***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jenna kiittää Sinttua onnitteluista.

Jos tässä ois oikein nopee, ni saattas ennättää pyöräyttään samalle päivälle vielä toisenki tenavan:) Mut tuskinpa näillä olotiloilla. Ja empä tiiä oisko se loppujen lopux niin kivaa, että tenavilla ois sama synttäripäivä, ainaka niistä itestä:) Äitille tietty tois helpotusta juhlien järjestelyyn:) Siinä mielessä tään päivän loppuosa ois hyvä hetki synnyttää, ku ukollaki ois kerranki lyhempi päivä. Se on koulutuksessa, eikä ilmeisesti lähe enää mettään kotiuduttuaan. Toisaalta sisko pitää sulhasensa kanssa huomenna mökillä bilekihlajaisiaan ja sielläki ois kiva käydä. Heh heh, aina löytyy juttuja jotka ois kiva tehä ennen synnytystä.

Me käytiin eilen Jennan kans pikakomennuksella parturissa. Päästiin samantien, ku soittelin aikoja. Typy oli jo niin ammattilainen, että istu omalla jakkarallaan ja äiti vaan vieressä. Johan tää oliki varmaan jo viides kerta parturissa. Vaikka eipä sielä nyrhitä ku etuhiuksia. Pikkuserkku parturini ku ei henno Jennan kiharoihin koskea. Empä taitais kyllä mäkä:) Varasin myös itelleni rohkeesti mahollisen ajan. Se ois ens viikon ke eli päivä la:n jälkeen. Saa nähä tuleeko sitä käytettyä. Maaliskuussa ku jäin lomille kävin viimex tyvikasvun peittämässä. Sillon aattelin, et seuraava kerta ois joskus vauvan synnyttyä. Mut nyt järkeilin, et eihän sitä tiedä tulevaa, jos kaveri nukkuu vaan pikku pätkiä, ni ei siinä kyllä mihkään kampaajalle lähetä nautiskeleen.

Järkky ku mulle on tullu valtavat suonikohjut oikeeseen polvitaipeeseen. Sängystä noustessa ei meinaa päästä liikkeelle. Onnex niitten pitäis pienentyä synnytyksen jälkeen. Ainaki kälyllä oli pienentyny.

Mutta nyt me lähetään taas ulos kivihommiin. Ne edistyki nyt vähän isommin harppauksin, ku ukko toi eilen ja tänä aamuna mulle kottikärryillä kunnon kuormat aseteltavaa. Muutaman kiven minuuttitahilla ku ei kovin nopeesti tuu jälkeä.

mun menee hermot tähän nettiin pian. viime viikon tiistaista lähtien ei meillä täällä töissä ole toimineet linjat kunnolla, mutta edelleen vikaa etsitään. tosi kiva kun just oon saanut kirjoitettua pitkän työsähköpostin tai viestin tänne palstalle, niin lähetettäessä napsahtaa yhteydet poikki........ perkules!!!

tuukka sai taas aamulla kehuja hoitajilta, kehuivat häntä fiksuksi ja teräväksi. näin perjantaisin kun on hoidossa lelupäivä ja tuukka otti tänään mukaan sellaisen minipienen kaivinkoneen, jota toinen pieni poika heti koetti viedä hänen kädestään. tuukka ei tietenkään sitä antanut, mutta antoi tilalle vähän isomman puskutraktorin tms, joka kelpasikin pikkumiehelle mainiosti. hoitajat sanoivat, että tuukka on tosi taitava tuossa "vaihdantatalouden" harjoittamisessa, eikä juurikaan ala kähinöimään leluista. osaa siis pitää omista tavaroistaan huolen, mutta huomioi myös muut ;o) ihana ;o)

neljä viikkoa vielä pitäisi jaksaa ja sit alkaa loma. tuukallakin on kuusi viikkoa lomaa hoidosta... sitä odotellessa..........

Hyvä Tuukka! Ajatella, että melkein ainoana lapsena on noin valmis "jakamaan". Nero =)

Jennalle lämpimät onnittelut ja Satulle jaksamista! Mullakin on suonikohjut. Tulivat jo ennen raskautta, eli tosi nuorena. Ja raskauksien myötä ovat luonnollisesti pahentuneet. Mulla ei onneksi ole kipeitä. Ajattelin mennä vaahtohoitoihin sitten, kun tuntuu että lapsiluku on täynnä. Tämän hetken olo on, että kolme omaa melko tiuhaan tahtiin ja sen jälkeen katsotaan se tukiperhetoiminta uusiksi. Salaa mietin, että jos tekis niin kepulit, että "hankkiutuis" raskaaksi tän kakkosen ollessa n. 1v. Siinä vois käväistä puoli vuotta töissä rikastumassa ja sitten taas perhevapaille. Mulla menee työtahti niin, että jos palaan töihin helmikuulta, niin mulla on sikakevyt kevät (=kolme oppituntia viikossa ja silti täys kuukausipalkka) ja luonnollisesti pitkä palkallinen kesäloma. Elokuussa, kun koulut alkaa, olis hyvä aloitella uus mammaloma ;) Siinä ei kyllä ehdi polttaa itseään loppuun.

Nyt tämä rouva palaa sorvin ääreen. Ihanaa, viikonloppu! Nauttikaa oloistanne!

Kiitos ja Onnea Jennalle!

Ihana Tuukka :) Pienestä on miehen sosiaaliset taidot kehittyneet ja perusluonteessa tuollainen toisen huomioiminen. Ja siitä juputtamisesta, eiköhän se oli välillä sinunkin vuoro. Anna tulla, me kyllä kestetään. Meillä ei varsinaista ahdinkoa ole rahojen kanssa mutta hieman on joutunut tarkistamaan elämäntapaa jotta pärjätään. Oma talo = iso laina :( Aina sitä on kuitenkin eteenpäin menty.

Meidän neitillä oli eilen hoidossa juhlat ja typy oli tärissyt onnesta kun niin oli jännittänyt. Heillä oli tuplajuhlat kun hoitokaveri on syntynyt päivän myöhemmin ja koska tänään on kaksi poissa niin juhlivat molemmat juhlat samalla. Me vietiin mehua, keksiä ja namusia ja toinen tyttö oli tuonut jädet ja sitten saippuakuplia kaikille. Oli kuulema olleet hyvät kekkerit. Tytön hoitaja on ihana ja oli ostanut lahjankin. Sellaisen puisen nalle puh palapelin. Se olikin niin tärkeä juttu että typyn huoneessa olevalta pöydältä lensi kaikki muut tavarat lattialle jotta palapeli saadaan siihen :) Sitten me annettiin jo meidän lahja eilen kun haluttiin antaa se perheen kesken. Kyllä on nyt vauvat nukkuneet vaunuissa. Vuoronperään ja osa ylhäällä ja osa alhaalla tavaraosastolla :) Pihalle pitäs jo kovasti päästä kuulema Epun kanssa lenkille. Kait pitää vielä joku lelukoira ostaa jotta voidaan sitten lenkkeillä koko konkkaronkka: vaunut, äitit ja koirat ;)

Eilen saapui jo ekat vieraat eli anopin sakki ja tänään tulee lisää yövieraita kun miehen serkkupoika vanhempineen saapuu. Huomenna tulee mun vanhemmat, sisko ja kummipoika heidän kyydissään. Ihanaa saada kummipoika kylään kun ei ole kertaakaan käynyt meillä vaikka on yhdeksän! Vanhemmat eivät saa aikaiseksi lähteä kylään. Lauantaina tulee lisäksi enään meidän kaverit lapsensa kanssa. Sunnuntaina ajattelin huilata mutta tätini soitti että jos tulevat käymään. No en kehdannut sanoa ei, kun kehitysvammainen serkkuni tykkää niin paljon meidän neitistä ja se on hänelle synttärilahja kun tulevat käymään. On siis syntynyt lauantaina mutta vuosia tulee jo 31. Mieli ei vain ole ihan samalla tasolla.

Typyn kummeihin olen jälleen pettynyt kun soittelin pari viikkoa sitten ja ei vastattu ja peräänkään ei ole soitettu. Jos ei tänään soita onnitteluja neitille niin minä soitan ja kysyn mitä olen tehnyt kun välit on näin huonot.... En ymmärrä ja olen pettynyt neitin puolesta. onneksi on kaksi loistokummia eli meidän siskot!

te ootte ihania ;o) mun mieli on keventynyt ziljoona kiloa jo ihan pelkistä teidän sanoista, joten katotaan tarviiko mun sitä sähköpostia kirjoittaa lainkaan...

tuukan kummitäti ei kans muistanut tuksun synttäreitä lainkaan - tää täti joka on australiassa. facebookin kautta oon hälle viestitellyt ja onpa hänkin facebookissa käynyt synttäreiden jälkeenkin, mutta eipä oo kommentoinut mitenkään mun viestejä.. no, onneks isosisaruskummit ovat läsnä tuukan elämässä.

Sadulle pistää kiirettä kinttuun (tai jonkun muun ruumiinosan puolelle), jos meinaa tänään vielä synnyttää ;o)

VP:llä on kierät mutta suloiset suunnitelmat - siitä vaan toteuttamaan!!

Onnea Jenna ja Typy!!!

Tänään oltiin Miklun kanssa hammashoitajalla. Olin tietenkin varautunut pahimpaan eli itkuun ja paniikkiin ja raivoamiseen (Miklun osalta siis :D), mutta tämäpä alkoi heti hoitajalle höpöttämään purkasta ja hampaiden pesusta :) Hampaatkin antoi nätisti katsoa. Olin kyllä kuin Naantalin aurinko kun pois päästiin ja Miklu sai suuren suuret kehut kuinka reipas oli :) Toiveet korkealla että ensi viikon neuvola sujuisi yhtä hyvin :D

Sinttu kyseli äitiyspakkauksesta. Se näytti oikein kivalta, toppapuku varsinkin oli ihana :) Myös ne oranssit vaatteet valkoisin palloin oli kivoja, ja tummanruskeat housut :) Eiköhän ne kaikki käyttöön tule! Ajattelin jopa ne kestovaipat ottaa käyttöön, niin kauan kuin menevät. Säästöä sekin vaikka en enempää aiokaan hankkia...

Kunpa Satu nyt pian pääsisi synnyttämään! Ettet vain olisi jo ;)

Viikonloppuja!

Onnea päivänsankareille!

Ida nukkuu omassa sängyssä,kun typy heräsi ulkoa karjumaan naapureiden "keskustelusta" eli huudosta :( Sen jälkeen Ida tietty raivosi, mutta lopulta nukahti syliin, josta tipautin sänkyyn sitte. Nyt olis sitte huomiseen puoleen päivään ihan vapaata..pitäsköhän siivota ;) Oon kyllä ihan puhki, ku on tuo melko rankaa työtä. Meen varmaa kans pitkällee hetkeksi, et jaksan sitte illalla touhuta Idan kanssa. Lähen muuten huomenna ekan kerran jonnekin niin, että mies jää Idan kanssa ihan kokonaiseksi vuorokaudeksi. Eli oon siis yksin yötä pois...mut ei hätää tiedän että nuo kyllä pärjää. Varmaan paremmin, ku me idan kanssa ;))

Kiitokset muillekin Jennaa onnitelleille!

Täälä ollaan vielä tiukasti. Naapuriin meni just ekax ensivasteauto ja sitte ambulanssi. Monikohan kylällä epäilee, että mua lähtivät synnärille viemään. No joo, mutta kauheetahan toi vakavasti ottaen on, ku ambulanssit naapuriin menee. Toivottavasti ei mitään vakavampaa. Mut ei kauheen hyvältä näytä, ku molemmat ajoneuvot sinne pyyhälsi n. 10min välein.

Ja hah. Meitsi ku tuumaili, et nyt ois ukon kannalta hyvä lähtee synnyttään, ni eiköhän nuo lähteny yhtiökumppaninsa kans tutkaileen lähemmäs 100 km:n päähän tarjottavia kohteita. Näin ympäripyöreesti sanottuna:) Joten ei kiitos taas muutamaan tuntiin synnärille lähtöä. Vaikka tuskin täsä ny muutenkaan mihkään ollaan lähösä.

Vai alkaa Miiaaki jo tympiä "isona" olo. Oota ny vielä ainaki viikon verran. Etkä sä ny ainaka ennen mua saa jakautua:)

Äläs manaile, Miia =) Voi se ihan ajallaankin tulla. Mun serkku ja sen äiti on molemmat odotelleet esikoistaan yliaikaisen käynnistykseen asti, mutta loput lapset tulleet ihan omia aikojaan.

Meillä oli antoisat pihatalkoot taloyhtiössä. Upea sää, paljon osanottajia ja saatiin myös paljon aikaiseksi. Mun aika meni kyllä muonituksessa ja lapsista huolehtien. Piharemppojen takia pihasta puuttuu kunnon aita ja portit, eikä Essiä voi laskea sekunniksikaan silmistä, ettei juokse jonku pallon perässä tielle. Nyt pitäis palkita mies ja itseni siinä samalla roskaruualla ja odotella ens yön viisufinaalia.

Me saatetaan tehdä huomenna Ikea-keikka, että saatais Essille viimein uus sänky. Saattoi unohtua sanoa, että uus keittiö on tulossa =) Aivan mahtavaa, jos vielä päästäis nauttimaankin siitä... Jännäillään edelleen suuria elämänmuutoksia. Keittiö on siinä sopassa pikkujuttu.

Tää lähtis nyt hakeen sitä roskaruokaa, kun mieskin ulostautui saunasta.

vihdoinkin se on tapahtunut - tuukka on hoksannut pottailun jujun ja nyt ollaan jo monena päivänä saatu pissat pottaan!!!! tää päivä on mennyt päikkäreitä lukuunottamatta ilman vaippaa - tuloksena kahdet märät housut ja sukat, mutta varmaan viidet pisut pottaan ja melkein samanverran ulos nurmikolle ;o) tuukka on itsekin niin innostunut asiasta, että viimeisimmän pissan jätti kesken, jotta päästiin välillä tyhjennykselle pönttöön, sen jäkeen istui heti uudestaan ja pissasi loppuun ;o)
mä olen niin haltioissani, että tää tuntuu tuukan tähänastisista kehitysaskelista suurimmalta - vaikka tosiasiassa kävely ja puhe on aiheuttaneet ihan yhtä suuren ihastuksen. voitte uskoa, että kannustuksesta ja kiitoksista ei tuukan pottailu jää paitsi.

piti muuten myös kertoa, että viime viikonloppuna tuukka sai papalta säästöpossun (tai kai se on säästöpapukaija) ja siihen vähän kolikoita. herra totisesti tietää rahan arvon, koska hän on nyt aina papukaijan kanssa kärttämässä "lisää rahaa"..

Miialle jaksamista masun kanssa. toivotaan, ettei tää vauva viihtyisi masussa ihan niin kauaa kuin Theo ;o)

Sadulle kans tsemppiä viimemetreille!

viitsisköhän sitä katsoa euroviisut? mä en ole edes kuullut suomen kappaletta.........

Me ajeltiin tänään Ranua eläinpuistoon, kun Ikea ei kiehtonut tarpeeksi =) Oli kiva reissu ja meni ihan lomasta. Huomenna käynnistyy sitten viimeinen työviikko tosi pitkään aikaan. Jee!

Energia ei tahdo riittää nostamaan takapuolta sohvalta, vaikka tarttis vain hakea rillit laukusta, että vois katsoa telkkaria. Pitää varmaan odotella, että mies tulee ja tuo =D Harvemmin sitä tulee kuitenkaan pelkästään istuskeltua. Äsken kirjoitin kaks työpostia ja nyt olis tarkoitus viikata vielä kolme koneellista pyykkiä. Laiskottelua työnarkkarin tyyliin, kun saa tehdä kaiken sohvannurkassa kotivaatteissa ja telkkari suoltaa amerikkalaista hömppää...

Ymmärrän kyllä sintun riemua Tuukan pottailusta. Vaipattomuus helpottaa tosi paljon vanhempien elämää. Yökuivuutta meillä vielä odotellaan. Vähän tuurilla saattaa mennä yökin kuivana, mutta usein on pissat vaipassa.

Jokohan Satu on laitoksella, kun ei oo tänään kuulunut mitään? Jännää jännätä taas toisten puolesta.

Yökuivuudesta puhen, Idalla on tullu ne muutamat vahingot ja sen jälkee ei mitään, joten Ida on yökuiva.. Tolla vauhdilla myös kohta Tuukka ;)

Jaaha..vaikka kuinka tahtois, ni ei ehi enempää perehtyä ja kertoa tai kommentoida..joten eikun töihin.

huomenta

me jäätiin tuukan kans kotiin, kun tuukalle nousi illalla kuume. nyt se on jo melkein laskenut, mutta tää päivä ollaan rauhassa ja parannellaan kotosalla. huomenna olis päästävä töihin, kun on laivauspäivä.. mutta katsotaan.

tää päivä alkoi tuukan osalta pissalla sohvalle.. voi olla vaikutusta sillä, että poika on aika väsynyt ja pökkyräinen - ei hoksannut ajoissa että pissa tulee. aika hyvin hän kumminkin osaa jo pidättää. kai sitä pian voi jo koettaa päikkäreitä ilman vaippoja..

palaan myöhemmin kirjoittelemaan!
hauskaa viikkoa ;o)

Täälähän sitä vielä ollaan. Tänään ois se kontrolli äitipolilla. Kontrolli, johon mä kuvittelin etten joutuis. Lääkärihän tuumas, et tuskin päästään la:n asti, joka on siis huomenna. Mutta sinne pitäis reilun tunnin päästä lähtiä. Meen kälyn kans, ku ukko ei työkiireiltään ennätä mukaan. Yksin en viiti lähtiä ajamaan tota reiluu 60 km suuntaansa. Lauantaina ku oltiin niissä siskon kihlajaisbileissä, ni meinas olla vähän hankalaa vänkärin penkillä. Supisteli vähän väliä ja pakara puutu. Takas tullessa ei ollu mitään, ku ite ajoin. Mut nyt en viiti riskeerata. Onnex äitillä alko tänään sopivasti parin viikon loma, ni se voi kattoo sen aikaa meiän tenavia.

Kylläpäs Tuukka kehittyy kuivax mahotonta vauhtia. Kumpa meilläki päästäs taas pikku hiljaa tosi toimiin sillä saralla. Mutta ku typyä on niin hankala saada potalle. En oo jaksanu väkisin taistella. Eiköhän se ala oppimaan täsä kesän mittaan. Tulis vaan kunnon kelejä, että vois pihalla vipottaa pikkupöksyisä, jos se vaikka auttais. Tiiä häntä. On se hullua, ku sillon joulun aikoina näytti, että Jenna oppii pian lähes ekana kuivax, mutta nyt taidetaan pitää perää siinäki asiassa. Nooh, puhe on sitte sitäki parempaa:) Pakko keksiä positiivisia puolia.

Mut hammashoitajalla käynti poiki sen, että nykyään meillä pestään sitte aamuin-illoin hampaat. Jes. Tais olla aiemmin vaan äitin laiskuutta, ku ei saanu typyä innostuun iltapesuista.

Mut nyt täytyy alkaa Jennan kans valmistautuun sinne mummulle ja äippäpolille lähtöön. Saas nähä kuinka sielä nyt ronkitaan, josko se pistäis synnytyksen alulle:)

Satulle sisua polikäynnille. Saattaahan nuo tahallaan ronkkia aika kovastikin. Mulla iski eilen ekaa kertaa kunnolla huoli päälle, jos synnytänkin jossain muualla kuin täällä =/ Mutta nyt aamulla tuntuu taas paremmalta. Jos vain ehtii kunnolla tutustua uuteen maahan ja sairaalaan, niin eiköhän se suju. Ja onhan mulla kielitaitoinen mies mukana.

Vauva on alkanut liikkua mahassa oikein urakalla. Tai siis tunnen nykyään liikkeet useasti päivässä ja saatan herätä yölläkin. Nyt on enää pari viikkoa rakenneultraan. Viime yönä iski myös sen verran tuntuva iskiaskipu, että mies unenpöpperössä yritti hieroakin ja sillä meinas mennä synapsit sekaisin, kun koko ajan lipsui liittohuollon puolelle =D

Meidän pitäis lähteä hoitamaan raha-asioita ja käydä puutarhalla. Sitten vien Essin tarhaan ja aloitan viimeisen työviikon! Jokohan tässä saa tuulettaa?!

Eilen juhlittiin meillä 2v synttäreitä. Vieraita oli talo täynnä (yli 20, joista 8 lapsia) mutta meno oli mukavan leppoisaa ja rauhallista. Tänään virallinen synttäripäivä mut ei sitä enää sen kummemmin juhlistella. Ostimme lahjaksi sen Like-a-biken ja mies oli käynyt ostamassa Ferrarin paidan. Hienosti Theo kiitti jokaista vierasta ja muisti vielä lisätä perään "iso paketti" tai "pieni paketti" ...hmmm...

VP - tiedän et en saisi manailla, mutkun viimeksi sanottiin kk ennen la että et kyl pääse laskettuun aikaan ja sitten kun menikin 2 viikkoa yli niin ne oli kamalia viikkoja. Nyt sitten yritän ajatella et menee taas sen kaksi viikkoa yli et ei olis niin kamalaa :) Mut ihanaa et esimerkein annatte toivoa et ei se niinkään välttämättä mene. Ja sainhan mä tosiaan ajan sinne painoarvioon 4 pvä ennen laskettua aikaa, jolloin voisi olla käynnistys mahdollinen.

Sinttu - ihana Tuukka rahankeräyksessään :) Meilläkin säästöpossu on ollut käytössä kauan ja välillä Theo lähtee sen kanssa aina kärttämään meiltä rahaa.

Tänne on luvattu loppuviikoksi melkein +30 lämmintä... Taitaa tulla sisäpäiviä kun muutenkin on niin kuuma tämän mahan kanssa heilua. Mut ihanaa silti et on kesäistä!

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm
1v6kk 9820g/80cm
2v 10700g/83cm/hattu 49cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm
1v5kk 10600g/80cm
1v6kk 10340g/85,4cm
2v 11200g/90,1cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm
1v3kk 10885g/79cm
1v6kk 11359g/80,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm, pikkukakkosen la 6.8-08
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1v 11355g/80.6cm
1v6kk 12835g/88.1cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm
1v3kk 11710g/84,3cm
1v6kk 12600g/87cm
2v 13720g/91,5cm py 48,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm, pikkukakkosen la 27.5.2008
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm
1v6kk 12kg/84cm
2v 13kg/87cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm pikkukakkosen la 17.10.2008
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm
1v6kk 9300g/79,5cm
2v 10320g/84,1cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm, pikkukakkosen la 20.6.08
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm
1,5v 12,1kg/87cm
1v11kk 13,5kg/92,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm, kakkosen la 22.10.2008
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm
1v6kk 10550g/79,8cm

30.5. Miira & Severi(rv42) 3790g/51cm kakkosen la 30.9.08
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm
1v6kk 10235g/77,5cm

Laitoin meidä uudet mitat näkyviin. Aamulla käytiin neuvolassa ja hyvin meni. Kehui typyä tosi reippaaksi ja niinhän se olikin :) Höpötteli niitä näitä tätin kanssa ja touhusi minkä kerkesi. Keitteli kahvit meille ja sen sellaista ;) Mitat saatiin tosi hienosti otettua. Neiti oli kyllä niin oma itsensä siellä ettei tosikaan, sai jopa pienen väittelyn aikaiseksi tätin kanssa. Kinasi yhden lelun omistajasta, olisi kovasti nimittäin halunnut ottaa sen mukaansa. Mulla oli neuvola ensin ja kun kuunneltiin sydänääniä niin neiti rupesi tanssimaan ja pyysi tätiltä lisää "musaa". Muuten kaikki ok mutta minua supistelee jonkin verran ja sainkin ajan illalle lääkäriin ja katsotaan tilanne. Toivottavasti kaikki olisi alakerrassa ok.

Meillä oli kanssa juhlat viikonloppuna ja oli niin haipakkaa että ollaan väsyneitä kaikki. Viime yö meni sen vuoksi harakoille ja meillä kekkuloitiin yhdestä neljään hereillä. Neiti kävi niin ylikierroksilla. Nyt tuntuu ettei silmät pysy auki.

Lahjoja saatiin paljon mm vaatteita, nukke, nojatuoli, sellainen pehmoinen little pony, palapelejä ja muumi muki. Tais olla vielä jotain mutta ei jaksa nyt muistaa. Typy nautti niin paljon huomiosta ja vieraista. Tänään vielä tulee kaverit käymään ja jossain vaiheessa viikkoa vielä joitakin. Olisi helpompi jos kaikki tulisi kerralla,vaikka sitten ei ehtisi jutella vieraiden kanssa lainkaan.

Satu: näin unta että miehesi kävi kirjoittamassa tänne että poika tuli. Mitat sillä oli jotain ihan järkyttävää mutta paino vain jäi mieleen, se oli 4880g. Taisi tulla siitä kun mahasi on aika vaikuttuva näky, tuskin siellä kuitenkaan jättiläistä asustaa ;)

Sinttu: minä jos kuka tiedän sen riemun kun on tahkonnut sen potan kanssa ja kun viimein alkaa sujumaan :) Meillä viikonloppu meni kuivana, paitsi vielä unille tarvitaan vaipat. Päikkäreiltä vaippa on yleensä kuiva, mutta yövaipassa on tavaraa, mutta ei läheskään niin paljon kuin ennen. Siinäkin siis parempaan menossa.

Yhteistyössä