**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onnea, täti-VP!!! tuliko sunnuntai- vai maanantailapsi? edelleen niitä lottopallopotkareita tyrkytän, jos syntyi sunnuntaina...........

voi kauheata tuota Nasun typyn menoa... jaksamista äiti-paralle ;o) mulla olis kyllä huumori pahemman kerran koetuksella tuolla menolla!
Mikluhan kuulostaa yhdyssanoineen ihan ruotsalaiselta... :)

tuukka oli pääsiäisenä ihan tohkeissaan, kun "kirkko soi" tavallista useammin. meiltä on kirkolle varmaankin 400m ja torni näkyy ihan pihaan, joten kellotkin kuuluvat. jostain syystä tuukka on ihan ihastunut tuohon kalkatukseen ja sunnuntainakin käytiin kahteen kertaan katsomassa kun kirkko soi ;o) kai poika täytyy viedä kirkkoon joku sunnuntai..............

tuukka on oppinut laskemaan hienosti "yksi, kaksi, kolme, NYT", kun aletaan kisaamaan. ulkonakin mentiin peräkanaa, tuukka kuormuria työntäen ja minä taaperokärryä.. poika vaan meinaa varastaa lähdöissä - pinkaisee matkaan jo kakkosen kohdalla... värit on myös opittu aika hyvin. ostin pari viikkoa sitten tuukalle 6 värikynän paketin, josta nyt on opittu punainen, sininen, vihreä, keltainen, oranssi ja ruskea. kauhea määrä mahtuu tietoa pieneen päähän ;o)
puhe sujuu hienosti, myös yhdyssanat tulevat enimmäkseen ymmärrettävästi.

mutta se pottailu ;/ ei ota edistyäkseen.............

Lapsettomista kavereista tuli kans mieleen et juu joskus ei oikein riitä jutun juonta. Suoraan sanottuna yhelle kaverille tekis hyvää saada lapsi -kovaa tekstiä mut vois hieman avartaa hänen maailmaansa... Tosin melkein kaikilla kavereilla onkin jälkikasvua tai ovat muuten lapsirakkaita. Tietty ei kaikkien tarvi saada lapsia ja osaan kyllä jutella muustakin kuin lapsista mut on Mimmi ihan ykkönen mulle mikä vaikuttaa kaikkeen mun elämässä.

Rupee huumori oleen vähissä totta totiseen. Yöllä valvottiin kahdesta viiteen ja vaipatkin lensi taas kaaressa. Taidan soittaa neuvolaan ja kysyä mitä hemmettiä teen tuon ipanan kanssa. Kaikki konstit mitä muut ovat ehdottaneet on käyty läpi ja tuntuu että on jokin kahden vuoden kriisi ja tahallaan koittelee meitä. Yöllä meinaa taas hulinoida ja ei suostu nukahtamaan uudelleen ja sitten tämä vaippa asia... Pottaan ei siis tule mitään ja vaipat käy itse kuskaamassa roskiin. Tuloksena pissit tai kakat housussa tai jossain muualla. Voi istua hyvänkin tovin potalla mutta mitään sinne ei tule. Toisinaan käy pyörähtämässä ja toteaa vain "ei tullu" ja lähtee meneen. Pakottaa kait vois mutta en oikein usko siihen.

Tänään varoitin hoitajaa meidän uudesta tavasta ja hän vähän kauhisteli ja toivotaan että olisi vieras korea ettei tee sitä hoidossa.

Vp:lle Onnea!! Mäkin haluaisin olla täti ja saada neitille serkkuja. Taitaa olla turhatoivo vähään aikaan kun meidän sisaret on niin nuoria, toinen 18 ja toinen 19.

Kyllä ipanoiden kanssa meinaa lähteä välillä järki! Mulla meni eilen piiitkästä aikaa hermot, kun maalattiin Essin kanssa vesiväreillä ja se kiukutteli ja paiskoi värit ja vedet pitkin pöytää ja keittiötä. Kamala sotku ja huuto.

Miehellä todettiin sitten oikein kunnon influenssavirus ja joutui viikon saikulle. Meitä on kyllä tautien kanssa koeteltu tämä talvi... Toivottavasti itse säästyn tuolta taudilta. Mies on ihan voimattomana sohvalla ja sillä on vielä taipumus saada tosi korkea kuume aina sairastuessaan. Saattaa mennä neljäänkymppiin asti.

Onpa Nasulla tosiaan nuoret sisarukset. Meillä ollaan jo kaikki lapsentekoiässä ;) Ja kaksi siis vielä tuleekin tälle vuodelle. Veljen lisääntymistä odotellen...

Mun pitää mennä hakemaan Essi tarhasta, kun mies ei uskalla lähteä kotoa tuon taudin kanssa. Tarttuu vielä koko päiväkotiin.

Meilläkin on jälkikasvu aina menossa kirkkoon. Tänäkin aamuna veteli saappaita jalkaan ja lähti kirkkoon laulamaan. Hauska tapaus. Tarttee lähteä, ettei lapsen hoitopäivä veny liikaa. Nälkäkin alkaa vaivata.

En vielä kerennyt soittaa ja saa nähdä jos huomenna soittaisin. Tutti lähtee ainakin viikonloppuna. Piti lähtee jo pääsiäisenä mutta tämä tauti sekoitti kuviot. Toivotaan että siitä saatais helpotusta vähän näihin öihin ja toinen on että taon miehen kalloon ettei mitään hyssytyksiä yöllä ja piste. Nukahtaa helpommin kun ottaa syliin, juu niin nukahtaa mutta kun minä en jaksa kannella pitkin öitä typyä joten on vaan rauhoituttava silityksin kuten tähänkin asti. Tänään ostetaan se pöntön supistaja ja kait on keksittävä jotain bonus palkintoja jos siinä istuu ja jotain tulosta saatais aikaiseksi. *in my dreams* ;) Tässä siis toimintasuunnitelma =)

Toivottavasti VP säästyt taudilta. Meinas järki lähtee kun itse sairastin ja kun ei saanut ottaa kuin panadolia ja sitäkin vähän pelotti ottaa. Lääkäri kuitenkin sanoi että voin ottaa huoletta mutta kuitenkin on kehityksen kannalta niin tärkeet viikot menossa.

Mä en kyllä koe, et Nasun sisarukset ois hirmu nuoria, ku itekki olin kakskyt ku Ida synty, joten ei se mahdottomuus oo, et Nasusta täti tulis...tietty elämäntilanne vaikuttaa aika paljo ja persoona...mut nyt taitaa mennä meikältä jo tonne opiskelujen puoleen.

Ida kokeili tota vaippatemppua parina iltana jokin aika sitte. Mä kävin kerran sen laittamassa ja sitte sanoin, et saat olla ilman jos vielä otat pois ja sitä myöten pissata sänkyyn. No onhan se kokeilluki sitä, mutta kun se heräs yhen kerran pissaseen petiin, on vaippa sen jälkee pysyny. Joten nasun tilanteessa vuoraisin sängyn sillä "vauvamuovilla" ja antaisin pissata. En usko, et montaa kertaa olis pissasängyssä mukavaa kölliä. Sitte siihen päivällä vaipattomuuteen, mä varmaan ottaisin hetkeksi matot pois ja antaisin olla ilman vaippaa ja sitte mikäli pissat tulee muualle ku pottaan kertoisin aina minne ne kuuluu tehä ja veisin sinne potalle sen jälkeen. Mut joku on voinu kertoo jo nää neuvot...

Eipä kai sitte muutakun syömistä ettimään->

Nukuin tos reippaan puoli tuntisen Jennan vieressä, ja nyt typy jatkaa ittekseen. Empä taida viittiä vielä mennä herättelemään. Sillon harvoin ku oon herättäny jostain syystä, ni kyl se amppari meiltäki löytyy. Nyt päikyt vielä veny niin, että nukahti tosiaan 15.45. Oli tos sopivasti päikkyaikaan ukon sukulaisia kyläilemässä.

Onnee VP-tätsylle!

Voi ei Nasun pimua. Olipas "kiva" yllätys oottamassa.

Tuohon sinkkukaverien kans jutteluun voin heittää hyvän esimerkin sunnuntain bileistäni. Paikalla ku oli kuus mammaa ja mun lapseton pikkusisko. Sisko tuumas illan päätteex, et monta tuntia puhuttiin vaan synnyttämisestä:) Eipä hällä siihen ollu paljo kokemuksii heittää. Toisaalta ei mullaka, ku olin sektiossa. Mun systerin tilanne kummiski hieman toinen. Tuskin sitä ny ihan synnytettiin koko iltaa, mut lapsiin kaikki puheet varmaan melkis liitty. Vielä ku kaikki ei kunnolla tunne toisiaan, ni lapset on ns. turvallinen aihe. Paikalle oli kyl kutsuttu tasaluku lapsellisia ja lapsettomia, mut ilmeisesti lapsettomat arvas puheenaiheitten pääsuunnan ja jäivät suosiolla pois. Kaikilla tietty oli selityksensä, mut kummiski. Kyl mä kummiski nään jonki verran muutamaa lapsetontaki kaveriani, mut harvemmin.

mä päätin piristää tätä aamua ja etsiskelin meidän vanhoja ketjuja luettavaksi..
tähänastinen saldo kesäkuulta-heinäkuulta 2006:

Macadamia pähkäili miten "tuota hemmetin härveliä" eli kantoliinaa käytetään hihii...

VP:n rintavarustus kasvoi imetyksen myötä juhlaviin mittoihin ja piti alkaa liivejä tilaamaan netistä... ;o) ja autonostoreissulla tuli ostettua mökki....

Antsukan mies lähti armeijaan.. ja samaan hässäkään hajosi astianpesukone :(

keskustelussa olivat mukana myös *E*, Kakli, Kevätkukkanen, Tinnu, Orkidea, Mymmeli...
mä jatkan lueskelua ja hihittelen täällä itsekseni..............
täällä odotellaan sitä kauheaa lumimyräkkää tulevaksi hetkellä millä hyvänsä, vielä ei ole satanut mitään mutta tuulee kyllä aika rehvakkaasti.. ei tee mieli ulos!

Sinttu; ;-)

Täällä on aivan hirveä myräkkä, oli täysi työ saada kärrättyä Mimmi päiväkotiin! Ressu joutui kääntymään sivuttain rattaissa jottei tuule naamaan niin kovaa. Paikat reistaa täällä, täytyy mennä..

Täällä kans ihan kauhee ilma, hyvä että töihin päästiin kun lunta on tullut niin paljon ja aurat oli jossain muualla kuin tuolla meillä päin.

Sintulla on lystikästä tekemistä ;) Mä jossain vaiheessa kävin kans lukemassa noita vanhoja tarinoita. Aika aikaansa kutakin kuten näkee kun sieltä käy lukemassa. Ehkä hetken päästä jo naurattaa tämä meidän pissi/kakka show.

Eilen ostettiin sellainen pöntönsupistaja ja kyllähän se siinä istua nökötti, vielä kun lahjottiin vaahtokarkin murusilla. Tulosta ei tullut, mutta sitkeästi aiotaan siihen laittaa. Hoidossa oli ollut iisisti eikä ollut heitellyt vaatteitaan. Illalla tuli pissavahingot sänkyyn ja tuloksena se että neiti nukkui mun vieressä ja mies siirtyi sohvalle. Se ei oikein osaa nukkua tytyn kanssa. Hyvin me nukuttiinkin koko yö. Eilen katsottiin pikkukakkosta ja siellä oli lapset laittaneet tutteja menemään ja perjantaina lähtee meidänkin tutti sinne. Tuttiritari tarvitsee lisää tutteja ;) Lisäksi varmaan aletaan laittamaan tyttöä myöhemmin nukkumaan jos se auttaisi tähän heräilyyn. Nyt oli niin väsy että nukkui kuin tukki. Olen vain ajatellut että koska nukahtaa hyvin ja nopeesti niin on mennyt ok aikaan nukkumaan mutta jos sitä vähän venyttäis ja katsois josko auttaisi. Nukkuuhan meidän lapsukainen nimittäin tosi paljon.

Tänään on mulla ekaneuvola ja vähän jänskättää. Toivottavasti kuunneltais sydänääniä ja tietty että ne sieltä kuuluis. Tekis jo mieli kertoa töissä kun suunnittelevat ensi kesää ja syksyä. Olis helpompi kun nyt jo laittaisivat paikan hakuun niin hyvin kerkeis auttamaan kesälomien ajaksi ja sitten voisi jatkaa syksyllä. Eilen jo meinas lipahtaa kun pomoni kyseli työtilannetta ja kuulumisia. Maltoin kuitenkin mieleni kun tänään on se neuvola ja melkis viikon päästä ne maagiset 12 viikkoa täysi.

Minä oon siis pistänyt rajaksi ens viikon neuvolan, jos siellä sydänäänet kuuluu. Sitten kerron töissä. Tuossa vaiheessa on viikkoja jo melkein 11 ja jos siinä vaiheessa äänet löytyy, niin keskenmenon riski alkaa olla tosi pieni. Meillä myös ehtisi laittaa paikan auki ennen kesälomia ja olis toivoa saada taitava tekijä, kun tässä saattaa kuitenkin olla melkein 1,5 vuodeksi töitä. En joudu sitten korjailemaan sotkuja, kun palaan.

Mies on ihan tosissaan sairaana =( Aamulämpö reippaasti päälle 38. Tytsin hoito on täysin mun vastuulla ja viime yö meni meilläkin ihan plörinäksi. Essi huusi aamuyöstä ja vaatimalla vaati viereen. Mietin, että sillä saattoi olla kylmä. Tuli tiiviisti minuun kiinni ja loppuyö meni siinä kylki kyljessä. Vaikutti kuitenkin terveeltä ja meni ihan onnessaan tarhaan. Kun pyysin kipuamaan selkäreppuun, niin tyttö kiljui riemusta ja tarhassa meni puurolle ja huikkas vaan mulle, että nyt äiti lähtee, heippa!

Mun mielestä meilläkin nukutaan paljon. Yöunet yleensä 20-07 ja parin tunnin päikkärit. Mulla ei väsymysongelmia ole ollut kuin raskauden takia, mutta sekin vaiva on jo helpottanut.

Ihania nuo meidän vanhat jutut. Mulla on tullut käytyä lukemassa raskausajan ketjujakin nyt. Kiva vertailla oloja ja oireita. Samalla kaavalla näyttäisi menevän. Öisin tulee jo nyt ihan pakottavia pissahätiä. Loppuajasta ramppaan sitten 2-3 kertaa yössä. Onneksi on hyvät unenlahjat ja nukahdan nopeasti uudestaan.

Taidan mennä juomaan kahvit ja luen päivän lehden. Sitten pitää jaksaa tehdä töitä =/

"Jumalan kämmeneellä peekä immiinen, Jumalan kämmeneellä pekää lintuu" siis semmosia terkkuja Idalta, ku se äsken kajautti laulun, jota on laulettu vain kerhossa. Pitää vissiin ruveta lauleskeleen kotonaki :)

Mut ehdin teiän jutut lukasta ja nyt Ida tuli sanomaan, et "äiti pukeen", joten eiku menoksi(ne on siis miehen kanssa jo valmiita, joten kerraski näin päin, et oon vika)->

Eka neuvola takana ja kaikki ok :)

Hittiläinen huomenna taas meidän neiti joutuu varahoitoon :( Onneksi on vaan yksi päivä.

Eilen oltiin viidestä saakka ilman vaippaa ja syötiinkin heti kun tultiin kotia. Sitten käytiin vähän väliä istumassa pytyllä mutta ei mitään. Seitsemän aikaan näytti jo siltä että nyt pissattaa ja mentiin istunnolle. Puoli tuntia luettiin ja laulettiin siinä ja ei mitään. Sitten halus lähteä ja juoksi omaan huoneseen ja suhautti lattialle. Huusi vaan pissii äkkii ja lähti tulemaan mun luo takas että mennään pytylle. Sinne ei sitten tullut enää mitään. Tämän jälkeen laitoin vaipan ja sinne tuli sitten semmoinen satsi että sohvakin lainehti. Voi turkanen kuin tuskaista tämä on meille kaikille. Tyttökin haluaisi selvästi mutta jotenkaan ei vaan voi. Hoitajalta pitää kysyä miten hoidossa on mennyt viime aikoina pottailun kanssa. Jossain vaiheessa se siellä onnistui joten en tajua miksei kotona!

hienoa kuulla, että kaikki on Nasun masussa ok!
mikset Nasu antaisi vaan tuon pottaharjoittelun nyt olla hetken tauolla, jos ei se ota onnistuakseen? jospa se sitten tauon jälkeen onnistuisi.
mä en ainakaan jaksa huolta kantaa tuukan pottailutaidottomuudesta. meillä tosin on se ero, että tuukka ei edes tykkää siinä potalla istua........

ihanaa laulua Idalta ;o)

mulla on jäänyt niin päähän soimaan tuukan "kirkko soi" (jota hoetaan kotona sisälläkin ja katsellaan olkkarin ikkunasta kellotornia), että tuumasin aamulla vessaan mennessäni pojalle että "äiti menee kirkkoon"........ noh, ei mun vessa-asiani sentään niin pyhä asia ole että kirkkoon tarvis mennä ;)

tuukka nukkui viime yönä ihanasti klo 20-06 vailla herätyksiä!! ihana oli nukkua kuuteen asti.

mutta mun tarvii nyt alkaa hommiin. on pakosti lyhyempi päivä tänään, kun pitää viedä iltapäivällä auto huoltoon - pakoputki on poikki ja auto pitää samaa räminää kuin nuorten poikien pillurinkiautot........ hävettää.......

niin meinasin että pitäs taukoa mutta olen niin kyllästynyt siihen kun neiti kiskoo itse vaipat pois ja kuskaa roskiin. Siis jos ei suostu vaippaa pitämään niin yritän saada oppimaan sisäsiistiksi. Aamulla taas oli ilman housuja kun menin hakemaan sängystä. Kysyin että eihän ole pissiä sängyssä niin vastasi iloisesti ei ole ja näytti vaippaa lattialla ja totes mut tossa. Onneksi tällä kertaa se oli totuus.

Hieno kuulla, Nasu et masussa kaiki hyvin. Nyt 'jännätään' enää VP:n ekaa neuvolaa. Mitäköhän mahtaa Sirppelille kuulua kun ei ole aikoihin kirjoitellut? Ja voi hiisi tuota Nasun typyä, aikamoinen pakkaus on! Jos yhtään lohduttaa niin Mimmilläkin oli tullut eilen pissi housuun niin että oli tossutkin kastuneet... Niin tuleekos sitä pissiä usein vai harvoin? Jos usein niin silloin voi olla vähän hankalampaa toi pottatouhu..? Mimmillä on ihan uskomaton rakko; menee mooonta tuntia ettei tarvii käydä.. Olenkos muuten maininnut et Mimmin nukenrattaat / edelleen ahkerassa käytössä olevat taaperokärryt keulivat? ;-) Eno on opettanut kyseisen ilmauksen ;-D. 'Keulii vähän' raikaa meillä usein. Hih, 'peekää imminen' -Ida ;-).

Mun neuvolakäynti on tiistaina =) Ihana kuulla, että Nasulla on kaikki kohdallaan. Kuunneltiinko sulta?

Aivan uskomatonta, miten voi Nasun tyttö koetella! Huh. Meilläkin on pari päivää pissailtu housuun oikein urakalla. Mies veikkasi, että vois johtua tarhan aloittamisesta. Neiti kun sai olla pitkät pätkät kotihoidossa, eikä vahinkoja tullut. Nyt jotenkin protestoi, kun eilenkin iltapuurolla pissasi siinä syöttötuolissa, eikä sanonut mitään! Normaalisti ilmoittaa jo etukäteen, että pissalle tai viimeistään, että pissa tullee, kun alkaa pissata housuun. Nyt ei ilmekään värähtänyt... Luulen, etteivät pk:ssa laita enää vaippaa edes unille, kun ei ole käytettyjä tullut pyykättäviksi. Sopii minulle, ei me kotonakaan enää käytetä päikkäreillä, yöllä vain.

Eilen kerroin "ilouutisen" lähimmille työkavereille. Eihän se mikään yllätys heille ollut, kun oon kuitenkin jutellut monesti, että haluaisin lisää lapsia. Syksyisin on vaan yks iso projekti, missä minua tarvitaan ja se uhkaa nyt kallistella, koska yllättäen kaksi tärkeää tekijää onkin pois töistä tuolloin =/ Toivottavasti loput tiimiläiset eivät kuitenkaan lyö hanskoja tiskiin, vaan luottavat sijaisiimme.

Sintun kanssa ollaan vähän eri linjoilla, kun minä taas JOUDUIN heräämään tänään kuudelta. Valon lisääntyminen on selkeästi vaikuttanut Essin unirytmiin. Illalla tulee uni normaalisti, mutta aamulla pomppaa n. tuntia aiemmin ylös. Onneksi tulee tuo kellojen siirtäminen. Meillä se helpottaa elämää.

Mulla on edelleen ihan kamalasti töitä... Pitää jatkaa.

Terkka katseli ultralla massusta ja siellä se vilkutteli äipälle :) Oli vaan niin kaamea pissahätä etten juuri nauttinut katselusta vaan toivoin että pääsisin äkkiä vessaan. Terkka nauroikin että on sulla tosiaan hätä kun vauva oli ihan likistyksissä kohtua vasten kun rakko oli niin pullollaan. Ei raukka pystynyt liikuttaan kuin käsiään. Mittaa on jotain 3,3 cm eli ei järisyttävästi ;)

Meillä viime yönä neiti nukkui omassa sängyssään ja parilla heräämisellä selvittiin. Tai oikeastaan ne oli samaa herätystä kun en kerennyt nukahtaa edes välillä. Onneksi nyt muistin illalla tarkistaa / pukea vaipan niin ei tarttenu ruveta vaatteita ja petivaatteita yölllä vaihtamaan.

Ihana Mimmin keulii vähän =) Ja Idan laulut =)

Meillä osataan nyt tuiki tuiki tähtönen kokonaan ja nyt opettelussa on jänis istui maassa. Tytön tähdet vaan jää välillä tuitimaan vähän kauaksi aikaa eli laulaa tuiti, tuiti, tuiti, tuiti, tuiti ja kädet "tuikkii" mukana. Äipän pitää välillä muistuttaa että mites sitten jatkui. Mummut on saaneet kuulla lähes joka päivä laulua kun tyttö niin innokkaasti sitä nyt harrastaa jopa puhelimessa. Mummut on myytyjä ;)

Yök kun VP muistutti tuosta kellojen siirrosta. En jaksa herätä maanantaina töihin...

Voi tuota Nasun typyä! On varmasti aika rankkaa kun ei potalle halua tehdä mitään mutta ei vaippaankaan. Voimia!
Ihana kuulla että masussa oli kaikki hyvin!

Mikluunkin taitaa vaikuttaa tuo valoisan tuleminen aikaisemmin. Pimeämpään aikaan nukkui kevyesti puoli yhdeksään mutta jokusen päivän on heräillyt jo seiskalta. Otan pojan aina viereen ja torkun itse, Miklu siinä höpöttelee ja touhuaa vieressä. Sitten kun on äidin aika aukaista silmät hän huutaa täysillä MOI!!!
Miklu on hirveä pusupoika, varsinkin ruokapöydässä hän hokee koko ajan 'suukko' ja sitten pitää sottaista nassua suukotella :) Eilen sitten annoin suukon ilman pyyntöä ja Miklu sanoi loukkaantuneena 'Ei taavii antaa nyt suukkoa'. Tiedänpä nyt olla suukottelematta ilman lupaa :)

Lumentäyteistä loppuviikkoa!

Ihana suukottelija-Miklu:)

Kiva kuulla, että Nasun masuasukilla kaikki hyvin. Nyt ei ku kertoon töissä "hyvät uutiset". Eli että joutuvat sijaisen hommaukseen:) Mut isosisko sitte teettääki harmaita hiuksia, mut muistetaan et aikansa kutakin. Tuskin tuota aikaa kauaa kestää. Meillä pidettiin kans vähän taukoa pottailussa, ku oli niin vaikeaa, mut nyt ollaan taas täysillä yrittämässä. Eilinen ja tää päivä kuivilla lattioilla ja housuilla. Eli oon taas rohkeesti jättäny suoraan vaipan pois. Saas nähä päästäskö taas yhtä hyviin tuloksiin, ku joulun tienoilla. Äitin viitseliäisyydestähän tuo pitkälti on kiinni. Välissä meni hoitoon viedessä homma kuralle ihan omaa syytä.

Jenna teki viime yönä uniennätyksen. Neuvolasta tullessa simahti autoon. Puhuin vajaat kolme varttia autossa sijaiseni kanssa ja lähin sit raijaamaan typyä sisälle. Heräs tietty siihen. Eli siihen jäi eilisen unet ja ennen puolta päivää. Kaheksan maissa pistin typyn saunasta pois puhelimessa lojuvan isänsä seuraan. Tullessani ite pois oli mies edelleen puhelimessa ja typy unten mailla meiän sängyssä. Annettiin jäädä siihen meiän väliin nukkumaan suosiolla. Sanoin miehelle, et jos menee perinteisesti ni herää kummiski neljän maissa, joten jos näin nukkus yhtä jaksosesti ees sinne asti. Mitä vielä, päästi puoli seittemään. Halleluja!

Neuvolassa kaikki ok. Ainaki melkein... painoa tullu taas 1050g/vk. Hmmm, punastellen. Mut hb oli noussu taas normaalilukemiin.

Nyt rauhotteleen ympäri kämppää paperiroskiksesta papereita levittelevää typyä.

Huomenta! Meillä on taas nousut ennen kuutta ja tyttö on pirteä kuin peipponen, vaikka meni vasta ysiltä nukkumaan. Ilta vähän venähti, koska olimme tutustumassa tulevaan kummipoikaan. Aivan ihana vauva! Siskolla on vähän hankaluuksia imettämisessä, mutta toivotaan, että saa omassa rauhassa homman pelittään. Mulla ei maidon nouseminen tuottanut aikanaan ongelmia, nännit vain hajos. Muistelin vähän, mitä teki itsellä mieli, kun olin päässyt kotiin. Kaikki imettäneet, varmaan muistaa, miten kamala nälkä on koko ajan! Eikä siinä paljon ehdi ruokaa laittamaan... Lisäksi loppuraskauden nesteen kertymisen vuoksi kaikki ihanat roskaruuat oli pannassa. Vein siis pakastepitsaa ja kyllä tuoreen äidin naama loisti =) Muistelin miehellekin ääneen, miten se viitasi kintaalla mun ainoalle toiveelle siitä, että saisin synnytyksen jälkeen pitsaa. Taisin lopulta joutua itse huolehtimaan mielihaluistani, kun kotiuduin.

Essi ihastui serkkuun ja pyysi: "Tuuppa nyt leikkimään näillä vauvanleluilla Essin kanssa." Kävi silittelemässä ja pusuttelemassa pikkuista.

Meillä on joku ihme taantumisvaihe. Essi on kolme päivää pissannut KOKO AJAN kotona ollessaan housuun ja tänä aamuna tuli kaiken huipuksi vielä kakkakin! Hermot palaa ja nyt laitoin vaipan. Vien neidin kohta mummulle hoitoon ja lähden itse töihin. Edelleen on ihan järkyttävä määrä tekemistä... Huhtikuun loppuun on taas tiedossa oikein kunnon rutistus ja toukokuussa on tietysti kevätjuhlajärjestelyt.

Nyt taidan ravistella viimeiset unet mielestäni ja valmistaudun pakkamaan lapsen kamoineen autoon. Tänään on iltaseiskaan asti töitä =/

tuo on kyllä sun siskon kannalta, VP, upeaa, että sinä olet auttamassa ja neuvomassa.

(asiaa sivutakseni: mä en kyllä muista imettäessäni koskaan tunteneeni mitään kovaa näläntunnetta, eikä painokaan laskenut toiveista huolimatta..........)

täällä on nyt talvi! lunta on enemmän kuin vielä tänä talvena, mutta eiköhän se tästä taas pian sula kun kuulemma ensi viikoksi on luvattu +10 astettakin. tänään iltapäivällä voisi kumminkin vielä koettaa ehtiä pulkkamäkeen..

tuukka nukkui taas puoli kuuteen asti. meillä menee rytmit niinpäin, että talvella tuukka on nukkunut huonommin kuin kesällä. viime kesäkin meni tosi hienosti pitkillä unilla, kun taas nyt talvella ollaan kukuttu keskellä yötä.

Yhteistyössä