***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No vähän takapakkia kyllä kuivuudessa, kun parina yönä on vaihdettu lakanoita..mut itkuakin on ollu ja ihan semmosta kipuitkun kuulosta, ni onhan siinä jo pissat ehtiny lirahtaa enneku jompikumpi ehtii viemään potalle. Ni viimeyön kipuitku oli siitä, kun nenä kopsahti sängyn reunaan ja toissayönä epäilin hampeja. Jatketaan kuiteskin samaan malliin pienistä takapisuista huolimatta.

Mä pidän tänää vapaata, kun eilen saatiin opinnäytetyö sinne esitarkistukseen...eli nyt ootellaanmitä muutoksia sen myötä tulee. Käytiin jo kerhossa sekä kaupassa. Syötiin äsken melko tulista ruokaa ja Idallekin maistui hyvin :) Joten lisää vaan mausteita kehiin(kuhan oma maha sen sallisi). Eilen illalla alko mulle flunssa tulla ja olo on aikasta mukava, nyt ehtiikin sairastaa viikon verran, kun sitten on vasta ihan pakko mennä kouluun seuraavaksi. Tehtäviä kun voi väkertää kotonakin.

Kaikille kaikkea hyvää ja paranemisia sun muita ;) sekä kevättä..täällä kun tuli tänään räntää.

Uh, mulla on kurkku tautisen kipee ja sen lisäks oon kait purru poskeeni ja se haava on kans tosi kipee. Päikyssä on kanssa oksutautia -toivon ettei tartu Mimmiin.. Kiva Antsukka et saat vähän vapaata! :-) Oot sen ansainnut.

Antsukka on tosiaan vapaansa ansainnut! Toivottavasti ei mene ihan sairastaessa.

Kipeille paranemisia ja ihana kuulla että Miklu voi paremmin :)

Hieman hiertää tuo VP:n tuleva loma. Mulla olisi sellaiset kolme viikkoa lomaa joten vielä saa pakertaa ennen kuin jään kotiin.

Käytiin äsken ultrassa ja kaikki ok. Oli tosi tarkka ja uusi ultra joten hienosti näkyi kaikki. Rakenneultraan lääkäri oli minut määrännyt ja vähän kerkesin jo pelästyä kun ei se silloin pikakäynnillä maanantaina mulle itselle mitään maininnut. Johtuu kuitenkin ihan minun yhteenkasvaneista varpaista ja sormesta. Mitään haittaa niistä ei ole koskaan ollut mutta onhan se rakenteelta poikkeavaa joten kunta tarjoaa ylimääräisen ultran. Typystä ei mitään sellaista tutkittu. Silloin saadaan tietää sukupuoli jos halutaan. Taitaa olla ettei haluta mutta aika näyttää.

Meillä hulinoitiin viime yönä ja nyt väsyttää. Typy heräs siihen kun oli köyttänyt itsensä yöpaitaansa niin tiukasti etten meinannut saada sotkua selväksi millään ja sen jälkeen vaati minua olemaan sänkynsä vieressä. Siirsin tunnin valvomisen jälkeen patjan siihen viereen ja sitten nukuttiin.

Ja taas sataa, alkaa jo ottaa päähän nää säät. Viikonlopuksi on luvattu lämmintä eli sitten sataa Suomessa ja kun tullaan niin sataa taas täällä... *huokaus*

Tein saksanläksyjä... pakkailin... huomenna olisi vielä yksi tilaisuus illalla jossa pitää käydä naama näyttämässä ennen perjantaiaamun lentoa Suomeen. Ahdistaa kaikenmoiset edustustilaisuudet kun mitään järkevännäköistä vaatetta ei mene enää päälle. No perjantaina voi sit juhlia viikkoja 30+0 Suomi-herkkujen parissa :)

Vautsi kun hienosti on osa jo kuivia, meillä otettiin taas takapakkia ja pottakin on tyhjä taas monesti... No vauvan syntymä kun on edessä pian niin taidetaan suosiolla jättää isommat harjoitukset sinne kesälle. Kakka ei edelleenkään tuu muualle kuin vaippaan (sen "kauhukakan" jälkeen, jonka teki pottaan ja säikähti kamalasti sen kokoa ja huusi kun syötävä...) No ehtiihän tuota...

Kauhukakka:)

Huh huh, kuinka joillain meiän tenavista, siis lähinnä Mimmillä, on pitkät pissavälit. Jenna pissaa lähes tunnin välein. Niinpä tuo kuivaksi harjottelu tekee pikkasen tiukkaa, vaikka äiti väliin yrittäiski olla asialla. Mut se ny johtuu tietty lähinnä siitä, että typy on lähes koko ajan pyytämässä menua. Mehua joo, huono äiti ku oon ni annan. Mut kyl meillä sit vastapainox koitetaan syödä ksylitol-purkkaa ja -karkkia. Karkki on kylläki tota Dent-pastillia, eikä mitään täysksylitolia. Ja purkat on lähes poikkeuksetta masussa. Kuinka hyväx sekä lie.

Meillä oli taas semmoset sembalot typyn päikkäreitten kans. Jo toinen kerta muutaman päivän sisällä, ku loppujen lopux typy tulee suosiolla mun viereen, ku ei jaksa enää itkeä äitiä toiseen sänkyyn. Kahen maissa alettiin taas yrittään, mut tuossa just puoli viiden jälkeen nukahti. Ja tää on se neiti, joka nukkuu yössä sen 8,5h. Hoh hoi. Mä jo aattelin, et pitääkö alkaa jättään suosiolla tämmösinä päivinä päikkärit pois. Mutta... Pitäs noi yöt olla sit hiukka pitempiä. Eihän mulle itellekkä oo koskaan riittäny noin vähäset unet. Mäki oon nukkunu lähes aina melkein yheksää tuntia. Mut täytyy hyväksyä, et Jenna on tullu isänsä sukuun. Hohhoi.

Vai sataa sielä Saksan maallaki. Miehen veli on sielä ny koulun puolesta reissussa, ja mä lupailin sille 15 asteen lämpöjä. Heh heh. Toivottavasti ei kuunnellu mua pakatessaan:)

Kylläpäs nää ultra-jutut menee eri lailla eri puolella maata. Täälä niitä on vaan noi np- ja rakenneultra ja tietty synnytystapa, joka onki pikapuoliin mulla. Kaikista näistä poliklinikkamaksu. Jos mä ny oikein oon ymmärtäny, ni kaikki kyl käy rakenneultran, ei siinä mitään poikkeavuutta vanhemmilta vaadita.

Jennahan herää kans vakiona joka yö kerran. Oliskohan silläki sillon pissahätä... Pitäsköhän kokeilla. Mä aina nostan sen vaan sängyn laidalta meiän väliin ja se siitä.

'Kauhukakka' voi pientä kun säikähti, suosiolla sitte myöhemmin.. Mimmille olivat eilen laittaneet ulos vaipan ja kotio kun päästiin niin Mimmi tuumas heti et 'vaippa poish' ja oli pissinyt siihen, mokoma ;-). Välillä kyllä niin huvittaa pikkuneiti kun menee ite potalle ja kaataapa tuotoksetkin usein viä ite pönttöön -tällöin kyllä lattiakin saa osansa... ;D On myös petrannu pukemisessa ja riisumisessa, melkein saa paidan ite päälle ja housut menee kyllä jalkaan.

Mä täällä haukottelen kun oon vähän puolikuntonen ja Mimmi heräili pitkin yötä. Ei ois millään halunnu herätä ja sit piti kiukutella ja haraista hammastahnaa äitin hiuksiin, mur. Melkein taas myöhästyin töistä... No, onneks ei ollu kukaan täälä oottaas tiskin takana...

Miian poppoolle mukavaa Suomireissua! :-)

Huomenta! Nauruntyrskähdyksiä tuli meilläkin tuolle kauhukakalle =D Mies on muuten lopullisesti hyväksynyt tämän meidän nettiystävyyden. Aluksi sille ei tahtonut mennä kaaliin, että me ihan oikeasti keskustellaan täällä kaikesta ja kuten ystävien kanssa on tapana, ollaan myös paljon "keskenämme".

Mulla on taas kirjoituspäivä edessä ja tänään pitäis saada nippu eteenpäin =/ Toukokuussa olis sitten tarkoitus olla täysin valmista. Töitä siis riittää edelleen... Mutta tää on tosi opettavaista.

Meillä jatketaan myös huonoja öitä. Nyt oli unenpuutteesta jo mojova päänsärkykin ja oli pakko ottaa lääkettä. Lauantaille mulle on luvattu nukkumispäivä, kun mies aikoi lähteä Essin kanssa Kauppahalliin tai johonkin vaan yhdessä. Tänään siivotaan ja tarkoitus olis myös tapetoida Essin huone =) Jeejee!

Kauhukakka nauratti tääläkin =)

Meillä vaihteeksi nukuttiin viime yönä ja olipas mukavaa vaihtelua.

Juuri oli palaveri ja mun uutiset julkistettiin ja kaikki sanoi yhteen ääneen "arvattiin,mutta ei kehdattu kysyä". Hassua miten herkkä sitä on kun olin ihan tippalinssissä kun kerroin asiasta.

Meillä mies aina naureskeli mun virtuaaliystäville ja en tiedä liekö enää edes muistaa koko asiaa. Yleensä meinaan täällä töissä kirjoittelen ja en juuri kotona istu koneella. Enkä myöskään kerro teidän kuulumisia hänelle kun ajattelen sen niin että kun hän ei teitä tunne niin ei häntä myöskään kuulumiset kiinnosta. Joskus mainitsen jostain hauskasta jutusta mutta ei hän ole sen tarkemmin kysellyt ai kuka. Tai sitten hän muistaa ja tietää mistä puhun. En tiedä.

Onpas tosiaan ultrissa ja lääkäreissä eroa koska meillä tarjotaan ainoastaan tuo np ultra ja viimeksi vaadin päästä synnäriarvioon koko vuoksi. En tiedä laitetaanko taas vai riittääkö heille tieto siitä että viimeksi kaikki meni tosi hyvin niin erikoistoimenpiteisiin ei ryhdytä nytkään. Aika näyttää.

mä kommentoin kans tuohon ultra-asiaan, vaikka ei ne mulle olekaan ajankohtaisia...
täällä siis pääsee poliklinikkamaksulla sekä np- että rakenneultraan, mutta mitään synnytystapaultraa ei ainakaan mulle tehty.

tosiaan, toivottavasti Miialle tulee hauska suomireissu!!

mä kävin eilen ostamassa tuksulle kesäkumpparit. koko 22 menee vielä hyvin - tosin vaihteleehan tuo koko merkistä riippuen - mutta on tukkelilla aikas pieni jalka.
seuraavaksi tarvis mennä kenkäkauppaan ostamaan kunnon "kävelykengät".
shoppailin jo vähän synttäritarpeitakin (lähinnä leivontaa varten + ilmapalloja + poppareita yms...), kun oli tuplabonuspäivä. me pidetään synttärikemut jo 4.5. kun seuraava sunnuntai on sit äitienpäivä.

tuukkaa oli taas eilen purtu hoidossa.. toinen kerta jo pienen ajan sisään.. tuukka kun ei kuulemma hevin luovu tavaroistaan, niin ei ole pienemmillä muuta vaihtoehtoa kuin iskeä hampaat kiinni :( auts..

kauhukakka - hauskan kuuloinen mutta ei varmaan Theolle kovin mukava kokemus.. ;/

Voi Theoa kun oli kakkaa pelästynyt, toivottavasti aika parantaa haavat :)
Miklu tuntuu olevan sitä ylpeämpi mitä isompi pökäle pottaan tulee, ja sitä sitten huudetaan kaikille ketä kotona sattuu olemaan...
Hyvää Suomen reissua Miialle! Kyselikös Miia muuten niistä allergialääkkeistä? Zyrteciä saa ainakin käyttää raskausaikana, ja sitähän saa ilman reseptiä apteekista (reseptillä kylläkin on halvempi). Juuri tiistaina neuvolasta kyselin että mitä lääkettä saa ottaa Kätilö luetteli paljon muitakin lääkkeitä mutta tuo Zyrtec jäi mieleen koska sitä muutenkin olen käyttänyt.

Täällä tarjotaan np-ultra ja rakenneultra, ei tarvi edes poliklinikkamaksua maksaa. Miklun odotusaikana asuttiin tuossa viereisessä kaupungissa niin jouduttiin poliklinikkamaksu maksamaan, vaikka samaa yksityistä tämäkin kaupunki käyttää ultraamiseen...
Synnytystapaultraa ei täälläkään saa, eikä saanut viimeeksikään. Miklua odottaessa ultrattiin kolmannen kerran TYKSissä kun olin yliaikaiskontrollissa, siinä katsottiin vaan että kaikki oli ok.

Tuukka nyt joutuu vallan purtavaksi :/ Inhottavaa...

Aah, ensimmäinen versio kässäristä lähti =) Nyt voin hetken keskittyä muihin juttuihin ja sitten alkaa uusintakirjoitus. Onneksi tähän jatkuvaan arvostelun alla toimimiseen jo tottuu ja osaan arvostaa kritiikkiä, kunhan se tulee uskottavalta tyypiltä uskottavalla tavalla.

Nyt pitää saada vähän unta palloon. Lipsahti pitkästä aikaa yötöiden puolelle ja aamulla pitää vielä suunnitella tuota virantoimitustakin =D

Huomenta! Minä kertoilen teidän kuulumisia miehelle samaan tapaan kuin kenen tahansa kaverin. Siis aina, kun on jotain hauskaa tai mielenkiintoista tapahtunut.

Sain jälleen käydä rauhassa suihkussa, kun lykkäsin Maisa DVD:n pyörimään. Maisa sopii myös yksin katsottavaksi, mutta jopa Myyrä on Essille vähän liian jännä ja siinä pitää toisen meistä olla saatavilla. Pitää nyt nauttia näistä muutamasta kuukaudesta, kun saan elää vähän "itsenäisempää" elämää. Kohta on uus takiainen rinnalla.

Siskolla on alkanut sujua vauvan kanssa tosi hyvin. Vähän kateellisena katselen niin rauhallista ja tasaista vauvaa... Essi on ollut tosi aktiivinen ja sähäkkä jo natiaisena, eikä kenen tahansa syli todellakaan kelvannut. Edelleenkään ei lähde esim. aamupissalle kenenkään muun kuin mun kanssa. Isänsä kanssa pahimmillaan huutaa kurkku suorana, panttaa pissaa ja päästää sitten housuun =/ Olen yrittänyt kaivella syytä itsestäni, mutta eipä onnistu...oon reippaasti antanut Essiä muiden (hyvin paljon isänsä) hoitoon ja kulkenut omilla asioillani ja töissä. Omasta mielestäni en ole missään sairaalloisessa suhteessa lapseni kanssa. Se vaan on äitin tyttö ja sillä sipuli. Syksyllä on tietysti pakkomuutos edessä ja mies on jo aloittanut vaivannäön tytön suhteen. Kulkevat päättäväisesti kahdestaan kodin ulkopuolella.

Töissä oppimisen suhteen on ollut ihana huomata, miten paljon kätevämpi olen koneiden kanssa nykyään. Yks sellainen monimutkainen musiikkiohjelma alkaa olla tuttu kuin omat taskut ja eilen yks yliopistokollega ihasteli, miten näppärästi käytän ohjelmaa =) Kyllä tuli hyvä mieli. Se on lisäksi sellainen ohjelma, minkä "todellisille taitajille" riittää pikkunäpertelytöitä, jos vain jaksaa tehdä.

Pitäis jaksaa pukea, meikata ja viedä Essi tarhaan. Töitä on tänään taas iltaan asti, mutta saan onneksi käydä välissä kotona. Ja viikonloppu on jälleen TÄYSIN VAPAA! Mulla on talven aikana tosi vähän kahden päivän vapaita. Yleensä viikossa on vain yksi vapaapäivä. Näistä hurjan pitkistä viikonlopuista nautin täysin rinnoin =) Mukavaa alkavaa viikonloppua meille kaikille!

nautihan vapaasta viikonlopusta täysin rinnoin, VP ;o)

tukkeli heräsi pitkästä aikaa tooosi aikaisin, ennen viittä. aika hyvin hän on viime aikoina nukkunut kuuteen saakka... aamusta asti oli niin kauhea meno päällä, että alta pois. suurinta huvia tätä nykyä on kiivetä sohvan käsinojalle (jopa selkänojalle) ja sieltä hypätä sohvalle istumaan. hyppää siis ylöspäin ja eteenpäin ja suoristaa jalat eteen, joten pumpsahtaa sohvalle istualleen.... ei olla paljoa viitsitty rajoittaakaan tuota pomppimista - oppiipahan siinä hallitsemaan kehoaan.

Miklu oppi tuon pottailun kyllä tosi sähäkästi, vieläkin jaksan sitä ihastella. vai että mitä isompi kakka, sitä parempi ;o) hih hii...

mulla pukkaa jotain flunssan tapaista päälle. nenä vuotaa ja välillä on kuume ja välillä paleltaa... pitää illalla siemaista jotain troppia......

mukavaa alkavaa viikonloppua minunkin puolestani!!

Pientä taudinpoikasta edelleenkin täälläkin, ei vain iske kunnolla päälle -eikä tarviikaan kunhan tää 90%-tehoilla meno ei kauaa jatku..

Mä olin eilen työmenolla ja Mimmi oli enon kanssa. Hih, kun tulin kotiin siinä n.puol ysiltä illalla niin olivat pihalla ja mitä eno olikaan Mimmille pukenut; sisävaatteet + kurahousut + kumitakki jossa fleecevuori (käytettynä saatu enkä oo ite juurikaan sille käyttöä keksinyt) + melkein liian pienet kumpparit + osittain rikki oleva kypärämyssy + ohuet(!) lapaset.. No, kaipa neiti oli ihan hyvin tarjennut. Olivat kuulemma keinuneet jne. ;-) Pihalla oli Mimmin sanojen mukaan ollut 'neitejä' (n.10v tyttäjä) ;-D...

Ai niin, mäkin oon alannu pääseen jopa veskiin yksin, ihanaa, suihkuun en oo viä uskaltautunu.. Mut me kyl ollaan aika tiivis 'äiti-lapsi' -paketti noin muuton kuin mitä mä oon töissä tms. Mimmi kyllä olis yhden hoitajan kanssa kerran kuulemma lähtenyt kaupunkiin. Ai juu, sain keskeytymättömät unet yksin omassa sängyssä -aaah.

Sori, olipas sekopää tekstiä, mulla on kaikenlaisia töitä mut piti teitä käydä moikkaas.. ;)
Mukavaa viikonvaihdetta!!

Onpas VP myöhään taas pakertanut. Huhhuh. Hyvää vapaata viikonloppua :)

Sinttu: taas yksi yhtäläisyys meidän lapsukaisista. Suurinta huvia todellakin on tuo sohvalla pomppiminen ja siellä selkänojalla istuminen. Sieltä sitten tullaan alas juuri silleen pyllylleen tupsahtamalla. Meidän exnaapuri oli kauhuissaan kun näki tempun. Me ollaa niin totuttu ettei jakseta edes välittää ja hienosti neiti siellä kiipeilee ja kertaakaan ei ole tippunut ei hallitusti. Eilen tosin meinas että voisiko sitä hypätä sohvan reunalta samalla tavalla lattialle ja luulen että kokeilee kun ei olla vieressä valvomassa. Voip tuntua pepussa.

Ihana tuo mimmin eno =)=) Onneksi lapsi ei ollut kylmissään, muutenhan ei niin väliä mitä sitä on päällä. Ja pääasia tietysti että eno on sentään vienyt pihalle ja varmaan kaksikolla on ollut hauskaa.

Me lähdetään tänään mummoille reissuun. Ihan jees mutta jotenkaan ei huvittaisi lähteä. Se on sellaista lentoa ja kaikki kotityöt jää tekemättä ja siirtyy sitten viikolle tai ensi viikonlopulle tuplana. Hieman olen pettynyt kun typyn kummi ei ota yhteyttä vaikka tietää meidän olevan tulossa. Tiedän että voisin itsekin ottaa yhteyttä mutta en oikeasti muista koska hän olisi meille soittanut ja kysellyt kuulumisia. Viimeksi kun soitin niin ei vastannut eikä soittanut takas. Pääsiäisenä piti heidän tulla käymään mutta hiljaista on. Miehet on välillä yhteyksissä mutta minä ilmeisesti olen suututtanut tämän rouvan ja en tiedä miten. Vetoaa aina stressiin ja kiireisiin kun soittelen ja kyselen käymään. Onhan sitä stressiä ollut itselläkin ja silti yrittänyt jaksaa välillä soittaa kamuille. Harmittaa.

Hei haloo, kaverit, kummit, sukulaiset ja kyläily LIEVITTÄVÄT stressiä. Ettei vaan olisi taas sitä ihmistyyppiä, joka ei saa lähdettyä mihinkään ja sitten kotona ihmetellään, miten seinät kaatuu päälle ja elämä on niin raskasta...?

Nasulle kivaa reissua. On tuossa varmasti hyvätkin puolensa: teidän tytöllä on hoitajia ja saat vähän huilata, saatte valmiit ruuat, ettekä voi sotkea kotia ainakaan enempää =)

Mun pitää kipaista hakemaan pikkuneiti tarhasta. Meilläkin oli viime yö vähän helpompi ja huomiselle mulle on luvattu lepoa =) Aah.

Mä en menny tänää koululle, vaan uhmakkaasti tei nkotona hommia ja onnistuinki hyvin. Yleensä kun Ida ei anna tehdä mun tässä koneella mitään, mut tänään se oli ensi mummolla aamusta, sitte isin kanssa ulkoilemassa ja sen jälkeen uusilla dubloilla(jota ostettiin eilen semmonen järkky laatikollinen) leikkimässä. Ja mä sain siis aikaan mun viimesestä eseestä niin pitkälle viedyn, että tarvii muutaman luennon jälkeen ehkä vain vähän päivitellä. Suurin työ on kuitenkin tehty. Joten nyt enää se ryhmätentti, joka ei ainakaan vielä stressaa.

Maca, oli kumminki hengissä :) ja varmaan hyvää vaan tarkotti :))))

Mä oon sitä mieltä, et kylään on aina kiva lähteä, mutta ihan yhtä kiva palatakkin. Mutta aina kannattaa kummiskin mennä, kun siitä saa taas uutta potkua jaksaa niitä kotihommia ja sitä arkea....

Mulla on edelleen ihanhirvee räkätauti ja yö meni ihmetellessä, että missä asennossa nukkuis, ettei kaikki räkä valuis ihan pään sisää(tai siltä se ainakin tuntui). Ja huonostihan ne asennot sitte löyty.

Eilen muuten kun lähettiin hakemaan niitä dubloja, oltiin ensin kylässä ja sieltä lähdettäessä Ida päätti ettei pissata. Arvasin, että matkallahan se pissahätä yllättää ja niinpä kävi. Ida ilmotti hädästä ja siitä me jouduttiin ajamaan vielä reilu viitisen kilsaa, jolloin pysähdyttiin käyttämään marketin pikkupönttöä ja sinne ne pisut sitte joutu. Olin kyllä tosi ylpeä tytöstä, kun ilmotti ja sen jälkeen pystyi vielä pidättelemään kymmenisen minuuttia :))

VP se tekee toisella kädellä tommosia kirjoja, kun meikäläinen käyttää niihin kuukausia. En kyllä ookkaan mikään lahjakas teoriaopiskelija ja oon saanu oikeasti tehdä ihan hirveesti töitä päästäkseni läpi kaikesta teoriasta. kohta se aika on käsillä :) Joten sitte saan kyllä olla vielä enempi ylpeä itestäni, ku tiedän minkä työn olen tehnyt. Ja tää ei kyllä tarkottanu, ette sinä VP tekisi mitään!

Empä usko VP, että sinun tarvitsee harmitella vallanneesi Essiä liikaa itsellesi. Etköhän se ole juuri sinä se henkilö meistä, joka on osannut ottaa eniten itselleen aikaa. Jos sinun pitää harmitella asiaa, niin entä me muut? Varsinkin minä:) (Maca tietty asia erikseen.) Kun mieskään ei juuri kotona ehdi olemaan , ja kun on jaksaa lähinnä vain maata sohvalla. Onneksi nuo sukulaiset ovat hyvänä apuna tarvittaessa. Onneksi mies on nyt yhtiökumppanin sairasloman myötä pystynyt pitkälti olemaan "aamuvuorossa". Joten on välillä laittamassa typyä nukkumaan.

Onko teillä muilla onkelmia tenavien kanssa rääpimisen, nipistelyn, tukasta vetämisen ja läpsimisen suhteen niin ja esim. ruokapöydässä tietyssä vaiheessa kaiken pyyhkäisemisessä lattialle? Jennan kanssa meinaa olla välillä pinna tiukalla näiden asioiden kanssa. Puhe ei tunnu auttavan mitään. Tuntuisi siltä, että nämä ongelmat ilmaantuivat siinä vaiheessa kun jäimme taas kotiin. Liekö kavereiden ja tekemisen puutetta vai mitä. Jenna ei yleensäkään perusta paljoa leluistaan. Yksin ei juuri jaksa leikkiä. Esim. juuri nuo Dublot eivät itsekseen kiinnosta, mutta äitin kanssa kyllä jaksaisi niillä värkätä. Siinä vaiheessa sitten, kun minun pitäisi hiukan huilata sängyssä turvotuksen ja väsymyksen tiimoilta, menee typyllä hermot.

Jenna on keksinyt nyt yllättäin uuden kujeilukeinon. Olen säästänyt pari hänen tuttiaan, joita Jennahan ei ole koskaan luvannut syödä. Nyt hän haluaa ne käyttöönsä ja mussuttaa niitä onnessaan. Huomaa kyllä, ettei hänellä ole juuri "kokemusta" niistä, sillä hän jyystää niitä siihen malliin, että ääni kuuluu kauas:)

Joopa joo, ei kai tässä auta muu kuin alkaa viikkosiivouksiin, plääh!

Kiitos tsempistä Satulle! On mulla tämän muun häsellyksen ulkopuolella paljon aikaa perheelle. Essi on 5h/päivä hoidossa, mikä tarkoittaa sitä, että mun työpäivätkään ei ole tuon pitempiä. Olen huomannut, että kyse on lähinnä siitä, miten tehokkaasti osaa tuon ajan käyttää. Iltamenoja oon saanut vähennettyä niin, että mulla on vain kaksi säännöllistä iltamenoa, toinen työ (joka tuntuu harrastukselta) ja toinen on laulutunti oman mielen virkistykseksi ja ammattitaidon ylläpitämiseksi. Vietän siis tosi paljon aikaa Essin kanssa =) Juhlavaa.

Mies sai eilen puolet Essin huoneesta tapetoitua. Voitteko kuvitella, että kumpikaan meistä ei ole koskaan tapetoinut?! Siistiä tuli silti =) Tänään jatketaan ja sitten onkin jo lattian vuoro, listoitukset ja sisustus. Tulee aivan ihana prinsessan vinttikamari <3

Essi on iskän kanssa elämänsä ekaa kertaa uimahallissa. Minä sain nukkua piiitkään (eli puoli ysiin, hehheh) ja nyt on ruoka ja tuoreet perunarieskat valmiina. Tulisivat vain kotiin... Sitten alan siivoilla.

Voi, ehdittäispä tänään rautakauppaan... Remonttiin tuleekin himo ;) Me ei olla mitään aikatauluttajia, eikä paljon revitä stressiä tavarakaaoksesta, mutta valmista on kiva saada aikaiseksi silti.

Uimareissu onnistui nappiin ja tänä aamuna olisi heti pitänyt päästä uudestaan. Eilen käytiin vielä mummulassa ja siellä olikin hulinaa, kun siskot perheineen olivat myös paikalla. Vauva oli iiihana! Tänään lähdetään papan luo päikkäreiden jälkeen.

Nyt kuuluu huuto, taas...

Voi, ehdittäispä tänään rautakauppaan... Remonttiin tuleekin himo ;) Me ei olla mitään aikatauluttajia, eikä paljon revitä stressiä tavarakaaoksesta, mutta valmista on kiva saada aikaiseksi silti.

Uimareissu onnistui nappiin ja tänä aamuna olisi heti pitänyt päästä uudestaan. Eilen käytiin vielä mummulassa ja siellä olikin hulinaa, kun siskot perheineen olivat myös paikalla. Vauva oli iiihana! Tänään lähdetään papan luo päikkäreiden jälkeen.

Nyt kuuluu huuto, taas...

Tuli tuo edellinen kahdesti, kun palvelin herjasi jotain...sori =/ Täällä onkin ollut tosi hiljaista koko viikonlopun.

Meillä oli tosi onnistuneet vapaapäivät. Miehen kanssa saatiin jopa sovittua sisustusratkaisuja ilman kärhämöintiä =) Eilen oltiin papan luona syömässä ja minä tein kyllä siinä sivussa vähän töitäkin, mutta nekin saatiin melkein kerralla purkkiin. Essistä huomaa, miten se tykkää olla oman perheen kesken ja kyläillä läheisillä sukulaisilla.

Laitoin muuten jo yhdet imetysliivit tilaukseen. Pari viikkoa sitten ostin yhdet isommat liivit odotusajalle, mutta nyt tuntuu, että nekin puristaa... En mitenkään mielellään ottais taas niitä turbotissejä...mutta eilen otin yhdet imetysliivit jo käyttöön. Normaalisti oon 75C, mutta imetysliivit on kokoa 80D/80DD =/ Taisin unohtaa kertoa, että joku viikko sitten Essi paljasti mun odotuksen tarhassa, kun oli kailottanut, että äitin mahassa on vauva! Käsittämätöntä, miten se tiesi koko asiasta. Täytyy olla joku perheen ulkopuolinen, joka on asiaa Essille toistellut. Me ei nimittäin miehen kanssa vielä siinä vaiheessa oltu puhuttu Essille aiheesta. Unessa meille oli tulossa poika, mutta muuten ei ole mitään "oloja" sukupuolen suhteen. Yllättävän äkkiä on rakenneultran aika ja siellähän se saattaa selvitä.

Minulla on tänään tiedossa kotityöpäivä =) Essin vien kohta tarhaan, että pääsen aloittamaan. Tuli ihan huimasti puhtia, kun saatiin paketti viime viikolla eteenpäin. Nyt haluan kaiken edes "raakilevaiheeseen", että voin sitten korjailla. Työparin kanssa sujuu tosi hyvin, mutta taas saan törmätä siihen, että tällaiset halkipoikkijapinoon -puurtajat on aika harvassa... Ja mua meinaa välillä ärsyttää, kun tuntuu, ettei toisella tapahdu tarpeeksi rivakasti =D Mutta en minä mitään sano. Ymmärrän kyllä, että tämä mun tapani työskennellä ei voi sopia kaikille.

Nyt hoplaa, tiskit koneeseen ja pyykkikone päälle.

Idalle nousi iltamyöhäsellä kuume. Me huomattiin se kyllä vasta, kun Ida heräsi yhdetoista aikoihin oksentamaan eli ilta meni ihan normaalisti muuten. Ensin meinattiin oksutautia, mut luultavasti se oli korkeesta kuumeesta johtuvaa..niin on käyny aiemminkin. Nyt ollaan aamu kateltu myyrää ja äsken annettiin ensimmäiset kuumelääkkeet, kun kuume nousi taas 38,5.

Tänään me saatiin viimesetkin korjausehdotukset ja huomenna me käydään niiden kimppuun.. Hyvä se ilmeisesti on jo :)

Mulla olis kahdesta neljään luento, pitää vielä katella raaskinko mennä vai en. Onneksi isi on tietysti kotona.

Idalle paranemisia!!

Me oltiin viikonloppuna sukuloimassa ja onhan se ihan kivaa nähdä sukua mutta jotenkin niin raskasta kuitenkin. Voi kun ne asuis lähempänä!! Olisi ihanaa jos perhe olisi lähellä tai edes osa niistä.

Lauantaina lapsemme kummi soitti kuin soittikin ja kyseli kanssaan kävelylle. Kello oli jotain kuusi ja en jaksanut enää lähteä ajamaan kun matkaa on jotain 15 kilsaa. Nukahdinkin sitten lauantaina jo kahdeksalta ja nousin ainostaan pesemään hampaat kymmeneltä ja jatkoin unia aamuun. Äiti on niin kultainen että aina kun olemme heillä yötä niin minä ja tyttömme nukutaan hänen kanssaa samassa huoneessa ja isäni saa lähdöt eri huoneeseen. Äitini siis haluaa hoitaa yöpäivystyksen jotta saan nukkua ja minäkin voisin siirtyä halutessani eri huoneeseen ja joskus kun olin pahasti univelkainen teimmekin aina niin. Aamulla myös lähtee liukkaasti huoneesta tytön kanssa että voin jatkaa unia. Ihme juttu kyllä tuo lauantai sillä nukuin reilun tunnin päikkäritkin mutta silti unta riitti. Herättiin kyl lauantai aamusta jo kuudelta neidin kanssa kun koirat paukutti hänällään appiukon tervetulleeksi yövuorosta kotiin.

Eilen sitten kiersin katsomassa kummipoikia ja käytiin neidin kummeja moikkaamassa kun kerran kutsu kävi. Kenelläkään ei ollut epäilystäkään siitä mikä on homman nimi kun minut ja mahani näkivät. Liivejä pitäs kans käydä ostamassa uusia. Mies on taas innoissaan tästä uudesta varustuksesta :)

Kirjoitin tänään tuohon ketjuun jossa joku päivittelee kun anoppi on siivonnut heillä samalla kun ollut hoitamassa lapsia. Tekstini kuitenkin hävisi johonkin mutta päivittelin siinä kuin ihmiset on tiukkiksia. En ymmärrä. Jos joku haluaa auttaa niin hyvähän se on. Ei minuu haittaa jos meidän postit on haettu, kunhan nyt ei ihan mennä niitä availemaan. Tai jos kaapissa näkyy e-pillerit niin voi kauhia. Alusvaatteetkin kestää sen että ne laitetaan kaappiin. Kävin miettimään että onkohan anoppi joskus kiehunut kun olen auttaakseni putsannut heidän mikron tai imuroinut tai laittanut pyykit. Oma äitini ainakin osaa arvostaa sellaista apua ja on anoppikin kiitellyt mutta mistäs sitä tietää.

Niin ja VP:lle piti sanoa että tuskin sinä sitä olet lapsesi "riippuvuutta" aiheuttanut. Itse ainakin toivon että isi fanitus johtuisi meillä jostain muusta. Enempi aikaa minä olen tytön kanssa viettänyt ja on meillä nastaa kun ollaan kaksin mutta valitettavasti yleensä jos ollaan kaikki kotona niin minä teen kotitöitiä ja isi ja neiti jotain omia juttujaan.

Satu kyseli nipistelystä yms ja meillä ei asian kanssa varsinaista ongelmaa ole mutta jossain vaiheessa siitä käytiin tiukkaa keskustelua. Välillä edelleen pidetään tiukka puhuttelu jos jotain läpsitään ja aina vaaditaan anteeksi pyyntö sekä hali. Mikäli ei mene jakeluun joutuu hetkeksi miettimään omaan huoneseen eli hetki tarkoittaa että laitetaan ovi kiinni ja ehkä viiden sekunnin kuluttua kysytään joko onnistuu. Yleensä jo se että viedään kädestä omaan huoneeseen aiheuttaa huutoa ja on täysin valmis sovintoon jo pienen hetken kuluttua.

Yhteistyössä