**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Essille hvää Essin-päivää! Ja äitille onnittelut mahtavasti suoritetusta gradusta. Sitähän täälä on toitotettu, et hienosti se menee:)

Kiitti Sinttu kuvista. Upee keeki:)

Meikä ei kans pahemmin ennätä pihahommilta nettiin surffailemaan. Muutenki tulee oltua paljon pihalla. Tänään vaan tuulee niin vietävästi, että ei taideta aamun käynnin lisäx enää viittiä pihalle mennä. Ohjelmassa onki jumppari ja sen jälkeen kaverilla käynti.

Jennalla on ollu ny vajaan viikon verran rajumman puoleista unikoulua. Kolmen yötissittelyn kerrasta ollaan siirrytty suoraan nollalinjalle. Eikä käytetä mitään pehmeitä unikouluja. Ekana yönä ku yritin hyssytellen, ni valvottiin putkeen lähes pari tuntia. Seuraavina öinä annoin typyn hakea ittekseen unen, ni johan alko simahtaan kymmenessä minuutissa. Viime yönä nukku jo 7,5h putkeen:) Jospa tässä pikku hiljaa alettais jättään tota tissiä päiväsaikaanki pois. Se huono puoli vaan, että Jenna ei juo kaupan maitoa eikä vettä ku pikku suullisia kerrallaan. Mehut kyllä maistuis. Kuinkas tärkeetä toi oikein maidon juonti on täs iäs? Passaako tissiä jättää pois, jos kaupan maito ei ala paremmin maistuun. Vaikka saattaahan se sitte alkaa maistuunki, ku ei enää saa tissiä.

Jenna on nykyään tosi innostunu Muumi-kirjoista. Sanavarastoki on lisääntyny sanoilla pappa, mamma ja joku mimmi tai vastaava, jolla tarkottaa kai muumia.

voi hittolainen tätä mun ja Nasun välillä vallitsevaa sähköpostiongelmaa!!! mä laitoin kuvat nyt sulle , josko onnistais.. ei mulle tullut edes mitään viestiä, jossa olis ollut että viesti ei ole tullut perille..

mä muuten päätin tänään alkaa karkkilakkoon, sipsilakkoon, keksilakkoon ja pullalakkoon - ainakin juhannukseen asti. kylässä voin ottaa kahvin kanssa vaikka pullaa, mutta kotona en - täytyy vissiin alkaa ramppaamaan kylässä joka päivä........... ehe ehe...

tuukka ei ollut halukas lähtemään ulos, vaan käy tyhjentämässä vuorotellen äiskän ja iskän yöpöydän laatikoita. tällä hetkellä hän korjaa videoita ;o)

Kiits <3 käytiinki vähän kaupungilla shoppaamassa huomista varten, vaikka juhlat meillä pidetäänki vasta lauantaina, mut huomenissa oltiin ajateltu kuvailla tossa pihalla(jos sää vaan sallii). Ei kannata lähteä kaupungille ostoksille sillä asenteella, ettei yhtään jaksais, koska sit tulee varmasti törsättyä ja löydettyä kaikkee kivaa.. nim.kokemusta on... löysin itelle kolme kesäpaitaa ja caprit..hameen jätin jo kauppaan.. mut saas nähä pitääkö se mennä vielä hakemaan.

Onnea VP:lle!!!!

Ida on muuten muuttanu sen herkkuruoan ilmottamisen namnamista maiskutukseksi. Ja kyllä se todellaki ymmärtää jo paljon, vaikkei vielä mitään oikeita sanoja sanokkaan. Paitsi ehkä vaippa. Tai sitä se ainaski yrittää sanoa.

Kohta mieski tulee kotsaan.. tänää pitäs ainaski mattoja mennä tamppaileen ja puuhailla paikkoja kuntoon. Ajateltiin, ettei kehtaa pyhäpäivänä mattoja tampata, mut imuroidaan ainaski.. Perjantaina sitte leivotaan.

Tänään kerhossa vedettiin makeaa yllin kyllin. Meil on kerhos tapana, et jokainen vie joskus jotakin kahvin kanssa. Vein Idan synttäreiden kunniaks mustikkatuorejuustokakun ja sit semmosia täytettyjä tortilloita..sit ne ohjaajatki oli tänää ostanu prinsessa kakkua ja pasteijoita.. Namnam ja maha kasvaa ;)))

->

Satulle jaksuja unikouluun(kappas ku en huomannu lukea vikaa sivua..)

Ja Sintulle semppiä karkki-herkkulakkoon. Mä oon ollu karkkilakossa jostaa helmikuun alusta(siis semmosella kerran viikossa karkkipäivä..ja täl viikol ekan kerran oon sortunu lupauksistani, koska mies toi mulle sunnuntaina äitienpäivälahjaksi semmosia suklaateja joilla on tuoreustakuu max7d, eikä niitä voi vetää montaa kerralla, mutta nyt ku ne loppuu niin palataan takaisin vanhaan järjestelmään..)

Kiitos! Ja paljon etukäteisonnea Idalle!

Olen jo toipunut eilisen pettymyksestä. Essi nukkui nyt melkein kokonaisen yön. 5.30 heräsi vähän itkeskelemään, mutta nostin viereen jatkamaan unia. Nukuttiin sitten seiskaan. Juhlaa.

Kävin toisen isomummun nimppareilla tänään Essin kanssa. Nähdään tosi harvoin, koska olen laiska siellä käymään. Kaikkeen ei millään ehdi. Mummu alkaa olla jo vähän höperö, joten senkin takia vierailut on harvassa. Ei sen kanssa kamalasti voi jutella, kun on niin omissa maailmoissaan välillä.

Essiltä jäi särkylääkeannos vähän myöhäiseen ja tuli huomattua, ettei käsi ihan kunnossa ole :( Kovasti itketti, mutta onneksi lääke vaikutti nopsaan ja nyt leikkii taas ihan tyytyväisenä.

Pitää alkaa syöttämään tuo neiti. Kuudeksi mennään sinne Holiday Club -juttuun. Luuleekohan ne, että me ostetaan jotain?! Hah.

Joopa joo...viimeinen sivu jäi huomaamatta. Unikoulu ei oo mitään kivaa hommaa, mutta meillä on ainakin edistytty. Tsemppiä, Satu!

Mulla ei ole mitään saumaa alkaa herkkulakkoihin. Tulis vaan paha mieli jatkuvasta repsahtelusta. Parempi yrittää porskuttaa kohtuuden rajoissa. Ei mulla kyllä painokaan helposti nouse.

Kiitti unikoulujaksuista. Tää kerta näyttää kyllä jo ny toisin lupaavalta ku edellinen kerta. Sitähän pidettiin pari- kolme viikkoa ja sit repsahin takasin imettämään. Nyt en kyllä ala enää imettään, jos meinaan pikku hiljaa lopetella koko touhua. Vaikka kyllä se tuottaa mullekki harmitusta, lähes luopumisen tuskaa. On se vaan ollu niin ihana yhistävätekijä meillä Jennan kans. Meillä ku se on sattunu onnistuun alkukangertelujen jälkeen. Mut ei, ei tarvi ehottaa et sitä vois jatkaakki. Kyllä se ny loppuu, jos sillä sais noi yötki pikku hiljaa inhimillisix ja syksyllä palaan kuitenki töihin:(

Hui kauheeta tota Essin palovammaa. Kuulostaa tosiaan pahalta. Meillä on onnex toistasex säästytty isommilta vahingoilta. Koputtaa puuta...

Idalle onnittelut huomisen johdosta:)

Sintulle tsemiä herkkulakkoon. Meikä ei oo kans kauheemmin semmosia harrastanu. Kauhulla ootan kuinka mun kilot palaa imetyksen lopettamisen myötä takasin. Aaargh!

En oo minäkään saanu Sintulta kuvia...

Antsukan ja Miian kuvat tuli perille, kiitos!

Essille hyvää nimipäivää!!!

Idalle hyvää syntymäpäivää huomiseksi!
En varmaan ehdi kirjottelemaan huomenna kun pidetään kunnon siivouspäivä, Miklukin menee anopille hoitoon koko päiväksi. Pitää saada koko kämppä hohtamaan, pihaa myöten. Meni aikataulut piloille tuon siivouksen kanssa kun oli näitä kipeitä ihmisiä tässä taloudessa, huomenna sit hoidetaan kaikki kerralla. Perjantaina olisi sitten leipomista... Ja lauantaina vihdoin juhlitaan.
Ajattelin kyllä tehdä perjantaina jotakin kivaa myös Miklun kanssa, kun silloin synttärit oikeesti on. Tuo HopLop-leikkipaikka kiinnostaisi, sinne on ikäraja just se yksi vuosi. Ettei vaan kuitenkin olis Miklu liian pieni sinne...? Ei kai se kattomatta selviä...

Satulle tosiaan jaksamisia unikouluun!

Ja Sintulle tsemiä herkkulakkoon! Minäkin niitä harrastin ennen kuin Miklua aloin odottamaan, kerran viikossa oli sitten aina herkkupäivä. Joo, mutta nyt vedän joka päivä jotakin herkkuja... Vaan eipä tuo painokaan jostain syystä nouse, yhtä kammottavan näköinen olen vaikka miten syön. Luut törröttää :/ Syksyksi olisi hyvä saada vähän lisää massaa, raskautta ajatellen. Enpä tiedä miten kun ei syöminenkään auta :)
Nyt mieskin höpöttää uudesta vaavista koko ajan :) En kuulemma saa antaa työkaverille Miklun vanhoja vaatteitakaan lainaksi, kun uusi vauva tarvitsee niitä jos hän on poika myös :') Kai me ne siihen mennessä saataisi takasin kun pikkukakkonen saapuisi mutta en mä niitä sitten anna edes lainaksi :)
Kovasti mies tytöstä höpöttää, että hän niin kovasti haluaisi myös tytön... Mä oon kyllä ihan varma että poika se on seuraavakin :)

Nyt suihkuun ja iltapalalle!

kiitos kuvasta Antsukka.

ja Lillille laitoin kuvat tulemaan aamulla - tulivatko nyt perille?

näyttäisi siltä, että meillä herätään joka toinen aamu klo 5 ja joka toinen klo 6-7. ja nyt on joka toinen päivä mennyt yksillä päikkäreillä..... hassu rytmi...

mulla ei ole tuollaista luun-törröttämis-ongelmaa.. toisaalta paino on pysynyt näissä samoissa lukemissa kaikesta herkuttelusta huolimatta (ja jo ennen raskautta ja imetystä), joten luulis nyt jollain konstilla viisi kiloa karisevan. ans kattoo ny.

nyt seiskan kanssa sohvalle ja ananasta nassuun. vettäkin pitäisi alkaa juomaan enemmän, mutta kun en muista......

mä täällä yksin turinoin ;o)

voi hittolainen, millainen elohiiri tuo meidän pikkujätkä on. ulkona suuntaa heti askelensa joko portista tielle tai autotallin luiskaan - kumpikaan ei mikään loistovaihtoehto......... otin hänelle kauhean kasan leluja mukaan, että olisi viihtynyt paikallaan sen aikaa kun ripustin pyykkejä kuivumaan, mutta ei - tämä heppu hiihelsi savustuspöntölle, aukaisi uuninluukun (vai mikä se sit onkaan...) ja alkoi työnnellä sinne risuja. aikansa kun oli touhunnut, niin nousi ja otti suunnan portille. äidin ei auttanut muu kuin jättää pyykit ja juosta perään. sitten tehtiin päiväkävely kotikadulla ;o)

ymmärrys on vuoden ikäisellä jo valtava. tuukkakin tajuaa, jos sanotaan että "mennäänkö keittiöön syömään" tai "mennäänkö makkariin vaihtamaan vaipat". lähtee menemään edeltä ja odottaa joko syöttötuolin tai sängyn vierellä, että hänet nostetaan ylös.

me luetaan tuukan kanssa paljon. hän käy hakemassa aina mieleisen kirjan ja tuo sen äiskälle - ja sitten istutaan sylikkäin ja luetaan. aika ihanaa!

mä koetan tässä katsoa toisella silmällä tehistä, joten tuli melko sekava stoori tällä kertaa. huomiseen!

Aah, miten voi olla hyvä olo :) Olin serkun 17-v. synttäreillä ja join pari (iiisoa) lasillista punkkua. Stressi helpottaa huminalla ja jaksoin jo suunnitella miehen kanssa Essin synttäreitä ja omia valmistujaisia. Minullakin alkaa mieli sulaa valmistumisen juhlimiselle, vaikka alunperin olin sitä mieltä, että mitä sitä juhlimaan. Mies kysyi tänään, että oliko homma kaiken rutistamisen arvoista ja totesin, että kyllä oli.

Meillä on Tuukan kanssa sama meininki. Rytmi heittelee vielä yksien ja kaksien päikkäreiden välillä. Onneksi aamuherätykset pysyy kohtalaisessa kuosissa. Iltaisin Essi jaksaa hyvin riippumatta siitä, monetko päikkärit ollaan nukuttu. Nyt särkylääkekuuri pistää nukkumaan tosi paljon. Aamulla vedeltiin kaks tuntia ja iltapäivällä vielä yks.

Mies (uskomaton ukkeli) sai varaston siivottua tänään. Meidän piti tehdä se kahdestaan, mutta minä sain jo oven avattuani sellaisen hepulin, että menin suosiolla sisälle. Pitää välillä itsekin pyöritellä päätä tälle temperamentille. Oli suomeksi sanottuna ihan raivona ja mies totesi, että parempi että poistun. Hyvähän sillä vimmalla oli sitten siivota ja imuroida alakerta ;)

Palovammat paranee huimaa vauhtia. Ja tytsi alkaa olla entisellään. Oli leuhkaa laulaa serkkujen luona kahdestaan :) Pieni terssi (siis Konkkis/kukkuu -intervalli) sujuu jo yhteislauluna äitin kanssa. Essi keskittyy silmät sikkuralla ja laulaa menemään. Nauttii tosi paljon. Kyllä on musiikilla vinha voima.

vieläkö Essi herää klo 5? meillä ollaan menossa taas aikaisemman herätyksen suuntaan, joten mä täällä taas kukun tuksun kanssa. yöunet herralla on nykyään sellaista max 9 tuntia.

aamupuuroa tekemään ;o)
(ei ole vielä edes voicen aamushowkaan alkanut, mitä lie taas radiostakin tulee...)

ihanalta kuulostaa tuo essin laulaminen! Tuukka ei ole todistettavasti vielä laulanut, karjunut kyllä ja kiljunut, mutta ei kovin musikaalisesti.......

ONNEA MIKLULLE!!!!!!! <3

Miialle ja Antsukalle kiitos kuvista!

Mua ihan harmittaa kun en ehdi nykyään juurikaan lukea typyn kanssa, aika menee normi kotihommeleihin aikas tehokkaasti. Samoin ei olla ehditty(!) käydä hiekkalaatikolla/keinumassa sen jälkeen kun työt alko, viikonloppusin kun tuppaa oleen aina jotain extratekemistä.. Essin laulutaitoa olisi kiva kuulla joten jos siitä videonpätkää saat niin laitahan VP tuleen!

Miklulle onnittelut!

oottepas te olleet tänään ajoissa liikenteessä.. Mäkin heräsin jo ennen typyä, vaik nyt se tuolla kuullostaa huutelevan. Tänään olis kauppa ja leivontapäivä ja huomenna juhlitaan..

ONNEA MIKLU!!!

Essi herää aika tasan klo 7. Se viiden herätys oli tissikerjäystä, mutta nyt on mennyt perille, ettei yöllä tissitellä. Seiska sopii meille tosi hyvin, eikä mies tarvii herätyskelloa töihin lähtiessään, Essiin voi luottaa :)

Minä se en itse tajua kyllä mitään. Ei olisi käynyt mielessäkään videoida Essin laulua. Pitääpä olla kamera käden ulottuvilla, kun seuraavan kerran taas laulattaa. Aamullakin luritteli omiaan. Epun laulamisen tunnistaa helposti nenän asennosta -äitiltä apinoitu laulutekninen jutska.

Täällä myös tykätään kovasti lukemisesta ja musisoinnista. Toivoinkin lahjaksi hyviä kirjoja. Soittimia löytyy ihan kivasti kaapeista ja eilen kaivoin varastosta pari lisää. Kulttuuriperhe :) Nyt alkaa tosiaan huomata tuon ymmärryksen määrän. Ja kommunikoinnin taso on myös eri luokkaa kuin vaikka pari kuukautta sitten. Meillä on alkanut pieni uhmaikäkin. Äidin kiellot saa aikaan hepulikohtauksen. Essi kyllä tottelee, mutta suuttuu silti.

Mun pitää hoitaa tänää paperihommia kuoroa varten. Mennään nyt Essin kanssa mummulaan, kun on tulossa niin kaunis päivä. Mukavampi olla peltojen keskellä nautiskelemassa. Huomiseen siis!

Miklu kiittää onnitteluista! :)
Miklulle oli pistetty onnittelu paikalliseen lehteen, kuvineen kaikkineen. Miehen perhe oli asialla, ihana yllätys :) Kummitäti oli ihanan runonkin keksinyt siihen, tottakai piti sitäkin itkeä tirauttaa :D

Kiitos Sinttu, kuvat tulivat perille! Höpönen Tuukka :)
Täytyy tosiaan kiittää luontoäitiä hyvistä ilmoista nyt, nimittäin sisälle eivät kaikki vieraat mahdu :D Pulassa oltaisiin jos sateista ilmaa huomiseksi olisi....

Kuulostaa tutulta tuo Essin pieni uhma. Miklulla on samaa, joskus jopa vetää levyksi lattialle jos ei saa mitä haluaa... Tuntuu kyllä tosi hassulta että Miklukin jo ymmärtää jonkun verran puhetta, kun vasta hetki sitten hän ei tajunnut mistään mitään :) Täytyy alkaa jo omia sanomisiaan miettimään, kiroilut ynnä muut sellaset saa jäädä pois Miklun korvista :) No joo, tottakai niitä lipsahtaa. Varsinkin multa...
Veljen reilu kaksivuotias poikakin möläytti 'ai saatana' mummin luona kyläillessään. Oli vähän nolot vanhemmat ;)

Mä tuossa äsken pyöräytin kakkupohjan. Voi jee kun olikin vähän iso vuoka, ei tule kuuloonkaan että sen saisi kolmeen osaan leikattua niin kuin olin suunnitellut. Mies pelasti tilanteen ja sanoi että rakas pieni, leivo toinen samanlainen niin ihan hyvä siitä tulee... Hyvä että jollain leikkaa :D Itse olin valmis heittämään koko höskän roskiin ja luovuttamaan.
Tuleepa ainakin tarpeeksi iso kakku...

Vielä olisi vuorossa auton katsastus ja muutama ostos huomisia juhlia varten... Sitten jotakin kivaa puuhaa Miklun kanssa :)

Oli kiva käydä lukemassa kuulumisia. Onnea vaan synttärisankareille! Meillä kans juhlitaan huomenna vaikka synskät onkin vasta viikolla. Nyt meen vielä pikaseen tsekkaan sähkärin et oonko saanut kuvia :)

En sitten malttanut pysyä pois :) Mies tarjoitui pitkästä aikaa nukutuspuuhiin. Hyvä välillä testailla, että onnistuu tarvittaessa isinkin kainalossa nukahtamaan. Hmm...itkuiselta kuulostaa :/

Me ostettiin valmistujaiskuoharit ja täksi illaksi pullo luksuspunkkua. Harmi vaan, että kuukautiset alko :( Eihän ne mikään seksieste ole, mutta kivut on. Pitää tyytyä sohvalla kiehnäämiseen.

Taidan vähän laitella paikkoja kuntoon, että päästään syömään, kun mies tulee. Tai sitten menen nukuttamaan... Tuo huuto on kamala.

Onnittelut meiltäkin Miklulle ja Mimmille!

Kaverit tahto meitä tänään rimpsalle, mut ei jaksettu lähtee. Tuumasinki ukolle, et ei me ny niin huonoja vanhempia olla, ku typy tulee jo vuoden eikä oo yhtäkä yötä ollu muitten kotona hoidossa. Parina alkuyönä on kyllä hoitajat ollu meillä täälä kotona.

Me juhlitaan Jennan synttäreitä vasta ens viikon sunnuntaina. Pääseepähän sylikummit eli mun sisko miehineen sillon myös paikalle. Viikolla tuskin lähtisivät ajamaan.

Meidän unikoulu jatkuu edelleen hyvissä merkeissä. Tänäaamuna Jenna heräs ekan kerran vasta 5.30. Jes! Miehen kello soi samantien ja eiköhän tuo nostanu Jennan mulle tissille. Mä vaan et hä. Ukko tuumas, et nythän on aamu. Hmmm. No, enhän mä siinä vaiheessa voinu enää perääntyä, joten Jenna sai tissiä ja jatkettiin unta. Ylös noustiin 6.45. Meillä toi seittemän korvilla on kans aika vakiintunu ylösnousuaika. Ja se johtuu todellaki Jennasta. Mähän nukkusin vaikka kymmeneen, jos kukaan ei herättäs. Mut näin kesän korvalla on ihan kivaki nousta aikasin. Tänäänki ehti tehä vaikka mitä. Tuli siirrettyä liljojaki vanhalta rivitaloasunnoltamme tänne uuteen pihaan. Se onnex onnistu näin vuosi muuton jälkeenki, ku miehen kavereitten äiti eli mun vakilenkkikaveri asuu nykyään siinä meiän exasunnos. Pihalla oottaa vielä pari pahvilaatikollista muita siirtokukkia huomista. Senkä takia ei kympillä kiinnostanu ryyppäämään lähtö.

Mut eiköhän tää tällä erää, taidan alkaa suuntaamaan kammarin puolelle. Hyvät yöt!

ai kauhea mikä päivä takana. herätys oli aamulla 4.15 - siis ollaan tosiaan menossa huonoon suuntaan heräämisen kanssa. toisaalta saattaa johtua hampaista, joten en vielä heitä toivoani siitä, että joskus meilläkin nukutaan pitkään.....

tänään tuukalle ei maistunut puuro, ei lammassose, ei spaghetti. päivällä söi vain kalapuikkoja ja paistettua perunaa ja leipää - siis vain pureskeltavaa ruokaa. illalla koetin 25 minuuttia saada yhtä puurolusikallista menemään ennenkuin luovutin. sain aikaan vain lohduttoman itkun......... puuroa ei ole mennyt nyt kahteen päivään lainkaan ja päätinkin, että huomenna en sitä edes yritä tarjota. katsotaan muutaman päivän päästä sit taas.

tuukka harjoitteli päivällä lusikan käyttöä, mutta ruoka ei kylläkään mennyt suuta kohti, vaan lähinnä lusikasta tuli sinko - äiskä kun koetti ohjata lusikkaa suuta kohti, niin tuukka räpsäytti kädellä ja swoooooohhhh - ruoka sinkosi keittiön toiselle puolelle lasivitriinin ikkunaan, josta otti kimmokkeen ja löpsähti matolle..... onneksi oli vaan sitä kalapuikkoa, ettei vaikka punajuurta ;o)

mä vetelen tässä rekorderligia nassuun ja nollaan päivän tapahtumia. jos olisin viisas, niin menisin nyt nukkumaan - mutta kun ei väsytä. olis hyvä kirjakin kesken - tess gerritsenin kaksoisolento.
jos siis hipsis sänkyyn lukemaan.

toivottavasti kaikkien syntskäsankareiden juhlat on menneet suunnitelmien mukaan ja sää on suosinut. täällä satoi illalla kaatamalla vettä..

Yhteistyössä