAA hienoa että lapset menestyy, kehitystä on aina mukava seurailla.

TONTTULAKKEJA löytyy ainakin cittareista koosta 60cm lähtien ja hintaa tais olla 4,95 euroa. Kotimaisia laadukkaita lakkeja, muistaakseni aution neuleen.

LUMIKKO juu, sivulle tulevista suojaheijasteista oli kyse. Eli kun lapsi istuu, että ottaako kädellä vatsaan jos kallistuu sivulle, meillä Peetu piti vain napakasti neuvolantädin kädestä kiinni :D

MOONLIGHT kysy voitko vaihtaa neuvolantätiä. Meillä vasta vaihtui ja on kyllä aivan ihana ihminen. Kyselee ja vastaa ja tarkastaa kaiken tosi tarkasti ajan kanssa.

HANNA et kai sä kaikkia pyykkejä silitä :eek: Hurja sinä, mutta hienoa jos olet niin viitseliäs. Mä silitän vaan lakanat, tyynyliinat ja peitonpäälliset :ashamed: Nekin sen takia, että saan ne siististi ja pieneen tilaan kaappiin.

Olikohan muuta, ei kai tällä kertaa. Kommentoin illalla lisää jos jotain unohdin. Tein äsken Peetulle ruokaa johon laitoin vähän kananmunaa, kokeilen että kestääkö, ei ainakaan tähän asti ole mihinkään reagoinut millään tapaa. Keitin siis ensin munan ja sitten survoin se perunan ja kasvisten kanssa.
Kunhan tuo ukko nyt tuolta ulkoa heräilee.

Maastoratsastus jatkuu :D

Terveisin iskä my little ponyn selästä :LOL: *koppoti koppoti*
 
6 kk Neuvolakuulumiset (20 päivää myöhässä oli neuvola :kieh: )
6,640 kg
66 cm
ja kuuppa 43,2 cm

Suloinen, tyytyväinen tyttö.
Hyvin syö ja öljylisää laitettu. Kasvu tasaista. ja paino noususuuntainen. Kovasti juttelee. Lattialla vatsamakuulla voisi totuttaa olemaan :ashamed: Hampaita ei vielä ole.

Saatiin myös rokote, joka aiheutti kaameat reaktiot. Jalka turposi ja tyttö oli tosi kipuinen..Parilla supolla mentiin, nyt onneksi helpottanut.

Kippana ja Sirppana :heart:

Kiva kuulla jälleen Rassesta :hug:
 
Juu tästä neuvolajutusta vielä..
Eli kyllähän se on meilläkin niin, että pitäisi koko kuntaa vaihtaa kun on vaan tämä yksi ja sama täti tässä kunnassa. Eli en tiedä mitä sitten tekisin. Se miten vastaa kysymyksiin, on hieman enemmän sellaista keskustelua mun puolelta johon hän vain myötäilee ja antaa vain ympäripyöreitä vastauksia. lähinnä sanoilla, niiii-iin ja jaaa-a no voihan se niinkin olla. Eli enpä paljon saa apua. Mutta katsotaan josko olis nyt erinlainen ja jos ei ole niin oikeesti kyllä sitten sanon hänelle suoraan, että kait täällä muutaki tehdään ku mitataan ja punnitaan!

Kippana Meillä kans tuo 5 kk rokote sai aikaan saman jalan turpoamisen ja kipuilun sekä lämmön nousun ja levottomuuden.Mutta supoilla meni ohi, viikko kyllä meni siinä.

Hanna ihana se sun isä kun on sitä mieltä, ettei Paavoa tarvi viedä mihinkään hoitoon ja voit samalla hoitaa kun teet töitä! Ja oletpas kyllä taas siellä reippaana noiden pyykkienkin kanssa.. mistä sä aina saat noin paljon energiaa? kait se on tuo raikas lapin ilma ;)

Niin ja noista tonttujutuista, niin minä ainakin ostin H&M:ltä sellaisen ihanan tonttupuvun ja alan sitä nyt sitten huomenna mallaan ukon päälle ja otan kuvan josta sitten tuolla fotonetti sivuilla teetän joulukortit, ne tulee seuraavana päivänä jo postiin näköjään kun ystäväni sieltä ne tilas.

Mutta nyt on varmaan mentävä nukkuun jotta jaksaa taas yön kukkua tuon pojan kans ku se vaan nousee siihen konttaus asentoon koko ajan unissaanki ja alkaa nytkyyn.. eli aikas lailla levottomia on meidän yöt nyt ollu..
Hyvää yötä kaikille muille jotka saavat kunnolla nukkua!!
Moonlight
 
Plääh...

Mies lähti yhdeksi iltavuoroon ja sit oli soitettu et meneekö heti suoraan yövuoroon eripaikkaan tuuraamaan. No, sinne se sit meni, huomisen sitten nukkuu/on vapaalla. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun en ole aikoihin joutunut olla yksin (lasten kanssa) yötä kotona niin vähän hirvittää :ashamed: Ennen lapsia ja esikoisen aikaan mies teki pelkkää yövuoroa eikä tuntunut missään, mutta nyt taas kun on tottunut et on yöt kotona niin minä muka vähän pelkään, vaikken edes tiedä mitä. Kai mörköjä :D

Sain lapset nukkumaan. Tuo 3-vuotias on innostunut lintukirjasta ja nyt sille piti tavata koko 300-sivuinen kirja. Joka sivulta siis sanoa mikä lintu..huoks. En ota tavaksi :whistle: Ja sen jälkeen tuli toinen ongelma, jota olen yrittänyt hälle selittää mut ei ota uskoakseen. Nimittäin kun sen huoneessa on palovaroitin ja se pelkää sitä. Vaikka sanon ettei se äännä, niin sanoo että kun se vilkuttaa mulle niin pelkään. Vilkuttaa siis sitä punaista valoa. Ja jotta sai rauhan niin otin sen pois sieltä. Yks yö heräs ihan kauhuissaan itkemään että siinä näkyy tuota punaista valoa ja minä pelkään. On joskus kuullut miten se piippaa..ja säikähtänyt. Tarttee asentaa tuo vaikka tuohon käytävään sen huoneen ovelle. Pieni reppana. :heart:

No, nyt ajan kuluksi tällainen oma (.) juttu, mutta koittakaa kestää :D

Nyt lähden laitamaan itselle teetä ja leipää ja syön kerrankin rauhassa iltapalan.

Hyvää yötä :hug:

Tiitteräinen ja lapset
 
Huomenta taas,
nopeasti ajattelin tulla kirjoittamaan.
Meillä on syöty syöttötuolissa kolmisen viikkoa, poika kun ei pysy missään missä ei ole 5-pistevöitä joten sitteri on jo päässyt turvallisuusriskinä kierrätykseen :LOL:
Osaisko joku vinkata vaatemerkkiä joka sopisi hyvin hoikille vauvoille? meillä jää osa vaatteista käyttämättä, nytkin Tuttan 70-senttiset collegehousut on just vielä sopivan pituiset mutta jää olohuoneeseen kun jätkä on jo keittiössä, vyötäröllä ihan kolmen sormenleveyden kokoinen aukko.Pippi on yksi hyvä merkki, mutta aika kallis
Kyllä uskon että 7-kk kontrollikäynnillä joulukuussa on jo painoa tullut niin että käyrä kääntyis vaakatasoon (nyt käyrä jo -20%),poika on selvästi keksinyt että ruoka onkin hyvää! =)
Minä en ole keittänyt vettä ollenkaan, muistaakseni jo aiempien lasten aikana sanottiin että kunnalistekniikan omaavissa ei tarttis. ottaa vaan viileää vettä ja antaa lämmetä huoneenläpöiseksi.Mutta ainakin sitten kun alkaa lisäruokaa saamaan niin käy normivesi.
Riiviöiden äiti ja just heräävä pikkuriiviö 6kk ja 2vk
 
Hei pitkästä aikaa. Te ootte niin ahkeria että mulla menis koko päivä jos lukisin kaikki tekstit läpi :ashamed:
Millan 6 -kk neuvolakuulumisia: 8345gr ja 70 cm, pää 45,5. Neitille annettiin myös infuenssa rokote (hyvin meni). Täti kirjoitti: Vierastaa hoitopöydällä, mutta äidin sylissä hymytyttö. Liikkuu pyörimällä, istuu selkä suorana, suojaheijasteet eteen + , kasvu hyvä. =)
Ollaan menossa vihdoin allergiakokeisiin. Neiti huutaa koko illan kun olen antanut puuroa. Myös maidotonta puuroa olen kokeillut -> siitäkin mahdoton huuto. Ja posket punoittaa.
Millalla on myös yksi hammas puhjennut viime viikolla! :kieh:

Kojolle :flower:

Mäkään en ole keittänyt vettä, Jos lämmintä olen tarvinnut olen vedenkeittimellä keittänyt :eek:

Meilläkin on tuo Tupperin silikoninen nokkamuki. Se on ollut ihan huippu, vaikkei vielä Millalla käytössä. Mulla onkin siihen ihan uusi "nokkosa" kun edellinen sen oli saanut rikki...

Munkin pitäisi palailla maaliskuussa töihin. Ja todennäköisesti aikaisemmin jos isäntä jää isäkuukaudelle.
 
Pikaiseen yks kysymys vielä...

Jos laitan puuron päälle marjoja, kotimaisia itsepoimittuja pakasteesta, niin tarviiko niitä keittää vai voiko laittaa suoraan pakasteesta siihen ja muussata puuron sekaan?

Minäkö uusavuton :ashamed:
 
Heipparallaa :wave:

Maija päiväunilla ulkona ja mamma täällä... :ashamed: :D Siivotakin pitäisi ja pyykkiä laittaa kuivumaan :kieh:

Unohdin muuten kertoa, että minähän näin Samuli Edelmanin siellä Tampereella :D Yöpyi samassa hotellissa, missä mekin olimme ;) Olisikohan sillä ollut niitä laulukeikkoja sitten silloin Tampereella?

Moonlight, voi harmi, että teillä tuollainen neuvolantäti :/ Se on aina niin mukava jutella terkkarin kanssa. Ja tuntuu tietysti kivalta, kun kommentoi asioihin ja on aidosti kiinnostunut jokaisesta asiakkaasta.

Hanna, voi sinua tarmonpesää! Minä olen maailman laiskin silittäjä :ashamed: Silitän vain juhlavaatteet ja osan työvaatteistani... Mutta tykkään kyllä siitä, että lakanapyykki on sileää ja kauniissa pinoissa kaapeissa :) Siihen auttaa onneksi mankeli :D
Mainitsit muuten Hanna niistä Emmaljungan uusista väreistä.... Meillä taitaa olla juuri sellaiset vähän erikoisen väriset... Ostettiin nimittäin ne Camo Beige väriset Ceroxit... :whistle: :D Ollaan kyllä tykätty, mutta nämähän on näitä makuasioita ;) Minä muuten uskoisin, että ne Scooterit on kivat rattaat! Parilla ystävällä on sellaiset ja tykkäävät tosi paljon! Ne sinisävyiset oli kauniit :)

vedestä, en koskaan keittänyt vettä Maijalle, kun oli kesän niin rintalapsena ja syksyllä jo aloiteltiin kiinteitä. Meillä myös sellainen ohje, että pullojen keittämisen ja veden keittämisen voi jättää, kun siirrytään kiinteisiin. Ellen ihan väärin muista, niin saattoi olla, että vettä ei tarvinnut keittää alunperinkään... Nämä suosituksethan vaihtuu aina aika-ajoin, niin meilläkin on ehtinyt lasten kanssa olla jos jonkinlaista suositusta :whistle: :D

Joululahjoista vielä vain.... Minä taidan antaa Maijalle jonkun kirjan tuolta kirjakätköistäni... Hän saa kuitenkin niiin monesta paikkaa lahjan, että taitaa olla ihan hullua leluja ostella. Toisilta lapsilta on jäänyt jos jonkinlaista lelua, niin ei oikein ole niille tarvettakaan. Se vauvapulkka mekin tarvittaisiin, kun isommat laskivat edellisen viime talvena puhki :whistle: Laskivat sillä kiven päälle ja se halkesi :/ Saatan varmaankin toivoa sitä kummeilta tai isovanhemmilta.

Meille tulee muuten miehen vanhemmat jouluksi :) Ihan kiva juttu! Voi kun minä odotan jo kovasti joulunaikaa! On varmaan ollut puhettakin, mutta miten te muut vietätte joulun? Me olemme aaton tässä kotona ja appivanhemmat tulee illaksi meidän kanssamme. Joulupäivänä menemme sitten taas anoppilaan syömään ja tapanina minun vanhemmille syömään.

Milloin te muuten aiotte laitella jouluvaloja? Aika monella täällä päin jo on ja sormet jo syyhyää niitä laitella.. :xmas: Onhan nyt kyllä jo marraskuun loppupuoli lähellä :eek: Mihin ihmeeseen tämä aika oikein katoaa? Tulevana viikonloppuna ajattelin vaihdella verhot ja matot. Kävimme eilen Jyväskylässä ostoksilla ja ostettiin tytöille alakertaan uudet verhot ja matot. Päiväpeitot on vielä hankittava ja jotain muuta pientä, mutta ei voi kaikkea kerralla hankkia. Nuo matot olivat ihan sikakalliita, ei raaskittu ostaa kuin kolme ja niihinkin upposi pieni omaisuus :/ Mutta nyt on pehmeät ja lämpimät matot lattialla. Mies vei eilen verhokankaat ommeltaviksi, kun tietää jo, että jos jättää ne minulle, niin tulee vielä seuraavakin joulu, eikä ne ole edelleenkään paikoillaan... :ashamed: :D No joo, ylä- ja alakäänteet vielä menisi, mutta niihin piti tehdä muutakin juttua ;) Saadaan ne sitten ensi viikolla hakea pois.

Meillä on Maijalla Vendin tonttulakki, olisikohan se ostettu joskus aikoinaan jostain Prismasta? Se on ollut jo pojalla ja tytölläkin ja pääsee nyt sitten Maijalle :)

Mutta nyt on mentävä hommiin, ihan oikeasti!
Kirjoitelkaa taas, täällä ollaan kanssa ihan koukussa :LOL:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Pikaiseen yks kysymys vielä...

Jos laitan puuron päälle marjoja, kotimaisia itsepoimittuja pakasteesta, niin tarviiko niitä keittää vai voiko laittaa suoraan pakasteesta siihen ja muussata puuron sekaan?

Minäkö uusavuton :ashamed:
Kyllä minä laittaisin ihan vain puuron päälle suoraan :) :hug:
 
Oletteko käyttäneet ja minkä merkkisiä teillä on? Oletteko olleet tyytyväisiä? Missä hinnoissa liikkuvat? Ajattelin, et varmaan pitäis sellainen hankkia, kun siirrytään aikanaan rattaissa ulkoilemaan.

Nyt ei ehdi enempää, pyykit odottaa... :wave:
 
Meillä on noi brion novat ja niiden pehmeästä kantokopasta saa lämpöpussin.
Just eilen nirhittiin valjaiden reikiä auki. En tajua miksi ne ei oo voinut siellä tehtaalla valmiiksi tehdä sitä niin, että ei tarttis loppukäyttäjän itse nirhiä. No joo enivei, tyttöä sitten kokeiltiin laittaa siihen rataslämpöpussiviritelmään istumaan niin on kyllä raukka vielä auttamattomasti liian pieni, vaikka pitkä likka onkin (71,6 cm 6kk). Hyvä että näky koko tyttöä sieltä pussista. :D
 
Meilläkin poika ulkona päikkäreillä ja mamma täälä :D esikoisenki sain nukkumaan vaikka olin varma et pienempi herää ennenku tuo tinttailija nukahtaa :) heh aikamoista menoa ton isomman kans joo,ei ainakaan käy aika pitkäks :whistle: no nyt nukkuu molemmat. Yö meniki ihan päin honkia :kieh: en tiedä mitä pieru/mahakitinää oli mut heräs karjumaan jo ennen klo.1 ja en meinannu tissiä antaa....luovutin ku en jaksanu kuunnella sitä huutoa ja siihen ei muu auta ku tissin järsiminen :headwall: no söi sitten jonku verran,mut taas 4ltä alkoi kitisemään levottomasti ja huuti |O nukahti sit joskus pian takasi ja 6lta taas heräs.olisin kyllä niin mielelläni vielä nukkunu,mut blaah ei saanu! saa nähä kuinka ens yö.....ei nuo kiinteet ainakaan meidän yötä parantanu oo.....no onneks välillä on hyviäkin öitä =)

veden keittämisen lopetin täs joku aika sitten kun nyt menee kiinteitä vähän enempi ku maistatusasteella.meidän neuvolan ohje kans tuo et sitten ku alkaa kiinteitä syömään niin ei tarvi keittää vettä eikä pulloja.
On se vaan inhottava juttu miten neuvolan tädeissä on eroja. no ihmisiä nekin vaan on :D mut tosi kurja kyllä että osuu sitte sellasia huonoja tätejä....neuvolassa kun pitäis olla kuitenkin osaavaa ja alalle sopivaa henkilökuntaa.Toivottavasti Moonlight saat sen tädin puhumaan vähän enemmän ja saat sieltä kunnon palvelua.

Jouluvaloja ja lahoja en oo vielä laittanu/ostanu. Kauheasti jo himoitsen valoja ikkunaan ja muutenki laittaa joulua kotiin,mut jos nyt vielä hetken maltan odottaa :) haluan nuo esikoisen 2v synttärit ensin juhlia ja sitten ajattelin ottaa esiin kaikki ihanat joulujutut :D :heart:
Eilen otin pojista tonttuvaatteet päällä kuvia ja tuli muutama onnistuvakin mistä sitten laitoin joulukortti tilauksen ifille(tai ifolor mikä se nyt onkaa nykyään).oonhan mä nyt jotain tehny joulun eteen ku kortit oon saanu hommattua :D lahjoja ostan yhden kummallekki pojalle...siinäpä vaan kysymys että mitä?hmmm...

Kyllä mäkin nuo kotimaiset marjat laittaisin ihan sellasenaan puuron joukkoon...eikai niitä keittää tarvi. Tosta tulikin mieleen voisin ottaa mustikoita sulamaan pakastimesta ja antaa pojalle maistaa :p ei olla vasta ku luumua maistettu näistä hedelmä ja marja valikoimista niin voisinki jo ottaa uutta makua mukaan .

 

Yhteistyössä