***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Toivottavasti tällä kertaa toimii...eilen aamulla pitkät tekstit ja sit yhtkäkkiä koko serveri katos :( ja hulinaa niin, että jos nyt ehtis...

Tyttö nukkuu ulkona, huonosti tosin..eilen käytiin hammaslääkärissä ja meinas että alhaalla kuultais hammas. Mahtaako sitä nyt sitten känätä kun ei aamupuurokaan oikein maistunut ja uni mitä sattuu. Taidan turvautua suppoon. Huvitti tosin mennä sinne hamputohtorille, sain huvittuneita katseita odotustilassa kun varmaan miettivät että kumpi noista nyt sitten oikein on menossa, äiti vai vauva. Kovaan ääneen sitten tokaisin siinä, että mitäs sä Peppi meinaat tätille näyttää kun ei sulla vielä ainakaan niitä hampaita :LOL: ,eipähän tarvinnut ihmisten enää miettiä.

Mitäs kaikkea pitikään kommentoida...kovasti oli ehtinyt tulla taas eilisestä jo juttua :)

TONTTULAKKI hankittiin Prismasta, jos ehtis niitä joulukorttikuvia ottaa.

Meillä on Gesslein yhdistelmärattaat ja niissä on oma LÄMPÖPUSSI mitä käytetään. Otin siitä sen pohjan pois niin nyt toimii hyvin.

Onnittelut Balou :flower: ,ihania uutisia!

:hug: sairastaville!

Meillä edelleen sitä nuhaa ja yskää inluenssarokotteesta. Yskii oikein kunnolla, kuulostaa pahalta ja soitin sitten päivystykseen mutta sanoivat vaan että pienillä kestää yskä kauan kun eivät niin osaa vielä yskäistä limaa pois. Ja että ei haittaa jos oksentaa kun ei vaan yhtäsoittoa oksenna. Kun tyttö muuten reipas ja syö niin ei hätää. Tylsäähän se on!

Vauvauintikuvaus on sunnuntaina ja tässä nyt että päästäänkö vai ei. Kovasti haluttais kun se vaan kerran kaudessa aina. Pari päivää aikaa, jospa tyttö vähän parempi.

Mulla ens maanantaina lastenvaatekutsut täällä kotona, me&i :) Hauskan näköisiä vaatteita. Kovasti tehtävää täällä vielä ennen sitä. Ei nuo verhotkaan vielä valmiina :( vasta kaksi valmiina ikkunassa ja neljä vielä puuttuu. On se ihanaa että monta isoa ikkunaa mutta tässä kohtaa aina tuntuu et vois niitä vähemmänkin olla.

Alakerran remontti jo laatoitusvaiheessa, kohta omaan suihkuun ja pyykit OMAAN koneeseen.
Olen tällä viikolla käynyt äitini luona pesemässä omia ja miehen vaatteita ja sitten anopilla tytön vaatteita. Ja voin kertoa että ottaa päähän. Pyykinpesu kun kotona menee muiden töiden ohella niin nyt se yksi oikea rupeama. Pakkaat pyykit, lapsen ja tavarat autoon ja pura ne autosta ja viet minne viet ja odotat siellä sitten ja yrität seurustella väsyneenä kun kerran pakko ja sitten pakkaat taas kaikki autoon ja tuot kotiin ja laitat ne kuivumaan. Arghh!!!!

JOULUN haluaisin olla ihan omassa kotona, ollaan aina tässä aikaisempina vuosina menty edestakaisin minun ja miehen vanhempien luona. Nyt kun lapsi haluaisin laittaa joulun kotiin ja olla ihan rauhassa täällä. Ja mennä sitten välipäivinä käymään vanhemmilla..asuvat molemmat tuossa kolmen kilometrin päässä.

Kiitos sinulle, unohdin kuka se oli kun antoi SÄÄSTÄMISVINKKIÄ. Otan käyttöön :)

Nyt laittamaan tiskit koneeseen..
Koitan päästä kirjoittamaan taas pian. Luen kuulumisianne kyllä mutta kirjoittamaan ei meinaa millään ehtiä.



:wave:

EKÄ ja Peppi
 
Balou eikös tuo tuhkarokkorokote saada vasta 1 vuotiaana??
Se MPR rokote.

Meillä kun ei ole tuo 2 vuotias ees sitä vielä saanut kananmuna allergia vuoksi.
Mun käsittääkseni tän ikäiset vasta saaneet HIB-rokotteen ja kolmoisrokotteen.

Täällä ainakin MPR tulee vasta vuoden iässä ja luulisin että rokotusohjelma on sama kaikkialla.
 
<1 kk
BCG (tuberkuloosi, vain riskiryhmille alk.1.9.2006)
3 kk
DTaP-IPV-Hib
5 kk
DTaP-IPV-Hib
12 kk
DTaP-IPV-Hib
14-18 kk
MPR (+ DTaP-IPV-Hib; käytännössä Kansanterveyslaitos kehottaa antamaan myös DTaP-IPV-Hib -rokotteen 14-18 kk iässä niille jotka on rokotettu vanhan käytännön mukaan 12kk ikäisiksi) eli v. 2005 alkupuolella
4 v
DTaP-IPV (käytännössä kuitenkin Kansanterveyslaitos kehottaa RONJA-sivullaan antamaan tämän annoksen 6 v. iässä vuoteen 2010 asti)
6 v
MPR (+ DTaP-IPV; käytännössä Kansanterveyslaitos kehottaa RONJA-sivullaan antamaan myös DTaP-IPV-annoksen 6 v. iässä vuoteen 2010 asti)
14-15v
dtap (käytännössä Kansanterveyslaitos kehottaa RONJA-sivullaan antamaan 11-13 -vuotiaana niille ennen v. 1997 syntyneille jotka eivät ole saaneet dtap-rokotetta 6-vuotiaana
Tehosteet: dT: 10 v välein, IPV: ei rutiinisti, 5-10v välein jos riski.


TUossa tuo rokotusohjelma onkin...
Eli voi olla että oli vauvarokko teillä,tuliko pilkut vasta kun kuume laski??
Siinä tapauksessa vauvarokko.
VOihan olla että oli joku virustauti,sillä meillä 8 vee pojalla oli kasvot täys ihan pientä pilkkua muttei kuumetta.PÄivän kesti.

Mutta tosiaan näillä pienillä voi olla tuhkarokkoa,vihurirokkoakin sillä niitä vastaan rokotetaan vasta reilu 1 vuotiaana.

 
Paljon onnea balou :hug: :flower:

Toivottavasti vauvat paranevat pian kenellä ollaan kipeitä :hug:

Minunkin alkoi tekemään mieli tuota lämpöpussia. Meidän tyttö on vaan niin kuumakalle, että en tiedä onko sille sitten paljon käyttöä. Miten se toimii esim. turvakaukalon kanssa?

Joku oli ostanut lampaantaljan. Mistä löysit ja mihin hintaan?

Tiistaina päästiin ensimmäistä kertaa omaan saunaan B) . Nyt on talo sitten sisäpuolelta aivan valmis. Enää autotallin lattia maalaamatta, sitten on enää pihatyöt kesken. Joten reilusti ollaan voiton puolella. Mutta kyllä tämä projekti on voimia ja hermoja koetellut.

Kokeilin tytölle muuten sitä sormiruokailua. Ei oikein osannut tuota pinsetti otetta. Annoin perunaa pieninä palasina. Annoin sitten niitä hänelle ja kyllä hän niitä kovasti yritti musertaa ikenillä. Enemmän niitä kyllä oli ruokalapun kaukalossa kuin suussa :LOL: Mutta harjoitus tekee mestarin. Nyt en vaan taas ole jaksanut sitä harrastaa.

Oli tullut niin valtaisasti tekstiä, että nyt en muista mitä piti kommentoida.

lumikko ja tyttö 7 kk ja vähän päälle (oisko reilu viikko)
 
Katsoit tuota yhtä linkkiä tuosta lämpöpussista ja nyt hoksasin sen idean. Te kenellä se on kertokaa käytännön kokemuksia. Onko esim helppo ottaa nukkuva lapsi sieltä pois ja siirtää sänkyyn nukkumaan? Tuo voisi olla kiva kapistus esim. kauppareissuilla. Auotossa käyttäisi tuota ja sitten kaupassa vaunuissa voisi olla vain bodyssa ja potkareissa. Meillä kun tyttö ei voi kaupassakaan olla ulkovaatteet päällä. Heti tulee kauhea huuto.

Leikkikehä meillä on tuolla varastossa. Saatiin tutuilta lainaksi. Vielä ei siis olla käyttöön otettu. Vaikka tyttö jo kovasti menee eteenpäin. Eilenkin oli kodinhoitohuoneessa kun minä olin keittiössä.
 
Kata32: Todellakin asun Belgiassa niinkuin Mennis mainitsikin. Täällä kunta tarjoaa vauvojen rokotteet ilmaiseksi - 7 rokotteen paketti, tosin en todellakaan muista mitä rokotteita siihen kuului.. ROTA piti maksaa itse, se maksoi 10e. Mutta imeisesti siis ainakin uo tuhkarokko. Lääkäri sanoi että viruksen aiheuttama rokko pojalla on, kuume sahasi ylös ja alas, ma-iltana oli korkea kuume, laski kun annoin supon, tiistaina ei ollut päivällä kuumetta ja näppyjä alkoi ilmestyä. Nyt ei ole enää kuumetta ollut (ti-iltana oli), mutta näppyjä on ympäri kehoa. Taitaa kuitenkin alkaa jo hellittämään =)

ISO :hug: kaikille sairastelijoille - sekä vauvoille että äideille! Varmaan myös hampaiden tulo aiheuttaa monilla ärtymystä, meilläkin tuntuu ylähampaiden tulo olevan vähän kurjempaa. Alahampaat eivät aiheuttaneet mitään mutinoita! Mies osti sellaisia pieniä riisikakkuja pojalle joita on kiva jyrsiä kun ikeniä kutittaa - ja hienosti osaakin syödä! :D Annan välillä myös betterfood-keksiä. Käytetäänkö Suomessa muuten tuota betterfoodia? Se on siis sellainen keksi (niitä on sekä gluteenittomia että gluteenillisia) mihin on lisätty tarvittavat vitamiinit sekä rauta, ja se sekoitetaan hedelmäsoseen tai vihannesoseen kanssa. Se puuroutuu tosi hyvin, ja teenkin usein siitä ihan vaikka appelsiinimehun kanssa puuroa!

EkaaKertaaÄitinä: mekin käytiin hammaslääkärissä, koko perhe viime pe! Oli mukavaa myös hammaslääkärille, viimeksi kun kävin vuosi sitten niin poika oli viel masussa :) Puhtaat paperit saatiin kaikki, ja kyllä hän ihan mielenkiinnosta vilkaisi pojankin hampaita :D Niin ja tsemppiä vaan rempan kanssa! Mä sain just makkarin viimenkin kokonaan maalattua, kattoa myöden! Toivottavasti mies saa vkonloppuna laitettua laminaatin, niin päästään muuttaan takas makkariin nukkumaan :)

t. balou & dude & salamatkustaja :D
 
Ok,en muistanut että Balou ei asukaan täällä!! :ashamed:

Mulla on tuo Eisbärchen lämpöpussi ja tosi vähän on tullut käytettyä sitä.Ilmat on niin lämpimät vielä ja Miska on aika kuumakalle.Hikoilee ihan vietävästi kaukalossa jos pussissa on.

Kylmillä keleillä on ihan tosi hyvä ja voisin kuvitella että siitä helppo nukkuva lapsi nostaa pois,mutta tosiaan vain jos vielä mahtuu kaukaloon...
Meinaan kovilla pakkasilla turvaistuimesta pois otto ilman toppavaatetta saa muksun kuin muksun heräämään!!

Onnea isosti odottajille täältäkin!! :wave:

kata ja miska liki 6 kk
 
ONNEA Balou salamatkustajasta! Ja hyvää vointia odotukselle :hug:

Mennis :hug: Sitähän se sitten olikin.. Eikö olekin toisaalta helpottavaa, että itkuille on löytynyt selkeä syy? Vaikka ei tietysti kiva olekaan. Mutta toivotaan, että se Almiron sopii teille ja pääsette eteenpäin ilman uusia altistuksia. Meilläkään pojan iho ei muuten oireillut ennen kuin satunnaisesti, kunnes altistettiin maidolle. Sen jälkeen iho on ollut huonossa jamassa, kuivia läikkiä jaloissa ja käsissä ja punoitusta naamassa. Ja nyt maanantaina tehtiin "almiron-altistus" (Nutramigenillä tosin) ja ihon kuivat läikät rupesivat punoittamaan jo yhden millin jälkeen :eek:

Kuulostaa kivalta toi vauvauinnin valokuvaus. Meillä ei ole ollut puhetta sellaisesta.. Tosin olen vähän miettinyt jo koko harrastuksesta luopumista, kun poika on aina kipeänä. Nytkin flunssa päällänsä, vaikka edellinen kuuri loppui reilu viikko sitten. Korviin ei onneksi ole mennyt kuin sen kerran :/ Eli tsempitykset muillekin sairastelijoille :hug:

Nyt kahvikupposen ääreen.

vilmis ja poika :heart:
 
tirlittan täällä on lunta aivan mahoton.. ja lisää tulee kokoajan.. eli hiihtämään vois tosiaan lähteä, mutta luulen, etteivät ehi pitää vielä latuja kunnossa, sen verran paljon lunta sataa... ja voi se olla, että ei mulla ole ees niin paljoa kuntoa, että jaksaisin hiihtää.... ja olit hiihtäny VAIN 6km!!! Sehän on mahoton matka!!!
Tuossa on reaaliajassa tämänhetken kuvaa täältä...

http://alk.tiehallinto.fi/alk/kelikamerat/kamera-LO.html

Tänne ei kummosempia. Sain eilen tai siis kello oli kyllä jo puolenyön niin luututtua keittiön lattian ja laitettua sinne joulumaton, verhot, patalaput yms. Ja kylläpä näytti niin hmmmmm punaiselta.. ;)
Huomena ois tarkotus ottaa sitte pirtti käsittelyyn... Höh.. nyt poku alko tuolla lattialla itkemään, joten palaan myöhemmin...

Hanna ja Paavo tasan 6kk :heart:
 
Mä tulin vaas ilmoittamaan että nyt meillä on sitten 2kk ikäinen koira-vauveli, suomen lapinkoira-tyttö. Kuvaa en saa laitettua kun kamera rikki, mutta ihana se on :heart: Ja vaikka ei raaskis niin ulos se on pakko opettaa. Nyt ihan vauvana saa vaan nukkua yönsä sisällä ja kunnes saadaan koppi ja häkki.

Nyt nukkumaan :wave:
 
...mihin aikaan mä täällä vielä pyörin :whistle: :D

Odottelen miestä konsertista, lapset on nukkuneet jo tuntikausia ja katsoin tuossa telkkua. Sitten jotenkin vain eksyin tänne... :D

Hannalla oli niin ihana se Paavon "ikämittari" tuolla profiilissa, että piti laittaa Maijasta samanlainen :) Voi kun tännekin tulisi pian lunta ja paaaallljooooon! Saisinkohan minäkin itsestäni tänä talvena sen verran irti, että kävisin hiihtelemässä... Minulla on ihan samat suunnitelmat verhojen ym. suhteen tälle viikonlopulle :) Jospa antaisin periksi tälle jouluhulluudelle :xmas:

Tiitteräinen, oih, teillä on koiruli :heart: Onnea uudesta perheenjäsenestä :flower: :hug:

EKÄ, minä se taisin olla, joka vinkkailin sinulle niitä säästöjuttuja :) Mitä lähemmäs tulee töihinpaluu, sitä enemmän alkaa löytää itsestään taas sitä "työihmistä" :D No, hetken saa pörssikurssit vielä kiipeillä ja laskea ilman minun mielenkiintoani... :whistle: :D

No, nyt minä taidan kömpiä tuonne vällyjen alle odottelemaan sitä miestä, eiköhän se sieltä kohtapuoliin kotiudu :heart: Jotta pääsee sitten taas lähtemään töihin :/ No, sitä ei kannata ajatella nyt, kiva että pääsee kainaloon edes hetkeksi :) :heart:

Nyt öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
Meinasin kirjoittaa tähän oikean nimeni :LOL: Parempi mennä siis nukkumaan, vaikka kaipa täällä tutut on jo tunnistaneetkin ;)
 
Huomenta!

Tässä teille jouluhulluille mallia jouluvaloista. :LOL:
http://youtube.com/watch?v=e2vErBTKCJ0

Pullataikina odottaa tuolla. Kohta tulee varmaan pitkin pöytää. Miehen siskon nuorimmaisen ristiäisiin lupasin leipoa pullia. Tänään siis semmoiset juhlat tiedossa. :heart:
 
Missä kaikki luuraa :whistle: :wave: :D

Kuulumisia tulin lukemaan, mutta aika hiljainen päivä on ollutkin :)

Minäkin vasta avasin koneen, hyvä minä! Saatiin paljon aikaiseksi tänään :saint: Imuroin ja luuttusin, muutin olohuoneen järjestystä (joulua silmällä pitäen... :xmas: ), leivoimme lasten kanssa, oltiin ulkona, tehtiin ruokaa, pesin pyykkiä... huh huh :D

No, nyt on ihana rauha maassa, Maija nukkuu, isommat vielä katselee Huumaa. Takassa palaa tuli, kynttilöistä palaa ranskalainen vanilja ja luumu&konjakki :D , vähän herkkujakin löytyy ja kohta alkaa Selviytyjät! Ajattelin samalla vielä silittää jouluverhot siinä katselun lomassa ja viritellä ne ikkunoihin :xmas:

Mennis, aikamoinen valoshow :whistle: :LOL: Onneksi tää mun jouluhulluus ei lähentele ihan tuollaisia mittakaavoja ;) :xmas:

Kirjoitelkaahan taas, tämä lähtee nyt virittämään vielä silityksiä :wave:

Parasta aikaa ja flunssainen Maija :snotty: :heart:
 
Kovasti olette jo joulua puuhailleet, meillä mun lapsuuden kodissa joulu tuotiin tupaan vasta ihan muutamia päiviä ennen aattoa, itse olen yleensä siinä itsenäisyyspäivän maissa aloittanut joulun laittamisen pipareiden leivonnalla ja keittiön verhojen vaihdolla. Saapa nähdä maltanko minäkään nyt sinne asti odotella, kun teidän juttuja luen, pipareita voisi jo ainakin leipoa, nekun kuitenkin häviää ja lisää saa/joutuu tekemään ;) .

Tänään on Katariinan päivä, meidän Helmillä kun syntymäpäivä ja nimipäivä sattuu samalle päivälle, niin nimeä valittaessa lupailin, että nimpparikahvit keitetään Katariinan päivänä. Pitää ilmeisesti käydä tänään kaupasta hakemassa jotain, jos vaikka isovanhemmat ilmestyy.Sen suureellisemmin ei meillä muutoinkaan nimppareita vietetä. Nyt laiska minä yritin sanoa, että kun Helmi ei itse vielä niistä tajua, että jos jätettäis väliin, mutta isosisko vaatii, että on joku lahja hankittava =) .

Suunnittelin jos tänään sais otettua lapsista jouluisen kuvan josta vois kortit teettää, mutta mitenköhän sais kaikki pysymään samaan aikaan aloillaan ja katsomaan vielä kameraan :eek: Vinkkejä kiitos!

Tosi hellyyttävää kun toi pieni ihminen nyt liikkuu, ja ilmestyy milloin minnekin, suosikki paikka on tietysti lastenhuone leluineen. Hassun näköistä kun lähes kalju pää keikkui eilen mukana kun isommat rakentelivat dubloilla. :heart:

Mulla meinaa nyt ihan väkisten flunnsa iskeä päälle :snotty: .

Harmittaa kun on niin harva pää, etten enää muista mitään, täällä olis torstaina ollut sellaiset vanhanaikaiset joulun avaus markkinat, missä ollaan aina käyty pukkia katsomassa, mutta tämä äiti ei muistanut :ashamed: .

Parasta aikaa kyselit siitä turvavyö istuimesta, pojalle ostettiin se Gracon junior, ei ole niin tukevan oloinen kuin tytön tuoli, mutta on jotenkin käyttää helppo, kun turvavyön alennin on vain sellainen "reikä" tuolin kyljessä, jossa vyö kuitenkin kulkee, tytön tuolissa se on sellainen rauta jonka läpi vyö laitetaan, eikä se siinä kulje, eli jos on eri paksuisia vaatteita, sen saa aina rassata uudeelleen. Tulipa sekava selostus, mutta uskon, että ymmärrät mitä ajoin takaa, kun teillä on varmaan ollut jos jonkinlaisia tuoleja. ;) Niin ja Maijalle paranemista :heart: !

No nyt taitaa tätä juttua taas virrata... :wave: Nyt rupean finnrexiä keittelemään.T:Minnihiiri
 
mennis :LOL: olipa jouluvaloja kerrakseen

[/b]lampaantaljasta oli puhetta.mä ostin ikeasta hintaa 35e.halvin mitä vastaan tullut.
leikkikehä tuli huudettua,mutta myyjä ei vielä vastannut koska voi hakea.meillä ainakaan mitään ei pääse tekemään,kun poju touhuu sillä välin vaikka mitä.

jouluvaloja me ei olla vielä aateltu.kait ne tuolta varastosta löytyy muuton jäljiltä,pitääkin kattoo jossain vaiheessa.

markukselle puhkes
eka hammas ja kitisee yöt ja pvät eikä nuku juuri lainkaan.alkaa olla univajetta itelläkin aika lailla.mutta pitää olla vaan tyytyväinen ettei jää hampaattomaksi :LOL:

sunnuntaijatkoja
 
Heipparallaa :wave:

Ihana ilma ulkona! Lunta sataa ja on pikkupakkanen. Tosi kaunista ja mukava oli ulkoillakin :) Maija jäi vielä nukkumaan rattaisiin ja me muut tulimme syömään ja pienemmät nukkumaan päiväunia.

Minnihiiri, täällä samanlaisia tuntemuksia, kun katselen Maijaa muiden joukossa :heart:
Onnea Katariinan päivän johdosta :hug: :flower:
Minulla oli ajatuksena myös napata joku kiva kuva lapsista ja teettää joulukortti siitä, mutta mutta.. :/ En minä taida kuutta saada sillälailla nätisti kuvaan... :LOL: :kieh: :ashamed: No, täytyy vielä miettiä... ;) Olen yleensä aina askarrellut kortit lasten kanssa, jospa tänäkin vuonna sitten tehdään niin. Viime vuonna kyllä meni ihan ostokortit :whistle: Olisi vain mukava laittaa kuvakortti, kun on paljon sukulaisia, joita nähdään harvoin, mutta lähetetään joulukortit.. näkisivät sitten lapsia :) Eli vinkkejä otan minäkin mielelläni vastaan :wave:
Ai niin, ja ymmärsin hyvin tuon istuinjutun ;) :D

lampaantaljasta, me saimme apelta ja anopilta esikoiselle lampaantaljan heti ekana jouluna ja se on uskollisesti palvellut kaikkia lapsia :) Maijalle se laiteaan myös rattaisiin ja pulkkaan kun kunnon pakkaset saapuu.

Mutta nyt kuuluu kahinaa hälyyttimestä, taitaa neitokainen heräillä :heart:

Ihanaa sunnuntaita kaikille :hug: :wave:

Parasta aikaa ja tosi :snotty: nenäinen Maija
 
Täällä kans suunnittelen valokuvausta noista lapsista. Ajattelin ottaa niin monta kuvaa,että joku onnistuu. On se tehty nykyään niin helpoksi, kun voi digillä ottaa vaikka tuhat kuvaa ja siirtää koneelle ja lähettää suoraan valmistajalle. Ja hupsis, parissa päivässä on kuulemma valmiit kortit kotona.
Hikisin homma oli löytää pojille tonttupuvut. Eilen kiertelin monta monituista kauppaa ennen kuin löysin noin pienille hyvät.

Hanna tosi ihanan näköistä kuvaa sieltä teiltäpäin lähetit. Oispa lunta täälläkin noin paljon. Nyt on onneksi taas satanut ja pääsee ladulle.
Kun pääsen vauhtiin tässä hiihtohommassa niin alle 10 km lenkkejä en hyväksy ilman hyvää syytä :ashamed:

Kirppispöydän kävin eilen tyhjentämässä ja sain 270 euroa! :) Viikon työstä ihan olen tyytyväinen.
Siis suurinosa vain vauvojen vaatteita. Ja isompien leluja. Lelut meni kaikki.

Nyt lähden syömään muusia ja lohta kun tuo minun keittiömestari on tehnyt hyvää.

Kirjoitelkaa tosiaan!

Tirlittan ja pojat 7kk
 
taas täällä roikkumassa, piristäkää hyvät ystävät nuhaisen kamun iltaa ja kirjoitelkaa kuulumisianne, olen ties kuinka monennen kerran tänään täällä.

Tirlittan olit saanut ihan huippu tuoton kirppikseltä, mulla jäi kovin kauas tosta.

Meilläkin lampaantalja hommattiin esikolle, ja hyvin on palvellut, pulkassa ollaan pääsääntöisesti käytetty, rattaissa vain ihan äärimmäisillä pakkasilla lämpöpussin alla.

Rupesin just säästämään noita pilttipurkkeja, kun ajattelin että lasten kanssa tehtäis niistä kynttilälyhtyjä. Kertokaapa kokeneemmat askartelijat millä olette niitä maalanneet? Olen visioinut että maalattais niitä, sitten laitettais kaulukseen niitä rautalangassa olevia "timantteja" (oikea sana hukassa) ja sitten vielä rautalanka jolla sen voi sitten ripustaa roikkumaan. Olisi sitten antaa mummoille ja mammoille joulukukkasen sijasta jotain mitä lapset on saaneet itse olla tekemässä.

Meillä jäi ainakin tänään ne piparit leipomati, oma olo on ollut sen verran toiskuntoinen. Otinkin tänään oikein päiväunet, kun mies oli kotona, ens viikolla ne taas onkin sitten mahdottomuus, kun olen taas ma-to käytännössä yh., mies käy kotona vain nukkumassa :eek: .

Eikä sitten sitä kuvaakaan saatu otettua, kun poika ilmoitti, ettei halua. Isommat lapset oli tänään päivällä pari tuntia appivanhempien kanssa.

Meillä Helmi on ruvennut käymään yöunille nykyään puol kahdeksan maissa :heart: , toi liikkuminen aiheuttaa sen, että ei malttaisi millään nukkua kunnon päiväunia ja sitten onkin jo alkuillasti ihan valmista kauraa, vähän jo joutuu viihdyttämään, että edes puol kahdeksaan saa pidettyä hereillä.

No nyt taidetaan ruveta laittamaan noita isompia yöpuulle. :wave:
T:Minnihiiri
 
Moikkis!

Kovin samansuuntasia ajatuksia monilla, meillä meinaan tänään lähti tilaukseen joulukortit :) Viime ti kun Linnealla oli ½vuotis päivä, napattiin muutama kuva.

Minnihiiri, nuo pilttipurkkikynttilälyhdyt voipi olla vaarallisia. Jostain luin, että voivat räjähtää koska kynttilän kuumuus jää sisäpuolelle, kun purkin reunat on sisäänpäin käännetyt. Jos ymmärsit selitystä? Aina pitäis varmistaa että kynttiläpurkin reunat on ulkonevat tai vähintään suorat. Että sisällä en ainakaa niissä polttelis mitää, vaikka kauniita ovatkin :/

Onneks sain käärmeet äsken syömään, taas oli kulunu melkein 2kk kun viimeks suostuivat syömään. :| No mutta eipä se vaarallista oo, ja talvisin muutenki kelpaa huonosti. Kauhee kissa kuume iskeny, välillä hirmunen ikävä tulee Masa-kisua joka jouduttiin silloin elokuussa lopettamaan... :'( Ehkä sit keväämmällä kun joulu ja häähössötys on ohi, alan lämmittelee miestä... Siis ajatukseen kissasta! ;) :whistle: :LOL:

Neitonen tuossa vetäs parin tunnin unet 17-19, nii yllättäen ei nukahtanu normaaliin tapaan kasilta. Tuossa lattialla pyörii ja lattiaa nuoleskelee. Kai se kohta zippaa, et pääsee mamma kahtoo BB :)

Sellasia, kirjotelkaa, myönnän myös usein roikkuvani täällä uusien kuulumisien toivossa :whistle: :D

Öitä!!

ps. sain vihdoin laitettua neidistä kuvan profiiliin :heart:
 
Noora on ilmeisesti päättänyt lopettaa nukkumisen :kieh:
Viime yönä heräs kahentoista aikaa ja sitä melskaamista ja huutoa kesti 4.30 asti :( Mikään ei tuntunut auttavan ja mikään ei ollut hyvin. Tulipa niin avuton olo :'(
Tänään sit nyt illalla niin nukahti syliin iltamaidolle ja sänkyyn kun laskin niin rävähti silmät auki ja saman tein alko mellastaminen.
Kääntyy heti mahalleen, konttaa, kiipeää, leikkii... Mentiin sit olohuoneeseen vielä vähäksi aikaa leikkimään ja ajattelin et kokeillaan myöhemmin uudestaan. Myöhemmin kyllä sit "nukahti" noin minutiksi ja havahtu taas hereille... uudestaan ja uudestaan... Just äsken rauhottu nyt tonne sänkyyn... saa nähä kauanko menee et havahtuu taas hereille ja mellastus taas alkaa.

Kylläpäs on hassun avuton olo kun meillä Noora on ennen ollu melko hyvä nukkuja. Ja ennen aina ite nukahti omaan sänkyynsä.

No nyt tuli vaan omaa napaa... sai vähän purettua ajatuksia tähän et ei rupee pollaa puristaan.

:wave:

Kojo ja Noora mellastaja
 
Kojo Linnea teki ihan samaa alku viikon, perjantaina alko vähän rauhottuu ja nyt on suht hyvin nukkunu. Just kääntyy mahallee, poikittain, ei meinaa millään rauhottua, heräilee vähän väliä. Ja ihan suoraa huutoa! Sitä oli ma-to myös pitkin päivää, sitä huutoa ja levottomuutta. Lääkärissä käytettiin, mut ei mitää löytyny. Eli ilmeisesti joku kasvuvaiheeseen liittyvä juttu. Mut äärimmäisen raskasta, :hug: sulle jos sama on alkanu teillä.

Jospa sitä koisimaan kävis, oon hääsivustoilla pyöriny koko illan. Kaikenlaista mietittävää vielä olis, esim. mitä vieraille jaetaan muistoks? En todellakaan halua mitään tylliin käärittyä marianne-karkkia! :$

Juh, öitä
:)
 
:wave:

Täällä kanssa valvotaan, yritän Peetua nukuttaa samalla vaunuissa. Nukkuin jo sängyssä pari tuntia mutta heräsi. Meillä myös yöt ollut levottomia, syödään kerran ja tutin saa laittaa 4-6 kertaa, eli aina kun itse saa unen päästä kiinni :kieh: Nyt on useampi yö nukuttu huonosti ja mulla ei meinaa uni tulla millään ennen kolmea. Liekkö tuo täysikuu tehnyt tehtävänsä. Mutta ei näköjään olla sitten ainoita kukkujia, ja Peetukin nukkunut ennen tosi hyvin yönsä. Kuulunee sitten lie ikään :whistle: Tai sitten korvatulehdus tai hampaat tai tai tai...

Mutta jatkan taas, piti tulla kuulumiset lukemaan! Jospa tästä kohta pääsis unille, ainakin toivossa on hyvä elää :whistle:

Yökukkujan Tiitteräinen ja Peetu
 

Yhteistyössä