**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleen odottelen sitä VP:n sähköpostia....vinkvink, kun en sinne naamakirjaan näe.

Meillä olis tarkotus laittaa vauva sitten Idan huoneeseen, paitsi tietty ens alkuun saattaa mennä yösötöt viekussa. Mutta aika pian me Idaki siirrettiin omaan sänkyyn...täällä vaan ei oikein mahdu pinnistä järkevästi meidän huoneeseen...mut aika näyttää.

Eipä kait mitään ihmeempiä..

Laiskanlaisesti toteutan muiden kuin omia toiveitani... Yritänpä muistaa laittaa postia.

Meillä on mennyt unet nykyisin harakoille enemmän Essin kuin pojan takia. Viime yönä heräili monet kerrat ja ruinasi lupaa saada nousta ylös. Tosi raivostuttavaa. Lisäksi näpräsi mua naamasta koko ajan. Piti jo tosissaan kieltää, että ymmärsi lopettaa/vaihtaa silittämiseksi. Sama homma, kun tulin siskon luota juhlimasta aamuviideltä (oho!). Oli heräillyt pitkin yötä ja kysellyt mun perään. Sitten kun tulin, en olis saanut mennä nukkumaan ollenkaan, vaan olisi pitänyt nousta Essin kanssa leikkimään... Juuei! Mies sanoikin että mun jääminen bileisiin oli ollut Essille kamala hylkääminen. Oli ulissut ja vinkunut ja taistellut isin kanssa kaikesta. Sitten kun tulin, piti saada kertoa miten kova ikävä oli ollut ja miten oli kiukkuillut isille, kun äiti ei tullut mukaan. Essi tarttui poskista kiinni ja sanoi: "Äiti on hyvä äiti." Ei ihan siltä tuntunut =D Mutta kaikesta huolimatta ylistin miehen maasta taivaisiin, kun pakotti mun ottaan rennosti eikä kertaakaan kysellyt perään, vaikka olin "melko myöhään". Vielä tänään mietittiin, että eilinen oli tosi ihana lepopäivä. Mulla on pitkään mennyt ihan ylikierroksilla, enkä ole osannut rentoutua kotona enää ollenkaan. Nyt loikoiltiin melkein koko sunnuntai sohvalla perheen kesken =)

Jaahas, vauva kutsuu. Mies on Essin kanssa uimassa.

Mähän kans siirsin Tomin joskus kk sitte Jennan huoneeseen toiveenani, et unet paranis. Siihen mennessä ei tosiaanka nukkunu vielä koko yötä. Tilanne ei oo muuttunu mixkään. Nyt vaan on niin, että Jenna nukkuu meiän välissä ja mä käyn Tomin tissittämässä Jennan sängyssä, johon siirrän ekalta heräämiseltä. Tomi herää normaalisti n. kolmen tunnin välein. On jo alkanu kyllä mietityttää onko tossakaan mitään järkee. Eilen illalla pojalle puhkes kolmas hammas. Päätin ottaa hänet vuorostaan suoraan väliimme nukkuun. Jenna laitettiin nukkuun meiän sängyn viereen patjalle, jossa Tomi nukku edellisen yön serkkujen ollessa yökylässä. Toivoin, että viereemme pääsy auttais nukkumaan paremmin. Heh heh, johtuniko puhjenneesta hampaasta vai mistä, mutta poitsu heräs ainaki kymmenen kertaa. Huokaus... Lisäx Jenna heräs kertaallee ja oli lähössä käppäileen "meiän huoneeseen":) Meitsi vaan tuumas typylle, et sä oot jo meiän huoneessa ja mee vaan takas patjalle nukkuun. Niinpä kömpi sinne takas. Positiivista:)

Edellinen yöki meni vierailujen myötä aika lailla harakoille. Tomi heräs sen vakion kolme kertaa, Jenna ja kummityttö kerran ja serkkupoika kahesti. Eli nukuttu on edellisöinä "kivasti". Ja sen kyllä huomaaki omassa mielen vireydessä. Onhan siinä kuiteski normiöitten heräämisetki takana. Toivottavasti Tomi nukkuis ny ens yönä sitte viime yön eestäki. Huomenna saan onnex kälyn ansiosta vuorostani vapaa päivän. Lähen velipojan kans kattoon hiihon maakuntaviestiä ja käly tarjoutu ottaan tenavat huomaansa six aikaa. Mutta kyllä tommoset kunnon yön yli irtautumiset tekis vielä enempi terää. Mut turha valittaa, ku itehän tähän tilanteeseen on ittensä ajanu:)

Ymmärrän kyllä hyvin jos Satua väsyttää... Tomin kanssa heräilyä on kuitenkin jatkunut jo pitkään. Meidän poika kun herää normaaliyönä 1-2 kertaa. Ei siis aiheuttanut miehellekään päänvaivaa, kun oli vain kerran herännyt syöttämään ennen mun tuloa. Mun oli pakko imettään tullessani, kun tissit oli niin kipeät, etten pystynyt nukkumaan. Toivotaan, että teidän (ja muidenkin) lapset oppii mahdollisimman pian nukkumaan yönsä rauhallisesti. Ja voin lämpimästi suositella kaikille äiteille pieniä irtiottoja =) Olen myös toivonut että mies hoitaisi joskus yösyötöt (siis niin että minä nukkuisin, enkä rilluttelisi ;) ).

Taidan keitellä Eppulille iltapuurot. Mies toi elokuvan, jonka EHKÄ jaksan katsoa. Ellen, niin kyhjötän ainakin kainalossa nauttimassa läheisyydestä <3

Hah hah, mietinkin jo että olisiko pitänyt jättää mainitsematta Maakuntaviestiin lähdöstä... Eiköhän käly soittanut tuossa ennen tenavien simahtamista, että hänelle tuli sitte ripuli. Yök. Ikävä hälle, mutta ikävä myös minulle. Se siitä vaihtelusta... Nooh, saampa aamulla nukkua niin pitkään kuin tenavat vain antavat:)

Ehkäpä teidän kehoituksien ansiosta, olen alkanut nyt innolla odottamaan sitä viikonlopun laivareissua :) Itse asiassa niin paljon, että en tiedä miten päin olisin. Hirveällä hingulla olen huomenna menossa ostamaan vähän bilevaatetta :D Tietty olen sen kierukan asennuksen jälkeen niin kipeä että saan tyytyä vaan unelmoimaan kaupoille menosta :) Laivareissulle kyllä menen vaikka sitten pää kainalossa...
Hyvä puoli tuollaisessa risteilyssä on myös se että pitkäksi menneen yön jälkeen saa myös nukkua vaikka koko seuraavan päivän ihan rauhassa eikä kukaan soittele että toisi lapset ihan pian hoidosta :D

Hyvä Lilli että olet reippain mielin lähdössä :)

Meille tuli eilen meidän kaverit viettämään iltaa kun perinteinen uuden vuoden vastaanotto meni pipariksi kun heidän lapset oli kipeitä. Nyt siis pidettiin illan istujaiset ja jäivät yökylään. Olihan mukava ilta mutta karmea yö. Meidän lapset kitisi ihan koko ajan vuoron perään ja jos ne oli hiljaa niin heidän vauvansa antoi ääninäytteen. Menin puoli yksi nukkumaan ja puoli viiden jälkeen en ole nukkunut ja siinä välissäkin heräsin ainakin kolmesti. Olin kahden tunnin päikyillä mutta käyn niin kierroksilla ettei edes tule enää unta. Typy lähtee jo tunnin päästä yöunille ja pikkumieskin viim kahden tunnin päästä ja sormet varpaat ristissä toivon että nukkuisivat. Huomenna meille tulee kummitäti ja se helpottaa että saan ainakin aamupäivät nukkua kun hän touhuaa typyn kanssa ja pikkumies nukkuu aina pitkät päikyt siinä kohtaa. Ja onhan se henkisesti virkistävää istua iltaa mutta fysiikka meinaa pettää ;) Vielä kun se vaikuttaa tosi tosi paljon imetykseen eli maitoa ei meinaa irrota kun olen väsy. Kohta taas mennään pullon kanssa opettelemaan. Pienen pieniä satseja saan menemään.

Puolensa ja puolensa tuon imetyksen suhteen. Mulla nimittäin tuli "henkisen rentoutumisen" seurauksena maitoa ihan tulvimalla, vaikka silloin la-iltayöstä pumppasin tissit tyhjiksi. Univajetta oli kyllä. Nyt kun tämä kotiäitiys on vähän tökkinyt, on myös imetys ollut repaleista, vaikka onkin paremmat yöunet takana.

Me valmistaudutaan jo ens kuun ulkomaanreissuun. Mulla on työmatka tulossa, mihin on pakko ottaa koko perhe mukaan. Itseasiassa siinä mennään tietysti miinukselle, mutta saadaanpa perheelle vähän lomaa ja toisaalta mun "uran" kannalta tuo reissu on tarpeellinen.

Ole Nasu onnellinen, että sulla on tuollainen läheinen kummi lapsilla, joka ymmärtää antaa sulle hengähdystaukoja. Meilläkin on pojalla yks sellainen kummi (asuu vaan tosi kaukana), mutta muiden suhteen ei paljon heru... Pitää vähän rautalangasta vääntää, että ymmärtävät viettää kummilapsensa kanssa aikaa =/ Siis muutakin kuin istua meidän kanssa kahvilla. Onneksi yhdelle kehtaa jo nykyisin sanoa, että mitäs jos vaikka leikkisitte ;) tai menisitte ulos.

Ny pitää mennä nukkumaan. Huomenna alkaa piiiitkä arki ennen kuin miehellä on seuraavat vapaat. Ja tätä rumbaahan vietän omasta toiveestani vielä yli vuoden =D Ja haluan lisääkin lapsia. Saako silti välillä valittaa?

VP & muut(kin); no tietty täällä saa valittaa. ;)

Tuntuu kyllä kaikilla olevan nukkumisasioissa hieman säätöä. Mimmi on nyt sit tosiaan alannu ite tuleen viereen kun ennen on aina saanut hakea... Taitaa vaan molemmilla olla kovasti vielä väsy eikä arki ole lähtenyt kunnolla käyntiin kun eilen heräiltiin vasta melkein kymmeneltä...! Melkein oli päivä pilalla.. Mut sain sentään imuroitua ja ulkoiltiin lumi'pyrskyjen' (Mimmin sana) välissä ja ruuasta tuli tosi hyvää -jopa Mimmi pyysi lisää. (ihan basic jauhelihaa tomaattikastikkeessa johon laitan chiliä ja maapähkinävoita ja sit kaurapastaa) Sit myin hoitopöydän (on toiminu vaippa- ja lakanakaappina) ja se haettiin. Hyvä et pääsin vihdoin siitä eroon. Tarviis taas laittaa Mimmin vaatetta myyntiin kun jaksais. Katoin et paritkin kivat H&M:n kanvaasihousut kokoa 98cm on jo naftit eli eivät mee enää kesällä (niissä kun on lahkeensuissa kumpparit ) ja alkaa olla muutakin 98cm vaatetta jo pieniä. Tosin minusta on tulossa täti (ihanaa!!) kesäkuussa mut sietää osaa kyl myydäkin ennenkuin menevät vallan muodista..;p Olen melkoisen innoissani et pääsen täteilemään, kunhan vaan siskollani nyt kaikki menisi hyvin, pientä komplikaatiota kun on ollut.

Juu valittaa saa ihan sydämen kyllyydestä.. tulee (anteeksi... ei pahalla!) parempi olo itsellekin, kun kuulee että muillakin on ongelmansa =)
meillä nuo ikuisuusongelmat on nukkuminen ja syöminen, niissä ei tahdo olla mitään tolkkua..

kävin just kaupungilla, mutta en taaskaan ostanut itselleni mitään. päätin, että vaatteita en osta ennenkuin olen laihtunut - ja siihen saattaa mun itsekurilla kyllä mennä ikuisuus....... no, sittenpä kuljen vanhoissa rytkyissä. mun laihtuminen vaatis kyllä jotain painonvartijoita, kun en itse omin keinoin tunnu saavan tuloksia aikaan. jaa mut ostin mä yhden kirjan, nora robertsin savuhuntu..
tuukalle ostin sormivärit, hupparin ja hanskat.
vertakin kävin luovuttamassa, eli ihan hyvä reissu sen puoleen.

täällä satoi aamulla hieman lunta, joten nyt on valkoista. taitaa vaan olla kovin tilapäistä, koska loppuviikosta on taas luvassa plussaa ja nää vähät lumet sulaa samantien. taas tällainen typerä talvi ilman lunta!

mun tarvis kans mennä vintille penkomaan esille tuukan vanhoja vaatteita ja ottaa kirppispöytä niille - kun sais aikaan.. meidän sukuun ei liene tulossa vauvoja, koska mun toisella siskolla on kolme lasta, veljellä kolme ja toinen sisko tuskin lapsia tekee. että sen puoleen joutavat kaikki vaatteet mennä.

nyt oikaisen hetkeksi sohvalle macleodin tyttäriä katsomaan, verenluovutus vähän heikottaa..

mukavaa talvipäivää =)

Minusta on kans mukavaa että toisetkin valittaa :) Tietää että muilla on ihan samoja ongelmia kuin meillä. Tänään meillä mennään kirjan ostoon kun on mennyt nukkumaan niin hienosti. Yöllä typy heräili mutta johtui kyl siitä kun pikkuveljellä oli masuvaivoja ja hän vähän itkeskeli. Nukuin kuitenkin suht hyvin ja nyt jaksaa. Pinnan lyhyydestä kuitenkin tietää että vähän enempikin unta voisi saada. Yöllä typy heräsi karjumaan äiti äiti missä olet ja kun vain vastasin nukun, niin elämä oli sillä hyvä.

On totta tosiaan huippua kun kummitäti jaksaa tulla meille ja oikeasti touhuaa ihan mielettömästi tuon lapsen kanssa. Nyt saa nähdä kuin käy kun toki haluaa olla pienemmänkin kanssa. Voi siskolla nousta mustis.

Mukavaa talvipäivää täältäkin suunnalta!

Kyllä tosiaan saa valittaa, kummasti helpottaa vaikka vaan kirjottaa harmituksensa tänne...

Macalle onnea tulevasta tätiytymisestä :D

Ei ne tytönkään kokonaiset yöt sitten kestäneet sen pidempään kun muutaman yön. Nyt on jatkanut tapaansa siinä puoli viiden aikaan heräillä, sitten syödään ja hän pari tuntia juttelee ja riehuu itsekseen. Ihan jees että ei itke eikä kitise mutta ei siinä silti itse saa nukuttua kun toinen heiluu ja kälättää koko ajan. Viime yönä jäi sitten unet vähäisiksi minulla, menin joskus kahdentoista maissa nukkumaan ja tyty heräsi puoli viideltä. Puoli seittemältä hän taisi uudestaan nukahtaa ja minä en sitten saanutkaan enää unta. Puoli kahdeksalta soi kello ja lähdin sinne lääkäriin.
Silti en päiväunia nuku. Juon pannullisen kahvia ja odotan että pääsen yksin ostoksille :) Löysin jo aamupäivällä sattumalta kengät kun lasten kanssa kävin ostamassa kummitytölle synttärilahjan. Saan sitten kuluttaa illalla enemmän aikaa jonkun kivan paidan etsimiseen, sehän onkin helpommin sanottu kuin tehty...

Kierukka on nyt sitten paikallaan. Ei todellakaan ollut kivuton juttu mutta onneksi se on nyt ohi eikä tarvi ehkäisyä stressata viiteen vuoteen :D Vähän verta tihkuttaa, yllättävän vähän. Mutta toivottavasti sekään ei viikkokausia kestäisi. Muuten on ihan normaali olo, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Kummeista; hah, Jenna kyllä pitää huolen, että kummit leikkii hänen kanssaan. Jenna vie vaikka kahvipöydästä heidät omiin touhuihinsa. Ja näkeekin toki kaikkia vähintään kahen viikon välein, joten ovat niin tuttuja keskenään, että Jenna tohtii vaatia mukaansa. Ketkään Jennan kummeista eivät kyllä juurikaan käy meillä typyä katsomassa, mutta mehän mennäänkin aina mummuloihin, kun he ovat siellä:) Heh heh. Eli äiti pitää huolen, että tyttönsä näkee kummejaan:) Tomin kummit kyllä hoitavat rooliaan yli kaiken Jennankin kohalla. Eli kuuluisien serkkujen vanhemmat.

Pitää kai minunkin mainita, että Jennan kans on ikuisuusvääntöä nykyään lähes kaikesta kuten syöminen, nukkuminen, hampaiden pesu, hiusten harjaus... Kaikesta pitää tehdä show. Eli ensin äiti maanittelee ja uhkailee ja sitten asiat tehdään itkun kanssa. Huah, oisko helpompaa tyyliä. Ei kai, kuuluu tähän vaiheeseen:(

Toivotaan Lilli, että pääsit kierukan asentamisessa noin vähällä ja laivareissusi onnistuisi. Vähän olisi luksusta päästä vähän irrottautumaan, mutta ei. VP pääsee taas ulkomaillekin, ah. Ei kade ei.

Viime yönä olivat vuorostaan molemmat tenavat meidän välissä. Meikä nukku sitte lähes nenänpää sängyn reunan yli kyljellään. Ja Tomi toki heräsi useamman kerran. Toinen ylähammas on nyt kunnolla läpi, mutta toinen vasta pilkistää. Eli heräämisiä piisaa vielä varmaan useammalle yölle. Jennalle kyllä uhkasin päikkäreitä yrittäessämme, että ensi yöstä lähtien saavat molemmat taas alkaa nukkumaan omassa huoneessaan. Vaikka silloin taas minä saan hypätä sinne, mutta saanpa edes ne väliajat nukkua kunnolla. Jennakin pitää varmaan passittaa yöllä takaisin omaan sänkyynsä. Saa nähdä mitä siitä taas tulee, ja lähinnä mietin Tomin imettämisiä. Toivoin niin unien parantuvan meidän väliin pääsemisestä, mutta mitä vielä. Nuo hampaiden puhkeamiset sitten sattuivat samaan aikaan.

Jennakin kömpi sitten omaan sänkyynsä päikyille, eli molemmat nukkuu. On se kumma pimu. Sinnillä pysyy hereillä niin kauan, että luovutan nukuttamisen. Sen jälkeen ei mene kauaakaan, kun itsekseen nukahtaa. Jaha, ja Tomi heräs...

Käväsen täällä kyllä joka päivä lukemassa, mutten paljo oo jaksanu kirjotella..

raskaus sujuu hyvin. Päivittäin mua supistelee edelleen, muttei niillä kuulemma väliä niin kauan, kun ei oo kivulaita ja säännöllisin ajoin esim.10min välein. Nukun paljon öisin ja harvoin on nukkumisvaikeuksia(pakko kirjottaa harvoin, ku viimeyönä oli). Oon nykyään usein jo ennen ysiä sängyssä ja reilusti ennen kymppiä unessa. Harvoin valvon vapaapäivinäkään yli kympin. Eli kun Ida herää aikasintaan vapaapäivänä kasilta, niin unta ehtii tulla kymmenen tuntia ja viikollaki vähintään kahdeksan(miinus tietty jos Ida herä yöllä ja et täytyy käydä vessassa). Kaipaan siis unta ihan erilailla ku normitilassa..

Idalla on kans esiintyny jotain ihmekohtauksia-nimeltään ehkä jopa uhmaa :DDD Jos jokin ei mee tytyn mielen mukaan, niin siitä seuraa huutoa..ja meillä sitten saakin huutaa. Alkaa itseä usein naurattaa, kun toinen on muka niin tosissaan ja oikeesti niin mitättömissä asioissa yritetään kokeilla äitin ja isin rajojen pitävyyttä. Eniten nuo ottelee kuitenkin miehen kanssa. Mutta ei tää nyt kuitenkaan tarkottanut, et Idalla olis niitä paljon. KOrkeintaan muutaman kerran päivässä eikä todellakaan joka päivä.

Mulla on töitä jäljellä enää kolme kuukautta ja sitten jäädään Idan kanssa kotiin oottelemaan vauvan tuloa. Odotan kyllä jo kovasti kotiinjäämistä, vaikka toisaalta tykkään kyllä olla töissä - kun se on just sitä mitä haluankin tehdä.

Ajatus katkesi, kun puhelin soi ja nuo rupesi kinaamaan, joten jatkelen toiste->

Kiva kuulla Antsukastakin. :)

Ja nyt valitusta: Mimmi ei meinannut saada unenpäästä kii vaan tuli mun viereen höpisemään kun ite luin sängyssä lehteä.. Sanoin monta kertaa et meepäs takasin omaan sänkyyn niin äiti tulee peitteleen. No, aikansa siinä pyöri ja sit yhtäkkiä sano et: 'Eksää tuu peitteleen?' Ja sit mentiin ja nukahti kait aika nopeesti. No, sit mä en meinannu saada unta ja pyörin vaan. Ärgh. Heräsin vähän ennenkuin kello soi ja totesin et jaa ipanahan se siinä vieressä nukkuu taas enkä mä muista mitään et neiti ois viereen tullu. Alkaa olla melkein pelottavaa kun en herää enää aina Mimmin touhuihin... Vai onko se niin et lapsi alkaa olla niin omatoiminen et uskallan höllätä äitivaistojani enkä oo enää niin 'alert'..?

Töissä on kivaa, kotona on kivaa...tätä ikuisuusvääntämistähän tämä. Itse tekisin mieluiten vain vähän töitä (oikeastaan teenkin) ja olisin paljon kotona. Meillä oli riemukas aamu =/ Mulla soi puhelin jo ennen seiskaa, mihin perheestä heräs vain Essi: "Äiti, sun puhelin soi." Eipä siinä ollut järkeä jäädä enää nukkumaan, kun Essi herätti kaikki muut. Toisaalta ollaan oltu reippaina. 15 asteen pakkasesta huolimatta ulkoiltiin tunnin verran ja muuten ollaan leikitty lääkäriä ja minä oon vähän siivoillut (kuten joka päivä).

Tänään tulee mun ikiaikaisin lapsuusystävä käymään =) Kiva! Ei olla nähty kuin viimeksi kesällä, mutta oltiin niin läheisiä muinoin, että jutun päästä saa nopsaan kiinni. Se onkin oikea lääkäri. Saa nähdä mitä leikkejä Essi keksii ;)

No meidän ulkomaanreissu on mun osalta päivä matkustusta, töitä kaks ja puoli päivää ja sitten kotiin. Toivon hartaasti, että lapset nukkuis yönsä ja voisin tehdä työt "levänneenä". Mutta onhan siellä valmiit ruuat ja siivoukseenkin tulee tauko. Ja koko porukalle vähän muita maisemia ja mukavia ihmisiä.

Meilläkin isin kanssa raivotaan helpommin. Toisaalta mies on kyllä tiukempi rajoista ja jäähyttää helpommin. Muttei turhasta. On siis hyvä isä ja minä ennemmin lepsu äiti =D

Hei ammattilaiset (Miia ja Antsukka) ja muutkin, oletteko käyttäneet leluja lomalla? Meillä on niin kamalasti tavaraa ja vähän tilaa leluille ja leikeille ja harkitsen nyt leluille "lomalaatikoita". Miten pk:ssa tehdään? Pitääkö lempparit olla aina esillä? Esim. keittiötouhut on meillä kestosuosikki... Eikai sitten niitä astioita kannata vohkia? Kirjat ja palapelit saa pysyä ja niitä Essi osaa vaihdellakin.

Ihan toinen tuo sintun tilanne kun sun sisarukset on jo ehtineet lapsensa saada. Meillä näitä tupsahtelee varmasti vielä vuosien ajan. Essi kun oli sukunsa ensimmäinen ja meidän molempien veljillä ei parisuhteetkaan oo vielä sillä asteella, että lapsia olis odotettavissa. Mun isosiskolle saa tulla lisää vaikka heti, pikkusisko aikoo pitää taukoa. Vilinää riittää =)

Jaahas, mun pitää leipoa jotain ja siivoilla tuo yläkerta kuntoon. Poika tosin nukkuu siellä, ei voi imuroida. Harmi =D

Kiva tosiaan kun Antsukkakin kävi kirjottelemassa kuulumisia :)

Minä yritän saada ajatukset päässä kokoon, että mitä asioita teen huomenna ja mitä jätän vielä lauantaiksi ennen reissua. Tänään ei ehdi enää mitään kun menen jumppaan Miklun kanssa, se vie koko illan. Vaipat sentään sain ostettua tänään. Mies on huomisen töissä ja illan pelissä, mun pitäisi ruokaostokset hoitaa kahden mukulan kanssa. Ja jääkaappi huutaa tyhjyyttään, monta suuta on ruokittavana viikonloppuna kun hoitajiakin tulee kolme-neljä :D
Ja Turkuun pitäisi raahautua myös vielä huomenna jossain välissä, sekin ajatus riemastuttaa kun lapset on mukana raahattava. Pikkukeikka Stockalla mutta siitäkin saa lasten kera tehtyä kunnon operaation vaunuineen ja kiukuttelevine uhmaikäisineen :D Ja se pikkukitisijä siellä vaunuissa joka loppujen lopuksi pitää kantaa sylissä kun huuto tulee muuten. Ja mitä mies tekee sillä aikaa. Juoksee hulluna mailansa kanssa pallon perässä :D Kun minä järjestän asiat niin että voidaan hyvillä mielin lähteä lauantai-illalla. Prkl.

Ja tämä meidän miespuolinen kaveri joka tulee myös laivalle vaimoineen, oli varannut meille neljälle saman hytin. Ei tuu nyt kyllä kuulonkaan! Mikä idea siinäkin nyt oli? Vaikka ovat miten mukavia ja ihania ihmisiä (ja lapsettomia ja sen kyllä huomaa :D ), niin minä kun kerrankin ilman lapsia pääsen johonkin niin haluan kyllä sen oman hytin miehelle ja minulle! Juu ja onneksi oli vielä vapaita hyttejä. Jos vaikka lähtee mopo käsistä sen alkoholin kanssa niin haluan potea sen kaamean kankkuseni omassa hytissä :D

VP mietti lelujen käyttämistä lomalla. Me tehdään niin ja kyllä on ihan kuin uusia leluja Miklun mielestä kun niitä vaihtelee. Lempparilelut olen pitänyt esillä koko ajan, eli traktorit ym. kun niillä Miklu leikkii joka päivä.

Juu kyllä ne harvat hetket kahden kesken kannattaa käyttää siihen, mitä yleensä kaksin tehdään ;) Ja tosi on ettei kaikki lapsettomat osaa ollenkaan ottaa huomioon lapsellisia. Siitä varmaan johtuu meidän lasten parin kummin kummius... Siis se että vois osallistua sen LAPSEN elämään. Kyllä me aikuiset ollaan ihan riittävästi saatu kahvipöydässä istua. Huoh. Mutta kyllä nekin vielä hoksaa =)

Vielä pyykit kuivumaan ja Kotikatu päälle. Mies huolehti taas talletuksen, ku tietää mun tykkäävän aivojen nollauksesta <3

Jokos Lillin kierukkakivut helpottaa? Just kävi lääkäri kylässä ja muisteli niitä asennuksia... Meinaa olla huhhuh-hommaa lääkäreillekin. Sanoi että jäis monelta kierukka ottamatta, jos näkisivät millä ja miten se laitetaan. Ja miten kokemattomat lääkärit niitä pakollisina tk-vuosinaan asentelee. Glunks. Nykyisin tämä lääkäri leikkelee työkseen ihmisiä ja tokaisi saaneensa ne kierukatkin aina paikalleen -lopulta.

Meillä ei ole lelut vielä lomailleet mutta harkinnassa on. Tänä viikonloppuna en kyllä jaksa mitään (ylimääräistä, jos ees imuroitua sais) kun taas tuli flunssa, *niisk-krööh-vilu* -är-syt-tä-vää...! Toisaalta tekis mieli (jos jaksaa) käväistä pikaseen Ideaparkissa (jos pääsis autolla) jos löytäis Mimmille ens talveks haalarin alesta. Haluisin ostaa Lassien goretec-haalarin (musta-pinki) kun se ois just hyvä hinta-laatu-väri suhteiltaan. Mietin vaan et kait 110cm haalarin ens talveks riittää..kun 116cm tuntuu kuiteskin niin isolta ja kasvu alkaa varmaan hidastua pikkuhiljaa jo. Kenkiä sen sijaan en kyl uskalla ostaa varastoon.

Mimmi pysyi viime yön sängyssä, jee. Kun menin herättelemään pyöri siinä pää tyynyjen välissä ja hoki 'Ei vielä' -äitiinsä tullut illanvirkku-aamu-uninen.. ;D No, siinä sit aloin riisumaan puoliväkisin ja pyjamanhousuja pois kiskoessani huomasin et on vähän vauhtiraitaa ja sit Mimmi äkkiä pöntölle..jossa sit nökötti kauan (ja mä myöhästyin vähän töistä). Mimmille ei oo vahinkoa tullut pitkiin aikoihin, etenkään nro2:n vahinkoa.. Uskalsin kuitenkin viedä päiväkotiin koska ei ollut mitenkään kipeä tms mut sanoin tietty et soittakaa het jos jotain ilmenee..

Meillä lelut lomailee välillä ja nyt on lomailleet jo kauan kun varasto on niin sekaisin että en löydä niitä lomailijoita ;) Taas otin pari päivää sitten muutaman lelun jäähylle ja nyt laitoin ne vaatehuoneeseen jotta löydän ne kun haluan.

Voi VP kun tuon menit kertomaan noista kierukoista. Itse kerään rohkeutta mennä sen laitattamaan...

Ajatus jumissa kun uuden vuoden kunniaksi meidän pieni mies on alkanut valvottamaan öitä. En ymmärrä. Aikaisemmin lähinnä kitisi jos pierut oli masussa mutta nyt rupee huutamaan ihan kunnolla ja vielä kun en tiedä aina huutaako mahaansa vai nälkäänsä niin useasti kokeilen tissillä rauhoittuuko ja liian useasti sitten nukahtaa tissi suussa. Kohta siis vaatii tissin aina kun herää yöllä. Mä haluun että oppis äkkiä juomaan siitä pullosta jotta tietäisin ettei ainakaan nälkäänsä itke ja voisin rauhoitella muilla keinoilla unten maille. Viime yönäkin herättiin kait tunnin välein kun välillä vielä typykin heräs. Nyt onneksi typy juuri laittoi oven kiinni ja lähtivät kummitätin kanssa ulos ja pieni mies on siellä kans joten mä painun pehkuihin.

Kävi muuten naurattaan kun maca pohti noita kokoja. Mä nimittäin toivon että toi 92 cm puku menis vielä ensi talvena, ainakin alkutalven. On aikas reilua kokoa minusta. mutta että 110 cm mimmille =)

no mä kaiketi pelaan sitten varman päälle ensi talven haalareiden koossa, kun pyysin mummua ostamaan 104-senttisen (joka myös siis jo saatiin, mutta ei olla sovitettu...) =) aattelin, että kun syksy mentiin 92-senttisellä haalarilla, niin keväällä jo tarvittaneen 98-senttinen - ja sitä rataa sit talvella 104-senttinen... saattaapi tuo olla hiukan iso, mutta ei se haitanne.

on muuten miljoonasti pitänyt kommentoida Lillin tapaa kirjoittaa - kun kirjoitat usein niin jännästi nurinkurisella sanajärjestyksellä. sitä on hauska lukea =)

ja mukulalistaa katsellessani huomasin, että Miian poitsuilla on helpot synttärit: 26.5. ja 25.6. vähän kuin meillä tuksun ja isoveljensä nimpparit: 25.4. ja 24.5...
kaikkea mäkin huomaan, heh.

eilen olin hesassa, kun oli siellä se näyttökeskustelu markinst:ssä. hyvin meni, läpi että vilahti! käytiin lisäksi parilla asiakaskäynnillä, mutta olin silti hyvissä ajoin kotona, jo ennen kuutta. aamulla lähdin viiden bussilla, joten jäi unet vähiin kun suunnilleen koko yön kyttäsin kelloa että ehtisin painaa hälytyksen kiinni ettei tuksu herää.....
nyt taas painetaan tehtäviä töiden ohessa ja valmistaudutaan seuraavaan näyttöön, joka on maaliskuussa. aarrghh.

etelän lämmöstä haaveillen =)
sinttu............

Hyvä sinttu!!

Nasu; siis heh joo se haalarinkokoasia... Villahaalari on 100cm ja menee just ja just. Lapset on niin eri kokoisia (ja mallisia!), olikohan se taannoin Kaksplussassa kun yhessä jutussa oli 12kg nelikuinen (!!) poika... MImmin ryhmässä pk:ssa on nyt tietääkseni 2- & 3vuotiaita ja yks tyttö on tosi pitkä ja tukeva ja roteva (nimensä sopii niin hälle mutten viitsi sitä täällä kertoa), varmaan Mimmi-hujoppiakin päätä pidempi... Sit taas yks poika on tosi kirppu. :) Mimmi on muuten viihtynyt tosi hyvin uudessa ryhmässään josta kaikki nyt sillain ovatkin tuttuja koska tuolla lapset viedään aamuisin ennen kasia samaan huoneeseen josta jakaantuvat omiin osastoihinsa aamupalalle sit. Yksi hoitajista eilen sanoikin et hyvin menee ja et tahtoa kyl Mimmiltä löytyy -heeeeh, en tiennytkään...;-D Tietty rasittavaa ne hoitajillekin on ne uhmaamiset mut siitäpä tietää et lapset uskaltaa luottaa hoitajiin kun riskaavat.

Meillä menee vielä 92cm talvihaalari, mutta muuten käytetään enimmäkseen 98cm vaatteita. Ens talvena 110cm ei varmaan ole liioittelua, jos haluaa puvun menevän koko talven ajan. Aika hyvin, että tän ikäinen on selvinnyt tähän mennessä yhdellä talviulkoiluun tarkoitetulla puvulla.

Mies jätti meille auton ja mun pitäis vääntäytyä lasten kanssa asioille. Kamalaa hommaa =/ Mutta pärjättävä on. Aamu on mennyt töitä tehden ja leivoin sämpylöitäkin. Essi pomppasi ylös miehen lähtiessä töihin eli seiskan aikaan. Kuusi tuntia repaleista unta sai riittää... Onneksi huomenna on täysin vapaa päivä.

Me ollaan edelleen terveitä. Oma koti kullan kallis pitää pöpötkin loitolla. Essillä oli hupaisaa eilen, kun pääsi leikkimään lääkäriä lääkärin kanssa =) Hihkaisi ensimmäisenä ovelta, että Sinä olet ihan OIKEA LÄÄKÄRI! Tärkeitä hetkiä lapselle.

Jaahas, laitanpa oman naaman kuntoon, kun sain nuo työjutut tulostettua. Sitten postiin, apteekkiin, kirkkoherranvirastolle ja kunnanvirastolle. Plaa.

Yhteistyössä