**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulihan se dokkari täälläkin katsottua. Ja vaikka pitkää imetysaikaa puollankin, niin kyllä se 8v. meni jo vähän liian pitkälle. Eilen meillä kävi juhlissa mun serkku (kätilö, kahden pienen lapsen äiti), joka oli juuri joutunut lopettamaan imetyksen lapsen pahan allergian vuoksi. Ei enää äitikään saanut syödä käytännössä mitään ja silti poika oksensi ruokansa. Oli vähän surullinen asiasta, mutta arki oli heti lähtenyt sujumaan helpommin ja saihan poika kuitenkin puoli vuotta tissiä. Muutama sana vaihdettiin myös tuosta ohjelmasta ja kyllä me taaperoimetyksen kannalla ollaan edelleen. Parivuotiaaksi saatan jatkaa, jos se vain onnistuu työn ja muun ohella.

Valmistujaiset tuli juhlittua taas pitkällä kaavalla ja nyt alkaa tällä rouvalla kuiva kausi. Vedin taas rehellisesti pään täyteen ja nyt kärsitään seurauksista... Juhannukseen asti vois mennä limpparilinjalla. Mutta kaikesta huolimatta tuntuu hienolta olla maisteri :) Kiitos vielä talven tsemppauksesta kaikille! Olette tärkeitä!

Ollaan Miklun kanssa oltu tänään koko päivä liikenteessä, heti aamupuuron jälkeen lähdettiin :) Käytiin vähän ostamassa pikkutytölle vaatetta lahjaksi ja samalla ruokaostoksilla. Käytiin tossa isossa kauppakeskuksessa...
Miklu oli oikein nätisti koko reissun, ihmetteli vain :) Välillä käytiin syömässä ja vaihtamassa vaippaa ja sitten taas jatkettiin kiertelyä.
Äsken Miklu juoksi ympäri kämppää sillä aikaa kun tein ruokaa. Huomasi että oli koko päivän joutunut istumaan paikallaan :) Nyt poika nukkuu tyytyväisenä...

Mies tulee kohta töistä kotiin ja lähteekin saman tien auttamaan mun äitiä muutossa. Äiti muuttaa isompaan asuntoon, ihme ettei kaupunkia taas vaihda :D He joutuvat siis kahdestaan tavaroita raijaamaan kun muut avustajat teki oharit :/ Olisin kovin mielelläni mennyt myös auttamaan mutta enhän mä nyt enää saa Miklua mihinkään hoitoon... Voi jee...
Tässä on vielä sellainenkin juttu että mun äiti pyörtyi pari päivää sitten pyöräillessään, hänellä on naama auki, kädet ja polvetkin ruhjeilla ja tosi kipeät :/ Ja eilen hän oli sairaalassa koko päivän, päänsäryn takia. Ja eikös aivoista löytynyt joitakin verihyytymiä jotka olivat osittain sen pyörtymisenkin aiheuttaneet. Eikä huonot veriarvot asiaa auta... Luojan kiitos äiti oli eilen mennyt sairaalaan, eikä tapansa mukaan ollut menemättä... Hänen äidillään on nimittäin ollut aivoveritulppa, josta selvisi mutta ei hän entisensä ole sen jälkeen ollut.
Mutta kun nuo hyytymät löydettiin ajoissa niin ei tässä mitään suurempaa huolta ole, lääkkeitä ja lisää tutkimuksia.
Mitäköhän seuraavaksi?

Ja viikonloppuna olisi tiedossa sukujuhlia, aarhg!

hoijaa. on ollut aika kiirus päivä - kaiken normaalin ruoanlaiton, siivouksen, leikkimisen, ulkoilun ym. lisäksi oon joutunut tänään vähän tekemään hommiakin tietsikalla. ei siitä vaan meinaa tulla mitään, kun on tuo tuksu tuossa pyörimässä...
meille muuten tuli eilen kaupungilta tieto, että juu 200 euroo maksetaan kuussa hoitopaikasta elokuun alusta lähtien, mutta sitä hoitopaikkaa ei mainittu missään??????? aika härskiä - ilmoitetaan vaan että rahat kelpaa, mutta ei kerrota että minne meidän lapsi pääsee hoitoon.. täytyy huomenna soittaa ja vähän kysellä.

Nasulle piti vielä kommentoida tuosta matkustelusta, että sulla onkin hyvin asiat kun on majapaikkoja siellä täällä. meillä ei valitettavasti ole niin hyviä tuttuja missään ulkomailla, että voitais majoittua kenenkään luokse, joten hotelleihin aina joudutaan.
tätä matkakuumetta vois koettaa laimentaa jollain risteilyllä edes, jos vaan saisi tuon ukon innostumaan. en oo moneen vuoteen ollut laivalla..

mutta nyt puuron tekoon. päästään sit vielä saunaankin joskus ;o)

No joo. Ei ne nyt niin hyviä tuttuja ole kun ne on miehen sukulaisia joihin se renttu ei pidä yhteyksiä. (ps. ne on vielä rikkaitakin, joten majoittaisivat meidät varmaan mieluusti ja pienellä ruokarahalla) Arvatkaa olisinko joka kesä käymässä serkuillani jos ne asus tollasessa paikassa mutta ei miehen perhe vaan. Se on sama perhe jotka asuu Madridissa mutta niillä on kämppä myös Pariisissa sen miehen töiden vuoksi.

Kuulostaa joo aika hurjalle touhulle et kerrotaan paljon "saa" maksaa hoidosta mutta siitä itse hoidosta ei mainita mitään. Tää on tätä ;) Mä juttelin tänään tuolla leikkipuistossa yhden perhepäivähoitajan kanssa joka olis meitä lähin. Valitettavasti vaan hänellä ei ole tilaa tähän tietoon ja seuraavaks lähimmätkin on kuulema varattuja. Ainahan voi muutto tulla ja sen sellaista mutta ketään ei ole menossa päiväkotiin tai kouluun. Mistähän asti me siis saadaan se paikka? Kiva lähteä kaupungin toiselle puolelle kuskaamaan jalkaisin tai bussilla. Onneksi tätä ei pitäs kestää kauan kun muutetaan varmaan viimeistään marraskuussa. Se on taas toinen juttu et miten siellä uudella paikkakunnalla saadaan hoitoon. Kovasti ainakin puhelimessa lupaili et saadaan ihan meidän tulevan kodin läheltä hoitopaikka. Mitään ei ole kuulunut kummastakaan kaupungista. Eihän tässä vielä kiire ole kun syyskuussa menen takas duuniin. Työpaikkani onneksi on muuttamassa kaupungin tälle laidalle. Työmatkani lyhenisi ainakin 5km ja voisin kulkea helposti pyörällä ja bussilakin pääsisin vaihtamatta. Voi kun meidän toimitusjohtaja nyt kelpuuttais sen paikan ja sisustussuunnitelman. Se on vähän sellainen mies et puitteet ainakin ulospäin pitää olla kunnossa. Hesan toimistokin sijaitsee Bulevardilla ja ei varmaan ole ihan halpa vuokra.

Tää on taas tätä tyhjänpäiväistä jorinaa mutta yksin kökötän himassa tai onha tyttö nukkumassa ja koirakin jossain pötköllään mutta juttuseuraa ei ole. Mies on vapaalla mutta ollut koko päivän tontilla hommissa. Kohta tulee väsynyt ja äkäinen ukko kotio ;) Hyvät illan jatkot kaikille. Huomiseen!

Mihin ihmeeseen porukka on taas liuennut? Minä täällä teen vihoviimeisiä töitä ennen lomaa :)

Lillilläpä vastustaa perheen suhteen :/ Onneksi tuo tosiaan huomattiin ajoissa, ettei päässyt pahaa jälkeä tulemaan. Meillä alkaa kammottavimmat ajat olla ohi ainakin vähäksi aikaa. Isäpapan seurantakokeet näyttää terveen papereita. Syksyllä on vielä yksi iso operaatio tiedossa, mutta toivon mukaan saa sitten keskittyä kuntoutumiseen ja pääsee palaamaan töihin. Meidän isälle on ollut tosi kova paikka olla pois töistä. On mun kans samalla alalla ja tekee hommansa tosi intohimoisesti.

Essillä tulee omaa "puhetta" jatkuvalla syötöllä. Puhuu kokonaisia lauseita, kaikki kirjaimet iloisessa sekamelskassa ja mitä ilmeisimmin omasta mielestään myös tarkoittaa jotain :) R on tullut tällä viikolla uutena yrityksenä. Välillä onnistuu, välillä ei. Sööttiä.

Huomenna on rankka päivä lakkiaisissa ja juhlimassa, eikä helpota yhtään, että mies meni viikonlopuksi mökkiä remppaamaan. Pakkohan se on kuitenkin kuntoon saada, että päästään tänä vuonna sisustushommiin. Pari hirttä pitää vaihtaa kokonaan ja sen jälkeen laittaa uudet huovat katolle, luusia lattia ja muurata uuni...jajaja. On siinä kunnolla töitä, mutta onpahan oma. Hyvää reeniä siltä varalta, että joskus aletaan taloa rakentamaan.

Nyt on pakko laittaa telkkari kiinni ja alkaa töihin. Tekemättä ei tule valmista.

tuukka ei meinaa millään nukahtaa yöunille. on nyt iskän vieressä, jos siellä simahtais..

huomenna tarvis varmaan käydä ostamassa tuukalle kesälakki, joku lierijuttu. meillä on vain yksi semmoinen ja se on liian pieni - kököttää tuukan päälaella pöhlön näköisesti.. pipo alkaa olemaan jo vähän liian lämmin.

meille ei mitään ihmeempiä. jospa huomenna olis enemmän inspiraatiota kirjoittaa kuulumisia. nyt taidan mennä katsomaan diilin nauhalta... ja sit ajoissa nukkumaan, että jaksaa aamulla taas herätä virkeänä ;o)

Jaa-a.. ihan hakattu olo, kun koko eilinen päivä meni siel hesassa. Oltiin vasta yhentoista maissa kotona..ja lähtiin jo ennen kuutta aamulla. Ihana päivä oli ja idakin jaso tapansa mukaan olla nätisti. Mun kaveriki ihmetteli, et miten se jaksaa olla niin nätisti, vaikkei nukkunukkaan koko päivänä nimeksikään.

Joo, mut purkamaan ostoksia ja tänää pitäs siivota sekä käydä kaupassa.. ja olis ihanaa ehtiä nauttia tosta ilmastakin..

Täällä yksi pallopää pikaisesti vaan morjestaa. Eilen leikattiin se hammas ja nyt on aika turvoksissa koko nuppi. Leikkaus meni ihan ok mutta en nyt riemusta kilju kun joudun uudestaan meneen leikkauttaan toisen hampaan. Joutuvat poraamaan sen hampaan kappaleiksi ennen kuin saivat pihalle ja hammas ei ollut puutunut sieltä sisältä ja meinas vähän vihloa. Puuduttivat lisää ja homma jatkui. Nopeasti se oli ohi mutta olin aika karunnäköinen kun puuudutuksen takia esim toinen silmä ei mennyt kiinni lainkaan :) Pahinta varmaan koko hommassa oli se liina joka tuli naaman päälle kun mulle meinas tulla ahtaanpaikankammokohtaus. Kerran jo nykäsin sen liinan veks ja joutuvat vaihtamaan steriiliin.
Nyt meinaan mennä lämmittämään pinaattikeittoa ja kokeilla hiukan syödä. Mies on lähdössä tontille joten voimia tarvitaan et jaksan hoitaa taas räkäistä ja kipeetä lapsostamme. Aurinkoista viikonloppua!!

Voi Nasua :/ Ota vaan reilusti särkylääkettä, niin paranetkin nopeammin. Samalla lailla kappaleiksi laitettiin munkin alahampaat aikoinaan. Ne rutinat on aika kammottavan kuuloisia... Antsukalle samoin myötätuntoa. Yritä saada levättyä, vaikka hankalaahan se on näiden energiapakkausten ansiosta. Essi tempaisee aamuisin kuudelta ylös, eikä äitiraukalla riitä oma järki siihen, että menisin ajoissa nukkumaan.

Lakittaminen siis onnellisesti ohi ja saatiinkiin aivan upea juhlasää :) Nyt menen äitin luo pizza kainalossa syömään ja sitten suunnistetaan serkun ylioppilasjuhliin, kunhan Essi ensin herää uniltaan. Saa nähdä paistuuko tyttö juhlavaatteissaan. Ei sille kuitenkaan viitsi lyhyhihaisia/-lahkeisia vaatteita laittaa, koska arska porottaa ihan pilvettömältä taivaalta.

Voi Nasu... Pikaista toipumista! Ja voimia...

Hienoa että VP:n isä on toipumaan päin!
Minun isä on myös intohimoinen työntekijä :) Hän jäi siis joku vuosi sitten eläkkeelle puolustusvoimien leivistä, lähtipä hän siis Saksaan luomaan uutta uraa :) Saa nähdä mitä hän sitten keksii kun parin vuoden kuluttua Suomeen palaa...

Äidin muutto on nyt ohi, hän kutsui minut ja miehen syömään kiitokseksi avusta. Illalla vielä siis sinne, mies pääsee vasta kuudelta töistä :/

Mieskin sai sitten eilen uuden työpaikan :) Hän oikeastaan vähän vitsillä lähetti yhteen paikkaan hakemuksen, pisti palkkatoiveeksikin aika huiman summan. No, keskiviikkona hän oli haastattelussa ja eilen kirjoitti työsopimuksen :) Hän on ennenkin tuota harrastanut, mutta ei ole tarpeeksi hyviä sopimuksia saanut lähteäkseen entisestä paikasta.
Työaika on kivasti kahdeksasta neljään, eikä ikinä viikonloppuisin! Ja palkka nousee, mikä tarkoittaa sitä että perun Miklun hoitopaikkahakemuksen ja jään kotiin :) Minä kun niin olen rukoillut ja toivonut että ei tarvitsisi Miklua hoitoon pistää vielä syksyllä. Kyllä tuli helpotus :)

Miklu alkoi eilen sanomaan 'isi' :) Olisittepa nähneet miten ylpeä isukki oli :D Nyt Miklu osaa jo sanoa äiti, isi, nam nam ja ai ai :)

Hyvää kesäkuun alkua ;)

taisin pienimuotoisesti polttaa olkapääni tänään...... istuttelin kukkia ulkona tuksun päikkäreiden aikaan, enkä mä mitään aurinkorasvaa laittanut.
huomiseksi jäi vielä istutettavaa, liljoja ja kaunokaisia ;o)

tuukalle on kait tulossa lisää hampaita. ainakin kuola valuu solkenaan ja poika on ollut niin kräntty ettei tosikaan. viime yökin meni huonosti, kun vähän väliä herättiin itkemään. nyt annoin särkylääkettä, joten toivotaan että tämä yö menisi nukkuessa.

tuukka ei oikeastaan vielä "puhu", siis oikeita sanoja. "äiti" tulee sujuvasti, mutta ei muuta järkevää. tuukka sanoo myös "aai" aina, kun on jotain rakasta halattavaa (mm. tyyny tai reetta-nukke, joka on kaalimaan kakara...) tai katsellaan eläinten kuvia tai muuten vaan haluaa halata äitiä tai iskää. muutaman kerran on sanonut hei hei ja heiluttanut, mutta kovin on kitsas sanoissaan ;o)
vettä halutessaan sanoo "täh", muuten suurimmaksi osaksi kaikki on "töh".

jospa menis lukemaan mondoa ja haaveilemaan lomamatkasta... telkustakaan ei näin lauantaisin tule yhtään mitään.

Nasulle paranemista ja Lillille onnea kotiäidin uralle.

Täällä edelleen pää turvoksissa ja kivut on tänään kovemmat kuin aikaisemmin. Minä kun luulin et ne jo helpottais ja miehellekin puhelin et pitäskö sunnuntaina grillata. Hän tosin tiesi kertoa et ei onnistu ;) Juu ei ihan onnistu. Vieläkään en pysty puremaan edes hampaita yhteen kun poski on niin turvoksissa. Olet VP melkoinen sissi ollut kun olet jo dokaamaan lähtenyt seuraavana iltana. Mä näytän siltä et pikku äitiä on ojennettu ihan kunnolla isän kädestä. Naapurit ei varmaan kohta sano edes miehelle terve ;) Voi tavaton kun ei enempää turpois ja mustuis...Viime yönä meni hermot kun mies unissaan ja lemmenkipeänä koitti koko ajan hinautua mun lähelle ja mä pelkäsin et tönii samalla kipeetä poskea. Muutaman kerran jouduin kyynärpäällä tinttaamaan kylkeen :)

Meidän lapsukaisella oli eilen hankala päivä ja onnettomuuksia sattui ja nenä valui räkää. Tytöllä on tapana ottaa syöksyjä sohvaa vasten silleen et vähän matkan päästä niinku kaatuu sohvaa vasten. No eilen sit oli pieni arviointivirhe matkassa ja heittäytyi liian aikaisin. Suu sit kopsahti tuota sohvan reunaa vasten ja verta tuli ikenistä. Tätä kesti kuitenkin vaan ehkä jotain puoli minuuttia ja sen jälkeen oli taas ihan oma itsensä. Ei siis viety päivystykseen tai mihinkään näytille. En tiedä olisko pitänyt. Tärähti etuhampaiden kohdalle ja nehän on vielä ikenien suojassa. No illalla sitten halusi välttämättä treenata sohvalle nousua ja alastuloa. Hienosti osaa nykyään tulla alas kaikista korkeista paikoista. Eilen illalla vaan väsyneenä vähän ote herpaantu ja kyljelleen mätkähti sohvalta. Pieni huuto tuli mutta ei onneksi sattunut sen kummemmin. Pehmoisesti mätkähti lattialle.

Meillä sanoja ei kait ole tullut lisää. Hienosti matkii mutta ei muista niitä itsenäisesti. Kiikkuu kaakkuu on kuitenkin kakaka ja äiti sen ymmärtää ;) Herkut on nam nam ja neiti kun haluaa jotain niin sit huudetaan nannannanna ja kovaa :) Kukka ja kakka tulee hienosti mutta ilman tarkoitusta minun mielestä. Äidistä ei tietoakaan :( mut ei kyl isistäkään...

Voi Lilli kun olet onnellisessa asemassa tuon jatkoloman suhteen. Mä kans mietin millä ilveellä se onnistuisi ja taitaa lottovoitto olla ainokainen mahdollisuus tällä hetkellä.

voi ei Nasu, sua parkaa ;o/ koetahan jaksaa, niin eiköhän se elämä taas voita.

tuukka on tänään paljon paremmalla tuulella kuin eilen. nukkui ennätykselliset päikkärit, melkein kolme tuntia!! nyt jaksaa touhuta.
me ollaankin taas lähdössä kukkia hakemaan.... vähän lisää perennoja ja sit kesäkukka-amppeleita.
tuksun unien aikaan mä sain kaikki eilen ostetut kukat maahan, alkaa jo kukkamaakin näyttää ihan mukavalta.

meillä on sisällä niin lämmin, että tuukka oleilee vallan pelkässä vaipassa. ja välillä ihan nakuna ;o)

mutta nyt tarvii mennä pukemaan tuo vintiö, että päästään lähtemään. moido!

Nasu, se on kyllä harmittavaa kun hammasjutut turvottavat koko naaman :/ Saisivat vaan pysyä siellä suun sisässä :)

Miklu on tänään ollut tosi väsy, äsken jäi välipalakin syömättä kun väsy vei voiton... Hän ei jaksanut ulkonakaan olla kauaa, roskis vaan vietiin ja sitten piti päästä äitin syliin ja sisälle.
No, Miklu onkin kahtena päivänä nukkunut vaan tunnin päikkärit...
Nykyään saan muuten nukkua aamuisin yleensä kahdeksaan, aika luksusta :)

Meillä on tämä kämpän lämpötila vielä pysynyt suht siedettävänä. Miklu on aika lailla ollut t-paidassa ja vaipassa. Mutta ei varmaan mene kauaa kun tämä olkkari on kuin pätsi, saa Miklukin melkein sitten olla alasti :)
Ostettiin Miklulle sellainen lasten allas, se pistetään sitten tohon pihalle ja Miklu pääsee helteillä sinne pulikoimaan. Taidan mennä itekin :D

Onpas saamaton olo taas, ei mikään oikein nappaa. Piti käydä kaupassakin mutta en jaksanut...
Taidan ottaa lepoa :)

Pyykkikone vielä laulaa, joten mulla ei ole asiaa petiin vielä ainakaan hetkeen. Idaki laulelee kanssa, mutta sängyssään unilaulujaan :)

Nyt on sitten kesän ensimmäiset värit iholla ja miten sen nyt sanoisi..kirkkaan punasena :D Eli meikäläinen on palanut ja ihan kunnolla. Sitä se miun iholla teettää, kun auringossa on. Paloin, kun oltiin lenkillä. Pihassa tajusin sentään olla varjossa tai vaatteiden peitossa.

Ida on ollu kipeenä nyt. Sillä on siis edelleen se -IHAN HIRVEE- yskä. Oksukin on tullu jo tällä viikolla useampaan otteeseen(siis yskän vuoksi). Perjantain reissun jälkeen on ollu kuumettaki. Sillon yöllä varmasti tosi paljon, mut muuten semmosta 38. Eli vähän lämpöä. Ja löysin luultavasti syynkin tohon lämpöön. Ylhäällä hammas paitsaa ikenestä niin läpi, ettei varmasti mene kauaa, kun se onkin läpi.

Me ollaan kyllä viikonloppuna ulkoiltu, koska ulkona on ollu niin ihana ilma(siis vaikka ida onki ollu kipee). meillä tänään oli varjossa 24. Teki mieli kaivaa esiin toppapuku, kun oli niin kylmä.

Saattaa olla, et pitää tosta yskästä soitella uudeleen..ku tiistaina tosiaan käytiin ja edelleen se on ihan järkyttävää. Alkaa jo epäilyttää se allergiaki. Menispä se nyt äkkiä ohi. Onneksi Ida on kummiski ollu melkein oma ittensä, eli on jaksanu leikkiä ja mennä touhottaa valittamatta. Syöminen on ollu vähän heikoilla, mikä sekin kertoo siitä kipeestä hampista.

Kyllä mä oon kade Lillille..kun sä saat jäähä kotsaan. Mun olis syksyllä palattava kouluun, et valmistuisinki joskus.

Meillä viime kesänä oli iltasella sisälämpötila yli kolmeakymmentä. SIinä ei kyllä ketään naurattanu, kun olis pitäny nukkumaan käydä.

Rönyilystä.. Idaki vetäs tänään rönyt niin, etä nenä meni verille :( Se touhotti tapansa mukaan kiireesti pihalle, kun oli saanu pihavaatteet niskaan jamies ajatteli, et kyllähän se on hienosti menny siitä kynnyksestä enneki, et eihän sitä tartte mennä vahtiin. Siellä se sitten pihalla könötti naama maassa ja huuto oli sen mukanen. Voi noita pikkasia. Toi kyllä taiski olla meiän ensimmäinen tommonen kunnon haaveri..lisää tietysti tiedossa, vaikkei niitä niin toivois kellekkään.

Mitähän vielä.. taidan jo mennä kurkkaamaan pikkuista tuhnuttajaa, kun kerran makkari on hiljentyny. Yritnä aina käydä oikomassa Idan, kun se nukahtaa ihan hassuihin asentoihin..

Essin kanssa ei kyllä ole toivoakaan, että voisi jättää yksin nukahtamaan. Nousee vieläkin unissaan istumaan ja välillä seisomaan. Siinä ei nukkumisesta tule luonnollisesti mitään. Nukutan Essin viereen, että saan itselleni ergonomisen nukutusasennon (lapsen paikallaan pitäminen pinniksessä on kamalaa). Nukahtaa kainaloon tosi nopeasti ja siitä siirrän yleensä puolihorteessa omaan sänkyyn. Tänään kun oli taas hulinapäivä, niin unille rauhoittuminen otti yli tunnin. Vauhtia riittää jopa liikaa...

Vietettiin siis päivä mökillä ja kivaa oli :) Mieshän lähti jo perjantaina remppaamaan ja minä pistin tänään pihaa kuntoon. Tavoitteena olisi päästä tänä kesänä jo ihan virallisesti mökkeilemään sinne omalle palstalle. Äitillä ja sen miehellä on kesäpaikka viiden kilsan päässä meidän työmaasta, eli tukikohta on lähellä. Ens viikonloppuna mennään taas ja sitten on minunkin vuoroni laittaa lapio heilumaan! Loput pihahommat saa odottaa syksyyn. Tarkoitus olisi laittaa pitkä rivi viinimarjapensaita ja pari omenapuuta.

Ens viikolla paljastetaan, miten mun työnsaannin kanssa käy... Jännittää ihan pirusti...

Plöör! Aivan p..a olo! Mimmille tuli räkätauti pe-la välisenä yönä mut se ei sentään haitannu ulkoilua. Muhun iski se sit eilen; kurkku on kamalan kipee ja nukkumisesta ei meinannu tulla mitään kunnes klo5 mimmi päätti ettei nuku enää... Hirmu väsyneen typyn kiikutin nyt kumminkin päiväkotiin kun ei kerta oo kuumetta vaan 'vain' tota nuhaa... Aargh, kun särkee joka paikkaa ja hitsin panadol auta mitää -pitäsköhän lopetella sitä imetystä et uskaltais itteään lääkitä... Vaikka kyllä oli mimmillä niin tissintuskaa aamulla et oli 'pakko' heltyä, ei se nyt oo niin nokon nuukaa...

VP:llä näköjään vauhtia ja 'projekteja' riittää; kun sait paperit niin eikös mökkityömaalle, ;-) -oot sä aika energipakkaus! Lillille (vain vähän kateelliset) onnittelut jatkoa saaneelle kotiuralle! :-)

Eilen mua nauratti ihan maha kippurassa kun mimmi oli pelkässä kestossa iltasella kotona ja mä istahdin hetkiseks koneelle ja mimmi oli olkkarissa; kömpi sit hetken kuluttua nakuna mun syliin -vaippa oli levällään olkkarin lattialla. ;D

Mukavaa viikkoa kaikille!

ps: paranemista Nasulle, Idalle ja olikos joku muukin kipeänä... :O

Mökin laittaminenhan on lomaa :) Tosi mielelläni olisin siellä nytkin, mutta mies on töissä heinäkuuhun asti ja yksin lapsen kanssa ilman juoksevaa vettä ja sähköä on vähän työlästä olla. Tai siis kyllä me pärjättäis, mutta ei siinä enää mitään remppaa ehtis tehdä.

Olen minäkin tavallaan kateellinen Lillille. Periaatteessa minunkin olisi mahdollista jäädä kotiin. Rahan puolesta pärjättäis, mutta veri vetää töihin... Jos en kuitenkaan töitä jostain syystä saa, niin sitten teen jatkotutkintoa ja pyrin hoitamaan Essin kotona.

Essi vetäisee myös vaipat itse pois. Paitsi jos olen laittanut villahoususysteemin. Niistä Essi tuntuisi tykkäävän enemmän ja odottelee ihan mieluusti, kun virittelen vaippaa.

Nyt pitää mennä kotitöihin!

räkätautia pukkaa täälläkin. tuukalla on muutaman päivän jo nenä vuotanut, mutta ei onneksi kovin pahasti. tänään on sitten mun vuoro saada kyseinen vaiva - on aikas tattis olo taas kerran...

me läträttiin tänään tuossa pihassa vesialtaassa. kannettiin altaaseen lämmintä vettä ja siinä tuukka tykkäsi touhuta. välillä tuli nurmikolle tallustelemaan ja sitten taas kapusi altaaseen.
laitettiin aurinkovarjo niin, että ei oltu suorassa paisteessa - mä kun pelkään että tuukka palaa, kun ollaan niin paljon ulkona. tosin jos on isäänsä tullut, niin ei pala koskaan vaan ruskettuu jo kevättalven säteistä ihan murjaaniksi ;o) mies ei käytä aurinkorasvoja etelässäkään, eikä ole koskaan palanut...

mun täytyy myöntää, että en ehkä viihtyisi kotiäitinä kovin pitkään. kyllä jo syksyllä ihan mielellään menen töihin - ainakin jos on uusia hommia ;o)
tosin tiedän, että tulee olemaan kova paikka jättää tuksu hoitoon, mutta kunhan se lähtee rullaamaan niin uskon että ollaan kaikki tyytyväisiä.
en mä mikään uraohjus halua olla, mutta pullantuoksuista äitiä musta ei kyllä saa millään..........

kipeille paranemista!
mä menen vähän ulos touhuamaan, kun tuksu taisi nukahtaa päikkäreille.

Me kävästiin miestä kattomassa työpaikalla, kun se asuu tänään ja kait huomenki siellä.. Vietiin sille samalla vähän evästä ja tietty saatiin hyvä lenkki :) Täällä on niin kesä <3 Käytiin tossa matkalla ostamassa aurinkorasvaaki..toivottavasti se auttais tota aurinkoa vastaan..

Mekin eilen läträttiin vedellä tossa pihassa. Vietiin pihalle eilen kylläki vaan amme, mut tänään iltapäivästä aattelin(jos vaan viittin ruveta täyttään) pykätä sen räiskyläiskyaltaan, minkä Ida sai lahjaksi. Nyt typykkä on unilla, kun nukahti matkalla kotsaan.

Mun pitäs vaihteeksi pyykkiä viikkailla.. pyykkikone ja astianpesukone lauleskeleeki taas jo.. kuinka usein te pesette pyykkiä? Meillä kyllä melkein joka päivä pyörii koneellinen.. ja jos ei pyöri, ni seuraavana päivänä vähintäänki kaksi.. Lisäpyykkiä tekee ainakin vaipat ja miehen työvaatteet.

Kovin olen onnellinen minäkin että kotiin saan vielä jäädä. Tuo kotiäiti- nimike kuulostaa aika hurjalta :O Eihän musta sellaista pitänyt ikinä tulla :)

Miklulla oli joku ihme känkkäränkkä viime yönä... Neljältä hän päätti herätä, ja luulin että hän sammuu tapansa mukaan saman tien kun hänet laskee takasin makuuasentoon. Vaan ei, siinä Miklu vaan tillotti ja sai raivokohtauksia kun pidin kiinni ettei ylös pääse... Vihdoin hän sitten nukahti ja viideltä sama juttu... Ja kuudelta...
Enhän minä sitten saanut enää unen päästä kiinni tuon ekan herätyksen jälkeen vasta kuin seitsemän aikaan. Onneksi Miklu nukkui melkein puoli yhdeksään...
En muista millon viimeeksi Miklu olisi tuolla tavalla heräillyt, muuten kuin kipeänä. Joku Miklua nyt vaan nyppi :)

Miklu on muutenkin ollut useamman päivän aika rasittava, näin suoraan sanottuna. Se on sellaista kunnon uhmaa. Eilen illalla mun oli pakko mennä epäonnistuneen syöttösession jälkeen vessaan puhisemaan ja tirauttamaan muutama kyynel :D Mies yritti jatkaa syöttämistä mutta ei siitäkään mitään tullut.
Eilenkin tuli kaupassa hirveä huuto kun en päästänyt Miklua menemään kaupan puutarhamyymälään... Miklu tekee kaikki mahdolliset kielletyt asiat uudestaan ja uudestaan päivän aikana, omiin leluihinsa ei juuri koske. Vaikka miten yritän keksiä pojalle muuta, sallittua tekemistä niin pian hän häviää pahantekoon. Ja hirveä huuto kun kielletään... Millasta meillä on sitten kun tulee se kunnon uhma siinä parin vuoden iässä, kun nyt on jo tällaista? :)
En juuri muuta ehdi päivän aikana sanomaan kuin 'ei'. Kovasti yritän Miklua kehuakin kun hän jotain tekee, esim. laskeutuu sohvalta oikeaoppisesti, yrittää legoja laittaa yhteen ja auttaa äitiä sulkemaan kaapin oven :) Mutta kyllä niitä kieltoja vaan tulee hirveästi enemmän... Kun sitä samaa lattiakaivon kantta kiskotaan sadannen kerran päivän aikana irti kiellosta huolimatta :D

Huh huh, helpotti :) Ei Miklu silti mikään kauhukakara ole. Hän tulee kyllä halimaan äitiä ja isiä, samoin suukkoja jakaa edelleen. Ja kaikkea muuta hassua ja hauskaa tekee ja touhuaa. Kai niitä rajoja haetaan jo näin nuorena, ei vaan auta antaa periksi vaikka mieli tekisi välillä...
Eilenkin meillä oli ihana halihetki ennen Miklun nukkumaanmenoa illalla. Miklu oli minun sylissä ja rutisti lujaa ja piti päätään mun olkapäällä ties miten kauan :')

Paranemisia kipeille taaperoille! Ja macadamialle :)

VP:lle peukkuja työnsaantiin! Hullujahan ne on jos ei noin ahkeraa naista töihin ota :)

Jos menis hetkeksi käryttämään ihoa tohon pihalle, ennen kuin Miklu herää....

Sintullekin paranemisia!
Antsukka, kyllä mäkin melkein sen yhden koneellisen pyykkiä pesen päivässä. Vähän aikaa sitten pesin kerran viikossa mutta se on liian ankara urakka :D Eikä kaikki mahdu kuivumaan. Toi on ihan kiva systeemi että kerran päivässä koneellinen tai kaksi...

Keskimäärin koneellinen päivässä ja vaipathan ne meilläkin pitävät tahtia yllä... Ennen Essin syntymää pidin pyykkipäiviä, mutta se on nykyään mahdotonta.

Onpa Miklulla tosiaan vauhtia. Pitkää pinnaa Lillille! Meillä päivät on helpompia, jos Essi pääsee ulos. Muuten mennään kotona pitkin seiniä.

Tiedän ihan varmasti, että minut halutaan töihin ja nimitetäänkin. Laki vaan saattaa tulla vastaan, mutta toivotaan parasta.

Ollaanpas täällä taas räkäisiä ja muutenkin kipeitä :( Meillä taitaa mennä tuo nuha tällä kertaa helpolla ohitse. Koputtelen kyl samalla puuta kun tuon kirjoitin.

Mä kans suunnittelin et pitäskö huomenna virittää meidän uima-allas tuohon pihalle. Se kyl vaatis paaaljon puhaltamista ja nyt just en siihen kykene. Perjantaina mies hermostui kaikkiin mun viritelmiin täällä kotona piti tyhjentää se amme. Se oli meillä keskellä olkkaria ja sit vielä kasasin tytölle sen tunneliteltan. Ai miks se hermostu... Vähän alkoi oleen tuo tila hakusessa kun käveli ;) Hassu muuten kun meidän koirakin tunki itsensä sinne telttaan ja siellä sit oltiin kaikki yhdeskoos.

Lilli voin tunnustaa et nykyään ollaan niin paljon pihalla ihan mukavuus syistä. En nimittäin jaksa kieltää ja kieltää ja kieltää. Olenkin jo osittain luovuttanut kun leikin etten huomaa ja sit käyn laittaan sen huoneen oven kiinni kun tyttö ei huomaan. Tiedän olevani laiska tässä kohtaa ja en oikein voi ymmärtää sitä kun olen nimittäin niin sitä vastaan ettei lapsella ole rajoja. Jotenkin vaan huomaan nyt luistavani tässä. Aion kyl parantaa tapani :) Oleskellaan pihalla ja saan kyl sielläkin kieltää ihan taukoamatta. On meinaan menossa kaikkien luokse kylään kun ihmisillä on ovet auki tai sit on menossa pölliin toisten leluja jotka ovat ovien vieressä tai sit on menossa nykimään kukka istutuksia tai tai tai... Tänäänkin meni hermot sata kertaa kun olen yrittänyt laitaa paikkoja jonkinmoiseen järjestykseen kun meille on tulossa miehen serkku äitinsä kanssa pariksi päiväksi niin tyttö tekee kaaosta täysteho päällä asunnon länsisiivessä. Siis yhtä tyhjän kanssa koko touhu ja mies ihmettelee miksi häntä tarvittaisiin apuun. Siis oikeesti ihmettelee. On vissiin ollut niin paljon pois kotoa että realiteetit on vähän hakusessa.

Sukulaisista tulikin mieleeni et miten isäni puolen suku voi olla niin keskenkasvuisia vielä viiskymppisinäkin. Nyt on sota noussut kun en ollut kutsunut tätiäni tyttömme synttäreille. Yleensä eivät halua tulla juhliin jos on muita vieraita samaan aikaan ja äitinkin sanoi et pyytää ne nyt kun siskoni valmistuu ja viettää samalla 19-vuotis synttäreitä. Noh nyt sitten on kuulemaa esteitä eikä voi mennä juhliin ja mummomme sitten tiesi kertoa et on loukkaantunut. Voi pyhä sylvi! Kyl on meidän madame suosittu kun meinas miehen sukulaiset kans vetää herneen nenään kun eivät ymmärtäneet että ovat tervetulleita vaikka juhlat olivatkin minun äitini luona. Onneksi se selkkaus saatiin kuntoon mutta nyt tämä. Sanoin äitilleni et pyydetään heidät mutta oli sitä mieltä ettei kannata kun on tosiaan nämä toiset juhlat niin lähellä. Lisäksi äitini oli nyt vaan todennut et eihän ne hänen juhlat olleet vaan minä ne järjestin. Minun moka siis. Ihan sama muuten mutta mun kumipoikani on tämän tädin lapsi joten ollaan väkisin yhteyksissä ja kummipoika on rakas minulle ja minä hänelle. Ensi vuonna on juhlat sit meidän omassa kotona ja kaikille sukulaisille lähtee kutsu. Paikalle ei vaan vaivaudu varmaan kun ehkä 5 henkilöä. Me asutaan niin halvatun kaukana. En vielä ole keksinyt miten se matka on lyhempi meille mutta niin vaan aina kaikki sanoo et tulkaa käymään kun ei me jakseta lähtee niin kauas :) Tulipahan taas purkaus.

Meillä pestään pyykkiä abt kerran päivässä. Enempää en kerralla pese kun ei mahdu kuivumaan. Vasta kyssäri teille :) Meinaatteko viedä lapsenne siihen rokotus kokeiluun? Mua vähän arveluttaa ja luultavasti ei mutta kaverini lapsi tosiaan sai sen vesirokon ja nyt olivat sairaalassakin kun siitä tuli jälkitautina keuhkokuume. Ei kiva sekään...

Nyt pitää lopettaa tältä illalta. Johan tätä tekstiä tulikin =)

Yhteistyössä