**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai niin, Lilli, höhlä juttu se ettet viä saanutkaan apua. On kasvot kummiskin aika tärkeet. Mulla on näppyjä ku oon syöny irtokarkkia (lievää pms:ää enkä voinut vastustaa...krääh..).

Kiitos myötätunnosta :) Kyllä tää tästä!

Tuli mieleen tässä kun Satu joskus ihmetteli miksi heidän perhekerhossa ei käy juurikaan porukkaa vaikka äitejä ja lapsia lähistöllä on. No mua ihmetyttää vähän sama asia, tosin tässä meidän pihapiirissä. Me ollaan AINA Miklun ja Jaden kanssa kolmestaan ulkona yksiksemme. Ollaan sitten tässä meidän yhtiön keinuissa ym. tai sitten vähän kauempana yleisessä leikkipuistossa. Täällä pitäisi hurjat määrät olla lapsiperheitä, mutta missä ne kaikki on kun eivät koskaan ulkona? Oli sitten aamu- tai iltapäivä. Oon ihmetelly tätä jo sen kaksi ja puoli vuotta mitä ollaan täällä asuttu. Meidänkin pihapiirissä kaikkien autot viikonloppuisin tiukasti parkissa ja asunnoissa valot mutta kukaan ei koskaan ole ulkona :D
Kerran kesällä -07 oli siellä kauempana leikkipuistossa meidän kanssa yksi äiti poikansa ja vauvansa kanssa :D

Pikaisesti luin vähän, Lille piti sanomani et kokeilepa syödä helokkiöljykapseleita. Mulla tepsii kuivaan ihoon ihan mielettömän hyvin! Tosin niitä kyl joutuu syömään jonkun aikaa ennenkun alkaa vaikuttaa... mut suosittelen!

Jee jee, sain tuhottua koko kirjoitukseni, mitä olin teille kirjoittanut. En kyllä aloita enää alusta kuumeinen poika pyörien käsivarrella:(

Mutta kauhee tapaus toi Sinttu, jonka jouduit kohtaamaan.

Ja Liili niinpä niin noitten naapureitten kaa. Harmi ku kosmetologireissus meni mönkään. Mut kohta pääset uuelleen, ku oot käyny sillä lääkärillä.

Antsukalle onnea tuleviin suunnitelmiin.

Oon ollut pari päivää tosi laiska palstailija =/ Anteeksi.

Iho-ongelmat on tympeitä. Mulla alkaa palaa taas hermot, kun en oo hoitanut tarpeeksi säännönmukaisesti ja näppyä pukkaa. Mulla on kosmetologikäynti kuukauden päästä, mutta ennen sitä pitäis vääntäytyä muutaman kerran solariumiin. En oo enää mikään auringonpalvoja tai rusketuksen ihailija, mutta se on tehokkainta ihonhoitoa. Hyödyt voittaa haitat, eikä mulle varmaan parista kerrasta mitään kamaluuksia ehdi tapahtua...

Sintulla on kyllä ollut mieleenpainuva työpäivä =( Nuo todelliset tilanteet tosiaan vasta kertoo sen, miten itse pystyy toimimaan. Mulla on tähän asti aina toimintakyky pelittänyt ensimmäisenä, mutta mitään hengenvaarallista en muista koskaan sattuneen. Pahin tais olla polvilumpion sijoiltaan meno... Ei siis mitään vastaavaa oikeasti.

Ei kaikki ihmiset ulkoile, vaikka periaatteessa tajuaisivatkin sen olevan hyväksi. Me ollaan oltu pari päivää sisällä pelkästään sään takia. Ollaan sen sijaan kulutettu energiaa kyläilemällä. Täällä on ollut kamalan kylmä ja lisäksi vielä kova tuuli. Poika on nukutettu sisään päikkäreille, vaikka yleensä on vaunuissa pihalla.

Lasten rytmi on aivan ihanteellinen. Heräävät tosin melko aikaisin, yleensä ennen kahdeksaa, mutta oon kyllä aamuihminen eikä se mua haittaa. Yöunille lapset laitetaan yhtä aikaa ja molemmat nukkuu n. 12h ja vauvaa syötän pari kertaa yössä. Ja päivällä poika nukkuu kahdet n. kahden tunnin päikkärit.

Mulla on joku kodinhoitovimma =O Yritän saada tän asunnon asuttavaan kuntoon, taka-ajatuksena se että saatais tää myytyä ja itelle lopullinen koti hankittua. Mies saa kyllä hoitaa osuutensa...TAI...

Nyt nukkuun. Huomenna on taas töitä. Jee!

Ida sairastaa vieläkin :( edelleen aamusta kuumetta yli kolmekasin ja eilen illalla tuli ulos koko päivän ruokasaalis. Onneksi Ida on kuitenkin pirteä ja jaksaa leikkiä. Oikestaan enempi pitää rauhotella, kun ei malttaisi levätä ollenkaan. Viimeyö oli kyllä ihan hirveä - Ida heräsi 12-3 välillä vartin tai puolentunnin välein. Sitten tein sille "oman kolon" meidän sängyn viereen, josta johtuen saatiin sitten nukkua putkeen kolme tuntia.

Yhtään ei siis tänään kolota. Mulla kolotukset tuntuu pahenevan, kun ei saa riittävästi lepoa. PItää tänään nukkua päikyt.

Nyt keittelen riisipuuroa, jos se vaikka maistuisi tytylle..kun tuntuu, että kaikki ruokavaihtoehdot on tarjottu ja jätskikin alkaa tulla ilmeisesti jo korvista...

Kurjaa, kun pitää sairastaa. Meidän ihmeputki jatkuu, eikä siis olla heinäkuusta tähän päivään oltu kunnolla sairaita ollenkaan. Idalle paranemista! Onneksi lapset harvemmin menee siihen kuntoon, ettei mikään mene alas. Lääkärin ohje Essille oli muinoin, että niin paljon kuumelääkettä, että saa lapsen juomaan. Muulla ei niin väliä. Essi meni jo ihan veteläksi, kun kuume oli niin kova =/ Me tehtiin silloin mutka sairaalan päivystykseen.

Nyt äkkiä jostain virtaa, että saan kodin kuntoon ja työt tehtyä. On ihanaa kun on koko perhe koolla. Mun mies on varmaan vaihtunut... Se on niin erilainen isä nykyään. Osallistuu =) Eikä vänkää niin paljon vastaan, kun pyytää tekemään jotain.

Kahvitinttaus on saatettu loppuun. Taas jaksaa =)

Tenavat nukkuu ja äiti on yllättäin netissä:) Mietin kyllä kapuanko takasin viereen, ku oon tsekannu "pakolliset" netistä, mut eipä taida kannattaa enää tähän aikaan. Enkä kyl oo hurjan väsynykkä. Kummasti piristää myös tämmönen surhvailu, ku koko talo on hiljanen. Mies lähti sunnuntai-illan kunniax vielä mettään.

Voi Ida-reppanaa. Toivotaan, et alkais paraneen. Tai kohta voi sanoa jo, että voi äiti-reppanaaki.

Onnex Essi on ollu nyt terveenä, johan sen korvien takia pitiki hypätä lääkärissä.

Tomilla taitaa kuume alkaa laskeen. Sillä on ollu muutaman päivän tommosta 38c. Eipä siitä muuten oo sitä juuri huomannukka, mitä ny vähän takertuvampi ja meiän suursyömäri on jopa pyöritelly päätään lusikan lähestyessä:)

Oi ei, anoppi soitti mut sinne. On menny huonoon kuntoon ja tilannu ambulanssin. Miehen veli tulee kattoon nukkuvia tenavia...

Hoh hoi. Tää oli taas niin anopin tapasta... Tulee mieleen kahen vuoden takaset jutut, ku kolme kertaa tilattiin sille ambulanssi:( Se soitti just taxista, oli tulosa kotia. Eihän sillä ollu muuta ku poskiontelontulehus. Olivat jopa sanoneet sairaalasta, ettei ois saanu tilata ambulanssia. Niinpä niin. Sanoin sillon pari vuottaki sitte, et vien omalla autolla ym., mut ei. Ei voi mennä ku ambulanssilla. Niin yhteiskunnan varojen tuhlausta, ku olla ja voi.

^eikös tuommoisesta, Satu seuraa lasku perässä asianomaiselle... Tympeää resurssien väärinkäyttöä. Voi että miten kurjaa on et Idan tauti jatkuu. Mimmillä tais olla viime keväänä tommonen pitkäkestonen ripuli. Jakso leikkiä jne mut aina vaan pörisi, oisko se kestäny jotain 5pvää.. :(

Meillä oli taas menoa koko viikonloppu, mulla oli jopa alunperin varattuna lapsenvahti la-illaksi mut peruin sen, en ois jaksanu eikä huvittanutkaan. Toinen kerta sit. Oltiin la Mimmin kummilla (ulkoiltiin, saunottiin, syötiin makkaraa) ja eilen toisen kummitytön synttäreillä. Huh, sitä vilskettä!

Piti munkin viimeeksi kommentoida tota Sintun kokemaa tapausta, mutta olinpa niin minäkeskeinen ja unohdin koko jutun. Hurja tapaus...
Minäkään en mihinkään "kunnon" hätätilanteeseen ole koskaan joutunut auttavaksi osapuoleksi. Mutta kaikenlaista on sattunut, ja silloin olen huomannut että pystyn kyllä toimimaan rauhallisesti tilanteessa ja keskittymään siihen. Se paniikki tulee sitten vasta jälkeenpäin, itku ja tärinä. Tutuksi on erityisesti tullut nämä huumeiden aiheuttamat vieroitusoireet, kouristukset ynnä muut kivat jutut.

Paranemisia kipeille, Idalle ja Tomille! Mahtoiko muita olla? Ja äideille voimia kans...

Luulisi tosiaan että Satun anopille tulisi ambulanssikyydeistä lasku perässä... Ja tietääkseni se ei mitään ihan halpaa huviajelua ole.

Ai niin Miia, kiitos tosta helokkiöljyvinkistä! Kosmetologi mainitsikin niistä, mutta laskin sen neuvon toisesta korvasta ulos :D Kiva kuulla että niistä ihan oikeasti on joillekin hyötyä, täytyy itsekin kokeilla! Tää ihon kuivuus nimittän on jotain ihan kaameeta :/

Ei kyllä loppua näy... kun mieskin aloitti yöllä :( On aika hurja tauti, joten vähän pelottaa tän raskauden vuoksi. Nuo oli raahautuneet tänään lääkäriin, kun olin töissä. Idalta löyty ensimmäinen korvatulehdus :(( lääkäri oli sanonu mahataudin osalta, et vähän kuivumista, mut eiköhän se mee kuitenki kohta jo ohi... Nyt oon sit apteekkireissun jälkeen vähän väliä käskeny Idan juomaan tapaan - äiti laskee kolmeen-.

Huomisen osalta siis syöminkimeinigit peruttu, mutta sinne virastolle yritetään kovasti päästä..

EI oo kans yhtään pahempaa tapausta tullut vastaan, joten ei tietoa omasta selviytymisestä Sintun kaltasessa tilanteessa, vaikka mullakin EA-kortti vielä tän kevään voimassa. Olis kyllä syytä uusiaki!

Meidän Essin saa nykyisin sairaanakin juomaan aika hyvin, kun antaa pillillä mehua. Ei mitään terveellistä, mutta ehkä juomisen edut voittaa tässä tapauksessa haitat. Meidän tyttö muuten tykkää (kaikista kofeiinikielloista huolimatta...) teestä. No, kyllähän Tuukkakin vetäis kahvia. Vai onko villitys vielä voimassa?

Kävin vetäisemässä tunnin lenkin ja sillä välin Essi oli herännyt itkemään =( Nukkui sohvalla isin syliin käpetyneenä. Se on nyt ihan kunnolla sairaana. Kuumetta ja köhää. Ei yhtään kivaa.

Pitää venytellä, käydä suihkussa ja mennä nukkuun. Huomenna leivotaan =P

Voi kipeitä :( Koittakaa jaksaa...

Ai Tuukkakin on kahvimiehiä? :) Miklu on myös, tosin ei olla enempää annettu kuin hörppy silloin tällöin. Mies kuulemma nelivuotiaana lipitti kahvia jo urakalla. Minä olen kahvinjuonnin opettelemalla opetellut. Ennen Miklun odotusta taisin alkaa siihen hommaan... Nyt olen sitten koukussa :)

Tuli VP:n leipomisaikeista mieleen että ostin viikonloppuna mokkapalojen ainekset, kovasti niitä tekisi mieli mutta pitäisi saada aikaseksi alkaa leipomaan :) Olin jo pitkän aikaa haaveillut mokkapaloista, mutta ei ollut ohjetta. Tietty netistä sen olisi saanut. Mutta sitten viime viikolla tuli postissa Napero-kerhon postia ja siellä kuin tilauksesta oli mokkapalojen ohje :D

Meidän tyty on ollut viime päivät ihan hirveän kiukkunen :( Turvotusta näkyy yläikenissä, oikean kulmahampaan kohdalla. Että oliskos sinne sitten tulossa kolmas hammas... Raivo on ainakin kovaa :D Eikä hän itke vaan murisee, kitisee ja huutaa. Kovaääninen tyttö hän on... Mies eilen soitteli töistä kotiin aamupäivällä, hän ihmetteli miksi typyn niin raivoisa huuto kuului taustalta. Sanoin että se on koko aamun ollut jo tollanen. Ja että on muuten olkkarissa, minä olen keittiössä :D Mies tipahti :D Meillä keittiö on ihan asunnon toisessa päässä kuin olkkari, ja kuulemma ihan selvästi oli typyn raivoaminen kuulunut. Eikä silloinkaan itkenyt, huusi vain :)

Mua jännittää ihan hitsisti se tän päivän lääkäri! En tiiä miks... Ihan kun en olis koskaan moisella käynyt...

Tervehdys täältä velipojan koneelta. Tenavat 4 kpl nukkuu, tai äh, Jenna heräs. Oli pikku nukutusrumba, et sain kaikki neljä serkusta nukahtamaan. Veljen lasten perhepäivähoitaja on kax viikkoa päiväkodilla tekemässä näyttöään, ja meikä on hoitovastuussa. Onnex veli, joka on maanviljelijä, sekä isäni pyörivät tässä pihapiirissä myös, ja ehtivät välillä auttamaan. Muuten olisinkin aika kädetön ton nukuttamisen suhteen, ku Tomin päikyt ei tietenkään osu toisten kans samaan aikaan. Nyt sain kyllä pojun nukuttaa heti toisten perään, kun muiden nukuttamisessa meni n. 1,5h:( Jenna on aika toivoton nukutettava toisten kanssa äitin nukuttamana. Typy ei rauhotu siis niin millään. Kenties asiaan vaikuttaa myös se, ettei Jenna juuri nuku päikkyjä tai ainakaan näin aikaisin. Nyt typylle syötävää.

Heipä hei taas... niin se vaan aika vierähti mummoloissa ettei koneelle ehtiny juuri yhtään. Nyt sitten lueskelin teidän juttuja.

Sairastajille pikaisia toipumisia, varsinkin nuo mahataudit/ripuli on aivan kaameita. Pienen lapsen kanssa eritoten, kun hirvittää ettei saa tarpeeksi nestettä.

Ja Sintulla oli vaan kova paikka. Meillä on kerran perhepiirissä ollu samanlainen tilanne. Miehen mummolla on diabetes ja yks kerta ku oltiin käymässä pappa tuli herättään yöllä hädissään kun ei saa mummoa hereille. Hätähän siinä vähän tuli, onneksi oltiin paikalla kun pappa taisi olla niin hädissään, ettei olis välttämättä osannu soittaa apua. Mies sitten soitti ambulanssi ja mie menin papan kaveriksi mummon tykö. Ei siinä muuta ku hunajaa sormilla suun limakalvoille ja koiteltiin herätellä. Ambulanssin tulokin kesti jonkin aikaa kun välimatka oli semmoinen 25-30 km. Mummo sitten virkosi kunnolla vasta kun ensihoito laitto sokeritipan. Lähellä oli siinäkin lähtö ja kyllä säikytti kaikkia. Sen jälkeen on mummokin muistanu tarkkailla sokeria tarkemmin ja ite kyllä nykyään huomaa aika pikaseen jos laskussa on (menee hiljaiseksi ja naureskelee hölmönä... mitä ei yleensä ole) ja sitten vaan kehotan tarkastaan sokerit ja syömään jotain. Toivottavasti Sintun ei tartte kokea tuota tilannetta uudestaan.

Tänään tultiin reissusta ja mukavaa kyllä oli. Ylivieskassa ja Kolarissa oltiin ja olihan se mukava kun oli käsipareja muutama lisää hoitelemaan lapsia, hih... sai vähän huokaista itse. Ja kivaa on kun hellukin on kotosalla ja auttelee.

Mut kello on jo hurjan paljo ja kaikki muut nukkuu. Täytyy itekin lähteä nukkumaan ettei ole huomenna ihan kuollut :) ja pikku neitikin herättää varmaan kohta syöttämään :)
Öitämöisiä kaikille ja jaksuja kovasti kipeille ja ei-kipeille :)

Hei vaan täältäkin. Me kans oltiin mummoloissa ja sitten mies oli vielä kotona eiliseen saakka tai siis tänään meni töihin.

Kipeille toivottelen paranemisia!! Tuntuu monella olevan tautia liikkeellä :(

Lillin lääkäri kuulumisia odottelen... Toivottavasti turhaan jänskäilit.

Sintulla ollut hurja tilanne. Itse en ole koskaan moiseen tilanteeseen joutunut ja monesti olen pohtinut kuin karmeeta olisi joutua onnettomuuspaikalle yksin ja ensimmäisenä.

Reissussa oli rankkaa mutta silti kivaa vaihtelua. Pää mulla on ollut kipeenä jo useamman kerran viikon aikana. Taitaa johtua niskoista ja karmeista nukkumisasennoista. Lapset valvotti välillä aika rankasti ja yhden yön nukuin mummolassa näiden kahden kanssa 120 cm leveellä sängyllä. Pakko oli nukkua poikittain kun kumpaakaan näistä ei uskalla laittaa ihan reunalle nukkumaan. Oli sekin kokemus kun toinen halusi olla tissillä koko ajan ja toinen halusi olla äitin kainalossa ja lisäksi sitten vielä jalat roikkui sängyn reunalta. Poika kääntyi viikonloppuna mahalleen mutta sen koommin ei ole kääntynyt. Ihan hyvä kun se on rasittavaa koko ajan olla kääntelemässä takas.

Eilen kävin typyn kanssa hoplopissa ja kivaa oli. Voi tavaton mitä vauhtia se pääsee siellä etenemään ;) On siinä mammalla työtä pysyä perässä kun toinen puikkelehtii siellä ihan miten haluaa :) Eilen aamusta oltiin ekat ja saatiin hetki olla ihan kahden.

Sain lääkekuurin, viikon verran kylläkin vaan. Mutta katotaan nyt auttaako se yhtään, jos ei niin soitan lääkärille ja se pistää mulle vahvemmat dropit suoraan apteekkiin, niin ei tarvi siellä vastaanotolla käydä enää. Ja maksaa itteensä kipeeksi... Hän ei mielellään olis antanu tätäkään antibioottia, koska mullahan ei mitään varsinaista aknea ole. Vaan noi muutamat paukamat. Sain siis kaikenmoista rasvaakin ym. Mutta onneksi sain nyt kuurin suun kautta otettavaksi ja saan vahvemmankin jos ei parane, koska tuskin nämä pelkästään millään rasvoilla lähtee pois kun ovat niin syvällä.

Me käytiin lasten kanssa tänään mun mammalla. Olen vieläkin ihan ähky vaikka aamupäivästä siellä syötiin. Mutta oli kaiken maailman marjasopat jälkkäriksi ja kahvin kanssa jättiläispullia :) Noi mammat....

Heräsin tänään täysin tapani vastaisesti ennen puolta kahdeksaa aamulla, ennen kuin lapsetkaan heräsivät. Oli kyllä ihanaa olla hetki rauhassa ennen sitä hirveetä aamusähellystä :) Taidan ottaa tavaksi!

Toivottavasti Lillin vaivoihin löytyy apu. Mulla iho taas pahenee, mutta onneksi kesä tulee 8)

Meillä on lapset sairaana. Essi oli oikeastaan vain maanantain, mutta pojalla on ollut hankalaa toissayöstä lähtien. Aikuiset on jo vähän väsyneitä... Ihme hommaa, kun vauva lisäksi kakkaa öisin =/ Tähän asti kakka on yleensä tullut vain päivällä ja yöt on menty yhdellä vaipalla. Viime yönä olin tosin niin tokkurassa, etten noussut vaihtamaan kuin vasta aamuyöstä.

Pieni mainos iho-ongelmaisille: Ja esipuhe: en usko mainoksiin, enkä homeopatiaan enkä vyöhyketerapiaan ennen kuin oon itse nähnyt ja todennut toimivaksi =) Meillä siis loppui jättipaketti pyykkipulveria ja oon ollut kaikkien kokeilemieni pesutulokseen hieman tyytymätön. Kestojen takia pesuaine ei voi olla mitä tahansa ja hellä iholle on ikävä kyllä ollut myös hellä tahroille... Päädyin tilaamaan netistä Allegroa ja olen ihmeissäni! Vaatteet tuoksuu tosi raikkaille, vaikka mulla saattaa märät pyykit unohtua koneeseen tuntikausiksi =O Ekat kolme kuukautta (eri pesuaineella) erityisesti pojan vaippa-aluetta on pitänyt hoitaa pilkuntarkasti, nyt kaikki ihottumat ja kuivuus on tiessään! Paketti on melko kallis kertaostos, mutta laskin että meillä sen pitäis riittää yli puoli vuotta. En voi kuin suositella erityisesti iho-ongelmaisille =)

Jaahas, meillä olis siivouspäivä =/ Mummu tulee alkuillasta hoitaan lapsia, kun me mennään pankkiin suunnittelemaan tulevaisuutta. Talokuume on valtaisa... Ja täällä olis myynnissä yks unelmien talo, joka tietysti maksaa maltaita. Meillä ehkä olis siihen just varaa (siis lyhennyksiin), mutta kuinka tiukalle oma talous kannattaa vetää..? Me saadaan rahasta tappelu jo tällä elämäntyylillä... Ja se hoitovapaakin. Me molemmat ollaan ehdottomasti sillä kannalla, että lapset hoidetaan kotona mahdollisimman pitkään. Tämänhetkinen suunnitelma on kompromissi. Taloudellisesti pystyisin olemaan hoitovapaalla vaikka täydet kaks vuotta, mutta tykkään työstäni pal-jon ja koen kotonaolon vähän raskaaksi. Mun työ on puoli vuotta "täyspäivästä" mutta loput vuodesta tosi leppoisaa (3x75min/vko B) ) tai lomaa. Ei siinä mun mielestä perhe joudu liian koville, kun lapset on suuren osan vuodesta puolipäiväisinä. Mutta talon ostaminen muuttais kaiken. Mun olis pakko tehdä töitä enemmän. Ja kolmannen lapsen hankintaakin pitäis harkita =/ Muttamuttamutta...me tarvitaan kipeästi enemmän tilaa. Ja haluttais jo se loppuelämän koti. Ja niitä sijaislapsiakin sitten joskus... Auttakaa!

Siivous. Krääh. Pakko aloittaa...

Täytyypä harkita tota Allegroa. Onkos se ihan hajusteeton? Meidän perheessä kärsii iho-ongelmista vain minä, ja toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen Omon hajusteettomaan pesunesteeseen. Tiukimpia porkkanatahroja se ei kuitenkaan saa typyn vaatteista pois, muuta kuin ehkä parin pesukerran jälkeen...
Mitään hajusteita ei saa pesuaineissa olla, muuten meikäläinen alkaa kutiamaan välittömästi.
Huomasin tänään että minusta on varmaan tulossa jonkinmoinen matelija... Olin pistämässä vaatteita aamulla päälle, kun huomasin mahassani ison läiskän josta nahka oli alkanut "kesimään". Hieroin sitä kohtaa niin nahkaa rullaantui pois oikein urakalla :D Tutkailin sitten vähän tarkemmin niin reisissä sama juttu, ja kaulassa myös yksi kohta :D Eikä kyse ole sellaisesta kuivasta, hilseilevästä ja punaisesta kohdasta mitä mulla naamassa on vaan iho vaan lähtee pois :D Samalla tavalla kun Jadella kun se oli parin päivän ikänen :D Jospa tekis kunnon ihonkuorinnan tänään...

Hankala paikka VP:llä. Paha sanoa mitä tekisin. Kotona on kiva olla kun lapset on pieniä mutta unelmatalo on kuitenkin unelmatalo ja kaipaatte lisää tilaa joka tapauksessa. Meille tuli talo ja se tarkoittaa sitä etten kovin kauaa voi olla pois töistä mutta toisaalta tuskin olisin jaksanut olla edellisessä asunnossa kotosalla kun olisi seinät kaatunut päälle siitä ahtaudesta.

Mulle meinaa tulla rintatulehdus tai ainakin nyt on ollut vuorokauden toinen rinta tukossa ja kipee. Kovasti olen yrittänyt imettää vaikka missä asennossa mutta kun ei irtoa. Toivottavasti saisin sen kotikonstein auki.

Minua harmittaa kun typyllä ei ole kaveria jota voisi nähdä usein. Nytkin puistossa taas hakeutui toisten tyttöjen seuraan kovasti ja sitten matkalla harmitteli kun ne eivät halunneetkaan olla hänen kanssaan. Joka päivä haluaa mennä puistoon missä on ryhmishoitajat lapsineen jotta näkee "kavereita". Voi kun löydettäs joku kiva ihan oma kaveri tästä läheltä. Kavereilla on poikia ja asuvat vähän kauempana. Toinen niin kovasti kaipaa seuraa että äitin tekee pahaa. Onneksi tuossa lähellä asuvan tytön äiti on opettaja eli jospa olisivat kesällä paljon kotona jotta tytöt voisivat tutustua ja leikit lähtisi käyntiin.

Nyt on pelottavan hiljaista joten pitääpä lähteä tsekkaan tilanne...

Eipä meitä pankista uloskaan naurettu. Selvittäis laskujemme mukaan lainasta ja kenties jopa hoitovapaasta, jos KAIKESTA tingitään... Se jälkeen vois tuntua melko leveältä elo ;) Sunnuntaina mennää kattoon taloa, tänään pitäis tulla alustava lainalupaus...ja tää pitäis laita sikanopeeta myyntikuntoon =/

Äh, mua vaaditaan äitiksi... Jatkan illalla.

Yhteistyössä