**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1 v 11355g/80.6cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm
8kk 9900g/75cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm

Kiitos Mimmin kuvista! Kyllä meillä on ihania lapsia kaikilla!

Essi syö melkein mitä vain, eikä märkyysasteellakaan ole väliä. Makaronilaatikko uppoaa hyvin. Jonkin verran annan tavismaitoa, mutta kakka menee helposti löysälle. Ja TODELLAKIN HAISEE :/

Neuvolassa kaikki hyvin. Pieni tuo meidän tyttö on muihin verrattuna, mutta terkkari sanoikin, että Essi on Essin mittainen ja painoinen. Sopusuhtainen se on. Kuvista huomasi, ettei Mimmikään mikään matami enää ole. Rokotuksesta ei ollut moksiskaan ja muutenkin touhusi omiaan koko käynnin ajan. Meillä vaihtuu (onneksi) neuvolantäti. Nykyinen on suomeksi sanottuna tollo. Kyllä se punnita osaa, mutta jos jotain kysyy, niin menee sormi suuhun.

Essi meni päikkäreille ja minulla alkaa kodinhoitotyöt. Loputon urakka, kun yritän yksin pitää homman kasassa ja siivoilla ens viikon juhlia varten. Jossain välissä pitää ehtiä leipomaankin. Yöllä varmaan. Mies on "käytettävissä" vasta perjantaina ja on arvatenkin ihan poikki viikon reissaamisen jäljiltä.

Kiitoksia taasen kuvista -niitä aina ilolla ja uteliaisuudella katselen. Mäkin laitoin tuleen otoksia omasta mönkiäisestä. Mimmi kanssa vetelee jääkaappikylmää(!) rasvatonta luomumaitoa -eli samaa kuin äitikin aimo määriä joka aterialla. (ja kakka tosiaan lemuaa niin hirmuiselle ttä apua, samoin pissa on alannut haista enempi joten nyt onkin partsilla vaipparoskis..) Päiväkodissa syö tietääkseni vielä suolatonta ruokaa ja kotona purkista.. Syntsäkakkua annoin vähän ja siitä meni maha sekaisin ressulla, onneksi ei kuitenkaan ilmeisesti tullut mahanpuruja.

Miklulla on näköjään aikas komeat mitat! ;-) Onko Miklu miten roteva? Kun mimmi on nyt hyvässä pituus-painosuhteessa (kuten kuvista näkyy) mutta ruumiinrakenteeltaan on roteva -sujuvasti käyttää jopa 90-senttisä vaatteita ja monet 80-cm on aikas 'nahkeita' jo... Ja mitähän muuta, jaa niin Antsukka jo ihmetteli et onko mimmin sängyssä laitoja ollenkaan kun on läpinäkyvä; on kyllä mut ne on pleksiä (oon itekin nukkunu samaisessa sängyssä pienenä). ;-) Niin ja ootteko huomanneet et onko teidän lapsoset kumpikätisiä; oikea vai vasen? Kun musta tuntuu et typy on oikeekätinen mut aika näyttää.. Ai niin, mimmin ääntelyt ja pöristelyt kuulostaa tosi ronskeilta ja maskuliinisilta mut se toissailtainen 'heippa' ja 'hyvä' oli niin söpöä tyttömäistä 'piipitystä' että aikas huvittavaa...

Niin juu, kiitos tosiaan kuvista! Söpöjä pienokaisia ovat kaikki :) Matami on edelleen iiihana nappisilmä <3

Täytyy sitten vaan jotenkin totuttaa Miklua kuivaan ruokaan. Hoh hoijaa sanon jo nyt...

macadamia, Miklukin on sellainen roteva ja jäntevä rakeenteeltaan, vaikka aika hoikka poika onkin nykyään. Eli makkaroita ei oikein enää ole :) 86 cm vaatteet ovat nykyään aika hyviä, 80 cm ovat liian piukkoja.
Huomasin minäkin Mimmin kuvista että onpas tyttö hoikistunut :)

Miklu käyttää molempia käsiä oikeastaan yhtä paljon, en osaa sanoa kumpikätinen hän mahtaa olla. Yhteen aikaan olin aika varma että hän on oikeakätinen mutta en enää tiedä :) Vasenkätisiä ei ihan mun lähisuvussa tietääkseni ole, eikä miehenkään. Täytyypä tarkkailla Miklua tarkemmin ;)

Menen väsäämään jauhelihakeittoa. Se ainakin kelpaa Miklullekin, huoh....

tuukka lienee oikeakätinen, vaikka vasemmallakin joskus heittää palloa tms. oikeaa kättä kumminkin käyttää enemmän.

meillä ei uppoa nykyään lainkaan "kostea" ruoka, vaan kaiken pitää olla kuivaa ja pureskeltavaa. ei siis kastiketta, ei muusia, ei purkkisoseita. poikkeuksena jogurtti, jota meillä syödään aamuin-illoin, koska puurokaan ei tällä hetkellä mene alas. melkoisia haasteita nuo pienokaiset meille äideille tarjoavat.........

ulkona odottaisi istutusta aikamoinen määrä vadelmapuskia, ruusuangervoita ja erilaisia maanpeiteperennoja. jos tuksun päikkäreiden aikaan saisi jotain maahan..

nyt kauppaan

Ida nukkuu edelleen. Edellisenä yönä nukkui 12 ja puoli tuntia ja nyt taidetaan mennä jo kahdessatoista. Ihan outoa, ku se on pitkään heräilly kasin ja ysin välissä ja nyt se on vedelly maratonunia. Taisi olla rankka viikonloppu ja siihen pääliseksi vielä rokotus.

Ida menee puita pitkin jo, ku vanha tekijä. On siis ottanu aimoharppauksen. Nousi eilen jo keittiön kaappiakin vasten, eli käytännössä suoraan seinään. Taaperolla kävelessä se oikein hihkuu =)

Ruoka on nyt maistunu Idalle vähän huonosti. Ruoan laadulla ei kyllä oo mitään tekemistä sen kanssa. Kaikki ruoka, riippumatta märkyydestä/kuivuudesta menee, jos vaan on nälkä ja tietty nyt pitäs saaha ite syödä(tai siis äitin pitäs laittaa lusikkaan ruokaa ja se pitää laittaa ite suuhun).

Kätisyydestä en vielä tiedä. Yhessä vaiheessa yritin katella, mut nyt en oo vähään aikaan seurannu.

Jennalle ja Nasun tytölle onnea!!!!!!!!!

Oltiinpas kauaksi tiputtu. Harmittaa kun ennen meidän reissua meillä oli niin hyvä rytmi päällä ja äiti sai nukkua pitkään. Nyt sit rytmit sekaisin ja tänäänkin puoli seiskan aikaan oli täysin hereillä. Ilkeä äiti laittoi lapselleen vaan tutin suuhun ja meni itsekin vielä köllimään :) Seiskaan asti oli hiljaista ja en tiedä nukkuiko vai touhusiko omiaan. Ja nyt se touhuaa tuolla tutti suussa. Melkoinen tutibongari. Meillä kun on ollut tapana et tutteja ei päivällä käytetä kuin jos on tositosi känkkä mutta nyt on alkanut löytämään niitä ja heti tietysti tökkää suuhun. Viime yökin meni ilman tuttia ja ainoastaan silloin aamulla kävin laittamassa sen suuhun kun itse oli laiska. Nukahtamiseen sitä tarvitaan mutta ei juuri muuta. Voishan siitä luopua mutta en usko näin vähäisellä käytöllä olevan kauhean kiire lopettaa. Äipän kyl pitää nyt lopettaa kun ollaan taas tonkimassa minun tuikkuja tuolta olohuoneen laatikosta...

Hyvää Tuukan päivää! (haa muistinpas..!) Mimmi heräs hillumaan klo5 ja sen jälkeen ei paljoa nukuttu... Vaippa oli iihan täysi ja oli vuotanu (!) mahan puolelta ja sivuilta joten otin pyjaman pois ja laitoin kuivan vaipan ja otin typyn viekkuun köllimään. Eli oli kyllä omituinen herätys, toki vaippa on aina toosi pissainen aamuisin mutta tää oli kyllä enkka, hieman mietityttää et mites näin... Mimmillä ei ole diabetekselle altistavaa geeniä mutta sehän tässä tulee ekana mieleen kuiteskin kun suvussa tuota tautia on.

Mukavaa päivää kaikille!

kiitos, Macadamia, Tuukan puolesta ;o)
mä olen ihan onneton ihmisten nimipäivien kanssa, joten pahoittelut kaikille joita en ole muistanut onnitella.....

toivottavasti Mimmillä on kaikki ok. tuukallakin on parina yönä tullut vaippaan toosi paljon pissaa, mutta olisiko vain kerran tullut ohi vaipan. toivotaan että Mimmillä tuo on vain sellaista normaalia vaihtelua- vaihteleehan tuo pissaamisen tarve näin isommallakin ihmisellä...........

tuukka kuuluu just heräilevän päikkäreiltä. kiekuu omassa sängyssä..

sain just satsin raparperia pakkaseen ja nyt pitäis miettiä tuota ruokapuolta. jos kattois joltain ruokasivulta vähän apua.
tänään tai huomenna pitäisi tulla veneeseen uusi jääkaappi ja sen asentamisen jälkeen paatin pitäisi olla valmis vesillelaskuun. no, onhan se jo aikakin - kohta kesäkuu ;o)

kuulemisiin myöhemmin. nyt tuukan kanssa keittiöön hääräämään.

Nimpparionnittelut Tuukalle munkin puolesta!

Täällä on harmaata, harmaata. Mielikin on harmaa :/

Miklu suostui eilen syömään karjalanpiirakkaa kuiviltaan. Vähän kakisteli mutta alas muutama pala meni kuitenkin. Talk-muruja hän onkin aina syönyt hyvällä ruokahalulla. Kummitädin luona koitin antaa lettua Miklulle, sen hän sylkäisi heti pois. Samoin porkkanaraasteelle kävi. No joo, kai se tästä pikkuhiljaa...

Selkä on ollut jo ainakin viikon ihan jumissa. Erityisesti vihlasee kun lasken Miklun sänkyynsä, aih. Jumpata pitäisi, kun vaan jaksaisi...

Voi että sinttu, teillä on paattikin! Olisipas ihanaa jos olisi oma vene ja sillä pääsisi pöristelemään :) Siis joku muu kuin soutuvene... Vaikka kyllä mä soutuveneenkin huolisin, menisin johonkin järvelle onkimaan :D

Miklunkin vaippa on joskus yön jäljiltä tooosi, täynnä. On sitten vuotanut ylikin. Mutta en mä siitä ole tajunnut edes huolestua........ Miklu kun pissaa muutenkin aika tavalla. Toivottavasti mimmillä kaikki ok!

Kiitos Nasu kuvista! Söpönen tyttönen on!

Olisin voinut nukkua vaikka miten pitkään tänään, vaikka Miklukin heräsi vasta puoli kahdeksalta. Hain pojan viereen ja torkahtelin koko ajan vaikka Miklu siinä touhusi... Onneksi ei tippunut...

Auttaisko keksit tähän väsymykseen? ;D

Joo ehdottomasti, keksit auttaa.

Onnea kaikille sankareille! Meillä ei juhlavalmistelut etene. Essillä on ihan uskomaton vauhti päällä koko ajan ja mies on sitten (grrr) huomisenkin reissussa. Viikonloppu menee varmaan siivoten ja leipoen. Teillä varmaan riittää ymmärrystä, kun tyttö on jatkuvasti seuraa vailla/tunkemassa kiellettyihin koloihin. Kävelemisen opettelu on yhtä tuskaa...Nytkin on otsa lommolla.

Kaikesta väsymyksestä huolimatta lähdetään tänään kiertelemään kauppoja, ettei yläosattomissa joudu juhlimaan... Mun kaveri saattaa tulla mukaan. Essin kanssa kahdestaan on vähän hankalaa tuo shoppailu. Ei muuten, mutta pukukoppien pitää olla sen verran tilavia, että mahdutaan rattaiden kanssa. Muuten huuto on ihan järkyttävä. Äitin syli on tällä hetkellä ainoa oikea paikka maan päällä. Eilen lykkäsin isän hellään huomaan (niin mies käväisi eilen muutaman tunnin kotona ja jatkoi yöllä matkaansa) ja huutohan siitä taas alkoi.

Jännä juttu muuten, että Essi sietää kummisetäänsä (miehen veli), vaikka näkevät tosi harvoin. Setä asuu kaukana Helsingissä asti ja käy täällä muutaman kerran vuodessa. Eilen tuli yllärivisiitille, eikä ollut tavannut Essiä kuin muistaakseni viimeksi jouluna. Kiipesi suoraan leikkimään ja lukemaan. Sylikin kelpasi. Ihme juttu, kun kaikki tututkaan ei saa koskea.

Nyt menen pitkäkseni vähäksi aikaa. Kaupunkireissut ottaa voimille.

Mä niin suunnittelin et kerkeisin teitä moikkaamaan kun tuo tyty nukkuu mutta enpäs kerennytkään joten katsotaan kuin kauan tällä kertaa voin tässä näpyttää. Oli pihalla nukkumassa ja täällä rupes just sateleen. Kurkkasin ikkunasta et pitääkö vaunuille tehdä jotain niin kädet siellä huito ilmassa. Nappaa nykyään "verhot" pois edestä eli harson vaunujen edestä ja nakkaa lapaset mäkeen ja sit touhuilee mitä touhuilee. Enää ei käy itkemään. Onneksi on valjaat vaunuissa ja kait pitäs olla oikein reipas ja käydä ostamassa patterit itkuhälyttimeen. Oli hauskan kuuloista kun tyttö kilju ja kikatti kun vettä tuli naamalle ja käsille :) Olen muuten päättänyt alkaa oikein kunnolla panostamaan siihen et kaikki syödään samaa ruokaa. Vauvansoseita ostetaan vain puuroon, ei muuten. Kysyin neuvolasta et saako antaa marinoituja lihoja ja hän oli sitä mieltä et jos ei työksemme syödä niitä niin toki voin antaa. Suolaa voi olla vähän ja jos ei joka päivä käytä tolkuttomasti niin ei ole haittaa.

Meillä noi pissatouhut on vähänlaisia ja välillä olenkin miettinyt et pissaako tarpeeksi. Joskus yöllä on meilläkin tullut läpi mutta mun mielestä vaippa on ollut silloin huonosti.

VP. todellakin ymmärretään mitä tuollaisen touhupatterin kanssa siivoaminen tai saati leipominen on. Mahdotonta. Eilen kävin duunipaikalla tytön kanssa ja siellä muut haikeena muisteli kun ei edes vessaan päässyt. Meillä pääsee mutta nopee saa olla kun tyty on samantein jossain muualla pahanteossa. Ei se tyhmä ole ;)

Onnea Tuksulle!

Nyt alkaa oleen jo hankalaa kun tuo avustaja on niin aktiivinen...

Jaahas.. mitäköhän sitä kirjottais..

Oltiin ulkona hiekkiksella yhden ystävä ja sen lapsen kanssa. Sit käytiin kaupungilla teellä ja tultiin idan kans kotsaan. Syötiin ja nyt se nukkuu :)) Siinä meitin päivä. Tai laittelinhan mä paikkojakin tossa.

Kyselin (tai ainakin piti kysellä) et mites teitin pirpanat ulkona viihtyy? Ida vois tosiaan olla vaiks koko päivän.

Onnea Tuukalle! Multa ei kans kannata hirveesti ootella nimpparionnitteluja, ku en taida täl hetkel omistaa edes semmosta kalenteria missä nimipäivät ois lueteltu.

Vitsi kun pitäs silittää toi juhlissa lainassa ollu liina, mutku ei jaksais kaivaa lautaa ja rautaa. Olispa niin mukavaa, kun olis kodinhoitohuone, mis vois pitää levällään lautaa..tulis ehkä silitettyyki enempi. Kai se vaan pitäs kummiski..

kiitos kuvista, Macadamia, Lilli ja Nasu. en oo tainnut muistaa aiemmin kiittää........
ihania muksuja kaikilla, toden totta ;o)

oon varannut huomisen aamupäivän shoppailulle. tuukka saa jäädä iskän kanssa kotiin. en mä itse mitään tarvi, mut tuukalle pitäis löytää kevyitä kesähousuja ja sukkia. ja muutamia lyhythihaisia puseroita.
keskustan lastenkirpparit aattelin koluta läpi ja sit täytyisi käydä vähän katselemassa rattaita. nuo emmaljungat on niin massiiviset, ettei niiden kanssa viitsi kauheasti kaupungilla pyöriä...

Meilläkin olisi edessä jonkinlaisten matkarattaiden osto. Noita yhdistelmiä on niin raskasta ja hankalaa kasata ja purkaa taas auton takakonttiin. Eikä ole mitkään ihan sirot, saa kaupassa tosiaan tähdätä ettei kaikkea kaada mennessään...

Antsukka kyseli ulkonaolosta. Miklu viihtyisi myöskin ulkona vaikka koko päivän. Ei malttaisi sisälle tulla millään. Eilenkin kun mies tuli töistä, Miklu pinkaisi sukkasilleen ovesta ulos ja juoksi pihalle :) Pääsee poika muuten aika lujaa jo!

Nyt olisi jauhelihamureke uunissa, saa nähdä kelpaako Miklulle kyytipojaksi pelkkä perunamuusi. Kastiketta en tee! ;)

Siis ette usko millanen viidakko meillä on takapihalla. ARGH! Miehelle kun sanon et voisitko kiltti pieni mitenkään mennä ajamaan sen niin heti saa herneen nenäänsä et eikö hän muka tee mitään. Enhän mä niin sanonut mutta nurtsia ei kyl ole ajanut koko kesänä. Äsken käsin revin voikukkia tuolta irti kun en kehtaa enää nenääni muuten laittaa takapihalle. Niin ja tytön kanssa sinne on ihan turha mennä kun hukkuis vielä lapsraukka ;) Pari muovisäkkiä olis nyt voikukkaa ja vielä niitä kauniisti kukkivia kukkasia tuolla riittää. Ei siellä kyl paljoo nurtsia enää olekaan. Meidän pirpana viihtyy hyvin ulkona ja sellanen pari tuntia menee heittämällä. Äitillä ei aina mene ihan niin heittämällä kun kaksi tuntia hokee : ei suuhun, ei suuhun, ei suuhun. Syö siis kaiken. Ihana nähdä kuin nauttii täysillä naapurin tytön seurasta joka on puoli vuotta vanhempi. Hirveä hymy naamalla seuraa perästä.

Mulla on ollut jotenkin haikea olo tämän viikon. Väkisinkin mietin vuoden takaisia tapahtumia ja on kaiho olo. Oli se vaan niin jännää aikaa. Maanantaina muistelin kun kävin nukkuun 11 aikaan et vuosi sitten rupes tyttö tekemään tuloa maailmaan samoihin aikoihin.

Samat sanat Nasun kanssa. Tänään kävi mielessä se yö, kun lähdettiin Essiä tekemään. Itkettää ihan, kun kuluneeseen vuoteen on mahtunut niin paljon.

Me ollaan nyt virallisesti yksissä päikkäreissä ja rytmin vaihtaminen meni kivuttomasti, eikä yötkään ala "liian aikaisin", vaan kasilta mennään nukkumaan.

Käytiin tänään shoppailemassa ja Essi jaksoi tosi hyvin pällistellä maailmaa. Suosittelen kyllä matkarattaita. Meillä on ollut alusta asti Gracot. Eivät ole pienimmät mahdolliset, mutta ne onkin yhdistelmien tyyppiset ja päikkärit onnistuu tarvittaessa. Ei kyllä kävisi mielessäkään lähteä Brioilla kaupungille. Toisella autolla kun kuljetaan, niin Brioista pitää irrottaa renkaatkin, että mahtuvat takakonttiin.

Nyt menen kyllä sohvalle rentoutumaan. Tai siis laitan ekaks pyykit kuivumaan ja sitten vaakatasoon.

Nyt kyllä ottaa pattiin ja isosti! Taas työnantajalta tuli postia ja pitää alkaa yötä myöten vääntämään. Sille ei tunnu riittävän mikään. Essi kiipeilee, rimpuilee ja huutaa. Aamuherätykset tulee ennen kuutta, eikä siis nuku enää kuin yhdet unet. Minä kuvittelin, että loma on alkanut. Miten väärässä olinkaan.

Jaksamisia VP:lle!

Minä menin niin varmana nukkumaan illalla siitä että aamu alkaa siinä seiskan pintaan ja me mitään herätyskelloa tarvita kun aika hammaskuviin oli vasta 9.20. Niinhän siinä sitten kävi et kiirus meinas tulla. Tyttö päätti nukkua kasiin ja ennenkuin oltiin syöty ja kakkavaipat vaihdettu yms niin tiukille meni. Kävin siis hammaskuvissa ja viikon päästä olis se leikkaus. En tahdo! Ottavat kuulemma vielä kaks hammasta kerralla vaikka yksikään ei edes vaivaa. Se iensärky silloin taannoin johtui kyl ihan tavan tulehduksesta ja nyt olen sit menossa kahden hampaan leikkaukseen.

Oih ja voih. Kukahan pesisi meidän vessan ja kylppärin? Ei kait auta valittaa vaan alkaa toimia jotta pääsee sit pihalle ennenkuin tuo tyyppi herää tuolta päikkäreiltä.

Oi miksi, oi miksi minut on varustettu tällaisilla hermoilla?! Tein pomon pyytämät korjaukset ja menihän siihen kokonaista puoli tuntia lomasta :) Ensin pitää näköjään vetää kauheat hepulit.

Ei niitä hampaita keneltäkään huvikseen leikellä. Eivät sitten koskaan vaivaakaan, kun poistetaan. Minulta on revitty kaksi ja leikattu kaksi viisaudenhammasta ja hengissä ollaan. Kyllä sinäkin siitä selviät! Rohkeutta!!!

P.s. Kukaan ei siivoa vessoja ja kylppäreitä. Ainakaan meillä...

Täällä eka päivä yksillä päikkäreillä :) Ja voi että kun aamupäivä meni hienosti! Miklu ei kitinän kitinää päästänyt, muutamat itkut tietty kun pää osui pöydänkulmaan ja sormet jäi kaapinoven väliin...
Käytiin kävelyllä ennen kahtatoista, Miklu siis rattaissa. Alkumatkan Miklu pomppi ja osoitteli kukkasia innoissaan ja pirteänä. Loppumatkasta aloin ihmettelemään kun poika alkoi olemaan niin hiljainen (työnnän rattaita siis takaa, en näe kurkkimatta Miklun nassua). Hereillä hän kuitenkin oli kun välillä kurkin.
Sitten ihmettelin vielä enemmän kun Miklu nojasi päätään rattaiden turvakaareen vai mikä lie. Ajattelin että hän kenkiään katselee tms. Kaupassakin hänellä on tapana nojata päätään siihen mistä itse työnnän kärryjä, hän katselee lattiaa ja ja mun jalkoja :) Niin, sitten taas asiaan...
Kurkistin sitten että mitä poika touhuaa ja raukka oli nukahtanut :D Hyvä asento nukkua... Korjasin sitten pojan asentoa niin että hän nojasi normaalisti selkänojaan vaikka se pystyssä olikin. Siinä Miklu sitten torkkui loppumatkan, n. 5 min :) Herätin hänet sitten kotiovella ja siitä pirteänä jatkettiin päivää.
Kahdelta Miklu sitten meni päiväunille. Olisi pitempääkin varmasti jaksanut :)

Saa nähdä miten käy huomenna, onko poika niin väsynyt että joudutaan ottamaan kahdet unet. Toivottavasti ei!

Vaan eipä tämä viikonloppu muuten niin mukavasti alkanut :/ Laitan teille vaikka sähköpostia ja kerron tarkemmin....

Yhteistyössä