**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kun on kerta aikaa, niin kirjoitellaan taas - tulee niitäkin päiviä kun oon ihan hissukseen...
meillä aletaan siirtymään 92-senttisiin vaatteisiin, mutta vielä menee monet 86-senttisetkin. housuissa alkaa kyllä lahkeet olemaan lyhyet 86-koossa. mutta 98cm on meille kyllä ihan jättisuuria vielä, vaikka varastossa löytyy kyllä jo useammatkin housut tuota kokoa =) tuukka on vielä niin laiheliini, että kaikki housut joissa ei ole kiristynauhaa vyötäröllä, putoavat nilkkoihin...

tuksun hoitopaikassa oli tänään joku mieshoitaja! en hoksannut siinä tohinassa kysyä tarkempaa, mutta lienee joku harjoittelija tms. saapa nähdä mitä lapset tykkäävät, luulisi ainakin pojille olevan mukavaa vaihtelua.

joo, eilen taas kolahti uusi mondo postiluukusta Lontoo-matkaoppaan kera.. voi jesus että osaa ihmisellä olla kova matkakuume! mulle kelpais tällä hetkellä mikä kohde vaan, kunhan pääsis vähän irtautumaan kotioloista ja töistä. kaikki muut matkustaa :/ no, ehkä nämä tulevat aurinkoiset kevätpäivät (??? hamassa tulevaisuudessa???) vähän piristävät. kevät on kyllä mun mielestä ihanaa aikaa.

Onko sulla, Macadamia, Ideaparkissa joku tietty liike josta käyt ostamassa Mimmille vaatteita? jossa tiiät olevan hyvä ale?
tuo kenkäasia mua hiukan rassaa, kun nyt olis niiiiin hyviä alennuksia talvikengistä, mutta mistäs ihmeestä sitä taas tietää pienen herran ensi talven jalan koon..

palaan vielä jouluun ja lahjoihin sen verran, että yksi kaveri sanoi mulle ennen joulua että enhän pahastu jos hän ostaa tuukalle lahjaksi vaatteita kirppikseltä - heillä kun on mies lomautettuna ja talous tiukilla (3 lasta: 6v-12v). no mä tietty sanoin, että en tietenkään pahastu, että ei ole ollut tapana lahjoista nirsoilla sen kummemmin. mutta: ne vaatteet on ihan oikeasti niin kamalia, etten kyllä laita niistä yhtäkään tuukan päälle........ ikävää, mutta näin se vaan on. mutta en mä voi niitä laittaa täällä myyntiinkään, koska sitten voin kärähtää..... mihinkään UFF:lle en myöskään viitsi viedä, koska en itsekään niitä ostaisi. no, odotellaan lumppukeräystä. ihana ajatus ja teko ystävältä, joten jätän hänet siihen uskoon että vaatteet kelpasivat käyttöön..
sitten myös sain facebookin kautta viestiä eräältä vanhalta ystävältä, jota en ole nähnyt ainakaan viiteen vuoteen, mutta jonka kanssa olen tosiaan naamakirjassa "ystävä". olen hänen esikoisensa kummitäti, mutta en ole kummipoikaani nähnyt tosiaan yli viiteen vuoteen, enkä hänen elämästään mitään tiedä. oon kuitenkin aika uskollisesti lähettänyt hänelle lahjan synttärinä ja jouluna, mutta nyt en laittanut mitään (ei tullut mieleen, myönnetään että unohdin) ja enköhän saanut kauheat haukut päälleni. oli kuulemma A pettynyt, kun ei kummitäti muista edes jouluna.. siis mua ei kaivata, mutta lahjoja kyllä - sitä se silti oli silloinkin kun vielä oltiin kavereita. sain aina ennen joulua määräyksen, mitä pitää A:lle ostaa, mm. rattikelkka tuli sponssattua... ja tää "ystävyys" oli sitä laatua, että mun piti aina vierailla heillä, he eivät ole KERTAAKAAN käyneet mun luona sen jälkeen kun olen lapsuudenkodistani muuttanut. P oli mun paras ystävä yläasteella ja vielä lukioaikanakin, mutta sen jälkeen välit viilenivät.. enkä kaipaa moista "ystävyyttä" enää!

Sinttu, ai hauska lukea mun kirjotusta? Sano suoraan vaan että kettumaista :D
Kuulostaapa Sintun kummipojan äiti tyhmältä... Noita "kavereita" on itselläkin joskus ollut, mutta eipä ole enää jostain kumman syystä. Facebookissa ehkä joskus moikataan :D

VP kyseli kierukasta. Kierukkakivut ovat helpottaneet, eipä niitä juurikaan edes ollut. Keskiviikkoaamuna kierukka laitettiin ja keskiviikkoiltana otin buranan ennen nukkumaanmenoa kun alaselkää vähän vihloi. Sen jälkeen ei ole buranaa tarvinnut syödä. Samoin vuoto on loppunut. Eilen tuli ihan vähän enää, tänään ei ole tullut mitään. Että ihan kiva :)
On se tosiaan aika härveli millä se pistetään, ei ollenkaan miellyttävän näköinen kun miettii mihin sen pitäisi mahtua :D Sen kierukan kun hakee apteekistakin niin jo se paketti on ihan kaamean kokoinen, sen kanssa on kiva pörrätä ympäri kyliä :) Mutta nopeasti se toimenpide on ohi! Eli kyllä Nasukin uskaltaa kierukan hankkia :)
Minulla oli onneksi kierukan asentamassa se ihana lääkäri joka oli neuvolalääkäri Jaden odotusaikana sekä lastenneuvolassa. Ja hoitaa myös perhesuunnitteluneuvolan :D Tosi mukava tyyppi, ja selvästi myös kokenut :) En välttämättä kenenkään muun lääkärin luokse olisi suostunutkaan menemään kierukka-asiassa, muuta kuin sitten yksityiselle.

Aah, huomenna pääsee viihteelle. Voi luoja että se tekee varmaan hyvää :)
Miehen sisko ei pääsekään tänne kaitsemaan lapsia, mutta onneksi anoppi on edelleen tulossa ja vissiin appiukkokin vaikka ensin meinasi ettei yöksi tule. Miehen siskolla on laskettu aika maaliskuun alussa ja on voinut tosi hyvin tähän asti. Alkuviikosta neuvolassa oli todettu että vauva on yhtäkkiä lasketunut ihan tosi alas, joten tuleva äiti ei saa tehdä juurikaan mitään. Pari viikkoa niin sitten vauva saisi syntyä.

Kai sitä täytyy kirjottaa se sadan metrin kauppalista...

(oikeesti on ollut kiire päivä, oon vaan välillä käynyt täällä pikaseen, sitä tule tehokkaaksi kun on vähän 'tuli perseen alla' ;-))

Sinttu: siis voi kamalaa tuo 'kaverisi' käytös! Moukka mikä moukka. :(

Ideaparkista: käyn toosi harvoin, viimeks taisin käydä kesällä.. Metsästän niitä Lassien parempia pukuja ja niitä on (joskus myös Cittarissa ja Anttilassa) Tokmannilla (joka on siä I-parkissa) ja samalla voi tsekata ne lastenvaateliikkeet. Mut taitaa jäädä haaveeks. ihmettelen myös sitä sinttu sun toisen kaverin käytöstä et miks sitte ees ostaa semmosta paskaa kirpparilta? Hyväähän hän tarkotti mut en ymmärrä...

Ai niin, olin siellä Turussa lasten kanssa tänään. Meni hermot, joten koitan huomenna aamulla uudestaan - yksin. Jade kerrankin nukkui vaunuissa, mutta Mikael Mikael Mikael.... 'Lähden karkuun, kierin maassa, otan kaiken mistä kiinni saan, tönin vaunuja, kiipeän mihin vain pääsen, kierin taas maassa, kitisen ja kiukuttelen'. Joten lopulta nappasin kiukkupussia kädestä kiinni ja lähdettiin tyhjin käsin takasin autolle ja kotiin. Sitten vielä miehelle kiukkuinen marttyyrimäinen tekstiviesti että 'V***u tästä tule mitään, täytyy sitten huomenna jossain välissä vielä ehtiä.' Vaikka ehdin ihan hyvin aamulla vielä :DD

eikun ihan tosi Lillin kirjoitustyyli on hauska =) vänkä =)
välillä on hyvä heittäytyä vähän marttyyriksi! Kyllä Miklu on kuvailujes perusteella ollut aikas villillä päällä, niin että voin kuvitella ettei siinä paljoa shoppailla.

en mä kans käsitä niitä kirppisrytkyjä... niin kulahtaneita, venähtäneitä ja ulkohaalarissa roikkui narunpätkiä ja oli kyllä jostain 90-luvulta, ainakin kunnosta ja väreistä päätellen. en mä tuukalle mitään luksusvaatteita itsekään osta, mutta sentään siistejä ja ehjiä kuitenkin...

Niistän ja niistän ja niistän. Hemmetti tätä flunssaa. Minä ja T tällä hetkellä kärsitään, varmaan R:kin taas kohta.

VP - laita vaan leluja välillä lomalle, niin tehdään päiväkodissakin :) Mut ei tosiaan kannata niitä laittaa jotka on just kuumimmassa huudossa. Monesti kun lapset käsitteleevät jotain päänsisäisiä juttujaan leikkimällä samaa leikkiä pienen ikuisuuden (kuten vaikka jos samaa kirjaa luetaan joka ainoa ilta). Jos pkssa joku leikkii "aina vaan" samoja juttuja (et näyttää et ei oo enää mikään lyhyt vaihe) niin ohjataan leikkimään muilla leluilla. Mut kivemmiltahan ne lelut tuntuu aina pienen tauon jälkeen. Rupes naurattamaan kun pää täynnä räkää ei ajatus kulje ja yhdistin ton lelu jutun jotenkin siihen teidän lomamatkaan et mitä hemmetin lomaleluja :D

Sinttu - Joo noi poikien synttäripäivät menee aina mulla sekaisin jos joku yhtäkkiä kysyy. Kaikkee sää huomaatkin :D Tarkkasilmäinen!

Kuulostipas kamalalta Sintun kummipojan äiti. Huh huh. Törkeetä. Musta on kamala sanoa mua harmittaa meidän kuopuksen kummit kun esikoinen sai kaikki meille läheisemmät. Ristiäisten jälkeen kuopuksen kummeista yksi sanoi tyyliin et "harmittaa jo nyt kun ei me tulla sen synttäreitä koskaan muistamaan" ja jouluna ei tullut mitään, en nyt tarkoita tosiaankaan et oisin jotain lahjoja odottanut, mut kortti tai edes puhelinsoitto olisi ollut kiva :( Et ois edes joku muisto laittaa talteen. No eihän meidän lapset muutenkaan kummejaan nää kun ehkä kerran vuoteen, mutta silti ainakin esikoinen alkaa jo kohta ymmärtää et kuka on sen kummi ja kuka taas pikkuveljen. Mut siis kurjaa tuollainen, mä oon onnellinen jo siitä et joskus soittaavat tai lähettäävät postikortin, se kahvilla käyntikin on paljon, kukaan kummeista ei oo koskaan vielä kauheesti tehnyt poikien kanssa mitään.

Nyt heräs pienempi. Sai viime yönä seuraavan (toisen) hampaan puskettua läpi, joten josko meillä alettas nukkua jossain vaiheessa taas öisin.

Pakko vielä HEHKUTTAA kun mun isä otti T:n eiliseksi päiväksi hoitoon! Eka päivä sitten häämatkan kun oon ollut erossa siitä ja voi elämä oli ihana hiljaisuus. Nautin ihan täysillä. Meillä se kun on hieman ylivilkkauteen taipuvainen jässikkä. Mut siis muistutan vaan et olkaa kiitollisia tukiverkostoista, joita teillä on, ne on ihan korvaamattomia oman jaksamisen kannalta. Ehkäpä meilläkin ne on vielä joskus vähän lähempänä ;)

Olen itsekin pohtinut tuota kummiutta... Sama meininki kuin Miialla. Essi sai läheisimmät kummit, poika sitten ne seuraavat =/ Miehen puolella ei edes ole käytännössä kuin yksi kummimahdollisuus ja se tietysti käytettiin Essille. Kukaan muu miehen sukulaisista ei edes koskaan käy meillä. Paitsi anoppi, mutta eihän nyt mummo voi kummina olla.

Äh ja äh. Mun aivot tökkii. Pitää jatkaa toiste.

Lukasin aamulla joka toisen rivin, joten en voi muistaa kaikkea... me just käytiin viikko sitte leluja läpi ja laitettiin pois sellaisia millä Ida ei oo leikkiny hetkeen. Tuli kummasti tilaa ja niitä voi sitte kaivella taas komeroista, kun hyllyssä olevat eivät kiinnosta. Suurin osa oli kyllä aika vauvamaisiakin, mutta esim. vauvalelutkin kiinnostaa kylässä, missä ei muita ole. Joten kun niitä taas vauvalle kaivetaan, niin eiköhän jotkut pääse isosiskonkin leikkeihin. Eiliseltä reissulta Idan mukaan tarttui myös lainaan muumitietokone, kun kyseisessä paikassa tietokone ei enää lapsia kiinnosta..hyvää vaihtelua kuitenkin elämään ja kaikkea ei tarvi aina saaha omaksi.

Vaatteiden koosta.. käytiin kaupungilla kattelemassa Idalle toppapukua tälle vuodelle ja kovemmille pakkasille..tällä hetkellä käytössä oleva puku, kun on jo aika kulunut, eikä kestä enää niin kovia pakkasia..ja meinattiin ostaa samankokoinen. Kokeiltiin aikamme ja todettiin, että koko jonka olisimme ostaneet kaupasta löytyy kaapista lähes käyttämättömänä. Eli Ida käyttää nyt nollakeleillä 92 ja pakkasilla 104. Sisävatteet on 98. Paidat saattaa olla jo 104, mut osa 92 housuista menee vielä ihan hyvin. On tuo 104 ulkoilupuku reilu, muttei niin iso, ettei sen kanssa voisi hyvin liikkua.

MIten teidän muiden lapset pelkää? Ida sanoo nykyään, että "pelottaa" lähes sata kertaa päivässä. Usein, kun kysyy, että mikä niin.. vastaus on, että leijona tulee. Leijona on siis Idalle tavallaan mörkö. Toisinaan Ida osaa kyllä kertoa pelon aiheen (useimmiten joku ääni) tai se saattaa kysyä mikä toi oli, jolloin pitää oikein itsekin miettiä, että mitähän typy oikein kuuli. Esim. istuttiin yhdessä odotustilassa ja Ida kysyi noin useaan otteeseen, ennekuin tajusin sen tarkoittavan kelloa, joka piti äänen jokaisen minuutin jälkeen, kun viisari heilahti.

^ ;) MImmi pelkää ainaskin sitä kun jos mä murisen... ;) Ja sit mitä milloinkin ja kun kysyy et mikä pelottaa niin ei välttämättä osaa vastata eli osaksi huomionhakuakin on. Mä oon edelleen täs ärsyttävässä räkiksessä, otti vähän voimille kun piti käydä hakees sisko miehineen 'tien päältä' (onneks sattu oleen veljen auto mulla) kun niitten auto simahti tonne vähän matkan päähän. Sainpahan hengähdystauon kun läksivät Mimmin kanss nyt viä poikkeen kirpparilla...

Voi kun päivät menee vauhdilla. En muista koska viimeksi kirjoitin.

Sintulle piti sanoa pahoittelut ystäväsi johdosta. Aika moukka. Ja sitten se lahja juttu. Kirppikseltä saa paljon hyvää tavaraa niin miksi ostaa paskaa. Toisekseen muistaa voi monella tapaa ja varsinkin tämän ikäisen voi saada tyytyväiseksi tosi pienellä sijoituksella jos vaan käyttää mielikuvitustaan.

Meidän hoitoapu lähti eilen ja ihanaa että oli mutta on kiva olla taas omalla porukalla. Viime viikko kyllä oli tosi raskas kun lapset valvotti vuoronperään mutta nyt on pari suht hyvää yötä takana ja äiti ei enää ihan niin zombie. Kohta lähdetään ulkoilemaan ja sitten voisi siivoilla. Eilen meistä tuli kummeja ja kyllä oli tätillä pitelemistä pojassa :) On kolme viikkoa meidän vesseliä nuorempi mutta painoa varmasti jo paljon enempi. Huh huh. Sai poika aika erikoisen nimen ja vieläkin pitää oikein miettiä miten se meni. Äitinsäkin sanoi sen väärin kun pappi sitä kysyi. Olivat meinaan viimeiseen asti pyöritelleet niitä kirjaimia ja meni vanhemmatkin sekaisin.
Käytiin vielä juhlien jälkeen miehen kanssa syömässä ja typy oli sillä aikaa kummitätinsä kanssa. Oli ihanaa olla hetki ja keskustella rauhassa, tiedättekö silleen ettei jokaisen lauseen jälkeen kuulunut "miksi tai mik takia". ;)

Lauantaina kävin shoppaamassa ja ostin itselleni paidan sekä pojalle nyt sitten sen toppapuvun ensi vuotta varten. Saa nähdä oliko susi ostos mutta 74 cm puvun otin. Toivottavasti sopii.

Niin ja pikkumiehen kanssa ollaan käyty vääntöä pullosta ja minä taidan olla voitolla. Pieniä annoksi suostuu jo syömään :) Eilen illalla heräs yöunilta kun sattui masuun ja olisi halunnut tissille nukahtaa mutta en antanut ja voi kiesus mitkä kilarit sai. Piti mennä toiseen huoneeseen huudattamaan. Annoin siis syödä kun ei rauhoittunut syliin ja ajattelin että sillä on taas nälkä, no ei mitään kun herra rupesi heti nukkumaan kun sai tissin suuhun. Minä nostin sen siitä röyhylle ja herra tajusi tissin kadonneen ja siitäkös se riemu syntyi. Minusta kyllä tuntuu että nyt olen jo hiukan saanut oppimaan tuota yksin nukahtamista ja päivällä se onnistuukin. Ehkä vielä joskus yölläkin. Silloin vaan annan herkemmin periksi ettei herätä siskoaan. Niin ja typy ollaan suht hyvin saatu oppimaan taas yksin nukahtamisen taito. Eilen oli niistä juhlista niin väsy ettei meinannut onnistua mutta pienen raivon jälkeen rauhottui petiinsä.

Antsukka milläs viikolla olet raskaana? Taitaa olla jo aika hyvät viikot kun aika menee niin nopiasti.

Tittidii, uudesti syntynyt minä täällä :D
Oli siis ihan superhauska reissu! Eilen oli vähän huonohko olo, mutta yllättävän vähän kuitenkin. Sen verran "hyvissä" olin silloin yöllä :D
Ja kyllä oli tänään aamulla ihan erilaista herätä tähän arkeen, intoa täynnä :)
Ja sain niin ihanat hymyt tytöltä eilen kun kotiin tultiin että voi ihana <3 Miklu nyt on jo vanha konkari näissä hoitoasioissa eikä paljon välitä vaikka oltais kaks viikkoa pois :)

Niin ja Nasulle onnittelut kummiuden johdosta :)

Niin tosiaan Sintulla oli ollut niit ihania kummiasioita ja ystävän käytöstä..pahoitteluja.

Viikkoja on nyt 23+1. Sopivasti Nasu kysyit kun tänään oli neuvola..muuten ois ehkä ollu vähän hukassa viikot, kun en oikein ite pysy perillä niissä. Neuvolassa kaikki ok. Töitä olis siis jäljellä reilu kaksi ja puoli kuukautta.

Ida oli ollut tänään vähän kummissaan, kun sillä oli ensimmäistä kertaa päiväkotipäivä viiteen asti..Hoitaja oli sanonut, että oli niin kovasti ihmetellyt isojen puolelle siirtymistä, että huomasi, ettei Ida ole koskaan ollut niin pitkään. Onneksi näitä päiviä tuskin montaa tulee.. tänään vaan kun mulla oli se neuvola, niin oli pakko olla illassa ja miehellä oli tentti viiteen saakka.

Oottelen kovasti, että suklaakakun pohja jäähtyisi, jotta pääsisin kuorruttamaan sitä ja syömään :D On ollu tarkotus jo monta päivää leipoa joululahjasuklaat pois, mutta en uskaltanu ennen neuvolaa, kun tiesin, että painoa on jouluna tullu :DDD vaikkei sitä kokonaisuutena nyt ookkaan kun viisi kiloa kertynyt, mutta jouluna tuli puolet(yhtään enoo herkutellu siis). Ja joulunahan mulla vasta maha tulikin esiin, joten on sitä painoa senkin vuoksi tullut :) Painan nyt kuitenkin vähmmän, kun viimeksi 12 viikolla,joten ei huolta liiasta...

Meillä on kans toi pelko-juttu pinnalla. Musta tuntuu, et meillä se on täysin huomion hakua. Jenna muka pelkää ulos menoa, äitiä, isää, Tomia... Eli heh heh.

Mä kans opettelin Tomin kans viime yönä uusia nukahtamiskeinoja. Poika ku heräs puol kolmeen mennessä tunnin välein:( Välillä nukutin silittelemällä, tähän asti oon lykkiny aina tissin suuhun, välillä syötin Jennan nojatuolissa lastenhuoneessa. Puol kolmesta nukku sit puol kuuteen, jollon toin meiän väliin tissitettäväx. Siitä nukku sit puol kasiin ja edelleen puol kymmeneen. Eli herätty on:( Mut se tassutteluki onnex onnistu pariin otteeseen, muistaakseni:) Se on vaan niin herkkää puuhaa, ku tenavat nukkuu samasa huoneesa. Ei tohi päästää ihan mahottomaan huutoonka.

Jenna ei oo ny neljään päivään nukkunu päikkäreitä ja se näkyy ihanasti yöunissa. Typy ei oo heränny kertaaka, jes. Mun puolesta voidaan päikkärit taas unohtaa. Riittää ku Tomi heräilee öisin. Jennahan on viime aikoina heränny joka yö kax kertaa. Ja meillähän se oon aina minä, joka vastaa lasten heräilyihin. Mies on niin poikki jo muutenki. Mut voitte kyl kuvitella kuinka poikki meikäki on. Mä jopa sorruin tänään miettimään Jennaa puolipäivähoitoon. Tai aattelin, et jotain apua täs on hankittava tai polla pimahtaa. Sit onnex yx hyvä kamu soitti ja kommentoi mun sähköpostivalituksiin omasta käytöksestäni Jennaa kohtaan, etten mä voi typyä täysin pilata, ku se on periny kummiski mun geenit. Voi ihana, pikkasen helpotti. Eipä tarvinnu sen puhelun jälkeen enää miettiä mistä sais apua. Ja tähän täytyy kyllä lisätä, et tää on kyl noloo, sillä mullahan on valtaisat turvaverkostot ympärillä toisin ku useimmilla teillä muilla. Mut ku ei sitä viiti toisia aina kuormittaakka. En oo läheisilleni ees kertonu kuinka väsy väliin oon. Mies kyl välillä kyselee, et oonko mä masentunu. Oon vaan kommentoinu, et väsy vaan. Miehellä ku on niin ressiä muutenki, etten viiti enää kuormaa lisätä. Ja enkä mä kai masentunu ookka, väsyny vaan...

Voi Satu... Hirveästi voimia, varmasti väsy on :/ Toivottavasti jostain saisit hoitoapua, eikä tuossa tilanteessa ole mitenkään noloa viedä Jennaa vaikka sinne puolipäivähoitoon. Ennen kuin oikeasti se polla pimahtaa. Väsymys on hirveää, siinä menee nopeasti pasmat sekasin.

Tytsylle puhkesi eka hammas, alaoikealle <3

Kysy vaan reilusti satu apua ja useastikin jos on tarve. Eihän se ole kuin väliaikaista kun sitä apua tarvii reilummin. Minäkin varmaan kysyisin jos voisin. Meillä viime yönä nukuttiin suht hyvin. Pieni mies on alkanut hiffata kuin yksin nukahdetaan eli jokaisen heräämisen jälkeen ei tartte antaa tissiä, mutta sitten taas yöllä on itse niin sekaisin välistä että rupee syöttämään vaikka toinen olisi just syönyt. Meidän neitin kanssa taas eilen leikittiin hammaslääkäriä ja tein löydöksen. Yksi hammas tullut puoliksi pihalle ja kaksi takahammasta on viittä vaille läpi eli kaikki kiukku ei ole ollut uhmaa ja öisinkin varmaan herännyt noiden hampaiden takia. Mä luulin että noi isot takahampaat tulis vähän myöhemmällä iällä ja siksi en ole edes kurkkinut suuhun niin tarkasti. Viime yön neitikin nukkui koko yön. Luksusta ;) Niin ja Satu meillä ainakin typy nukkuu yllättävän hyvin vaikka veikka kitisee ja joskus karjuu kovempaakin. Saattaa vähän havahtua mutta nukahtaa uudelleen kun näkee mistä on kyse.

Kiva Lilli että oli kivaa =)=) Joulun jälkeen mullakin oli energinen ja iloinen ote arkeen. Kummasti piristää kun hetkeksi pääsee pois omista ympyröistä ja te onnekkaat vielä ilman lapsia ;)

Hah hah haa, vai nukkuu Jenna läpi yön ilman päikkäreitä. Lyhyeen loppu seki ilo. Viime yönä heräs taas kahteen otteeseen. Olin itekki niin väsy, että heräsin sitte pariin otteeseen Jennan sängystä typyn kyljestä kippurassa:) Ei siinä niin paha oo nukkua:) Mut kyl sieltä josain vaiheesa taas herääki, ettei läpi yön pysty rennosti nukkuun. Tomia en saanu nyt silittelemällä nukahtamaan ja Jenna heräs itse asiassa kolmannen kerran sillon, ku sitä yritin. Mut oikeessa oot Nasu, ku näki mun touhut, ni kävi vaan isttuus ja jatko unia.

Okke, mut nyt tissii ja pihalle.

Niin joo, ihanaa Lilli, et matka oli onnistunu.

Piti muuten sanoa että typyllä on hauskoja sanontoja aikas paljon ja sitten monesti kuulee jonkin sanan väärin ja saa ätin nauramaan. Maija mehiläisessä laulaa maijan kohdalla aijaa. Äsken kysyi minulta saanko oman montun ja vähän aikaa meni että tajusin että tarkoitti lanttua kun sitä hetkeä aiemmin tarjosin. Yksi päivä kysyi minkä värinen tämä on ja vastasin harmaa ja typy rupesi jo tulistumaan että minkä värinen tämä on ja vastasin taas harmaa, sitten kivahti en halua arvata. Kuuli siis arvaa kun sanoin harmaa. Pitää kait äitin opetella artikuloimaan paremmin :)

Nyt on kovassa huudossa neppareiden laittaminen. Yöpissä on pitkä rivi neppareita ja voi sitä kiukun määrää kun väsyneenä niitä laittaa ja koko ajan menee juopon nappiin.

Juu mutta nyt pitää mennä koklaan oisko meidän kasvikset kypsiä kun aion tehdä sosekeittoa. Nam.

Voivoi, kaikki myötätunnot väsyneille =( Minä selviän melko hyvin, kiitos miehen. Tänäänkin se aikoo mennä Essin kanssa uimaan ja minä saan ottaa rauhallisesti kotona. Ja tukiverkkokin pelittää. Just soitin isosiskolle, joka lupautui tulemaan ens viikolla, kun mulla on kahden tunnin hieroja 8) Eikä voi juuri lapsistakaan valittaa, kun poika herää yleensä vain kerran ja Essi sen verran, että kipittää meidän väliin. Muutenkin pojan rytmi alkaa olla tosi hyvä: kahdet päikkärit ja illalla ysiltä nukkumaan. Essi ei nuku päikkäreitä, mutta menee yöunille jo kasilta. Meillä on siis aikuisten aikaakin joka päivä.

Lillille oon vähän kade! Ihan huippua, että reissu onnistui! Meilläkin matkat lähestyy. Ensin siis Saksaan ja sitten viikoksi Leville. Mummu tulee Lappiin muutamaksi päiväksi ja meille on luvattu aikuisten humputtelua, kun mummu hoitaa lapset =) Mutta eniten se on lomaa ihan kaikille. Ajattelin että helpointa on tehdä selkeät ruuanlaittovuorot. Muuten se homma kaatuu pelkästään naisille... Niin ja mennäänhän me serkuille etelään maaliskuussa =)

Nyt syömään ja "päivälevolle" (=hetki piirrettyjä/lukemista Essille).

Hienoa Lilli et oli onnistunut reissu!
Löysin eilen Mimmille sen haalarin (musta-vihreä 110cm Lassien G-tec..) toisesta Cittarista kun eka tehtiin turha keikka sinne himskutin Ideaparkkiin...Kustansi 50e, eli alea oli 15e mut rahaapa sekin. Tokmannilla oli vaan niitä halvempia (ja huonompia) haalareita. Mimmi ressu valitti olevansa kipee mut väsyny oli vaan :(. Tänään mennäänki sit molemmat ajoissa petiin.
Jaksamista kaikille!!!

tosiaan, Lilli, hienoa että oli onnistunut reissu. eikös ollut aika kova tuuli?? ei kuitenkaan myrskynnyt??

Macadamia löysi Mimmille haalarit, hyvähyvä. Tuksun finlayson-talvihaalari (104cm) oli maksanut 39e poistomyynnissä, eli halpa sekin =) meillä on myös yhdet uudet vk-haalarit 86cm, kun mummu oli tuksulle ostanut. sanoin kyllä että jos sellaisia ostaa kevättä varten, niin tarttis olla 98cm - eli meni "vähän" pieleen... täytyy laittaa kirppikselle.

Sadulle jaksamista väsymyksen keskelle!!

voi pee. meillä ei mitään matkaa tiedossa.... eikä humputteluakaan.....

Tuukka komentaa meitä nykyään kotona "äiti/iskä, plätty kiinni!" (isänsä opettanut...) käskee myös usein "äiti, anna minun olla rauhassa."

löysin muuten kirjakaupasta ihanan kirjan "missä on kirahvi?", josta ollaan etsitty ja opeteltu eläimiä, tuukka tuntee jo tapiirit, okapit, anakondat, rauskut ja pallokalat =)
kirjassa on niin paljon yksityiskohtia, että se jaksaa tuksua kiinnostaa!

joopa, mulla ei taas ajatus kulje YHTÄÄN, joten heikunkeikun!!

Sinttu, kyllä ihan kivasti laiva keikkui, mutta ei sentään myrskynnyt. Tai enhän mä sillon lauantaina mitään keikkumista huomannu, mutta sunnuntaina kyllä :DD Ensin luulin että olen vaan pyörällä päästäni mutta kyllä se laiva ihan oikeasti keikkui aika kovin :)

Miklu ei tykkää yhtään kun meistä jompi kumpi, mies tai minä hyssytellään tyttöä jos hänellä meinaa hermo mennä. Miklu sanoo että ' vauva ei ole hiljaa, isi/äiti on hiljaa!' :) Ja joku pyllybuumi on Miklulla menossa, joka aamu kun tytöltä vaihdetaan vaippaa, Miklu tulee kattomaan ja sanoo 'Miklu haistaa vauvan pyllyä!' Tulee nuuskimaan ja sitten kikattaa :) Ja yleensä käy sitten kaikki läheiset ihmiset läpi ' Miklu haistaa mamman pyllyä, Miklu haistaa pappan pyllyä' ja hirveä hekotus päälle...... Sitten lopuksi tokaisee kovaan ääneen 'YHHYH!' :D Onneksi nuo jutut on pysyneet ihan kotiseinien sisäpuolella....

Kirosin sillon kerran kun naamaan pukkaa paisetta jatkuvasti ja pelkäsin että tää kierukka vaan pahentaa tilannetta. Nyt onkin sitten tilanne ihan toinen :O Eilen alkoi kutiamaan ihan vietävästi otsaa ja siihen nousi sellaista pientä punaista näppylää ja länttiä, suihkun jälkeen kiristi iho ihan hirveästi. Pakko oli pistää kunnon paksu kerros Erisania, sitten alkoi helpottamaan ja nuo läiskät ja näppylät laskivat pois. Yleensä on riittänyt sellanen kevyt kosteusvoide, tai oikeastaan geeli. Mitään yhtään rasvaisempaa ei ole voinut pistää.
Miklun odotusaika nyt oli asia erikseen, silloin jouduin koko kropan rasvaamaan sillä oikein rasvasella Novalanilla, samoin naaman.
En ole kuullut että hormonikierukka tällasta tekisi, päin vastoin se voi rasvoittaa hiuksia ja ihoa lisää ainakin hetkellisesti. Niin siinä pikku vihkosessakin luki minkä lääkäriltä sain.
Aamulla naama tuntui ihanan pehmeältä tuon kun illalla olin sitä Erisania pistänyt, nyt alkaa iho kiristämään taas. Kai olen sellainen rusinan näköinen kohta?

Tänään otin itteeni niskasta kiinni, ja oltiin oikein perhekerhossa. Ja kyllähän se kannatti. On se Jennalle, ja miksei Tomillekki, kiva päästä toisten lasten seuraan. Tää on kans niitä srk:n kerhoja. Täälä sielä käy vaan niin harmillisen vähän porukkaa. Nytki oli vaan neljä äitiä. Ja noista kolmestaki kax oli näitä, joita muutenki nään eniten. Mut näkipä Jenna kamujaan, vaikka leikkiki lähinnä itekseen. Ja äiti ku niin toivois, että käyttäis koko ajan hyödykseen, ettei tartte kotona marista, ettei oo kavereita. Mutta täytyy toki muistaa, mitä se yhesä leikkiminen tossa iässä on. Eilen kyllä serkkujen tai serkun kans touhusivat koko ajan yhesä. Ne ku oli meillä illan kälyn ollessa Hesassa koulutuksessa ja velipojan mennessä harkkoihin. Tänään velipoika saaki sitte antaa takasin oikein olan takaa. Vien omat höpönassuni sille, mennessäni omien vanhempieni kans spinningiin. Saas nähä kuinka velipoika pärjää. Vaikka miksei pärjäis. Äijillä se on vaan muka niin paljon hankalampaa ku naisilla. Tai ehkä riippuu äijästä. Omalle ukolle en tohtis ees esittää näitten neljän hoitamista, ku veljelle ehottaessa se oli sillä selvä:) Sovittiin vielä äitini kans, et meen tenavien kans spinningin jälkeen niille saunaan, ku kotona se on askeleen hankalampaa miehen ollessa iltavuorossa. Eli nyt otetaan sitä kuuluisaa omaa aikaa oikein kunnolla. Elikkä kiitti vaan teille ystävät kannustavista sanoista! Nää päivät on niin erilaisia. Toisena päivänä sitä on ku maansa myyny ja toisena mennään tuli hännän alla. Ehkäpä sitä meneeki kerralla liikaa ja sit väsyy. Mut...

Satu, kyllä tää varmasti on kaikilla tasapainoilua sen jaksamisen ja hermojen venyttämisen suhteen. Kerhossa käyminen on pelastanut monta päivää. Me ollaan jo niin sitoutuneita siihen touhuun, että mennään vaikkei mieli tekisikään. Ja lopulta oon aina iloinen että mentiin, kun molempien mieli virkistyy =) Meillä on ongelma just toisin päin: kerhossa on ihan liikaa porukkaa. Onneksi porukka harvenee, kun uuden vuoden lupauksen tehneet äitit hyytyy porukasta. Näin oli syksylläkin.

Meillä oli kamala yö =/ Kukaan ei nukkunut kunnolla. Onneksi mies jätti meille auton ja pääsin pakoon pahaa arkea: käytiin aamupäivällä kerhossa ja sitten mun siskolla kylässä. Oli kiva tulla kotiin ja jaksoi taas asettua =) Nyt odottelen unta.

Mitähän sitä huomenna keksii? Jos vaikka leipois tai sitten ei... Ainakin ulkoillaan pitkään ja hartaasti.

Hienoa Satu että olet vähän päässyt tuulettumaan!! mä huomasin ennen joulua että rupes oleen pinna vähän turhan piukea ja mulla se johtui siitä kun mies oli väsy kun valvoi typyn kanssa ja ei töiden jälkeen halunnut poistua kotoa. Mäkään en jaksanut raahata näitä kahta mukanani ja toinen olisi ollut tissien takia pakko ja toinen koska hänellä oli muutenkin rankkaa pikkuveljen takia. Olin siis aina kotona. Nyt pidän huolen siitä että järjestän itselleni ohjelmaa, vaikka lasten kanssa. Lauantaina olen menossa syömään kaverini kanssa ja siitä leffaan. Ihanaaa!! Meidän miehet kokoontuu näiden tenavien kanssa ja menee heilläkin aika rattoisammin. Poika on siis oppinut pullolle. Se oli pitkä projekti mutta kyllä kannatti. Illalla olen yrittänyt antaa lisämaitoa mutta se ei ole vielä ainakaan vaikuttanut unien pituuteen jotka ovat lyhentyneet reippaasti.

Me käytiin tiistaina typyn kanssa hänen harrastuksessaan eli muskarissa. Se ei ole kyllä ihan perinteinen muskari kun siellä liikutaankin paljon. Voi sitä riemua ja onnea kun he menivät piirissä jotain laulua ja siinä piti pomppia! Siis että joku oikein käski pomppimaan :) Hieman ujosteli aluksi mutta pian lähti homma sujumaan.

Uusi juttu meidän neitin kysymyksissä on että tenttaa kaikilta "mikä sinun ammatti on" tai oikeastaan kyl sanoo ahmatti. Sitten se niitä miettii ja muistaa pähkäillä että ensin minun pitää mennä kouluun ja sitten saan ahmatin.

Jep mutta nyt heräs typykin. Käyn laittamassa maija mehiläisen päälle. Se tulee aamuisin sub juniorilta.

Yhteistyössä