**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu-u, huolehtikaas äitikamut tuulettumisesta! Se on tärkeää! En voi tietää millaista on olla kahden (tai useamman) pienen kanssa kotona, voin vain kuvitella (tosin aupparoin yhdessä perheessä vuoden verran jossa oli kaksi pientä >1,5 vuoden ikäerolla) muttei tämä työssäkäyntikään mitään herkkua ole kiiruisine aamuineen yms. Olen tosi kiukkuinen ja turhautunut tällä hetkellä ja odotan vaan viikonloppua ja nyt en kerta kaikkiaan buukkaa yhtään mitään vaan olla röllötellään vaan kotona ja ulkoillaan jos viitsitään. Kavereita haluisin tietty nähä mut nyt ei vaan repee ja perskules, meillekin vois joskus tulla eikä niin et me aina mennään johonkin! Grr. Anteeksi kun valitin -helpotti vähän..

oih ja voih, kunpa se kotona oleminen voisikin olla röllöttelyä..... mutta tuukka on kyllä kans sellainen ylivilkas tapaus, että ei kyllä paikallaan viihdy - ja hänen kanssaan pitäisi leikkiä ties mitä kaivinkoneenkuljettajaa ja norsua ja voimistelijaa =)
mulla ei edelleenkään nuo poikien leikit oikein ota sujuakseen..

nykyään pitää tosiaan koko ajan olla voimistelemassa ja riekkumassa pää alaspäin - kuntopyörä on sellainen hyvä roikkumispaikka.. ja äiskän kanssa sit tehdään kuperkeikkaa ja volttia ja roikutaan niin, että veri pakkautuu päähän (siis en minä roiku mistään, herranen aika... sepä olisikin näky ;) )
pienempikin aktiivisuus riittäisi meikäläiselle =)

ja teille jotka matkustatte, mä olen tällä hetkellä avoimen kateellinen! hitto kun pääsis jonnekin lomalle - saisi lomaa töistä, kotihommista ja koirista.......... no, joskus sitten!
(sorry, mäkin taas valitin.............)

mut nyt mä taas puurran lisää tehtäviä, kun on töissä hissua. oon aikataulusta edellä parisen viikkoa, joten ei sinänsä mitään paniikkia.

Tulee Tuukan touhuista Miklu mieleen, että ei täälläkään sen puolesta kotosalla vaan röllötellä :D Ulkona sen sijaan saan vähän hengähtää, tyty nukkuu vaunuissa ja Miklu menee kuin elohopea :) Saan istuskella rauhassa kun Miklu laskee liukumäkeä, hän osaa jo yksin kiivetä ylös ja laskea alas :) Tänäänkin muistelin miten vuosi sitten sain Miklun nostaa liukumäkeen ja pitää kiinni kun hän laski alas, oli selkä vähän jumissa sen jälkeen eikä sitä montaa kertaa jaksanut :D Keinuminenkin on aika rentoa kun välillä annan kovat vauhdit eikä koko aikaa tarvi olla tyrkkimässä :)

Nyt olen suunnittelemassa pientä retkeä, johon lähden kahdestaan Miklun kanssa joku viikonloppu. Joku kylpyläreissu olisi kiva, piknik-risteilykin on harkinnassa. Täytyy vähän vertailla...

;) mä tarkotankin olla röllöttelyllä just sitä ettei mennä minnekään (paitsi ehkä ruokakauppaan ja puistoon) eikä meille tuu ketään. Mimmikin kyl hyörii ja pyörii jne mut välillä leikkii itekseenkin, taidan antaa taas ne muovailuvahat takavarikosta... Nukkumisen kanssa on taas ollu semmosta tinttailua, ei haluis iltasin jäädä sinne omaan sänkyyn ja pitää taistella, äh. Mun flunssa alkaa olla selätetty mut kaipaan muutoin lepoa.

Meillä on päivät melko leppoisia. Kuljetaan niissä kerhoissa ja puistossa ja leikitään. Essiltä tänään kysyin, että mitä tehtäis tänään, kun ei päästä ulos (pakkasta -20 astetta...). Vastaus kuului: "Leikitään, nukutaan, syyään ja juuaan." Tyhmä kun edes kysyin, niin tietysti =) Tänään vähän filosofoin ja huomasin, että oma mieli pysyy parhaana, kun ei edes yritä mitään omia touhuja, vaan keskittyy 100% lapsiin. Ja kas, tänään on kuitenkin tarjoutunut tilaa myös töille ihan mukavasti, kun Essi on leikkinyt omiaan.

Voi Mimmin nukkumista =/ Sinnikkyyttä vain Macalle!

Nyt syödään pitsaa =P Ja nautitaan kun on koko perhe taas koolla =)

Maca: voin suositella lahjontaa ja tarroja lämpimästi. Meillä auttoi porotarrat kummasti tuohon omaan sänkyyn jäämiseen. Juteltiin että aikuiset menee nukkumaan myöhemmin ja lapset aikaisemmin. Porotarran saa jos kaikki menee hyvin eli meillä se kyllä tarkoittaa että lopulta rauhoittuu sänkyynsä ilman aikuisen läsnäoloa. Karkaa yleensä pari kertaa mutta sinne vaan kannetaan takas ja ei puhuta enää siinä vaiheessa. Ensin piti saada viisi tarraa ja tuli kirja mutta nyt kerätään kymmentä tarraa. Pitäs varmaan tiukentaa ehtojakin mutta en ole jaksanut.

Tänään on ollut sellainen taistojen päivä ettei tosikaan. Koko ajan jotain pientä jäynää on meidän neiti keksinyt. Ja tiedän että silloin pitäs entistä enempi antaa aikaa lapselle mutta kun itselläkin on pinna kiree väsymyksestä niin tuntuu että se menee vaan sellaiseksi väännöksi. Huomenna yritän olla pirteämpi ja oikeesti kiinnostuneempi typystä ja sen touhuista ettei tartteis pahalla hakea huomiota.

meillä on ollut tänään samankuulosta, kun Nasulla... ja kaikki lähtösin kyllä siitä, että vanhemmilla on pinna kireellä, tai ainakin toisella ja toisella lukuhommia, joten ei aikaa senkään vähää. Ja vaikka todellakin tiedän, että kiukuttelu ei lasten kanssa auta vaan pahentaa tilannetta, niin tänään on kiukuttanut täällä silti äitiäkin.

No huomenna me mennään taas vanhaan kaupunkiin ja tavataan ystäviä, joten jospa tämä tästä. Sitten pidetäänkin varmaan reissailussa taukoa, kun nyt on tullut ravattua.

Mutta nyt suihkuun ja sitte tämä perhe kaipaa varmaan hetken köllötelyä isolla sängyllä, jotta yö menee rauhallisesti, eikä kenenkään tarvisi "jatkaa kiukuntunnetta unessa"...

Meitsi otti tänään ja peru meiät siitä Jennalle "sopimattomasta" muskariryhmästä ja ilmottauduttiin satujumppaan. Sinne Jennan pitäis sitte jäädä ittekseen. Huh huh. Tuntuu niin hullulta jättää noin pientä ittekseen. Tai ittekseen ja ittekseen, onhan sielä nää perhekerhossaki nähyt vakikamut. Mut kummiski. Ajankohaltaan se on parempi, ku on kaheltatoista. Mennään sitte kamujen kans six tunnix kuopusten kans rattaileen. Kun ny ensix ajetaan sinne satujumppaan 15km:n päähän:) Eka kerta oiski jo huomenna. Eiköhän sielä ekalla kerralla kummiski mammat jää vielä sivusta seuraamaan, luulis. Ei toi ulkoilmaka nyt kauheesti houkuta, ku pakkastaki on luvattu ihan kivasti. Mut nyt nukkuun..

Onpa ollut rento päivä! Ollaan me sentäs maalattu ja sain jopa imuroitua =) Huomenna tuleeki uus sänky ja sitä varten pitää vähän raivailla tuolla makkarissa. miten siitä vanhasta pääsee eroon?! Krääh!!!

Minäpä (lällällää =P ) pääsen huomenna viihteelle ! Sitä varten pitää kerätä voimia nukkumalla. NYT.

Satu: meillä on kans sama systeemi että lapset jää sinne ohjaajan kanssa mutta toki saa olla katsomassa jos lapsi niin haluaa ja eka kerralla jäi lähes kaikki vanhemmat.

Täällä kans pakkasta jonkin verran ja sen kunniaksi meillä paistetaan lettuja.

Nyt keksin mistä nukkumaanmenokiukuttelut johtuivat; Mimmihän vaihtoi viime viikolla ryhmää joten ei olekaan enää kingi päiväkodissa....;-) Eilen menikin jo paremmin eikä tullut yöllä viereen. Olin just nukahtanu kun puhelin soi (on mulla äänettömällä siitä lähtien kun Mimmin iltatouhut alkaa mutta kyllähän siihen pörinään herää..) mut soittaja onneks tajus et olin jo nukkuus joten soittaa tänään uusista.

huomenta

harvinaista, mulla särkee päätä... en tiedä mistä johtuu, mutta joskus mulle tulee päänsärky ihan pelkästä hiuspannan käytöstä, siis ihan sellaisen kankaisen pannan.. vaikka sellainen ei edes juuri kiristä..

oottekos muuten huomanneet facebookin puolelta, että Sirppeli on saanut toisen rinsessan? Onnea Sirppelille - nätti punatukkainen tyttö tämä kakkonenkin =)

mä koetan täällä paneutua incoterms 2000-toimituslausekkeisiin. toisaalta mielenkiintoista, mutta osittain ihan kamalaa kapulakieltä! vähän kuin lakikirjaa lukisi.
eilen hajosi töissä tietokone, joka oli samalla meidän laskutusohjelman keskusyksikkö. herätti mut taas karuun todellisuuteen ja pisti kiireen vilkkaa kopioimaan oman koneen tärkeimmät tiedostot tikulle... täytyisi laittaa uusimmat valokuvatkin tilaukseen, ettei ne vaan mene hukkaan, ne kun on toistaiseksi vain koneella, eikä tikulla. cd-asema tässä mun koneessa on pränkännyt jo pitkän aikaa, eli cd:lle en kuvia saa.......

mut nyt taas toimituslausekkeita tavaamaan.

p.s. tekis ihan älyttömästi mieli hesaan matkamessuille!!!! mieskin niistä aamulla mainitsi... josko tempaistaisiin pitkästä aikaa ja lähdettäis ajamaan vaiks sunnuntaina.. (tuskin, mutta haaveilen kuitenkin..)
aikana ennen tuksua meillä oli tapana ajella ihan päiväreissuja jonnekin, kahville tms.. Naantaliin, Ugiin. Kristiinankaupunki on ollut suunnitelmissa jo monta vuotta =)

Mä olin jo eilen varaamassa mulle ja Miklulle kylpyläreissua Nokian Eedeniin 24-25.1, mutta sitten tulikin kaverilta samalle viikonlopulle kutsu vauvakutsuille. Ja olen jo aikoja sitten luvannut mennä, joten en voinut perua. Kun minä häntä siihen vielä lietsoinkin että pidä pidä ne kutsut, minä kyllä tulen :D Joten reissu siirtyy johonkin toiseen viikonloppuun. Miehellä kun on noita pelejä taas niin paljon niin sellaiset viikonloput on harvassa jolloin mies voisi Jadea jäädä hoitamaan...
Sitten tuli sellainen ajatus että jos jätänkin molemmat lapset kotiin ja lähden yksin, tai siis jonkun kaverin kanssa :DD Vaikka nopea viikonloppureissu johonkin ulkomaille! Olisiko vähän ihanaa.....
No joo, mutta kyllä minä ensin menen Miklun kanssa johonkin. Jos ei kylpylään niin ainakin sinne piknik-risteilylle. Kylpyläreissu voi olla aika raskas kahdestaan Miklun kanssa, mutta niin tekisi sinnekin mieli.

Keväällä koittaa taas ne tiukempaakin tiukemmat ajat, kun vanhempainvapaa loppuu joten nyt olisi kiva vielä vähän mennä kun ei tarvi niin pennejä laskea. Vaikka taidan kyllä kesällä mennä takasin töihin, viikonloppuja ja iltaa tekemään niin että lapset saa olla kotona isin kanssa. Ollaan muuten varmaan liian tiukilla.

Nyt oottelemaan että mies tuo Hesepullaa :P

Meillä mies ainakin sanoi että selviytyi helposti siellä kylpylässä. Vieras paikka sai typyn vähän rauhoittumaan ja vaikuttaa asiaan sekin että on vähän arka veden kanssa. Mutta ruokailut, nukkumiset, matkat ja kaikki oli mennyt tosi hyvin eli etköhän sinäkin lilli selviytyisi hienosti.

Mä olen täpinöissäni kun saan omaa aikaa tänään kun menen syömään kaverin kanssa ja sitten leffaan. Eilinen tosi oli jo parempi päivä neitin kanssa kun tein vakaan päätöksen heti aamusta että en tee mitään kotitöitä vaan olen typyn kanssa. Tehtiin sitten lettuja ja leikittiin ja vähän se tasoittikin tätä uhmista. Silloin torstaina typy kiipesti veljensä häkkisänkyyn kun minä huilasin sohvalla. Osaa hiipiä niin hiljaa etten kuullut. Sitten siirrettiin sängyt mutta eilen taas yritti samaa. Ajattelin että kuulen jos avaa oven makkariin, kun en todellakaan nuku vaan pötkötän sohvalla ja talo ei tod ole suuri. En kuitenkaan taas kuullut mutta tajusin että nyt kävelee koira mun viereen ja siitä tajusin että sehän oli makkarissa ja ovi kiinni ja sitten pomppasin sydän kurkussa ylös. Neiti hiippaili pikkutuoli kädessä vastaan kun oli menossa kiipeämään sinne sänkyyn. en ymmärrä miksi sen pitää sinne päästä.

Torstaina istuttiin miehen kanssa alas ja hetki mietittiin meidän taloutta ja säästöjä. Olen saanut melkis kaikki lapsilisät säästettyä ja aion säästää vielä kesään kun tippuu pienemmille rahoille. Sitten kitkutellaan mutta laskettiin että rahat riittäisi ehkäpä jopa vielä ensi kesän kotona oloon, siis vuoden 2010. Pitää toki vielä laskeskella uudestaan ja katsoa mihin talous yleensä menee ja sitä rataa mutta olisi tosi mahtavaa jos voisi olla kotona vähän pidempään.

Hyvät viikonloput!

Nasu, se voisi kyllä olla että Miklukin siellä kyplylässä olisi ihan "hissukseen", kun on muutenkin niin vieraskorea :D Ja vaikka on aika rämäpää niin mihinkään uuteen asiaan ei syöksy suinpäin, vaan on tosi varovainen. Eli sillä tavalla ei ole pelkoa että hän syöksyy saman tien altaaseen :D Mutta sitten kun asiat käy tutuksi niin se on sitten menoa... :)

Mulla on hääkuumetta! Eli asiat on nyt niinkin hyvin että mies kosi minua joku aika sitten :DD Ja minähän sanoin että kyllä :) Ollaan kyllä oltu kihloissa jo yli kolme vuotta, mutta minä olen sanonut että jos naimisiin joskun aiotaan mennä, minua täytyy kunnolla kosia :D Ja siis se jouluna saamani sormus liittyi tähän asiaan..... Mies ei vaan silloin jouluna kehdannut kosasta kaikkien edessä :D
Nyt päätettiin hääpäivä, se olisi sitten kesällä 2010. Tarkemman ajankohdan löytää Facebookista :)
Eli täytyy alkaa jo varaamaan kirkkoja ja jatkopaikkoja. Ja minä olen ihan ulalla kaikesta... Onneksi on tuo yksi aviopari neuvomassa ja antamassa niksejä, he jotka oli laivallakin mukana :) Ihan ensin varmaan pitää vähän tietää kuinka monta henkeä kutsutaan. Siinäpä onkin miettiminen, kun ei mitään hirveän suuriä häitä haluta. Minun suvusta voi kutsua vaikka kaikki läheiset, niitä ei montaa ole. Sukua kyllä löytyy mutta niin suuresta osasta en ole vuosiin kuullut mitään, joten en sellaisia ala kutsumaankaan.
Miehen suvusta saisi helposti sata vierasta ainakin, varmaan kaksikin. Siinäpä sitten miettiminen ketä sinne kutsuu. Jos kutsuu jonkun, sitten täytyy kutsua sekin, ja se ja se....
Hihii, nyt saan alkaa katselemaan niitä ihania prinsessapukuja :D

Ihanaa Lilli! Häitä on kiva järkkäillä, vaikka siinä onkin kovasti hommaa =)

Minä olin taas perjantaina "vähän" vapaalla ;) Tulin lauantaina kuudelta aamulla kotiin. Mies olikin jo aiemmin hihkunut, että jeejee, hän saa nukkua ekan yön yksin uudessa sängyssä. Minä siihen, että Mitäh?! Vastaus kuului, että kyllä mää sut kuule tunnen, tuolla porukalla oot menossa, niin et varmasti tuu yöksi kotiin =D Taitaa ukko tuntea mut jo paremmin kuin minä itse. No, kivaa oli =) Eikä mieskään enää ole pahana, eikä edes soittele että milloin oon tulossa. Kiusashan se tietty vähän, mutta antoi nukkua (ja se sänky on ihana) ja käytiin pitsalla. Nyt alkaa olla parempi olo.

Eilen jätettiin koti ihan rempalleen ja nyt pitäis alkaa raivata, ku mieskin pääsi ylös sängystä.

Tiedättekö että jos olisi mummot tai muut sukulaiset lähempänä niin tänään tulisi lähetys illaksi. Väsyttää taas ja pajon. Omaa tyhmyyttäkin kun eilisen heiluin kuin heikkopäinen vaikka oli takana parin tunnin yöunet.

Oli aivan ihanaa olla leffassa ja syömässä ja kun ollaan niin samassa elämän tilanteessa kaverini kanssa niin toinen ihan tasan ymmärtää mistä toinen puhuu. Yö oli vaan railakas yö kun typy kävi niin kierroksilla kun oli niin raisut leikit kaverien pojan kanssa iltasella. Miehillä oli kans mennyt hyvin neljän tenavan kanssa.

Eilen sitten innostuin siivoamaan varaston ja siellä menikin reipas pari tuntia ja sen jälkeen laitoin kotia. Vielä jäi vaivaamaan pakastin ja pistin senkin sulatukseen. Ei olisi pitänyt niin väsyneenä sillä sain aikaiseksi melkoisen lammikon tohon laminaatille ja jouduttiin siirtämään pakastin sekä jääkaappi paikoiltaan ja kuivaamaan niidenkin alta lattiat. Mies pikkasen kirosi ja nyt on varmaan lattia pilalla.

Viime yönäkin pienempi mies heräili koko ajan, jotain tunnin välein ja olo on tosi puutunut. Entinen työkaverini soitti ja pyysi kylään kun hänen lapsenlapsi on kylässä. Saavat tytöt leikkiä ja minä pääsen vähän helpommalla. Meidän pikku-ukolla on nenä koko ajan tukossa. Ollut ihan vauvasta asti ja nyt tuntuu että se vaivaa aamuöisin ja aamusta. Isoja kikkareita tulee välillä pihalle. Ensi viikolla on 3kk lääkäri ja pitää siitä jutella. Toivottavasti lääkärillä olisi jokin muu idea kuin koira-allergia. Pelottaa.

Nyt on aamukahvit nautittu ja olon pitäs olla pirteä joten pitää alkaa toimimaan jotta päästään sinne kylään tänä päivänä.

Onko sulla Nasu ketään kaveria, joka auttais? Kannattaa ihan rohkeasti pyytää apuja! Parikin tuntia unta auttaa eteenpäin. Me ollaan naapurin kanssa sovittu avusta puolin ja toisin ja homma toimii. Molemmilla leikki-ikäinen + vauva = välillä rankkaa.

Minä alan olla toipunut viikonlopun riennoista. Ja saatiin jopa siivoiltua eilen yhdessä. Mulla on joku ihme vaihe menossa, kun tunnun olevan niin miehessä kiinni (ja umpirakastunut ;) ). Sanoinkin sille lauantaina, että tuntuu tosi orvolta olla erossa, vaikka se tietty hyvää tekeekin. Mutta melko vasta synnyttäneenä (= en oo erityisen mieltynyt ulkomuotooni...) ja väsyneenä rakastava kumppani pitää itsetunnon kasassa. Osaan olla onnellinen, kun on näin. Aina ei ole ollut.

Jokos oon hehkuttanut sitä uutta sänkyä? Mulla on ihan uskomaton olo. Eilen piti oikein tunnustella, että missäs mun selkä on. Ei kiristä, eikä jomota. Alan uskoa, ettei maksettu turhasta.

Täytynee alkaa ruuanlaittoon. Iltapäivällä kävellään mummulaan, kun mies on pitkään töissä.

Nasu: mäkin tunaroin pakastimen sulatuksen kanssa... Meillä on kaksi pakastinta; toinen on jääkaappi jonka alaosa siis on se pakastin ja tän halusin sulattaa... En muistanut et se täytyy ottaa se jääkaappiosakin pois päältä kun muuten se ei sula, oli sit yön yli puhkunut jäätä edelleen (ja sähköä meni varmaan hirmusti..) Laitoin toisen pakastimen päälle (jota käytän vain välillä ) ja sit hoksasin et älypää, miksen vaan laittanut pakasteita parvekkeelle... Hoh-hoi.

Muutoin olikin rauhaa ja hiljaisuutta koko viikonloppu. MImmikin on nyt useamman yön pysynyt omassa sängyssään -heräämättä. Vastustelee tietty usein nukkumaanmenoa mut jää kuiteskin omaan petiin :-). Tänä aamuna oli melki samassa asennossa kuin illalla... La ulkoiltiin pitkään.

Oon hieman kade VP:lle uudesta sängystä. ;) Mulla on jokin kopio-Tempur tyyny eikä tietty ole niin hyvä...oikeastaan mulla on selkä jotenkin kipee aamuisin ja tänä aamuna ei ollut kun oli eri tyyny. Mä vaan tykkään nukkua kyljelläni joten tarvisin tukevan tyynyn. Ei vaan mitenkään nyt repee kyl ostaa sitä oikeaa Tempur-tyynyä.

Kiitos onnitteluista :) <3 Tänään aloitan tarjouspyyntöjen lähettelyn paikkoihin joita ollaan ajateltu häiden jatkopaikoiksi. Tai siis minä olen ajatellut :D Eiköhän tää häiden järjestely jää suurimmaksi osaksi minun kontolleni. Vielä se on ihan jees, mutta vuoden päästä saattaa hermo palaa.

Miklu on ollut viime päivät ihan ihme höppänä <3 Niin lutunen ja hassu, kiukutellut ei ole juurikaan :) Mahtaiskohan johtua siitä kun ollaan ulkoiltu aika hurjasti. Veikkaan että siitä se on...
Tänään hän pääsee sitten isin kanssa HopLopiin, minä suuntaan tytyn kanssa ruokakauppaan sillä aikaa.
Sitten eilen iski idea että minähän lähden sinne Sea Lifeen Miklun kanssa! Se on Helsingissä se joku ihme paikka missä on paljon kaloja :P Se piknik-risteily tai kylpylä voisi olla sitten koko perheen puuhaa. Vaikka Jade nyt ei pahemmin uiskentele mutta voitaisiin vuorotellen minä ja mies olla Miklun kanssa pulikoimassa. Täytyy nyt katsoa... Mutta tuo Sea Life olisi varmasti Miklun mieleen, ja minunkin :)

Jadelle tuli toinenkin hampu lauantaina :)

Kiva että Nasu ja VP pääsivät tuulettumaan, ja että hauskaa oli ollut :)

Sori Lilli, mä olen unohtanut onnitella. Onnea tulevalle rouvalle kovasti!! Mun ajatukset on jotenkin ihan jumissa ja päässä pyörii ainoastaan Minä ja Mun jutut, anteeksi.

Me käytiin kyläilemässä ja nyt on jo paljon parempi mieli. Lisäksi eilen saatiin tai mies sai aikaiseksi laittaa pari lisähyllyä vaatehuoneeseen niin piristää mieltä kun saa järkätä paikkoja. Mua ahdistaa sekasotku ja tavaroiden sullominen ;) Nyt pitää mennä tanssimaan titiä. moi.

Tarpeeseen tulee tuo tuulettuminen, vieläkin oon hyvällä mielellä =)

Meillä Essi selittää vieläkin Sea Lifesta aika-ajoin. Ollaan käyty kahdesti (viimeksi kesäkuussa) ja kovasti riitti ihmeteltävää vaikka ikää olikin eka kerralla alle 2v. Suosittelen.

Mitähän kivaa me huomenna keksittäis? Jotenkin tulee päivään ryhtiä, kun keksii jotain menoa. Taitaa olla puistopäivän vuoro.

Mä olen niin out tosta naamakirjasta ettei tosi. Koskaan ei ole aikaa perehtyä ja sitten kun olisi aikaa niin on jo niin väsy ettei tajuu mistään mitään. Toisilla on kaikkia hienoja juttuja mutta ehkä mäkin joskus pääsen kartalle.

Mä meinasin ostaa ergon jostain käytettynä mutta aika kovia hintoja niistä vielä pyydetään. Sitten en tiedä onko new generation ja baby carrier sama asia vai onko toinen vanhempaa mallia. Pitäs tähänkin jaksaa perehtyä mutta en jaksa. Eilen pistin miehen huutamaan yhtä 60 eur mutta meidän tarjous ei mennyt läpi. Nyt sitten metsästän seuraavaa... ja nyt menen syömään.

Eipä siellä naamaillessa niin kovin tartte perehtyä. Ihan "perustoiminnoilla" pysyy hyvin kartalla.

Meillä on Ergo baby carrie, enkä kyllä tiedä, mitä eroa siinä on uuteen... Mutta tosi hyvä on ollut käytössä. Pientä vauvaa on parempi kantaa liinassa, mutta Essin kanssa se on ollut ihan verraton, esim. viime kesänä nukkui meidän selässä kaupunkireissulla. Otetaan varmasti taas matkalle mukaan, kun ei ole enää edes rattaita raukalla. Niin ja kuntarajoja ei saa ylittää ilmaiseksi rattaiden kanssa, joten oon kulkenut Essi repussa kaupunkiin. Rattaista ei oo järkeä maksaa, kun sitten touhu on kalliimpaa kuin omalla autolla kulkeminen.

Pojan kasteessa saamaa nimeä ei sitten käytetä tässä perheessä juuri ollenkaan, vaikka lupasin sen opetella... Mikä avuksi?! Mies jo ehdotti nimen vaihtamista...

Me jaksettiin käydä puistossa =) Essin kanssa on melkoista vääntämistä, kun ensin piti vääntää uloslähdöstä ja sitten kotiinlähdöstä. Pukeminen sujui, kun laulettiin tauotta. Lähes joka aamupäivä kuitenkin lähdetään jonnekin, milloin kerhoon, milloin ulkoilemaan. Ei siis pitäis rutiininpuutettakaan olla =/

Jaahas. Pienet kutsuu. Hauskaa päivää!

Yhteistyössä